Het is niet alleen het genoeg hebben van nederland, het is (waarschijnlijk voor een groter deel) verlangen naar japan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:19 schreef popolon het volgende:
Ik heb een Engelse vriend en die heeft precies hetzelfde gedaan.
Is nu Engels leraar in Japan en heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet echter niet dat in Japan de mensen ook boven op elkaar wonen mocht dat de reden zijn.
Maar als je alleen 'genoeg hebt van Nederland' dan, ja wat eigenlijk precies?
Het is het begin idee, maar ik kan het niet meer los laten, gedurende 't jaar gaat alles rustig op z'n plaats vallen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:31 schreef seto het volgende:
Klinkt leuk, ik vind Japan ook heel interessant.
Je plan van aanpak lijkt me alleen nogal overhaast bedacht.
Zeker niet!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef toetsel het volgende:
klinkt allemaal heel cewl.. maar verkijk je niet op et japans leren..
Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusjequote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef Orealo het volgende:
[..]
Zeker niet!
ik trek er een jaar voor uit!
In 1 jaar kun je toch een goede basis verkrijgen. Plus eenmaal daar gaat het leren van Japans nog harder.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:51 schreef seto het volgende:
[..]
Denk niet dat je in een jaar voldoende Japans kunt spreken, vooral niet met zo`n cursusje![]()
Leuk om te zien dat je zo cynisch bent geworden dat iemand niet eens meer mag dromen over een tof plan wat ook nog eens werkelijkheid kan wordenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:53 schreef Bolter het volgende:
Ooooh wacht je bent serieus?
![]()
![]()
![]()
De meeste mensen van jouw leeftijd zijn dit soort puberstreken inmiddels wel afgeleerd, maar goed hoor. Je gaat naar Japan, oei,![]()
Hij komt inderdaad een beetje over als een type die teveel anime ofzo heeft gekeken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Zucht joh, de gehele openingspost straalt er uit dat die jongen er totaal niet over na gedacht heeft. Je mag best dromen, maar door maar gelijk met je "studie" te stoppen en allerlei rare fratsen uit te halen. Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
Liefde is wel tof iddquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:56 schreef Bolter het volgende:
Dit is zo'n typ die over 3 weken een meisje tegenkomt en dan al niet meer weg wilt.
nee en neequote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:01 schreef outcast_within het volgende:
Maar is dat zo erg? en mss gaat het meisje wel mee. en
Jij weet denk ik niet hoe laag de standaard daar is qua engels..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dus jij denkt dat je met een cursus Engels, en een cursus Japans genoeg van die beide talen kan om leraar te worden?
![]()
![]()
![]()
En dat Japans danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:53 schreef Orealo het volgende:
[..]
Jij weet denk ik niet hoe laag de standaard daar is qua engels..
Ze beginnen het zelfs met les te geven op de basisschool, en nou, dat kan ik wel hoor.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:55 schreef Orealo het volgende:
[..]
Daar trek ik een jaar voor uit, dan moet ik een goeie basis hebben.
Dat is zo, maar jij 'weet' zeker dat 't anders isquote:
Nouja ik wil je niet ontmoedigen, maar ik denk niet dat je uit de voeten kunt met een jaartje japans. Maar goed, bewijs het tegendeel zou ik zeggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:03 schreef Orealo het volgende:
[..]
Dat is zo, maar jij 'weet' zeker dat 't anders is.
Maar goed, 't to do lijstje :
- Pittig gesprek met ouders (vandaag)
- School afbellen (morgen)
- Werk zoeken (volgende week naar uitzendbureau)
- Cursus engels starten (over een maand, na loon.)
- Cursus japans starten (idem)
Er zijn boeken vol te vinden bij de lokale kiosk daaro waarin staat wie wat waar, tatami, landlord, eisen, hoever van een station etc etc staat er allemaal in.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:36 schreef mrPanerai het volgende:
waar dacht je zo snel dat goedkope flatje of huisje te vinden.... je bent al snel 2-3 uur aan het sporen eer je wat naar West-europese standaard (prijs/opp-verhouding).
Jij hebt duidelijk geen idee hoe het in Japan aan toe gaat..quote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Ik kan er niet tegen 13 in een dozijn te zijn, maar goed.
Ik ga dus naar japan.
niet als 'buitenlander'.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee hoe het in Japan aan toe gaat..![]()
* de sociale druk is enorm hoog: uit eten met de baas is belangrijker dan iets van een privé leven.
* werknemers binnen een bedrijf draaien dubbele diensten om in een goed plaatje te komen bij de baas, allemaal!
* de cultuur staat bol van de etiquetten, die je strikt dient na te leven, anders ben je een outcast.
* emoties op de werkvloer uiten is uit den boze, daar kan je ontslagen voor worden.
Als er ergens in de wereld een 13-in-een-dozijn-cultuur is, dan is het daar wel.....
![]()
Ben je er al wel eens in het echt geweest?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:04 schreef Orealo het volgende:
[..]
niet als 'buitenlander'.
Bovendien, 't land trekt aan me, de etiquetten, de cultuur, etc etc.
't trekt!
't lonkt!
Juist als buitenlander.... Prima dat je gaat, maar volgens mij heb je echt geen idee...quote:
Ja Hoiquote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef zwaaibaai het volgende:
* de cultuur staat bol van de etiquetten, die je strikt dient na te leven, anders ben je een outcast.
Ik ben van Friesland naar Limburg verhuisd, daar was ik voor die tijd ook nog nooit geweest.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:43 schreef Repeat het volgende:
goed plan, emigreren naar een land waar je nog nooit geweest bent
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:46 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Ik ben van Friesland naar Limburg verhuisd, daar was ik voor die tijd ook nog nooit geweest.
Kleinere afstand, maar 't idee is hetzelfde
en hoe zit het met je didactische skills?quote:[b]
Jij weet denk ik niet hoe laag de standaard daar is qua engels..
Ze beginnen het zelfs met les te geven op de basisschool, en nou, dat kan ik wel hoor.
Bedankt voor de linkjes, goed leesvoer!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:03 schreef MissMSX het volgende:
Volgens mij kun je beter een internationaal gerichte studie gaan doen en dan stages/uitwisselingsprgramma's in Japan regelen. Als dat je dan bevalt kun je besluiten voor een internationale werkgever naar Japan te verhuizen.
Japans spreken moet nog wel lukken in een jaar, maar lezen kun je vergeten. Cursussen Japans zijn dungezaaid, realiseer je dat.
Ziektekosten en verzekeringen zijn schreeuwend duur (de sociale voorzieningen zijn niet zo goed geregeld als hier in Nederland).
En realiseer je dat alleen verhuizen naar het buitenland je sociale leven geen goed zal doen. Het kost veel moeite om nieuwe contacten/vriendschappen op te bouwen, zeker in een vreemd land.
Misschien wel handig om te lezen: http://www.emigrerenkunjeleren.nl/
Ik hoop voor je dat je droom gaat uitkomen en het is wat je er van verwacht
-edit- Of dit studie-idee: http://www.japans.leidenuniv.nl/
Nja, weet je in ieder geval waar je het vandaan hebt...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:47 schreef Orealo het volgende:
Daar dacht ik ook aan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 13:03 schreef MissMSX het volgende:
Volgens mij kun je beter een internationaal gerichte studie gaan doen en dan stages/uitwisselingsprgramma's in Japan regelen. Als dat je dan bevalt kun je besluiten voor een internationale werkgever naar Japan te verhuizen.
Ik hoop voor je dat je droom gaat uitkomen en het is wat je er van verwacht
Even opgezocht,quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan.
Is het niet handiger om via hier daar te studeren of sowieso een opleiding te gaan volgen ofzo. (Ik weet niet wat de mogelijkheden daar toe zijn. Maar misschien bestaan die wel.) Zodat je eerst gedurende je opleiding kan kijken hoe het bevalt.
Bovendien lijkt me leraar Engels nou niet iets waar je heel veel mee verdient. En veel carriere kansen mee hebt. Tenzij je dat de rest van je leven wil blijven doen
Yep, goeie site dat!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef zatoichi het volgende:
Check dan maar hier (ken je vast al wel):
http://www.japan-guide.com/e/e625.html
Hmm, nee niet gezien, horror?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:11 schreef H4ze het volgende:
CoolZelf zou ik er nooit willen wonen, maar ik wil er zeker nog een keer op vakantie gaan.
@ TS: heb je de film 'Lost in Translation' gezien?![]()
Haha nee gaat meer over de culture shock en de eenzaamheid in Tokyo; wel een errug goeie film!quote:
Jep, zeker goeie filmquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:19 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Haha nee gaat meer over de culture shock en de eenzaamheid in Tokyo; wel een errug goeie film!
Als buitenlander ben je gewoon een omhoog geschoten bleekscheet die nooit van zijn leven Japanner zal worden.quote:
Zegt misschien ook wat over jouw familiequote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:52 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Als buitenlander ben je gewoon een omhoog geschoten bleekscheet die nooit van zijn leven Japanner zal worden.
Nee, leuk vooruitzicht
Oh, eerstehands informatie van mijn Thaise bijna-nichtje, die vloeiend Japans spreekt en er vaak genoeg is geweest. Zelfs zij heeft moeite met de omgangsvormen daar. En die woont er een stukkie dichterbij![]()
Succes..
Ja zoiets.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:55 schreef vruitig het volgende:
[..]
Zegt misschien ook wat over jouw familie![]()
Hij heeft een droom en volgt die, waren er maar meer mensen die dat zouden kunnen zeggen. Allemaal van die plutos die hem moeten afzeiken, goedkoop man.
Dat kan je hier ook meemaken. Genoeg mensen die met een grote boog om een Turk of Surinamer heenlopenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:49 schreef sleepflower het volgende:
Ik heb ook van iemand gehoord dat het als gajin moelijk is om echt 'in' de samenleving te geraken. Diegene had een leraar die haar Japans lesgaf en ook af en toe naar Japan op vakantie ging. Een avond liep hij buiten rond en sprak een vrouw hem aan. Aangezien het donker was kon ze niet zien dat hij geen Japanner was. Toen ze langs een lantaarnpaal liepen zag ze dat hij duidelijk een buitenlander was, en liep snel naar iemand anders toe. Hij hoorde haar nog zeggen, "weet u misschien hoe laat het is? Die meneer daar spreekt geen Japans..."
Gezellig.
Oh jee, die zitten toch niet in dit topic toch?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat kan je hier ook meemaken. Genoeg mensen die met een grote boog om een Turk of Surinamer heenlopen
Als dat zo is zou ik er als ik jou was met en grote boog omheen postenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:15 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Oh jee, die zitten toch niet in dit topic toch?
Ja, werken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:04 schreef Jarno het volgende:
Maar heb je nou al nagedacht over hoe je aan geld moet komen? Dat mis ik een beetje in je verhaal.
Heb je trouwens contacten in Japan? Iemand bij wie je eventueel een nachtje kunt crashen, of die je even wegwijs kan maken in de stad.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:45 schreef Orealo het volgende:
[..]
Ja, werken.
Er zijn genoeg baantjes voor mensen met een engels diploma.
Misschien niet de tofste, maar goed.
Denk aan tolk, boeken vertalen, ze zoeken ook in de hotel business mensen die engels en japans spreken (voor de internationale gasten).
Ook is er veel vraag naar engelse leraren.
Ach ja, de puberteitquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:16 schreef Orealo het volgende:
Ik heb genoeg van nederland, ik wil niet een weg volgen die iedereen gevolgt heeft (qua studie-werk-huisje boompje beestje - pensioen- dood) of nou, ik doe het wel, maar niet hier.
Yep ik heb me op wat pen pal websites ingeschreven, en naar een paar japanse mensen een mailtje gestuurd!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 22:30 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Heb je trouwens contacten in Japan? Iemand bij wie je eventueel een nachtje kunt crashen, of die je even wegwijs kan maken in de stad.?
Als je die niet hebt, is het misschien een goed idee om een penpal ofzoiets te zoeken, genoeg sites daar voor.
Ik sprak net een collega van mijn pa, die anderhalf jaar in Japan gewoont heeft. Hij raadde het enorm aan, om iemand te hebben om op terug te vallen als je daar bent.![]()
Mja, ik heb een tijdje een penpal gehad waarmee ik spulletjes swapte, vooral stickers en af en toe een capsule toy.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:20 schreef Orealo het volgende:
[..]
Yep ik heb me op wat pen pal websites ingeschreven, en naar een paar japanse mensen een mailtje gestuurd!
Eigenlijk best leuk, dat pen pall gebeuren..
Ja ik zit nu ook een beetje profielen door te bladeren, maar er zijn zelfs mensen die een engelse studie gedaan hebben in japan, en nog niet redelijk (naar onze maatstaven) uit hun woorden kunnen komen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:25 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Mja, ik heb een tijdje een penpal gehad waarmee ik spulletjes swapte, vooral stickers en af en toe een capsule toy.
Ook al was het meisje 17, en kreeg ze volop les, haar Engels was echt matig.Een hoog Babelfish gehalte, zeg maar. Het zijn ook vooral kids van 14 tot 17 die Engels sprekende penpals zoeken, die willen die taal zo graag onder de knie krijgen.
En Japanners vinden heb absoluut niet leuk als een buitenlander hun taal spreekt! Let daar wel even op....quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:01 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen idee hoe het in Japan aan toe gaat..![]()
* de sociale druk is enorm hoog: uit eten met de baas is belangrijker dan iets van een privé leven.
* werknemers binnen een bedrijf draaien dubbele diensten om in een goed plaatje te komen bij de baas, allemaal!
* emoties op de werkvloer uiten is uit den boze, daar kan je ontslagen voor worden.
Als er ergens in de wereld een 13-in-een-dozijn-cultuur is, dan is het daar wel.....
![]()
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:18 schreef Solitarias het volgende:
[..]
En Japanners vinden heb absoluut niet leuk als een buitenlander hun taal spreekt! Let daar wel even op....
Ik was je helemaal vergeten te bedanken voor deze links!quote:Op donderdag 17 augustus 2006 21:01 schreef MissMSX het volgende:
Ook een goede site: http://jref.com/
En het forum waar je genoeg vragen kunt stellen: http://jref.com/forum/
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:00 schreef Zeeuwtje het volgende:
komt nogal kinderlijk over en is niet zo slim.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |