abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:16:36 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40888947
Hoi.

Even een korte inleiding, ik ga naar japan!
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.

Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Ik stop met mijn huidige opleiding, ik ga een HBO cursus engels doen, en een cursus japans lezen schrijven en luisteren.

Over een jaar hoop ik genoeg geld bij elkaar gespaart te hebben om te vertrekken, ik ben nu 18 jaar, dus eet nog lekker bij m'n ouders mee.

Als ik er ben, boek ik voor 2 weken een hotel, en ga op zoek naar een goedkoop huis om te huren met het gespaarde geld, dan ga ik op zoek naar een baan voor engels leraar.

Er is daar een schreinend te kort aan engels sprekende mensen, en zodoende ook aan engelse leraren.

Japan lijkt me een geweldig land.

Ik open dit topic om te vragen over hints, tips over het eventueel emigreren naar japan.
pi_40888957
Kitaaaa!

Ik vind het een tof plan. And getting there is half the fun. Succes met het Japans en Engels leren. Het op een rijtje zetten van je prioriteiten, Het dromen van het avontuur dat aankomend is en de weg inslaan waarbij je goed voelt
pi_40889032
gefeliciteerd !
het zoveelste ik-heb-genoeg-van-NL-en-ga-emigreren-maar-heb-geen-flauw-idee-waar-ik-het-over-heb-topic
zonnig Brasil
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:19:25 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40889039
Ik heb een Engelse vriend en die heeft precies hetzelfde gedaan.

Is nu Engels leraar in Japan en heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet echter niet dat in Japan de mensen ook boven op elkaar wonen mocht dat de reden zijn.

Maar als je alleen 'genoeg hebt van Nederland' dan, ja wat eigenlijk precies?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:31:22 #5
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40889449
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:19 schreef popolon het volgende:
Ik heb een Engelse vriend en die heeft precies hetzelfde gedaan.

Is nu Engels leraar in Japan en heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet echter niet dat in Japan de mensen ook boven op elkaar wonen mocht dat de reden zijn.

Maar als je alleen 'genoeg hebt van Nederland' dan, ja wat eigenlijk precies?
Het is niet alleen het genoeg hebben van nederland, het is (waarschijnlijk voor een groter deel) verlangen naar japan.
Nu doe ik MBO multimedia vormgeving, maar dat kap ik dus af voor HBO engels (LOI, met toelatingstest die ik volgens de online testen moet halen) en een cursus japans (lezen schrijven en luisteren).

Zelf ga ik natuurlijk veel lezen over de cultuur etc etc.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:31:35 #6
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40889456
Klinkt leuk, ik vind Japan ook heel interessant.

Je plan van aanpak lijkt me alleen nogal overhaast bedacht.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:35:09 #7
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40889586
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:31 schreef seto het volgende:
Klinkt leuk, ik vind Japan ook heel interessant.

Je plan van aanpak lijkt me alleen nogal overhaast bedacht.
Het is het begin idee, maar ik kan het niet meer los laten, gedurende 't jaar gaat alles rustig op z'n plaats vallen.
  Donald Duck held donderdag 17 augustus 2006 @ 00:36:27 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40889621
Gaaf plan. Dan kun je tenminste Nintendo games veel eerder spelen en hoef je niet te wachten op een westerse release en vertaling!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_40890092
klinkt allemaal heel cewl.. maar verkijk je niet op et japans leren..
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:50:51 #10
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40890109
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef toetsel het volgende:
klinkt allemaal heel cewl.. maar verkijk je niet op et japans leren..
Zeker niet!
ik trek er een jaar voor uit!
pi_40890114
Ga je daar ook naar Prozak luisteren
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:51:50 #12
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890138
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef Orealo het volgende:

[..]

Zeker niet!
ik trek er een jaar voor uit!
Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusje
Seto is zo ene baas he
pi_40890194
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:51 schreef seto het volgende:

[..]

Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusje
In 1 jaar kun je toch een goede basis verkrijgen. Plus eenmaal daar gaat het leren van Japans nog harder.

De een wat sneller mss dan de ander. Maar als je gemotiveerd bent. En de doellen die je hebt er mee kunt bereiken. Dan is een jaar voldoende denk ik.
pi_40890202
Ooooh wacht je bent serieus?

De meeste mensen van jouw leeftijd zijn dit soort puberstreken inmiddels wel afgeleerd, maar goed hoor. Je gaat naar Japan, oei,
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_40890233
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:53 schreef Bolter het volgende:
Ooooh wacht je bent serieus?

De meeste mensen van jouw leeftijd zijn dit soort puberstreken inmiddels wel afgeleerd, maar goed hoor. Je gaat naar Japan, oei,
Leuk om te zien dat je zo cynisch bent geworden dat iemand niet eens meer mag dromen over een tof plan wat ook nog eens werkelijkheid kan worden
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:55:41 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40890257
Volgens mij voel je je juist in Japan al snel als 20 ingeblikte tonijn in een dozijn

maar wel een leuk plan natuurlijk.

Alleen waarom niet hier ff een opleiding doen (ipv een 'hbo' cursus Engels) en daarna gaan. je bent nog jong zat.
pi_40890291
Zucht joh, de gehele openingspost straalt er uit dat die jongen er totaal niet over na gedacht heeft. Je mag best dromen, maar door maar gelijk met je "studie" te stoppen en allerlei rare fratsen uit te halen. Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 00:58:21 #18
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890344
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Zucht joh, de gehele openingspost straalt er uit dat die jongen er totaal niet over na gedacht heeft. Je mag best dromen, maar door maar gelijk met je "studie" te stoppen en allerlei rare fratsen uit te halen. Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
Hij komt inderdaad een beetje over als een type die teveel anime ofzo heeft gekeken.
Seto is zo ene baas he
pi_40890436
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
Liefde is wel tof idd
Maar is dat zo erg? en mss gaat het meisje wel mee. en mss is het meisje na een tijdje weer weg en lonkt japan nog steeds.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 01:03:52 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40890514
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 01:01 schreef outcast_within het volgende:
Maar is dat zo erg? en mss gaat het meisje wel mee. en
nee en nee
  donderdag 17 augustus 2006 @ 01:16:10 #21
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40890800
Nouja, als de TS er echt serieus over nadenkt en het hem lukt ben ik erg jaloers op hem
Seto is zo ene baas he
pi_40892031
toevallig. Ik vertrek in februari naar Bali om daar te gaan wonen. Ik ben van plan om samen met een vriend van me een horecagelegenheid te beginnen. Ik ben nu net begonnen met de meeste dingen in orde te maken, maar dat valt allemaal niet mee. Niets houd me meer tegen, maar het is allemaal toch lastiger dan je in eerste instantie bedenkt. Ik weet niet hoe dat allemaal in Japan werkt, maar ik moet bijv. een werkvergunning regelen die je niet zo makkelijk krijgt, ook een visum voor langere tijd wil nog wel problemen opleveren. En dan ben ik nog niet beland bij verzekeringen, huurcontracten, enz enz.
Ben je al wel eens in Japan geweest? Lijkt mij ook geweldig om een keer te zien. Ik hou dit topic wel in de gaten, ik hoop dat het je allemaal lukt.
pi_40892080
Misschien een idee om eerst eens op vakantie te gaan naar Japan? Gelijk emmigreren naar een land is een grote stap, zeker als je een jaar moet sparen en je huidige opleiding gaat afbreken ervoor.

Denk er eerst maar eens goed over na. In japan kan je als je er een beetje europees uitziet wel leuke baantjes krijgen hoor. De broer van een goede vriend van mij ging er heen als model, was geen succes maar kreeg binnen 2 weken tijd 2 hele toffe banen aangeboden
pi_40894412
Ik was eerst ook van plan naar Japan te gaan, en wil dat nog steeds maar begin eerst in een engels sprekend land. Wil wat meer van de wereld zien en wat andere culturen leren kennen, ben van plan naar australie (waar ik diverse contacten heb) een jaartje te werken. Gelijk emigreren lijkt me wel een erg grote stap TS weet je dat zeker? straks vind je het geen butt aan of is het anders als je je voorsteld. Probeer via Japanse ambassade mee te doen met uitwisseling programma (die worden eens per jaar gehouden) dan kan je daar half jaar tot jaar werken! Lijkt me een betere eerste stap. En tot die tijd verdiep je in het japans en ga sparen!!! (levenstandaard is nogal wat duurder in japan)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:32:15 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40894440
Hier een site van een mevrouw die hetzelfde gedaan heeft
http://www.amychavez.addr.com/index.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40894472
Wat ook belangrijk is.. is Engrish spreken hahaha

http://www.engrish.com/
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:38:09 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40894534
Maar idd er is zeker behoefte aan goed engels onderwijs daar. Want in het reguliere onderwijs is dat om te huilen. Tevens verdiep je wat in de cultuur en besef dat je westers blijft en bent. Dus alleen buigen als je het kan en anders gewoon een hand geven. Ik vindt het heel moedig dat je overweegt naar een totaal andere cultuur te verhuizen. Succes TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40894619
Laat nog een beetje weten hoe het is vergaan!! En ik had al wat dingen uitgezocht.. via ambassade kan je veeeeeeeeel info hierover vinden!! Ik ga zelf nog tijdje sparen enzo voordat ik weg ga!!
Ga gewoon paar landen jaar tot halfjaar meteen emigreren dan is de weg terug zo lastig!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:45:03 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40894660
Ben ook benieuwd TS dus houd ons op de hoogte.
pi_40894878
Tof idee! Doe gek en ga naar Japan! Heel veel succes!
Maar wat ik wel wil zeggen, je blijft een buitenstaander (of Ganjin geloof ik??) in Japan hoezeer je ook je best doet om te integreren, kan een voordeel zijn. Kan een nadeel zijn..
Dit is een Signature....
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:46:07 #31
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40897265
Het visum gebeuren heb ik uitgezocht, was een lap text om te lezen, maar dat is het zeker waard.
Er zijn verschillende soort visa,als je een werk visa wilt ,moet je iemand vinden die garant wilt staan voor jouw werk, een werkgever dus.

Nou ben ik bang dat dat best een lastige opdracht kan zijn, dus ben ik verder gaan zoeken, en jawel, er is een omweg!
Er is een bepaald soort visum "To engage in other activities than the current visum allows", die moet ik dus hebben, is wel tijdelijk, maar als je eenmaal werk hebt, is een reguliere visum niet zo moeilijk meer te krijgen.

Ik heb het ook met een japanse vriend van mij overlegt, hij zegt dat 't best lastig kan worden, maar hij denkt dat het wel goed te doen is, een appartement vinden voor 1 a 2 mensen is niet al te moeilijk in tokyo volgens hem.

Ik moet ook nog gaan kijken of ik wel in tokyo ga zitten, of ergens erbuiten.
pi_40897339
Dus jij denkt dat je met een cursus Engels, en een cursus Japans genoeg van die beide talen kan om leraar te worden?

pi_40897421
Interessant, maar of je veel verdient als leraar engels is natuurlijk een tweede. Je zult er kwa comfort op moeten inleveren ten opzichte van Nederland.

Ik hou het gewoon op vakanties naar Japan, en dan lekker weer thuis komen in een van de beste landen van de wereld: Nederland.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 10:53:21 #34
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40897489
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dus jij denkt dat je met een cursus Engels, en een cursus Japans genoeg van die beide talen kan om leraar te worden?

Jij weet denk ik niet hoe laag de standaard daar is qua engels..
Ze beginnen het zelfs met les te geven op de basisschool, en nou, dat kan ik wel hoor.
pi_40897505
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ze beginnen het zelfs met les te geven op de basisschool, en nou, dat kan ik wel hoor.
En dat Japans dan

donderdag 17 augustus 2006 @ 10:55:56 #36
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40897562
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

En dat Japans dan

Daar trek ik een jaar voor uit, dan moet ik een goeie basis hebben.
pi_40897673
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef Orealo het volgende:

[..]

Daar trek ik een jaar voor uit, dan moet ik een goeie basis hebben.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_40897757
Volgens mij moet je dan best zeker zijn dat je er een baan kunt vinden want het is een teringduur land. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:03:16 #39
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40897810
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 10:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Dat is zo, maar jij 'weet' zeker dat 't anders is .

Maar goed, 't to do lijstje :

- Pittig gesprek met ouders (vandaag)
- School afbellen (morgen)
- Werk zoeken (volgende week naar uitzendbureau)
- Cursus engels starten (over een maand, na loon.)
- Cursus japans starten (idem)

en in de toekomst :
- Toeristen Visum regelen
- gelijk extra visum regelen
- ZiektekostenVerzekering voor daar regelen
- Goedkoop hotel vinden via internet
- inentingen checken
- vertrekdatum bepalen
- laatste dingetjes in nederland afzeggen (verzekering, maandblad, etc etc)
pi_40897964
En dan kan ik over een jaar of 10 jouw uitkering gaan betalen zeker...
pi_40897978
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:03 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat is zo, maar jij 'weet' zeker dat 't anders is .

Maar goed, 't to do lijstje :

- Pittig gesprek met ouders (vandaag)
- School afbellen (morgen)
- Werk zoeken (volgende week naar uitzendbureau)
- Cursus engels starten (over een maand, na loon.)
- Cursus japans starten (idem)
Nouja ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat je uit de voeten kunt met een jaartje japans. Maar goed, bewijs het tegendeel zou ik zeggen.

Overigens, zou ik eerst dat gesprek met je ouders maar eens voeren. Ik denk dat je kijk op dingen daarna wel wat anders is. Je klinkt nogal "gehaast" en niet goed doordacht voor zo'n onderneming.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_40898783
waar dacht je zo snel dat goedkope flatje of huisje te vinden.... je bent al snel 2-3 uur aan het sporen eer je wat naar West-europese standaard (prijs/opp-verhouding).
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:45:35 #43
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40899059
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef mrPanerai het volgende:
waar dacht je zo snel dat goedkope flatje of huisje te vinden.... je bent al snel 2-3 uur aan het sporen eer je wat naar West-europese standaard (prijs/opp-verhouding).
Er zijn boeken vol te vinden bij de lokale kiosk daaro waarin staat wie wat waar, tatami, landlord, eisen, hoever van een station etc etc staat er allemaal in.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 11:46:34 #44
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40899085
Interessant!
Ik ga je vorderingen zeker volgen (als je ons daarvan op de hoogte houd) en misschien ga ik je voorbeeld in de toekomst zelfs ook nog wel volgen ^^
Succes!
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40899642
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
Jij hebt duidelijk geen idee hoe het in Japan aan toe gaat..

* de sociale druk is enorm hoog: uit eten met de baas is belangrijker dan iets van een privé leven.
* werknemers binnen een bedrijf draaien dubbele diensten om in een goed plaatje te komen bij de baas, allemaal!
* de cultuur staat bol van de etiquetten, die je strikt dient na te leven, anders ben je een outcast.
* emoties op de werkvloer uiten is uit den boze, daar kan je ontslagen voor worden.

Als er ergens in de wereld een 13-in-een-dozijn-cultuur is, dan is het daar wel.....

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:04:25 #46
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40899769
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

* de sociale druk is enorm hoog: uit eten met de baas is belangrijker dan iets van een privé leven.
* werknemers binnen een bedrijf draaien dubbele diensten om in een goed plaatje te komen bij de baas, allemaal!
* de cultuur staat bol van de etiquetten, die je strikt dient na te leven, anders ben je een outcast.
* emoties op de werkvloer uiten is uit den boze, daar kan je ontslagen voor worden.

Als er ergens in de wereld een 13-in-een-dozijn-cultuur is, dan is het daar wel.....

niet als 'buitenlander'.

Bovendien, 't land trekt aan me, de etiquetten, de cultuur, etc etc.
't trekt!
't lonkt!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 12:07:52 #47
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40899903
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:04 schreef Orealo het volgende:

[..]

niet als 'buitenlander'.

Bovendien, 't land trekt aan me, de etiquetten, de cultuur, etc etc.
't trekt!
't lonkt!
Ben je er al wel eens in het echt geweest?
pi_40899979
terug vind japan
pi_40900179
Oeh, ik als 16-jarige wapanese wilde ook zoooo graag in japan wonen. Die drang is gelukkig weg, dat land trekt me niet meer dan slechts een vakantie af en toe. Ik zou er nooit willen wonen.

Maar, good luck to you. Ik hoop dat het je lukt, en dat het niet bij veel grote verhalen blijft. (zoals ik bij een aantal vrienden/kenissen heb zien gebeuren.)
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_40900837
quote:

[..]

niet als 'buitenlander'.
Juist als buitenlander.... Prima dat je gaat, maar volgens mij heb je echt geen idee...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_40901738
Volgens mij kun je beter een internationaal gerichte studie gaan doen en dan stages/uitwisselingsprgramma's in Japan regelen. Als dat je dan bevalt kun je besluiten voor een internationale werkgever naar Japan te verhuizen.
Japans spreken moet nog wel lukken in een jaar, maar lezen kun je vergeten. Cursussen Japans zijn dungezaaid, realiseer je dat.
Ziektekosten en verzekeringen zijn schreeuwend duur (de sociale voorzieningen zijn niet zo goed geregeld als hier in Nederland).

En realiseer je dat alleen verhuizen naar het buitenland je sociale leven geen goed zal doen. Het kost veel moeite om nieuwe contacten/vriendschappen op te bouwen, zeker in een vreemd land.
Misschien wel handig om te lezen: http://www.emigrerenkunjeleren.nl/

Ik hoop voor je dat je droom gaat uitkomen en het is wat je er van verwacht

-edit- Of dit studie-idee: http://www.japans.leidenuniv.nl/

[ Bericht 7% gewijzigd door MissMSX op 17-08-2006 13:12:42 ]
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_40901832
Als toerist kom je er mee weg om je niet altijd aan de etiquette te houden....

Maar waarom trekt japan je zo?

Mijn trekt japan ook enorm; maar dat komt vooral omdat japan alles is wat ik niet ben. Dat wil ik graag zien/meemaken, maar ik zou er nooit in kunnen aarden denk ik. Daarom vakantie!
pi_40905649
quote:

Ja Hoi
pi_40907245
De enige reden die ik kan verzinnen waarom iemand naar japan zou willen verhuizen is om de hippe televisieseries. voor de rest is het maar een vreemd volk eerlijk gezegd.
pi_40907344
Het lijkt me een ontzettend gaaf plan, maar ik weet van mezelf dat het mij niet zou lukken binnen een jaar een goede basis aan Japanse taal te leren, en me in m'n eentje te kunnen handhaven in zo'n compleet ander land dan de meeste europese landen.
Ik hoop echt dat het jou wel lukt, heel veel succes alvast!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_40907492
Hij's er waarschijnlijk nog nooit geweest. Dopie
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_40907540
goed plan, emigreren naar een land waar je nog nooit geweest bent
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:46:33 #58
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_40907612
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:43 schreef Repeat het volgende:
goed plan, emigreren naar een land waar je nog nooit geweest bent
Ik ben van Friesland naar Limburg verhuisd, daar was ik voor die tijd ook nog nooit geweest.
Kleinere afstand, maar 't idee is hetzelfde
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_40907624
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:46 schreef Maeksy het volgende:

[..]

Ik ben van Friesland naar Limburg verhuisd, daar was ik voor die tijd ook nog nooit geweest.
Kleinere afstand, maar 't idee is hetzelfde
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:57:31 #60
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_40907913
TVP. Japan trekt mijn intresse, maar puur alleen voor een vakantie een keer.

Lees ook eens de boeken van Barry Eisler.
pi_40907941
quote:
[b]
en hoe zit het met je didactische skills?
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:47:53 #62
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40909234
Net gepraat met ouders.

Staan gelukkig volledig achter me!
"Als dit is wat je wilt, moet je doen, anders krijg je er later spijt van, realiseer je wel dat als het niet is wat je denk dat 't is, dat we altijd klaar staan om een ticket terug te kopen voor je!"

Phew.
Ze hebben alleen liever niet dat ik alleen ga, maar wie weet komt daar ook nog een oplossing voor!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:48:59 #63
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40909275
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:03 schreef MissMSX het volgende:
Volgens mij kun je beter een internationaal gerichte studie gaan doen en dan stages/uitwisselingsprgramma's in Japan regelen. Als dat je dan bevalt kun je besluiten voor een internationale werkgever naar Japan te verhuizen.
Japans spreken moet nog wel lukken in een jaar, maar lezen kun je vergeten. Cursussen Japans zijn dungezaaid, realiseer je dat.
Ziektekosten en verzekeringen zijn schreeuwend duur (de sociale voorzieningen zijn niet zo goed geregeld als hier in Nederland).

En realiseer je dat alleen verhuizen naar het buitenland je sociale leven geen goed zal doen. Het kost veel moeite om nieuwe contacten/vriendschappen op te bouwen, zeker in een vreemd land.
Misschien wel handig om te lezen: http://www.emigrerenkunjeleren.nl/

-edit- Of dit studie-idee: http://www.japans.leidenuniv.nl/
Bedankt voor de linkjes, goed leesvoer!
Daat 't sociaal gezien lastig gaat worden, heb ik door, ga ik ook zeker veel aan werken.
pi_40909351
Goh, dat had ik nou niet verwacht... thumbs up voor je ouders! Als je nou ook even kan regelen dat ze je ticket heen betalen....

Ik zou zeggen zoek een japanse penvriend(in) ofzo. Heb je in ieder geval al contacten in Japan.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:53:45 #65
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_40909406
ongeloofelijk..... wat een gek
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_40909573
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:47 schreef Orealo het volgende:
Nja, weet je in ieder geval waar je het vandaan hebt...
pi_40909672
Eej leuk plan man!

Ik heb 5 maanden stage gelopen in een klein Taiwanees dorpje, voor de tweede wereldoorlog was Taiwan 100 jaar een kolonie van Japan vandaar dat ik wat van die cultuur meegekregen heb.

Ook in Taiwan zijn veel engels leraren en is er veel behoefte aan. Dit geld overigens ook voor Vietnam, China en Zuid Korea (waar je het best schijnt te kunnen verdienen). Veel jongeren geven een paar dagen les of zijn priveleraren. Omdat aziaten geloven dat kinderen engels snel oppikken ken ik zelfs gevallen van mensen die een kleuterklas vol kinderen die geen engels konden moesten voorlezen.

Zorg er wel voor dat je de basisregels engels kan en weet dat de voorkeur uitgaat naar mensen die engels als moedertaal hebben. In Taiwan was er een website voor dit soort engels leraren met een forum en alles, als je even googeld heb je deze waarschijnlijk ook wel voor Japan.
Ik zou trouwens gewoon een werkvergunning regelen en lekker gaan. Engels pik je daar snel genoeg op in het wereldje en Japans als je er je best voor doet helemaal. Bedenk wel dat het vaak bij een bijbaantje blijft, ik zou er een jaartje voor uittrekken en dan weer teruggaan naar Nederland om verder te studeren...

succes!
黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:05:20 #68
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40909697
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:03 schreef MissMSX het volgende:

Daar dacht ik ook aan.
Is het niet handiger om via hier daar te studeren of sowieso een opleiding te gaan volgen ofzo. (Ik weet niet wat de mogelijkheden daar toe zijn. Maar misschien bestaan die wel.) Zodat je eerst gedurende je opleiding kan kijken hoe het bevalt.

Bovendien lijkt me leraar Engels nou niet iets waar je heel veel mee verdient. En veel carriere kansen mee hebt. Tenzij je dat de rest van je leven wil blijven doen
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:08:14 #69
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40909780
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook aan.
Is het niet handiger om via hier daar te studeren of sowieso een opleiding te gaan volgen ofzo. (Ik weet niet wat de mogelijkheden daar toe zijn. Maar misschien bestaan die wel.) Zodat je eerst gedurende je opleiding kan kijken hoe het bevalt.

Bovendien lijkt me leraar Engels nou niet iets waar je heel veel mee verdient. En veel carriere kansen mee hebt. Tenzij je dat de rest van je leven wil blijven doen
Even opgezocht,
verdient zo'n 250.000 yen, omgerekend (uit m'n blote hoofd) is dat iets van 1700 euro.
De huizenprijzen daar ga ik nog even uitpluisen
pi_40909875
Check dan maar hier (ken je vast al wel):

http://www.japan-guide.com/e/e625.html
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:11:31 #71
51748 H4ze
wait...what?
pi_40909879
Cool Zelf zou ik er nooit willen wonen, maar ik wil er zeker nog een keer op vakantie gaan.

@ TS: heb je de film 'Lost in Translation' gezien?
*BURP*
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:13:18 #72
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40909921
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef zatoichi het volgende:
Check dan maar hier (ken je vast al wel):

http://www.japan-guide.com/e/e625.html
Yep, goeie site dat! !
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef H4ze het volgende:
Cool Zelf zou ik er nooit willen wonen, maar ik wil er zeker nog een keer op vakantie gaan.

@ TS: heb je de film 'Lost in Translation' gezien?
Hmm, nee niet gezien, horror? .
pi_40910062
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:13 schreef Orealo het volgende:
Hmm, nee niet gezien, horror? .
Haha nee gaat meer over de culture shock en de eenzaamheid in Tokyo; wel een errug goeie film!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:32:17 #74
51748 H4ze
wait...what?
pi_40910342
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Haha nee gaat meer over de culture shock en de eenzaamheid in Tokyo; wel een errug goeie film!
Jep, zeker goeie film Zeker 't kijken waard.

linkje
*BURP*
pi_40910871
quote:

[..]

niet als 'buitenlander'.
Als buitenlander ben je gewoon een omhoog geschoten bleekscheet die nooit van zijn leven Japanner zal worden.

Nee, leuk vooruitzicht

Oh, eerstehands informatie van mijn Thaise bijna-nichtje, die vloeiend Japans spreekt en er vaak genoeg is geweest. Zelfs zij heeft moeite met de omgangsvormen daar. En die woont er een stukkie dichterbij

Succes..
pi_40910952
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Als buitenlander ben je gewoon een omhoog geschoten bleekscheet die nooit van zijn leven Japanner zal worden.

Nee, leuk vooruitzicht

Oh, eerstehands informatie van mijn Thaise bijna-nichtje, die vloeiend Japans spreekt en er vaak genoeg is geweest. Zelfs zij heeft moeite met de omgangsvormen daar. En die woont er een stukkie dichterbij

Succes..
Zegt misschien ook wat over jouw familie

Hij heeft een droom en volgt die, waren er maar meer mensen die dat zouden kunnen zeggen. Allemaal van die plutos die hem moeten afzeiken, goedkoop man.
pi_40911063
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:55 schreef vruitig het volgende:

[..]

Zegt misschien ook wat over jouw familie

Hij heeft een droom en volgt die, waren er maar meer mensen die dat zouden kunnen zeggen. Allemaal van die plutos die hem moeten afzeiken, goedkoop man.
Ja zoiets.

Van mij mag hij zelfs naar de maan als hij dat zo graag wil. Ik heb alleen een flauw vermoeden dat hij het lichtelijk onderschat; op je 18e jaar naar de andere kant van de wereld, naar een land waar de cultuur bijna niet tegenovergestelder kan zijn en met een jaartje Japans en Engels op zak.

Dénk ik. :S
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:49:44 #78
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40912652
Ik heb ook van iemand gehoord dat het als gajin moelijk is om echt 'in' de samenleving te geraken. Diegene had een leraar die haar Japans lesgaf en ook af en toe naar Japan op vakantie ging. Een avond liep hij buiten rond en sprak een vrouw hem aan. Aangezien het donker was kon ze niet zien dat hij geen Japanner was. Toen ze langs een lantaarnpaal liepen zag ze dat hij duidelijk een buitenlander was, en liep snel naar iemand anders toe. Hij hoorde haar nog zeggen, "weet u misschien hoe laat het is? Die meneer daar spreekt geen Japans..."

Gezellig.
pi_40915343
Ook een goede site: http://jref.com/
En het forum waar je genoeg vragen kunt stellen: http://jref.com/forum/
50.000 O+
pi_40915422
Maar heb je nou al nagedacht over hoe je aan geld moet komen? Dat mis ik een beetje in je verhaal.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_40915489
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:49 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb ook van iemand gehoord dat het als gajin moelijk is om echt 'in' de samenleving te geraken. Diegene had een leraar die haar Japans lesgaf en ook af en toe naar Japan op vakantie ging. Een avond liep hij buiten rond en sprak een vrouw hem aan. Aangezien het donker was kon ze niet zien dat hij geen Japanner was. Toen ze langs een lantaarnpaal liepen zag ze dat hij duidelijk een buitenlander was, en liep snel naar iemand anders toe. Hij hoorde haar nog zeggen, "weet u misschien hoe laat het is? Die meneer daar spreekt geen Japans..."

Gezellig.
Dat kan je hier ook meemaken. Genoeg mensen die met een grote boog om een Turk of Surinamer heenlopen
50.000 O+
pi_40915807
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dat kan je hier ook meemaken. Genoeg mensen die met een grote boog om een Turk of Surinamer heenlopen
Oh jee, die zitten toch niet in dit topic toch?
pi_40916243
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:15 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Oh jee, die zitten toch niet in dit topic toch?
Als dat zo is zou ik er als ik jou was met en grote boog omheen posten
50.000 O+
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:45:44 #84
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40916901
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:04 schreef Jarno het volgende:
Maar heb je nou al nagedacht over hoe je aan geld moet komen? Dat mis ik een beetje in je verhaal.
Ja, werken.
Er zijn genoeg baantjes voor mensen met een engels diploma.
Misschien niet de tofste, maar goed.
Denk aan tolk, boeken vertalen, ze zoeken ook in de hotel business mensen die engels en japans spreken (voor de internationale gasten).
Ook is er veel vraag naar engelse leraren.
pi_40918810
Ik ben absoluut geen specialist maar ik ben wel 3 weken op vakantie geweest in Japan (was heeeeeeeeeel leuk ) maar voor zover ik weet ik krijgt zo'n beetje elke jonge japanner les in engels op school maar zijn die die lessen grotendeels theoretisch dus lezen kunnen ze prima maar verstaan en spreken matig.. Ik heb zelfs een aantal keer mijn vraag moeten opschrijven maar dan was het wel altijd duidelijk, maar daarom kan ik me niet echt voorstellen dat er zoveel vraag is naar engels sprekende mensen. Is het niet in China waar een grote vraag is naar engelse les? Ik ben daar een aantal keren aangesproken door chinezen die hun engels wilden oefenen. In Japan niet.. Ik ben toen btw oa in het nederlandse park huis den bosch geweest in het zuiden (echt maf om daar rond te lopen als nederlander, btw japanners snappen nederlandse terrasjes niet, lekker zonnetje en toch gaan ze binnen zitten aan de bar...) en daar werken een aantal nederlanders. Mischen kun je het daar proberen als ze personeel nodig als als leraar engels of zo niet lukt?
Dit is een Signature....
pi_40918838
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:45 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja, werken.
Er zijn genoeg baantjes voor mensen met een engels diploma.
Misschien niet de tofste, maar goed.
Denk aan tolk, boeken vertalen, ze zoeken ook in de hotel business mensen die engels en japans spreken (voor de internationale gasten).
Ook is er veel vraag naar engelse leraren.
Heb je trouwens contacten in Japan? Iemand bij wie je eventueel een nachtje kunt crashen, of die je even wegwijs kan maken in de stad. ?
Als je die niet hebt, is het misschien een goed idee om een penpal ofzoiets te zoeken, genoeg sites daar voor.
Ik sprak net een collega van mijn pa, die anderhalf jaar in Japan gewoont heeft. Hij raadde het enorm aan, om iemand te hebben om op terug te vallen als je daar bent.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 22:46:54 #87
152409 broodje_poep
het stinkt hier...
pi_40919643
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.
Ach ja, de puberteit Ga er eerst maar eens heen op vakantie en praat dan verder. Of ga je emigreren naar een land waar je nooit geweest bent???

Missmsx spreekt trouwens Japans of niet? Ik meen het hier ooit in een ver verleden over gehad te hebben en weet het nog omdat ik ooit in een ver verleden een cursusje Japans heb gedaan om MSX spellen te spelen in het Japans
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:20:43 #88
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40921094
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 22:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Heb je trouwens contacten in Japan? Iemand bij wie je eventueel een nachtje kunt crashen, of die je even wegwijs kan maken in de stad. ?
Als je die niet hebt, is het misschien een goed idee om een penpal ofzoiets te zoeken, genoeg sites daar voor.
Ik sprak net een collega van mijn pa, die anderhalf jaar in Japan gewoont heeft. Hij raadde het enorm aan, om iemand te hebben om op terug te vallen als je daar bent.
Yep ik heb me op wat pen pal websites ingeschreven, en naar een paar japanse mensen een mailtje gestuurd!

Eigenlijk best leuk, dat pen pall gebeuren. .
pi_40921284
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:20 schreef Orealo het volgende:

[..]

Yep ik heb me op wat pen pal websites ingeschreven, en naar een paar japanse mensen een mailtje gestuurd!

Eigenlijk best leuk, dat pen pall gebeuren. .
Mja, ik heb een tijdje een penpal gehad waarmee ik spulletjes swapte, vooral stickers en af en toe een capsule toy.

Ook al was het meisje 17, en kreeg ze volop les, haar Engels was echt matig. Een hoog Babelfish gehalte, zeg maar. Het zijn ook vooral kids van 14 tot 17 die Engels sprekende penpals zoeken, die willen die taal zo graag onder de knie krijgen.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:39:10 #90
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40921688
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 23:25 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Mja, ik heb een tijdje een penpal gehad waarmee ik spulletjes swapte, vooral stickers en af en toe een capsule toy.

Ook al was het meisje 17, en kreeg ze volop les, haar Engels was echt matig. Een hoog Babelfish gehalte, zeg maar. Het zijn ook vooral kids van 14 tot 17 die Engels sprekende penpals zoeken, die willen die taal zo graag onder de knie krijgen.
Ja ik zit nu ook een beetje profielen door te bladeren, maar er zijn zelfs mensen die een engelse studie gedaan hebben in japan, en nog niet redelijk (naar onze maatstaven) uit hun woorden kunnen komen.

Het is wel leuk die profielen door te bladeren, ik hoop dat mensen reageren! .

oh ja, zal ook nog een mailtje naar een jongen sturen dan. .
pi_40921924
Ik denk niet dat iemand van 18 echt heel erg veel gaat verdienen. Ook al is er zo'n gebrek aan leraren Engels. Verder vind ik het onzettend dom dat je je huidige studie afbreekt om te emmigreren naar een land waar je nog nooit bent geweest.

En japans leren, daar trek jij een jaar voor uit. Bedenk goed dat dit pittig is als je dit naast werk+ een studie Engels gaat doen (ook al is het LOI, het blijft HBO-niveau voor een MBO-er)

Mijn advies: ga er eerst maar eens op vakantie.....
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:51:51 #92
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40922068
Mijn god, als ik die websites zo lees, al die profielen, ze willen allemaal engels leren!

Zijn er daar trouwens prive instellingen die engels leren?
Lijkt me een goed plan als ik 't zo lees..

[ Bericht 40% gewijzigd door Orealo op 18-08-2006 00:01:19 ]
pi_40922881
quote:

[..]

En Japanners vinden heb absoluut niet leuk als een buitenlander hun taal spreekt! Let daar wel even op....
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:37:05 #94
69994 seto
-|||--------|||-
pi_40923422
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:18 schreef Solitarias het volgende:

[..]

En Japanners vinden heb absoluut niet leuk als een buitenlander hun taal spreekt! Let daar wel even op....
Hoe weet je dat?
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:48:56 #95
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_40923734
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef MissMSX het volgende:
Ook een goede site: http://jref.com/
En het forum waar je genoeg vragen kunt stellen: http://jref.com/forum/
Ik was je helemaal vergeten te bedanken voor deze links!

Bij deze! bedankt .
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:00:18 #96
85041 Zeeuwtje
Hoezo Noordbevelandse Mafia?
pi_40924022
Ga er aub eerst op vakantie, dan krijg je een indruk hoe of wat en dan kan je gelijk contacten opbouwen. Zonder eerst daar te kijken gelijk beslissen om te emigreren komt nogal kinderlijk over en is niet zo slim.
pi_40928126
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 00:37 schreef seto het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Ik ken genoeg mensen (Duitsers) die er gewoond hebben.....
pi_40928132
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:00 schreef Zeeuwtje het volgende:
komt nogal kinderlijk over en is niet zo slim.

TS is ook pas 18
pi_40941746
Dan ben ik straks oud genoeg voor een meet en DAN ga je weg.
Past wel bij je, veel succes!
pi_40941983
Jammer dat het topic niet een paar jaar oud is en we nu konden lezen hoe het allemaal is gegaan
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')