abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40900364
En hier weer verder.

Deel 1: As you think, so shall you be? (Alpha Male - gedrag)

Principe R.E.T: R.ET Rationele Emotieve Therapie

Principe N.L.P: N.L.P Neuro Linguistic Programming

[ Bericht 19% gewijzigd door jm5 op 19-08-2006 10:42:10 ]
pi_40900545
(No offence , maar kunnen we proberen om dit deel een beetje vrij te houde nvan een "wat is een alpha male" discussie. Is ook redelijk relevant hoor, daar niet van, maar ik merkte dat ik persoonlijk het topic niet meer interesant vond toen het een "he said she said" constructie werd. Lijkt mij interessanter om het op dingen als NLP te houden. Feel free to disagree natuurlijk....)
pi_40900881
Ben ik het mee eens. De laatste pagina's van het vorige topic gingen er alleen maar over "hoe denkt een vrouw, hoe denkt een man"........
Ik vond het "As you think, so shall you be?" idee veel interessanter.
Dat daaruit voorkomt dat je aantrekkelijker wordt voor vrouwen (en waarom dat is, alpha male idee....) is mooi meegenomen. Maar dat weten we nu wel
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_40902000
Ja daar ga ik ook 100% mee akkoord, maar ik dacht dat de mensen hun welles-nietes discussie-tje wel verder wilden zetten..

Kan een moderator dan topictitel terug varanderen in As you think, so shall you be? (deel 2)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:13:12 #5
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40902057
Sja, NLP kun je dus op jezelf en op een ander toepassen. Als je het op jezelf wil toepassen, moet je dus dingen denken in de toekomende tijd (als ik het zo goed zeg). Maar eigenlijk zie je dat in die TellSell reclames ook, dat men dat tegen de kijker zegt dat je met die stofzuiger heel veel tijd kunt gaan besparen. Zolang er maar geen drempels in zitten (zoals in deel 1 aan het begin werd gezegd).
Wil je goed op iemand overkomen en verborgen commando's geven, kun je de boodschap beter in een hypothese verpakken.

Als je naar alles kijkt, is het toch wel een heel uitgebreide studie die je ervan kan maken. Op jezelf letten, hoe je houding, lichaamstaal en intonatie is en de ander observeren en dat weer verwerken in het gesprek.

Maarja, je kunt klein beginnen door jezelf dus te programmeren met positieve gedachten. Daarna de rest.
Gegeven het feit dat er veel opleidingen en cursussen zijn, zit er op professioneel gebied toch ook een leuke boterham in dit onderwerp.
pi_40902158
Even als reactie op B_T:
interessant stukje, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de dame die daar antwoordt gewoon een zeer gefrustreerd mens is, nog wel erger dan de sukkel die ze aan het afzeiken is, en daarmee ook gelijk haar iegen punten onderuit haalt.

Verder heb ik zo mn twijfels of het een goede instelling is dat je uitgaat van de absolute gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen als je een succesvolle versierder wilt worden. Vrouwen scoren nu eenmaal op een hele hoop punten die mannen belangrijk vinden stukken lager dan mannen en omgekeerd. Eigenschappen zoals loyalitiet, verantwoordelijkheidsgevoel (behalve als het om de eigen kinderen gaat), doorzettingsvermogen, ambitie, lef, interesse in the big picture en nog wel een paar meer vindt je slechts zeer zelden bij vrouwen. Terwijl je dingen als sociaal inzicht, empathie, medeleven, lichaamstaal kunnen lezen en oprechte interesse in de persoon onder mannen nauwelijks tegenkomt. Dit maakt de beide sexen in bijna elke situatie niet gelijkwaardig. Wil niet zeggen dat je iemand als minder moet behandelen, maar je moet er wel rekening mee houden dat de persoon die je tegenover je hebt waarschijlijk lijdt aan de beperkingen (en mogelijkheden) waar moedertje natuur hem of haar mee opgezadeld heeft.

Voor de rest, als jullie het liever over NLP etc. willen hebben, ga jullie gang. Ik vind dat onderwerp persoonlijk weinig boeiend, het riekt naar manipulatie ofwel van jezelf ofwel van iemand anders.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_40902566
NOg een punt van interesse dat DD pas in een seminar naar voren bracht, was dat als je tegen jezelf zegt "I will do ANYTHING to achieve blablablal" dat je daar echt ene enorme boost van krijgt. Ik heb het tot dusver niet tegen mezelf kunnen zeggen, simpelweg omdat er niet veel dingen zijn waar ik alles voor over heb. Maar als ik er over nadenk voel ik gewoon al hoe krachtig zoiets is... echt ALLES ergens voor over hebben.

Wie weet, durf ik het over een half jaar te zeggen.. I will do ANYTHING to work in the field of Memetics/Evolutionary psychology, denk echt dat zoiets je heel erg kan helpen bij het behalen van jedoelen... mits je het meent natuurlijk Lijkt me ook goed als je dat denkt als je af moet vallen/ je gedrag wil veranderen bijvoorbeeld
pi_40903004
Vrouwen willen gewoon pik, en das een feit.
peace, nd suck a !@$%
pi_40903015
En we hebben een deel 2
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 22:23 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Klinkt allemaal leuk, maar de realiteit zit anders in elkaar. Voorbeelden:
vrouwen die bij een man blijven die ze mishandelt.
vrouwen die bij een man blijven die aan de lopende band vreemdgaat
vrouwen die jarenlang denken een relatie te hebben met een zuid-europeaan die ze op een vakantie hebben leren kennen.
vrouwen die blijven hopen dat de getrouwde man waarmee ze neuken bij zn vrouw en kinderen weggaat voor ze

dat zijn dingen die mannen toch echt niet doen, en duidelijk getuigen van een niet-rationele benadering van de toekomst van de relatie.

Hmm, ja, deze specifieke voorbeelden hoor je niet veel over bij mannen. Wat wel een typisch voorbeeld is van hoe een man bedrogen wordt 'door' zijn gevoel, is wanneer een vrouw hem alleen voor zijn geld trouwt, maar van wie hij gelooft dat het echte liefde is. Dit soms ook met vrouwen uit het buitenland, waarvan de man de dankbaarheid die zij voelt voor een financieel zeker bestaan gaat zien als liefde (of ze wendt, net als de getrouwde man voor zijn minares, deze voor natuurlijk). Als hij er 'rationeel' over nadenkt, dan zou de man misschien doorhebben dat zijn knappe vrouw van dertig in andere omstandigheden misschien niet snel gevallen zou zijn op een enigzins aftakelende man van in de vijftig .

Eerder ging het over gevoel tegenover rationeel. Tuurlijk gaan de meeste mensen geen ladders tekenen om mensen daarop te plaatsen bijvoorbeeld. Ik heb al eerder geprobeerd aan te geven dat waar ik over schreef gaat om het ontwikkelen van gevoelens, niet om het rationele aspect. Mijn excuus als dat door al die rationeel aandoende uitleg (wat wel een beetje moet wanneer je iets probeert te verklaren ) overkwam alsof mensen letterlijk zo zouden denken.

Wat namelijk afgevraagd werd is: hoe/waarom ontstaat gevoel dan? Als het totaal random was, waarom krijgen veel vrouwen bijvoorbeeld bepaalde gevoelens voor 'alpha males' die ze minder snel krijgen voor 'beta males' of 'broertjes'?
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:50 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ok. dan nemen we voorbeelden aan van beroemdheden dan. dat doet iedereen (maar zal wel
weer een mannelijk-gedragsdenkpatron zijn)

What about: Robbie Williams?
Zijn karakter, hoe hij is, loopt, zijn status, zijn arrogantie, zijn aangemaakte/geacteerde boyish gedrag etc.

Lekker of niet? VOELEN! niet denken..
Voelen, inderdaad. Maar je geeft het zelf al aan: er zijn redenen waarom vrouwen deze gevoelens bij hem ontwikkelen.
pi_40903130
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Voor de rest, als jullie het liever over NLP etc. willen hebben, ga jullie gang. Ik vind dat onderwerp persoonlijk weinig boeiend, het riekt naar manipulatie ofwel van jezelf ofwel van iemand anders.
Dat is idd de bedoeling.
pi_40905297
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:48 schreef jm5 het volgende:

[..]

Dat is idd de bedoeling.
ben ik het mee eens
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_40920620
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Even als reactie op B_T:
interessant stukje, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de dame die daar antwoordt gewoon een zeer gefrustreerd mens is, nog wel erger dan de sukkel die ze aan het afzeiken is, en daarmee ook gelijk haar iegen punten onderuit haalt.
De vrouwen op die site komen op mij ook aardig gefrustreerd over, maar als je kijkt naar het onderwerp van de website, snap ik die frustraties wel. Als ik zou worden geconfronteerd met allerlei onzinnig en onwaar gespui van self-proclaimed nice guys over vrouwen en ik zou daarop reageren, dan zouden mijn reacties ook gedrenkt zijn in frustratie. Daarentegen heb je wel weer gelijk dat de toon invloed heeft op de geloofwaardigheid. Maar probeer eens door die frustratie heen te kijken en lees wat die schrijvers op die site denken over self-proclaimed nice guys. Ik wil niet zeggen dat alle broertjes zo in elkaar zitten, maar voor die broertjes die toevallig wel onder de beschrijving vallen maakt de site het meer dan duidelijk waarom ze geen relatie hebben.. en dat is niet omdat vrouwen heartless bitches zijn, dat ligt vooral aan henzelf. In zekere zin heeft HBI dezelfde boodschap als de in dit topic geroemde DeAngelo: wees zelfverzekerder (of in de woorden van HBI: grow a spine ) en word zo aantrekkelijker.
quote:
Verder heb ik zo mn twijfels of het een goede instelling is dat je uitgaat van de absolute gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen als je een succesvolle versierder wilt worden. Vrouwen scoren nu eenmaal op een hele hoop punten die mannen belangrijk vinden stukken lager dan mannen en omgekeerd. Eigenschappen zoals loyalitiet, verantwoordelijkheidsgevoel (behalve als het om de eigen kinderen gaat), doorzettingsvermogen, ambitie, lef, interesse in the big picture en nog wel een paar meer vindt je slechts zeer zelden bij vrouwen. Terwijl je dingen als sociaal inzicht, empathie, medeleven, lichaamstaal kunnen lezen en oprechte interesse in de persoon onder mannen nauwelijks tegenkomt. Dit maakt de beide sexen in bijna elke situatie niet gelijkwaardig. Wil niet zeggen dat je iemand als minder moet behandelen, maar je moet er wel rekening mee houden dat de persoon die je tegenover je hebt waarschijlijk lijdt aan de beperkingen (en mogelijkheden) waar moedertje natuur hem of haar mee opgezadeld heeft.
Ik ben het wel met je eens dat je er niet vanuit moet gaan dat mannen en vrouwen overal even goed in zijn, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de intrinsieke waarde van een mens die niet wordt bepaald door kwaliteiten als loyaliteit, sociaal inzicht, enz., maar gewoon door het feit dat je mens bent. De natuur heeft bijvoorbeeld zowel de man als de vrouw een ratio geschonken die ook door beide geslachten gebruikt wordt. Helaas gebeurt het maar al te vaak dat mannen vrouwen deze intrinsieke menselijke waarde misgunnen door bijvoorbeeld te ontkennen dat vrouwen eveneens hun ratio gebruiken en daaruit afleiden dat ze minderwaardig zijn en zo behandeld dienen te worden. Dit wordt vaak niet met zoveel woorden gezegd, maar de impliciete gedachtengang is bij schrikbarend veel mannen aanwezig. Het komt ook heel veel voor op Fok. Hoeveel topics zijn er wel niet waarin mannen vrouwen trachten over te halen te erkennen dat zij het zwakkere, mindere geslacht zijn...

Wat HBI succesvol onthult is dat veel van die self-proclaimed nice guys stiekem misogynists zijn, met andere woorden, ze hebben een hekel aan vrouwen en/of beschouwen ze als minderwaardig. Tsja. Bovenaan het eisenlijstje van iedere zichzelf respecterende vrouw staat gelijkwaardige behandeling. Als je door laat schemeren dat je die haar niet wil geven (bijvoorbeeld omdat je neerbuigend met haar omgaat, of juist omdat je haar veel te veel ophemelt), word je al snel een stuk minder aantrekkelijk.

De belangrijke hamvraag in het vorige topic is hoe een man aantrekkelijk is voor een vrouw en hoe hij voorkomt als een broertje te worden gezien. Wat dat betreft ben ik imo nu on-topic. Ik heb verder nu even niets meer over NLP te zeggen.
pi_40921157
Het woord Alpha-male verdwijnt uit de TT, en meteen wordt er urenlang niets meer gepost .

M.b.t. vrouwelijk gedrag in relatie tot alpha en beta males, wil ik nog wel iets aan de discussie toevoegen. Veel van de geciteerde teksten over dit onderwerp komen uit Amerika, en zijn geschreven vanuit de situatie in de Amerikaanse samenleving. Zonder dat alle theorieen onderuit gehaald worden, kan ik zeggen dat de positie van de Nederlandse vrouw aanzienlijk verschilt van de Amerikaanse.

Mijn stelling is dat een Amerikaanse vrouw die de dertig passeert veel sneller genoegen zal nemen met een beta-male dan een Nederlandse vrouw. In Amerika zit je in deep shit als je als alleenstaande vrouw zwanger raakt en je niet toevallig uit een rijke familie komt. In Nederland is er middels de sociale voorzieningen van alles geregeld voor de alleenstaande moeder en het vinden van een geschikte relatieman heeft daardoor veel minder prioriteit dan voor de Amerikaanse vrouw.

Dit uit zich in het gedrag van de vrouw. Niet toevallig ken ik persoonlijk vrouwen van rond de 30 die zich hebben laten bezwangeren door een alpha-male in de wetenschap dat ze hun kind ook in hun eentje kunnen grootbrengen. In Amerika zul je dit gedrag veel minder snel zien en zijn vrouwen veel meer gericht op je financiele status. In Nederland worden vrouwen niet heel warm als je ze met je mooie, nieuwe auto komt ophalen, maar in Amerika heet zo'n ding niet voor niks een babe magnet.

Dus... veel Amerikaanse teksten over dit onderwerp missen het Noordeuropese perspectief helaas (maar nog wel grotendeels van toepassing).
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_40922029
Alles leuk en aardig, Fokker200 (maw ik ben het in principe wel eens met wat je zegt) maar wat is nou die beta male volgens jou?
pi_40922777
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Alles leuk en aardig, Fokker200 (maw ik ben het in principe wel eens met wat je zegt) maar wat is nou die beta male volgens jou?
De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.
Deze man straalt uit dat hij sterke nakomelingen met haar zal voortbrengen.

De Beta Males zijn alle overigen.
pi_40922851
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:15 schreef Fokker200 het volgende:

[..]

De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.
Deze man straalt uit dat hij sterke nakomelingen met haar zal voortbrengen.

De Beta Males zijn alle overigen.
Ok. Dat is helder.
pi_40923039
Goed punt Fokker200

Iets anders: zijn jullie het met me eens dat er maar heel weinig alpha-males zijn? Ik moet echt hard nadenken en denk dat ik er niet meer dan 1 ken (als hij er al eentje is...) Denk dat het verschil alpha-beta males niet zo zwart-wit is als het hier wordt afgeschilderd. Lijkt me sowieso sterk dat er maar 2 types mannen zijn...

Verder neem ik alle verhalen van die amerikaanse schrijvers met een grote korrel zout, of nee, ik geloof wel dat er een hoop van klopt, maar dat deel vind ik absoluut niet boeiend. Ik wil helemaal elke week een andere mooie dame versieren, dat is me veel te oppervlakkig. Een tijdje is dat leuk en dan, dan wil je toch een relatie en dan komt opeens de ware aard naar boven. Alleen het NLP-deel is veel breder toepasbaar. Het heeft me geholpen succesvol te zijn in meer dingen dan het versieren van vrouwen. En dan bedoel ik niet dat ik het tot op de letter volgens het boekje heb gedaan, het heeft mijn blik op sommige dingen veranderd, waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg, en dat heeft me in een positieve spiraal doen belanden.

Dus in dit topic lopen volgens mij 2 compleet verschillende discussies IMO, de ene over het alpha-beta-male gebeuren en de andere over NLP. Beide boeiend, maar misschien wel handig om duidelijk het onderscheid te maken.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_40923761
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:23 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Iets anders: zijn jullie het met me eens dat er maar heel weinig alpha-males zijn? Ik moet echt hard nadenken en denk dat ik er niet meer dan 1 ken (als hij er al eentje is...) Denk dat het verschil alpha-beta males niet zo zwart-wit is als het hier wordt afgeschilderd. Lijkt me sowieso sterk dat er maar 2 types mannen zijn...
Hoe je mannen indeelt hangt af van je persoonlijke ideeėn over alpha en beta male.. Fokker200 geeft aan dat iedereen alpha of beta is. Als ik echter naar mijn ideeėn erover kijk, zijn zowel alpha's als beta's ver in de minderheid. Het overgrote deel van mannen ligt er (gelukkig) tussenin.. of verschilt drastisch van zowel alpha als beta

En ook voor hokjesdenkers zijn er vast meer dan twee types mannen, maar ik heb maar voor twee types moeite gedaan om te generaliseren. Met een beetje fantasie moeten er nog wel meer types te bedenken zijn. Ik zou bijvoorbeeld kunnen proberen te formuleren op welk 'type man' ik val.. Maar dan zou ik doen alsof ik mezelf beter ken dan zoals eigenlijk het geval is. Sowieso vallen de mannen waar ik in de praktijk voor viel moeilijk samen te vatten tot 1 bepaald type.
quote:
Verder neem ik alle verhalen van die amerikaanse schrijvers met een grote korrel zout, of nee, ik geloof wel dat er een hoop van klopt, maar dat deel vind ik absoluut niet boeiend. Ik wil helemaal elke week een andere mooie dame versieren, dat is me veel te oppervlakkig. Een tijdje is dat leuk en dan, dan wil je toch een relatie en dan komt opeens de ware aard naar boven.
Dat hangt af van wat je ziet als alpha male en hoe je er eentje wil worden. Maar afgaande op wat je zegt zitten er dingen bij in die zelfhulpboeken die je min of meer uitleggen hoe je een player wordt.
quote:
Alleen het NLP-deel is veel breder toepasbaar. Het heeft me geholpen succesvol te zijn in meer dingen dan het versieren van vrouwen. En dan bedoel ik niet dat ik het tot op de letter volgens het boekje heb gedaan, het heeft mijn blik op sommige dingen veranderd, waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg, en dat heeft me in een positieve spiraal doen belanden.
En dat is inderdaad een positieve ontwikkeling
quote:
Dus in dit topic lopen volgens mij 2 compleet verschillende discussies IMO, de ene over het alpha-beta-male gebeuren en de andere over NLP. Beide boeiend, maar misschien wel handig om duidelijk het onderscheid te maken.
Ik heb niet het idee dat de discussies compleet verschillend zijn. De ene gaat over het middel/de methode en de ander gaat over het doel. Het lijkt me, ook in de context van 1 topic, relevant om het over beide te hebben.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 03:41:22 #20
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_40926885
?

ik zie ook duidelijk 2 verschillende discussies lopen.
En ik ben ook meer geinteresseerd in het zogenoemde NLP-gedeelte waarin wellicht tips
en wetenswaardigehden kunnen worden gepost (wel mbt. tot dating-
tips/vrouwen, en hoe je meer alfa wordt. het is dus dan wel weer een heel
apparte discussie dan in een alfgemeen NLP-topic wordt gevoerd)

Wellicht dat er in een ander topic verder over typische alfa en beta-verschillen kan worden gediscusieerd.
(wat naar mijn mening best moeilijk en lastig genoeg is aangezien idereen, op alles,
een net andere kijk heeft wat te maken heeft met persoonlijk-gevoel en opvoeding,
dus je komt er niet zo makkelijk uit). Anders raakt het NLP-gedeelte te snel vol.
Het is nietemin een beetje verwarrend voor nieuwkomers die mee willen discussieren met 1 van de twee.

Ik vind de alfa-beta male definitie van DD ook eigenlijk meer dan voldoende en begrijpelijk.
Hij vertelt waar het op neerkomt. En het beslaat imo. wel 90% van de waarheid of iig. het alfa-beta 'idee'.
Voor de rest is het (met alles) een persoonlijke twist die je eraan geeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door a-child-in-chains op 18-08-2006 03:46:46 ]
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_40928111
Ik wil niet zeggen dat NLP allemaal onzin is, anders ben ik net zo'n kortzichtige Skepsis-lul. Wat ik wel geloof is dat NLP voornamelijk op jezelf gebruikt het beste resultaat geeft. Ik heb zeer sterke bedenkingen (en dan druk ik me nog zacht uit) over de werking van NLP op een ander. Met name op versiergebied. Hierbij denk ik aan Ross Jeffries. Dat vind ik hilarisch en grote flauwekul.
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:11:15 #22
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40928775
NLP kun je heel goed gebruiken om een ander een juist goed of slecht gevoel te geven. Als je iemand wil versieren, wil je natuurlijk een goed gevoel geven en vertrouwd overkomen.
Dit kun je doen door te spiegelen, hypotheses te gebruiken (zitten verborgen commando's in) en een juiste intonatie te gebruiken. Vanzelfsprekend werkt dat in een disco niet echt, omdat je daar moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken.
Vrouwen visualiseren veel. Als je een bepaald gevoel oproept, maken ze het eigenlijk weer opnieuw mee em met de juiste lichaamstaal projecteren ze dat gevoel op jou. Dus kat in 't bakkie!
pi_40931239
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 03:41 schreef a-child-in-chains het volgende:
?

ik zie ook duidelijk 2 verschillende discussies lopen.
En ik ben ook meer geinteresseerd in het zogenoemde NLP-gedeelte waarin wellicht tips
en wetenswaardigehden kunnen worden gepost (wel mbt. tot dating-
tips/vrouwen, en hoe je meer alfa wordt. het is dus dan wel weer een heel
apparte discussie dan in een alfgemeen NLP-topic wordt gevoerd)

Wellicht dat er in een ander topic verder over typische alfa en beta-verschillen kan worden gediscusieerd.
(wat naar mijn mening best moeilijk en lastig genoeg is aangezien idereen, op alles,
een net andere kijk heeft wat te maken heeft met persoonlijk-gevoel en opvoeding,
dus je komt er niet zo makkelijk uit). Anders raakt het NLP-gedeelte te snel vol.
Het is nietemin een beetje verwarrend voor nieuwkomers die mee willen discussieren met 1 van de twee.
We zitten in dit topic nog steeds op de eerste pagina hoor! Maar ik vermoed dat iedereen al discussiėrende over alpha en beta ook zijn eigen definitie van alpha en beta gebruikt; dan is het wel handig om te weten wat die definitie dan is. Maar voor het topic is het beter als er 1 definitie wordt gebruikt. Dan is die van DeAngelo vast de voor de hand liggende definitie, al ben ik nu even kwijt wat die precies was. Zeg nog eens, hoe definieerde die knakker alpha en beta?

Overigens zie ik persoonlijk weinig heil in het hele alpha en beta gedoe. Als de alpha male de zelfverzekerde kerel is die elke vrouw die hij wil krijgen ook daadwerkelijk in bed krijgt, dan vraag ik me af hoeveel alpha-wanna-be's wij hebben hier. Ik krijg de indruk dat de belangrijkste doelen zijn te voorkomen een broertje te zijn en om eindelijk eens 1 relatie te krijgen, niet om maar iedere vrouw het bed in weten te lullen.
pi_40931402
Nog even wat tips, ook voor RealZeus, om uit de friends categorie te blijven:

http://www.howtosucceedwithwomen.com/learn/11/index.html
Gaap Goals rulezzz!
pi_40931645
Typisch aan die link is dat hij adviseert om veel complimentjes te geven, terwijl de meeste "guides" dat juist tegenspreken. Je wil niet een van de 100 mannen zijn die dat de afgelopen week gedaan heeft
pi_40932551
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:

Oh... My... God
pi_40933440
Klopt! Zij zitten duidelijk wat meer op het pad van de typische doorsneesukkel maar ze bedoelen het niet slecht.

En je kan wel zeggen OMG maar dat zijn allemaal dingen die ik vroeger nooit deed, vandaar ook altijd het broertje.
Gaap Goals rulezzz!
pi_40934638
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:08 schreef Black_Tulip het volgende:
<knip, mee eens>

Wat HBI succesvol onthult is dat veel van die self-proclaimed nice guys stiekem misogynists zijn, met andere woorden, ze hebben een hekel aan vrouwen en/of beschouwen ze als minderwaardig. Tsja. Bovenaan het eisenlijstje van iedere zichzelf respecterende vrouw staat gelijkwaardige behandeling. Als je door laat schemeren dat je die haar niet wil geven (bijvoorbeeld omdat je neerbuigend met haar omgaat, of juist omdat je haar veel te veel ophemelt), word je al snel een stuk minder aantrekkelijk.

De belangrijke hamvraag in het vorige topic is hoe een man aantrekkelijk is voor een vrouw en hoe hij voorkomt als een broertje te worden gezien. Wat dat betreft ben ik imo nu on-topic. Ik heb verder nu even niets meer over NLP te zeggen.
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben (en omgekeerd alleen symbolische hulp terug willen geven), tegen op kunnen kijken, en zich beschermd bij voelen. Zeg maar iemand die zn (genetische) kwaliteiten ten toon spreidt en hun leven makkelijker/comfortabeler maakt. Dat gaat het hele idee van gelijkwaardigheid totaal tegen. Het doen voorkomen alsof je ze gelijkwaardig behandelt is goed, maar als je er echt in gelooft en er ook naar handelt zal ze toch een aantal begerenswaardige eigenschappen in je missen.

Er trouwens een belangrijk verschil tussen iemand op bepaalde gebieden als ongelijkwaardig zien en er geen respect voor hebben (i.e. de totale persoon als ongelijkwaardig behandelen). Respect hebben voor een vrouw is het belangrijkste wat er is in het hele spelletje en ook in elke relatie.

Mijn gok is dat het er ook mee te maken heeft dat omdat vrouwen slechts een beperkt aantal nakomelingen kunnen produceren ze een veel grotere waarde moeten hechten aan de genetische kwaliteiten van hun partner, en dus altijd iets naar boven mikken, op iemand die net iets beter is dan zijzelf, en wel in de gebieden die voor succesvol kroost belangrijk zijn.

Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.

Ja ik weet dat dit tot OT gebabbel verklaard is door de NLP'ers.... now sue me
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:38:11 #29
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40935582
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.

Dan is het idee van de jaren 20 nog zo gek nog niet. Man werken, vrouw thuis. Mannenwerk, vrouwenwerk. Zo heeft de man de vrouw nodig voor zijn onderkomen en eten en de vrouw de man voor het financiėle gebeuren.
Emancipatie
pi_40936209
Precies, 100.000 jaar evolutie draai je echt niet even in tientallen jaren emancipatie terug.

En nu koken kreng
Gaap Goals rulezzz!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:49:32 #31
73209 dnzl
Minimalist.
pi_40937539
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.
Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.
Een 'bossy' vrouw zou zich niet moeten inlaten met een beta-male, een instabieler type dat meer bevestiging nodig heeft wel.
quote:
knip
pi_40937714
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:49 schreef dnzl het volgende:
[..]

Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.
Een 'bossy' vrouw zou zich niet moeten inlaten met een beta-male, een instabieler type dat meer bevestiging nodig heeft wel.
[..]
Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:01:42 #33
73209 dnzl
Minimalist.
pi_40937887
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:56 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.
Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.

Niet zo lullig is de les die de beta-man hieruit zal halen. In jouw optiek zou een beta-man voor altijd alleen zijn en zijn hele leven gedumpt worden door nieuw geworden alpha-females.
pi_40938076
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:01 schreef dnzl het volgende:

[..]

Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.

Niet zo lullig is de les die de beta-man hieruit zal halen. In jouw optiek zou een beta-man voor altijd alleen zijn en zijn hele leven gedumpt worden door nieuw geworden alpha-females.
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:15:54 #35
73209 dnzl
Minimalist.
pi_40938314
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:08 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.
Ja, dat of hij treft een 'beta-female' (met al dan niet dezelfde ervaring) en ze bouwen een evenwichtige relatie op.
Ik krijg hier het idee dat men denkt dat er maar een type vrouw bestaat dat maar op een type man valt.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:23:27 #36
146230 Liewec
70's movies rule
pi_40938537
Deze discussie is al behoorlijk vaak gevoerd... En even doorsnee genomen zijn er wel een aantal kenmerken voor een alfa-man te geven, ofwel een man waar vrouwen zich snel tot aangetrokken voelen.

Kenmerkende opmerking van een huisgenoot van mij over een andere huisgenoot, die een meisje te logeren had: "Hij heeft allerlei regels en principes, maar zo gauw als er een meid bij is, mag ineens alles." Dit doen HEEL VEEL mannen (ik deed dat zeer zeker ook) en dat is het EERSTE waar je mee moet kappen om aantrekkelijker te worden voor vrouwen, heb ik het idee.

Dat is bijvoorbeeld wat iemand als Robbie Williams natuurlijk kan doen: Die steekt zijn mening niet onder stoelen of banken.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:19:19 #37
108862 a-child-in-chains
pi_40941609
quote:

Dan is het idee van de jaren 20 nog zo gek nog niet. Man werken, vrouw thuis. Mannenwerk, vrouwenwerk. Zo heeft de man de vrouw nodig voor zijn onderkomen en eten en de vrouw de man voor het financiėle gebeuren.
Emancipatie
yup, reinventing the wheel
En volgens mij is die hele emancipatie van de vrouw hun eigen oindergang geweest (allemaal softies nu)
Of eigenlijk meer onze ondergang (de mannen)

Confucious zei ook al: met een vrouw redeneren is even zinloos als....
No room for the unlucky.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:36:11 #38
108862 a-child-in-chains
pi_40942021
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben
Ja precies. weer typisch ge-emancipeerd gebrabbel wat ons mannen zo in de war brengt.
Wel gelijke behandeling willen, maar als het in voor deel is voor de vrouw dan ff niet.

Ik denk dat gelijke behandeling meer wordt bedoeld als: zie ons als persoon. en niet als stuk vlees.
hoe denk je dat alfa-males vrouwen zien? vrouwen kozen zelf duizenden jaren voor alfa-males,
worden slecht behandeld. en dan lopen ze te zeiken over gelijke behandeling.

En wie denkt uberhaupt dat er verschil is in behoeftes tussen alfa en beta males?
beta males zijn alleen wat meer "considerate". ze proberen nog in de behoefte van een vrouw tegemoet te komen door aardig te doen. Maarja, nu krijgen betas te horen dat ze gluiperds zijn die alleen seks willen (oh mijn got.)
Al die moeite dus voor niks
Ja, dan maar niet meer aardig he? Scheelt een beta ook een hoop energie.
No room for the unlucky.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:58:04 #39
108862 a-child-in-chains
pi_40942524
quote:

[..]
. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.
Waar denk je dat die nice-guy aura vandaan komt bij een man? geen aangeboren ruggegraat?
neejoh. Ik denk dat school, algemene maatschappelijke waardes enzo en ouders (heel belangrijk)
ermee te maken hebben. Het wordt je ingestampt dat aardig zijn alles is.
En het wordt hard gepromoot door vrouwen zelf.
Niceguys zijn gewoon gebrainwashed met aardige onzin.
quote:
Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens
Er zijn er vast ook wel veel die gewoon hun beste beetje voor willen zetten met al die onzin die ze in hun jeugd hebben meegekregen. Niks mis mee toch? Doen ze enkelt omdat ze inzien dat vrouwen wel belangrijk zijn en omdat ze vrouwen liefhebben.
Moeten ze dan doen alsof een vrouw het buurjongetje is ofzo? Kom laten we kattekwaad uithalen.
Dan snoep kopen en belletje trek en nepvechten of tuinrace bij de buren.

Maar nee, betas worden als gluiperds gezien die enkelt seks willen.
Vrouwen denken zelf sneaky...
Betas wisten voorheen gewoon niet hoe je een vrouw het beste kunt versieren. Das alles.
Ze dahcten dat aardig zijn de manier was. Nee je moet een beetje de klootzak zijn.
Wat is daar eigenlijk het logische aan (vooral in een mannen wereld/manier van denken)??
Lomp zijn een beetje een zak en je valt in de smaak??????
Tjonge jonge.

En waar denk je dat die verminderde zelfvertrouwen vandaan komt?
Je doet aardig tegen meisjes, dat willen ze niet, en gaan ze je mijden als de pest
(maar zeggen niet waarom)
Dan gaat iemand toch naderhand toch twijfelen aan zichzelf?

vrouwen

Oja, ik wil ook nog wel wat vullingen op je stoel zetten zodat je broek vuil wordt.. Lachen toch? deed ik wel vroeger.
Maar nee dat is ook weer niet goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door a-child-in-chains op 18-08-2006 18:18:24 ]
No room for the unlucky.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:59:26 #40
108862 a-child-in-chains
pi_40942544
Hier op fok slijmt de hele mannelijk meute toch ook vaak opeen handjevol vrouwelijke fokkers?
Kijk maar es in slowchats enzo (blech, zo doorzichtig)

Is dat geen beta-slijm-gedruip?

Begrijpen jullieniet dat velen behoorlijk in de war kunnen raken van die onlogische shit?
No room for the unlucky.
pi_40942605
Deel 1 van deze topic was erg lurkbaar totdat BT zonodig haar ei kwijt moest
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was

on-topic:
Ik vind dit allemaal erg interessante materie, ik heb dan ook meteen een aantal van de eerder genoemde boeken gedownload.
pi_40943163
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was

on-topic:
Ik vind dit allemaal erg interessante materie, ik heb dan ook meteen een aantal van de eerder genoemde boeken gedownload.

Er zijn in (deel 1 van) deel 1 idd een hoop interessante dingen gezegd. Laat ons dįarop verdergaan. Ik ben nu weekje bezig met 'gecontroleerde gedachtengang' of NLP (of RET, het komt allemaal op hetzelde neer, men update komt er nog aan.

Een ander interessant boek dat ik aan kan raden is 'the 100% brain course' (te vinden op de betere torrent-download-peer2peer weetikveel), waarvan dan vooral het eerste hoofdstuk over de emotionele kant van je brein.

[ Bericht 12% gewijzigd door jm5 op 18-08-2006 18:52:18 ]
pi_40944024
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:29 schreef jm5 het volgende:

[..]

Er zijn in (deel 1 van) deel 1 idd een hoop interessante dingen gezegd. Laat ons dįarop verdergaan. Ik ben nu weekje bezig met 'gecontroleerde gedachtengang' of NLP (of RET, het komt allemaal op hetzelde neer, men update komt er nog aan.

Een ander interessant boek dat ik aan kan raden is 'the 100% brain course' (te vinden op de betere torrent-download-peer2peer weetikveel), waarvan dan vooral het eerste hoofdstuk over de emotionele kant van je brein.
Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houden
pi_40944083
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Klopt! Zij zitten duidelijk wat meer op het pad van de typische doorsneesukkel maar ze bedoelen het niet slecht.

En je kan wel zeggen OMG maar dat zijn allemaal dingen die ik vroeger nooit deed, vandaar ook altijd het broertje.
Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.
pi_40944211
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:09 schreef McNasty het volgende:

[..]

Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houden
Neej, de eerste 50 is genoeg. En die testjes negeer ik ook, maar de informatie over hoe de emotionele kant van je hersenen werken vind ik wel relevant hier.

Nooit gedacht dat IK psychologie op de een of andere manier nog boeiend zou gaan vinden!
pi_40944264
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:11 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.
Niet te geloven, ik moet je hierover gelijk geven!

Ik vind al die stappenplannetjes ook maar niks, je moet de kern van de zaak aanpakken, al de rest volgt vanzelf.

Hoewel ik M_Schtoppel toch ook weer begrijp, al die tips en stappen zijn wel waar namelijk, je schiet er op zich alleen weinig mee op. Je komt alleen geforceerder over, mijns inziens. Je gaat teveel met jezelf bezig zijn, terwijl je in een gesprek je juist op de ander moet focussen.

P.S: nog zo'n tips&tricks site over hoe je een 'Don Juan' zou worden: www.sosuave.com Hoewel er hier in sommige artikels wel de kern vd zaak belicht wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door jm5 op 18-08-2006 19:24:38 ]
pi_40944408
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?

Ik zal vanaf nu wel trachten mijn commentaar op het eind van de post samen te vatten zodat het ook voor mensen die niet zo van die lange posts houden leesbaar blijft
pi_40944456
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:24 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?

Ik zal vanaf nu wel trachten mijn commentaar op het eind van de post samen te vatten zodat het ook voor mensen die niet zo van die lange posts houden leesbaar blijft
Te lang maakt niet uit, maar ze werden meer en meer OFF-topic, zoals nu weer trouwens.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:28:35 #49
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_40944539
Het begint allemaal bij jezelf. Door in ieder geval niets te moeten en jezelf op een manier te programmeren zoals in deel 1 is beschreven, kom je al een heel eind.
Sommige opdrachten zijn er alleen om je bewust te maken dat je inderdaad iemand gedag kan zeggen of op een andere manier te benaderen. Alleenmaar goed voor het proces.
Als je op een gegeven moment zover bent dat je goed in je vel zit en merkt dat er inderdaad verandering heeft plaatsgevonden, komen de dames vanzelf.

En een dame die je niet wil, is er gewoon een die geen smaak heeft! (om maar eens iets te citeren)
pi_40944694
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Als je op een gegeven moment zover bent dat je goed in je vel zit en merkt dat er inderdaad verandering heeft plaatsgevonden, komen de dames vanzelf.
Ja denk ik ook, en misschien is het dįn pas aan de orde om niet te Beta en needy over te komen. (Daarom dat die Alpha ook uit de topictitel moest.)
quote:
En een dame die je niet wil, is er gewoon een die geen smaak heeft! (om maar eens iets te citeren)
Its her loss, right?
pi_40944964
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:

No offense,maar ik vind het larie.

- In de ogen kijken doe ik al,om zeker te weten dat mijn oerinstinct niet de overhand krijgt.Volgens mij wordt het juist tijd dat ik haar af en toe helemaal in me opneem,zodat ze merkt dat ik dat lekkere lijfje toch even goed in me opneem.(Sexuele signalen afgeven,het stond in de zeer zinnige post van Jaoka.)

-Fluisteren geeft als reactie:"Hč,wat?" of ze denkt dan aan Jambers.
-Complimentjes geven? Nou,dat heb ik vaak genoeg gedaan en dat resulteerde in het krijgen van een hoop "zussen".
pi_40945029
quote:
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling?
De kern daarvan is dat je een (potentiėle) partner beschouwt als mens, als individu met haar eigen behoeftes en verlangen. Dat doe je toch ook met andere mensen waar je om geeft? Dan dien je dat ook te doen met de vrouw die je tracht te versieren of met wie je probeert een gelukkige relatie te hebben. Met andere woorden, stop ermee je blind te staren op generalisaties over vrouwen. Ja, ze zijn ten dele waar, maar als je concludeert dat daarom dus je partner dit of dat zou willen, zit je al heel snel ernaast. Leer een vrouw kennen zoals je je vrienden hebt leren kennen. Het feit dat ze van het andere geslacht is, zal alleen een obstakel zijn als jij het als een obstakel ziet.
quote:
Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben (en omgekeerd alleen symbolische hulp terug willen geven), tegen op kunnen kijken, en zich beschermd bij voelen. Zeg maar iemand die zn (genetische) kwaliteiten ten toon spreidt en hun leven makkelijker/comfortabeler maakt. Dat gaat het hele idee van gelijkwaardigheid totaal tegen. Het doen voorkomen alsof je ze gelijkwaardig behandelt is goed, maar als je er echt in gelooft en er ook naar handelt zal ze toch een aantal begerenswaardige eigenschappen in je missen.
Wat een vrouw van je verlangt, hangt af van met welke individuele vrouw je te maken hebt. Ze geven lang niet allemaal evenveel om dezelfde principes of om dezelfde kleine gebaren die afgeleiden zijn van die principes. Zo wil ik graag dat mijn partner lieve dingen voor me doet, maar hij hoeft niet met een bos bloemen aan te komen, want daar heb ik gewoon niks aan; ik heb liever dat hij voor mij op de proppen komt met een metal album waar ik al weken over heb lopen te jubelen. Omdat hij me ziet als een individu, ziet hij dat en probeert hij me niet wanhopig te paaien met een bos bloemen, omdat hij denkt dat vrouwen dat leuk vinden.

De specifieke wensen van de vrouw in kwestie doen misschien ogenschijnlijk afbraak aan het gelijkwaardigheidsprincipe, maar wat het gelijkwaardig maakt, is dat jij haar wensen vervult, omdat het haar wensen zijn en omdat je iets liefs wil doen voor haar en niet voor zomaar een vrouw. Daarentegen is het natuurlijk ook weer een onderdeel van gelijkwaardigheid dat jij je eigen behoeftes en verlangen in een relatie hebt die je graag vervuld wil zien. Het is dan weer haar taak om die wensen te vervullen. "Geven en nemen" zouden sommigen dat noemen. Als je echter van iemand houdt, zal je al plezier beleven aan het geven zelf, zelfs al ontvang je er niets of weinig voor terug. Dat geldt voor zowel man als vrouw. En natuurlijk ontstaan er af en toe conflicten tussen wensen, maar die moeten samen uitgepraat worden.
quote:
Er trouwens een belangrijk verschil tussen iemand op bepaalde gebieden als ongelijkwaardig zien en er geen respect voor hebben (i.e. de totale persoon als ongelijkwaardig behandelen). Respect hebben voor een vrouw is het belangrijkste wat er is in het hele spelletje en ook in elke relatie.
Eensch.
quote:
Mijn gok is dat het er ook mee te maken heeft dat omdat vrouwen slechts een beperkt aantal nakomelingen kunnen produceren ze een veel grotere waarde moeten hechten aan de genetische kwaliteiten van hun partner, en dus altijd iets naar boven mikken, op iemand die net iets beter is dan zijzelf, en wel in de gebieden die voor succesvol kroost belangrijk zijn.
Dat zou kunnen kloppen, maar al die evolutionaire prietpraat staat zo ver af van mijn realiteit dat ik er mijn wenkbrauwen bij optrek.
quote:
Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.
De "nice guys" zoals HBI ze beschrijft, hebben het allemaal: een vervormd, zeer negatief beeld van vrouwen, een gebrek aan zelfvertrouwen en een (eventueel daaruit voorkomend) gebrek aan ruggengraat ofwel het vermogen assertief te zijn.

Verkorte versie: beschouw een vrouw waar je iets mee wil als een individu. Probeer je haar waardering/interesse te wekken in de flirtfase of te behouden in de relatie, laat het idee los dat je haar met een speciale tactiek voor vrouwen weet te behagen, maar leer haar kennen als een individu.
pi_40945276
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

De kern daarvan is dat je een (potentiėle) partner beschouwt als mens, als individu met haar eigen behoeftes en verlangen. Dat doe je toch ook met andere mensen waar je om geeft? Dan dien je dat ook te doen met de vrouw die je tracht te versieren of met wie je probeert een gelukkige relatie te hebben. Met andere woorden, stop ermee je blind te staren op generalisaties over vrouwen. Ja, ze zijn ten dele waar, maar als je concludeert dat daarom dus je partner dit of dat zou willen, zit je al heel snel ernaast. Leer een vrouw kennen zoals je je vrienden hebt leren kennen. Het feit dat ze van het andere geslacht is, zal alleen een obstakel zijn als jij het als een obstakel ziet.
[..]

Wat een vrouw van je verlangt, hangt af van met welke individuele vrouw je te maken hebt. Ze geven lang niet allemaal evenveel om dezelfde principes of om dezelfde kleine gebaren die afgeleiden zijn van die principes. Zo wil ik graag dat mijn partner lieve dingen voor me doet, maar hij hoeft niet met een bos bloemen aan te komen, want daar heb ik gewoon niks aan; ik heb liever dat hij voor mij op de proppen komt met een metal album waar ik al weken over heb lopen te jubelen. Omdat hij me ziet als een individu, ziet hij dat en probeert hij me niet wanhopig te paaien met een bos bloemen, omdat hij denkt dat vrouwen dat leuk vinden.

De specifieke wensen van de vrouw in kwestie doen misschien ogenschijnlijk afbraak aan het gelijkwaardigheidsprincipe, maar wat het gelijkwaardig maakt, is dat jij haar wensen vervult, omdat het haar wensen zijn en omdat je iets liefs wil doen voor haar en niet voor zomaar een vrouw. Daarentegen is het natuurlijk ook weer een onderdeel van gelijkwaardigheid dat jij je eigen behoeftes en verlangen in een relatie hebt die je graag vervuld wil zien. Het is dan weer haar taak om die wensen te vervullen. "Geven en nemen" zouden sommigen dat noemen. Als je echter van iemand houdt, zal je al plezier beleven aan het geven zelf, zelfs al ontvang je er niets of weinig voor terug. Dat geldt voor zowel man als vrouw. En natuurlijk ontstaan er af en toe conflicten tussen wensen, maar die moeten samen uitgepraat worden.
[..]

Eensch.
[..]

Dat zou kunnen kloppen, maar al die evolutionaire prietpraat staat zo ver af van mijn realiteit dat ik er mijn wenkbrauwen bij optrek.
[..]

De "nice guys" zoals HBI ze beschrijft, hebben het allemaal: een vervormd, zeer negatief beeld van vrouwen, een gebrek aan zelfvertrouwen en een (eventueel daaruit voorkomend) gebrek aan ruggengraat ofwel het vermogen assertief te zijn.

Verkorte versie: beschouw een vrouw waar je iets mee wil als een individu. Probeer je haar waardering/interesse te wekken in de flirtfase of te behouden in de relatie, laat het idee los dat je haar met een speciale tactiek voor vrouwen weet te behagen, maar leer haar kennen als een individu.
*zucht.
Daar ging het nou toch allemaal niet meer over. Zo kunnen we het bezig blijven..
pi_40945424
quote:

Emancipatie
Nou ben ik geen feministe (feministes hebben immers een zeer verwrongen negatief beeld van mannen wat ik niet deel ), maar ik heb pasgeleden Het Perpetuum Mobile van de Liefde gelezen van Renate Dorrestein en ik kan je 1 ding vertellen, ik ben buitengewoon blij met wat de emancipatie vrouwen heeft gebracht.. en dat ook nog eens voordat ik werd geboren; ik heb er zelf niks aan hoeven te doen, deze vrijheid tot individuele zelfontplooiing is mij in de schoot geworpen Daar ben ik zeer dankbaar voor.

Het is die vrijheid die vrouwen vroeger niet hadden. Ik hoor tegenwoordig veel mannen klagen over emancipatie, omdat het nu voor mannen schijnbaar veel moeilijker is geworden om een partner te vinden. Zo wordt het heel makkelijk om je hoofd te schudden over emancipatie, maar ik denk dat veel mannen tegenwoordig er zich niet van bewust zijn hoe weinig vrijheid vrouwen hadden vroeger, hoe ze als fundamenteel minderwaardig werden behandeld (en dat dat gewoon was! dat was onderdeel van de westerse cultuur, tot niet eens zo lang geleden, kan je je dat indenken?) en hoe diepongelukkig dat een mens kan maken.

Het is jouw taak te achterhalen wat een vrouw waar jij in bent geļnteresseerd tevreden maakt. Laat je generalisaties over vrouwen los.
pi_40945451
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:52 schreef jm5 het volgende:

[..]

*zucht.
Daar ging het nou toch allemaal niet meer over. Zo kunnen we het bezig blijven..
Jij wil toch een vriendin, of niet soms?
pi_40945607
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik reageer bij deze alleen op de verkorte versie omdat ik weiger om die letterdiarree lezen:

Het grootste probleem dat veel betaboys hebben is dat ze vrouwen juist veel te serieus nemen. Het gaat helemaal niet om een speciale tactiek (en al helemaal niet om vrouwen te behagen)... het gaat om een verandering van je instelling en die kan je bereiken dmv. regels en eventueel trucjes.
pi_40945659
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:57 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Jij wil toch een vriendin, of niet soms?
Ja maar geen vriendin die denkt/doet zoals jij.
Lees misschien de openingspost van deel 1 nog eens, en merk dat we verre van ontopic zitten.

Kunnen we het nu verder over NLP/RET enz hebben?
pi_40945690
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 15:08 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Dat zelfde principe wordt ook beschreven op die HBI site.

Triest, zoiets...
pi_40945859
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:02 schreef McNasty het volgende:
Ik reageer bij deze alleen op de verkorte versie omdat ik weiger om die letterdiarree lezen:
Dat moet jij weten, maar als ik het kan afleiden uit je reactie zie je nu wel de kern over het hoofd (die overigens ook in de verkorte versie stond).
quote:
Het grootste probleem dat veel betaboys hebben is dat ze vrouwen juist veel te serieus nemen. Het gaat helemaal niet om een speciale tactiek (en al helemaal niet om vrouwen te behagen)
Imo neem je een vrouw juist totaal niet serieus als je denkt dat zij zal toegeven aan je avances als je maar een bepaalde tactiek hanteert. Zoals ik al zei, een vrouw wil, overigens zoals ieder zichzelf respecterend mens, worden gezien als individu.
quote:
het gaat om een verandering van je instelling en die kan je bereiken dmv. regels en eventueel trucjes.
Eensch, al zul je dus moeten uitkijken om teveel waarde te hechten aan al die regels en eventuele trucjes.
pi_40946040
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:03 schreef jm5 het volgende:

[..]

Ja maar geen vriendin die denkt/doet zoals jij.
Lees misschien de openingspost van deel 1 nog eens, en merk dat we verre van ontopic zitten.

Kunnen we het nu verder over NLP/RET enz hebben?
Valt daar nog wat over te zeggen dan?

Wat hier gezegd wordt is voor iedere man die graag een vrouw wil schaken maar niet weet hoe erg belangrijk, en deze discussie loopt nog terwijl er over NLP al een tijdje niks meer wordt gezegd. Al draag ik daar vast een steentje aan bij door mijn reacties, dus bij deze wel excuses voor het kapen van je topic. Maar als je nog door wil praten over NLP then by all means... ga erover door, 't is jouw topic.
pi_40946111
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:13 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Valt daar nog wat over te zeggen dan?

Wat hier gezegd wordt is voor iedere man die graag een vrouw wil schaken maar niet weet hoe erg belangrijk, en deze discussie loopt nog terwijl er over NLP al een tijdje niks meer wordt gezegd. Al draag ik daar vast een steentje aan bij door mijn reacties, dus bij deze wel excuses voor het kapen van je topic. Maar als je nog door wil praten over NLP then by all means... ga erover door, 't is jouw topic.
Al wordt er hier elke maand maar 1 post over NLP toegevoegd, dan heeft die misschien voor mij (de TS) nog meer waarde dan de 2 boeken die jij hier per dag wegschrijft.

Sorry, maar eigenlijk niet sorry.
pi_40946162
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:19 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

yup, reinventing the wheel
En volgens mij is die hele emancipatie van de vrouw hun eigen oindergang geweest (allemaal softies nu)
Nee hoor, juist niet. Het doel was gelijkwaardige behandeling, op vele terreinen hebben we die verkregen. En als de beta-male is ontstaan door emancipatie, tsja, jammer. Ik kan er niet wakker om liggen. Zoveel beta's ken ik toch niet.
quote:
Of eigenlijk meer onze ondergang (de mannen)
Meer zielen, meer vreugd toch? Toch?
quote:
Confucious zei ook al: met een vrouw redeneren is even zinloos als....
Met zo'n houding schat ik je kansen op een relatie inderdaad in als zeer gering.
pi_40946311
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:15 schreef jm5 het volgende:

[..]

Al wordt er hier elke maand maar 1 post over NLP toegevoegd, dan heeft die misschien voor mij (de TS) nog meer waarde dan de 2 boeken die jij hier per dag wegschrijft.

Sorry, maar eigenlijk niet sorry.
Er zouden twee nieuwe vervolgtopics geopend moeten zijn geworden, een voor NLP en een voor de discussie waar onder andere Musketeer en ik zich mee bezig houden.

Als jij en anderen heil zien in het volgende voorstel zal ik wel een nieuwe OP schrijven voor een ander topic waarin deze discussie die jij uit het topic wil zien verdwijnen kan plaatsvinden.
pi_40946434
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]
Als jij en anderen heil zien in het volgende voorstel zal ik wel een nieuwe OP schrijven voor een ander topic waarin deze discussie die jij uit het topic wil zien verdwijnen kan plaatsvinden.
Akkoord.
Mits je belooft dat je niet iedere geposte zin van 5 regels repliek gaat dienen .
pi_40946440
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:21 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Er zouden twee nieuwe vervolgtopics geopend moeten zijn geworden, een voor NLP en een voor de discussie waar onder andere Musketeer en ik zich mee bezig houden.

