abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40983546
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:22 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dankjewel!

Dan gelijk dit topic even gebruiken voor een praktische vraag, ik ben nu mijn cursus japans aan het uitzoeken.

Dit lijkt me een goeie :
http://www.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Talen/PRD_000321?dct=detail&title=Japans%2c%20zelfstudiepakket

Kost wel wat, maar als ik werk zit dat wel goed.

Wat denken jullie?
Ik denk dat jij een beetje simpel bent. Kijk eens waar het staat? Hobby&vrije tijd. En jij denkt dat je voor Lesgeld ¤ 232,30 een cursus hebt waarmee je Japans van zo'n goed niveau is dat je kan lesgeven?

Ik citeer 'Het zelfstudiepakket zorgt voor een goede basiskennis van de Japanse taal.'

'Dit zelfstudiepakket leert je de taal spreken, verstaan, lezen en schrijven op beginnersniveau.'
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:32:01 #152
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40983631
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:29 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een beetje simpel bent. Kijk eens waar het staat? Hobby&vrije tijd. En jij denkt dat je voor Lesgeld ¤ 232,30 een cursus hebt waarmee je Japans van zo'n goed niveau is dat je kan lesgeven?

Ik citeer 'Het zelfstudiepakket zorgt voor een goede basiskennis van de Japanse taal.'

'Dit zelfstudiepakket leert je de taal spreken, verstaan, lezen en schrijven op beginnersniveau.'
Uhm nou ik ben niet een beetje simpel hoor.
Wat wil je dan? dat ik begin met een pakket voor gevorderden?
Als je een beter alternatief hebt, hoor ik het graag.

Daarom vraag ik het.
pi_40983798
wat gaaf, ik heb er bewondering voor als het allemaal gaat lukken enzo!

Wat ik altijd gehoord heb is dat de tiquetten in in Japen héél erg belangrijk zijn en het zijn er véél geloof ik. Succes met zulk soort dingen en natuurlijk met het Japans leren enz.

Veel plezier met voorbereidingen, ik heb verder niets met japan ben er ook nog nooit geweest ofzo maar vind dit echt moedig en ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat doen dus vandaag een soort tvptje

maar mét succes wensen!
pi_40984155
Hoe wil je daaraan een visum komen ?
Die krijg je daar toch niet zo makkelijk?
Zo ja dan wil ik daar ook wel heen.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_40984289
Weblog bah,
topic reeks yay.

als topic beetje rustig gaat. maak ik de nieuwe OP
  zondag 20 augustus 2006 @ 01:01:35 #156
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40986271
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:37 schreef Suuz_ het volgende:
wat gaaf, ik heb er bewondering voor als het allemaal gaat lukken enzo!

Wat ik altijd gehoord heb is dat de tiquetten in in Japen héél erg belangrijk zijn en het zijn er véél geloof ik. Succes met zulk soort dingen en natuurlijk met het Japans leren enz.

Veel plezier met voorbereidingen, ik heb verder niets met japan ben er ook nog nooit geweest ofzo maar vind dit echt moedig en ben benieuwd hoe je dit allemaal gaat doen dus vandaag een soort tvptje

maar mét succes wensen!
Dankjewel, ja tis een grote stap, en er valt veel te leren, maar dat is juist leuk toch
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:48 schreef Slappy het volgende:
Hoe wil je daaraan een visum komen ?
Die krijg je daar toch niet zo makkelijk?
Zo ja dan wil ik daar ook wel heen.
Toeristenvisum heb je uiteraard zo te pakken, als je dan met een geldige reden een visum aanvraagt waar je wel mee mag werken, is dat ook niet al te moeilijk.
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 23:52 schreef outcast_within het volgende:
Weblog bah,
topic reeks yay.

als topic beetje rustig gaat. maak ik de nieuwe OP
Deal!
Maar ik ga wel die weblog updaten hoor .
pi_40986994
Wat voor werk ga je er doen?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zondag 20 augustus 2006 @ 01:37:03 #158
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40987071
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 01:32 schreef Slappy het volgende:
Wat voor werk ga je er doen?
In het begin elk vertaal/lesgeven werk wat ik kan vinden. .
pi_40987549
lol
19 geen diploma . cursusje gevold en verblijfsvergunning willen aanvragen voor Japan
no chance... behalve dat je stinkend rijk bent (denk het niet) of binnen 3 of max 6 met verlenging maanden daar (verloop toeristen visum ) gaat trouwens met een Japanse (deze kans schat ik ook niet al te hoog)

Neemt niet weg dat je niet mag dromen
heb ook 3,5 jaar in het buitenland gezeten
van me 17de - 20ste in hong kong
daar in een hotel gewerkt en op een engelse school, zonder diploma overigens (ja mavo dan )
was nederland ook zat , maar in een aziatisch welvarend land heb je continue stress
en ik had het geluk dat mijn ouders daar vanaadn komen ,..dat ik dus een ID kaart had en appartement van me ouders heb gekregen

binnen no time zit je weer bij je pappie en mammie

ik niet trouwens , want ik ging op mezelf wonen toen ik weer terug was in nederland
pi_40989689
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:30 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik raad het iedereen aan om een emigreer-kans met beide handen aan te grijpen - ik ben blij dat ik het destijds heb gedaan
Maar vergeet niet dat er ook in het buitenland gewoon gewerkt moet worden en het dagelijkse leven wellicht heel wat minder anders zal zijn dan dat je verwacht
Vakantie doorbrengen is één, wonen & werken iets anders: als jullie hier vakantie komen vieren zijn wij gewoon aan het werk - of dat nou windows installeren is of wat anders
ik had het niet beter kunnen zeggen (woon in San Francisco)
pi_40989747
hoeveel denk je over eenm jaar gespaard te hebben?
  zondag 20 augustus 2006 @ 05:37:18 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40989853
is het geen idee om eerst een jaartje naar een wat meer Westers land te gaan??? (zoals Canada, US, Nieuw Zeeland, Australie). Dit om te wennen aan het idee dat je erg lang van huis bent, niemand kent, opnieuw vrienden moet maken, wennen aan een andere cultuur/taal, enz.

Je zegt ook dat je nog bij je ouders woont, en je hebt dus nog nooit langere tijd op je zelf gewoond? Om dan gelijk in keer te emigreren lijkt me een hele grote stap.

Het idee is erg goed, maar ik zou Japan nog een paar jaar uitstellen. Genoeg opties voor langere en kortere tijd in allerlei andere landen. Zorg dat je eerst wat 'levenservaring' opdoet (niet negatief bedoeld), voordat je gaat emigreren naar een land als Japan.

Mocht je toch perse naar Japan willen dan zou ik zorgen dat je een 1-jarige opleiding kan gaan doen in Japan (engelse basis). Dan is alles soort van geregeld, kan je wennen aan de Japanse cultuur en als het bevalt kan je na dat jaar in Japan blijven.

Om nu naar Japan te gaan met als enige een beginnerscursus Japans en Engels op zak lijkt me geen slim plan, ik denk dat je snel weer terug bent. Er zijn dus veel betere mogelijkheden dan het plan wat je nu in je hoofd hebt. Kijk gewoon goed rond!

edit:
linkje naar stages van 1 jaar in Japan, via de TU Delft. Dit is een voorbeeldje, zo zijn er waarschijnlijk veel meer stages te vinden in Japan via allerlei andere opleidingen.
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=a5f862ce-8881-45e9-ab33-13ede50c1bbd&lang=nl
The line is a dot to you!
  zondag 20 augustus 2006 @ 05:52:34 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40989922
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
succes, en JUIST als 18 jarige kan je je dit veroorloven.
Waarom? Ik vind het nogal jong. Emigreren kan altijd, je moet er alleen echt bereid toe zijn en met alle respect, als je net 18 bent kom je nog maar net kijken.

En natuurlijk moet TS niet meteen gaan emigreren, als dat al gaat lukken, maar eerst eens een maand of wat naar Japan op (werk)vakantie gaan en zo eens te ondervinden hoe dat is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_40989994
Leuke link (heb hem nog niet zien voorbijkomen) http://www.gaijinsmash.net/
Gaat ook over een Engelse leraar in Japa. Vooral de entries van een hele poos geleden zijn hi_la_risch
Maarja, ik ben het wel eens met de mensen die het een otaku move vinden No offence.
pi_40990052
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Hoi.

Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.

Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.

Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.

Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.

Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.

Japan lijkt me een geweldig land.

Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
Ik kan je wel het e.e.a. over vertellen... maar ben nu even te wazig... later
[verkapte TVP]
We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
  zondag 20 augustus 2006 @ 07:27:56 #166
78498 classpc
I don't like change
pi_40990326
Zo, dat is een hele verandering.

Lijkt me leuk om te lezen hoe dat allemaal gaat enzo. Ik vind Japan ook erg interessant.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:57:05 #167
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40991793
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 05:37 schreef kepler het volgende:
is het geen idee om eerst een jaartje naar een wat meer Westers land te gaan??? (zoals Canada, US, Nieuw Zeeland, Australie). Dit om te wennen aan het idee dat je erg lang van huis bent, niemand kent, opnieuw vrienden moet maken, wennen aan een andere cultuur/taal, enz.

Je zegt ook dat je nog bij je ouders woont, en je hebt dus nog nooit langere tijd op je zelf gewoond? Om dan gelijk in keer te emigreren lijkt me een hele grote stap.

Het idee is erg goed, maar ik zou Japan nog een paar jaar uitstellen. Genoeg opties voor langere en kortere tijd in allerlei andere landen. Zorg dat je eerst wat 'levenservaring' opdoet (niet negatief bedoeld), voordat je gaat emigreren naar een land als Japan.

Mocht je toch perse naar Japan willen dan zou ik zorgen dat je een 1-jarige opleiding kan gaan doen in Japan (engelse basis). Dan is alles soort van geregeld, kan je wennen aan de Japanse cultuur en als het bevalt kan je na dat jaar in Japan blijven.

Om nu naar Japan te gaan met als enige een beginnerscursus Japans en Engels op zak lijkt me geen slim plan, ik denk dat je snel weer terug bent. Er zijn dus veel betere mogelijkheden dan het plan wat je nu in je hoofd hebt. Kijk gewoon goed rond!

edit:
linkje naar stages van 1 jaar in Japan, via de TU Delft. Dit is een voorbeeldje, zo zijn er waarschijnlijk veel meer stages te vinden in Japan via allerlei andere opleidingen.
http://www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=a5f862ce-8881-45e9-ab33-13ede50c1bbd&lang=nl
Mijn ouders zijn gescheiden, ik won bij m'n vader is die is vaak (een maand of langer) weg voor z'n werk, dus hoe het allemaal in z'n werk gaat heb ik de afgelopen jaren wel doorgekregen.

Het ligt eraan hoelang ik met deze cursus bezig ben, het is geen beginners cursus engels.
Mocht ik er tijd voor hebben, dan doe ik ook nog een extra japans cursus, waar er veel dieper op de stof in gegaan word, maar gotta start with the basics.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 05:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het nogal jong. Emigreren kan altijd, je moet er alleen echt bereid toe zijn en met alle respect, als je net 18 bent kom je nog maar net kijken.

En natuurlijk moet TS niet meteen gaan emigreren, als dat al gaat lukken, maar eerst eens een maand of wat naar Japan op (werk)vakantie gaan en zo eens te ondervinden hoe dat is.
Dat is het eigenlijk ook, enige verschil is dat 't de mogelijkheid heeft verlengd te worden.
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 05:14 schreef rival het volgende:
hoeveel denk je over eenm jaar gespaard te hebben?
7 a 8000 euro..
Mijn vorige baantje gaf me 1000 euro per maand, dus goed, ongeveer 200 kwijt voor 'vaste lasten' (cursus, ziektekostenverzekering, etc), dan zou ik 800 euro per maand overhouden, dat is 9600 per jaar, maar goed, er zal gerust meer vanaf gaan.

(vlak voor de launch hoop ik ook op een klein sponser bedragje van m'n ouders .)
pi_40991921
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:57 schreef Orealo het volgende:
(vlak voor de launch hoop ik ook op een klein sponser bedragje van m'n ouders .)
ik zowieso aan je ouders vragen of zij, mocht jij om wat voor reden dan ook, je geld kunnen sturen/storten zodat je niet volledig zonder geld zit..
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:35:54 #169
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_40994193
ik vind t wel een dapper plan.
maar ik denk dat japans in een jaar leren een beetje onderschat is, al is het alleen de basis. Japans staat er bekend om dat het een erg moeilijke taal is om te leren omdat je bijv. naast het spreken ook de karakters moet leren.Bovendien heb je aan een basis niet genoeg om leraar te worden denk ik. correct me if i'm wrong.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:58:06 #170
58560 Oksel
Gezellig.
pi_40994826
Zou je niet eerst eens een land gaan verkennen voordat je er gaat wonen? Je koopt toch ook geen huis zonder dat je het gezien hebt?

Dit plan is gedoemd te mislukken, sorry.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:00:44 #171
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40994928
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef Oksel het volgende:
Zou je niet eerst eens een land gaan verkennen voordat je er gaat wonen? Je koopt toch ook geen huis zonder dat je het gezien hebt?

Dit plan is gedoemd te mislukken, sorry.
Ah ja want onze Oksel weet daar alles van!
Die weet precies wat ik weet, hoe ik het ga doen, wat mijn plan is,weet ie allemaal tot in de puntjes!
Is goed oksel!

Tsjonge, als je gaat zeggen wat al 300 keer gezegd is, reageer dan niet, maar je zal 't topic wel niet doorgelezen hebben .
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:04 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zowieso aan je ouders vragen of zij, mocht jij om wat voor reden dan ook, je geld kunnen sturen/storten zodat je niet volledig zonder geld zit..
Dat doe ik idd, goed plan :y.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:16:24 #172
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_40995458
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:58 schreef Oksel het volgende:
Zou je niet eerst eens een land gaan verkennen voordat je er gaat wonen?
Dat zou je eens tegen die 10.000en asielzoekers hiero moeten zeggen Velen spreken niet eens Engels, laat staan onze toffe kaastaal. 99,9% heeft zich ook niet eerst een jaar voorbereid en taalcursussen gevolgd voor ze hier kwamen. En toch lukt het er behoorlijk wat hier te slagen, de taal eigen te maken, werk te vinden, etc (als ze mogen blijven natuurlijk). Dat terwijl de cultuurkloof tussen bijvoorbeeld Afrikanen en Nederlanders ook gigantisch is.

Waarom zou een vluchteling met niet eens een schooldiploma en alleen "oegaboega" sprekend, wel ergens kunnen slagen en Orealo met een middelbaarschooldiploma, toegang tot internet, kennis van Engels, de wil om Japans te leren, etc niet? Japanners zijn ook geen wereldvreemde aliens of whatever. HIj heeft nog een jaar, een heel fokking JAAR om zich voor te bereiden.
  Moderator zondag 20 augustus 2006 @ 13:20:58 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_40995632
hoeveel asielzoekers zitten er in Japan? hoe tolerant is Japan op dat gebied? nou dan... waarom willen alle asielzoekers naar Nederland? juist, omdat ze hier relatief tolerant zijn...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_40995834
Misschien iets om in je achterhoofd te houden. Voor ieder jaar dat je buiten Nederland woont na je 15de levensjaar, wordt je 2 % gekort op je AOW. Mocht je na 10 jaar besluiten dat je toch terug naar nederland wilt, dan komt je dat na je pensioen duur te staan.

Verder succes met je plannen, ik hoop dat het je gaat lukken
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:29:24 #175
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_40995887
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:20 schreef Guppyfriend het volgende:
hoeveel asielzoekers zitten er in Japan? hoe tolerant is Japan op dat gebied? nou dan... waarom willen alle asielzoekers naar Nederland? juist, omdat ze hier relatief tolerant zijn...
Je snapt mijn punt duidelijk niet. Het komt door onze tolerantie dat ze mogen blijven ja, maar ze moeten zich toch wel ZELF de taal eigen maken, een opleiding volgen en proberen zich aan te passen aan de samenleving en dat zonder voorbereiding. In Japan doen ze echt niet moeilijk over een Europeaan met de wil om hun taal en cultuur te leren en te respecteren. Het zijn geen Duitsers uit 1943.
  Moderator zondag 20 augustus 2006 @ 13:37:54 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_40996149
maar er zijn hier ook meer dan genoeg buitenlanders die na 9 jaar nog geen woord nederlands spreken. wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat het die asielzoekers in nederland ook niet makkelijk afgaat, maar dat nederland veel toleranter, en minder overbevolkt is. je kom er in japan niet zomaar tussen, en zeker wanneer je nog nooit in een land bent geweest maakt dat de kans om te falen om wat voor reden dan ook, alleen maar groter.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:40:11 #177
58560 Oksel
Gezellig.
pi_40996212
DIe asielzoekers doen het met andere beweegredenen dan TS. Zijn die a.z'ers gelukkig? In een vreemd land, met een vreemde taal, als arbeider? Lijkt me niet.

Ik ga ook emigreren, over 2 jaar, na mijn studie Naar Australie. Melbourne. Daar heb ik al een half jaar gewoond, ik ken het land, de taal, de mensen. Verder heb ik een goede baangarantie daar, en mijn vriendin heeft 100% zeker meteen een baan daar. De enige reden dat wij hier nog zitten is mijn studie.
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:40:38 #178
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40996232
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:37 schreef Guppyfriend het volgende:
maar er zijn hier ook meer dan genoeg buitenlanders die na 9 jaar nog geen woord nederlands spreken. wat ik een beetje bedoel te zeggen is dat het die asielzoekers in nederland ook niet makkelijk afgaat, maar dat nederland veel toleranter, en minder overbevolkt is. je kom er in japan niet zomaar tussen, en zeker wanneer je nog nooit in een land bent geweest maakt dat de kans om te falen om wat voor reden dan ook, alleen maar groter.
Je moet niet alleen kijken naar de kans om te falen, want die is er altijd, bij wat je ook doet.
Maar kijk een naar de kans om te slagen!
Als alles goed loopt heb ik de taal goed onder de knie, 2 diploma's die ik meeneem, goeie wil en wat contacten, en een hoop geld.
Da's een hoop meer dan wat asielzoekers (in welk land dan ook) met zich meebrengen, en waar een hele hoop ook van slagen!
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:42:06 #179
58560 Oksel
Gezellig.
pi_40996274
Asielzoekers MOETEN wel hier blijven dus die zijn verplicht zich aan te passen, in hoeverre die zich uberhaupt al aanpassen. Ze hebben geen weg terug, of de weg terug is nóg onaantrekkelijker dan in een land blijven waar men zich niet kan aanpassen. Dat a.z. gepraat is dus totaal niet relevant.

Emigreren naar een land waar je nog niet bent geweest..
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:46:51 #180
58560 Oksel
Gezellig.
pi_40996411
@ TS; Ben je uberhaupt wel eens buiten Europa geweest? Heb je enig idee in wat voor klimaat je terecht komt? Waarom heb je voor Japan gekozen, en niet Chili, Swaziland of Noorwegen?

Swaziland is het minst criminele land ter wereld..

[ Bericht 15% gewijzigd door Mylene op 20-08-2006 15:06:48 (plaatje aangepast i.v.m. grote) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')