abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40942054
het ziet er idd wat overhaast bedacht uit.. ik zou zeggen maak je opleiding eerst af en ga ondertussen alle puzzelstukjes op hun plaats leggen.
je moet niet denken dat je in 1 jaar naar een ander land (zeker niet een land als japan) kan verhuizen

maar overigens wel een leuk idee
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:40:09 #102
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40942125
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:37 schreef mschol het volgende:
het ziet er idd wat overhaast bedacht uit.. ik zou zeggen maar je opleiding eerst af en ga ondertussen alle puzzelstukjes op hun plaats leggen.
je moet niet denken dat je in 1 jaar naar een ander land (zeker niet een land als japan) kan verhuizen
Het is een gooi in het diepe, dat weet ik, maar goed, lukt het niet, ben ik zo weer terug, tis een risico wat ik graag neem.

En ach, als het wel goed gaat kom ik terug als ik ~21 ben (als ik niet langer wil blijven) en kan ik hier aan HBO beginnen.

Het ziet er overhaast uit, maar ik heb er wel goed over nagedacht, tot nu toe 2 japanse pen palls die me japans willen leren als ik hun engels leer, een ik ken een japanner irl die me gaat helpen als ik hem help met z'n huiswerk .
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:50:10 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_40942346
Ik herken mezelf wel een beetje in de TS, maar mijn hart ligt wat meer in Engeland TS.. ga er gewoon voor.. ook al gaat het mis, je hebt het dan iig geprobeerd.. je ouders heten je van harte welkom dus dat is zeker geen probleem.. nooit geschoten is altijd mis!

edit: Misschien wel leuk als TS een weblog bijhoudt.. van voorbereiding tot landing en verder
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:54:19 #104
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40942441
Er is alleen nog geen antwoord gekomen op de vraag of je al ooit n japan bent geweest??

Daarnaast, denk je het te kunnen reden emotioneel gezien? Zonder ouders, zonder vrienden, zonder nederlandse woorden, nederlandse krant en tv, frikandellen, drop etc. Ik noem maar wat hoor. Heb je daar al aan gedacht...je bent overgeleverd aan jezelf. Je kan niet terugvallen op iemand als het even niet lukt. Je gaat je ouders een hele tijd niet zien denk ik zo, en vriendschappen zullen verwateren...
To infinity…and beyond!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:58:23 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_40942527
Als TS alles een beetje voor elkaar heeft zou hij eventueel een computer/laptop kunnen aanschaffen en Skype erop zetten. Mijn zus is 2 weken geleden naar Thailand verhuist, zo hebben we contact met haar en het is ook nog eens gratis en dan kan hij ook websites zoals www.nu.nl in de gaten houden voor nieuws.. en forums voor het nederlands

En gewoon heel wat drop en frikandellen inslaan
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:02:43 #106
11458 ivetje
pi_40942609
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 17:58 schreef Maraca het volgende:
Als TS alles een beetje voor elkaar heeft zou hij eventueel een computer/laptop kunnen aanschaffen en Skype erop zetten. Mijn zus is 2 weken geleden naar Thailand verhuist, zo hebben we contact met haar en het is ook nog eens gratis en dan kan hij ook websites zoals www.nu.nl in de gaten houden voor nieuws.. en forums voor het nederlands

En gewoon heel wat drop en frikandellen inslaan
Hehe, het ging ook meer om het idee zeg maar. Het is een vreemd land, vreemde gebruiken, vreemd eten, vreemde mensen etc. Dat is toch best een klap lijkt me als je daar aankomt helemaal alleen. Alles is anders...alles. Er is helemaal niets vertrouws meer in dat land, bedoel het meer op die manier
To infinity…and beyond!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:07:18 #107
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40942689
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dus jij denkt dat je met een cursus Engels, en een cursus Japans genoeg van die beide talen kan om leraar te worden?

inderdaad, als je leraar Engels wil zijn in Japan moet je beide talen perfect spreken, en als jongetje van 18 jaar gaat je dat zeker niet lukken, dus stop met dromen
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:12:09 #108
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40942786
Ach joh, die gozer reageert alleen zoals een puber betaamt. Op vragen waarop hij negatieve reacties verwacht antwoord hij gewoon niet.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:15:52 #109
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_40942853
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:12 schreef Bolter het volgende:
Ach joh, die gozer reageert alleen zoals een puber betaamt. Op vragen waarop hij negatieve reacties verwacht antwoord hij gewoon niet.
inderdaad, om een taal te doceren in een vreemd land wordt toch wel vereist dat je native speaker bent van de taal die je wil aanleren, en Nederlanders zijn nu niet echt bekend om hun goede uitspraak van het Engels
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:20:19 #110
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_40942947
Orealo ben je al eens in japan geweest? de vraag is al vaak gesteld, maar het ziet ernaar uit dat je de vraag ontwijkt.

Ik vind het een moedig plan, ik denk niet dat ik daar in mijn eentje naar toe zou kunnen gaan zonder dat ik gek werd van eenzaamheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Champloo op 18-08-2006 20:32:56 ]
pi_40943165
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:46 schreef broodje_poep het volgende:

[..]

Ach ja, de puberteit Ga er eerst maar eens heen op vakantie en praat dan verder. Of ga je emigreren naar een land waar je nooit geweest bent???

Missmsx spreekt trouwens Japans of niet? Ik meen het hier ooit in een ver verleden over gehad te hebben en weet het nog omdat ik ooit in een ver verleden een cursusje Japans heb gedaan om MSX spellen te spelen in het Japans
Ik heb 2,5 jaar zelfstudie gedaan en ga nu toch maar een cursus volgen (vanaf oktober ). In m'n eentje kom ik domweg niet verder. Kana lezen en schrijven gaat prima, 300 kanji herkennen lukt ook nog, de basics grammatica ken ik in theorie wel, maar de praktijk is erg lastig als je alleen met je zelf kunt oefenen. Wat mij betreft is het overigens puur een hobby, hoewel een van mijn dromen ook wel is ooit een tijdje in Japan te kunnen werken en dan zal mijn basis japans best van pas kunnen komen.

Ik heb overigens ook een Japanse penpall die vorig jaar naar Nederland is verhuisd om hier te promoveren, maar van Japans oefenen is het nooit gekomen. We spreken altijd Engels
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:48 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik was je helemaal vergeten te bedanken voor deze links!

Bij deze! bedankt .
Graag gedaan

Ik spam nog even door:
http://www.tokyovisa.co.jp/
http://www.transitionsabr(...)iving_in_japan.shtml (met links naar boeken over integreren in Japan
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:42:06 #112
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40943435
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:15 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

inderdaad, om een taal te doceren in een vreemd land wordt toch wel vereist dat je native speaker bent van de taal die je wil aanleren, en Nederlanders zijn nu niet echt bekend om hun goede uitspraak van het Engels
Neuh slaat nergens op, ik had op 't middelbaar een chinese docente, was een jaar of 24, net klaar, nog niet zo heel lang in nederland, en ze gaf engels, nederlands en aardijkskunde.

Het kan wel.
En om alle ontweken vragen nu nog even stelliig te beantwoorden.
Nee, ik ben nog nooit in japan geweest.
Maar al loopt het niet goed, al is het niet zoals ik het verwacht, ja jammer dan.
Toch leuk geprobeert en weer een ervaring rijker.

Ik zeg dit plan niet af, hoe vaak mensen me ook vertellen dat 't niet gaat lukken, het is mijn plan,mijn verhaal, mijn ervaringen.

Dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben met de commentaren hier, vooral de positieve motiveren me extra om m'n best te doen en er wat leuks van te maken.

Ik heb er nu al lol in, het regelen, extra leren, vind ik leuk.
Ik ga er echt niet heen met een kijken waar het schip strand mentaliteit.
Ik ga erheen met een je best doen, kijken of je kan bereiken wat je bereiken wilt mentaliteit!

Zo niet, jammer. weer wat geleerd!
Lukt het wel, dan is het helemaal geweldig toch?

Bovendien wil ik erheen om de cultuur beter te leren kennen, maar dat is al gezegd, zie het als een soort verlenge vakantie met een doel meer dan 'uitrusten' of 'ontspannen' of 'leuke dingen doen'.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:51:38 #113
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_40943624
Ik ben benieuwd.

Ik wil ook ouders die mij gegarandeerd een ticket terug betalen als iets mis gaat in <insert naam land>.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 18:52:40 #114
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40943645
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:51 schreef RipCore het volgende:
Ik ben benieuwd.

Ik wil ook ouders die mij gegarandeerd een ticket terug betalen als iets mis gaat in <insert naam land>.
Gewoon zeggen dat je anders de prostitutie inmoet, worked for me!
pi_40943648
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 18:51 schreef RipCore het volgende:
Ik ben benieuwd.

Ik denk dat Belgie geen probleem moet zijn
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_40944116
Schattig .
pi_40944261
Van mij is het ook een droom om ooit eens te emigreren. Waarom? Nou gewoon voor het avontuur. Kijk ik volg een MBO opleiding ICT en nu terwijl ik nog niet eens klaar ben met mijn opleiding zie ik me dit werk niet de rest van me leven doen. Dus wat blijft er dan voor mij over?
Ik ga in ieder geval verder studeren, ik leer erg makkelijk en ben erg gemotiveerd en ambitieus. Dus waarom niet een andere richting opslaan een richting opgaan waar ik meer ga doen dan stekkerblokken plaatsen en Windows voor de duizendste keer installeren.
Maargoed, ik weet ook dat ik nogal snel van standpunt verander. Wellicht denk ik er volgende week weer heel anders over en ga ik toch maar die HBO Informatica volgen, goh wat ben ik saai.

Zo dat ben ik even kwijt.
Ik wens je alvast veel succes toe Orealo. Japan lijkt mij ook een fantastisch land. Maar ik geef meerendeel van de users hier wel een beetje gelijk, laat het in ieder geval even een maandje rusten voordat je straks dingen doet die je niet meer terug kan draaien.
Maar wil je het dan nog steeds echt doen? Ga er dan ook voor, hoe moeilijk het ook mag zijn je volgt in ieder geval je hart.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:23:54 #118
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40944399
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:17 schreef Koranaga het volgende:
Van mij is het ook een droom om ooit eens te emigreren. Waarom? Nou gewoon voor het avontuur. Kijk ik volg een MBO opleiding ICT en nu terwijl ik nog niet eens klaar ben met mijn opleiding zie ik me dit werk niet de rest van me leven doen. Dus wat blijft er dan voor mij over?
Ik ga in ieder geval verder studeren, ik leer erg makkelijk en ben erg gemotiveerd en ambitieus. Dus waarom niet een andere richting opslaan een richting opgaan waar ik meer ga doen dan stekkerblokken plaatsen en Windows voor de duizendste keer installeren.
Maargoed, ik weet ook dat ik nogal snel van standpunt verander. Wellicht denk ik er volgende week weer heel anders over en ga ik toch maar die HBO Informatica volgen, goh wat ben ik saai.

Zo dat ben ik even kwijt.
Ik wens je alvast veel succes toe Orealo. Japan lijkt mij ook een fantastisch land. Maar ik geef meerendeel van de users hier wel een beetje gelijk, laat het in ieder geval even een maandje rusten voordat je straks dingen doet die je niet meer terug kan draaien.
Maar wil je het dan nog steeds echt doen? Ga er dan ook voor, hoe moeilijk het ook mag zijn je volgt in ieder geval je hart.
Ja, ik wil het nog echt doen, nu heb ik geen reden om het niet te doen, morgen ook niet, volgende week niet, zelfs volgend jaar niet alleen redenen om het wel te doen.

Bedankt voor je advies!
Tmoet een erg tof land wezen idd!

Zo aan je verhaal te lezen moet je je eigen advies ook in acht nemen .
pi_40944749
Dat doe ik ook, dat doe ik elke keer als het weer even wat moeilijker gaat.
pi_40945061
Bob is tof
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:48:28 #121
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40945161
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:45 schreef outcast_within het volgende:
Bob is tof
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:30:42 #122
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_40946580
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 19:17 schreef Koranaga het volgende:
(..)
Ik raad het iedereen aan om een emigreer-kans met beide handen aan te grijpen - ik ben blij dat ik het destijds heb gedaan
Maar vergeet niet dat er ook in het buitenland gewoon gewerkt moet worden en het dagelijkse leven wellicht heel wat minder anders zal zijn dan dat je verwacht
Vakantie doorbrengen is één, wonen & werken iets anders: als jullie hier vakantie komen vieren zijn wij gewoon aan het werk - of dat nou windows installeren is of wat anders
zonnig Brasil
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:36:03 #123
11458 ivetje
pi_40946747
Ik denk toch dat je van een koude kermis thuiskomt. Zeker als je er nog nooit bent geweest. Waar basseer je het op dat je het een geweldig land vind?? Reisverslagen, foto's, films over japan. Geloof me, het is lang niet altijd zo mooi als het allemaal lijkt. Wonen in een ander land is wel even wat anders dan op vakantie gaan etc.
Waarom ga je er niet eerst een keer op onderzoek uit ipv maar meteen erheen te emigreren??
Daarnaast snap ik niet dat je ouders het ermee eens zijn dat jij op die leeftijd in je eentje naar een land gaat waar jij nog nooit bent geweest en daar dan ook blijft wonen etc. Vind het allemaal een beetje onverantwoordelijk overkomen ook al bieden ze je een ticket terug aan.
Maar goed, als dit echt is wat je wil moet je het doen. Je komt alleen erg onvoorbereid over hier en dat zijn denk ik meer mensen met me eens
To infinity…and beyond!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:38:59 #124
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40946829
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 20:36 schreef ivetje het volgende:
Ik denk toch dat je van een koude kermis thuiskomt. Zeker als je er nog nooit bent geweest. Waar basseer je het op dat je het een geweldig land vind?? Reisverslagen, foto's, films over japan. Geloof me, het is lang niet altijd zo mooi als het allemaal lijkt. Wonen in een ander land is wel even wat anders dan op vakantie gaan etc.
Waarom ga je er niet eerst een keer op onderzoek uit ipv maar meteen erheen te emigreren??
Daarnaast snap ik niet dat je ouders het ermee eens zijn dat jij op die leeftijd in je eentje naar een land gaat waar jij nog nooit bent geweest en daar dan ook blijft wonen etc. Vind het allemaal een beetje onverantwoordelijk overkomen ook al bieden ze je een ticket terug aan.
Maar goed, als dit echt is wat je wil moet je het doen. Je komt alleen erg onvoorbereid over hier en dat zijn denk ik meer mensen met me eens
Ik heb een jaar lang om me goed voor te bereiden, m'n ouders kennen me wel, ze weten dat ik voorzichtig ben.

Ik wil dit echt doen, en ook al kom ik van een koude kermis thuis, toch heb een nieuwe taal geleerd, een nieuwe cultuur geproeft, en waarschijnlijk talloze ervaringen opgedaan .
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:34:12 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_40948565
als je voorzichtig bent, breek je toch niet je opleiding af, en ga je emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?

begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt me gewoon verstandiger om een opleiding eerst af te maken, zodat je in ieder geval een basis hebt. daarnaast kan je dan je cursus japans volgen. heb je nog wat langer de tijd daarvoor ook.

je beeld van Japas klopt waarschijnlijk niet. het is geen romantisch beeld van een beetje chillen en anime's kijken. in zowel je avatar als je siggie is te zien dat je daar toch wel fan van bent. pas op dat je echt geen te romantisch beeld ervan hebt.

en trouwens, is de Universiteit van Leiden geen idee, daar hebben ze een studie, Japans?

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 18-08-2006 21:42:51 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_40948634
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:

Universiteit van Leiden, studie, HBO

maar ben het wel met je eens dat het weer een doorgeslagen animefreak is
pi_40948727
het leven is nog lang, maar ik zou zelf ook niet kunnen wachten om een droom [?] te verwezelijken!
Ik hoop dat Japan is zoals je het jezelf voorstelt en het niet zal tegenvallen.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:43:24 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_40948872
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

maar ben het wel met je eens dat het weer een doorgeslagen animefreak is
is verbeterd Repeat... blonde ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_40950723
Als je er zelf volledig achterstaat; gewoon proberen. je bent nog jong en als je het niet geprobeerd hebt, zeg je later misschien...had ik maar...
Succes met het uiitwerken van je plannen!
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:38:20 #130
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40951052
quote:
als je voorzichtig bent, breek je toch niet je opleiding af, en ga je emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?

begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt me gewoon verstandiger om een opleiding eerst af te maken, zodat je in ieder geval een basis hebt. daarnaast kan je dan je cursus japans volgen. heb je nog wat langer de tijd daarvoor ook.

je beeld van Japas klopt waarschijnlijk niet. het is geen romantisch beeld van een beetje chillen en anime's kijken. in zowel je avatar als je siggie is te zien dat je daar toch wel fan van bent. pas op dat je echt geen te romantisch beeld ervan hebt.

en trouwens, is de Universiteit van Leiden geen idee, daar hebben ze een studie, Japans?
Als ik nu de opleiding ga doen, kan ik als ik 22 ben, een hbo opleiding gaan doen (mijn uiteindelijke goal).
Als ik 21 ben, kan ik sowieso een HBO studie gaan doen (door middel van een toelatingstest).

Misschien is mijn beeld te romantisch, misschien stel ik me er teveel van voor.
Maar het is een nieuwe cultuur, eentje zo divers als geen ander, dat wil ik meemaken!
De cultuur daar trekt aan me, ik wil dat proefen .

Als ik terugkom, begin ik op m'n 21'ste met een HBO opleiding.
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
het leven is nog lang, maar ik zou zelf ook niet kunnen wachten om een droom [?] te verwezelijken!
Ik hoop dat Japan is zoals je het jezelf voorstelt en het niet zal tegenvallen.
Dankjewel , dat hoop ik met je mee!
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 22:31 schreef Katinkat het volgende:
Als je er zelf volledig achterstaat; gewoon proberen. je bent nog jong en als je het niet geprobeerd hebt, zeg je later misschien...had ik maar...
Succes met het uiitwerken van je plannen!
mijn idee! dankjewel .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:12:25 #131
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_40955264
Orealo, eigenlijk ben je net als mij Ik wil ook ooit Japan bezoeken, dat is een ding wat zeker is. Mijn droom is om er eventueel een paar maanden te kunnen werken. Maar dan wel voorbereid met een afgeronde studie en liefst via contacten vanuit het Nederlandse bedrijfsleven en/of universiteit. Want ik ben wel van plan mijn studie af te ronden en zit hier dus nog zekers 3 jaar (en dat vind ik op dit moment hélémaal niet erg ). Als ik nu stop gooi ik ook 5 jaar collegegeld in de vuilnisbak en dat is zonde. Ik had al onlangs wat Japanse boekjes aangeschaft om te kunnen proeven van de schrijftaal. Ik ga proberen om naast mijn studie rustig een basis Japans te leggen. Maar goed, voor mij is het nog ver weg.

Voor jou het nu wel erg snel dichterbij. Het grote voordeel dat je hebt is dat je jong bent. Dat is een VOORDEEL en GEEN NADEEL. Laat de rest maar ouwehoeren, 19 is echt wel oud genoeg. Ik bedoel, er zijn zat vrouwtjes van 18 die na de middelbare school eerst in hun uppie 3 maanden gaan backpacken in de rimboe van donker Afrika en die komen ook levend terug. Volgens mij zijn de cultuurverschillen met Afrika 100x groter dan die met Japan. Eerst een vakantie is natuurlijk aan te raden, maar je hebt misschien ook wel de verhalen van de mensen uit het Japanse cultuur topic gelezen die weken, maanden in Japan hebben gezeten: zo erg als het hier beschreven wordt is het nu ook weer niet. Hoeveel miljoenen mensen wonen er wel niet in Japan, er zullen er vast plenty zijn die je willen helpen. Je moet gewoon contacten hebben waar je op kan terugvallen en daar heb je nog ruim voldoende tijd voor om die te regelen. Ik zou gewoon Japanse studenten proberen te vinden die hier bijvoorbeeld een jaartje stage lopen en daar bevriend mee raken. Kun je ze een beetje helpen met de Nederlandse cultuur en als dank helpen ze je daar dan ook. Het is maar een idee.

En bedenk ook dit: Als je in die 2 weken hostel niet hebt gevonden wat je zoekt, plak er dan nog een week vakantie achteraan en kom gewoon terug. Dan heb je iig die vakantie gehad waar hier zo om wordt geroepen. Opnieuw proberen kan altijd nog.

Dus gast, ga er gewoon voor! Mijn stem heb je en mocht je succes hebben, dan heb ik in ieder geval 1 soort-van-bekende in Japan wonen die me kan rondleiden mocht ik ook eindelijk arriveren
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:31:53 #132
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40955970
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:12 schreef Sh0g het volgende:
Orealo, eigenlijk ben je net als mij Ik wil ook ooit Japan bezoeken, dat is een ding wat zeker is. Mijn droom is om er eventueel een paar maanden te kunnen werken. Maar dan wel voorbereid met een afgeronde studie en liefst via contacten vanuit het Nederlandse bedrijfsleven en/of universiteit. Want ik ben wel van plan mijn studie af te ronden en zit hier dus nog zekers 3 jaar (en dat vind ik op dit moment hélémaal niet erg ). Als ik nu stop gooi ik ook 5 jaar collegegeld in de vuilnisbak en dat is zonde. Ik had al onlangs wat Japanse boekjes aangeschaft om te kunnen proeven van de schrijftaal. Ik ga proberen om naast mijn studie rustig een basis Japans te leggen. Maar goed, voor mij is het nog ver weg.

Voor jou het nu wel erg snel dichterbij. Het grote voordeel dat je hebt is dat je jong bent. Dat is een VOORDEEL en GEEN NADEEL. Laat de rest maar ouwehoeren, 19 is echt wel oud genoeg. Ik bedoel, er zijn zat vrouwtjes van 18 die na de middelbare school eerst in hun uppie 3 maanden gaan backpacken in de rimboe van donker Afrika en die komen ook levend terug. Volgens mij zijn de cultuurverschillen met Afrika 100x groter dan die met Japan. Eerst een vakantie is natuurlijk aan te raden, maar je hebt misschien ook wel de verhalen van de mensen uit het Japanse cultuur topic gelezen die weken, maanden in Japan hebben gezeten: zo erg als het hier beschreven wordt is het nu ook weer niet. Hoeveel miljoenen mensen wonen er wel niet in Japan, er zullen er vast plenty zijn die je willen helpen. Je moet gewoon contacten hebben waar je op kan terugvallen en daar heb je nog ruim voldoende tijd voor om die te regelen. Ik zou gewoon Japanse studenten proberen te vinden die hier bijvoorbeeld een jaartje stage lopen en daar bevriend mee raken. Kun je ze een beetje helpen met de Nederlandse cultuur en als dank helpen ze je daar dan ook. Het is maar een idee.

En bedenk ook dit: Als je in die 2 weken hostel niet hebt gevonden wat je zoekt, plak er dan nog een week vakantie achteraan en kom gewoon terug. Dan heb je iig die vakantie gehad waar hier zo om wordt geroepen. Opnieuw proberen kan altijd nog.

Dus gast, ga er gewoon voor! Mijn stem heb je en mocht je succes hebben, dan heb ik in ieder geval 1 soort-van-bekende in Japan wonen die me kan rondleiden mocht ik ook eindelijk arriveren
Gast, bedankt voor de motiverende woorden! !!
Ik ben al over 't punt van no return heen, vandaag een brief gestuurd naar m'n school om te zeggen dat de opleiding niet doorgaat.

Ik heb er zin in, echt!

Thank j00 .!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:51:37 #133
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_40956587
Maar je hebt nog niet op mijn reactie gereageerd.. over een weblog bijhouden
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 00:57:11 #134
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40956745
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 00:51 schreef Maraca het volgende:
Maar je hebt nog niet op mijn reactie gereageerd.. over een weblog bijhouden
Er is zoveel te lezen, maar eigenlijk is dat wel een leuk idee! !
Ik ga eens kijken op dat blabla.web-log.nl gebeuren! .

edit : http://orealo.web-log.nl/

Morgen ga ik 'm updaten ! .

[ Bericht 15% gewijzigd door Orealo op 19-08-2006 01:14:37 ]
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:32:11 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_40957840
Tsja vent. Zoals al zo vaak werd geroepen, beetje riskant om naar een land te gaan emigreren waar je nog nooit bent geweest. True, als het niks is, je bent zo weer thuis, maar klinkt een beetje als een uit de hand gelopen obsessie voor een land dat je niet eens eigenlijk kent. Ga er eerst anders een week of 2 heen, proef de sfeer, of het ECHT is wat je wil, en leg gelijk wat contacten??

Ik ben dan half Schots, kom elk jaar in m'n landje Schotland, maar dit jaar voor het eerst 3 maanden stage. Ik dacht altijd dat Schotland Het Land Voor Mij was, maar god wat viel dat tegen. Je wordt in het diepe gegooid, en ik had nog familie om me heen daar. Ineens sta je er alleen voor, als 18 jarige. Cultuur is anders, taal spreek ik dan vloeiend..het was een goede ervaring, ja, maar ik kuste praktisch de vloer in Schiphol.

Geloof me, het lijkt me een ge-wel-dig avontuur voor je! Echt, geniet ervan als je er eenmaal bent!

Effe tussendoor..je wil leraar worden he? Misschien ligt het aan mijn gedachtengang, maar weet je wel hoe je les moet geven? Sowieso? Laat staan in het engels (hoe goed je ook denkt dat dat is), vertaald vanuit het Japans, waar je een basis voor wil hebben (ehm, je moet mensen lesgeven?) Goed, kan aan mij liggen

Realiseer je natuurlijk wel, dat je helemaal opnieuw moet beginnen daar qua sociaal leven etc.

In ieder geval!! Ben benieuwd. Go for it, ik hoop dat het allemaal zal gaan zoals jij denkt. Living the dream eh?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 01:35:40 #136
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40957927
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:22 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik ken genoeg mensen (Duitsers) die er gewoond hebben.....
Dat zijn geen mensen
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
  Moderator zaterdag 19 augustus 2006 @ 08:39:25 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_40961068
de cultuur is zeker divers, voor toeristen die verder op de dag niks te doen hebben. de gemiddelde Japanner werkt, en werkt, en werkt...
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:01:01 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40961192
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood
quote:
Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Uit bovenstaande blijkt wel dat je geen flauw benul hebt over Japan. Hoe vaak/ lang ben je er eigenlijk geweest?

Als er één land ter wereld is waar geldt "studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood" dan is dat wel Japan.
En wat betreft 13 in een dozijn: ik ken bijna geen enkel land ter wereld waar conformisme zo'n groot goed is als in Japan.
Nederland is een losgeslagen anarchistisch zootje vergeleken bij het werken-tot-de-dood-alles-georganiseerd-doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg Japan.
Dus als dit je motieven zijn om naar Japan te emigreren, dan wens ik je veel succes....

Verder is Japan natuurlijk een fascinerend land en ik kan een emigratie naar een land met een andere cultuur alleen maar aanraden, dat is een prachtige ervaring. Maar ga dan wel om de goede reden en met de juiste instelling.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 10:13:44 #139
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40961893
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

[..]

Uit bovenstaande blijkt wel dat je geen flauw benul hebt over Japan. Hoe vaak/ lang ben je er eigenlijk geweest?

Als er één land ter wereld is waar geldt "studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood" dan is dat wel Japan.
En wat betreft 13 in een dozijn: ik ken bijna geen enkel land ter wereld waar conformisme zo'n groot goed is als in Japan.
Nederland is een losgeslagen anarchistisch zootje vergeleken bij het werken-tot-de-dood-alles-georganiseerd-doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg Japan.
Dus als dit je motieven zijn om naar Japan te emigreren, dan wens ik je veel succes....

Verder is Japan natuurlijk een fascinerend land en ik kan een emigratie naar een land met een andere cultuur alleen maar aanraden, dat is een prachtige ervaring. Maar ga dan wel om de goede reden en met de juiste instelling.

WIl je 't topic eerst doorlezen voor je reageert... .
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 01:32 schreef GotC het volgende:
Tsja vent. Zoals al zo vaak werd geroepen, beetje riskant om naar een land te gaan emigreren waar je nog nooit bent geweest. True, als het niks is, je bent zo weer thuis, maar klinkt een beetje als een uit de hand gelopen obsessie voor een land dat je niet eens eigenlijk kent. Ga er eerst anders een week of 2 heen, proef de sfeer, of het ECHT is wat je wil, en leg gelijk wat contacten??

Ik ben dan half Schots, kom elk jaar in m'n landje Schotland, maar dit jaar voor het eerst 3 maanden stage. Ik dacht altijd dat Schotland Het Land Voor Mij was, maar god wat viel dat tegen. Je wordt in het diepe gegooid, en ik had nog familie om me heen daar. Ineens sta je er alleen voor, als 18 jarige. Cultuur is anders, taal spreek ik dan vloeiend..het was een goede ervaring, ja, maar ik kuste praktisch de vloer in Schiphol.

Geloof me, het lijkt me een ge-wel-dig avontuur voor je! Echt, geniet ervan als je er eenmaal bent!

Effe tussendoor..je wil leraar worden he? Misschien ligt het aan mijn gedachtengang, maar weet je wel hoe je les moet geven? Sowieso? Laat staan in het engels (hoe goed je ook denkt dat dat is), vertaald vanuit het Japans, waar je een basis voor wil hebben (ehm, je moet mensen lesgeven?) Goed, kan aan mij liggen

Realiseer je natuurlijk wel, dat je helemaal opnieuw moet beginnen daar qua sociaal leven etc.

In ieder geval!! Ben benieuwd. Go for it, ik hoop dat het allemaal zal gaan zoals jij denkt. Living the dream eh?
Ik ga er ook een week of 2 heen, als het niet leuk is .
Lukt het wel, komt het wel goed, blijf ik langer.

Dat over leraar zijn moet ik nog eens helemaal uitpluisen, er is in ieder geval genoeg werk voor engels sprekende mensen aldaar.
pi_40962489
ik vind et idee echt über en ik durf te wedden dat je er ook best een super tijd kan hebben..
het enige probleem is dat japan niet bepaald het meest pro-westerse land ooit is..
en ook absoluut niet in verband met nederland een land dat "zich overgaf"
iets wat absoluut genant is in de ogen van japan en dus een minachtend land is..
Het zal vast niet overal zo zijn maar et word er toch enigzins ingewerkt van jongs af aan..
Maar ik zou zeggen ga er heen en kijk hoe het bevalt! Wie weet ga je daar de tijd van je leven hebben en anders kom je terug met vast veel mooie herrineringen
pi_40962625
quote:

Wat zij zegt...
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:33:27 #142
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40973917
Weblog is geupdate!

Heb nu verschillende pen palls, echt leuk om met verschillende mensen te praten uit hele andere delen van de wereld! .
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:37:05 #143
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40974012
Moet je trouwens niet eerst een soort certificaat hebben voordat je les kan geven?
pi_40974035
Leef je droom! Succes
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:30:59 #145
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40977276
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:37 schreef sleepflower het volgende:
Moet je trouwens niet eerst een soort certificaat hebben voordat je les kan geven?
Bij prive instellingen niet.
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 18:38 schreef Alexxxxx het volgende:
Leef je droom! Succes
! dankjewel!
pi_40978384
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:30 schreef Orealo het volgende:

[..]

Bij prive instellingen niet.
[..]

! dankjewel!
Een vriend van mij wil ook les geven, maar die heeft er echt zo'n...GTO-kinda idee erbij. Die komt echt van een koude kermis thuis, that's for sure.

Maarhem, misschien een idee om dit topic ook op het Aniway forum te plaatsen? Daar zitten een paar mensen die regelmatig in Japan zijn geweest, of hebben gewoond. Handig voor tips en ervaringen, ofzo.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:07:20 #147
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40978487
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:04 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Een vriend van mij wil ook les geven, maar die heeft er echt zo'n...GTO-kinda idee erbij. Die komt echt van een koude kermis thuis, that's for sure.

Maarhem, misschien een idee om dit topic ook op het Aniway forum te plaatsen? Daar zitten een paar mensen die regelmatig in Japan zijn geweest, of hebben gewoond. Handig voor tips en ervaringen, ofzo.
Goed idee! ga ik doen, zodra 't balletje begint te rollen, daat gaat over een paar maanden zijn .
Thnx for zeh tip.
Ja zoals in GTO zal 't niet zijn nee . het is wel een hele toffe serie!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:14:54 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40978791
succes, en JUIST als 18 jarige kan je je dit veroorloven.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 21:22:54 #149
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40979105
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
succes, en JUIST als 18 jarige kan je je dit veroorloven.
Dankjewel!

Dan gelijk dit topic even gebruiken voor een praktische vraag, ik ben nu mijn cursus japans aan het uitzoeken.

Dit lijkt me een goeie :
http://www.loi.nl/Hobbyenvrijetijd/Talen/PRD_000321?dct=detail&title=Japans%2c%20zelfstudiepakket

Kost wel wat, maar als ik werk zit dat wel goed.

Wat denken jullie?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:15:44 #150
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_40983056
Ik heb geen ervaring met de LOI, hoe dan ook succes!

Ik ga je weblog volgen, make us proud!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')