waar zouden we zijn zonder academici ?quote:
Maar wie is nu die gespatieerde Hij?quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 03:16 schreef Monidique het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=cBYz34KInAo
Burn my eyes....
quote:Een groot gedeelte van de overlast wordt veroorzaakt door probleemjongeren die zonder perspectief op opleiding of baan rondhangen. In het kader van tegengaan van overlast krijgen de officier van justitie of de burgemeester de bevoegdheid om zogenaamde openbare ordebevelen te geven aan personen die overlast veroorzaken, bijvoorbeeld
door middel van alcohol- en verblijfsverboden. Aan deze jongeren moet, desnoods met dwang of drang, perspectief worden geboden om ze weer zicht te geven op een eigen toekomst. Daarnaast is vanuit grote steden aangegeven dat het mogelijk moet zijn om deze jongeren, indien nodig, naar speciale campussen te sturen. Het CDA wil daar werk van maken. Ook hen moet immers kansen worden geboden.
Nee, er staat niet dat dat is als er een beroep gedaan wordt op uitkering. Het is gewoon sec een arbeidsplicht.quote:Voor jongeren tot 23 jaar komt er een leerwerkplicht die hen verplicht om of aan het werk te zijn of een opleiding te volgen.
Ik weet eik niet of je het wel op een dergelijke manier moet interpreteren. Nu ben je van dergelijke trajecten vrijgesteld als je minimaal Mbo-2, Havo of Vwo hebt afgerond; ws blijft dat wel gehandhaafd. Het lijkt me een nogal complexe zaak om de leer-werkplicht op iedereen onder de 23 toe te passen, tenzij je alle registers open gaat gooien. Bovendien komen de mensen die daar niet uit zichzelf een invulling aan weten te geven meestal toch wel in een uitkering terecht.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 05:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Het zou niet misstaan in het programma van Stalin.
Nog een fraaie:
[..]
Nee, er staat niet dat dat is als er een beroep gedaan wordt op uitkering. Het is gewoon sec een arbeidsplicht.
Tsja. Het staat er toch heel duidelijk hoor. Geen enkel voorbehoud.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik weet eik niet of je het wel op een dergelijke manier moet interpreteren. Nu ben je van dergelijke trajecten vrijgesteld als je minimaal Mbo-2, Havo of Vwo hebt afgerond; ws blijft dat wel gehandhaafd. Het lijkt me een nogal complexe zaak om de leer-werkplicht op iedereen onder de 23 toe te passen, tenzij je alle registers open gaat gooien.
Nee, dat is nu juist het punt. De politiek wil greep krijgen op de mensen die zich onttrekken aan het systeem: de groep die geen beroep doet op uitkering, maar bij de ouders thuis woont en dergelijke.quote:Bovendien komen de mensen die daar niet uit zichzelf een invulling aan weten te geven meestal toch wel in een uitkering terecht.
Mjah, maar ik vraag me af of de soep werkelijk zo heet gegeten wordt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 07:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Het staat er toch heel duidelijk hoor. Geen enkel voorbehoud.
Ik vraag me af of dat gaat werken...tenzij je mensen er van overtuigt dat het echt beter is dat ze gaan leren/werken, krijg je alleen maar dat mensen in programma's vast blijven zitten waar ze geen behoefte aan hebben. Dat werkt bepaaldelijk niet motiverend.quote:[..]
Nee, dat is nu juist het punt. De politiek wil greep krijgen op de mensen die zich onttrekken aan het systeem: de groep die geen beroep doet op uitkering, maar bij de ouders thuis woont en dergelijke.
Doet dat ertoe? Dit is wat het CDA wil, dat is het doel van een verkiezingsprogramma: opschrijven wat een partij idealiter wil bereiken. Natuurlijk wordt in ons coinsensusmodel de soep zelden zo heet gegeten - maar soms wel.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, maar ik vraag me af of de soep werkelijk zo heet gegeten wordt.
Niet op CDA stemmen, lijkt me danquote:[..]
Ik vraag me af of dat gaat werken...tenzij je mensen er van overtuigt dat het echt beter is dat ze gaan leren/werken, krijg je alleen maar dat mensen in programma's vast blijven zitten waar ze geen behoefte aan hebben. Dat werkt bepaaldelijk niet motiverend.
Het regentquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:03 schreef Mutant01 het volgende:
Huilie.
Mjah, alhoewel in elk verkiezingsprogramma wel dergelijke niet prettig ogende passages te vinden zijn.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Doet dat ertoe? Dit is wat het CDA wil, dat is het doel van een verkiezingsprogramma: opschrijven wat een partij idealiter wil bereiken. Natuurlijk wordt in ons coinsensusmodel de soep zelden zo heet gegeten - maar soms wel.
In elk programma staan dingen waarmee ik het oneens ben. In het CDA programma staan geloof alleen maar dingen waarmee ik het oneens ben.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Mjah, alhoewel in elk verkiezingsprogramma wel dergelijke niet prettig ogende passages te vinden zijn.
Kan ik me iets bij denken, als je het min of meer eens bent met mij, en HenriO. Daar is geen partij voorquote:Dat was ik sowieso al niet van plan...alhoewel ik ook niet weet op welke partij wél te stemmen...
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 08:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
en weer foetsie ............
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |