Ik beloof hierbij ook regelmatig gebruik te zullen maken van mijn andere stokpaardjes: de one-liner en de smiley als post.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:25 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Akkoord.
Mits je belooft dat je niet iedere geposte zin van 5 regels repliek gaat dienen.
Ja, wat zijn het in godsnaamquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:53 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat zijn alpha en beta males?!
Klinkt als een hondencursus dit.
Hey, ik vond meerdere discussies in 1 topic wel kunnen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
OMG. BT.
Ik gaf eerder al aan dat een appart topic over alfa-beta gewenst zou zijn. Er zijn echt 2 verschillende discussies gaande.
please..
Misschien. Ik zou eigenlijk niet weten wat een geschikte TT zou zijn voor het veelvoud aan off-topic gediscussieer wat plaatsvond in de reeks.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
Zou een TT als: "Verschillen tussen Alfa en Beta Males"
niet beter geweest?
Ik verander niets, ik open iets nieuws. En dit leek me de hamvraag van de discussie.quote:BT: verandert de topic-reeks nu in iets dat gaat over emancipatie/gelijkheid en wat een man
moet doen en []hoe[] een man moet zijn om succesvol te zijn bij vrouwen?
Ja, maar ook van een mannelijk perspectief. Dus spring er vooral bij, zou ik zeggen. Hoe is een man volgens jou aantrekkelijk voor een vrouw?quote:From a womens perspectibe?
Waar anders?quote:Op een forum?
Stoor je niet teveel aan mijn dominante toon; het is niet zo bedoeld als het overkomt. Ik zie graag dat anderen ook hun denkbeelden erover los laten.quote:Je gaat ons mannen nu en passant dicteren wat gelijheid is? En wat vrouwen willen?
Form a womens perspective? Op een forum? Hoe hoog is dan het eerlijkheidsgehalte?
Nehhh...
"en andere ongein" kwam voort uit de moeite een beschrijving te geven voor alle onderwerpen waarover werd gediscussieerd, het was geenszins bedoeld om het gepraat over emancipatie enz. sarcastisch af te schilderen als lachwekkend of dom.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:03 schreef a-child-in-chains het volgende:
Trouwens klinkt 'ongein' in de TT alsof de onderwerp nogal minderwaardig of lacherig is.
Teveel sarcasme is ook typisch vrouwelijk, zeker als het gaat om emancipatie en dat soort dingen.
Alsof het dom is. Haal die 'ongein' weg. And I might just give it another look-in.
Een goede on-topic reactie!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:10 schreef pomtiedom het volgende:
Alpha-male is een man die zichzelf als leider ziet, als een sterk persoon. In principe, iemand die vol van zichzelf is, maar toch zo slim is in gedrag dat hij overkomt als een sociaal kapabel persoon, vlot met de mond is, initiatief neemt en altijd probeerd te reageren op een manier die zowel hem alsook de persoon in kwestie als positief ervaren. Soms zit daar een dieper motief bij, bij de alpha-male. Het is dus een sterk persoon met leiderschapskills, een patser zeg maar.
Een beta-male is zeg maar de net-niet patser. Die net wat minder goed is in initiatief nemen, net wat minder goed is in omgang met anderen. Zeg maar 'de vriend van de alpha-male', zonder hem kan de alpha-male zich niet profileren als zodoende, maar de alpha-male is slim genoeg om ervoor te zorgen dat de beta-male zich niet zo snel bewust is van deze situatie.
Dat is iig een beetje een duw in de juiste richting. Alle mensen hebben dit gedrag en bij mannen profileerd het door instinct meer dan bij vrouwen. Het is geen bull-kolder, maar het is ook niet zo dat het duidelijk naar voren komt. Een vrouw zoekt ook niet perse naar een alpha-male, en waarom zou ze ook. Wellicht wil ze niet zo'n perfect persoon, die overschaduwt haar wellicht.
ja, het probleem van alpha-males is dat ze altijd vechten om dominantie. Normaliter is dat niet echt een probleem als ze omgeven zijn door beta-males. Maar als ze een andere alpha-male ontmoeten geeft dat wel problemen omdat iedere alpha-male zijn eigen dominantie wil bevestigen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Een goede on-topic reactie!
Jouw verhaal doet me denken aan mijn middelbare schooltijd. Toen waren er wel enkele alpha-males in mijn klas, volgens jouw definitie. Die alpha-males waren overigens altijd fel met elkaar in competitie, is dat eveneens een eigenschap van wat jij ziet als alpha?
Interessant, maar je doet nu wel heel erg alsof wij mensen nog gelijk staan aan de Gorilla's. Jouw verhaal klopt volledig met die Apenwereld, maar wij zijn in die duizenden jaren toch wel iets verder ontwikkeld.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:40 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
ja, het probleem van alpha-males is dat ze altijd vechten om dominantie. Normaliter is dat niet echt een probleem als ze omgeven zijn door beta-males. Maar als ze een andere alpha-male ontmoeten geeft dat wel problemen omdat iedere alpha-male zijn eigen dominantie wil bevestigen.
Het is zo dat toen de mensheid nog klein was dit niet snel een probleem was. Alpha-males zijn minder voorkomend omdat in een groep normaliter maar een persoon alpha kan zijn en deze zich vestigd in verloop van de tijd. Maar omdat wij inmiddels al met meer dan 6 miljard zijn komt het vaker voor dat zulke conflicten opduiken. Klassen, dorpen, teamsporten. Alles waarbij wij mensen deelnemen als groep bestaat de kans dat er meerdere alpha-males samenkomen en elkaar beconcureren. Omdat we met meer mensen zijn komt het vaker voor.
Het wordt nog verergert waarschijnlijk doordat de traditionele manier van alpha-male acceptatie (denk maar aan stamhoofd) niet meer bestaat als zodoende, onze samenleving is te complex en te groot voor een alpha-male om zich te bevestigen als hoofd en dus zijn ze altijd in conflict met andere alpha-males.
Nou, ik vergelijk ons niet met gorillas. Het is zo dat de samenleving gewoon veel te groot is geworden voor de structuur die nog bij gorillas heerst. Het is zo dat alpha-males wel conflicteren met elkaar, maar net als aplha-males door beta-males worden geaccepteerd zullen ook aplha-males het uiteindelijk bijleggen en ook daar komt een structuur naar voren waarin bepaalde aplha-males meer te zeggen hebben dan andere.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:30 schreef Fokker200 het volgende:
[..]
Interessant, maar je doet nu wel heel erg alsof wij mensen nog gelijk staan aan de Gorilla's. Jouw verhaal klopt volledig met die Apenwereld, maar wij zijn in die duizenden jaren toch wel iets verder ontwikkeld.
Mijn ervaring is dat 2 Alpha-males juist geen ruzie maken met elkaar. Ze herkennen elkaar direct en kunnen het vanwege deze zeldzame band goed met elkaar vinden. De populairste jongens van de klas vormen altijd samen een groepje.
Het zijn met name de Beta-males die problemen hebben met de hegemonie van de Alpha-male in hun omgeving en daardoor jaloers, afgunstig of conflictzoekend gedrag gaan tonen.
In de hoogste regionen van de politiek kom je aardig wat Alpha-males tegen. Of in ieder geval mannen die behoorlijk wat eigenschappen van een Alpha-male hebben. In discussies bestrijden ze elkaar als water en vuur, maar gaan daarna als beste vrienden een biertje drinken.
Je OP heeft wel erg het smaakje van een conclusie, Black_Tulip. En vooral jouw eigen conclusie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:50 schreef Black_Tulip het volgende:
Het belangrijkste wat een man zou moeten doen is de vrouw beschouwen als een individu. Dat betekent dat hij niet moet denken dat generalisaties over vrouwen in alle gevallen correct voorspellen waar een vrouw wel of geen behoefte aan heeft. Wat een vrouw wil achterhaal je door meer met haar om te gaan en haar zo beter te leren kennen.
Heb ik gedaan, en ik heb het groterndeels afgeleerd, ik ben niet degeen die advies nodig heeft over hoe ik vrouwen moet versieren, en ik denk zelf dat alleen lesbiennes in staat zijn een man te vertellen hoe hij vrouwen moet versieren. Heteromeisjes vervallen vaak in dezelfde onware (sorry) cliches waar jij in vervalt en schijnen totaal niet te weten hoe het werkelijk werktquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:44 schreef Black_Tulip het volgende:
De kern daarvan is dat je een (potentiėle) partner beschouwt als mens, als individu met haar eigen behoeftes en verlangen. Dat doe je toch ook met andere mensen waar je om geeft? Dan dien je dat ook te doen met de vrouw die je tracht te versieren of met wie je probeert een gelukkige relatie te hebben. Met andere woorden, stop ermee je blind te staren op generalisaties over vrouwen. Ja, ze zijn ten dele waar, maar als je concludeert dat daarom dus je partner dit of dat zou willen, zit je al heel snel ernaast. Leer een vrouw kennen zoals je je vrienden hebt leren kennen. Het feit dat ze van het andere geslacht is, zal alleen een obstakel zijn als jij het als een obstakel ziet.
[..]
dit voorbeld zegt echt helemaal niks, niemand twijfelt eraan dat het geen goed plan is een vrouw te overladen met generic presents.quote:Wat een vrouw van je verlangt, hangt af van met welke individuele vrouw je te maken hebt. Ze geven lang niet allemaal evenveel om dezelfde principes of om dezelfde kleine gebaren die afgeleiden zijn van die principes. Zo wil ik graag dat mijn partner lieve dingen voor me doet, maar hij hoeft niet met een bos bloemen aan te komen, want daar heb ik gewoon niks aan; ik heb liever dat hij voor mij op de proppen komt met een metal album waar ik al weken over heb lopen te jubelen. Omdat hij me ziet als een individu, ziet hij dat en probeert hij me niet wanhopig te paaien met een bos bloemen, omdat hij denkt dat vrouwen dat leuk vinden.
Zo werkt het dus definitely niet, op het moment dat je in een patroon geraakt van het vervullen van haar wensen, of beter gezegd de wensen die zij aan je kenbaar maakt zal zij na zeer korte tijd gaan verwachten dat jij inderdaad haar wensen vervult en krijg je bonje op het moment dat je daar een keer geen zin in hebt en het niet doet. Bij vrouwen sluipt er erg snel een soort van gewoonterecht in de denkpatronen over de relatie, en hoe dichter dit gewoonterecht bij haar wensen ligt, hoe meer jij uiteindelijk beperkt wordt in je doen en laten, en hoe minder respect zij voor jou zal hebben.quote:De specifieke wensen van de vrouw in kwestie doen misschien ogenschijnlijk afbraak aan het gelijkwaardigheidsprincipe, maar wat het gelijkwaardig maakt, is dat jij haar wensen vervult, omdat het haar wensen zijn en omdat je iets liefs wil doen voor haar en niet voor zomaar een vrouw. Daarentegen is het natuurlijk ook weer een onderdeel van gelijkwaardigheid dat jij je eigen behoeftes en verlangen in een relatie hebt die je graag vervuld wil zien. Het is dan weer haar taak om die wensen te vervullen. "Geven en nemen" zouden sommigen dat noemen. Als je echter van iemand houdt, zal je al plezier beleven aan het geven zelf, zelfs al ontvang je er niets of weinig voor terug. Dat geldt voor zowel man als vrouw. En natuurlijk ontstaan er af en toe conflicten tussen wensen, maar die moeten samen uitgepraat worden.
[..]
Precies, en je vertoont ruggegraat door het vervullen van haar wensen, die vaak te maken hebben met het doorbrengen van veel tijd met haar, het haar geven van veel aandacht en bevestiging en het niet doen van een aantal andere dingen zeer zorgvuldig tegemoet te treden, en deze slechts mondjesmaat te vervullen. Ik heb in het verleden de fout gemaakt te denken dat je haar happy maakt door haar wensen te vervullen, en voor haar te doen wat zij beweert te willen. Fout fout fout. Ze wordt eigenlijk alleen blij van een verbetering in het vervullen van haar wensen, niet van het vervullen van de wensen an sich. voorbeeld: Dat metalalbum doet jou alleen wat als je slechts zelden kadootjes krijgt van je vriend, en dat je meestal als je zegt wat te willen hebben op dat gebied gewoon bot genegeerd wordt. Dan is het wat speciaals. Als je gewend bent na 2 of 3 subtiele hints te krijgen waarom je vraagt zul je je eerder afvragen wat er mis is als je al een paar keer duidelijk gezegd hebt dat je het wilt hebben en hij geeft het je nog niet, en het krijgen van je zin (hier erg breed interpreteerbaar) voor jou vrij vanzelfsprekend is. Het een vrouw op haar wenken bedienen is een prima manier om er voor te zorgen dat ze jou al speelbal/trekpoppetje gaat zien dat ze kan laten doen waar ze zin in heeft, en haar in de armen van een of andere andere gozer, wel met ruggegraat te drijven.quote:De "nice guys" zoals HBI ze beschrijft, hebben het allemaal: een vervormd, zeer negatief beeld van vrouwen, een gebrek aan zelfvertrouwen en een (eventueel daaruit voorkomend) gebrek aan ruggengraat ofwel het vermogen assertief te zijn.
Precies, en aan jou de taak om je eigen brainwash ongedaan te maken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:58 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Waar denk je dat die nice-guy aura vandaan komt bij een man? geen aangeboren ruggegraat?
neejoh. Ik denk dat school, algemene maatschappelijke waardes enzo en ouders (heel belangrijk)
ermee te maken hebben. Het wordt je ingestampt dat aardig zijn alles is.
En het wordt hard gepromoot door vrouwen zelf.
Niceguys zijn gewoon gebrainwashed met aardige onzin.
je zit hiet niet eens zo ver van de werkelijkheid. Toen jij een klein kindje was, en een meisje wilde met jou spelen, ging jij dan braaf zoals zij wilde met haar een uur of x met barbie&ken poppen zitten klooien, of stelde je harde voorwaarden dat als zij met jou wilde spelen dat ze dan maar met brandweerautootje botsen mee moest doen. Toen je een kindje was durfde je nog jouw voorwaarden aan de omgang te stellen, en had je de ruggegraat om in plaats van he blind te staren op wat zij wil (of zegt dat ze wil) jouw deel op te eisen. Ergens in je puberteit heeft alleen de "vrouwen willen een lieve romantische man waar ze veel diepe emotionele gesprekken mee kunnen hebben en die alles voor haar doet" brainwash het overgenomen. Die moet je weer zien kwijt te raken. Is niet makkelijk maar het kan hoor.quote:vrouwen![]()
Oja, ik wil ook nog wel wat vullingen op je stoel zetten zodat je broek vuil wordt.. Lachen toch? deed ik wel vroeger.
Maar nee dat is ook weer niet goed.
lang, breed, en een redelijk uitziende kop maken het makkelijk ja, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is voor anderen hoor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 03:34 schreef PsychoDominator het volgende:
Mijn theorie is dat een 'gemiddelde' jongen of man in een Alpha Male kan veranderen met veel moeite, maar iemand die echt lelijk is (heel dun, heel klein, heel lang, heel dik enz.) zal gewoon irritant overkomen als ie zelfverzekerd gaat lopen doen.
Onzeker overkomen is nog erger, maar of er heel veel verschil inzit...
Nou ja, sorry dan, of zoquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:58 schreef Fokker200 het volgende:
Je OP heeft wel erg het smaakje van een conclusie, Black_Tulip. En vooral jouw eigen conclusie.
Ik ben blij dat het voor jou een logisch uitgangspunt isquote:In het vorige topic was jij de enige die hamerde op "een vrouw beschouwen als een individu". Maar da's voor mij een logisch uitgangspunt, geen belangrijke conclusie.
Mjaquote:In de discussie generaliseren we dusdanig dat je alleen kunt spreken en oordelen over de gemiddelde vrouw. Omdat vrijwel iedere vrouw ook eigenschappen van een gemiddelde vrouw heeft, bijvoorbeeld het seksueel aangetrokken voelen tot een Alpha male, kun je als man met die kennis je voordeel doen.
Jij was het toch die de beta-male beschreef als "alle overigen"?quote:Nog even terugkomend op dat indelen in hokjes, OF een Alpha-male OF een Beta-male: Zo zwart / wit heb ik het natuurlijk niet bedoeld. Er bestaat een grijs gebied tussen die 2 groepen.
Maar niet iedereen doet er ook wat mee.quote:Er zijn geen objectieve, meetbare criteria die bepalen of je er wel of niet eentje bent. Ondanks dat zijn Alpha males goed te herkennen en weten de vrouwen ze er feilloos uit te pikken.
Hoeveel mannen denk je dat er geestelijk al verder zijn danquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:49 schreef Black_Tulip het volgende:
Met alle respect, maar je verhaal roept nog steeds alleen associaties op met mijn middelbare schooltijd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |