abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40921422
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik betwijfel of in de internationale politiek veel rekening gehouden wordt met nationale belangen. Ik krijg al geruime tijd de indruk dat politici vooral spelletjes aan het spelen zijn. Een soort van Risk. Laten we wel wezen, Amerikaanse belangen bijvoorbeeld werden en worden door Bush met voeten getreden. Om over het geetter an hezbollah nog maar te zwijgen. Spelletjes. En het lijkt erop dat een flink aantal partijen zo snel mogelijk rust wilden in dat lastige Libanon/Israel, ook als dat betekent dat het maar een schijnbestand is, een korte termijn oplossingkje.
ja tuurlijk wel, alleen bij complexe vraagstukken zoals deze, zie je dat men gewoon een concensus moet en dan valt er weinig op te merken wie waar wat wint,
de israelsich zijn nu blij dat ze niet nog meer afgaan en hezbollah is blij dat ze het zo lang hebben volgehouden en de internationale gemeenschap is blij dat het niet uit de hand gelopen

risk is alweer een tijdje terug dat ik em heb gespeeld, maar ik heb er heel wat uren aan besteed

bush is een debiel zijn we het allemaal over eens en dat ie amerikaanse belangen ook alleen maar in de soep gooi is ook duidelijk inderdaad, maar hij is nu eenmaal loveable
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40923336
Het is toch ook gewoon risk, zoals ik in een ander topic al opmerkte? En iedereen heeft gewoon één missie: het M-O te veroveren en daar zoveel mogelijk legers te mobiliseren.

En ja, risk heb ik ook heel vaak gespeeld.
pi_40924049
quote:
dat is enkel de waarheid en ontkennen daarvan kan niet en mag niet
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_40924093
LGF is nou ook weer niet het neusje van de zalm.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:30:29 #80
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40924763
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:02 schreef Monidique het volgende:
LGF is nou ook weer niet het neusje van de zalm.
de docu die je kunt bekijken is van de duitse NDR en die is wel betrouwbaar.

maar ja, nu de wereld ziet hoe onbetrouwbaar en smerig palestijnen zijn moet je wel de indirecte bron afkraken he
ik ben lief :)
pi_40924809
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:30 schreef A_L_N_F het volgende:
maar ja, nu de wereld ziet hoe onbetrouwbaar en smerig palestijnen zijn moet je wel de indirecte bron afkraken he
Neeheeeee... ik weet niet welke documentaire het is, kennelijk over smerige Palestijnen, ik weet hoe er gemanipuleerd wordt, ik weet dat we voor de gek worden gehouden, het is mij bekend, maar...

LGF is geen fijne website.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:35:15 #82
151582 A_L_N_F
pi_40924871
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Neeheeeee... ik weet niet welke documentaire het is, kennelijk over smerige Palestijnen, ik weet hoe er gemanipuleerd wordt, ik weet dat we voor de gek worden gehouden, het is mij bekend, maar...

LGF is geen fijne website.
als je duits beheerst dan wordt het in het kort ook al door de presentatrice in duits uitgelegd.
palestijnen zijn gewoon kakkerlakken met hun smerige praktijken.

je kunt zeggen van amerikanen en joden wat je wilt maar ff een paar dode kinderen gebruiken voor propaganda om zielig te lijken en de vijand af te beelden als kindermoordenaar doen zij ook niet.
pi_40924900
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:35 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

als je duits beheerst dan wordt het in het kort ook al door de presentatrice in duits uitgelegd.
palestijnen zijn gewoon kakkerlakken met hun smerige praktijken.

je kunt zeggen van amerikanen en joden wat je wilt maar ff een paar dode kinderen gebruiken voor propaganda om zielig te lijken en de vijand af te beelden als kindermoordenaar doen zij ook niet.
O, ok. Palestijnen zijn gewoon smerigheden praktizerende kakkerlakken en de joden beelden de vijand niet af als kindermoordenaar. Okiedokie.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:42:15 #84
151582 A_L_N_F
pi_40925013
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, ok. Palestijnen zijn gewoon smerigheden praktizerende kakkerlakken en de joden beelden de vijand niet af als kindermoordenaar. Okiedokie.
laat me eens een filmpje zien waar joden een dood kind gebruiken als artefact in een shock-docu.

je had eerder ook al van die rommel waarbij ze beweerden dat ze een palestijns meisje van haar ogen hadden beroofd om een joods meisje weer te laten zien...
pi_40925061
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:42 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

laat me eens een filmpje zien waar joden een dood kind gebruiken als artefact in een shock-docu.
Joden zijn geniepiger, dat zit in hun aard, zij passen er wel voor zulke overduidelijke propaganda te gebruiken. Daarentegen gebruiken zij de massamedia om ons te indoctrineren. Zo zijn de Joden.
quote:
je had eerder ook al van die rommel waarbij ze beweerden dat ze een palestijns meisje van haar ogen hadden beroofd om een joods meisje weer te laten zien...
Dat is geen rommel, het is echt zo. Joden doden moslims om hun ogen.
pi_40925080
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:42 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ben jij de 1200 burgers vergeten die door Israel werd vermoord
je vergeet wel snel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:52:12 #87
151582 A_L_N_F
pi_40925217
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Joden zijn geniepiger, dat zit in hun aard, zij passen er wel voor zulke overduidelijke propaganda te gebruiken. Daarentegen gebruiken zij de massamedia om ons te indoctrineren. Zo zijn de Joden.
[..]

Dat is geen rommel, het is echt zo. Joden doden moslims om hun ogen.
wat jouw opa vroeger in de oorlog was laat zich nu ook makkelijk raden
pi_40925244
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:52 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Mijn opa heette vroeger Heinrich, maar toen hij in 1947 vrijkwam heeft hij zich maar Jantje genoemd.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:55:17 #89
151582 A_L_N_F
pi_40925266
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:45 schreef Meki het volgende:

[..]

ben jij de 1200 burgers vergeten die door Israel werd vermoord
je vergeet wel snel
colatteral damage, israel staat bekend om het precieze bombarderen.

het feit dat er burgerslachtoffers vallen komt door:

-hezbollah vecht tussen de burgerbevolking
-onschuldige slachtoffers vallen altijd. israel doet dat zonder opzet. pallestijnen schieten met plezier op burgerdoelen
-de palestijnen zullen elke gevallen hezbollah strijder aanmerken als bruger

en ik zie de palestijnen ook in staat om af en toe zelf wat vrouwen en kinderen af te schieten voor een extra drama effect
pi_40927682
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:55 schreef A_L_N_F het volgende:
colatteral damage, israel staat bekend om het precieze bombarderen.

het feit dat er burgerslachtoffers vallen komt door:

-hezbollah vecht tussen de burgerbevolking
-onschuldige slachtoffers vallen altijd. israel doet dat zonder opzet. pallestijnen schieten met plezier op burgerdoelen
-de palestijnen zullen elke gevallen hezbollah strijder aanmerken als bruger

en ik zie de palestijnen ook in staat om af en toe zelf wat vrouwen en kinderen af te schieten voor een extra drama effect
Beetje nuanceren kan geen kwaad. Israël heeft net bewezen niet echt heel precies te kunnen bombarderen (of ze hadden echt rare bedoelingen in Libanon). Verder staan ze ook bekend om met de botte bijl te vechten. In die flatgebouwen, energiecentrales en andere gebouwen vindt je geen Katusja raketten, er is wsl hooguit een Hezbollah vergadering gehouden of er moest een militantje pissen.

Over hoe de Palestijnen en Hezbollah 'vechten' zijn we het verder eens. Maar de hoge pet die ik van het IDF had, is wel zo'n beetje helemaal weg, wat een flutoffensief.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40927687
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:06 schreef Godslasteraar het volgende:
... En het lijkt erop dat een flink aantal partijen zo snel mogelijk rust wilden in dat lastige Libanon/Israel, ook als dat betekent dat het maar een schijnbestand is, een korte termijn oplossingkje.
Inderdaad, en dat valt mij ook vies tegen. Kortom, herbewapenen en binnenkort weer het volgende 'incident', met alle gevolgen van dien.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40927859
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 06:43 schreef elcastel het volgende:

[..]

Beetje nuanceren kan geen kwaad. Israël heeft net bewezen niet echt heel precies te kunnen bombarderen (of ze hadden echt rare bedoelingen in Libanon). Verder staan ze ook bekend om met de botte bijl te vechten. In die flatgebouwen, energiecentrales en andere gebouwen vindt je geen Katusja raketten, er is wsl hooguit een Hezbollah vergadering gehouden of er moest een militantje pissen.

Over hoe de Palestijnen en Hezbollah 'vechten' zijn we het verder eens. Maar de hoge pet die ik van het IDF had, is wel zo'n beetje helemaal weg, wat een flutoffensief.
Ik ben het met jouw beschouwing eens, maar de nauwkeurigheid van de bombardementen moet je natuurlijk wel de IAF aanrekenen en niet het IDF.
De hele Israëlische operatie is een militair tactische blunder geweest door een slechte afstemming van het lucht- en grondoffensief, vind ik.
Feitelijk werd dat natuurlijk aangestuurd door de Israëlische politiek. Ik vebaas me er dan geheel niet over, dat Olmert politiek onder vuur is komen te liggen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40927892
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:52 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

Misschien moet je de documentaire Checkpoint eens bekijken. Het IDF is het nazi-leger van de 21e eeuw.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40928279
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Misschien moet je de documentaire Checkpoint eens bekijken. Het IDF is het nazi-leger van de 21e eeuw.
Ik heb ook een filmpje voor jou. Niet alleen kijken, maar ook op je laten inwerken! Anders is het zonde van je tijd.
pi_40928335
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb ook een filmpje voor jou. Niet alleen kijken, maar ook op je laten inwerken! Anders is het zonde van je tijd.
Ik heb dat filmpje vaak genoeg gezien, en het is inderdaad zonde van mijn tijd. Als daar nu een arabische man zou zitten met een baard, die dit over Joden zou zeggen, dan zou het een verschrikkelijke anti-semiet zijn, niet? Heb jij Checkpoint gezien? Waarschijnlijk deze mevrouw niet, dan pas zal ze zien wat barbaarij is, wat discriminatie is, wat en wie nu werkelijk middeleeuwse gedachtes erop nahoud. Goyim, (varkens), dat komt je vast bekend voor.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:15:07 #96
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40928831
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:50 schreef Mutant01 het volgende:

Checkpoint is erg ja, maar vergis je niet, je moet wel erg zijn wil je zo'n baan accepteren, logisch dat daar alleen maar honden staan bij die checkpoints.

Maar, die gasten die bij checkpoints staan zijn natuurlijk onderdeel van de IDF, en zijn niet HEEL de IDF.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40928903
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb dat filmpje vaak genoeg gezien, en het is inderdaad zonde van mijn tijd. Als daar nu een arabische man zou zitten met een baard, die dit over Joden zou zeggen, dan zou het een verschrikkelijke anti-semiet zijn, niet? Heb jij Checkpoint gezien? Waarschijnlijk deze mevrouw niet, dan pas zal ze zien wat barbaarij is, wat discriminatie is, wat en wie nu werkelijk middeleeuwse gedachtes erop nahoud. Goyim, (varkens), dat komt je vast bekend voor.
Jouw aanname is nergens op gebaserd.

Ik heb checkpoint gezien.
pi_40928973
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jouw aanname is nergens op gebaserd.

Ik heb checkpoint gezien.
Mijn aanname is gebaseerd op de documentaire, en het is mijn mening. Het is een nazi-leger.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:32:25 #99
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40929075
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 07:42 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De hele Israëlische operatie is een militair tactische blunder geweest door een slechte afstemming van het lucht- en grondoffensief, vind ik.
.
"Israel showed its dick to the world. It was however a limp one"

De grootste blunder is dat ze zelf de mythe van het "onoverwinnelijke IDF" aan gort hebben geschoten. Hoewel een groot deel van de eer ook aan Hezbollah toekomt. Zonder een totale genocide op Libanon met WDM's kan Israel het niet winnen en dat hadden ze van tevoren kunnen weten.

Leuk geschreven column van een paar weken terug somt het wel aardig op vind ik
quote:

And Hezbollah has great soldiers. That's one reason I can't help liking them. They're some of the most underrated soldiers on earth facing what I consider the most overrated military force on earth, the IDF. The Israelis have been coasting on their reputation for a long time, but way back in Gulf War I it was clear they made their record like a Don King fighter, padding their Win column against a bunch of bums. When I saw those pitiful Arab "soldiers" crawling toward US camera crews on their hands and knees to surrender, the first thing that went through my head was, "Whoa, so that's the kind of opponent the Israelis have been showboating against? Well Hell, my high school marching band could've beaten those Arab chickenshits!"

I'm not alone in that conclusion either. One of the top US commanders in GW I called the IDF "a bunch of arrogant pricks who wouldn't last ten minutes on a European battlefield." Well, that bit about a "European battlefield" is another sad case of our NATO obsession, but the point is, the IDF doesn't deserve its rep. It did once, back in 1948 and during Suez, when it was manned by double-tough survivors of the European Jews who were determined to show up the book-nerd stereotype by kicking ass from Haifa to Damascus. Those dudes were truly tough.

[...]

As long as the IDF was beating up on Hamas down in Gaza, it could hide its weakness most of the time. Not all of the time -- pretty sloppy, letting Hamas commandos tunnel right into that base, blast a tank and kidnap poor baby Shalit right while he was thinking up his next capsule review. Still, except for the occasional slip, the IDF was safe in its F-16s and Merkavas, facing Pals with nothing but rifles and old RPGs. It's easy to look tough rolling through refugee camps in the world's most heavily armored tank.

But as you may recall, those tanks got a real different reception when they chased Hezbollah's raiding party back into Lebanon after the Hezzies killed three IDF soldiers and kidnapped another two. The IDF mid-ranking commanders had to act fast because the Gaza command was taking heat for not pursuing Shalit's kidnappers fast enough. So they shouted, "Charge!" and the first Merkava steamed over the border.

Guess how far it got. Ten meters. Ten goddamn meters. Then KABOOM! A Hezbollah mine or shaped charge turned it into a very expensive oven, with four crew killed. Another IDF soldier died trying to rescue them. So within a few minutes the IDF had lost eight men. As far as I know, Hezbollah's losses were zero.

It was a good plot twist: one minute the IDF is stomping around Gaza blasting amateurs, when something taps it on the shoulder, and there's Hezbollah, looking like Godzilla in a headscarf. Pretty funny moment, something almost Abbot & Costello about it.

A Hezbollah Upon All of Thee!

pi_40929277
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn aanname is gebaseerd op de documentaire, en het is mijn mening. Het is een nazi-leger.
Ik had het niet over die film, maar over jouw opmerking aan mij gericht. De laatste zin in jouw bericht, slimmerik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')