...
...
* Un-X-PecteD loopt topic uit ...
quote:Zo, kep um ff gekanteld voor je
Op vrijdag 28 december 2001 17:12 schreef brechtje het volgende:
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
n
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
g
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
z
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
m
quote:Ja, gotfer, en nou gaat deze weer sneller!
Op zaterdag 09 februari 2002 23:00 schreef calvobbes het volgende:
Deze gaat nog langzamerBegin de dag met een C&H strip - deel 1
quote:ah het moest onder een kloon
Op vrijdag 28 december 2001 17:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
shit nu post ikzelf
quote:ah het moest onder een kloon
Op vrijdag 28 december 2001 17:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
shit nu post ikzelf
overigens: weer eentje erbij
Jij ellendige dikkop, ga eventjes lekker buitenspelen!(aah arbeiderstaal)
gaat beetje langzaam ja..
Nochtans is creativiteit de vaardigheid voortdurend vragen te stellen bij de wereld en op zoek te gaan naar nieuwe combinaties van dingen die al bestaan. Iedereen heeft dus het potentieel om creatief uit de hoek te komen.
Creativiteit is niet voorbehouden voor een elite van artiesten, managers of goeroes. Iedereen is creatief op zijn/haar manier. Dat wil niet zeggen dat iedereen kan uitgroeien tot artiest of meestermuzikant. Creativiteit wordt vooral gehinderd door de eigen hardnekkige opvatting dat je niet creatief bent.
Sommige mensen zijn creatief op elk terrein, terwijl anderen beschikken over 1 uitgesproken creatief talent. Sommigen hebben creatieve inzichten op kleine schaal, anderen op grote schaal.
Creativiteit heeft zowel betrekking op logisch denken en analyseren als op irrationele dromen en fantasie.
Dat de ene creatiever is dan de andere ligt vaak aan het feit dat veel mensen niets met hun ideeën doen. Ze negeren hun idee terwijl iemand anders die net hetzelfde idee heeft het spontaan zal beginnen uitwerken. Creatief talent blijft verborgen wanneer de omgeving geen stimulans of mogelijkheden biedt om deze te uiten.
Teveel mensen menen dat ze niet creatief zijn omdat ze vertrekken van een vaardigheid die ze niet goed beheersen. Nochtans is het perfect mogelijk om creatief te zijn in iets wat je niet goed kunt, ongeacht het resultaat. "
Nog een beetje drbij dan maar
quote:Inderdaad.
Op zondag 17 maart 2002 21:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kuchekuch...dit topic zal langer bestaan dan de politieke carriere van pim fortuyn...
Schuldige_Omstander heeft een hilarische mooie ondertitel,komt dat zien
Momentje
[Dit bericht is gewijzigd door Schuldige_Omstander op 15-07-2002 17:08]
Analytische Filosofie of Linguistische Filosofie
Deze denkwijze relativeert eigenlijk de wetenschap filosofie en gaat uit van de gedachte dat denken & kennis de kern zijn van elke taal, omdat denken niet kan zonder taal.Analytische Filosofie floreerde in de periode 1945-1960 in de Angelsaksische en Amerikaanse filosofie,en was de opvolger van Logisch Positivisme in de dertiger jaren. De basisgedachte echter is eigenlijk zeker zo oud als Plato.Vertegenwoordigers van de Analytische School verwierpen de wetenschappelijke houding van hun Positivitische voorgangers, die alleen geloofden in ervaringsexperimenten en theorie. Zelf waren ze desalniettemin behoorlijk wiskundig en gingen er vanuit dat filosofische problemen vaak neerkomen op formele taalpuzzles.De gebruikte methode spitste zich toe op taal en de analyse van de denkbeelden die daarin worden uitgedrukt. De procedures waren dus vaak wiskundigDe belangrijkste vertegenwoordiger was: Ludwig Wittgenstein (1889-1951)Vanwege eigenzinnige uitspraken maakte deze originele denker zich zeker niet populair. Analytische Filosofen zagen onzin ook als taal, echter ZEKER niet op frivole wijze maar puur wiskundig.
Met daaraan toegevoegd een vleugje
Logisch Positivisme
(Ook bekend als logisch empiricisme, logisch neopositivisme en neopositivisme).
De aanhangers van deze stroming leunden sterk op logische argumenten en puur rationele ervaring.
Het was vast moeilijk met ze discussiëren want ze erkenden alleen een wiskundige logica en hun eigen rationele ervaringsexperimenten. Ze verbanden dan wel de sprookjes van voorheen, maar vervingen deze door bijna onbegrijpelijk wetenschappelijk redeneren en experimenten die alles wat niet rationeel was voorzagen van het etiket onwaar.
Deze filosofische school die ontstond in Oostenrijk en Duitsland in de twintiger jaren van de 20e eeuw hield zich vooral bezig met logisch bekijken van wetenschappelijke kennis.
De bekendste leden waren Moritz Schlick en Rudolf Carnap.
Men was erg eenzijdig rationeel en hieronder leed vooral al het irrationele.
Het belang van deze stroming was dat ze filosofie veranderde van mooipraterij in wetenschap.
en bovendien een beetje
Kritische Theorie
De aanhangers van de Frankfurter Schule (kritisch theoretici) hebben de maatschappij in de 20e eeuw diepgaand beinvloed gedurende veertig jaar en als je de oudere Marcuse ook meerekent zelfs voor zestig. Op hun beurt waren zij zwaar geraakt door Nazisme en alles daaromheen.
De Frankfurter Schule liep voorop in:
- analyse van staatskapitalisme.
- het onder de aandacht brengen van de groeiende invloed van massa communicatie
- het bekritiseren van de massa consumptie maatschappij en het onderkennen van de belangrijke rol van behoeftes,
- het herkennen van de centrale rol van wetenschap en technologie in elke samenleving
Achteraf werd de naam van deze stroming Kritische Theorie. Van 1930 to midden 1960 was dit zeker een speerpunt van sociale wetenschap.
De Duitse filosoof Herbert Marcuse was oprichter van de Frankfurter Schule. Hij beinvloedde een hele generatie van jaren zestig radicalen en introduceerde Kritische Theorie bij een nieuwe generatie van kritische studenten en activisten.
Zijn vriend Theodor Adorno vluchte naar de Verenigde Staten voor de Nazis. Na de tweede wereldoorlog liet deze zich samen met Max Horkheimer gelden als vurig tegenstander van totalitairisme.
Adorno and Horkheimer gingen beseffen dat logica werd misbruikt om systemen te versterken in plaats van als werktuig om ze te veranderen,en beschreven dat in de VS in hun Dialectic of Enlightenment.
Logica bracht geen verlichting (van geesten) maar werd juist gebruikt voor het produceren van misleidende sprookjes en werd zo een werktuig van onderdrukking. Voor de Frankfurter Schule veranderde 'verlichting' precies in zijn tegendeel; logica werd gebruikt voor het goedpraten van macht (Hitler, Stalin, de bezittende klasse); propaganda nam de plaats in van werkelijk kritisch denken; rationalisme berustte in met het produceren van vernietigingswapens; wetenschap en technologie lieten zich gebruiken voor het maken van concentratie kampen.
Kritische Theorie lanceerde bekende omschrijvingen als de een-dimensionale maatschappij en de legitimatie crisis.
Maar dit is nog slechts de theorie er achter meer volgt natuurlijk over een aantal weken, het gaat al snel genoeg natuurlijk vandaag.
Tuurlijk zal dit Topic wel te vinden zijn in Onzin nieuwe stijl met niveau
overigens...
mijn dodenlijstje voor juli en augustus:
Boris Jeltsin
Prins Claus
Jacques Chirac (de rat)
Koos Postuma
Hugo Claus
(laat me even weten wie er nog leven, dat bespaart me werk!)
quote:ai.. ik moet ook maar eens in Netwerk verschijnen .. met mijn voorspellende gaven!
Op maandag 15 juli 2002 19:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik geloof dat de misbruikers van het topic wel hun standpunt hebben gemaakt...overigens...
mijn dodenlijstje voor juli en augustus:
Boris Jeltsin
Prins Claus
Jacques Chirac (de rat)
Koos Postuma
Hugo Claus(laat me even weten wie er nog leven, dat bespaart me werk!)
Tot volgende maand
Gelukkig hebben de dodenlijst nog:
1. Juliana
2. Sadam Hoessein
3. Pinochet
4. Bernard
5. Michael Moore
6. Yasser Arafat
7. Johnny Cash
8. Boris Jeltsin
9. Osama Bin Laden
10. mijn lintworm
Volgende week wordt het mooi weer overigens!
En wat doen we met interessante Topics??
die kicken we weder omhoog, totdat Toffe_ellende weer inspiratie heeft voor zijn dodenlijst, zodat hij daarna in november of zo weer zelf kan posten.
kunnen we het nog volgen....?
quote:Ik ben waarlijk een fenomeen!
Op vrijdag 11 april 2003 11:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik heb gehoord dat we nieuwe verkiezingen krijgen. Het zal mij benieuwen. Verder is de oorlog in Irak ontaard in een complete chaos en moeten we Pasen de volgende week met minder eieren dan normaal vieren. Kortom: wat een ellende.Gelukkig hebben de dodenlijst nog:
1. Juliana
2. Sadam Hoessein
3. Pinochet
4. Bernard
5. Michael Moore
6. Yasser Arafat
7. Johnny Cash
8. Boris Jeltsin
9. Osama Bin Laden
10. mijn lintwormVolgende week wordt het mooi weer overigens!
quote:Wanneer gaat Osama weer van de dodenlijst af?
Op vrijdag 12 september 2003 17:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik ben waarlijk een fenomeen!
1. de Paus
2. Juliana
3. Bernard
4. Saddam Hoessein en Osama bin Laden (in dezelfde grot)
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Arafat
de volgende namen kunt u doorstrepen:
Pim Fortuyn
Prins Claus
Dit jaar brengt totnog toe vooral schietincidenten, die iedereen raakt, behalve de personen in 'the dead pool' van toffe Zeveraar. Verder staat er dit jaar voorlopig een keer geen oorlog in de TV-guide van GW Bush. En zal de Balkenende 2 ook niet vallen. We moeten het dus doen met wat onverwachte zaken.
Ik laat de Zever-grootmeester binnenkort zelf weer aan het woord, met zijn onheilvoorspellende gaven.
een mooie schop richting de actualiteit is niet weg natuurlijk
quote:Zo, da's lang geleden.
Op vrijdag 28 december 2001 22:29 schreef Myster_E het volgende:
weer eentje erbij
Bijna Goed Schuldige_Omstander! Maar helaas Pindakaas, want laat net Albert Mol zo dood als een pier zijn(hij is nu wel koud geloof ik).De Fokker die Albert Mol op zijn boodschappenlijstje had staan kan bij deze een stuk serviesgoed met brandschade gaan ophalen op Celebestraat 16Bis Utrecht.quote:Op maandag 24 juni 2002 13:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Vergeet johnny de mol niet, die heeft ook niet lang meer
Kijk eens Gerard Reve tegenwoordig al afgevoerd naar een gesticht en Scott Weiland zingt weer in een nieuwe rockband. Dat kan niet lang goed gaan!quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ja ik ben ook weer terug na een jaar afwezigheid (*kuch). Mijn inziens heeft toffe_muilpeer een verwerkelijk rijtje in mekaar gedraaid en kom ik met mijn eigen lijst(zoals februari 2002 iemand dat deed). Ik hoop dat men dat mij wel in dank afneemt!
1. Gerard Reve (ja ik weet het)
2. Joseph Heller (of is ie al heen?)
3. Arthur C. Clarke (kan niet anders)
4. Scott Weiland (voorspelbaarheid troef hier)
5. Baantjer!
6. Coen Molijn (die voetbalde toch?)
7. Musharraf(hoe houd ie het vol?!)
8. Karzaï(nog zo'n overlever, maar niet voor lang)
9. Dick Cheney(het werd tijd, de rat!)
10. Ted Kennedy( sterft er elk jaar wel eentje, dus nu teddy dan maar)
mijn god wat een morbide spel, maar wat moet je anders om het nog het langstlopende en regelmatigsteTopic te promoten. Dus ik spreek u weer als ik gelijk heb, volgende maand ongeveer!
alsjeblieftquote:Op vrijdag 28 december 2001 21:18 schreef Mini_rulez het volgende:
quote:Op zondag 17 maart 2002 21:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik voorspel dat dit topic langer doorgaat dan Prins Bernard en Juliana, De Paus, Boris Jeltsin, Frank Rijkaard, Ad Melkert en Willem Oltmans...
Nou de lijst mot bijgehouden worden he. Gerrie Kneteman, Theo van Gogh binnen enkele momenten kan het afgelopen zijn met Yassar Arafat en Bernard hangt ook nog met wat metaal aan elkaar.!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dit is geen meldtopic!
quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gaat ie nu dood, of niet?
het is nog geen decemberquote:Op vrijdag 5 november 2004 12:00 schreef SomeDude het volgende:
tvp
We gaan gewoon verder. Ik voorspel voor 2005:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
mijn nieuwe dodenlijst voor 2004:
1. de Paus
2. Juliana
3. Bernard *
4. Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Arafat *
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
* kansmaker
en dat moeten we zo houdenquote:Op vrijdag 3 december 2004 11:44 schreef SanCoTec het volgende:
Dit is inderdaad een langzaam groei topic
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
We gaan gewoon verder. Ik voorspel voor 2005:
1. de Paus
2. Kirk Douglas
3. Bernard *
4.Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Ayaan Hirsi Ali (met stip!)
* kanshebber
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
1. de Paus
2. Juliana
3. Bernard *
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Arafat *
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
* kansmaker
1. Pinochetquote:Op vrijdag 3 december 2004 12:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
1. de Paus
2. Kirk Douglas
3. Geert Wilders (nieuw)
4.Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Ayaan Hirsi Ali
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
Arafat
Prins Bernard
RUSTIG... kalm... relaxed... chill aan...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:28 schreef Intxaurraga het volgende:
Als iemand als van der Louw erbij mag, is dit topic dit jaar nog vol.
Vergeet niet Gerard Reve en Michael Jackson!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Eerste van het jaar 2006. Mijn lijst was:
1. Pinochet
2. Kirk Douglas
3. Ariel Sharon
4.Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Geert Wilders
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Ayaan Hirsi Ali
Reeds voorspeld:
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
Arafat
Prins Bernard
De Paus
Sharon ligt nog in coma dus wellicht binnenkort een nieuwe naam!
Zonder van Chris Penn. Die had ik pas in 2040 verwacht.
Nou Falco, vul wat Totoformulieren in zou ik zeggen. Al was het natuurlijk wel een soort PSV-RBC 8-0 geval.quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Vergeet niet Gerard Reve en Michael Jackson!
ja.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:49 schreef Metaalkop het volgende:
Ben ik te snel?
Die ook niet!quote:Op vrijdag 17 november 2006 12:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nietes.
Pinochet stond vorig jaar op één... en die mag u doorstrepenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Eerste van het jaar 2006. Mijn lijst was:
1. Pinochet
2. Kirk Douglas
3. Ariel Sharon
4.Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Geert Wilders
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Ayaan Hirsi Ali
Reeds voorspeld:
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
Arafat
Prins Bernard
De Paus
Sharon ligt nog in coma dus wellicht binnenkort een nieuwe naam!
Zonde van Chris Penn. Die had ik pas in 2040 verwacht.
Saddam werd op pagina 2 onderaan al voorspeldquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tjezus, Saddam stond niet eens in mijn lijstMisschien ging ik er wel van uit dat het een der Crab People was
Dit topic is wel mooi 5 jaar oud nu![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2003 23:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
1. de Paus
2. Juliana
3. Bernard
5. Jeltsin
6. Pinochet
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Arafat
Pim Fortuyn
Prins Claus
Whahahaquote:
Op pagina 7quote:Op donderdag 5 april 2007 10:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je gaat op zulke momenten afvragen: waar eindigt dit topic?
1. Ariel Sharonquote:Op zondag 10 december 2006 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Pinochet stond vorig jaar op één... en die mag u doorstrepen
Hier de nieuwe lijst:
1. Ariel Sharon
2. Kirk Douglas
3. Dick Cheney -> NEW!!
4.Osama bin Laden
5. Jeltsin
6. Geert Wilders
7. Hugo Claus
8. Horst Tappert
9. Willy Nelson
10. Ayaan Hirsi Ali
eerder voorspeld:
Pinochet -> new!
Pim Fortuyn
Prins Claus
Johnny Cash
Arafat
Prins Bernard
De Paus
Het gaat hard richting 6 ondertussenquote:Op zaterdag 30 december 2006 13:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tjezus, Saddam stond niet eens in mijn lijstMisschien ging ik er wel van uit dat het een der Crab People was
Dit topic is wel mooi 5 jaar oud nu![]()
En Wiel rennen, die is ook wel dood voordat deze vol isquote:Op zondag 1 juli 2007 20:25 schreef McKillem het volgende:
Ik vind dat Jan Peter Balkenende ook wel op dat lijstje past.
anders is ie te snel vol?quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:25 schreef remlof het volgende:
tvp's verwijderd.
2190 dagen (+ minimaal 1 schrikkeldag)quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:25 schreef deepart het volgende:
Kvind het behoorlijk snel gaan, wat is nou 6 jaar op een mensen leven?
Ga jij maar lekker liggenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 23:17 schreef Extraordinaire het volgende:
Even in de diepvries leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |