Voor enkele voertuigen gelden minder strenge eisen dan aan massa geproduceerde wagens. Door de keuring komen is dus op zich wel te doen, mits van je auto redelijkerwijs verwacht kan worden dat hij veilig is. Een auto bouwen die daaraan voldoet is op zich te doen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:52 schreef Gizmore het volgende:
Hoe denk je door de keuring heen te gaan komen als je eenmaal iets hebt gebouwd? Via Engeland ofzo? Trouwens, als je per se achter elkaar moet zitten wordt het nogal een Carver kloonom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
tvp, benieuwd of dit wat gaat wordenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik wil als het te doen is tussen de 10 en 20.000 euri max per wagen uit komen voor de basis uitvoering. Wat een ander meer wil doen moet hij zelf weten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:57 schreef ikke_ook het volgende:
Wat is je budget?Het lijkt mij onmogelijk om dit allemaal te realiseren, vooral 1:80 op de snelweg lijkt me erg moeilijk, zeker als je uit gaat van een totaal gewicht van 700 kg. Heb je dit ergens op gebaseerd?
Maar veel succes, het lijkt me leuk om je project te volgen via Fok.
Volkswagen heeft een 1:100 auto gebouwd voor 2 personen, met een ontwerp waarvan de aero als ik hem zo bekijk zeer waarschijnlijk wel beter kan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:57 schreef ikke_ook het volgende:
Wat is je budget?Het lijkt mij onmogelijk om dit allemaal te realiseren, vooral 1:80 op de snelweg lijkt me erg moeilijk, zeker als je uit gaat van een totaal gewicht van 700 kg. Heb je dit ergens op gebaseerd?
Maar veel succes, het lijkt me leuk om je project te volgen via Fok.
Het plan is om iedereen die mee wil doen in principe een eigen auto te laten hebben. Dus als we met 10 man het ding gaan maken komen er in principe 10 auto's. Ik hou mijn auto zelf, wat een ander met zijn auto doet moet hij zelf weten. Je draait zelf op voor de materiaalkosten van je eigen wagen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:16 schreef luciferist het volgende:
wat ik me afvraag, wat gebeurt er met die auto?
word hj verkocht. hou je hem zelf?
indien hij verkocht word, wat doe je met het geld,
wil je 1malig er 1 bouwen, een kleine productie maken?
Eventueel alle software gadgets, als navigatie software, gps en wifi verbindingen op Linux, wil ik wel verantwoordelijk voor zijn. En onder begeleiding meehelpen bouwen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:04 schreef TR08 het volgende:
Wat kan en wil je bijdragen?
Hier is het niet zo makkelijk om autocad dingen te delenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:51 schreef TR08 het volgende:
Hier op fok! misschien? Of anders een domein met evt eigen forum. Ergens zou ik het wel mooi vinden om de voortgang hier steeds bij te houden, maar je wilt ook niet elk topic vervuild zien worden met reakties en tvp's van mensen die niet mee doen.
We denken er nog eens over na zou ik zeggen, er is nog tijd zatom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ah ok nou ik heb wel connecties om ergens opslag met veel bandbreedte (1Gbit) te regelen denk ik.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:03 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Hier is het niet zo makkelijk om autocad dingen te delenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Linkt als een -urfnet lijnquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:11 schreef TR08 het volgende:
Ah ok nou ik heb wel connecties om ergens opslag met veel bandbreedte (1Gbit) te regelen denk ik.
Die CFD simulatie ga je dat in paraview doen? (Ja ik denk heel erg open sourcequote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:44 schreef TR08 het volgende:
Haha zoiets is het wel jaom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Concept art heb ik niet, alleen biervilt schetsjes. Over een poosje wil ik een nieuwe pro/engineer studenten licentie regelen voor ik afstudeer, dan kan ik nog een jaar of 2 tekenen. Ik verwacht de eerste concept body zo rond eind februari-maart te hebben. CFD simulaties zullen dan in april-mei gedaan zijn.
Ik ga Edge ook even bekijken. http://www.paraview.org/ is de uri van paraview.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:12 schreef TR08 het volgende:
CFD wordt zeer waarschijnlijk fluent of edge. Edge is open source, fluent ken ik en verwacht ik eventueel voor dit project nog wel op de universiteit te mogen gebruiken. Ik kan via internet het vakgroep net wel op en daar het rekenwerk doen.
Edge kan ik gewoon thuis draaien, paraview ken ik niet, maar vind ik wel interessant. Heb je een link?
In octave valt het in ieder geval paralel te draaien, wel een beetje voorzichting met for loopjesquote:Open source ben ik ook voorstander van, ik werk graag in open office bijvoorbeeld en als de rekenmodellen voor bijvoorbeeld weggedrag in scilab of octave gedaan kunnen worden zou ook leuk zijnom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Amen. Alleen denk ik dat een ander aspect ook wel meespeelt waar je niet onderuit komt. Als iemand met een bepaalde hamer beter kan timmeren zeg ik niet dat hij een andere hamer moet gebruiken. Wanneer jij liever in proengineer werkt, wie ben ik dan om jouw te 'dwingen' in pakket X te werkenquote:Open source heeft buiten het gratis zijn voor degene die een onderdeel ontwikkelt ook het voordeel dat mede projectgenoten ook zo de software in huis kunnen halen om de boel in te zien. Dat is me veel waard op zichom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop