abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:37:06 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40829816
Welkom in dit topic, de verzamelplaats voor alle (ex)-vrachtwagenchauffeurs, vrachtwagengekken of gewoon voor al je vrachtwagenvragen

Voorgaande deeltjes

[Centraal] Vrachtwagentopic

[centraal] vrachtautotopic deel 2

[Centraal] Vrachtwagen topic deel 3

[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 4

[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5

[ Bericht 41% gewijzigd door Klonk op 15-08-2006 14:56:50 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40829950
Wanneer dan?
pi_40829953
Goede OP
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_40830229
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:37 schreef Klonk het volgende:
Welkom in dit topic, de verzamelplaats voor alle (ex)-vrachtwagenchauffeurs, vrachtwagengekken of gewoon voor al je vrachtwagenvragen
Maar Henk WIjngaard dus liever niet begrijp ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40830476
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar Henk WIjngaard dus liever niet begrijp ik?
Henk Wijngaard is ook chauffeur geweest, dus zolang hij niet gaat zingen is hij welkom.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56:27 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40830478
Henk Wijngaard is van harte welkom
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:57:20 #7
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40830502
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Henk Wijngaard is ook chauffeur geweest, dus zolang hij niet gaat zingen is hij welkom.
hij mag best zingen
pi_40831648
We kunnen hem toch niet horen
pi_40836573
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 14:57 schreef Klonk het volgende:

[..]

hij mag best zingen
Hij moet z'n botte kop houden, en als ie wel gaat zingen trap ik hem hoogstpersoonlijk de deur uit. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik doe het, zowaar ik Bartholomeus heet
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:26:08 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40836602
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:25 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hij moet z'n botte kop houden, en als ie wel gaat zingen trap ik hem hoogstpersoonlijk de deur uit. Hoe precies weet ik nog niet, maar ik doe het, zowaar ik Bartholomeus heet
klassiekers als ''Met de vlam in de pijp'' en ''Stille Willy''

Henk
pi_40837335
Oh, Bartholomeus, van het vorige topic, de auto is tweedehands he.

Uit 2001 meende ik, al 5 jaar oud dus..

En met Full options bedoelde ik de opties in de cabine, en retarder e.d.
En pap vond hem wel fijn meende ik, alhoewel hij eerst op het vorige model FH16 bakwagen reed, zwaarste uitvoering. Ook wel mooi ding was dat.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40837666
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:43 schreef Klonk het volgende:
Scania heeft betere tijden gekend, qua interieur al lang voorbij gestreefd en helaas zitten ze in Zweden een beetje te pitten en gelukkig te zijn met betere tijden (vroegah dus)

Ik ben een tijdje geleden erg verrast door de nieuwe generatie Mercedes, veel ruimte, goeie bouwkwaliteit, maar Daf is natuurlijk geweldig, zeker met de nieuwe 95 kunnen ze er weer een tijdje tegenaan.
Ik vind die rare dingen met een ster op de gille nogsteeds niet iets om over naar huis te mailen. De eerste generatie actros was helemaal 1 grote pot doffe ellende, en dat is met de nieuwe generatie wel beter geworden, maar het is nogsteeds niet je van het. Laat ze een fatsoenlijke automaat uitvinden ipv die hoeren EPS en laat ze wat doen aan dat eeuwige gedraai aan dat stuur. En laat ze een bed monteren, ipv een plank
Ze zijn wel mooi moet ik zeggen, en ruimte zit er ook wel in Maarja, het overgrote deel van de dag moet er toch in gereden worden, ipv er in staan

Verder is het natuurlijk niet zo dat Daf geen nadelen heeft. Zo is de stuurbekrachtiging niet helemaal zo sterk als zou mogen (als in: stuurt redelijk zwaar) en zou het stuur beter instelbaar kunnen. Verder is het stijltje voor het zijruitje in de deuren wel eens iets dat in de weg zit bij het in de spiegels kijken, helemaal als je de uitvoering met smalle spiegelsteunen hebt. Geen idee of dat op de huidige types überhaupt nog leverbaar is, maar op het eerste type XF bestond het wel. Ook het feit dat je de hele fucking cabine moet kantelen om een lampje te verwisselen is enigszins raar te noemen. Ja, je kunt er onder kruipen (kleren vies) of de cabine maar een klein stukje opkantelen (en dan je poot openhalen, been there, done that ) maar het is verre van ideaal. Verder hebben de spiegelsteunen de neiging om na een half miljoen heen en weer te gaan staan klapperen tijdens het rijden. Dat kan met de nieuwe types beter zijn, maar volgens mij zit er stiekem gewoon exact dezelfde steun en exact dezelfde bevestiging aan. Dus jah, alle merken hebben wel wát.

Maar geef mij toch maar een Daf, daarna een Volvo, dan een heel eind niks, en dan eens een Scania. En als het dan toch een kut auto moet zijn, mag het ook wel een iveco of een benz zijn
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40839330
Heeft iemand hier ervaring met worktrans? (uitzenbureau voor logistiek)

Heb daar een proefrit gehad en de instructeur was erg tevreden.

Ze willen nu me rijbewijs gaan betalen en dan moet ik een jaar voor ze werken, dus ervaringen zijn erg welkom
pi_40842905
Steken bedrijven die met mooie auto's rijden gewoon meer geld in het wagenpark, of verdienen zij ook echt meer dan bedrijven die met rotzooi rijden? Valt me op dat je veel Scandinaviers en veel Nederlanders met serieus mooie Scania's rond ziet rijden. Veel V8-en ook.
There is no other!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:17:22 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40843270
al het geld wat je in je wagenpark steekt moet terugverdiend worden, veel mooie wagens zijn vaak in handen van eigenrijders, grote bedrijven houden het vaak wat simpeler, en Scandinaviers die hebben nu eenmaal een afwijking en hebben vaak erg mooi spul
pi_40846045
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
al het geld wat je in je wagenpark steekt moet terugverdiend worden, veel mooie wagens zijn vaak in handen van eigenrijders, grote bedrijven houden het vaak wat simpeler, en Scandinaviers die hebben nu eenmaal een afwijking en hebben vaak erg mooi spul
Belgen steken volgensmij ook veel geld in hun wagen..

Als je ooit die wagens ziet waarmee ze bij ons op 't bedrijf komen laden / lossen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_40878465
Ben die streamline met verlengde kabine eindelijk weer tegengekomen

Reed op Luxemburgse nummerplaat, jammer genoeg niet zo goed onderhouden...
Foto is genomen met m'n gsm dus bitte niet op de kwaliteit letten
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:03:34 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40880184
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 07:15:32 #19
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40960871
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:26 schreef Klonk het volgende:

[..]

klassiekers als ''Met de vlam in de pijp'' en ''Stille Willy''

Henk
Stille willie heeft toch niets met Henk te maken? OF heeft de BB band connecties met Henk?
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 07:18:45 #20
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_40960874
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 20:13 schreef Scalle-- het volgende:
Ben die streamline met verlengde kabine eindelijk weer tegengekomen
[afbeelding]
Reed op Luxemburgse nummerplaat, jammer genoeg niet zo goed onderhouden...
Foto is genomen met m'n gsm dus bitte niet op de kwaliteit letten
De streamline was er niet in torpedo uitvoering. Dit is dus geen streamline.
pi_40961538
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 07:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

I don't know, ben niet zo geïnteresseerd in oude wrakken
pi_40963968
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 07:18 schreef glasbak het volgende:

[..]

oh jawel hoor. de streamline neus heeft 4 sleuven ipv 6
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:10:57 #23
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40976579
Gister naar Liverpool gekoeriert met 'n Caddy, mooi ritje. Maar goeiendag, wat kom je deze jongens vaak tegen daar op de snelwegen!

Volgens mij hebben ze ook een afdeling in België zitten, want je ziet trucks van Eddie Stobart ook nogal eens met Belgische platen rijden, maar in Engeland kom je ze echt schandalig veel tegen.
pi_40976714
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:10 schreef Kindervriend het volgende:
Gister naar Liverpool gekoeriert met 'n Caddy, mooi ritje. Maar goeiendag, wat kom je deze jongens vaak tegen daar op de snelwegen!

[afbeelding]

Volgens mij hebben ze ook een afdeling in België zitten, want je ziet trucks van Eddie Stobart ook nogal eens met Belgische platen rijden, maar in Engeland kom je ze echt schandalig veel tegen.
Ze zitten in Lokeren, een kilometertje ofzo van de E17
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:18:41 #25
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40976818
Het was me nooit zo opgevallen die keren dat ik in Engeland was... maar wat rijden ze daar met hoge trailers zeg! In Nederland zie je ze nooit zo hoog en volgens mij in de rest van Europa ook niet.

Je ziet in Nederland wel eens van die trailers met dubbele bodem, daar staat meestal 2WIN op ofzo, maar in Engeland waren ze anders. Nog hoger. In Nederland zouden die ook elk viaduct raken volgens mij... kwestie van andere standaarden.

Ik kan er zo snel geen plaatjes van vinden, van die trailers. Iemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')