Open idd maar een topicje over Alpha-Beta of iets wat je wilt. (Zal ik ook blijven volgen hoor, daar niet van, maar ik heb er gewoon hier weinig aan, ik heb mijn mening daarover namelijk al lang gevormd en ben niet van men standpunten af te brengen Daarom vond ik men topic een beetje 'besmet'.)
pi_40946562
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:36 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik denk dat gelijke behandeling meer wordt bedoeld als: zie ons als persoon. en niet als stuk vlees.
Kijk eens. Nou blijk je toch te snappen waar het over gaat.
quote:
hoe denk je dat alfa-males vrouwen zien? vrouwen kozen zelf duizenden jaren voor alfa-males,
worden slecht behandeld. en dan lopen ze te zeiken over gelijke behandeling.
Of snap je het toch niet? Vrouwen werden niet gelijkwaardig behandeld, met andere woorden: Zij. Kozen. NIET. Die vrijheid werd ze niet gegund. Is dat nu eindelijk duidelijk of moet ik het erin rammen?
quote:
En wie denkt uberhaupt dat er verschil is in behoeftes tussen alfa en beta males?
beta males zijn alleen wat meer "considerate". ze proberen nog in de behoefte van een vrouw tegemoet te komen door aardig te doen. Maarja, nu krijgen betas te horen dat ze gluiperds zijn die alleen seks willen (oh mijn got.)
Al die moeite dus voor niks
Ja, dan maar niet meer aardig he? Scheelt een beta ook een hoop energie.
Er is veel meer dan alleen alpha en beta. En ik hoop toch dat als je ooit op een vrouw verliefd mocht worden, je zelf in staat zal zijn om haar te zien als een individueel persoon.
pi_40946628
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:25 schreef Fokker200 het volgende:

[..]

Akkoord.
Mits je belooft dat je niet iedere geposte zin van 5 regels repliek gaat dienen .
Idd.
pi_40946646
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Het begint allemaal bij jezelf. Door in ieder geval niets te moeten en jezelf op een manier te programmeren zoals in deel 1 is beschreven, kom je al een heel eind.
Sommige opdrachten zijn er alleen om je bewust te maken dat je inderdaad iemand gedag kan zeggen of op een andere manier te benaderen. Alleenmaar goed voor het proces.

pi_40946681
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:33 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Kijk, zo is het nou om on-topic te zitten.
pi_40946770
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:34 schreef jm5 het volgende:

[..]

Kijk, zo is het nou om on-topic te zitten.
En mijn reactie is gelijk beperkt tot 1 smiley, twee vliegen in 1 klap, hmm?

Over het nieuwe topic idee, ik wil er verzekerd van zijn dat er behalve ik ook echt nog mensen gaan posten daar Fokker200, kan ik rekenen op jouw aanwezigheid?

En Musketeer? (ook al ben je nu niet online, lijkt het..)
pi_40946818
Oh en jm5, ik nodig je uit om in dat topic jouw standpunten te posten over de discussie
pi_40946880
Overigens ga ik eerst eten voordat ik een nieuw topic open. Dus:
pi_40946980
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:37 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

En mijn reactie is gelijk beperkt tot 1 smiley, twee vliegen in 1 klap, hmm?

Over het nieuwe topic idee, ik wil er verzekerd van zijn dat er behalve ik ook echt nog mensen gaan posten daar Fokker200, kan ik rekenen op jouw aanwezigheid?

En Musketeer? (ook al ben je nu niet online, lijkt het..)
Ik sta op het punt de deur uit te gaan nu, maar misschien mag je nog laat op de avond van mijn aanwezigheid genieten
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:12:14 #74
108862 a-child-in-chains
pi_40947894
OMG. BT.

Ik gaf eerder al aan dat een appart topic over alfa-beta gewenst zou zijn. Er zijn echt 2 verschillende discussies gaande.

please..
No room for the unlucky.
pi_40951745
En hier is dan het nieuwe topic: Alpha en Beta Males en andere ongein

Reacties op bovenstaande posts zullen ook daar geplaatst worden.

Oh ja, en a-child-in-chains, zou jij mijn posts kunnen beantwoorden in het nieuwe topic?
pi_40953050
JM, wat doe jij nu zoal aan NLP? Ikzelf kan me er maar moeilijk toe zetten om er echt actief mee bezig te zijn. Ik lees liever boeken

Heb nu overigens "comedy writing secrets" binnen waar DD regelmatig naar refereert, zal wel posten of het wat is/was als ik terug kom van vakantie
pi_40976907
edit: stom
pi_41132787
Ik heb niet alles gelezen en ga dat mss rustig nog `ns doen, maar zoek eens op "the law of attraction" en "deliberate creation".
http://www.abraham-hicks.com/ misschien een interessante link
pi_41299270
Hoe je het wendt of keert, het blijft een rol die je jezelf aanmeet. Je bent NIET jezelf. Zak je na verloop van tijd niet gewoon door de mand? DeAngelo zegt zelf ook dat je deze rol MOET blijven doorspelen, anders is het meisje meteen weer weg.
pi_41299602
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:38 schreef addictivebeat het volgende:
Hoe je het wendt of keert, het blijft een rol die je jezelf aanmeet. Je bent NIET jezelf. Zak je na verloop van tijd niet gewoon door de mand? DeAngelo zegt zelf ook dat je deze rol MOET blijven doorspelen, anders is het meisje meteen weer weg.
Ik neem aan dat je zelf echt verandert als je het lang genoeg volhoudt. Volgens mij is het redelijk normaal dat mensen zichzelf iets aan kunnen leren.
pi_42026954
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:38 schreef addictivebeat het volgende:
Nee je moet de rol blijven doorspelen tot het geen rol meer is.

Maar het vraagt geduld, en op je bek gaan! Maar het werkt wel, ik voel me beter als vroeger. Ben op de goede weg..
  vrijdag 22 september 2006 @ 00:00:00 #82
108862 a-child-in-chains
pi_42034761
Ja dat is een principe van NLP.

Maar TS. Ik vroeg me af he. Voordat je begon, of toen je begonnen was met "rollen" en doen als..
Had jij geen remmingen ondervonden om iets te willen zijn waar je stiekum een hekel aan had?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Want ik heb dat wel. Ik ben soft geworden omdat ik in me jeugd bepaalde karakter-
eigenschappen van "echte mannen", niet uit kon staan en ze uit min eigen leven probeerde te gooien.
Hun lompheid en totaal niet leuke humor bv. (terwijl vrouwtjes dat wél waarderen,
maar dat leerde ik later pas begrijpen)
Nu weet ik dat ik weer wel moet zijn zoals hun. En dat geeft weerstand (mentale weerstand en afgrijsen)
Of andere voorbeelden: bv. het gore lef hebben gewoon op een meisje afte stappen al ben je niet leuk.
Dat soort dingen moet ik mezelf weer aanleren. En dat roept een afgrijzen bij mij op.

Heb jij niet ook iets dergelijks meegemaakt en wat heb je eraan gedaan?
Ik hoop dat je enigzins begrijpt wat ik bedoel. Want het is nogal vaag, ik weet het.
No room for the unlucky.
pi_42040152
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:00 schreef a-child-in-chains het volgende:

Maar TS. Ik vroeg me af he. Voordat je begon, of toen je begonnen was met "rollen" en doen als..
Had jij geen remmingen ondervonden om iets te willen zijn waar je stiekum een hekel aan had?

Want ik heb dat wel. Ik ben soft geworden omdat ik in me jeugd bepaalde karakter-
eigenschappen van "echte mannen", niet uit kon staan en ze uit min eigen leven probeerde te gooien.
Hun lompheid en totaal niet leuke humor bv. (terwijl vrouwtjes dat wél waarderen,
Nu weet ik dat ik weer wel moet zijn zoals hun. En dat geeft weerstand (mentale weerstand en afgrijsen)
Of andere voorbeelden: bv. het gore lef hebben gewoon op een meisje afte stappen al ben je niet leuk.
Dat soort dingen moet ik mezelf weer aanleren. En dat roept een afgrijzen bij mij op.

Ik hoop dat je enigzins begrijpt wat ik bedoel. Want het is nogal vaag, ik weet het.
haha ik herken hier wel wat in. wat bedoelde je met die totaal niet leuke humor?
pi_42045690
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:00 schreef a-child-in-chains het volgende:

kijk, hier gaat het fout! Je zult nooit succes hebben als je jezelf niet leuk vind... Het draait voor 90% om zelfvertrouwen, dat zegt DeAngelo niet letterlijk, maar je moet wel "laid back and relaxed" zijn. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Als jij er vertoruwen in hebt dat het wel goed komt met een meisje omdat jij gewoon leuk bent en zij daar alleen even achter moet komen gaat het vast een stuk beter.

En wat hierboven werd gezegd over een rol aanmeten: DeAngelo heeft hier wel een goed punt over: toen je geboren werd kon je ook niet lezen of schrijven, dat heb je aangeleerd. Waarom zou je het versieren van vrouwen niet mogen aanleren? Dat is toch ook gewoon iets waarbij oefening de kunst baart! Al dat gelul over jezelf zijn.... Ik ben gewoon erg veel veranderd de afgelopen paar jaar, lijkt me ook niet gek aangezien ik nu 23 ben en de laatste jaren nogal bepalend voor m'n ontwikkling zijn geweest in mijn ogen. Al moet je denk ik wel heel goed oppassen dat die rol een btje bij je past (vandaar het "jezelf zijn" waar iedereen het over heeft lijkt me).
pi_42056457
quote:
Vrienden,

Vandaag een reactie van Pieter, die altijd zichzelf is...

Wat een onzin… volgens mij moet je gewoon jezelf blijven en dan gaat alles vanzelf…

Pieter.

Enkele jaren geleden won een zekere Ruud bijna de eerste aflevering van Big Brother. Hij werd enorm populair met zijn uitspraak: ‘Je moet gewoon jezelf blijven’. Dit leverde hem een enorm aantal vrouwelijke fans op die zich arm SMSten om hem maar in de race te houden. Waarom sloeg deze uitspraak van KnuffelRuud zo aan bij de dames? Waar komt de, meestal door een vrouw gestelde vraag:’ben jij jezelf wel?’ vandaan? Ik stond altijd met mijn mond vol tanden als ik die vraag op me afkreeg. Wie moet ik anders zijn dan mezelf?

Toen viel het kwartje, ondanks dat we toen net de Euro hadden. Vrouwen zijn, veel meer dan mannen, gericht op sociale structuren. Dit houdt in dat ze rollen vervullen. Ze zijn de dochter van, de moeder van, de werkneemster bij, de manager van, de minnares of de vrouw van. Het gevolg van dit, onbewust, indelen van hun leven in rollen is dat ze zichzelf de vraag kunnen stellen:’wie ben ik zelf?’ en dus ook die vraag bij ons neer kunnen leggen. ‘Ben jij jezelf wel?’

Mannen identificeren zich veel meer aan de hand van wat ze doen. Ik ben Tijn, en ik schrijf een boek. Ik ben niet Tijn de schrijver. Ik ben Tijn en ik ontwikkel een ecologisch dorpje in Bretagne, ik ben niet Tijn de projectontwikkelaar. Ik ben Tijn en ik doe het huishouden. Ik ben niet Tijn de huisman. Ik ben Tijn en kan zo een hele pagina volschrijven. Ik ben niet Tijn de paginavolschrijver. Wij mannen definiėren ons ‘zelf’ aan de hand van wat we doen. We stellen ons niet de vraag wie we nu eigenlijk zijn. We zijn gewoon onszelf en doen de dingen die we doen.

De les hieruit is dat je niet meer in de valkuil hoeft te trappen waar je jezelf verdedigt ten opzichte van een vrouw dat je wel degelijk jezelf bent. De les is dat, als wij mannen onszelf definiėren aan de hand van wat we doen, je beter kunt zorgen dat je dingen doet die ertoe doen!

En om mijn verhaal over jezelf zijn en blijven te besluiten. Het schijnt nu weer wat beter te gaan met Ruud, maar vanaf het moment dat hij het Big Brother huis uitkwam is hij zichzelf volledig kwijt geraakt. Hij was zijn baan kwijt, zijn vrouw kwijt, zijn identiteit kwijt, alles kwijt.

Op zich is dat ‘zelf’ al eeuwen een dankbaar onderwerp voor filosofen. Wat het nu precies is, weet niemand. Volgens mij is er een onveranderbaar stuk aan het zelf, maar ook een gedeelte dat zich constant ontwikkelt. Jezelf blijven is dus een illusie, dat zou betekenen dat je jezelf niet meer ontwikkeld. Om dit stukje af te ronden stel ik voor dat we het voortaan hebben over trouw aan jezelf zijn, en daar kom ik nog op terug.

Dus Pieter,

Blijf jij nu maar gewoon jezelf… dan kom je geen stap vooruit. Voor alle anderen die iets van hun leven willen maken… ga met jezelf aan de slag! Versterk je sterke punten en werk aan je zwakke… Leef met volle teugen en leer elke dat… wordt elke dag een beetje anders.
uit een recente nieuwsbrief, vond het wel toepasselijk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2006 20:21:21 ]
pi_42085443
welke nieuwsbrief was dat?
  zondag 24 september 2006 @ 04:37:41 #87
108862 a-child-in-chains
pi_42086729
Jaja.. ik wil er geen discussie van maken hoor. Dit topic is meer voor ervaringen en
pointers enzow. Zit wel degelijk wat in die nieuwsbrief. Wat is nou precies 'jezelf zijn' volgens vrouwen? Alsof wat je 'nu' bent uit het niets kwam. Je kwam ter wereld en boem, je was gelijk een
briljante schrijver of graffitti kunstenaar of iets anders.

Ik begrijp het ook niet precies dat 'jezelf zijn'

Mischien moet je natuurlijk overkomen in je rol. En als je natuurlijk overkomt. Dan ziet je rol er niet nep uit en vervul jeje rol dus beter.
En dan ben je interessant. Want ze wilen met JOU kunnen pronken als iemand die HUN aanvuilt on een bepaalde rol.
Ze willen iets 'echts' Een echte neger, een trommelaar uit afrika, een danser, grafitti artiest,
iemand die in een band speelt weutikut. iemand die interessant is en 'echt'
En ja alle negers zijn echt want ze zijn zwart en rappen allemaal.. (kuch)
En voor zover echt echt kan zijn natuurlijk, maar dat is iets wat alleen jongens kunnen begrijpen
denk ik.

Jeezus vrouwen...
No room for the unlucky.
  zondag 24 september 2006 @ 10:10:06 #88
148817 Vicente
Remember Remember..
pi_42088124
tvp
  zondag 24 september 2006 @ 12:01:39 #89
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_42089496
Die nieuwsbrief ken ik ja. Erg leuk

Eigenlijk is er helemaal geen reet aan. Dan ga je laid-back en relaxed zitten doen, een beetje de botte boer uithangen omdat vrouwen daar zo op vallen, net als dat wanneer je een muur om je heen hebt.
O o o... Wat ben je nu ineens leuk en wat is ze verliefd op je. Nu jij nog.

Als ik verliefd ben, heb ik mezelf niet in de hand en ga je vaak stomme dingen doen en zeggen. Je wil zoveel mogelijk bij haar zijn... Maar dan dring je jezelf op en dat is niet aantrekkelijk.
Hieruit concluderende zou een meisje dus eerst verliefd op een jongen moeten worden en dan andersom, omdat ze dan door een rose bril kijkt.
pi_42089682
Jezelf zijn is idd de grootste bullshit die er is.
Vrouwen vinden er niks aan, mannen die 'zichzelf' zijn.

Ik probeer en ik leer. Beetje bij beetje.
Als ik me in een gesprek gedraag als een schoothondje = geen succes.
Gedraag ik me in een gesprek aggresief en dominant (attitude "luister gvdm allemaal naar wat IK te zeggen heb!") = krijg ik veel meer blikken van dames. Het speelt zelf geen rol WAT ik zeg, hoe grof of bot ook, het is allemaal de manier hoe je het zegt.

Kijk, in de twee gevallen was ik NIET mezelf, maar de tweede keer had ik duidelijk veel meer succes. Besluit: jezelf blijven is stilstaan terwijl ik wil vooruitgaan.
  maandag 25 september 2006 @ 21:28:53 #91
108862 a-child-in-chains
pi_42123073
Mannen die praten naar de mond en behoeftes van vrouwen he.
Die op alle controversiele issues een passend politiek correect/non-agressieve morailistische antwoord hebben.
Is dat geen schoothondjes gedrag?

Echter op fok hebben dat soort mannetjes veel succes.= als je de reacties mag geloven van vrouwelijk schoon hier op fok.
Maja ik zal wel een aantal dingen door mekaar halen nu. En het ff niet meer begrijpen.
No room for the unlucky.
pi_42137466
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:14 schreef jm5 het volgende:
Jezelf zijn is idd de grootste bullshit die er is.
Vrouwen vinden er niks aan, mannen die 'zichzelf' zijn.

Ik probeer en ik leer. Beetje bij beetje.
Als ik me in een gesprek gedraag als een schoothondje = geen succes.
Gedraag ik me in een gesprek aggresief en dominant (attitude "luister gvdm allemaal naar wat IK te zeggen heb!") = krijg ik veel meer blikken van dames. Het speelt zelf geen rol WAT ik zeg, hoe grof of bot ook, het is allemaal de manier hoe je het zegt.

Kijk, in de twee gevallen was ik NIET mezelf, maar de tweede keer had ik duidelijk veel meer succes. Besluit: jezelf blijven is stilstaan terwijl ik wil vooruitgaan.
Maar je kan dat het ook je zelf maken Het hele leven is het vormen van je zelf. dit is niet echt volledig genetisch
pi_42142262
Jim5, ik ben sinds ik je topic zag ben ik meer gaan interreseren in het vormen van aantrekkingskracht. Wat mij vooral opviel dat je zoiezo zelfvertrouwen moet opbouwen door je zelf te affirmateren. Daarbij moet je een uitdrukking op je gezicht hebben dat je creeer door aan je zelf te vragen: Wat voor uitdrukking heb ik op me gezicht zodat ik een meisje goed kan laten voelen. Die vraag komt uit het boek van David...

Ik heb dit uitgeprobeerd en het werkt Ik heb door deze combinatie al voor mekaar gekregen om meiden langer aan te kijken. ( al klinkt dit gek maar het is voor mij een belangrijk begin )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')