Kijkt nog een keer naar OP.... Hmmm rightquote:Yup is een oorspronkelijk Engelstalige afkorting en staat voor
Young Urban Professional.
Een yup is een jonge persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.
Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob.
Amen!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef Youp het volgende:
sommige mensen weten volgensmij niet wat yuppen zijn
Precies.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef Youp het volgende:
Wat is volgens jou de definitie van een Yup dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef Youp het volgende:
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:26 schreef valek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de definitie van een Yup dan?
(wikipedia)quote:Yup is een oorspronkelijk Engelstalige afkorting en staat voor
Een yup is een jonge persoon met een verantwoordelijke en goed verdienende (kantoor)baan, die zijn of haar loon gebruikt om zich te meten met mensen van de geldadel of andere individuen die niet hoeven te werken. Om zo te kunnen leven is een yup ongehuwd, of heeft een goedverdienende partner. Een yup heeft meestal (nog) geen kinderen. Hij of zij leeft in de grootstedelijke (urban) omgeving.
Het woord yup is in hetzelfde jargon te situeren als snob.
(vandale)quote:yup·pie (de ~ (m.), ~s)
1 jonge, dynamische persoonlijkheid die snel carrière maakt en een exclusieve, trendgevoelige levensstijl heeft [young urban professional] => yup
Dat was 25 jaar geleden iemand die 100.000 gulden per jaar verdiende.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:26 schreef valek het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de definitie van een Yup dan?
Ik vond een yup meer een wannabee kakkert eigenlijk, maar misschien is dat mijn eigen interpretatie van het woord 'yup'quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:33 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat was 25 jaar geleden iemand die 100.000 gulden per jaar verdiende.
Yuppen zijn triest en trieste mensen rijden in een Mercedes..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:12 schreef Youp het volgende:
Voor de kinderen, en de hondquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:28 schreef tho_Omas het volgende:
Renault Espace.
Tegenwoordig rijden die in een hyundai trajet of een kia nogwatquote:
dat ben ik overigens wel met je eensquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Yuppen zijn triest en trieste mensen rijden in een Mercedes..
Ben het hier wel mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
[..]
(wikipedia)
[..]
(vandale)
En jouw definitie?![]()
Dan vraag ik me af waar jij woontquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:08 schreef valek het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens.
Maar deze Yuppen rijden imo dus in de auto's die ik opnoemde.
Jaah. Now we're talking.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:40 schreef PeuRac het volgende:
Alfa Romeo GT / 159 / Brera / Spider
Audi A4 t/m A8
Een BMW 3-serie coupe of cabriolet,
BMW 5-serie
BMW 6-serie,
BMW 7-serie
BMW X3/X5
enz...
Echt niet!quote:
Shark.Baitquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:18 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, ik ken een yup en die rijdt daarin hoor.
Wedden van nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:19 schreef Youp het volgende:
en wanneer dit topic af is ongeveer is de conclusie dat iedereen een yuppenauto rijdt
Die rijdt in een teletubbiewagen? Dan neemt hij zichzelf niet serieus als yup.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:18 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nou, ik ken een yup en die rijdt daarin hoor.
bijna iedereen danquote:
Ja, dat is nog wel aardig voor de beginnende yup.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mini.
dan ben ik over een paar jaar hopelijk een yupquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mini.
dat en niets andersquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:53 schreef DS4 het volgende:
Gewoon net als vroegah: Porsche Boxster (was 944 Turbo), BMW cabrio, enz.
Daar zijn nu de SUV's bijgekomen schat ik zo in.
Een yup dient gevoel voor klasse te combineren met een poenerigheid die de klasse weer ongedaan maakt zeg maar...
Iemand die DACHT dat ie 100.000 gulden ging verdienen, en dat andere mensen ook wijsmaakte.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:33 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat was 25 jaar geleden iemand die 100.000 gulden per jaar verdiende.
De vraag is nu: weet jij echt niet dat dit meer is dan modaal, of doe je stoer? (of mis ik de grap)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
Anyway 100.000 gulden is ¤45K. Daar lachen we tegenwoordig toch meewarig om!?.![]()
Toen leek Fl. 100000 voor mij veel. Nu lijkt ¤ 45000 mij niet zoveel. En dat klopt ook wel want er zit een behoorlijk aantal jaren tussen. Inflatie heeft behoorlijk huisgehouden, heeft niets met stoerdoenerij te maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
De vraag is nu: weet jij echt niet dat dit meer is dan modaal, of doe je stoer? (of mis ik de grap)
Ja, maar ook zij die in Zwitserland wonen weten dat 45K geen lachwekkend salaris is. Maar goed, ik had jouw opmerking dus kennelijk verkeerd ingeschat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef Hyperdude het volgende:
Ik woon trouwens niet in NL maar in Zwitserland. Dan kijk je misschien wat anders aan tegen de relatief lage "Top-inkomens" in NL.
Ik rij geen fokking taxi met ster op de motorkapquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
wat dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef yup het volgende:
[..]
Ik rij geen fokking taxi met ster op de motorkap![]()
Nee, als je protserig wil doen neem je een twingo met leer... Dit is een auto voor meisjes die net hun rijbewijs hebben en die van pappie een autootje krijgen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:13 schreef Scheepschroef het volgende:
Twingo --> Twingo Initiale (=speciale yuppenversie met beige leer en een pannoramadak), zeer veel gezien in Parijs.
yup reed in een E30 Bmw, een Mitshubitsi Space Wagon en een L400 busjequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef yup het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:36 schreef lipje het volgende:
[..]
yup reed in een E30 Bmw, een Mitshubitsi Space Wagon en een L400 busje
Dus dat zijn ECHTE yuppenauto's
[..]
Ik heb niet beweerd dat jij ze had, slechts dat jij je daarmee met enige regelmaat in verplaatstequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
die auto's zijn niet van mij. Alleen de E30 BMW was van mij geweest
![]()
Een echte yuppenauto is dus een E30
En busjes roeleren![]()
Ik zou ook jaloers worden met het vooruitzicht op een leven lang Opel (of overig pleb merk)quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
[..]
Ik hoef geen auto.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 21:41 schreef gieling het volgende:
[..]
Ik zou ook jaloers worden met het vooruitzicht op een leven lang Opel (of overig pleb merk)
Met een hakenkruis anders?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:09 schreef yup het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De gewone Golf lijkt me ook een prima yuppenbak,quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:21 schreef Impreza_STI het volgende:
De nieuwe Honda Civic, de nieuwe Golf GTi en ook nog de Audi TT en Seat Leon.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:58 schreef MrSASO het volgende:
Oja om toch maar ontopic te gaan.
Alle modellen van Citroën en Peogot en in mindere mate Renault.
Tnx.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:35 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ah, de tweede aanwijzing dat ik een yup ben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:21 schreef zijle het volgende:
Alle cabrio's, dus van 206 CC tot SL
Typoquote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
![]()
Het merk Peogot ken ik overigens niet... Wat maken die precies?
en dan met name de blauwe, das een echte yuppenkleurquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:53 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Alle cabrio's met een stalen klapdak in ieder geval.
Jupquote:
quote:
10 punten en in 1 keer goedquote:
Nee, klopt, sinds DS4 op fok vertoefd is zn imago nogal verneukt.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:32 schreef 16meter het volgende:
911 is toch geen yuppen auto meer.
Klopt. Nu er elver-eigenaars zijn die op het Fok! forum komen kan het geen yuppenauto meer zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Nee, klopt, sinds DS4 op fok vertoefd is zn imago nogal verneukt.
Als dat een lachwekkend salaris is, moet ik kennelijk eens een hartig woordje wisselen met mijn werkgever. Daar moet ik namelijk bijna twee jaar voor werken..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar ook zij die in Zwitserland wonen weten dat 45K geen lachwekkend salaris is. Maar goed, ik had jouw opmerking dus kennelijk verkeerd ingeschat.
Net zoiets als Audi A3 inderdaad. Mini Cooper in zekere zin ook, maar die vind ik eigenlijk wel vetquote:Op zondag 20 augustus 2006 23:09 schreef Mad-Matt het volgende:
BMW 1-serie, echt kansloos volk wat daarin rond rijdt
quote:Op zondag 20 augustus 2006 19:34 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, klopt, sinds DS4 op fok vertoefd is zn imago nogal verneukt.
De (te) duur uitgevallen kleine middenklassers dus Audi A3, Mini, BMW 1, Mercedes B-klasse, ...quote:Yup is een oorspronkelijk Engelstalige afkorting en staat voor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |