quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:23 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar de realiteit zit anders in elkaar. Voorbeelden:
vrouwen die bij een man blijven die ze mishandelt.
vrouwen die bij een man blijven die aan de lopende band vreemdgaat
vrouwen die jarenlang denken een relatie te hebben met een zuid-europeaan die ze op een vakantie hebben leren kennen.
vrouwen die blijven hopen dat de getrouwde man waarmee ze neuken bij zn vrouw en kinderen weggaat voor ze
dat zijn dingen die mannen toch echt niet doen, en duidelijk getuigen van een niet-rationele benadering van de toekomst van de relatie.
Voelen, inderdaad. Maar je geeft het zelf al aan: er zijn redenen waarom vrouwen deze gevoelens bij hem ontwikkelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:50 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ok. dan nemen we voorbeelden aan van beroemdheden dan. dat doet iedereen (maar zal wel
weer een mannelijk-gedragsdenkpatron zijn)
What about: Robbie Williams?
Zijn karakter, hoe hij is, loopt, zijn status, zijn arrogantie, zijn aangemaakte/geacteerde boyish gedrag etc.
Lekker of niet? VOELEN! niet denken..
Dat is idd de bedoeling.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Voor de rest, als jullie het liever over NLP etc. willen hebben, ga jullie gang. Ik vind dat onderwerp persoonlijk weinig boeiend, het riekt naar manipulatie ofwel van jezelf ofwel van iemand anders.
ben ik het mee eensquote:
De vrouwen op die site komen op mij ook aardig gefrustreerd over, maar als je kijkt naar het onderwerp van de website, snap ik die frustraties wel. Als ik zou worden geconfronteerd met allerlei onzinnig en onwaar gespui van self-proclaimed nice guys over vrouwen en ik zou daarop reageren, dan zouden mijn reacties ook gedrenkt zijn in frustratie. Daarentegen heb je wel weer gelijk dat de toon invloed heeft op de geloofwaardigheid. Maar probeer eens door die frustratie heen te kijken en lees wat die schrijvers op die site denken over self-proclaimed nice guys. Ik wil niet zeggen dat alle broertjes zo in elkaar zitten, maar voor die broertjes die toevallig wel onder de beschrijving vallen maakt de site het meer dan duidelijk waarom ze geen relatie hebben.. en dat is niet omdat vrouwen heartless bitches zijn, dat ligt vooral aan henzelf. In zekere zin heeft HBI dezelfde boodschap als de in dit topic geroemde DeAngelo: wees zelfverzekerder (of in de woorden van HBI: grow a spinequote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Even als reactie op B_T:
interessant stukje, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de dame die daar antwoordt gewoon een zeer gefrustreerd mens is, nog wel erger dan de sukkel die ze aan het afzeiken is, en daarmee ook gelijk haar iegen punten onderuit haalt.
Ik ben het wel met je eens dat je er niet vanuit moet gaan dat mannen en vrouwen overal even goed in zijn, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de intrinsieke waarde van een mens die niet wordt bepaald door kwaliteiten als loyaliteit, sociaal inzicht, enz., maar gewoon door het feit dat je mens bent. De natuur heeft bijvoorbeeld zowel de man als de vrouw een ratio geschonken die ook door beide geslachten gebruikt wordt. Helaas gebeurt het maar al te vaak dat mannen vrouwen deze intrinsieke menselijke waarde misgunnen door bijvoorbeeld te ontkennen dat vrouwen eveneens hun ratio gebruiken en daaruit afleiden dat ze minderwaardig zijn en zo behandeld dienen te worden. Dit wordt vaak niet met zoveel woorden gezegd, maar de impliciete gedachtengang is bij schrikbarend veel mannen aanwezig. Het komt ook heel veel voor op Fok. Hoeveel topics zijn er wel niet waarin mannen vrouwen trachten over te halen te erkennen dat zij het zwakkere, mindere geslacht zijn...quote:Verder heb ik zo mn twijfels of het een goede instelling is dat je uitgaat van de absolute gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen als je een succesvolle versierder wilt worden. Vrouwen scoren nu eenmaal op een hele hoop punten die mannen belangrijk vinden stukken lager dan mannen en omgekeerd. Eigenschappen zoals loyalitiet, verantwoordelijkheidsgevoel (behalve als het om de eigen kinderen gaat), doorzettingsvermogen, ambitie, lef, interesse in the big picture en nog wel een paar meer vindt je slechts zeer zelden bij vrouwen. Terwijl je dingen als sociaal inzicht, empathie, medeleven, lichaamstaal kunnen lezen en oprechte interesse in de persoon onder mannen nauwelijks tegenkomt. Dit maakt de beide sexen in bijna elke situatie niet gelijkwaardig. Wil niet zeggen dat je iemand als minder moet behandelen, maar je moet er wel rekening mee houden dat de persoon die je tegenover je hebt waarschijlijk lijdt aan de beperkingen (en mogelijkheden) waar moedertje natuur hem of haar mee opgezadeld heeft.
De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Alles leuk en aardig, Fokker200 (maw ik ben het in principe wel eens met wat je zegt) maar wat is nou die beta male volgens jou?
Ok. Dat is helder.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:15 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.
Deze man straalt uit dat hij sterke nakomelingen met haar zal voortbrengen.
De Beta Males zijn alle overigen.
Hoe je mannen indeelt hangt af van je persoonlijke ideeėn over alpha en beta male.. Fokker200 geeft aan dat iedereen alpha of beta is. Als ik echter naar mijn ideeėn erover kijk, zijn zowel alpha's als beta's ver in de minderheid. Het overgrote deel van mannen ligt er (gelukkig) tussenin.. of verschilt drastisch van zowel alpha als betaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:23 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Iets anders: zijn jullie het met me eens dat er maar heel weinig alpha-males zijn? Ik moet echt hard nadenken en denk dat ik er niet meer dan 1 ken (als hij er al eentje is...) Denk dat het verschil alpha-beta males niet zo zwart-wit is als het hier wordt afgeschilderd. Lijkt me sowieso sterk dat er maar 2 types mannen zijn...
Dat hangt af van wat je ziet als alpha male en hoe je er eentje wil worden. Maar afgaande op wat je zegt zitten er dingen bij in die zelfhulpboeken die je min of meer uitleggen hoe je een player wordt.quote:Verder neem ik alle verhalen van die amerikaanse schrijvers met een grote korrel zout, of nee, ik geloof wel dat er een hoop van klopt, maar dat deel vind ik absoluut niet boeiend. Ik wil helemaal elke week een andere mooie dame versieren, dat is me veel te oppervlakkig. Een tijdje is dat leuk en dan, dan wil je toch een relatie en dan komt opeens de ware aard naar boven.
En dat is inderdaad een positieve ontwikkelingquote:Alleen het NLP-deel is veel breder toepasbaar. Het heeft me geholpen succesvol te zijn in meer dingen dan het versieren van vrouwen. En dan bedoel ik niet dat ik het tot op de letter volgens het boekje heb gedaan, het heeft mijn blik op sommige dingen veranderd, waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg, en dat heeft me in een positieve spiraal doen belanden.
Ik heb niet het idee dat de discussies compleet verschillend zijn. De ene gaat over het middel/de methode en de ander gaat over het doel. Het lijkt me, ook in de context van 1 topic, relevant om het over beide te hebben.quote:Dus in dit topic lopen volgens mij 2 compleet verschillende discussies IMO, de ene over het alpha-beta-male gebeuren en de andere over NLP. Beide boeiend, maar misschien wel handig om duidelijk het onderscheid te maken.
We zitten in dit topic nog steeds op de eerste pagina hoor!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 03:41 schreef a-child-in-chains het volgende:
?
ik zie ook duidelijk 2 verschillende discussies lopen.
En ik ben ook meer geinteresseerd in het zogenoemde NLP-gedeelte waarin wellicht tips
en wetenswaardigehden kunnen worden gepost (wel mbt. tot dating-
tips/vrouwen, en hoe je meer alfa wordt. het is dus dan wel weer een heel
apparte discussie dan in een alfgemeen NLP-topic wordt gevoerd)
Wellicht dat er in een ander topic verder over typische alfa en beta-verschillen kan worden gediscusieerd.
(wat naar mijn mening best moeilijk en lastig genoeg is aangezien idereen, op alles,
een net andere kijk heeft wat te maken heeft met persoonlijk-gevoel en opvoeding,
dus je komt er niet zo makkelijk uit). Anders raakt het NLP-gedeelte te snel vol.
Het is nietemin een beetje verwarrend voor nieuwkomers die mee willen discussieren met 1 van de twee.
Oh... My... Godquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nog even wat tips, ook voor RealZeus, om uit de friends categorie te blijven:
http://www.howtosucceedwithwomen.com/learn/11/index.html
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben (en omgekeerd alleen symbolische hulp terug willen geven), tegen op kunnen kijken, en zich beschermd bij voelen. Zeg maar iemand die zn (genetische) kwaliteiten ten toon spreidt en hun leven makkelijker/comfortabeler maakt. Dat gaat het hele idee van gelijkwaardigheid totaal tegen. Het doen voorkomen alsof je ze gelijkwaardig behandelt is goed, maar als je er echt in gelooft en er ook naar handelt zal ze toch een aantal begerenswaardige eigenschappen in je missen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:08 schreef Black_Tulip het volgende:
<knip, mee eens>
Wat HBI succesvol onthult is dat veel van die self-proclaimed nice guys stiekem misogynists zijn, met andere woorden, ze hebben een hekel aan vrouwen en/of beschouwen ze als minderwaardig. Tsja. Bovenaan het eisenlijstje van iedere zichzelf respecterende vrouw staat gelijkwaardige behandeling. Als je door laat schemeren dat je die haar niet wil geven (bijvoorbeeld omdat je neerbuigend met haar omgaat, of juist omdat je haar veel te veel ophemelt), word je al snel een stuk minder aantrekkelijk.
De belangrijke hamvraag in het vorige topic is hoe een man aantrekkelijk is voor een vrouw en hoe hij voorkomt als een broertje te worden gezien. Wat dat betreft ben ik imo nu on-topic. Ik heb verder nu even niets meer over NLP te zeggen.
Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.
quote:knip
Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:49 schreef dnzl het volgende:
[..]
Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.
Een 'bossy' vrouw zou zich niet moeten inlaten met een beta-male, een instabieler type dat meer bevestiging nodig heeft wel.
[..]
Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:56 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:01 schreef dnzl het volgende:
[..]
Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.
Niet zo lullig is de les die de beta-man hieruit zal halen. In jouw optiek zou een beta-man voor altijd alleen zijn en zijn hele leven gedumpt worden door nieuw geworden alpha-females.
Ja, dat of hij treft een 'beta-female' (met al dan niet dezelfde ervaring) en ze bouwen een evenwichtige relatie op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:08 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.
yup, reinventing the wheelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.
Dan is het idee van de jaren 20 nog zo gek nog niet. Man werken, vrouw thuis. Mannenwerk, vrouwenwerk. Zo heeft de man de vrouw nodig voor zijn onderkomen en eten en de vrouw de man voor het financiėle gebeuren.
Emancipatie![]()
Ja precies. weer typisch ge-emancipeerd gebrabbel wat ons mannen zo in de war brengt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben
Waar denk je dat die nice-guy aura vandaan komt bij een man? geen aangeboren ruggegraat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:
[..]
. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.
Er zijn er vast ook wel veel die gewoon hun beste beetje voor willen zetten met al die onzin die ze in hun jeugd hebben meegekregen. Niks mis mee toch? Doen ze enkelt omdat ze inzien dat vrouwen wel belangrijk zijn en omdat ze vrouwen liefhebben.quote:Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Deel 1 van deze topic was erg lurkbaar totdat BT zonodig haar ei kwijt moest![]()
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was
on-topic:
Ik vind dit allemaal erg interessante materie, ik heb dan ook meteen een aantal van de eerder genoemde boeken gedownload.
Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houdenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:29 schreef jm5 het volgende:
[..]
![]()
Er zijn in (deel 1 van) deel 1 idd een hoop interessante dingen gezegd. Laat ons dįarop verdergaan. Ik ben nu weekje bezig met 'gecontroleerde gedachtengang' of NLP (of RET, het komt allemaal op hetzelde neer, men update komt er nog aan.
Een ander interessant boek dat ik aan kan raden is 'the 100% brain course' (te vinden op de betere torrent-download-peer2peer weetikveel), waarvan dan vooral het eerste hoofdstuk over de emotionele kant van je brein.
Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Klopt! Zij zitten duidelijk wat meer op het pad van de typische doorsneesukkel maar ze bedoelen het niet slecht.
En je kan wel zeggen OMG maar dat zijn allemaal dingen die ik vroeger nooit deed, vandaar ook altijd het broertje.
Neej, de eerste 50 is genoeg. En die testjes negeer ik ook, maar de informatie over hoe de emotionele kant van je hersenen werken vind ik wel relevant hier.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:09 schreef McNasty het volgende:
[..]
Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houden
Niet te geloven, ik moet je hierover gelijk geven!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.
Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Deel 1 van deze topic was erg lurkbaar totdat BT zonodig haar ei kwijt moest![]()
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was
Te lang maakt niet uit, maar ze werden meer en meer OFF-topic, zoals nu weer trouwens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?
Ik zal vanaf nu wel trachten mijn commentaar op het eind van de post samen te vatten zodat het ook voor mensen die niet zo van die lange posts houden leesbaar blijft
Ja denk ik ook, en misschien is het dįn pas aan de orde om niet te Beta en needy over te komen. (Daarom dat die Alpha ook uit de topictitel moest.)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Als je op een gegeven moment zover bent dat je goed in je vel zit en merkt dat er inderdaad verandering heeft plaatsgevonden, komen de dames vanzelf.
Its her loss, right?quote:En een dame die je niet wil, is er gewoon een die geen smaak heeft! (om maar eens iets te citeren)
No offense,maar ik vind het larie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nog even wat tips, ook voor RealZeus, om uit de friends categorie te blijven:
http://www.howtosucceedwithwomen.com/learn/11/index.html
De kern daarvan is dat je een (potentiėle) partner beschouwt als mens, als individu met haar eigen behoeftes en verlangen. Dat doe je toch ook met andere mensen waar je om geeft? Dan dien je dat ook te doen met de vrouw die je tracht te versieren of met wie je probeert een gelukkige relatie te hebben. Met andere woorden, stop ermee je blind te staren op generalisaties over vrouwen. Ja, ze zijn ten dele waar, maar als je concludeert dat daarom dus je partner dit of dat zou willen, zit je al heel snel ernaast. Leer een vrouw kennen zoals je je vrienden hebt leren kennen. Het feit dat ze van het andere geslacht is, zal alleen een obstakel zijn als jij het als een obstakel ziet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling?
Wat een vrouw van je verlangt, hangt af van met welke individuele vrouw je te maken hebt. Ze geven lang niet allemaal evenveel om dezelfde principes of om dezelfde kleine gebaren die afgeleiden zijn van die principes. Zo wil ik graag dat mijn partner lieve dingen voor me doet, maar hij hoeft niet met een bos bloemen aan te komen, want daar heb ik gewoon niks aan; ik heb liever dat hij voor mij op de proppen komt met een metal album waar ik al weken over heb lopen te jubelen. Omdat hij me ziet als een individu, ziet hij dat en probeert hij me niet wanhopig te paaien met een bos bloemen, omdat hij denkt dat vrouwen dat leuk vinden.quote:Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben (en omgekeerd alleen symbolische hulp terug willen geven), tegen op kunnen kijken, en zich beschermd bij voelen. Zeg maar iemand die zn (genetische) kwaliteiten ten toon spreidt en hun leven makkelijker/comfortabeler maakt. Dat gaat het hele idee van gelijkwaardigheid totaal tegen. Het doen voorkomen alsof je ze gelijkwaardig behandelt is goed, maar als je er echt in gelooft en er ook naar handelt zal ze toch een aantal begerenswaardige eigenschappen in je missen.
Eensch.quote:Er trouwens een belangrijk verschil tussen iemand op bepaalde gebieden als ongelijkwaardig zien en er geen respect voor hebben (i.e. de totale persoon als ongelijkwaardig behandelen). Respect hebben voor een vrouw is het belangrijkste wat er is in het hele spelletje en ook in elke relatie.
Dat zou kunnen kloppen, maar al die evolutionaire prietpraat staat zo ver af van mijn realiteit dat ik er mijn wenkbrauwen bij optrek.quote:Mijn gok is dat het er ook mee te maken heeft dat omdat vrouwen slechts een beperkt aantal nakomelingen kunnen produceren ze een veel grotere waarde moeten hechten aan de genetische kwaliteiten van hun partner, en dus altijd iets naar boven mikken, op iemand die net iets beter is dan zijzelf, en wel in de gebieden die voor succesvol kroost belangrijk zijn.
De "nice guys" zoals HBI ze beschrijft, hebben het allemaal: een vervormd, zeer negatief beeld van vrouwen, een gebrek aan zelfvertrouwen en een (eventueel daaruit voorkomend) gebrek aan ruggengraat ofwel het vermogen assertief te zijn.quote:Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.
*zucht.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
De kern daarvan is dat je een (potentiėle) partner beschouwt als mens, als individu met haar eigen behoeftes en verlangen. Dat doe je toch ook met andere mensen waar je om geeft? Dan dien je dat ook te doen met de vrouw die je tracht te versieren of met wie je probeert een gelukkige relatie te hebben. Met andere woorden, stop ermee je blind te staren op generalisaties over vrouwen. Ja, ze zijn ten dele waar, maar als je concludeert dat daarom dus je partner dit of dat zou willen, zit je al heel snel ernaast. Leer een vrouw kennen zoals je je vrienden hebt leren kennen. Het feit dat ze van het andere geslacht is, zal alleen een obstakel zijn als jij het als een obstakel ziet.
[..]
Wat een vrouw van je verlangt, hangt af van met welke individuele vrouw je te maken hebt. Ze geven lang niet allemaal evenveel om dezelfde principes of om dezelfde kleine gebaren die afgeleiden zijn van die principes. Zo wil ik graag dat mijn partner lieve dingen voor me doet, maar hij hoeft niet met een bos bloemen aan te komen, want daar heb ik gewoon niks aan; ik heb liever dat hij voor mij op de proppen komt met een metal album waar ik al weken over heb lopen te jubelen. Omdat hij me ziet als een individu, ziet hij dat en probeert hij me niet wanhopig te paaien met een bos bloemen, omdat hij denkt dat vrouwen dat leuk vinden.
De specifieke wensen van de vrouw in kwestie doen misschien ogenschijnlijk afbraak aan het gelijkwaardigheidsprincipe, maar wat het gelijkwaardig maakt, is dat jij haar wensen vervult, omdat het haar wensen zijn en omdat je iets liefs wil doen voor haar en niet voor zomaar een vrouw. Daarentegen is het natuurlijk ook weer een onderdeel van gelijkwaardigheid dat jij je eigen behoeftes en verlangen in een relatie hebt die je graag vervuld wil zien. Het is dan weer haar taak om die wensen te vervullen. "Geven en nemen" zouden sommigen dat noemen. Als je echter van iemand houdt, zal je al plezier beleven aan het geven zelf, zelfs al ontvang je er niets of weinig voor terug. Dat geldt voor zowel man als vrouw. En natuurlijk ontstaan er af en toe conflicten tussen wensen, maar die moeten samen uitgepraat worden.
[..]
Eensch.
[..]
Dat zou kunnen kloppen, maar al die evolutionaire prietpraat staat zo ver af van mijn realiteit dat ik er mijn wenkbrauwen bij optrek.
[..]
De "nice guys" zoals HBI ze beschrijft, hebben het allemaal: een vervormd, zeer negatief beeld van vrouwen, een gebrek aan zelfvertrouwen en een (eventueel daaruit voorkomend) gebrek aan ruggengraat ofwel het vermogen assertief te zijn.
Verkorte versie: beschouw een vrouw waar je iets mee wil als een individu. Probeer je haar waardering/interesse te wekken in de flirtfase of te behouden in de relatie, laat het idee los dat je haar met een speciale tactiek voor vrouwen weet te behagen, maar leer haar kennen als een individu.
Nou ben ik geen feministe (feministes hebben immers een zeer verwrongen negatief beeld van mannen wat ik niet deelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Dan is het idee van de jaren 20 nog zo gek nog niet. Man werken, vrouw thuis. Mannenwerk, vrouwenwerk. Zo heeft de man de vrouw nodig voor zijn onderkomen en eten en de vrouw de man voor het financiėle gebeuren.
Emancipatie![]()
Jij wil toch een vriendin, of niet soms?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:52 schreef jm5 het volgende:
[..]
*zucht.![]()
Daar ging het nou toch allemaal niet meer over. Zo kunnen we het bezig blijven..
Ik reageer bij deze alleen op de verkorte versie omdat ik weiger om die letterdiarree lezen:quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:
Verkorte versie: beschouw een vrouw waar je iets mee wil als een individu. Probeer je haar waardering/interesse te wekken in de flirtfase of te behouden in de relatie, laat het idee los dat je haar met een speciale tactiek voor vrouwen weet te behagen, maar leer haar kennen als een individu.
Ja maar geen vriendin die denkt/doet zoals jij.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:57 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Jij wil toch een vriendin, of niet soms?
Dat zelfde principe wordt ook beschreven op die HBI site.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:08 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.
Dat moet jij weten, maar als ik het kan afleiden uit je reactie zie je nu wel de kern over het hoofd (die overigens ook in de verkorte versie stond).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:02 schreef McNasty het volgende:
Ik reageer bij deze alleen op de verkorte versie omdat ik weiger om die letterdiarree lezen:
Imo neem je een vrouw juist totaal niet serieus als je denkt dat zij zal toegeven aan je avances als je maar een bepaalde tactiek hanteert. Zoals ik al zei, een vrouw wil, overigens zoals ieder zichzelf respecterend mens, worden gezien als individu.quote:Het grootste probleem dat veel betaboys hebben is dat ze vrouwen juist veel te serieus nemen. Het gaat helemaal niet om een speciale tactiek (en al helemaal niet om vrouwen te behagen)
Eensch, al zul je dus moeten uitkijken om teveel waarde te hechten aan al die regels en eventuele trucjes.quote:het gaat om een verandering van je instelling en die kan je bereiken dmv. regels en eventueel trucjes.
Valt daar nog wat over te zeggen dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:03 schreef jm5 het volgende:
[..]
Ja maar geen vriendin die denkt/doet zoals jij.![]()
Lees misschien de openingspost van deel 1 nog eens, en merk dat we verre van ontopic zitten.
Kunnen we het nu verder over NLP/RET enz hebben?
Al wordt er hier elke maand maar 1 post over NLP toegevoegd, dan heeft die misschien voor mij (de TS) nog meer waarde dan de 2 boeken die jij hier per dag wegschrijft.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Valt daar nog wat over te zeggen dan?
Wat hier gezegd wordt is voor iedere man die graag een vrouw wil schaken maar niet weet hoe erg belangrijk, en deze discussie loopt nog terwijl er over NLP al een tijdje niks meer wordt gezegd. Al draag ik daar vast een steentje aan bij door mijn reacties, dus bij deze wel excuses voor het kapen van je topic. Maar als je nog door wil praten over NLP then by all means... ga erover door, 't is jouw topic.
Nee hoor, juist niet. Het doel was gelijkwaardige behandeling, op vele terreinen hebben we die verkregen. En als de beta-male is ontstaan door emancipatie, tsja, jammer. Ik kan er niet wakker om liggen. Zoveel beta's ken ik toch niet.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:19 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
yup, reinventing the wheel
En volgens mij is die hele emancipatie van de vrouw hun eigen oindergang geweest (allemaal softies nu)
Meer zielen, meer vreugd toch? Toch?quote:Of eigenlijk meer onze ondergang (de mannen)
Met zo'n houding schat ik je kansen op een relatie inderdaad in als zeer gering.quote:Confucious zei ook al: met een vrouw redeneren is even zinloos als....
Er zouden twee nieuwe vervolgtopics geopend moeten zijn geworden, een voor NLP en een voor de discussie waar onder andere Musketeer en ik zich mee bezig houden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:15 schreef jm5 het volgende:
[..]
Al wordt er hier elke maand maar 1 post over NLP toegevoegd, dan heeft die misschien voor mij (de TS) nog meer waarde dan de 2 boeken die jij hier per dag wegschrijft.
Sorry, maar eigenlijk niet sorry.
Akkoord.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Als jij en anderen heil zien in het volgende voorstel zal ik wel een nieuwe OP schrijven voor een ander topic waarin deze discussie die jij uit het topic wil zien verdwijnen kan plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:21 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Er zouden twee nieuwe vervolgtopics geopend moeten zijn geworden, een voor NLP en een voor de discussie waar onder andere Musketeer en ik zich mee bezig houden.
Als jij en anderen heil zien in het volgende voorstel zal ik wel een nieuwe OP schrijven voor een ander topic waarin deze discussie die jij uit het topic wil zien verdwijnen kan plaatsvinden.
Kijk eens. Nou blijk je toch te snappen waar het over gaat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:36 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik denk dat gelijke behandeling meer wordt bedoeld als: zie ons als persoon. en niet als stuk vlees.
Of snap je het toch niet? Vrouwen werden niet gelijkwaardig behandeld, met andere woorden: Zij. Kozen. NIET. Die vrijheid werd ze niet gegund. Is dat nu eindelijk duidelijk of moet ik het erin rammen?quote:hoe denk je dat alfa-males vrouwen zien? vrouwen kozen zelf duizenden jaren voor alfa-males,
worden slecht behandeld. en dan lopen ze te zeiken over gelijke behandeling.
Er is veel meer dan alleen alpha en beta. En ik hoop toch dat als je ooit op een vrouw verliefd mocht worden, je zelf in staat zal zijn om haar te zien als een individueel persoon.quote:En wie denkt uberhaupt dat er verschil is in behoeftes tussen alfa en beta males?
beta males zijn alleen wat meer "considerate". ze proberen nog in de behoefte van een vrouw tegemoet te komen door aardig te doen. Maarja, nu krijgen betas te horen dat ze gluiperds zijn die alleen seks willen (oh mijn got.)
Al die moeite dus voor niks![]()
Ja, dan maar niet meer aardig he? Scheelt een beta ook een hoop energie.
Idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:25 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Akkoord.
Mits je belooft dat je niet iedere geposte zin van 5 regels repliek gaat dienen.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Het begint allemaal bij jezelf. Door in ieder geval niets te moeten en jezelf op een manier te programmeren zoals in deel 1 is beschreven, kom je al een heel eind.
Sommige opdrachten zijn er alleen om je bewust te maken dat je inderdaad iemand gedag kan zeggen of op een andere manier te benaderen. Alleenmaar goed voor het proces.
Als je op een gegeven moment zover bent dat je goed in je vel zit en merkt dat er inderdaad verandering heeft plaatsgevonden, komen de dames vanzelf.
En een dame die je niet wil, is er gewoon een die geen smaak heeft! (om maar eens iets te citeren)
En mijn reactie is gelijk beperkt tot 1 smiley, twee vliegen in 1 klap, hmm?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:34 schreef jm5 het volgende:
[..]
Kijk, zo is het nou om on-topic te zitten.
Ik sta op het punt de deur uit te gaan nu, maar misschien mag je nog laat op de avond van mijn aanwezigheid genietenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
En mijn reactie is gelijk beperkt tot 1 smiley, twee vliegen in 1 klap, hmm?
Over het nieuwe topic idee, ik wil er verzekerd van zijn dat er behalve ik ook echt nog mensen gaan posten daarFokker200, kan ik rekenen op jouw aanwezigheid?
En Musketeer? (ook al ben je nu niet online, lijkt het..)
Ik neem aan dat je zelf echt verandert als je het lang genoeg volhoudt. Volgens mij is het redelijk normaal dat mensen zichzelf iets aan kunnen leren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:38 schreef addictivebeat het volgende:
Hoe je het wendt of keert, het blijft een rol die je jezelf aanmeet. Je bent NIET jezelf. Zak je na verloop van tijd niet gewoon door de mand? DeAngelo zegt zelf ook dat je deze rol MOET blijven doorspelen, anders is het meisje meteen weer weg.
Nee je moet de rol blijven doorspelen tot het geen rol meer is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:38 schreef addictivebeat het volgende:
Hoe je het wendt of keert, het blijft een rol die je jezelf aanmeet. Je bent NIET jezelf. Zak je na verloop van tijd niet gewoon door de mand? DeAngelo zegt zelf ook dat je deze rol MOET blijven doorspelen, anders is het meisje meteen weer weg.
haha ik herken hier wel wat in. wat bedoelde je met die totaal niet leuke humor?quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:00 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja dat is een principe van NLP.
Maar TS. Ik vroeg me af he. Voordat je begon, of toen je begonnen was met "rollen" en doen als..
Had jij geen remmingen ondervonden om iets te willen zijn waar je stiekum een hekel aan had?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Want ik heb dat wel. Ik ben soft geworden omdat ik in me jeugd bepaalde karakter-
eigenschappen van "echte mannen", niet uit kon staan en ze uit min eigen leven probeerde te gooien.
Hun lompheid en totaal niet leuke humor bv. (terwijl vrouwtjes dat wél waarderen,
maar dat leerde ik later pas begrijpen)
Nu weet ik dat ik weer wel moet zijn zoals hun. En dat geeft weerstand (mentale weerstand en afgrijsen)
Of andere voorbeelden: bv. het gore lef hebben gewoon op een meisje afte stappen al ben je niet leuk.
Dat soort dingen moet ik mezelf weer aanleren. En dat roept een afgrijzen bij mij op.
Heb jij niet ook iets dergelijks meegemaakt en wat heb je eraan gedaan?
Ik hoop dat je enigzins begrijpt wat ik bedoel. Want het is nogal vaag, ik weet het.
kijk, hier gaat het fout! Je zult nooit succes hebben als je jezelf niet leuk vind... Het draait voor 90% om zelfvertrouwen, dat zegt DeAngelo niet letterlijk, maar je moet wel "laid back and relaxed" zijn. Dat komt ongeveer op hetzelfde neer. Als jij er vertoruwen in hebt dat het wel goed komt met een meisje omdat jij gewoon leuk bent en zij daar alleen even achter moet komen gaat het vast een stuk beter.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:00 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja dat is een principe van NLP.
Maar TS. Ik vroeg me af he. Voordat je begon, of toen je begonnen was met "rollen" en doen als..
Had jij geen remmingen ondervonden om iets te willen zijn waar je stiekum een hekel aan had?
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Want ik heb dat wel. Ik ben soft geworden omdat ik in me jeugd bepaalde karakter-
eigenschappen van "echte mannen", niet uit kon staan en ze uit min eigen leven probeerde te gooien.
Hun lompheid en totaal niet leuke humor bv. (terwijl vrouwtjes dat wél waarderen,
maar dat leerde ik later pas begrijpen)
Nu weet ik dat ik weer wel moet zijn zoals hun. En dat geeft weerstand (mentale weerstand en afgrijsen)
Of andere voorbeelden: bv. het gore lef hebben gewoon op een meisje afte stappen al ben je niet leuk.
Dat soort dingen moet ik mezelf weer aanleren. En dat roept een afgrijzen bij mij op.
Heb jij niet ook iets dergelijks meegemaakt en wat heb je eraan gedaan?
Ik hoop dat je enigzins begrijpt wat ik bedoel. Want het is nogal vaag, ik weet het.
uit een recente nieuwsbrief, vond het wel toepasselijkquote:Vrienden,
Vandaag een reactie van Pieter, die altijd zichzelf is...
Wat een onzin… volgens mij moet je gewoon jezelf blijven en dan gaat alles vanzelf…
Pieter.
Enkele jaren geleden won een zekere Ruud bijna de eerste aflevering van Big Brother. Hij werd enorm populair met zijn uitspraak: ‘Je moet gewoon jezelf blijven’. Dit leverde hem een enorm aantal vrouwelijke fans op die zich arm SMSten om hem maar in de race te houden. Waarom sloeg deze uitspraak van KnuffelRuud zo aan bij de dames? Waar komt de, meestal door een vrouw gestelde vraag:’ben jij jezelf wel?’ vandaan? Ik stond altijd met mijn mond vol tanden als ik die vraag op me afkreeg. Wie moet ik anders zijn dan mezelf?
Toen viel het kwartje, ondanks dat we toen net de Euro hadden. Vrouwen zijn, veel meer dan mannen, gericht op sociale structuren. Dit houdt in dat ze rollen vervullen. Ze zijn de dochter van, de moeder van, de werkneemster bij, de manager van, de minnares of de vrouw van. Het gevolg van dit, onbewust, indelen van hun leven in rollen is dat ze zichzelf de vraag kunnen stellen:’wie ben ik zelf?’ en dus ook die vraag bij ons neer kunnen leggen. ‘Ben jij jezelf wel?’
Mannen identificeren zich veel meer aan de hand van wat ze doen. Ik ben Tijn, en ik schrijf een boek. Ik ben niet Tijn de schrijver. Ik ben Tijn en ik ontwikkel een ecologisch dorpje in Bretagne, ik ben niet Tijn de projectontwikkelaar. Ik ben Tijn en ik doe het huishouden. Ik ben niet Tijn de huisman. Ik ben Tijn en kan zo een hele pagina volschrijven. Ik ben niet Tijn de paginavolschrijver. Wij mannen definiėren ons ‘zelf’ aan de hand van wat we doen. We stellen ons niet de vraag wie we nu eigenlijk zijn. We zijn gewoon onszelf en doen de dingen die we doen.
De les hieruit is dat je niet meer in de valkuil hoeft te trappen waar je jezelf verdedigt ten opzichte van een vrouw dat je wel degelijk jezelf bent. De les is dat, als wij mannen onszelf definiėren aan de hand van wat we doen, je beter kunt zorgen dat je dingen doet die ertoe doen!
En om mijn verhaal over jezelf zijn en blijven te besluiten. Het schijnt nu weer wat beter te gaan met Ruud, maar vanaf het moment dat hij het Big Brother huis uitkwam is hij zichzelf volledig kwijt geraakt. Hij was zijn baan kwijt, zijn vrouw kwijt, zijn identiteit kwijt, alles kwijt.
Op zich is dat ‘zelf’ al eeuwen een dankbaar onderwerp voor filosofen. Wat het nu precies is, weet niemand. Volgens mij is er een onveranderbaar stuk aan het zelf, maar ook een gedeelte dat zich constant ontwikkelt. Jezelf blijven is dus een illusie, dat zou betekenen dat je jezelf niet meer ontwikkeld. Om dit stukje af te ronden stel ik voor dat we het voortaan hebben over trouw aan jezelf zijn, en daar kom ik nog op terug.
Dus Pieter,
Blijf jij nu maar gewoon jezelf… dan kom je geen stap vooruit. Voor alle anderen die iets van hun leven willen maken… ga met jezelf aan de slag! Versterk je sterke punten en werk aan je zwakke… Leef met volle teugen en leer elke dat… wordt elke dag een beetje anders.
Maar je kan dat het ook je zelf makenquote:Op zondag 24 september 2006 12:14 schreef jm5 het volgende:
Jezelf zijn is idd de grootste bullshit die er is.
Vrouwen vinden er niks aan, mannen die 'zichzelf' zijn.
Ik probeer en ik leer. Beetje bij beetje.
Als ik me in een gesprek gedraag als een schoothondje = geen succes.
Gedraag ik me in een gesprek aggresief en dominant (attitude "luister gvdm allemaal naar wat IK te zeggen heb!") = krijg ik veel meer blikken van dames. Het speelt zelf geen rol WAT ik zeg, hoe grof of bot ook, het is allemaal de manier hoe je het zegt.
Kijk, in de twee gevallen was ik NIET mezelf, maar de tweede keer had ik duidelijk veel meer succes. Besluit: jezelf blijven is stilstaan terwijl ik wil vooruitgaan.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |