Ik denk dat jij een beetje simpel bent. Kijk eens waar het staat? Hobby&vrije tijd. En jij denkt dat je voor Lesgeld ¤ 232,30 een cursus hebt waarmee je Japans van zo'n goed niveau is dat je kan lesgeven?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:22 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dankjewel!
Dan gelijk dit topic even gebruiken voor een praktische vraag, ik ben nu mijn cursus japans aan het uitzoeken.
Dit lijkt me een goeie :
http://www.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Talen/PRD_000321?dct=detail&title=Japans%2c%20zelfstudiepakket
Kost wel wat, maar als ik werk zit dat wel goed.
Wat denken jullie?
Uhm nou ik ben niet een beetje simpel hoor.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:29 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een beetje simpel bent. Kijk eens waar het staat? Hobby&vrije tijd. En jij denkt dat je voor Lesgeld ¤ 232,30 een cursus hebt waarmee je Japans van zo'n goed niveau is dat je kan lesgeven?
Ik citeer 'Het zelfstudiepakket zorgt voor een goede basiskennis van de Japanse taal.'
'Dit zelfstudiepakket leert je de taal spreken, verstaan, lezen en schrijven op beginnersniveau.'
Dankjewel, ja tis een grote stap, en er valt veel te leren, maar dat is juist leuk tochquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:37 schreef Suuz_ het volgende:
wat gaaf, ik heb er bewondering voor als het allemaal gaat lukken enzo!
Wat ik altijd gehoord heb is dat de tiquetten in in Japen héél erg belangrijk zijn en het zijn er véél geloof ik. Succes met zulk soort dingen en natuurlijk met het Japans leren enz.
Veel plezier met voorbereidingen, ik heb verder niets met japan ben er ook nog nooit geweest ofzo maar vind dit echt moedig en ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat doen dus vandaag een soort tvptje
maar mét succes wensen!
Toeristenvisum heb je uiteraard zo te pakken, als je dan met een geldige reden een visum aanvraagt waar je wel mee mag werken, is dat ook niet al te moeilijk.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:48 schreef Slappy het volgende:
Hoe wil je daaraan een visum komen ?
Die krijg je daar toch niet zo makkelijk?
Zo ja dan wil ik daar ook wel heen.
Deal!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:52 schreef outcast_within het volgende:
Weblog bah,
topic reeks yay.
als topic beetje rustig gaat. maak ik de nieuwe OP
In het begin elk vertaal/lesgeven werk wat ik kan vinden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 01:32 schreef Slappy het volgende:
Wat voor werk ga je er doen?
ik had het niet beter kunnen zeggen (woon in San Francisco)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:30 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik raad het iedereen aan om een emigreer-kans met beide handen aan te grijpen - ik ben blij dat ik het destijds heb gedaan
Maar vergeet niet dat er ook in het buitenland gewoon gewerkt moet worden en het dagelijkse leven wellicht heel wat minder anders zal zijn dan dat je verwacht
Vakantie doorbrengen is één, wonen & werken iets anders: als jullie hier vakantie komen vieren zijn wij gewoon aan het werk - of dat nou windows installeren is of wat anders
Waarom? Ik vind het nogal jong. Emigreren kan altijd, je moet er alleen echt bereid toe zijn en met alle respect, als je net 18 bent kom je nog maar net kijken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
succes, en JUIST als 18 jarige kan je je dit veroorloven.
Ik kan je wel het e.e.a. over vertellen... maar ben nu even te wazig... laterquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Hoi.
Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.
Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.
Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.
Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.
Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.
Japan lijkt me een geweldig land.
Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
Mijn ouders zijn gescheiden, ik won bij m'n vader is die is vaak (een maand of langer) weg voor z'n werk, dus hoe het allemaal in z'n werk gaat heb ik de afgelopen jaren wel doorgekregen.quote:Op zondag 20 augustus 2006 05:37 schreef kepler het volgende:
is het geen idee om eerst een jaartje naar een wat meer Westers land te gaan??? (zoals Canada, US, Nieuw Zeeland, Australie). Dit om te wennen aan het idee dat je erg lang van huis bent, niemand kent, opnieuw vrienden moet maken, wennen aan een andere cultuur/taal, enz.
Je zegt ook dat je nog bij je ouders woont, en je hebt dus nog nooit langere tijd op je zelf gewoond? Om dan gelijk in keer te emigreren lijkt me een hele grote stap.
Het idee is erg goed, maar ik zou Japan nog een paar jaar uitstellen. Genoeg opties voor langere en kortere tijd in allerlei andere landen. Zorg dat je eerst wat 'levenservaring' opdoet (niet negatief bedoeld), voordat je gaat emigreren naar een land als Japan.
Mocht je toch perse naar Japan willen dan zou ik zorgen dat je een 1-jarige opleiding kan gaan doen in Japan (engelse basis). Dan is alles soort van geregeld, kan je wennen aan de Japanse cultuur en als het bevalt kan je na dat jaar in Japan blijven.
Om nu naar Japan te gaan met als enige een beginnerscursus Japans en Engels op zak lijkt me geen slim plan, ik denk dat je snel weer terug bent. Er zijn dus veel betere mogelijkheden dan het plan wat je nu in je hoofd hebt. Kijk gewoon goed rond!
edit:
linkje naar stages van 1 jaar in Japan, via de TU Delft. Dit is een voorbeeldje, zo zijn er waarschijnlijk veel meer stages te vinden in Japan via allerlei andere opleidingen.
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=a5f862ce-8881-45e9-ab33-13ede50c1bbd&lang=nl
Dat is het eigenlijk ook, enige verschil is dat 't de mogelijkheid heeft verlengd te worden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 05:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom? Ik vind het nogal jong. Emigreren kan altijd, je moet er alleen echt bereid toe zijn en met alle respect, als je net 18 bent kom je nog maar net kijken.
En natuurlijk moet TS niet meteen gaan emigreren, als dat al gaat lukken, maar eerst eens een maand of wat naar Japan op (werk)vakantie gaan en zo eens te ondervinden hoe dat is.
7 a 8000 euro..quote:Op zondag 20 augustus 2006 05:14 schreef rival het volgende:
hoeveel denk je over eenm jaar gespaard te hebben?
ik zowieso aan je ouders vragen of zij, mocht jij om wat voor reden dan ook, je geld kunnen sturen/storten zodat je niet volledig zonder geld zit..quote:Op zondag 20 augustus 2006 10:57 schreef Orealo het volgende:
(vlak voor de launch hoop ik ook op een klein sponser bedragje van m'n ouders.)
Ah ja want onze Oksel weet daar alles van!quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef Oksel het volgende:
Zou je niet eerst eens een land gaan verkennen voordat je er gaat wonen? Je koopt toch ook geen huis zonder dat je het gezien hebt?
Dit plan is gedoemd te mislukken, sorry.
Dat doe ik idd, goed plan :y.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zowieso aan je ouders vragen of zij, mocht jij om wat voor reden dan ook, je geld kunnen sturen/storten zodat je niet volledig zonder geld zit..
Dat zou je eens tegen die 10.000en asielzoekers hiero moeten zeggenquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef Oksel het volgende:
Zou je niet eerst eens een land gaan verkennen voordat je er gaat wonen?
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Het komt door onze tolerantie dat ze mogen blijven ja, maar ze moeten zich toch wel ZELF de taal eigen maken, een opleiding volgen en proberen zich aan te passen aan de samenleving en dat zonder voorbereiding. In Japan doen ze echt niet moeilijk over een Europeaan met de wil om hun taal en cultuur te leren en te respecteren. Het zijn geen Duitsers uit 1943.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:20 schreef Guppyfriend het volgende:
hoeveel asielzoekers zitten er in Japan? hoe tolerant is Japan op dat gebied? nou dan... waarom willen alle asielzoekers naar Nederland? juist, omdat ze hier relatief tolerant zijn...
Je moet niet alleen kijken naar de kans om te falen, want die is er altijd, bij wat je ook doet.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
maar er zijn hier ook meer dan genoeg buitenlanders die na 9 jaar nog geen woord nederlands spreken. wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat het die asielzoekers in nederland ook niet makkelijk afgaat, maar dat nederland veel toleranter, en minder overbevolkt is. je kom er in japan niet zomaar tussen, en zeker wanneer je nog nooit in een land bent geweest maakt dat de kans om te falen om wat voor reden dan ook, alleen maar groter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |