Voorlopig even niet geloof ik.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Eindelijk...
Magoe, eerst zien, dan geloven
Klopt. Maar dat heeft ie wel zelf uitgelokt. Ik heb het te vaak voor hem opgenomen. Maar dit keer ging hij te ver.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:41 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Voorlopig even niet geloof ik.Banmeldtopic, wie gaat er door voor de koelkast?
Ok,maar het is verder een aardige gozer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:43 schreef Dizer het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heeft ie wel zelf uitgelokt. Ik heb het te vaak voor hem opgenomen. Maar dit keer ging hij te ver.
Is het ook. En ik mis hem nu alquote:Op donderdag 9 november 2006 01:01 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ok,maar het is verder een aardige gozer.![]()
Die ban was toch wel een tikje overdreven? Hij opende een 2e topic zonder te verwijzen naar het 1e dus zonder aan te geven dat het een gekraakte versie betrof. Persoonlijk zou ik het verkopen van omgebouwde consules gewoon toestaan, het is niet verboden, er staan overal advertenties waar je het kunt laten doen, en bij sommige winkels hangt er zelfs een bordje op dat het kan. Het is volkomen legaal, maar FOK! kan daar uiteraard zijn eigen regels voor maken.quote:Op donderdag 9 november 2006 09:09 schreef Dizer het volgende:
[..]
Is het ook. En ik mis hem nu al. Maar ik kan niet eeuwig uitzonderingen maken omdat ik hem aardig vind.
Ik moet een voorbeeld geven aan de jongeren hier![]()
Heb je de bon nog?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:09 schreef Didaja het volgende:
Ik ben het er dus niet mee eens dat mijn topic gesloten is:
[TK] 300 DVD-doosjes
Het is helemaal geen handel, ik heb er gewoon veel te veel besteld een keer en nu wil ik er dus vanaf..
Waarom doe je zo moeilijk? 300 dvd doosjes kan je bij de eerste de beste winkel tegenwoordig kopen. Daar hoeft niets geen 'handel' aan te pas te komen.quote:
Nee die heb ik niet meer, ik heb ze gewoon gebruikt maar heb nu al mijn dvd's in een dvd koffer gedaan.quote:
Zoals ik al eerder zei, ik ken zijn geschiedenis niet, en vond het voor alleen het aanbieden van die consule wat ver gaan, maar dat was dan niet relevant.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:09 schreef Dizer het volgende:
(..)
Oh, en als je het wil hebben over het aanbieden van omgebouwde consoles, dan moet het wel even los komen te staan van Snever. Ik wil er best wel werk van maken dat het kan, geen probleem, maar alleen als ik van jou of iemand anders een mail krijg waar het staat dat dit in Nederland toegestaan is dat het doorverkocht mag worden en hoe wij kunnen controleren dat het geen handel wordt?
Dat zijn eenmaal de regels, je verkoopt een grote hoeveelheid van dezlefde product. Lees eens de FAQ.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:15 schreef Didaja het volgende:
[..]
Nee die heb ik niet meer, ik heb ze gewoon gebruikt maar heb nu al mijn dvd's in een dvd koffer gedaan.
Dus waarom zou ik ze niet mogen verkopen, snap gewoon niet dat je hier handel in kan zien?
Misschien moet je niet zo overdreven reageren, okquote:Op donderdag 9 november 2006 12:12 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom doe je zo moeilijk? 300 dvd doosjes kan je bij de eerste de beste winkel tegenwoordig kopen. Daar hoeft niets geen 'handel' aan te pas te komen.
Je kan ook te ver doorschieten in het uitvoeren van het beleid.
Marktplaats heeft laatst nog aangekondigd zelf inderdaad niet goed handelaren tegenhoudt en zo. Het is een slecht gemodereerde site. Dat hebben ze zelf gezegd als ik me niet vergis. Maar ik snap je punt en ik zal het meenemen naar achterquote:Op donderdag 9 november 2006 12:18 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, ik ken zijn geschiedenis niet, en vond het voor alleen het aanbieden van die consule wat ver gaan, maar dat was dan niet relevant.
Wat betreft het ombouwen:
http://www.gsmdokter.nl/ombouwen/playstation.html Als willekeurig voorbeeld, normaal bedrijf, met eigen pand doet het gewoon. In Rotterdam heb je diverse borden hangen met dat je je PS2 kunt laten ombouwen. Verboden is het dus niet, anders had BREIN allang een rechtszaak tegen deze bedrijven aangespannen.
Heel marktplaats staat vol met advertenties met omgebouwde PS2's en andere consules, als dat verboden zou zijn zou marktplaats verplicht zijn deze weg te halen, dat doen ze niet.
En handel, ja, dat is hetzelfde als met een willekeurig ander product, je kunt ook gewoon kant en klare omgebouwde ps2's nieuw kopen, net zoals je standaard nieuw kunt kopen. Als een user 20x een omgebouwd playstation aanbied klopt er iets niet natuurlijk, maar dat geld voor alle dingen die bij V&A worden aangeboden, hoe meer posts, hoe meer krediet mijns inziens.
Ikzelf heb geen omgebouwd playstation omdat ik het zonde van mijn geld vind, maar het is niet illegaal.
De truc met de duif zal wel zijn dat ombouwen op zich niet illegaal is, maar het kopieren van spellen weer wel. En sta je omgebouwde consoles toe, dan is er geen enkele rem meer op het ook aanbieden van gekopieerde spellen (of - als dat al mogelijk is - op de meegeleverde spellen op de HD). En als je je daar begeeft, dan is ook warez niet meer met goed fatsoen te verbieden. En zo is dus het einde zoek.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Ikzelf heb geen omgebouwd playstation omdat ik het zonde van mijn geld vind, maar het is niet illegaal.
Dan moet je pc's ook verbieden, ik vrees dat 90% van de computers die hier verkocht wordt met windows wordt geleverd, ook al staat er dan bij "wordt na verkoop geformateerdquote:Op donderdag 9 november 2006 12:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De truc met de duif zal wel zijn dat ombouwen op zich niet illegaal is, maar het kopieren van spellen weer wel. En sta je omgebouwde consoles toe, dan is er geen enkele rem meer op het ook aanbieden van gekopieerde spellen (of - als dat al mogelijk is - op de meegeleverde spellen op de HD). En als je je daar begeeft, dan is ook warez niet meer met goed fatsoen te verbieden. En zo is dus het einde zoek.
De V&A-oplossing is de simpele-kort-door-de-bocht-oplossing: gewoon niet toestaan op het forum, dan blijft het helder en duidelijk voor iedereen.
Zodra het erbij staat, gaat het topic dicht. En nee, we kunnen dat niet gaan controleren, maar zijn er wel helder en straight in. Florerende handel in gekopieerde software (zoals op eBay en MP) komt dus op V&A niet voor, en dat is best een prettig gegeven.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:31 schreef Arnold_fan het volgende:
Dan moet je pc's ook verbieden, ik vrees dat 90% van de computers die hier verkocht wordt met windows wordt geleverd, ook al staat er dan bij "wordt na verkoop geformateerd"
Dit is geen overheidszaak, maar een zaak van de producent.quote:Los daarvan vraag ik me af of FOK! strengereregels moet hebben dan de overheid? Als het zo erg is is de wetgever mijns inziens prima in staat om dit te verbieden.
Of het volkomen legaal is, weet ik niet. Ik heb er te weinig verstand van. Wat ik weet is dat Danny in de nieuwste policy (die een volledige uitgeklede versie van de eerdere faq's is) omgebouwde consoles, warez en gekopieerde software heeft laten staan als ongewenst. En dát is waar we ons hier aan hebben te houden.quote:Je vergeet dat importspellen etc. ook alleen op omgebouwde consules werken, net zoals sommige dvd's. Daarnaast werken beschadigde PS2 spellen die het op een normaal PS2 niet meer doen vaak nog wel op een omgebouwde PS2.
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb het niet, maar er zijn voldoende redenen om het wel te hebben, en het is volkomen legaal.
Dus een post zonder (ongepaste) smileys is gelijk janken?quote:Op donderdag 9 november 2006 12:20 schreef Dizer het volgende:
Dus graag niet gelijk janken de volgende keer, ok?
Ik bedoelde het niet zo serieus. Kom op man, lighten upquote:Op donderdag 9 november 2006 12:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus een post zonder (ongepaste) smileys is gelijk janken?
Dat mag wel hoor. Houdt ons scherpquote:Op donderdag 9 november 2006 12:43 schreef Gunner het volgende:
OKIk probeerde slechts inhoudelijk kritisch te zijn
Daarom pleit ik ook niet voor het openstellen van illegale software, het is duidelijk dat dat verboden is volgens de nederlandse wet. Los daarvan wordt dat heel snel handel omdat je op bestelling 20 cdtjes kunt branden, bij hardware is dat echter heel wat anders, niemand kan vlug even 20 omgebouwde ps2's op V&A zetten.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:39 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zodra het erbij staat, gaat het topic dicht. En nee, we kunnen dat niet gaan controleren, maar zijn er wel helder en straight in. Florerende handel in gekopieerde software (zoals op eBay en MP) komt dus op V&A niet voor, en dat is best een prettig gegeven.
[..]
Met alle respect, maar wat hebben we met een producent te maken? In de boekjes van mijn auto staat dat mijn auto alleen door een dealer onderhouden mag worden, maar hij gaat gewoon naar de garage op de hoek.quote:Dit is geen overheidszaak, maar een zaak van de producent.
Ik zeg ook niet dat FOK! dat niet mag vinden, ik heb er zelfs geen persoonlijk belang bij omdat ik geen omgebouwde consules heb, ik weet wel dat het volkomen legaal is, en ik vraag me af of die wetenschap bij de FA's bekend is.quote:Of het volkomen legaal is, weet ik niet. Ik heb er te weinig verstand van. Wat ik weet is dat Danny in de nieuwste policy (die een volledige uitgeklede versie van de eerdere faq's is) omgebouwde consoles, warez en gekopieerde software heeft laten staan als ongewenst. En dát is waar we ons hier aan hebben te houden.
Ik snap wat je bedoelt, en vanuit jouw standpunt gezien heb je niet eens ongelijk, maar zo ik hierboven al schreef, zit er voor FOK! meer achter. En dan hebben we natuurlijk altijd Danny. Die bijvoorbeeld ook verbiedt door te posten onder een kloon als je een ban hebt. Ook daar vind je niets van terug in de Nederlandse wet, alleen in Danny's wet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |