Wel ongeveer, dat blok had ik ook al gevonden, maar ik zoek eigenlijk kleiner dus. Klein (als in omvang van de motor, niet zo zeer inhoud/vermogen) is echt absoluut heel belangrijk.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:02 schreef j0rrit het volgende:
Neem eens contact op met DBS Maaitechniek uit Hilversum. Daar hebben wij laatst voor een paar honderd euro een gebruikte Kubota grasmaaier motor vandaan voor een school project. Het betreft een 3 cilinder blok met zo'n 20pk, moet dus ongeveer overeen komen met de eisen die je stelt.
Ik had destijds (een jaar geleden) anders geen enkele moeite om Yamaha op Schiphol te breiken per slakkenpost.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:05 schreef TR08 het volgende:
[..]
Wel ongeveer, dat blok had ik ook al gevonden, maar ik zoek eigenlijk kleiner dus. Klein (als in omvang van de motor, niet zo zeer inhoud/vermogen) is echt absoluut heel belangrijk.
Maar ze hebben inmiddels mail
Binnenvaart heb ik ook al gekeken btw, met name bij Yamaha maar het is echt supermoeilijk om Yamaha europa te mailen. Dealers hebben vaak lang niet alles wat Yamaha levert en dus ook niet alle motorblokjes.
Slakkenpost en telefoon zijn ook prima te vinden (via telefoongids.nl, niet via hun zelfquote:Op zondag 6 augustus 2006 21:29 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik had destijds (een jaar geleden) anders geen enkele moeite om Yamaha op Schiphol te breiken per slakkenpost.
Ik dacht dat die kubota reden? Heb je een site van ze trouwens, ik vind alleen de auto pagina.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:23 schreef Herr.Flick het volgende:
-knip-
Lamborgini heeft meen ik ook kleine diesel voor oa 45 km/u wagentjes,(aixam dingen) misschien is dat een optie..
De Hatz is een 4 takt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:55 schreef TR08 het volgende:
De Mitsubishi L2E lijkt tot nog toe de beste, ook gezien de extra info die bekend is.
Van de luchtgekoelde is de HATZ 1B50 ook wel fijn (49kg, lekker compact). Als ik daarvan de koeling wat aan pas (elektrisch itt direkt aangedreven) kan hij wellicht ietsje meer vermogen leveren. De eerste die groter is is echter niet beter dan de L2E. Is dat ding trouwens 4 takt of 2 takt?
Van Yanmar lijkt de 2TNE68 vrij ok, maar niet veel beter dan de mitsubishi.
Volvo Penta is gewoon Mitsubishi, net als Yanmar en Vetus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:33 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Kijk eens bij merken als:
- Volvo penta
Bovendien kunnen ze denk ik niet de draai uren halen om 2 ton in een auto vol te maken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 02:15 schreef DiGuru het volgende:
In de modelbouw heb je dieseltjes van superklein (minder dan 1 cc) tot aardig groot (voor modelbouw begrippen). Maar die gaan in hun eentje waarschijnlijk geen 15 pk leveren.
ik ben wel geinteresseerd in dit projectquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:09 schreef TR08 het volgende:
Voorlopig idee is een soort carvertje, maar dan gestroomlijnder en voor 2 personen + bagage. Moet ongeveer 1:80 kunnen halen op de snelweg. Als ik de combinatie kantelen + aerodynamica goed weet te combineren moet het lukken
Het maken van een (deels) bewegende body die tevens de wielen goed uit de wind houdt is het moeilijkste van het geheel. De vorige auto die ik gebouwd heb (Nuna 2, 5m lang, 1m80 breed, 0m90 hoog) zou ongeveer 1:260 doen op de snelweg dus 1:80 voor een smalle 2 persoons wagen + bagage moet goed te doen zijn.
Voorlopig gaat hij nog niet rijden, ik moet eerst nog afstuderen, dan het ding ontwerpen in mijn vrije tijd en de boel bouwen. Als meer mensen belangstelling hebben voor het mee doen aan zo'n wagen dan kunnen we er eventueel een setje van maken, dat drukt de kosten ook weer
ps: Als er iemand goed is in elektro dan kunnen we eventueel een hybride versie maken, dan wordt hij in de stad ook ultra zuinig
Koelquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:15 schreef vlad het volgende:
[..]
ik ben wel geinteresseerd in dit project![]()
Elektro is niet mijn sterkste punt, maar kennis over hybride voertuigen is er wel![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |