Het is een gooi in het diepe, dat weet ik, maar goed, lukt het niet, ben ik zo weer terug, tis een risico wat ik graag neem.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:37 schreef mschol het volgende:
het ziet er idd wat overhaast bedacht uit.. ik zou zeggen maar je opleiding eerst af en ga ondertussen alle puzzelstukjes op hun plaats leggen.
je moet niet denken dat je in 1 jaar naar een ander land (zeker niet een land als japan) kan verhuizen
Hehe, het ging ook meer om het idee zeg maar. Het is een vreemd land, vreemde gebruiken, vreemd eten, vreemde mensen etc. Dat is toch best een klap lijkt me als je daar aankomt helemaal alleen. Alles is anders...alles. Er is helemaal niets vertrouws meer in dat land, bedoel het meer op die manierquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:58 schreef Maraca het volgende:
Als TS alles een beetje voor elkaar heeft zou hij eventueel een computer/laptop kunnen aanschaffen en Skype erop zetten. Mijn zus is 2 weken geleden naar Thailand verhuist, zo hebben we contact met haar en het is ook nog eens gratisen dan kan hij ook websites zoals www.nu.nl in de gaten houden voor nieuws.. en forums voor het nederlands
En gewoon heel wat drop en frikandellen inslaan![]()
inderdaad, als je leraar Engels wil zijn in Japan moet je beide talen perfect spreken, en als jongetje van 18 jaar gaat je dat zeker niet lukken, dus stop met dromenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dus jij denkt dat je met een cursus Engels, en een cursus Japans genoeg van die beide talen kan om leraar te worden?
![]()
![]()
![]()
inderdaad, om een taal te doceren in een vreemd land wordt toch wel vereist dat je native speaker bent van de taal die je wil aanleren, en Nederlanders zijn nu niet echt bekend om hun goede uitspraak van het Engelsquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:12 schreef Bolter het volgende:
Ach joh, die gozer reageert alleen zoals een puber betaamt. Op vragen waarop hij negatieve reacties verwacht antwoord hij gewoon niet.
Ik heb 2,5 jaar zelfstudie gedaan en ga nu toch maar een cursus volgen (vanaf oktoberquote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:46 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
Ach ja, de puberteitGa er eerst maar eens heen op vakantie en praat dan verder. Of ga je emigreren naar een land waar je nooit geweest bent???
Missmsx spreekt trouwens Japans of niet? Ik meen het hier ooit in een ver verleden over gehad te hebben en weet het nog omdat ik ooit in een ver verleden een cursusje Japans heb gedaan om MSX spellen te spelen in het Japans![]()
Graag gedaanquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:48 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ik was je helemaal vergeten te bedanken voor deze links!
Bij deze! bedankt.
Neuh slaat nergens op, ik had op 't middelbaar een chinese docente, was een jaar of 24, net klaar, nog niet zo heel lang in nederland, en ze gaf engels, nederlands en aardijkskunde.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:15 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
inderdaad, om een taal te doceren in een vreemd land wordt toch wel vereist dat je native speaker bent van de taal die je wil aanleren, en Nederlanders zijn nu niet echt bekend om hun goede uitspraak van het Engels![]()
Gewoon zeggen dat je anders de prostitutie inmoet, worked for me!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:51 schreef RipCore het volgende:
Ik ben benieuwd.
Ik wil ook ouders die mij gegarandeerd een ticket terug betalen als iets mis gaat in <insert naam land>.
Ik denk dat Belgie geen probleem moet zijnquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 18:51 schreef RipCore het volgende:
Ik ben benieuwd.
Ik wil ook ouders die mij gegarandeerd een ticket terug betalen als iets mis gaat in <insert naam land>.
Ja, ik wil het nog echt doen, nu heb ik geen reden om het niet te doen, morgen ook niet, volgende week niet, zelfs volgend jaar nietquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:17 schreef Koranaga het volgende:
Van mij is het ook een droom om ooit eens te emigreren. Waarom? Nou gewoon voor het avontuur. Kijk ik volg een MBO opleiding ICT en nu terwijl ik nog niet eens klaar ben met mijn opleiding zie ik me dit werk niet de rest van me leven doen. Dus wat blijft er dan voor mij over?
Ik ga in ieder geval verder studeren, ik leer erg makkelijk en ben erg gemotiveerd en ambitieus. Dus waarom niet een andere richting opslaan een richting opgaan waar ik meer ga doen dan stekkerblokken plaatsen en Windows voor de duizendste keer installeren.
Maargoed, ik weet ook dat ik nogal snel van standpunt verander. Wellicht denk ik er volgende week weer heel anders over en ga ik toch maar die HBO Informatica volgen, goh wat ben ik saai.![]()
Zo dat ben ik even kwijt.![]()
Ik wens je alvast veel succes toe Orealo. Japan lijkt mij ook een fantastisch land. Maar ik geef meerendeel van de users hier wel een beetje gelijk, laat het in ieder geval even een maandje rusten voordat je straks dingen doet die je niet meer terug kan draaien.
Maar wil je het dan nog steeds echt doen? Ga er dan ook voor, hoe moeilijk het ook mag zijn je volgt in ieder geval je hart.![]()
Ik raad het iedereen aan om een emigreer-kans met beide handen aan te grijpen - ik ben blij dat ik het destijds heb gedaanquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 19:17 schreef Koranaga het volgende:
Van mij is het ook een droom om ooit eens te emigreren. Waarom? Nou gewoon voor het avontuur. Kijk ik volg een MBO opleiding ICT en nu terwijl ik nog niet eens klaar ben met mijn opleiding zie ik me dit werk niet de rest van me leven doen. Dus wat blijft er dan voor mij over?
(..)
Ik heb een jaar lang om me goed voor te bereiden, m'n ouders kennen me wel, ze weten dat ik voorzichtig ben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 20:36 schreef ivetje het volgende:
Ik denk toch dat je van een koude kermis thuiskomt. Zeker als je er nog nooit bent geweest. Waar basseer je het op dat je het een geweldig land vind?? Reisverslagen, foto's, films over japan. Geloof me, het is lang niet altijd zo mooi als het allemaal lijkt. Wonen in een ander land is wel even wat anders dan op vakantie gaan etc.
Waarom ga je er niet eerst een keer op onderzoek uit ipv maar meteen erheen te emigreren??
Daarnaast snap ik niet dat je ouders het ermee eens zijn dat jij op die leeftijd in je eentje naar een land gaat waar jij nog nooit bent geweest en daar dan ook blijft wonen etc. Vind het allemaal een beetje onverantwoordelijk overkomen ook al bieden ze je een ticket terug aan.
Maar goed, als dit echt is wat je wil moet je het doen. Je komt alleen erg onvoorbereid over hier en dat zijn denk ik meer mensen met me eens
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Universiteit van Leiden, studie, HBO
is verbeterd Repeat... blonde ikquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar ben het wel met je eens dat het weer een doorgeslagen animefreak is
Als ik nu de opleiding ga doen, kan ik als ik 22 ben, een hbo opleiding gaan doen (mijn uiteindelijke goal).quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
als je voorzichtig bent, breek je toch niet je opleiding af, en ga je emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?
begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt me gewoon verstandiger om een opleiding eerst af te maken, zodat je in ieder geval een basis hebt. daarnaast kan je dan je cursus japans volgen. heb je nog wat langer de tijd daarvoor ook.
je beeld van Japas klopt waarschijnlijk niet. het is geen romantisch beeld van een beetje chillen en anime's kijken. in zowel je avatar als je siggie is te zien dat je daar toch wel fan van bent. pas op dat je echt geen te romantisch beeld ervan hebt.
en trouwens, is de Universiteit van Leiden geen idee, daar hebben ze een studie, Japans?
Dankjewelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
het leven is nog lang, maar ik zou zelf ook niet kunnen wachten om een droom [?] te verwezelijken!
Ik hoop dat Japan is zoals je het jezelf voorstelt en het niet zal tegenvallen.
mijn idee! dankjewelquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 22:31 schreef Katinkat het volgende:
Als je er zelf volledig achterstaat; gewoon proberen. je bent nog jong en als je het niet geprobeerd hebt, zeg je later misschien...had ik maar...
Succes met het uiitwerken van je plannen!
Gast, bedankt voor de motiverende woorden!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:12 schreef Sh0g het volgende:
Orealo, eigenlijk ben je net als mijIk wil ook ooit Japan bezoeken, dat is een ding wat zeker is. Mijn droom is om er eventueel een paar maanden te kunnen werken. Maar dan wel voorbereid met een afgeronde studie en liefst via contacten vanuit het Nederlandse bedrijfsleven en/of universiteit. Want ik ben wel van plan mijn studie af te ronden en zit hier dus nog zekers 3 jaar (en dat vind ik op dit moment hélémaal niet erg
). Als ik nu stop gooi ik ook 5 jaar collegegeld in de vuilnisbak en dat is zonde. Ik had al onlangs wat Japanse boekjes aangeschaft om te kunnen proeven van de schrijftaal. Ik ga proberen om naast mijn studie rustig een basis Japans te leggen. Maar goed, voor mij is het nog ver weg.
Voor jou het nu wel erg snel dichterbij. Het grote voordeel dat je hebt is dat je jong bent. Dat is een VOORDEEL en GEEN NADEEL. Laat de rest maar ouwehoeren, 19 is echt wel oud genoeg. Ik bedoel, er zijn zat vrouwtjes van 18 die na de middelbare school eerst in hun uppie 3 maanden gaan backpacken in de rimboe van donker Afrika en die komen ook levend terug.Volgens mij zijn de cultuurverschillen met Afrika 100x groter dan die met Japan. Eerst een vakantie is natuurlijk aan te raden, maar je hebt misschien ook wel de verhalen van de mensen uit het Japanse cultuur topic gelezen die weken, maanden in Japan hebben gezeten: zo erg als het hier beschreven wordt is het nu ook weer niet. Hoeveel miljoenen mensen wonen er wel niet in Japan, er zullen er vast plenty zijn die je willen helpen. Je moet gewoon contacten hebben waar je op kan terugvallen en daar heb je nog ruim voldoende tijd voor om die te regelen. Ik zou gewoon Japanse studenten proberen te vinden die hier bijvoorbeeld een jaartje stage lopen en daar bevriend mee raken. Kun je ze een beetje helpen met de Nederlandse cultuur en als dank helpen ze je daar dan ook. Het is maar een idee.
En bedenk ook dit: Als je in die 2 weken hostel niet hebt gevonden wat je zoekt, plak er dan nog een week vakantie achteraan en kom gewoon terug. Dan heb je iig die vakantie gehad waar hier zo om wordt geroepen. Opnieuw proberen kan altijd nog.
Dus gast, ga er gewoon voor!Mijn stem heb je en mocht je succes hebben, dan heb ik in ieder geval 1 soort-van-bekende in Japan wonen die me kan rondleiden mocht ik ook eindelijk arriveren
Er is zoveel te lezen, maar eigenlijk is dat wel een leuk idee!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 00:51 schreef Maraca het volgende:
Maar je hebt nog niet op mijn reactie gereageerd.. over een weblog bijhouden![]()
Dat zijn geen mensenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:22 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen (Duitsers) die er gewoond hebben.....
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood
Uit bovenstaande blijkt wel dat je geen flauw benul hebt over Japan. Hoe vaak/ lang ben je er eigenlijk geweest?quote:Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
WIl je 't topic eerst doorlezen voor je reageert...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
[..]
Uit bovenstaande blijkt wel dat je geen flauw benul hebt over Japan. Hoe vaak/ lang ben je er eigenlijk geweest?
Als er één land ter wereld is waar geldt "studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood" dan is dat wel Japan.
En wat betreft 13 in een dozijn: ik ken bijna geen enkel land ter wereld waar conformisme zo'n groot goed is als in Japan.
Nederland is een losgeslagen anarchistisch zootje vergeleken bij het werken-tot-de-dood-alles-georganiseerd-doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg Japan.
Dus als dit je motieven zijn om naar Japan te emigreren, dan wens ik je veel succes....
Verder is Japan natuurlijk een fascinerend land en ik kan een emigratie naar een land met een andere cultuur alleen maar aanraden, dat is een prachtige ervaring. Maar ga dan wel om de goede reden en met de juiste instelling.
Ik ga er ook een week of 2 heen, als het niet leuk isquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 01:32 schreef GotC het volgende:
Tsja vent. Zoals al zo vaak werd geroepen, beetje riskant om naar een land te gaan emigreren waar je nog nooit bent geweest. True, als het niks is, je bent zo weer thuis, maar klinkt een beetje als een uit de hand gelopen obsessie voor een land dat je niet eens eigenlijk kent. Ga er eerst anders een week of 2 heen, proef de sfeer, of het ECHT is wat je wil, en leg gelijk wat contacten??
Ik ben dan half Schots, kom elk jaar in m'n landje Schotland, maar dit jaar voor het eerst 3 maanden stage. Ik dacht altijd dat Schotland Het Land Voor Mij was, maar god wat viel dat tegen. Je wordt in het diepe gegooid, en ik had nog familie om me heen daar. Ineens sta je er alleen voor, als 18 jarige. Cultuur is anders, taal spreek ik dan vloeiend..het was een goede ervaring, ja, maar ik kuste praktisch de vloer in Schiphol.
Geloof me, het lijkt me een ge-wel-dig avontuur voor je! Echt, geniet ervan als je er eenmaal bent!
Effe tussendoor..je wil leraar worden he? Misschien ligt het aan mijn gedachtengang, maar weet je wel hoe je les moet geven? Sowieso? Laat staan in het engels (hoe goed je ook denkt dat dat is), vertaald vanuit het Japans, waar je een basis voor wil hebben (ehm, je moet mensen lesgeven?) Goed, kan aan mij liggen
Realiseer je natuurlijk wel, dat je helemaal opnieuw moet beginnen daar qua sociaal leven etc.
In ieder geval!! Ben benieuwd. Go for it, ik hoop dat het allemaal zal gaan zoals jij denkt. Living the dream eh?
Wat zij zegt...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:
als je voorzichtig bent, breek je toch niet je opleiding af, en ga je emigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest?
begrijp me niet verkeerd, maar het lijkt me gewoon verstandiger om een opleiding eerst af te maken, zodat je in ieder geval een basis hebt. daarnaast kan je dan je cursus japans volgen. heb je nog wat langer de tijd daarvoor ook.
je beeld van Japas klopt waarschijnlijk niet. het is geen romantisch beeld van een beetje chillen en anime's kijken. in zowel je avatar als je siggie is te zien dat je daar toch wel fan van bent. pas op dat je echt geen te romantisch beeld ervan hebt.
en trouwens, is de Universiteit van Leiden geen idee, daar hebben ze een studie, Japans?
Bij prive instellingen niet.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 18:37 schreef sleepflower het volgende:
Moet je trouwens niet eerst een soort certificaat hebben voordat je les kan geven?
quote:
Een vriend van mij wil ook les geven, maar die heeft er echt zo'n...GTO-kinda idee erbij.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:30 schreef Orealo het volgende:
[..]
Bij prive instellingen niet.
[..]
! dankjewel!
Goed idee! ga ik doen, zodra 't balletje begint te rollen, daat gaat over een paar maanden zijnquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:04 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Een vriend van mij wil ook les geven, maar die heeft er echt zo'n...GTO-kinda idee erbij.Die komt echt van een koude kermis thuis, that's for sure.
Maarhem, misschien een idee om dit topic ook op het Aniway forum te plaatsen?Daar zitten een paar mensen die regelmatig in Japan zijn geweest, of hebben gewoond. Handig voor tips en ervaringen, ofzo.
Dankjewel!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:
succes, en JUIST als 18 jarige kan je je dit veroorloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |