abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:21:10 #201
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40902305
Zoals Reid zei: het gevaar zit 'm momenteel niet in een fascistische staat, maar in fascistische individuen. Daar kan ik me wel in vinden.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40902396
Het is vergelijkbaar met de 100% controles van passagiers van lijndiensten uit de Nederlandse Antillen.
Vervelend, maar toch niet onnoodzakelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40903475
Wanneer er in Nederland weer eens een virus opduikt is de controle van Nederlanders ook sterker. Ik begrijp ze dus wel. En denk(hoop) de normale moslim ook.
Zei Klez dus ook al.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_40904518
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:19 schreef klez het volgende:

[..]

Tja. Ik neem aan dat er aan de criteria wat meer aan te pas komt dan alleen gewaden. Een goede politieagent/douanier voelt wel aan wie een twijfelgeval is, hoop ik. Je hebt gelijk, 100% garanties zijn er niet, maar het helpt een beetje hoop ik.
Misschien een stimulans om die idiote Burkas niet meer te dragen?
je bent een potentieel doelwit nu

Gewaden plegen geen aanslagen, die maken ze, lekker veilig.
Ik ken iemand die uit iran komt. ik dacht dat hij Moslim is, de looks heeft hij. Bleek het dus een christen te zijn. Je moet wle voorzichtig zijn met dit soort dingen. Voor je het weet heb je alle arabisch ogende mensen tegen je.
niks doen is ook geen optie, blijft lastig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40904837
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 09:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Anders lees je het nog eens Je kameraad was degene die het had over een tautologie, niet ik. Kijken jullie wel uit dat jullie elkaar niet in de weg zitten in jullie blinde haat tegen moslims?
Ik zal het je even uitleggen; als je nu gezegd had ''je reacties zijn even voorspelbaar als de reactie van een dolle stier op een rode lap'', dan zou je geldige beeldspraak hebben vervaardigd. Helaas, dat deed je jammergenoeg niet. (Let op het taalspel, vrienden!)
Vergelijk; ''jouw breken als van een eitje op de rand van een koekenpan is tamelijk voorspelbaar'', in plaats van ''jouw reacties zijn zo voorspelbaar als het breken van een eitje op een koekenpan.

Ik zal de zich Muzelman en Turk noemende hoogvandetorenblazer verder niet in wrijven dat iemand die nog ietsje meer weet dan hij, wel eens geneigd is een woord te gebruiken op een wijze die mensen die alleen in engere zin kunnen denken, vreemd voorkomt, maar daarom nog niet fout is.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40904943
Hebben mensen die er belust op zijn voor kosmopoliet te worden aangezien, weleens wat meer gelezen over de Talmoed? Of denken ze; ''ja, laat ik maar zeggen dat beide partijen even fout zijn, dat staat wijs''?

http://www.angelfire.com/mt/talmud/

Om althans enige tegendocumentatie te bieden. Gruwelijke passages volop in het Oude Testament, maar da's natuurlijk niet half zo geheimzinnig als de Talmoed, een specifiek Joods document immers.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:11:19 #207
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_40905116
Waar gaat deze discussie nog over? Lijkt meer een beetje op een wedstrijdje ver pissen hier...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_40905414
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik zal het je even uitleggen; blaat
Jouw dwaasheid behoeft geen uitleg.
quote:
Ik zal de zich moslim en Turk noemende zachtaardige verder niet in-wrijven dat iemand die een enorme plaat voor zijn kop heeft i.t.t. hem, wel eens geneigd is een leugen te gebruiken op een wijze die mensen die alleen in brede zin kunnen denken, vreemd voorkomt, maar daarom nog niet minder gluiperig is.
pi_40905484
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:11 schreef D1 het volgende:
Waar gaat deze discussie nog over? Lijkt meer een beetje op een wedstrijdje ver pissen hier...
Onze arische vriend voelt zich beledigd omdat hij zo makkelijk ontmaskerd wordt. En dat door moslims.

Tja, dat wekt woede op. Maar over het pissen heb je gelijk. Het is wel de enige manier om dit soort mensen af te koelen.
pi_40905555
O nee, niet ''blaat'' en briljante wijziging. Daar ben ik niet tegen opgewassen. Ook het ''arische'' kan dat niet goedmaken.
pi_40905623
Volgens mij verkleed Kirmizi zich midden in de nacht in een outfit ala Turkije anno 1900 en gaat dan met zijn sikkelmaanwerpsterren op pad: het is... SuperMoslim in zijn strijd tegen onislamitische zeden.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 15:46:08 #212
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_40905946
Volgens mij is dit topic waardig voor een slotje...

Zielig gedoe...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_40906230
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:12 schreef klez het volgende:

[..]

Waarom zou je je in dat soort onzin verdiepen. En wat zegt jouw opmerking over mensen die de Koran waardevol vinden?
tja, ik zat te reageren op een post waarin voor de zoveelste keer verteld moest worden dat de moslim de jood moet doden .. dus leek het me wel aangebracht om even op te merken dat in heilige boek van de joden precies hetzelfde staat .. maar als de joden het doen mag het blijkbaar, of mag dat ook niet maar daar hoef je je niet druk om te maken hier in nederland omdat ze maar met zo weinig zijn ?

en wat ik met die opmerking wil zeggen is dat alle abrahamistische godsdiensten niet vies zijn van geweld tegen anders-gelovigen .. geen 1 van de 3 siert het om met een beschuldigende vinger te wijzen naar de anderen
pleased to meet you
pi_40906255
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:30 schreef -IksRee- het volgende:
Volgens mij verkleed Kirmizi zich midden in de nacht in een outfit ala Turkije anno 1900 en gaat dan met zijn sikkelmaanwerpsterren op pad: het is... SuperMoslim in zijn strijd tegen onislamitische zeden.
Volgens jou staat er ook achter elke boom een jood. Welkom in de wondere wereld van X-Ray
pi_40906541
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 15:57 schreef moussie het volgende:
dus leek het me wel aangebracht om even op te merken dat in heilige boek van de joden precies hetzelfde staat ..
De Torah is het heilig boek van de Joden, de Talmoed niet. Ik maak me sterk dat er in het Oude Testament niet van het doden van Moslims gerept wordt. (Wel van anderen, van Baalspriesters tot en met overtreders van de Sabbat. En Kanaänieten, natuurlijk.)
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:15:50 #216
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_40906736
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

De Torah is het heilig boek van de Joden, de Talmoed niet. Ik maak me sterk dat er in het Oude Testament niet van het doden van Moslims gerept wordt. (Wel van anderen, van Baalspriesters tot en met overtreders van de Sabbat. En Kanaänieten, natuurlijk.)
Serieus joh, echt waar????

Psssst, dat heeft toch niet toevallig met de datering van beide boeken te maken he
pi_40906951
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:15 schreef D1 het volgende:

[..]

Serieus joh, echt waar????

Psssst, dat heeft toch niet toevallig met de datering van beide boeken te maken he
Ik heb er alleen maar een anachronisme uitgelicht, hoor.
pi_40906957
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 02:05 schreef moussie het volgende:

[..]

serieus .. het verbaasd mij dat uitgerekend de britten met zo'n idee komen, als er 1 volk is dat zou moeten weten dat terrorisme niet beperkt is tot moslims zijn hun het wel
Omdat juist de Britten dus kunnen weten dat terreurdaden gepleegd door religieuze fanatici die hun eigen leven niet als waardevol beschouwen dus veel gevaarlijker zijn dan andere terreurdaden.

Hoe hard er ook over discriminatie en segregatie in dit topic wordt geroepen, de Britse maatregel is een logisch gevolg van de gebeurtenissen, dat is niet te ontkennen. En als we nog een paar grote terreurdaden van moslimfanatici verder zijn dan komt er nog wel een moment dat moslims een halve maan op hun kleding mogen gaan naaien. Juist de moslims die dat niet willen zouden dus een groot voorstander van de Britse maatregel moeten zijn.
pi_40907011
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:23 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik heb er alleen maar een anachronisme uitgelicht, hoor.
de term niet-jood is tijd gebonden ?
pleased to meet you
pi_40907051
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

de talmoed is gebaseerd op de torah .. net als de sharia gebaseerd is op de koran
pleased to meet you
pi_40907165
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:26 schreef moussie het volgende:

[..]

de talmoed is gebaseerd op de torah .. net als de sharia gebaseerd is op de koran
Dat is een heel rare vergelijking.
Hoe dan ook is de Talmoed niet ''het heilig boek van de Joden''. Ga je nog in op de weerlegging van je gruwelijke Talmoedcitaten?
pi_40907922
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Sharia is niet gebasseerd op de koran, het is onderdeel van de koran.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 17:03:18 #223
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_40908076
Groot Britannie, Moslims, controles...

On topic anyone??
pi_40908417
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Sharia is niet gebasseerd op de koran, het is onderdeel van de koran.
De Sharia is geen essentieel onderdeel van de Koran. De Sharia en Koran kan je dus als twee losse onderdelen zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40908455
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:03 schreef D1 het volgende:

On topic anyone??
Ja, heb ik ook al geprobeerd.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_40909276
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook al geprobeerd.
Zie feedback
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40909289
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De Sharia is geen essentieel onderdeel van de Koran. De Sharia en Koran kan je dus als twee losse onderdelen zien.
De regels die volgens de sharia gelden komen toch allemaal letterlijk uit de koran?

Ik kan me vergissen.
pi_40909374
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De regels die volgens de sharia gelden komen toch allemaal letterlijk uit de koran?

Ik kan me vergissen.
Volgens mij is het ook gebaseerd op andere bronnen, zoals het leven van Mohammed.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40909506
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 16:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat is een heel rare vergelijking.
Hoe dan ook is de Talmoed niet ''het heilig boek van de Joden''. Ga je nog in op de weerlegging van je gruwelijke Talmoedcitaten?
huh .. waar heb ik de talmoed geciteerd en heb jij mijn gruwelijke citaten weerlegt ?
de al dan niet heiligheid blijkt iets te zijn waarover de talmoedgeleerden het niet met elkaar eens zijn .. de een zegt van wel en de ander van niet ..
anyway, waar het om ging is dat er geschermd wordt met "de jood die dood moet van de moslim" terwijl het joodse geloof op precies dezelfde basis is gebouwd .. op hetgeen de christenen het oude testament noemen .. oog om oog, tand om tand, te vuur en te zwaard en meer van dat soort taal
pleased to meet you
pi_40909547
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:52 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook gebaseerd op andere bronnen, zoals het leven van Mohammed.
De hadithen, dat zou kunnen ja.
pi_40909714
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:57 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. waar heb ik de talmoed geciteerd
Het was inderdaad geen citaat, maar een weinig specifieke mededeling;

britten gaan moslims extra controleren

Die ik vervolgens zo goed mogelijk geinterpreteerd en van een weerwoord voorzien heb:

quote:
de al dan niet heiligheid blijkt iets te zijn waarover de talmoedgeleerden het niet met elkaar eens zijn .. de een zegt van wel en de ander van niet ..
Ja, dat lijkt me echt de definitie van een heilig boek.
quote:
anyway, waar het om ging is dat er geschermd wordt met "de jood die dood moet van de moslim" terwijl het joodse geloof op precies dezelfde basis is gebouwd .. op hetgeen de christenen het oude testament noemen .. oog om oog, tand om tand, te vuur en te zwaard en meer van dat soort taal
Dat is tamelijk oud nieuws, hoor. Bovendien is het methodisch niet zuiver om het citaat ''o, man Gods, er is een Jood achter mij, dood hem!'', een kreet uit de voorspelde eindtijd, te vergelijken met zulke oproepen uit het Oude Testament, waar het plaatselijke uitbarstingen betreft.
pi_40909903
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:52 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Nee, dat is weer iets anders. Dat zijn Hadiths
Allah Al Watan Al Malik
pi_40910303
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat is weer iets anders. Dat zijn Hadiths
Maar die zijn wel deels bron van de sharia?

http://en.wikipedia.org/wiki/Hadiths#Types_of_hadith

How are hadith collections viewed?
The overwhelming majority of Muslims consider hadith to be essential supplements to and clarifications of the Qur'an, Islam's holy book.

In the matter of what is called fiqh, or Islamic jurisprudence, the Qur'an contains many rules for the behavior expected of Muslims. However, there are many matters of concern, both religious and practical, on which there are no specific Quranic rules. Muslims believe that they can look at the way of life, or sunnah, of Muhammed and his companions to discover what to imitate and what to avoid.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40910312
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:03 schreef D1 het volgende:

On topic anyone??
And that is the news.''
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:25:08 #235
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40911797
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]
Had je dit al gezien:
quote:
Rechter VS verbiedt omstreden afluisterprogramma
Volkskrant.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40911869
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 18:05 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het was inderdaad geen citaat, maar een weinig specifieke mededeling;
is dat een mededeling .. ooh .. en ik maar denken dat het een reactie is op die jood achter de boom die geen moer te zoeken heeft in dit topic
quote:
Die ik vervolgens zo goed mogelijk geinterpreteerd en van een weerwoord voorzien heb:
ik hoop maar dat dat paternalistische toontje je niet al te veel moeite heeft gekost ..
maar ja, ik heb niet alleen gelezen over de talmoed, ik heb zelfs gelezen in de talmoed .. en de torah, de koran, de bijbel, de veda, de bagvat vida, ik heb gelezen over (zen)boedhisme, taoïsme, de romeinse/griekse/noorse goden uit de oudheid, de natuurgodsdiensten van de indianen en aboriginals .. ik lees al ruim 30 jaar dit soort lectuur met bijzonder veel interesse
quote:
Ja, dat lijkt me echt de definitie van een heilig boek.
dat soort dingen heb je nu eenmaal bij verschillende stromingen binnen hetzelfde geloof, wat de een heilig vindt besteedt de ander amper aandacht aan .. heb je ook binnen het christendom .. maria bvb
quote:
Dat is tamelijk oud nieuws, hoor. Bovendien is het methodisch niet zuiver om het citaat ''o, man Gods, er is een Jood achter mij, dood hem!'', een kreet uit de voorspelde eindtijd, te vergelijken met zulke oproepen uit het Oude Testament, waar het plaatselijke uitbarstingen betreft.
het is methodisch wel zuiver om een citaat dat specifiek gaat over de de anti-christ volgende jood achter de boom aan te halen in dit topic ?
pleased to meet you
pi_40912006
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:25 schreef klez het volgende:

[..]

Had je dit al gezien:
[..]

Volkskrant.
nope, nog geen kranten gelezen vandaag. Staat het in de krant of op de website?
Goede ontwikkeling. Dat men nog toetst naar wat de wet voorschrijft en niet in de waan van de dag leeft.
Nu in Nederland wat wetten afketsen en ik ben een stuk tevredener.
And that is the news.''
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:10:19 #238
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_40915634
ik denk dat we het niet meer over joden meer moeten hebben, die hebben namelijk geen hol te maken met dit geouwehoer, als er iemand schuldig is is het 't zionistisch regime in die regio, dat moslims zich verwant voelen met de slachtoffers van dit beest is niet vreemd, in tegenstelling tot in het westen waar geloof zowat een hobby lijkt te zijn, is de islam een levensstijl dicht gehecht in de samenlevingstructuur, dat ontwrichten is net zo goed terreur aangezien het 't zelfde is als de westerse samenleving ontwrichten.

eye for an eye dogma.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_40916046
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 21:10 schreef BaajGuardian het volgende:
ik denk dat we het niet meer over joden meer moeten hebben, die hebben namelijk geen hol te maken met dit geouwehoer, als er iemand schuldig is is het 't zionistisch regime in die regio, dat moslims zich verwant voelen met de slachtoffers van dit beest is niet vreemd, in tegenstelling tot in het westen waar geloof zowat een hobby lijkt te zijn, is de islam een levensstijl dicht gehecht in de samenlevingstructuur, dat ontwrichten is net zo goed terreur aangezien het 't zelfde is als de westerse samenleving ontwrichten.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar de Islam is geen natieve godsdienst in de Westerse wereld, en dus kunnen moslims niet verwachten dat als ze naar de Westerse wereld trekken dat de westerlingen zich aan de islamitische levensstijl zullen gaan aanpassen. Hoeft ook helemaal niet, leven en laten leven lijkt me prima, maar dat is voor een bepaalde categorie moslims niet goed genoeg, die gunnen westerlingen het licht in de ogen niet.

In het kader van bescherming van privacy en gezien de achtergrond van vrijwel alle (potentiele) zelfmoordterroristen heb ik er geen enkele moeite mee dat men specifiek deze bevolkingsgroep extra aandacht gaat geven om terrorisme te voorkomen; liever dat dan dat men de gehele bevolking tot in de puntjes wil gaan controleren. Het zijn extremistische moslims die ons het leven zuur willen maken, als de moslimgemeenschap niet duidelijk stelling neemt tegen deze uitwassen dan zullen ze de zure gevolgen van de acties van hun geloofsgenoten maar voor lief moeten nemen.
pi_40921110
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 12:11 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Pardon? Kan je nu echt niet lezen?

Oh ja, de Talmoed is joods, excuus

In tegenstelling tot moussie heb ik niet bijster veel belangstelling in religie. Maar goed, moussie is geen moslim. Je begint echter wel tegen een moslim te neuzelen over zijn denkbeelden jegens joden.
pi_40921413
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:15 schreef One_of_the_few het volgende:
Er wordt van het standaardtype moslims uitgegaan terwijl dat de mensen zijn die de aanslagen meestal niet plegen. Die worden nu wel hard getroffen. Ik zou nu ook boos zijn als moslim, omdat je ergens voor wordt aangekeken door gebeurtenissen die jezelf niet goedkeurd en volgens jezelf nks met de islam te maken heeft.
Eensch.
pi_40921532
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 13:23 schreef damian5700 het volgende:
Het is vergelijkbaar met de 100% controles van passagiers van lijndiensten uit de Nederlandse Antillen.
Vervelend, maar toch niet onnoodzakelijk.
Het is juist niet vergelijkbaar, omdat het hier niet gaat om een misdaad die gekoppeld is aan een geografisch gebied en er eveneens niet op locatie, maar op afkomst wordt geselecteerd. Dat is toch een belangrijk verschil.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 23:41:27 #243
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_40921751
Ik smijt hem dicht..... als jullie een geloof discussie willen hebben (be my guest). [WFL] zit een paar deuren verder op.
Zoveelste topic met dezelfde stokpaardes , daar gaan we maar eens mee stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')