Uhm, dan zouden er doordat ze naar die muziek luisteren juist minder vechtpartijen zijnquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:14 schreef cohen het volgende:
misschien wel omdat MBO'ers hun agressie lekker kwijt kunnen op die muziek. want op de universiteit en HBo wordt niet zo vaak gevochten. Op MBO scholen wel vaker
Mensen die nederlandstalige muziek luisteren kijken volgens mij wel vaker naar de TROSquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:17 schreef matthijz het volgende:
Kan ook zeggen dat alle mensen die naar nederlandstalige muziek luisteren ivbo hebben. Klopt ook niet echt he![]()
Jawel...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:08 schreef Chriz2k het volgende:
Omdat het makkelijk toegankelijke muziek is doordat er geen enge engels teksten inzitten die ze niet kunnen begrijpen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:17 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Omdat het niet erg verfijnd of genuanceerd is.
Zoals MBO'ers.
Hardcore is de laarste tijd juist weer meer aan het groeien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:30 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens aangezien Gabber toch aardig aan het afsterven is vanwege zooi als Hardstyle enzo hou je meer old-skool Gabbers over dus niet de breezer variant van Gabbers.
duidelijk! hardcore is er al langer, jammer dat ze bij ons niet veel concerten zijn met hardcore...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:27 schreef OFfSprngr het volgende:
Hatebreed.
Gabber. \m/
ECHTE Hardcore.
(de Punk variant aangezien men in dit land te fucking achterlijk zijn om te begrijpen dat dit de echte Hardcore is, de andere is mearly Hardcore TECHNO).
Kom eens naar Zwolle danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:40 schreef .elxmetalhead het volgende:
[..]
duidelijk! hardcore is er al langer, jammer dat ze bij ons niet veel concerten zijn met hardcore...
Zwolle is te ver.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:50 schreef beelz het volgende:
[..]
Kom eens naar Zwolle dan![]()
Dankzij ondergetekende hebben we waar ik werk weer echte hardcore concerten
ehm..wat?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:27 schreef OFfSprngr het volgende:
mearly
I think that says it all...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:51 schreef OFfSprngr het volgende:
Gabber heeft dat wel en tieft eens op met je Symph Rock love ballad mietjeszooi.
En waarom dan wel als ik vragen mag?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:09 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik ben geen Gabber maar dat maakt Symph Rock wat mij betreft nog wel bagger.
Omdat hij een IQ-loze gabber isquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:14 schreef IvdSangen het volgende:
[..]
En waarom dan wel als ik vragen mag?
In metal kan je je aggressiviteit/frustratie/energie ook prima kwijt. (Hence het headbangen en moschen tijdens concerten, daar zit heel veel energie in.)quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:14 schreef cohen het volgende:
misschien wel omdat MBO'ers hun agressie lekker kwijt kunnen op die muziek. want op de universiteit en HBo wordt niet zo vaak gevochten. Op MBO scholen wel vaker
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Laagopgeleiden uiten meer dat ze hardcore luisteren met kleding enzo. Hogeropgeleiden niet, maar ze luisteren het wel.
Normaal wordt ik voor Goth uit gemaakt en nu voor een Gabber, oh FOK! ook weer.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Omdat hij een IQ-loze gabber is![]()
Genoeg mensen die en een verfijnde smaak hebben EN Gabber luisteren.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
Omdat die geen verfijnde smaak hebben.
Nee inderdaad het bewijs is geleverd; er is wel iemand die heeeeeel slim is en van die muziek houdt....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:57 schreef arneaux het volgende:
Sjongejonge wat een generalisatie. Mijn huisgenoot en tevens goede vriend is een heeeele slimme gast en houd ook van die muziek, nou-nou.
Nee, alle hardcore-liefhebbers IQ-loze pillenslikkers noemen is wel geoorloofd.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee inderdaad het bewijs is geleverd; er is wel iemand die heeeeeel slim is en van die muziek houdt....
Het gaat mij erom dat je niet moet generaliseren. Slimmerik.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:11 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee inderdaad het bewijs is geleverd; er is wel iemand die heeeeeel slim is en van die muziek houdt....
Dat is wel een héle kromme vergelijking vriend.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef DrDentz het volgende:
Dus we mogen ook niet zeggen dat R&B-artiesten vooral populair zijn bij een zwart publiek?
Das wennen he, dat iemand je zo noemt.quote:
Het is simpele muziek voor simpele mensen. 4-kwartsmaat, simpele opbouw die vaak hetzelfde is, geen melodie, geen inhoud, geen tekst, nauwelijks of geen ritmische variatie, simpele cliche accoorden (if any), standaard geluidjes en samples.Het is alleen heel erg hard, verdovend hard, en kan opzwepend werken, en je kan er flink wat energie en frustratie in kwijt. Precies wat laag opgeleide proleten zoeken in muziek.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:07 schreef cohen het volgende:
Wie weet waarom hardcore voor laag opgeleiden is??
Staat een IQ onder de 100 dan altijd garant voor een debiel niet weldenkend persoon?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:25 schreef DrDentz het volgende:
Wat doe je aangevallen??
Het is ook nieteens een kromme vergelijking --> aantoonbare demografische kenmerken onder een publiek opnoemen is niet ineens generaliseren.. dat zou zo zijn als er stond "alle hardcore liefhebbers hebben een IQ onder de 100"
het is wel zo dat de MEESTE dat hebben, net zoals de meeste R&B luisteraars zwarten zijn
Dit slaat echt helemaal nergens op. Ben je wel eens op een Techno feest geweest? Of een DnB feest?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat laagopgeleiden meestal een kutleven hebben en zich in het weekend volvreten met pillen en lekker gaan stampen
Ik adviseer je eens naar het album van Void Settler te luiseren en je mening te herzien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:24 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het is simpele muziek voor simpele mensen. 4-kwartsmaat, simpele opbouw die vaak hetzelfde is, geen melodie, geen inhoud, geen tekst, nauwelijks of geen ritmische variatie, simpele cliche accoorden (if any), standaard geluidjes en samples.Het is alleen heel erg hard, verdovend hard, en kan opzwepend werken, en je kan er flink wat energie en frustratie in kwijt. Precies wat laag opgeleide proleten zoeken in muziek.
Tja hardstyle vind ik geweldige muziek...........naar hardcore kan ik echt niet lang luisterenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:32 schreef devv05 het volgende:
Opzich is het wel vreemd dat Hardcore en Hardstyle feesten zulk verschillend publiek trekken, terwijl de strekking van de muziek hetzelfde is.
Enerzijds is dat al aangegeven in de OP, en anderzijds kun je best trends waarnemen; nee ik heb geen bron, maar baseer me puur op eigen waarnemingen. Op de universteit zie je nauwelijks medewerkers die van deze muziek houden. In het ziekenhuis waar ik werk zie je ze vooral bij de facilitaire dienst, en op de bunnikside van FC Utrecht zie ik ze bijna alleen maar. (dat wil niet zeggen dat de mensen daar per sé laag opgeleid zijn hoorquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:13 schreef arneaux het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat je niet moet generaliseren. Slimmerik.
Kijk eens aan. Generaliseren op basis van lucht.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:55 schreef DrDentz het volgende:
Natuurlijk ben ik niet op een hardcorefeest geweest, wat moet ik daar zoeken![]()
Nee, daar kun je dus al helemaal geen conclusie aan verbinden omdat het een (ongefundeerde) mening is, jij hebt geen gegevens over opleidingsniveau icm geprefereerde muziekstijl...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:07 schreef cohen het volgende:
Dus kan je de conclusie trekken dat hardcore muziek voor lager opgeleiden is. Komt dit doordat je beat je hercencellen kapot maakt?
Contradictio in terminis.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Genoeg mensen die en een verfijnde smaak hebben EN Gabber luisteren.
Van wat voor muzek houd jij eigenlijk?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:01 schreef DrDentz het volgende:
*zucht*
Okee, dan niet, hardstyle feesten zijn voor de intellectuelen onder ons
[afbeelding]
[overigens, je mening baseren op foto's is niet gek, zo kan ik ook opmaken uit foto's dat concentratiekampen niks voor mij zijn]
Die kerels komen er op de societeit inderdaad niet inquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:01 schreef DrDentz het volgende:
*zucht*
Okee, dan niet, hardstyle feesten zijn voor de intellectuelen onder ons
[afbeelding]
[overigens, je mening baseren op foto's is niet gek, zo kan ik ook opmaken uit foto's dat concentratiekampen niks voor mij zijn]
Je bent een underachiever. Je hebt grote mogelijkheden, maar ze komen er helaas nog niet uit.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben hartstikke dom maar hou van Jazz, Blues, Funk, Afrobeat, Salsa, Brasilectro, Triphop en Zappa. Van hardcore houd ik niet. Wat nu?
Heao is natuurlijk geen niveau he. Dan zit je ook tegen het zwakzinnige aan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:41 schreef manny het volgende:
Steekproef n=1: Die vlieger gaat niet op. Manny is hardcore liefhebber ( tegen terror aan ) en toch wel degelijk HBO opgeleid en zowaar nog een heel behoorlijke carriere ook.
dat dan weer welquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heao is natuurlijk geen niveau he. Dan zit je ook tegen het zwakzinnige aan.
Die had ik neit verwacht zeg...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heao is natuurlijk geen niveau he. Dan zit je ook tegen het zwakzinnige aan.
Nee aangezien het juist populair is bij breezersletjesquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef DrDentz het volgende:
Dus we mogen ook niet zeggen dat R&B-artiesten vooral populair zijn bij een zwart publiek?
Jij bent in contradictio in terminis want ik luister ook Gabber.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Contradictio in terminis.
Over het algemeen?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
Af en toe een goed hardcoreplaatje luisteren is prima. Doe zelf uni, dus de generalisatie van TS gaat niet op.
Maar Hardcore, trekt meer laagopgeleiden dan bijvoorbeeld progressive of jazz, dat klopt, maar dat hoger opgeleide mensen er niet van houden klopt niet.. maar meestal houden de "intelligentere" mensen ook van meerdere stijlen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:19 schreef spacemangraig het volgende:
Het feit dat veel gabbers in trainingspak en nikeairmax Lonsdale lopen zegt eigenlijk ook wel genoeg.
Wel hoor want hij zij "in het algemeen" dus de redenatie gaat nog steeds op....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:58 schreef MarkzMan_X het volgende:
Af en toe een goed hardcoreplaatje luisteren is prima. Doe zelf uni, dus de generalisatie van TS gaat niet op.
Hardcore 'techno'quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:44 schreef OFfSprngr het volgende:
Hardcore is dan ook een dikke 10 jaar eerder dan Hardcore Techno.
Mijn zin sloeg op TS's eerste zin. Dié generalisatie.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:16 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wel hoor want hij zij "in het algemeen" dus de redenatie gaat nog steeds op....
voor de derde keer...
Je zou in dat geval beter electronische Hardcore kunnen zeggen. Techno is een heel andere soort muziek, en niet echt te vergelijken met Hardcore/Terror/Harstyle etc.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:23 schreef The_Martian het volgende:
[..]
Hardcore 'techno'De electronische variant van hardcore (sowieso een term die bijna in elke muziekstorming voorkomt) heeft niks met techno te maken.
Ja dat zeg ikquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:28 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Je zou in dat geval beter electronische Hardcore kunnen zeggen. Techno is een heel andere soort muziek, en niet echt te vergelijken met Hardcore/Terror/Harstyle etc.
Italo.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:33 schreef The_Martian het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik
Ik luister af en toe weleens naar industrial hardcore of teKno en breakcore. Verder luister ik veel ambient, electro, techno, minimale techno, acid-house of ander vormen van abstracte electronische muziek... oh klassiek kan ik ook waarderen, net zoals avant gardisme of jazz.... punk luisterde ik vroeger veel en (sXe) hardcore. Evenals death metbal, black metal, grind metal en drone metal, progressieve, psychedelische rockmuziek, ook uit de jaren '70... ik luister ook veel naar jaren 80 new wave bands of italo en zo kan ik nog wel even doorgaan. En nu? Wat zegt dit over mijn intelligentie?
ghehehe, zo ongelofelijk FOUT dat het goed isquote:
Voor mij is het zo fout dat het fout blijf.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:40 schreef The_Martian het volgende:
[..]
ghehehe, zo ongelofelijk FOUT dat het goed is
en nee, ik ben gewoon hetero![]()
Heerlijk man!! CBS top 100 all te way!!!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:55 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Voor mij is het zo fout dat het fout blijf.
Misschien, al zijn er ook veel verschillen dus in hardcore; de vrolijkere nummers oftewel Happy Hardcore lijkt meer uit feestbeesten te komen dan uit boze mensen die de buitenwereld hatenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 16:39 schreef opgebaarde het volgende:
on topic, hardcore liefhebbers zijn vaak boos geloof ik op de buitenwereld, dus favoriete muziek is psychisch uit te leggen. Is dit al een keer gepost, speit mei. Zo niet![]()
Thanks Killerb, ik zat me al helemaal op te naaien over deze topic, maar hier kan ik me wel in vinden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:21 schreef killerb het volgende:
Mijns inziens zou je de stelling iets moeten aanpassen. Namelijk dat het IQ van mensen die zich vastklampen aan één stroming (of dat nou hardcore, hardrock of kantklossen is) onder de maat is.
Dat houdt in dat er best intelligente mensen zijn die van hardcore houden, maar die kunnen andere muzieksoorten ook waarderen en respecteren in tegenstelling tot de typische verstokte gabber die "happy is voor homo's" zingt.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:36 schreef Neohammer het volgende:
[..]
Thanks Killerb, ik zat me al helemaal op te naaien over deze topic, maar hier kan ik me wel in vinden.![]()
Mensen die dit soort topics openen zijn volgens mij TE vaak zichzelf aan het vergelijken met anderen, dat zag ik op een ander forum ook al. Schijnbaar zouden deze personen zich zonder iqloze stampertjes zoals ikzelf bijzonder slecht voelen.TS zet je headphones op 100 en doe lekker mee!!![]()
http://www.clawhammer.nl/wakinupobsolete.mp3
btw, happy is voor homo's!
Dit is dus echt ontzettende bullshit. Ik kan me prima vermaken met Hardrock/Metal als ik me relaxed voel EN als ik me kut voel. Het is puur je muzieksmaak, heeft niks met stemming te maken. Je kiest alleen binnen het genre misschien andere nummers voor je stemming.quote:Maar muziek heeft vaak inderdaad te maken met je bui; dus als iemand niet lekker in z'n vel zit zal diegene misschien sneller naar Hardrock/Metal/Hardcore luisteren dan iemand die zich relaxed voelt ja.
Well Excuuuuse me Princessquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dit is dus echt ontzettende bullshit. Ik kan me prima vermaken met Hardrock/Metal als ik me relaxed voel EN als ik me kut voel. Het is puur je muzieksmaak, heeft niks met stemming te maken. Je kiest alleen binnen het genre misschien andere nummers voor je stemming.
Of je kiest een compleet ander genre als jou muzieksmaak breed genoeg is en dit toelaat...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:02 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dit is dus echt ontzettende bullshit. Ik kan me prima vermaken met Hardrock/Metal als ik me relaxed voel EN als ik me kut voel. Het is puur je muzieksmaak, heeft niks met stemming te maken. Je kiest alleen binnen het genre misschien andere nummers voor je stemming.
verdedigen voordat je aangevallen wordt, dat is zo'n ontzettende bekentenisquote:Op zondag 20 augustus 2006 00:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Hardcoreerg lekker op z'n tijd.
Maar ik luister vooral italodance.
En ik ben hetero èn doe universiteit![]()
![]()
Wat een gelulquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:14 schreef cohen het volgende:
Hier ben ik wel mee eens. Hoewel ik dan niet 'IQ' zou willen zeggen, maar gewoon 'slimheid'...nouja ik zie dat als 2 verschillende dingen. Ik ken wel een paar mensen met een hoog IQ die zo achterlijk zijn als het achterend van een koequote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:21 schreef killerb het volgende:
Mijns inziens zou je de stelling iets moeten aanpassen. Namelijk dat het IQ van mensen die zich vastklampen aan één stroming (of dat nou hardcore, hardrock of kantklossen is) onder de maat is.
Dat houdt in dat er best intelligente mensen zijn die van hardcore houden, maar die kunnen andere muzieksoorten ook waarderen en respecteren in tegenstelling tot de typische verstokte gabber die "happy is voor homo's" zingt.
Nee dat is goed anticiperen op waarschijnlijke reacties van bevooroordeelde mensenquote:Op zondag 20 augustus 2006 04:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
verdedigen voordat je aangevallen wordt, dat is zo'n ontzettende bekentenis
Nou, hier ging het topic over als je het een beetje gevolgd hebtquote:Op zondag 20 augustus 2006 04:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
verdedigen voordat je aangevallen wordt, dat is zo'n ontzettende bekentenis
quote:Op zondag 20 augustus 2006 07:07 schreef Faxie het volgende:
[..]
Hier ben ik wel mee eens. Hoewel ik dan niet 'IQ' zou willen zeggen, maar gewoon 'slimheid'...nouja ik zie dat als 2 verschillende dingen. Ik ken wel een paar mensen met een hoog IQ die zo achterlijk zijn als het achterend van een koeGoed kunnen leren, goed kunnen beredeneren, maar toch van de ene belachelijke situatie in de ander weten te belanden...
hardstyle klinkt toch wel een stuk toegankelijker dan hardcore, dus zo vreemd vind ik dat nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:32 schreef devv05 het volgende:
Opzich is het wel vreemd dat Hardcore en Hardstyle feesten zulk verschillend publiek trekken, terwijl de strekking van de muziek hetzelfde is.
eenschquote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:54 schreef Quyxz_ het volgende:
Laagopgeleiden uiten meer dat ze hardcore luisteren met kleding enzo. Hogeropgeleiden niet, maar ze luisteren het wel.
Noem nou eens 10 hardcore producties waarvan jij vindt dat ze zo slecht zijn als je omschrijft.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:24 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het is simpele muziek voor simpele mensen. 4-kwartsmaat, simpele opbouw die vaak hetzelfde is, geen melodie, geen inhoud, geen tekst, nauwelijks of geen ritmische variatie, simpele cliche accoorden (if any), standaard geluidjes en samples.Het is alleen heel erg hard, verdovend hard, en kan opzwepend werken, en je kan er flink wat energie en frustratie in kwijt. Precies wat laag opgeleide proleten zoeken in muziek.
Haha 10 maar!?? Pak de laatste Thunderdome plaat er even bij, heb je er gelijk 20!quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Noem nou eens 10 hardcore producties waarvan jij vindt dat ze zo slecht zijn als je omschrijft.
Dat valt meer onder industrial, en heeft dus iig heel veel variatie in ritme.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:23 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Haha 10 maar!?? Pak de laatste Thunderdome plaat er even bij, heb je er gelijk 20!
dat siegheil gedoe is niet door 1 van bovengenoemden geproduceerd maar door een amateurproducer, wellicht om de hardcore in een kwaad daglicht te zetten..wie zal t zeggenquote:Op zondag 20 augustus 2006 20:19 schreef TheArowana het volgende:
Ik had vroeger wel wat oude troep van Neophyte en Rotterdam Terror Corps op m'n pc staan, nu weet ik dáárvan iig heel goed dat het géén industrial was, en vrij montoon. Teksten als 'Sigheil Sigheil Kankerzwarten' en kreten als 'United gabbers of Rotterdam!' deden me niet echt vermoeden dat het hier om intellectueel of überhaupt artistiek/muzikaal gedegen werk ging.
Aan je avatar gezien wel.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:17 schreef Reza-impreza het volgende:
Ik ben absoluut niet laag opgeleid en vind een potje stampmuziek op zijn tijd wel lekker.
Idd, wie zal het zeggen? Het ging niet enkel om dat 'sigheil' maar dat was toevallig het meest extreme voorbeeld wat ik me voor de geest kon halen. Ik kan me niet herinneren ooit veel geïnspireerds uit die te hebben gehoord, en of dat sigheil nu wel niet door Neophyte geproduceerd is verandert daar niets aan.quote:dat siegheil gedoe is niet door 1 van bovengenoemden geproduceerd maar door een amateurproducer, wellicht om de hardcore in een kwaad daglicht te zetten..wie zal t zeggen
Het gaat ook over meerderheden niet over minderhedenquote:Op zondag 20 augustus 2006 22:09 schreef TerugVindPost het volgende:
Laagopgeleiden? Dan zit ik waarschijnlijk verkeerd als een groot deel vanmijn vrienden en kennissenkring die van hardcore en terror houd tot HBO/WO opgeleid is en absoluut geen lage functie in de maatschappij heeft
Maar hogeropgeleiden vormen maar ook iets van 8% van de bevolking.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:47 schreef muispiet het volgende:
Ik lees hier dat sommige hoger opgeleide mensen ook harcore luisteren, blijkbaar zijn er ook uitzonderingen,
Vreemde opmerking. Net zoals bij andere genres moet je het kaf van het koren scheiden. Als "hoogopgeleide" luister ik graag naar muziek die gevoel, complexiteit en diepgang heeft. En bij sommige hardcore kom ik dat ook tegen. Net zoals bij jazz of Philip Glass.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
maar doordat de standenmaatschappij is afgeschaft zijn er nu ook hogeropgeleiden die hun plaats niet kennen, en naar dergelijke "muziek" luisteren. Heel jammer.
Het gros van de klassieke muziek en jazz heeft geen zang, dus wat zegt dat? Daarnaast is hardcore voor 75% puur ritme. (Maar dat is niet erg, de electronische muziekrevolutie heeft ons geleerd dat je ook met alleen ritme diepgang en complexe variaties kan scheppen.)quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Omdat er totaal geen ritme, zang, muziek in zit?
Ik heb me inderdaad niet echt verdiept. Nergens voor nodig ook.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:13 schreef teknomist het volgende:
[..]
Vreemde opmerking. Net zoals bij andere genres moet je het kaf van het koren scheiden. Als "hoogopgeleide" luister ik graag naar muziek die gevoel, complexiteit en diepgang heeft. En bij sommige hardcore kom ik dat ook tegen. Net zoals bij jazz of Philip Glass.
Kennelijk heb jij je niet genoeg verdiept in hardcore anders zou je niet zo'n ongenuanceerde opmerking plaatsen.
Dat is heel belangrijk, het gaat van kwaad tot erger als zelfs de elite niet meer weet hoe zich te gedragen.quote:En sinds wanneer moet je als hoogopgeleide je plaats kennen?.
Goede inhoudelijke repliek.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb me inderdaad niet echt verdiept. Nergens voor nodig ook.
[..]
En heel typerend voor de "elite" ook.quote:Dat is heel belangrijk, het gaat van kwaad tot erger als zelfs de elite niet meer weet hoe zich te gedragen.
Jezus, dit is toch wel de meest kansloze opmerking uit dit hele topic.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
maar doordat de standenmaatschappij is afgeschaft zijn er nu ook hogeropgeleiden die hun plaats niet kennen, en naar dergelijke "muziek" luisteren. Heel jammer.
Jij hebt duidelijk niet begrepen wat het is om een aristocraat te zijn. Het zij zo.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:26 schreef teknomist het volgende:
Als ik aan "elite" denk dus, hoogopgeleide intelligente mensen verwacht ik van hun eerder het buiten de kaders denken, het goede uit muziek halen (ongeacht het genre) en het niet zo snel ongenuanceerd oordelen over iets wat ze niet kennen. Diederik_Duck valt dus niet onder mijn definitie van "elite". Beetje quasi-elite dus.
Aangezien argumentatie niet jouw sterkste kant houd ik het bij iemand met teveel grootheidswaanzin.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet begrepen wat het is om een aristocraat te zijn. Het zij zo.
Met mijn argumentatie is niets mis (net als met mijn gevoel voor goede smaak trouwens).quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Aangezien argumentatie niet jouw sterkste kant houd ik het bij iemand met teveel grootheidswaanzin..
En dat noemt zich een aristocraat.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met mijn argumentatie is niets mis (net als met mijn gevoel voor goede smaak trouwens).
Genauquote:Op maandag 21 augustus 2006 00:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
En dat noemt zich een aristocraat.. En er is geen argumentatie.
.
En goed en slecht zijn slechts relatieve, subjectieve begrippen.
Natuurlijk zijn goed en slecht subjectief. Op die basis kun je echter prima argumenteren, alhoewel het haast wel lijkt of alle moderne hoogopgeleiden dat niet meer snappen (met uitzondering van de juristen natuurlijk), het zal wel een erfenis van het postmodernisme zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
En dat noemt zich een aristocraat.. En er is geen argumentatie.
.
En goed en slecht zijn slechts relatieve, subjectieve begrippen.
Doe eens niet zo vervelend trollen... Het is allang duidelijk dat je een beetje wil gabberbashen..quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn goed en slecht subjectief. Op die basis kun je echter prima argumenteren, alhoewel het haast wel lijkt of alle moderne hoogopgeleiden dat niet meer snappen (met uitzondering van de juristen natuurlijk), het zal wel een erfenis van het postmodernisme zijn.
Ik meng me graag onder het plebs, zodat ik weet wat er speelt bij mijn minderen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Diederik_Duck, een forum als Fok! is toch niets voor jou als onderdeel van de elite?
Heb je nu je lauwerkrans om?quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik meng me graag onder het plebs, zodat ik weet wat er speelt bij mijn minderen.
Niet ontwikkelde mensen plaatsen zulke replies.quote:Op zondag 20 augustus 2006 22:07 schreef muispiet het volgende:
Niet ontwikkelde mensen kiezen voor niet ontwikkelde (mu)ziek.
Ontwikkelde mensen met meer emoties kiezen voor ontwikkelde muziek
Moet je eens Masonna luisteren, daar kan geen enkele Gabber track tegenop.quote:Op zondag 20 augustus 2006 23:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Omdat er totaal geen ritme, zang, muziek in zit?
Ik vind Thunderdome anders maar behoorlijk weinig met Industrial te maken hebben.quote:Op zondag 20 augustus 2006 20:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat valt meer onder industrial, en heeft dus iig heel veel variatie in ritme.![]()
Ik denk dat hij industrial hardcore bedoelt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 08:24 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik vind Thunderdome anders maar behoorlijk weinig met Industrial te maken hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Industrial_Hardcorequote:Industrial Hardcore is een muziekstijl die is voortgekomen uit de techno en gabberhouse.
Deze muziekstijl wordt gekenmerkt door een eigen klank die tot stand komt door het gebruik van overstuurde geluiden en effecten uit de synthesizer en drumcomputer, waarvan de Roland TR-909 het meest gebruikt wordt. Hierdoor ontleent Industrial Hardcore zijn ‘kil en donker karakter’.
Verder ligt de nadruk meer op het ritmische aspect dan op melodie, wat meestal van ondergeschikt belang is en waardoor deze muziekstijl ook veel overeenkomsten vertoont met techno.
Er is vaak sprake van verwarring met de muziekstijl industrial omdat veel mensen Industrial Hardcore afkorten tot “industrial", maar deze muzieksoorten staan los van elkaar.
Ik weet dat hij Industrial Hardcore bedoelt, wat overigens wat mij betreft de coolste stijl is, maar ik bedoel dus ook Industrial Hardcore waar ik Thunderdome maar significant weinig mee te maken heeft wat mij betreft.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:02 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat hij industrial hardcore bedoelt.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Industrial_Hardcore
Oh zo ja, nee Thunderdome was in mijn tijd veel melodieuzer en happier.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik weet dat hij Industrial Hardcore bedoelt, wat overigens wat mij betreft de coolste stijl is, maar ik bedoel dus ook Industrial Hardcore waar ik Thunderdome maar significant weinig mee te maken heeft wat mij betreft.
Dat is hardcore punk, volgens mij ging het hier om hardcore house.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:52 schreef Ixnay het volgende:
Dit is hardcore.
http://www.youtube.com/watch?v=ff_V0hHCTCw
Waar luisteren de mensen eigenlijk naar die hier beweren dat hardcore geen inhoud heeft? Wil ik wel eens weten
Dat is echte hardcore.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is hardcore punk, volgens mij ging het hier om hardcore house..
Alleen in Nederland.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:25 schreef Faxie het volgende:
Accepteer nou maar dat het 'gewone' volk de term hardcore slechts kent van de housevariant.
Hardcore is gewoon een bijvoeglijk naamwoord. Dat kun je niet claimen. Of het nu hardcore porno, hardcore house of hardcore punk is. Maar soms gaan die bijvoeglijk naamwoorden een eigen leven leiden.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:49 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat is echte hardcore.
Noem het dan hardhouse of gabber of whatever maar noem het geen hardcore.
Luister maar eens progressive, IDM of minimal. Die muziek is verre van eenvouding. Sommige platen hebben zelfs een complexiteit waar menig rock/punk-plaatje een puntje aan kunnen zuigen. Overigens kan schoonheid ook in eenvoud zetelen. De beste popplaten ooit gemaakt blinken juist uit door hun eenvoud.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:31 schreef MrX1982 het volgende:
House muziek in het algemeen is natuurlijk vrij eenvoudig en emotieloos. Zodoende trekt het ook dat type volk aan.
Dat is de volkomen onzin van het jaar.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:31 schreef MrX1982 het volgende:
House muziek in het algemeen is natuurlijk vrij eenvoudig en emotieloos. Zodoende trekt het ook dat type volk aan.
Ja daar noemen ze alles dat electronisch is 'Techno' ...hardcore, trance, hardstyle etc..quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:32 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Alleen in Nederland.
In vrijwel alle andere landen is de punkvariant bekender.
Ik zeg ook niet dat andere hedendaagse muziek uitblinkt in complexiteit. De meeste rap en r&b nummers zijn natuurlijk net zo eenvoudig als de gemiddelde mainstream house plaat.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:40 schreef teknomist het volgende:
Luister maar eens progressive, IDM of minimal. Die muziek is verre van eenvouding. Sommige platen hebben zelfs een complexiteit waar menig rock/punk-plaatje een puntje aan kunnen zuigen. Overigens kan schoonheid ook in eenvoud zetelen. De beste popplaten ooit gemaakt blinken juist uit door hun eenvoud.
Ik ben persoonlijk best een liefhebber van house, vroeger meer dan nu, maar muziek gemaakt op een computer daaraan kan je wat mij betreft de noemer emotie nooit aan toevoegen. Een computer is niet bepaald een emotievol apparaat. Daarin vind ik persoonlijk dat house tekort schiet.quote:En emotie is zo iets persoonlijks en subjectiefs dat je daar geen oordeel over kan vellen.
afgestompt volkquote:Op maandag 21 augustus 2006 20:31 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben blij dat je het woord "mainstream" noemt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat andere hedendaagse muziek uitblinkt in complexiteit. De meeste rap en r&b nummers zijn natuurlijk net zo eenvoudig als de gemiddelde mainstream house plaat.
[..]
Een computer kent geen emoties inderdaad. Maar dat geldt ook voor een trompet, een gitaar of een drumstel. Die vallen slechts onder de idee van "ding an sich". Het gaat erom wat je ermee doet en wat je er uit haalt. De meeste platen waar ik een traantje bij heb gelaten omdat ik er door emotioneel werd geraakt dankzij de schoonheid ervan zijn nummers die gewoon volledig met een computer zijn gemaakt. (Buiten electronische muziek heb ik dat alleen bij jazz gehad.) Het heeft eerder met je referentiekader te maken. Als je electronische muziek bij voorbaat als "emotieloos" ziet zul je sneller een mentale blokkade hebben om de emotie van een nummer te voelen denk ik.quote:Ik ben persoonlijk best een liefhebber van house, vroeger meer dan nu, maar muziek gemaakt op een computer daaraan kan je wat mij betreft de noemer emotie nooit aan toevoegen. Een computer is niet bepaald een emotievol apparaat. Daarin vind ik persoonlijk dat house tekort schiet.
quote:
Maar bij de punk bestaat het al 30 jaar. Dat is het verschil.quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:49 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja daar noemen ze alles dat electronisch is 'Techno' ...hardcore, trance, hardstyle etc..
En hardcore op zich is geen genre. Hardcore wordt bij de Punk precies hetzelfde gebruikt als bij de House hoor. Dus noem het ook hardcore punk, anders ben je precies hetzelfde aan het doen als waar je anderen van beschuldigt...
Dus? Alsof je een term mag claimen op basis van historiciteit.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Maar bij de punk bestaat het al 30 jaar. Dat is het verschil.
quote:
En dat terwijl ik al 15 jaar geestdodende, emotieloze muziek luister.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:21 schreef Aoristus het volgende:
Maar jij blijft wel een coole mod
Onzin, dat is een kwestie van smaak. Voor mij zit er juist heel veel emotie in, laat ik het maar even electronische muziek noemen. Niet in alles, maar goed dat heb je altijd. En van een gitaar word ik niet warm of koud. Het is persoonlijke smaak, zoals bijna alles.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk best een liefhebber van house, vroeger meer dan nu, maar muziek gemaakt op een computer daaraan kan je wat mij betreft de noemer emotie nooit aan toevoegen. Een computer is niet bepaald een emotievol apparaat. Daarin vind ik persoonlijk dat house tekort schiet.
ik peins er ook niet over om je te willen redden ofzo, je bent gewoon zoals je bent, gedrogeerd of niet gedrogeerdquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
En dat terwijl ik al 15 jaar geestdodende, emotieloze muziek luister..
Het is ook wel zo dat als je wat verder kijkt dan de term mainstream house en naar bepaalde stromingen in de house scene kijkt, nu spreek ik uit eigen ervaring, bijv. techno of industrial-hardcore dat de complexiteit toeneemt en het daardoor een stuk minder toegankelijk is en het publiek ook anders is. Mainstream muziek zal altijd zoals het woord al zegt de meerderheid aanspreken en de meerderheid heeft nou eenmaal niet de meest verfijnde smaak. Dat zie je bijv. ook bij massatoerismequote:Op maandag 21 augustus 2006 21:10 schreef teknomist het volgende:
Ik ben blij dat je het woord "mainstream" noemt.. Overigens constateer ik dat naarmate de technische mogelijkheden veelzijdiger worden het juist makkelijker is om complexe muziek te maken. Omdat je het dan niet meer met een 50-koppig orkest hoeft uit te voeren maar dat je veel taken kunt uit besteden aan een computer. Aangezien voor mij de ware kunst zit in de compositie en creativiteit (afgezien van live performances) zie ik dat niet als een nadeel.
Daar zit wel iets in. Ik kan wel kippenvel momenten bedenken die house muziek mij hebben gegeven. Bij house muziek draait het vaak om het geheel. Sfeer, muziek, dansen etc.quote:Een computer kent geen emoties inderdaad. Maar dat geldt ook voor een trompet, een gitaar of een drumstel. Die vallen slechts onder de idee van "ding an sich". Het gaat erom wat je ermee doet en wat je er uit haalt. De meeste platen waar ik een traantje bij heb gelaten omdat ik er door emotioneel werd geraakt dankzij de schoonheid ervan zijn nummers die gewoon volledig met een computer zijn gemaakt. (Buiten electronische muziek heb ik dat alleen bij jazz gehad.) Het heeft eerder met je referentiekader te maken. Als je electronische muziek bij voorbaat als "emotieloos" ziet zul je sneller een mentale blokkade hebben om de emotie van een nummer te voelen denk ik.
Ik kots ook op het constant recyclen van oude samples. Dat mag wel van mij als het op zijn minst op een progressieve manier gebeurt maar die zie ik amper. Maar dat is gelukkig maar het geval bij een gedeelte van de electronische (dans)muziek. Bij minimal, IDM, progressive, ambient, industrial hardcore, techno zie ik dit amper eigenlijk. Vooral bij minimal is de experimenteerdrift fantastisch. Ingewikkelde ritmes en toch nog ruimte over om lekker te experimenteren met samples (en dan geen uitgekauwde), effecten etc.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:26 schreef Aoristus het volgende:
En geloof het of niet, ik heb vroeger ook house geluisterd, maar toen was er nog wel wat aan. Tegenwoordig worden samples mij teveel gerecycled en bevalt het publiek me totaal niet. Mensen die zeiken en geforceerd hun ticket incasseren hebben geen plezier, is mijn instelling. Geef mij maar iets als lowlands, daar heb je vanalles wat. Da's ook duur, maar je hebt tenminste bewegingsvrijheid in de ruimere zin van het woord.
minimal vind ik zelf een vernauwing eigenlijk, die platen lenen zich uitstekend als tussenstuk of afbouwende materie. De vrolijkere platen uit de jaren 90 die al dan niet in de top 40 kwamen, zijn prima te doen op allerlei soorten feestjes, maar de mensen die het maakten en misschien nog wel maken, worden ouder en dat hoor je terug. Laatst zag ik Dano met z'n vriendinnetje vrouw lopen. Vroeger (een jaar of 15 ~ 10 geleden) kwam ik wel eens plaatjes halen bij outland, maar tegenwoordig herken ik die gast nog nauwelijks terug.. Buzz Wuzz hetzelfde verhaal, Atalos was een vriendelijk winkeltje waar je wel eens wat leuks kon treffen, nu is het een R&B zaakje geworden met vergeelde platen in de etalage..quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:30 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kots ook op het constant recyclen van oude samples. Dat mag wel van mij als het op zijn minst op een progressieve manier gebeurt maar die zie ik amper. Maar dat is gelukkig maar het geval bij een gedeelte van de electronische (dans)muziek. Bij minimal, IDM, progressive, ambient, industrial hardcore, techno zie ik dit amper eigenlijk. Vooral bij minimal is de experimenteerdrift fantastisch. Ingewikkelde ritmes en toch nog ruimte over om lekker te experimenteren met samples (en dan geen uitgekauwde), effecten etc.
Klopt zeker, althans het heeft een zekere toegevoegde waarde om op een feest onder invloed van MDMA ofzo compleet uit je dak te gaan op een keiharde soundsystem met allemaal gelijkgestemden. Maar geldt dat niet voor alle muziek zo? Jazz consumeer ik het liefst in een donkere, rokerige kelder met een sigaar en whiskey erbij. Techno heb ik het liefst op een feest waar iedereen lekker door de MDMA gedrogeerd uit zijn dak gaat, stroboscopen, gejuich, gefluit erbij. Ik kan niet voor metalliefhebbers spreken maar ik kan me voorstellen dat die hun muziek al headbangend in de modder op een smerige soundsystem ook veel beter ervaren.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:27 schreef MrX1982 het volgende:
Daar zit wel iets in. Ik kan wel kippenvel momenten bedenken die house muziek mij hebben gegeven. Bij house muziek draait het vaak om het geheel. Sfeer, muziek, dansen etc.
Er zijn anders hele volksstammen die daar elk weekend compleet op uit hun dak gaan anders, vooral in Duitsland. Ik ben sinds 2 jaar geleden aan minimal verslingerd geraakt en het heeft mij nog steeds uit mijn greep gehaald. Als ik me kut voel dan is dat de enige muziek die me alle zorgen doet vergeten.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
minimal vind ik zelf een vernauwing eigenlijk, die platen lenen zich uitstekend als tussenstuk of afbouwende materie.
Persoonlijk heb ik dat gevoel met house meer dan met andere muziekstijlen. Hoewel die live natuurlijk ook plezieriger zijn dan thuis. Maar house muziek krijgt juist dat beetje extra op een feest wat het nodig heeft om volledig tot zijn recht te laten komen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:35 schreef teknomist het volgende:
Klopt zeker, althans het heeft een zekere toegevoegde waarde om op een feest onder invloed van MDMA ofzo compleet uit je dak te gaan op een keiharde soundsystem met allemaal gelijkgestemden. Maar geldt dat niet voor alle muziek zo? Jazz consumeer ik het liefst in een donkere, rokerige kelder met een sigaar en whiskey erbij. Techno heb ik het liefst op een feest waar iedereen lekker door de MDMA gedrogeerd uit zijn dak gaat, stroboscopen, gejuich, gefluit erbij. Ik kan niet voor metalliefhebbers spreken maar ik kan me voorstellen dat die hun muziek al headbangend in de modder op een smerige soundsystem ook veel beter ervaren.
Als ik thuis de muziek niet zo intens zou kunnen ervaren zou er overigens wat mis met mij zijn als muziekliefhebber. Helaas doen ons de platte beelden van gabbers e.d. op TV ons vermoeden dat het alleen om de ervaring op een feest gaat en verder niet meer.
Ik moet wel zeggen dat ik de muziek beter ben gaan waarderen door het veelvuldig bezoeken van feesten en het daarbij behorend gebruik van geestverruimende middelen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik dat gevoel met house meer dan met andere muziekstijlen. Hoewel die live natuurlijk ook plezieriger zijn dan thuis. Maar house muziek krijgt juist dat beetje extra op een feest wat het nodig heeft om volledig tot zijn recht te laten komen.
Uit randgemeentes.quote:Tuurlijk is de beeldvorming omtrent house en hardcore in het bijzonder niet ideaal. Hoewel het zeker niet geheel uit de lucht gegrepen is. Ik heb me vaak verwonderd waar al die kansloze mensen vandaan kwamen.
Ik gebruikte nooit drugs, alcohol even uitgezonderd, tijdens housefeesten. Zou ik vandaar minder binding hebben dan jijquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:51 schreef teknomist het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de muziek beter ben gaan waarderen door het veelvuldig bezoeken van feesten en het daarbij behorend gebruik van geestverruimende middelen.. Als ik zelf platen maak voel ik instinctief aan hoe een nummer klinkt als je MDMA gebruikt. En dat is echt een voordeel. Sinds dat ik drugs op feesten gebruik heb ik meer oog en waardering voor diepere platen die voor de leek onwijs saai lijken.
Overigens luisterde ik al wel een paar jaar house voordat ik echt naar feesten ging.
Dat zou goed kunnen. 9 september hebben wij hier onze eigen dance parade georganiseerd door een organisatie die zichzelf nogal zielig vindt en mensen aanspreekt die tot de categorie zielig behorenquote:Uit randgemeentes..
Rotterdamse gabbers komen ook niet uit Rotterdam zelf vaak maar uit nagelegen pauperdorpen.
Dat kan goed hoor. Ik luister al sinds mijn 11e naar electronische muziek maar pas sinds mijn 23 ben ik begonnen met het gebruiken van MDMA. Het voegt een hele andere dimensie toe aan de muziekbeleving. Nu snap ik pas wat mensen in sommige aspecten van de muziek zien.quote:Op maandag 21 augustus 2006 22:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik gebruikte nooit drugs, alcohol even uitgezonderd, tijdens housefeesten. Zou ik vandaar minder binding hebben dan jij.
Ik geloof inderdaad wel dat het een andere dimensie toevoegt. Op een of andere manier heeft buiten alcohol de drugs mij nooit zo getrokken. Muziek als drugs en ik vermaakte me er uitstekend meequote:Op maandag 21 augustus 2006 22:08 schreef teknomist het volgende:
Dat kan goed hoor. Ik luister al sinds mijn 11e naar electronische muziek maar pas sinds mijn 23 ben ik begonnen met het gebruiken van MDMA. Het voegt een hele andere dimensie toe aan de muziekbeleving. Nu snap ik pas wat mensen in sommige aspecten van de muziek zien.
Ik vind de oudere meer melodieuzere Gabber ook veel leuker dan een enkele beat, maar datzelfde heb ik ook met Drum&Bass ook voornamelijk gebasseerd op de beat maar ik wel net dat beetje melodie erbij.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Oh zo ja, nee Thunderdome was in mijn tijd veel melodieuzer en happier.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Industrial_Hardcorequote:Op dinsdag 19 september 2006 22:09 schreef kipknots het volgende:
BTW, heeft iemand nog wat aanraders voor hardcore platen met iets meer diepgang? Ik begin het rauwe beukwerk in v. snares platen de laatste tijd toch wat meer te waarderen.![]()
Bedankt. De term industrial hardcore ken ik al wel en ik weet dat venetian snares ook voornamelijk breakcore is (er staan ook wel wat posts van mij in breakcore part 2), maar ik zocht toch naar wat specifieke namen.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dit is een aardige introductie: http://www.discogs.com/release/142914
En als je Venetian Snares leukt vind moet je je es wat verdiepen in breakcore, hoewel dat niet echt meer hardcore is natuurlijk maar wel er dicht tegenaan ligt: Breakcore part2
Kijk eens op www.cardiac.nl en dan bij het Meta4, Enzyme X, Enzyme K7 en Genosha label. Daar komt vrij goede Industrial Hardcore uitquote:Op dinsdag 19 september 2006 22:09 schreef kipknots het volgende:
BTW, heeft iemand nog wat aanraders voor hardcore platen met iets meer diepgang? Ik begin het rauwe beukwerk in v. snares platen de laatste tijd toch wat meer te waarderen.![]()
Ophidian.quote:Op dinsdag 19 september 2006 22:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dit is een aardige introductie: http://www.discogs.com/release/142914
En als je Venetian Snares leukt vind moet je je es wat verdiepen in breakcore, hoewel dat niet echt meer hardcore is natuurlijk maar wel er dicht tegenaan ligt: Breakcore part2
Geen eens universiteit?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:54 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Oja, en ik heb VWO afgerond en doe HBO
Dat zegt toch niks. Een technische studie aan het HBO schat ik hoger in dan een studie rechten aan een universiteit.quote:Op woensdag 20 september 2006 02:55 schreef Prins-Punika het volgende:
[..]
Geen eens universiteit?
Domme gabber![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |