Ow, oke, zie t. Ik was dus te snelquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:26 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ondertussen is de foto geplaatst.
Dit is suf zegquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:20 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Ik heb deze maand wel een paar steken laten vallen geloof ik...
Dit is echt niet zoals het hoort!
Ik zal de foto er alsnog even bij plaatsen!!
Mensen die al gestemd hebben: kijk aub nog even in het wedstrijdtopic of je wellicht je stemming wilt herzien!!
Heel suf. Klopt. Welke wedstrijdcoördinator vergeet nou een foto te plaatsen?quote:
Dat is wel heel slecht. Ik geloof nooit dat alle mensen die al gestemd hebben deze mededeling zien.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:20 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Mensen die al gestemd hebben: kijk aub nog even in het wedstrijdtopic of je wellicht je stemming wilt herzien!!
Als An24 weer terug is van vakantie zullen we de koppen bij elkaar steken en gaan zien of we iets kunnen verbeteren aan het systeem waarmee we nu werken. Op zich is de charme van een fotowedstrijd met slechts één woord als thema natuurlijk dat je als fotograaf alle vrijheid hebt om het thema in te vullen. Aan de andere kant loop je dan dus wel het risico dat iemand het thema zó ruim interpreteert dat het voor anderen "te ver gezocht is".quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:21 schreef SunChaser het volgende:
[..]
En dat is in minstens de helft van de inzendingen dus niet het geval.
Hier is bv licht een bepalend element. Geen schaduw te zien.
En hier de weerspiegeling in het water. Geen schaduw te zien.
En hier is een bok tegen de achtergrond van de lucht een bepalend element, niet schaduw. Ik zie zelfs helemaal geen schaduw
En hier zie je toevallig wat schaduw, maar het element is hier hitte en vuur
zodat alle silhouet foto's dus prima binnen het thema vallen.quote:sil·hou·et (het, de ~, ~ten)
1 alleen zichtbare omtrek van een persoon of zaak
2 nagetekend schaduwbeeld met zwart ingekleurd => afschaduwing, schaduw, schaduwfiguur, schaduwomtrek, schim, slagschaduw
ik heb de beschrijving niet onder de foto gezet omdat ik hem te snel heb ingestuurd. kwam er later ook achter dat ik nog één en ander had moeten bewerken, op mijn ene scherm ziet het er uit zo als het bedoelt is, op het andere zie ik mooi groen gras op het plafond groeienquote:
De punten die ik heb gegeven, heb ik op een gewone manier gedaan. Vaak naar de foto's kijken en dan een lijstje voor mezelf maken en daar een top 5 van maken.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:21 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Dat is het zeker... maar ik twijfel of ik er nou zo blij mee ben.
Ik bedoel - je brengt het serieuze karakter van de fotowedstrijd een beetje in twijfel zo...
Dank je wel!!quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:20 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Als ik het echt erg vond had ik wel wat van me laten horen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:32 schreef Phoenixx het volgende:
[..]
Heel suf. Klopt. Welke wedstrijdcoördinator vergeet nou een foto te plaatsen?
Maar ja, het is dus wel gebeurd en dit was de meest fraaie oplossing die ik kon bedenken.
"Jammer, dan had je maar op moeten letten dat je foto geplaatst werd" zou ook een mogelijkheid geweest zijn, maar sorry - dat is niet mijn stijl...
P.S. Als de wedstrijdleiding nu vanaf volgende maand de term 'onderwerp' nu eens verving door 'opdracht'. Zou dat niet al een hoop onduidelijkheid / discussie wegnemen?quote:
Dat is dus precies wat ik bedoel, (zonder jou persoonlijk aan te vallen hoor). Allerlei mensen hebben de definitie van minimalisme opgezocht en zich in de stroming verdiept. Prachtig natuurlijk, die nieuw verworven kennis, en ook mooi dat er over gediscussieerd wordt.
Alleen slaan sommige mensen dan weer door als ze vinden dat er te weinig foto's aan de definitie -of zoals jij terecht zegt: hun interpretatie daarvan- voldoen. Dat is imho een typisch verschijnsel bij het toepassen van net verworven kennis: rigide toepassen. Het begrip is nog niet vertrouwd genoeg om de reikweidte ervan aan te kunnen voelen, dus de net geleerde definitie wordt naar de letter losgelaten op alles dat langs komt. Stel dat er hier een grote vernieuwer binnnen het minimalisme langs zou komen (okay, niet erg waarschijnlijk), dan zou je m niet eens als minimalist (h)erkennen. Dus doe me een lol, en ga geen scherprechter lopen spelen met een definitie die je nog geen maand kent.
En zoals ik al zei: het is een thema, geen dogma, vrije interpretatie van thema's is toegestaan.
Dat gebeurt nu toch ook al?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:06 schreef SunChaser het volgende:
Dat is misschien wel een goed idee, de kandidaten een opdracht mee te geven. De stemmers bepalen dan wel of ze vinden dat iemand zich aan de opdracht heeft gehouden, maar dan behoudt iemand zich t recht er van af te wijken.
Tuurlijk, maar je omzeilt de vraag of bijvoorbeeld schaduw nu wel of niet het onderwerp is. Binnen een onderwerp schaduw is dat kwalijker dan binnen een opdracht schaduw. Althans, dat is mijn interpretatie. Ook in het geval dat weer eens een techniek zou worden gekozen heb je dat met de term opdracht ondervangen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:28 schreef prupke het volgende:
[..]
dus of je er opdracht of thema of onderwerp van maakt het blijft hetzelfde
Hey SunChaser, ja die heb ik ontvangen - ik heb een mailtje terug gestuurd en vanavond zie ik of ik daar antwoord op heb gekregen. Vanavond weten jullie dus welke foto's Skaai beloond heeft met puntenquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:01 schreef SunChaser het volgende:
Hey Phoenix, had je de stemmen van Skaai nog gekregen, ik weet dat ze je gistermiddag heeft gemaild, maar zie ze nog niet terug.
quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:46 schreef pureleganze het volgende:
Mooie foto's zeg...moeilijk stemmen...
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:39 schreef Esto het volgende:Ik vind het wel netjes dat we een mail kregen over de achtergebleven foto!
![]()
ow dat verklaart het wel jaquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:24 schreef stil het volgende:
Ik denk dat alleen de users die al gestemd hadden, een mail hebben gekregen.
het klopt ook. dus niet iedereen heeft die mail gekregen.quote:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef ..zapper het volgende:
Klopt, heb de mail ook gehad. Verder niets gewijzigd.
Heb wel nog twee vraagjes.
Wanneer sluit het stemmen?
quote:Het stemmen kan tot 29 augustus 22:00 uur! Succes!
Nadat het stemmen is beeindigd stuurt ieder van de top 3 twee onderwerpen op, en als die compleet zijn wordt er een stemtopic geopend (meestal van een paar dagen) en stem je op het odnerwerp wat jij graag zou willen zien.quote:Hoe en wanneer wordt eigenlijk het nieuwe 'thema' bepaald?
Van jou kan ik me dat niet eens voorstelen. (Bedoel ik positief)quote:
Neuh , maar sunchaser wel, en om te voorkomen dat hij gaat zeuren dat jouw posts blijven staan er als nog op gereageerd wordt zijn die ook verdwenen.quote:
Als je nu even de uitslag afwacht he dan kan je de mensen die daadwerkelijk gewonnen hebben ook bij de naam noemen en dan feliciteren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:06 schreef SunChaser het volgende:
De hele top 3 natuurlijk gefeliciteerd. Ben benieuwd of we komende maand een wat toegankelijker onderwerp krijgen
wat wil je hebben dan? vierkante foto?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:06 schreef SunChaser het volgende:
De hele top 3 natuurlijk gefeliciteerd. Ben benieuwd of we komende maand een wat toegankelijker onderwerp krijgen
Wat doe jij toch altijd belerend tegen Sun? Hij is nou niet echt een kleuter meer hoorquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:23 schreef prupke het volgende:
[..]
Als je nu even de uitslag afwacht he dan kan je de mensen die daadwerkelijk gewonnen hebben ook bij de naam noemen en dan feliciteren.
En de onderwerpen dien je gewoon af te wachten.
En dan mag je daar op stemmen.
Zo gedraagd hij zichzelf welquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat doe jij toch altijd belerend tegen Sun? Hij is nou niet echt een kleuter meer hoor
Zo gedraagt hij zich, maar jij ook. Als je elkaar niet ligt, dan laat je elkaar toch lekker met rust? Ik vind het zo jammer, juist in dit forum. Als je ruzie wilt maken dan doe je dat toch lekker in onzin of klaagbaak ofzo?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |