quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:23 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk, maar de realiteit zit anders in elkaar. Voorbeelden:
vrouwen die bij een man blijven die ze mishandelt.
vrouwen die bij een man blijven die aan de lopende band vreemdgaat
vrouwen die jarenlang denken een relatie te hebben met een zuid-europeaan die ze op een vakantie hebben leren kennen.
vrouwen die blijven hopen dat de getrouwde man waarmee ze neuken bij zn vrouw en kinderen weggaat voor ze
dat zijn dingen die mannen toch echt niet doen, en duidelijk getuigen van een niet-rationele benadering van de toekomst van de relatie.
Voelen, inderdaad. Maar je geeft het zelf al aan: er zijn redenen waarom vrouwen deze gevoelens bij hem ontwikkelen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:50 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ok. dan nemen we voorbeelden aan van beroemdheden dan. dat doet iedereen (maar zal wel
weer een mannelijk-gedragsdenkpatron zijn)
What about: Robbie Williams?
Zijn karakter, hoe hij is, loopt, zijn status, zijn arrogantie, zijn aangemaakte/geacteerde boyish gedrag etc.
Lekker of niet? VOELEN! niet denken..
Dat is idd de bedoeling.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Voor de rest, als jullie het liever over NLP etc. willen hebben, ga jullie gang. Ik vind dat onderwerp persoonlijk weinig boeiend, het riekt naar manipulatie ofwel van jezelf ofwel van iemand anders.
ben ik het mee eensquote:
De vrouwen op die site komen op mij ook aardig gefrustreerd over, maar als je kijkt naar het onderwerp van de website, snap ik die frustraties wel. Als ik zou worden geconfronteerd met allerlei onzinnig en onwaar gespui van self-proclaimed nice guys over vrouwen en ik zou daarop reageren, dan zouden mijn reacties ook gedrenkt zijn in frustratie. Daarentegen heb je wel weer gelijk dat de toon invloed heeft op de geloofwaardigheid. Maar probeer eens door die frustratie heen te kijken en lees wat die schrijvers op die site denken over self-proclaimed nice guys. Ik wil niet zeggen dat alle broertjes zo in elkaar zitten, maar voor die broertjes die toevallig wel onder de beschrijving vallen maakt de site het meer dan duidelijk waarom ze geen relatie hebben.. en dat is niet omdat vrouwen heartless bitches zijn, dat ligt vooral aan henzelf. In zekere zin heeft HBI dezelfde boodschap als de in dit topic geroemde DeAngelo: wees zelfverzekerder (of in de woorden van HBI: grow a spinequote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:16 schreef Musketeer het volgende:
Even als reactie op B_T:
interessant stukje, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat de dame die daar antwoordt gewoon een zeer gefrustreerd mens is, nog wel erger dan de sukkel die ze aan het afzeiken is, en daarmee ook gelijk haar iegen punten onderuit haalt.
Ik ben het wel met je eens dat je er niet vanuit moet gaan dat mannen en vrouwen overal even goed in zijn, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de intrinsieke waarde van een mens die niet wordt bepaald door kwaliteiten als loyaliteit, sociaal inzicht, enz., maar gewoon door het feit dat je mens bent. De natuur heeft bijvoorbeeld zowel de man als de vrouw een ratio geschonken die ook door beide geslachten gebruikt wordt. Helaas gebeurt het maar al te vaak dat mannen vrouwen deze intrinsieke menselijke waarde misgunnen door bijvoorbeeld te ontkennen dat vrouwen eveneens hun ratio gebruiken en daaruit afleiden dat ze minderwaardig zijn en zo behandeld dienen te worden. Dit wordt vaak niet met zoveel woorden gezegd, maar de impliciete gedachtengang is bij schrikbarend veel mannen aanwezig. Het komt ook heel veel voor op Fok. Hoeveel topics zijn er wel niet waarin mannen vrouwen trachten over te halen te erkennen dat zij het zwakkere, mindere geslacht zijn...quote:Verder heb ik zo mn twijfels of het een goede instelling is dat je uitgaat van de absolute gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen als je een succesvolle versierder wilt worden. Vrouwen scoren nu eenmaal op een hele hoop punten die mannen belangrijk vinden stukken lager dan mannen en omgekeerd. Eigenschappen zoals loyalitiet, verantwoordelijkheidsgevoel (behalve als het om de eigen kinderen gaat), doorzettingsvermogen, ambitie, lef, interesse in the big picture en nog wel een paar meer vindt je slechts zeer zelden bij vrouwen. Terwijl je dingen als sociaal inzicht, empathie, medeleven, lichaamstaal kunnen lezen en oprechte interesse in de persoon onder mannen nauwelijks tegenkomt. Dit maakt de beide sexen in bijna elke situatie niet gelijkwaardig. Wil niet zeggen dat je iemand als minder moet behandelen, maar je moet er wel rekening mee houden dat de persoon die je tegenover je hebt waarschijlijk lijdt aan de beperkingen (en mogelijkheden) waar moedertje natuur hem of haar mee opgezadeld heeft.
De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Alles leuk en aardig, Fokker200 (maw ik ben het in principe wel eens met wat je zegt) maar wat is nou die beta male volgens jou?
Ok. Dat is helder.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:15 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
De Alpha Male is het type man waar de meeste vrouwen instinctief, seksueel en ratioloos op vallen.
Deze man straalt uit dat hij sterke nakomelingen met haar zal voortbrengen.
De Beta Males zijn alle overigen.
Hoe je mannen indeelt hangt af van je persoonlijke ideeën over alpha en beta male.. Fokker200 geeft aan dat iedereen alpha of beta is. Als ik echter naar mijn ideeën erover kijk, zijn zowel alpha's als beta's ver in de minderheid. Het overgrote deel van mannen ligt er (gelukkig) tussenin.. of verschilt drastisch van zowel alpha als betaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:23 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Iets anders: zijn jullie het met me eens dat er maar heel weinig alpha-males zijn? Ik moet echt hard nadenken en denk dat ik er niet meer dan 1 ken (als hij er al eentje is...) Denk dat het verschil alpha-beta males niet zo zwart-wit is als het hier wordt afgeschilderd. Lijkt me sowieso sterk dat er maar 2 types mannen zijn...
Dat hangt af van wat je ziet als alpha male en hoe je er eentje wil worden. Maar afgaande op wat je zegt zitten er dingen bij in die zelfhulpboeken die je min of meer uitleggen hoe je een player wordt.quote:Verder neem ik alle verhalen van die amerikaanse schrijvers met een grote korrel zout, of nee, ik geloof wel dat er een hoop van klopt, maar dat deel vind ik absoluut niet boeiend. Ik wil helemaal elke week een andere mooie dame versieren, dat is me veel te oppervlakkig. Een tijdje is dat leuk en dan, dan wil je toch een relatie en dan komt opeens de ware aard naar boven.
En dat is inderdaad een positieve ontwikkelingquote:Alleen het NLP-deel is veel breder toepasbaar. Het heeft me geholpen succesvol te zijn in meer dingen dan het versieren van vrouwen. En dan bedoel ik niet dat ik het tot op de letter volgens het boekje heb gedaan, het heeft mijn blik op sommige dingen veranderd, waardoor ik meer zelfvertrouwen kreeg, en dat heeft me in een positieve spiraal doen belanden.
Ik heb niet het idee dat de discussies compleet verschillend zijn. De ene gaat over het middel/de methode en de ander gaat over het doel. Het lijkt me, ook in de context van 1 topic, relevant om het over beide te hebben.quote:Dus in dit topic lopen volgens mij 2 compleet verschillende discussies IMO, de ene over het alpha-beta-male gebeuren en de andere over NLP. Beide boeiend, maar misschien wel handig om duidelijk het onderscheid te maken.
We zitten in dit topic nog steeds op de eerste pagina hoor!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 03:41 schreef a-child-in-chains het volgende:
?
ik zie ook duidelijk 2 verschillende discussies lopen.
En ik ben ook meer geinteresseerd in het zogenoemde NLP-gedeelte waarin wellicht tips
en wetenswaardigehden kunnen worden gepost (wel mbt. tot dating-
tips/vrouwen, en hoe je meer alfa wordt. het is dus dan wel weer een heel
apparte discussie dan in een alfgemeen NLP-topic wordt gevoerd)
Wellicht dat er in een ander topic verder over typische alfa en beta-verschillen kan worden gediscusieerd.
(wat naar mijn mening best moeilijk en lastig genoeg is aangezien idereen, op alles,
een net andere kijk heeft wat te maken heeft met persoonlijk-gevoel en opvoeding,
dus je komt er niet zo makkelijk uit). Anders raakt het NLP-gedeelte te snel vol.
Het is nietemin een beetje verwarrend voor nieuwkomers die mee willen discussieren met 1 van de twee.
Oh... My... Godquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nog even wat tips, ook voor RealZeus, om uit de friends categorie te blijven:
http://www.howtosucceedwithwomen.com/learn/11/index.html
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben (en omgekeerd alleen symbolische hulp terug willen geven), tegen op kunnen kijken, en zich beschermd bij voelen. Zeg maar iemand die zn (genetische) kwaliteiten ten toon spreidt en hun leven makkelijker/comfortabeler maakt. Dat gaat het hele idee van gelijkwaardigheid totaal tegen. Het doen voorkomen alsof je ze gelijkwaardig behandelt is goed, maar als je er echt in gelooft en er ook naar handelt zal ze toch een aantal begerenswaardige eigenschappen in je missen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:08 schreef Black_Tulip het volgende:
<knip, mee eens>
Wat HBI succesvol onthult is dat veel van die self-proclaimed nice guys stiekem misogynists zijn, met andere woorden, ze hebben een hekel aan vrouwen en/of beschouwen ze als minderwaardig. Tsja. Bovenaan het eisenlijstje van iedere zichzelf respecterende vrouw staat gelijkwaardige behandeling. Als je door laat schemeren dat je die haar niet wil geven (bijvoorbeeld omdat je neerbuigend met haar omgaat, of juist omdat je haar veel te veel ophemelt), word je al snel een stuk minder aantrekkelijk.
De belangrijke hamvraag in het vorige topic is hoe een man aantrekkelijk is voor een vrouw en hoe hij voorkomt als een broertje te worden gezien. Wat dat betreft ben ik imo nu on-topic. Ik heb verder nu even niets meer over NLP te zeggen.
Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.
quote:knip
Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:49 schreef dnzl het volgende:
[..]
Nu schiet je eraan voorbij dat er meerdere 'soorten' vrouwen zijn met verschillende behoeftes, waarschijnlijk net zo goed in te delen als alpha en beta females.
Een 'bossy' vrouw zou zich niet moeten inlaten met een beta-male, een instabieler type dat meer bevestiging nodig heeft wel.
[..]
Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:56 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Lullig voor hem is alleen dat als hij haar die bevestiging geeft, en haar vertroetelt zoals ze nodig heeft ze zich beter zal gaan voelen, sterker in haar schoenen gaat staan, als persoon groeit en hem vervolgens dumpt voor een alfa.
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:01 schreef dnzl het volgende:
[..]
Als dat zo'n al zo'n vaart loopt is de beta-female in kwestie geen beta maar een alpha met een persoonlijkheidsprobleem.
Niet zo lullig is de les die de beta-man hieruit zal halen. In jouw optiek zou een beta-man voor altijd alleen zijn en zijn hele leven gedumpt worden door nieuw geworden alpha-females.
Ja, dat of hij treft een 'beta-female' (met al dan niet dezelfde ervaring) en ze bouwen een evenwichtige relatie op.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:08 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Nee hoor, op een gegeven moment wordt het een verbitterde eikel die zn vriendin/vrouw geestelijk danwel lichamelijk dermatie kort houdt dat ze zich nooit ontwikkelt tot een mentaal stabiel iemand met zekerheid en zelfvertrouwen en dus bij hem blijft. I've seen it happen.
yup, reinventing the wheelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:38 schreef Kreupelhout het volgende:
Eigenlijk vraag ik me dan af wat nou de juiste combinatie is. Een vrouw wil niet een broertjes type die alles voor haar over heeft en haar behandelt als een prinses, maar een man die eigenlijk wat meer zijn eigen gang gaat en minder rekening met haar houdt.
Maar wanneer is iemand nou tevreden? Ben je een soort broertje, ben je te lief en te soft. Ben je een "echte man", heb je weer geen gevoel en begrijp je haar niet.
Dan is het idee van de jaren 20 nog zo gek nog niet. Man werken, vrouw thuis. Mannenwerk, vrouwenwerk. Zo heeft de man de vrouw nodig voor zijn onderkomen en eten en de vrouw de man voor het financiële gebeuren.
Emancipatie![]()
Ja precies. weer typisch ge-emancipeerd gebrabbel wat ons mannen zo in de war brengt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Wat stel je je dan in de praktijk voor bij gelijkwaardige behandeling? Ik merk juist dat vrouwen stiekem iemand willen die de beslissingen voor ze neemt, waar ze op kunnen rekenen als ze je nodig hebben
Waar denk je dat die nice-guy aura vandaan komt bij een man? geen aangeboren ruggegraat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:01 schreef Musketeer het volgende:
[..]
. Al hoewel het misschien ook wel met een gebrek aan zelfvertrouwen in de nice guy te maken heeft. Zo van: ook al heb ik niet de hoop haar ooit op een min of meer directe manier te kunnen overtuigen met mij het bed in te duiken, misschien heb ik op deze manier dan een kans, ik heb in ieder geval contact en dat is al stap 1.
Er zijn er vast ook wel veel die gewoon hun beste beetje voor willen zetten met al die onzin die ze in hun jeugd hebben meegekregen. Niks mis mee toch? Doen ze enkelt omdat ze inzien dat vrouwen wel belangrijk zijn en omdat ze vrouwen liefhebben.quote:Dat de typische broetjes eigenlijk geloven dat ze door te slijmen en te doen alsof ze vrienden/soulmates willen zijn in iemands bed belanden, en daarom het idee hebben dat vrouwen maar domme wezentjes zijn die voor een dergelijk trucje vallen ben ik met je eens
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Deel 1 van deze topic was erg lurkbaar totdat BT zonodig haar ei kwijt moest![]()
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was
on-topic:
Ik vind dit allemaal erg interessante materie, ik heb dan ook meteen een aantal van de eerder genoemde boeken gedownload.
Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houdenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:29 schreef jm5 het volgende:
[..]
![]()
Er zijn in (deel 1 van) deel 1 idd een hoop interessante dingen gezegd. Laat ons dáarop verdergaan. Ik ben nu weekje bezig met 'gecontroleerde gedachtengang' of NLP (of RET, het komt allemaal op hetzelde neer, men update komt er nog aan.
Een ander interessant boek dat ik aan kan raden is 'the 100% brain course' (te vinden op de betere torrent-download-peer2peer weetikveel), waarvan dan vooral het eerste hoofdstuk over de emotionele kant van je brein.
Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 12:22 schreef M_Schtoppel het volgende:
Klopt! Zij zitten duidelijk wat meer op het pad van de typische doorsneesukkel maar ze bedoelen het niet slecht.
En je kan wel zeggen OMG maar dat zijn allemaal dingen die ik vroeger nooit deed, vandaar ook altijd het broertje.
Neej, de eerste 50 is genoeg. En die testjes negeer ik ook, maar de informatie over hoe de emotionele kant van je hersenen werken vind ik wel relevant hier.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:09 schreef McNasty het volgende:
[..]
Ik heb em gevonden en heb er een beetje doorheen gebladerd. Op het eerste gezicht komt het allemaal niet zo geloofwaardig over, er staan een aantal domme testjes/exercises in en het leek me nogal een saaie boel. Ik zal proberen er aan te beginnen (ooit) maar ik denk niet dat ik 400 pagina's van dit spul uit kan houden
Niet te geloven, ik moet je hierover gelijk geven!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Tsssjjaa... Wat ik vooral heel triest vind, is hoe bewust er hier over wordt nagedacht. Alsof je met het strikt volgen van een aantal honderden regeltjes plotseling wel vrouwen aan de haak weet te slaan. Wat je nodig hebt is een "change of character", deze komt zeer geleidelijk en eigenlijk zonder dat je het zelf in de gaten hebt. Wellicht helpt bewuster nadenken over je verhouding met vrouwen om deze "change of character" te bewerkstelligen, maar dit pakket aan regels an sich is niet de oplossing. Wil je succesvol zijn, dan hoort gedrag waarmee je meer succes hebt bij vrouwen vanzelf te gaan. Het gaat niet vanzelf als je probeert al die regeltjes te memoriseren en ze stuk voor stuk tot uitvoering te brengen. Die site daarentegen suggereert dat je dat juist wel zou moeten doen.
Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:02 schreef McNasty het volgende:
Deel 1 van deze topic was erg lurkbaar totdat BT zonodig haar ei kwijt moest![]()
Serieus... is het echt onmogelijk om je verhaal in een paar zinnen per reply neer te zetten? Het antwoord hierop weet ik al omdat het grootste deel kletskoek was
Te lang maakt niet uit, maar ze werden meer en meer OFF-topic, zoals nu weer trouwens.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:24 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Mijn lange posts overheersen de discussie een beetje teveel?
Ik zal vanaf nu wel trachten mijn commentaar op het eind van de post samen te vatten zodat het ook voor mensen die niet zo van die lange posts houden leesbaar blijft
Ja denk ik ook, en misschien is het dán pas aan de orde om niet te Beta en needy over te komen. (Daarom dat die Alpha ook uit de topictitel moest.)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:28 schreef Kreupelhout het volgende:
Als je op een gegeven moment zover bent dat je goed in je vel zit en merkt dat er inderdaad verandering heeft plaatsgevonden, komen de dames vanzelf.
Its her loss, right?quote:En een dame die je niet wil, is er gewoon een die geen smaak heeft! (om maar eens iets te citeren)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |