Ik heb daar ook steeds meer moeite mee , je kan gewoon elke foto insturen , ongeacht wat het onderwerp is . Wat mij betreft verliest de wedstrijd elke maand meer zn charmequote:Op zondag 27 augustus 2006 16:00 schreef oYo het volgende:
Ik zie een paar uitgesproken favorieten, ben erg gecharmeerd van Schanullekes foto.
Rest moet ik even over nadenken. Ik ga wel foto's kiezen waarin ik het thema terug zie. Bij heel wat foto's zie ik dit helemaal niet. Ik vind dat de wedstrijdleiding die schifting had moeten doen.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:16 schreef Miss_S het volgende:
maar het gaat toch ook om het creatieve, als iedereen hetzelfde doet is het toch ook niet leuk
Maar als de opdracht schaduw is, dan telt een silhouhet niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:16 schreef Miss_S het volgende:
maar het gaat toch ook om het creatieve, als iedereen hetzelfde doet is het toch ook niet leuk
Ja, maar een silhouet is weer de schaduwzijde van een voorwerp. Ofzo.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar als de opdracht schaduw is, dan telt een silhouhet niet.
Ach , als ik in de jury zou zitten van de mooiste appel zou ik ook geen punten aan een peer gevenquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe dan ook: de redenatie hier schijnt te zijn "als je vindt dat het niet aan het onderwerp voldoet, dan geef je het gewoon geen punten".
Dan kun je net zo goed elke maand een 'wie maakt de mooiste foto'-wedstrijd houden, zonder opdracht.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:36 schreef k_man het volgende:
Hoe dan ook: de redenatie hier schijnt te zijn "als je vindt dat het niet aan het onderwerp voldoet, dan geef je het gewoon geen punten".
Wat ik geen sterke redenatie vind, maar goed.
Probleem is dat de opdracht te ruim te interpreteren is. Een onderwerp als `schaduw` is mi uit te leggen als: Een foto waarbij schaduw een belangrijk element is voor de compositie.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:33 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar als de opdracht schaduw is, dan telt een silhouhet niet.
Daar win je toch geen competitie mee.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:53 schreef oYo het volgende:
Alleen de vriendjes geven dan punten.
Oke. Maar op de foto van Re is de schaduw geen belangrijk element, daar is het element het silhouhet van t vrijheidsbeeld. En bij de brandweer en de smidse-foto's is het element juist licht (vuur) en niet schaduw.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:01 schreef diedrick het volgende:
[..]
Probleem is dat de opdracht te ruim te interpreteren is. Een onderwerp als `schaduw` is mi uit te leggen als: Een foto waarbij schaduw een belangrijk element is voor de compositie.
Ik heb ook niet gezegd dat het onderwerp schaduw moet zijn. Schaduw moet een bepalend element in de compositie van de foto zijn, da''s iets anders. Maw, zonder schaduw wordt de foto 'waardeloos'...quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:05 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bij de meeste anderen is het onderwerp juist niet schaduw.
En dat is in minstens de helft van de inzendingen dus niet het geval.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:15 schreef diedrick het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het onderwerp schaduw moet zijn. Schaduw moet een bepalend element in de compositie van de foto zijn
Maar dan nog mogen we hier toch discussieren over de inzendingen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Dan is het toch heel simpel en geef je die foto's geen punten?
Ja.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar dan nog mogen we hier toch discussieren over de inzendingen?
Ik heb deze maand wel een paar steken laten vallen geloof ik...quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:44 schreef snakelady het volgende:
ik heb ook gestemd, mijn foto staat er overigens ook niet bij, maar is niet erg, was er toch niet zo kapot van.
Waar denk je?quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:22 schreef SunChaser het volgende:
Waar staan de nieuwe dan?
Ondertussen is de foto geplaatst.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
ja, maar ik verwacht ze dan onder de foto van SB te vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |