abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 07:34:17 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_40820763
Een topic over alle vormen van flesvoeding, zowel voor moeder- als poedermelk uit de fles

vragen over spenen, hoeveelheden, flessen.... stel ze hier

Ik gebruik zelf de Avent flessen, op dit moment met speen nummer 1 voor Ezra en ik vraag me bv af wanneer ik over kan, of zou moeten gaan op speen nummer 2. Voor alsnog denk ik dat het met speen nummer 1 snel genoeg gaat. Het is nogal een schrokopje en het staat me bij dat ze ongeveer een kwartier over een fles moeten doen.

Nou was ik bij mijn broer, wiens kindje een beetje te vroeg geboren is en daar was de verloskundige net even langs en die was juist niet zo te spreken over Avent. te grote spenen zei ze. Kon je beter die van Bibi hebben. Iemand ervaring met Bibi of met andere spenen voor erg kleine babies?

En dn nog een vraag. Op een gegeven moment mag je rijstebloem gaan geven, maar wanneer is dat ook alweer? (en nee, ik was het nog niet van plan ik vroeg het me alleen af)
stormy waters...
sailin'
pi_40820946
belana als het kind rond de 4 maanden is mag hij/zij een fruithap
en rond de 6/7 maanden gaan ze meestal voor het eerst pap proberen.

wanneer je overmag met de spenen weet ik niet.

ik loop stage op een kinderdagverblijf en moet zeggen dat ik de avent fijner vind dan de bibi.
de bibi flessen hebben een 3 standen speen.
mama van 3 kids!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:29:02 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40821057
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 08:12 schreef Popples het volgende:
belana als het kind rond de 4 maanden is mag hij/zij een fruithap
Alles mag, maar het advies is tegenwoordig toch wel echt 6 maanden.

Even over de discussie over hoe dit topic moet heten. Uit de openingspost maak ik op dat het juist echt om het gebruik van flessen gaat en niet om het gebruik van poedermelk. Prima titel dus?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:37:04 #4
24188 Belana
kloon van belana
pi_40821116
daarom heb ik het ook maar (weer) zo genoemd en in de OP aangegeven dat het ook om moedermelk kan gaan uit de fles, leek mij idd ook wel een prima titel zo dus?

wanneer er fruithappen mogen, daar gaat het hier niet om

Avent heeft overigens ook een 3 standen speen, die gebruikte ik voor Liam voor de pap ook.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:55:44 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40821297
Rijstebloem mag rond de 4 maanden,
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40821644
Onze kraamhulp was juist helemaal tevreden over de avent flessen. Mika heeft ook zijn fles zo leeg (90cc), hij doet daar een minuut of 5 over dus dat dat te snel gaat is denk ik wel zo. Maar moet zeggen dat Mika dan ook wel een zuiperd is hoor.

Ik vind het met de fles zo moeilijk inschatten wanneerhij nou genoeg heeft gehad. Met de borst geven ze dat zelf wel aan maar nu moet ie het doen met wat wij hem geven. En hij heeft wel vaak dat ie nadat ie zijn fles leeg heeft nog langer zuigen wil zeg maar. Misschien heefi ie nog honger misschien heeft ie zuigbehoefte!!

Dit was MeNicole trouwens
pi_40821806
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 08:29 schreef Sugar het volgende:

[..]

Alles mag, maar het advies is tegenwoordig toch wel echt 6 maanden.

Even over de discussie over hoe dit topic moet heten. Uit de openingspost maak ik op dat het juist echt om het gebruik van flessen gaat en niet om het gebruik van poedermelk. Prima titel dus?
Mijn zoon is net 4 maanden en krijgt ook gewoon dagelijks een fruithap.
Af en toe mag hij ook met de pot mee eten, geen enkel probleem.
Mijn eerste kreeg vanaf 4 maanden ook al potjes.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:38:28 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40821820
As is said: alles mag En het is inderdaad offtopic hier.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:39:52 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40821849
Dat is dan jullie keus Blade maar advies van artsen en deskundigen, is toch echt beter wachten tot de 6 maanden, ivm de ontwikkeling van de darm en het een allergie kan vergroten wanneer je er al met 4 maanden mee begint.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40821892
sorry, ik zie dat ik de vorige gesloten had maar niet nieuw geopend, had ik gisteren niet gezien
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:48:32 #11
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40822001
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:43 schreef poemojn het volgende:
sorry, ik zie dat ik de vorige gesloten had maar niet nieuw geopend, had ik gisteren niet gezien

[ultra-flauwe-strijd-aanwakkerende-opmerking]
Jáaaa, jáaa.
[/ultra-flauwe-strijd-aanwakkerende-opmerking]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40822072
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:39 schreef _evenstar_ het volgende:
Dat is dan jullie keus Blade maar advies van artsen en deskundigen, is toch echt beter wachten tot de 6 maanden, ivm de ontwikkeling van de darm en het een allergie kan vergroten wanneer je er al met 4 maanden mee begint.
Dat is dan een ander advies dan onze arts geeft.
Mijn vrouw heeft ook allergieën en zowel Quinten als Thomas hebben hyperallergene voeding gehad.
Toch mochten ze vanaf de 4e maand gerust met een fruithapje of een potje beginnen.
Zolang je maar stopt zodra je merkt dat ze er last van hebben.
Overigens is het standpunt van het voedingscentrum dat kinderen tot 6 maanden genoeg hebben aan flesvoeding en niet dat fruit voor de 6e maand slecht zou zijn.
pi_40822076
echt niet, ik was tussendoor met Myrthe bezig
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:53:39 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40822097
Oh, poemojn, mij niet serieus nemen hoor. Echt niet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40822151
hormonster

maarre, om meer ontopic te komen, het standpunt van de WHO (wereldgezondheidsraad) is te wachten tot 6 mnd, idd ivm rijping vd darmen. Alleen gaat daar alweer een apart topic over. ik dacht deze Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine?
pi_40822930
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:26 schreef Ke2v2in het volgende:

Ik vind het met de fles zo moeilijk inschatten wanneerhij nou genoeg heeft gehad. Met de borst geven ze dat zelf wel aan maar nu moet ie het doen met wat wij hem geven. En hij heeft wel vaak dat ie nadat ie zijn fles leeg heeft nog langer zuigen wil zeg maar. Misschien heefi ie nog honger misschien heeft ie zuigbehoefte!!
Goh dat vind ik nou eens grappig om te lezen! En dan niet grappig als in uitlachen...
Meestal wordt dat dus als argument gebracht tegen bv: je ziet niet wat erin gaat.
Maar met de fles kun je dus net zo goed die onzekerheid hebben. Een hele eye-opener moet ik zeggen.
Don't you love her madly?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:56:46 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40823334
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:52 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Dat is dan een ander advies dan onze arts geeft.
Mijn vrouw heeft ook allergieën en zowel Quinten als Thomas hebben hyperallergene voeding gehad.
Toch mochten ze vanaf de 4e maand gerust met een fruithapje of een potje beginnen.
Zolang je maar stopt zodra je merkt dat ze er last van hebben.
Overigens is het standpunt van het voedingscentrum dat kinderen tot 6 maanden genoeg hebben aan flesvoeding en niet dat fruit voor de 6e maand slecht zou zijn.
ik neem je even mee naar Potjes of zelf kokkerellen voor je kleine? want had een vraagje aan je.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40829043
Voor Sarah gebruik ik Avent flessen, heb daar al een tijdje speen 2 op (is vanaf 1 maand geloof ik). Ik heb ook een Bibi fles met 3 standen speen, maar met die fles doet ze er veel langer over.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:19:09 #19
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40829205
Ik heb bij Fleur difrax-flessen gebruikt. De flessen vond ik zeer prettig in gebruik. Zeker qua vasthouden, reiniging en qua losser zetten. De spenen van difrax vond ik zelf minder prettig en ben overgestapt op de 1-2-3- spenen van Nubby. Die heb ik als zeer goed ervaren. Fleur was ook een snelle drinker en met de Nubby speen kon ik haar drinktijd van 5 minuten naar 10 minuten rekken. Tot ze doorkreeg hoe ze de fles moest draaien om de snelle stand erop te zetten....
pi_40984971
We hebben verschillende flessen geprobeerd, maar de b-free bevalt ons het beste. Helpt goed tegen krampjes. De 3 standen speen gebruiken we voor pap.
pi_40990540
Merlijn krijgt nog Aventflessen met speen nr 1 erop. Hij drinkt daar goed uit als hij wil drinken dus hier nog niet overgestapt.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:17:44 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_40993656
Ezra drinkt inmiddels met speen nummer 2 van Avent, omdat we nu Omneo geven en dat is wat dikker. Ik ben dus Omneo gaan geven vanwege de ontlasting en het teruggeven. Wat het teruggeven betreft gaat het nu al een stuk beter. Nog geen ontlasting gezien, maar dat zal even langer nodig hebben denk ik, toch?
Over het algemeen drinkt Ezra nog 6 voedingen van ongeveer 130 cc, hij zal nu zo'n 5 kilo zijn denk ik. Hij zou dus eigenlijk naar 5 voedingen mogen, maarja, hoe doe je dat? We proberen maar per keer wat meer te geven en dan kan ie het daar weer langer op uithouden denk ik, maar het is dan weer even puzzelen om de hoeveel uur enzo. En wat grappig is, hij geeft zelf wel aan dat ie meer wil, op een vergelijkbare manier als met borstvoeding, want hij komt ineens vaker voor voeding nu. Is dan weer een lastig dagje, want dan drinkt ie dus steeds kleinere beetjes.
stormy waters...
sailin'
pi_40994049
Ik heb in het begin ook de Aventflessen gebruikt maar Amber had behoorlijk last van krampen. Gebruik nu de Difrax flessen met een M speen bij gewone melk en een 123 speen bij pap.

Wij kregen het advies om Biobim rijstebloem te geven ipv Nutrix omdat Biobim over het algemeen beter verdraagzaam is en wat lichter is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:42:09 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_40994357
terwijl ze juist zeggen dat die aventdingen zo goed tegen krampjes zijn is gewoon ook per kind verschillend he...
stormy waters...
sailin'
pi_40998076
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:42 schreef Belana het volgende:
terwijl ze juist zeggen dat die aventdingen zo goed tegen krampjes zijn is gewoon ook per kind verschillend he...
Ja denk het wel. Mika heeft helemaal nog geen last gehad van krampjes (even afkloppen).
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:53:30 #26
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40998342
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:42 schreef Belana het volgende:
terwijl ze juist zeggen dat die aventdingen zo goed tegen krampjes zijn is gewoon ook per kind verschillend he...
Tegen ons werd gezegd dat de DIfraxflessen juist hielpen tegen krampjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_40998765
Hier ook lopen klooien met flessen en spenen. Ben nu bv aan het afbouwen en gebruik voor fv de avent met speen nr 1.
Van de combi-speen werd ik niet veel wijzer.

Heb ook een nuby fles gekocht met handvaatjes eraan. Leek me wel handig aangezien dit dametje zelf graag de fles wil vasthouden. Op die nuby fles zit een speen met bolletjes erop (schijnt het tandvlees te masseren??). Iemand ervaring daarmee?

Wat betreft het afbouwen....zit me een beetje af te vragen hoe ik dit het beste doe. Vooralsnog is het schema;

7.30 bv
11.30 bv
15.30 fv
18.00 bv
20.30 bv

Maar die laatste redt ze vaak niet.... Ze slaapt dan al en dan maak ik haar wel wakker omdat ze anders snachts wakker wordt. Kan ik die laatste 2 bv's vervangen voor 1 flesvoeding? Want de allerlaatste bv is juist in het afbouwen 1 van de laatste stapjes.
Vandaag gaat het schema trouwens wel even goed omdat ze om 7.00, 10.00, 13.00 bv heeft gekregen. Dan krijgt ze straks om 16.00 een fles en dan om 19.00 de laatste borstvoeding. Dan kom ik weer wel uit om 5 voedingen.
Pffff, wat een gedoe zeg!
  zondag 20 augustus 2006 @ 16:06:49 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_41000746
pixels, kon dit erover vinden
quote:
Afbouwen van borstvoeding
Je kunt op twee manieren afbouwen: zo snel mogelijk als je eenmaal de beslissing genomen hebt, of je neemt er lekker de tijd voor. Overleg met je wijkverpleegkundige wat voor jou de beste manier is en hoeveel van welke flesvoeding je kindje nu nodig heeft.


Overgang van borst- naar flesvoeding bij vijf voedingen per dag
Stap 1
borst
borst
borst
fles
borst

Stap 2
borst
fles
borst
fles
borst

Stap 3
borst
fles
fles
fles
borst

Stap 4
borst
fles
fles
fles
fles

Stap 5
fles
fles
fles
fles
fles
stormy waters...
sailin'
pi_41005428
(pixels24: het hoort niet in dit topic, maar toch: eigenlijk mag je niet meer dan 1 voeding per week afbouwen, ivm eventuele borstontstekingen. Doe het dus niet 'zo snel mogelijk' zoals daar staat, dat is vragen om problemen, met name als je, zoals jij, al meer dan 4 maanden voedt. In elk geval, geen twee bv's vervangen in 1 keer, zeker niet voor de nacht.)
Variety is the spice of life
  zondag 20 augustus 2006 @ 18:54:28 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_41005635
heb je gelijk in dat je dat zegt nebelung, dat was me niet goed opgevallen
stormy waters...
sailin'
pi_41012821
Belana, flesvoeding mag je ook op verzoek geven he, wordt zelfs aangeraden door het voedingscentrum. Dus je moet niet het aantal flessen gaan minderen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 22:26:19 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_41013045
ja, dat heb ik begrepen ja poemojn, dat doen we ook wel hoor. het is niet zo dat ik perse nu naar die 5 wil, daarom zei ik al dat het zou "mogen". maar mijn post was een beetje onduidelijk lees ik nu. Ik vind het dus juist zo grappig dat ie het zelf aangeeft. hij is vandaag dus uit zichzelf naar de 150 cc overgegaan. eerst vanacht en vanmorgen steeds kleine beetjes en dan heel lang slapen en daarna 150 cc in 1 keer en daarstraks weer. Dat regelt ie dus echt zelf. Zo vind ik het ook grappig om te zien dat de BV manier van drinken er een beetje in blijft zitten, eerst snel en daarna doorteugen.
stormy waters...
sailin'
pi_41013777
Dat is gewoon de babymanier van drinken denk ik Maar is wel grappig inderdaad.
De hoeveelheden die op de pakken staan schijnen ook te groot te zijn voor pasgeborenen. Wij hadden Myrthe met bijna 2 weken 's nachts een fles van 100cc gegeven (dacht ik? iig de standaardhoeveelheid van de verpakking) en die dronk ze ook helemaal leeg toen, maar de lactatiekundige die 1 of 2 dagen daarna kwam helpen vond dat veel te veel voor zo'n kleintje (zou niet meer dan 35cc mogen zijn volgens haar, vergelijkbaar met grootte vuistje). Wat nou precies de goede hoeveelheden zijn vind ik wat vaag eigenlijk dus daarom fijn dat 't bij fv ook op verzoek mag. Leuk dat hij het zelf goed aangeeft.
  maandag 21 augustus 2006 @ 07:23:51 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_41020793
in het begin gaat het met zo'n 10 cc per dag omhoog, dus je begint met een pasgeborene met 10 cc en iedere dag komt daar 10 cc per fles bij, tot je op de 100 zit en daarna wordt het gewoon luisteren naar je kind. (daarvoor ook natuurlijk, het hoeft niet op ofzo) zo is het ons verteld iig.
dus die 100 cc bij een 2 weken oude myrthe lijkt me niet zo vreemd eigenlijk? vaak zeggen ze dat als je fv gebruikt om bij te voeden dat 35/40 cc dan wel goed is om te doen, werd dat misschien bedoeld?
stormy waters...
sailin'
pi_41023270
Nee, ze kwam echt met dat verhaal van het maagje enzo, vond die 35cc echt het maximum voor een baby op die leeftijd. Waarschijnlijk vanwege het maag-uitrek-verhaal en de kans op overgewicht denk ik, ik weet het verder ook niet. Myrthe had iig duidelijk honger toen.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:01:00 #36
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41023517
Wij hebben ook altijd flesvoeding op verzoek gegeven. Je moet natuurlijk wel rekening houdend met het maximum wat een kindje op een dag mocht hebben. Het viel me op dat de natuur zichzelf heel snel regelde op dat gebied. Ik zat net Kai's geboortetopic door te lezen (pfffffff emo- ) en met een dag of drie zat hij op 40 cc.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 21 augustus 2006 @ 12:03:33 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_41025345
ja m@x, maar dat klopt dus ook wel met wat ik ervan weet. als ik Ezra 40 cc had gegeven met 2 weken, dan had ie alleen nog maar gebrult van de honger denk ik
nah poemojn, ik weet het niet, vind het een beetje vreemd klinken, misschien idd vanwege het overgewicht verhaal, maar dan nog...
stormy waters...
sailin'
pi_41026052
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 10:37 schreef Lovechild het volgende:
Meestal wordt dat dus als argument gebracht tegen bv: je ziet niet wat erin gaat.
Maar met de fles kun je dus net zo goed die onzekerheid hebben. Een hele eye-opener moet ik zeggen.
Hee wat geinig, wij hadden dat precies zo Man zat op mijn werkdagen enorm te klooien met flessen (we hebben alle types spenen wel gehad, dental werkte nog het beste) tot hij op een dag in grote frustratie uitriep dat hij OOK borsten wou omdat hij dan tenminste zeker wist wanneer zoonlief genoeg had gehad.
pi_41026399
Hoe zwaar zijn ze met twee weken? Zeg vier kilo? Dus 4*150=600 cc per dag? 600/35= 17 voedingen en anders een stuk of zes.. Met borstvoeding zul je er wat tussenin zitten, tien voedingen is dan niet abnormaal, dus waarschijnlijk kleinere beetjes per keer maar 35cc lijkt mij ook weinig hoor. Ik heb geen spijt van die 100 cc toen.
Ze moest misschien dat stukje lesstof nog eens nalezen.
pi_41027127
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 16:06 schreef Belana het volgende:
pixels, kon dit erover vinden
[..]
Bedankt belana , dat schema had ik inderdaad gevonden.

Hoort inderdaad niet helemaal in dit topic thuis (maar toch weer een beetje).
pi_41029926
Mika krijgt vanaf vanavond 100cc. Hij heeft lang op 80cc en 90cc gezeten omdat hij af en toe wat terug gaf. Nu gaat dat goe ddus doen we een stapje meer. Denk ook wel dat ie het nu nodig heeft want hij word vaak net een half uurtje te vroeg wakker omdat ie de fles wil.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_41196751
Hier een flesvoedingvraagje; op de verpakking (van nutrilon) staat dat je de voeding binnen het uur moet geven, anders weggooien. Maar bedoelen ze nu als je die fles al hebt opgewarmd? Of als je het poeder gemengd hebt met water?
Lijkt me wel handig als ik straks met afbouwen die vroege ochtend ga afbouwen om dan vast een flesje in de koelkast klaar te hebben staan. Ben nu zo gewend om sochtends naar haar bedje te lopen en hup aan te leggen, boertje doen, terugleggen en verder slapen hahaha.

En voor degene die eerst borstvoeding gaven (is toch half het verkeerde topic half het goede toch?); ik ben nu al over op 1 fv per dag. Veranderd die poep zo snel? Is dat normaal? Het ruikt heel anders nu en is veel pappiger (sorry vies verhaal). Of komt dit door de johannesbroodpitmeel door de fv?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:52:00 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_41196878
ze bedoelen nadat het opgewarmd is Pixels

en de ontlasting veranderd vrij snel ja, das gewoon echt een nadeel. waarom gebruik je johannesbroodpitmeel? geeft ze voeding terug? hierdoor wordt de ontlasting trouwens niet anders hoor, das door de flesvoeding. Lekker rustig aan blijven afbouwen met de BV zou ik zeggen dan is de overgang het makkelijkst voor de darmpjes denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_41197043
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:52 schreef Belana het volgende:
ze bedoelen nadat het opgewarmd is Pixels

en de ontlasting veranderd vrij snel ja, das gewoon echt een nadeel. waarom gebruik je johannesbroodpitmeel? geeft ze voeding terug? hierdoor wordt de ontlasting trouwens niet anders hoor, das door de flesvoeding. Lekker rustig aan blijven afbouwen met de BV zou ik zeggen dan is de overgang het makkelijkst voor de darmpjes denk ik.
Ah dat is fijn, kan ik veel makkelijker (bijv bij bezoek aan mn ouders) een al gemaakt flesje meenemen. Oma heeft toch een flessenwarmer aangeschaft, dus dat scheelt weer poeder meenemen.

Johannesbroodpitmeel is inderdaad voor het spugen. Helpt erg goed Geef het maar 1x per dag door de fv, want dat papje wil ze echt niet. Het lukt me om een likje te geven op mn vinger voordat ik aanleg, maar een 2e hapje slikt ze gewoonweg niet door haha.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:49:36 #45
24188 Belana
kloon van belana
pi_41199925
je hebt wel van die meeneembakjes voor de fv waar je precies de goeie hoeveelheid in kunt doen en dan bv een flesje met afgepast gekookt water meenemen, dan is een flesje ook zo gemaakt. Ik weet namelijk niet hoe lang je al aangemaakte voeding buiten de koelkast goed kan houden.

Die Omneo die ik gebruik nu is ook tegen het terug geven en dat gaat ook wel goed moet ik zeggen, maar is wel erg duur.
stormy waters...
sailin'
pi_41200300
aangemaakte voeding mag je max 1 uur buiten de koelkast houden volgens mij
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41200387
Bij de hema heb je een stapelaar van driebakjes met één gaatje waar het uitkomt. Ik heb er ook één van aangeschaft voor de kunstvoeding die merlijn op het KDV krijgt naast de borstvoeding uit fles. Je kunt daarin al de juiste hoeveelheid schepjes doen voor een fles.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:01:20 #48
24188 Belana
kloon van belana
pi_41201714
Er zat een heel handig bakje in de "blije doos" van prenatal dit keer een bakje verdeeld in drie stukjes met een dekseltje met een klepje. Maar je hebt genoeg van dat soort dingen idd.
stormy waters...
sailin'
pi_41201787
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:07 schreef Randa_v het volgende:
Bij de hema heb je een stapelaar van driebakjes met één gaatje waar het uitkomt. Ik heb er ook één van aangeschaft voor de kunstvoeding die merlijn op het KDV krijgt naast de borstvoeding uit fles. Je kunt daarin al de juiste hoeveelheid schepjes doen voor een fles.
Ja die bakjes ken ik inderdaad. Ik heb zo'n set gekregen van hema waarin 2 flessen zaten en ook zo'n stapelsetje. Erg handig! En van nutrilon heb ik (uit zo'n doos) een bakje met 3 vakjes. In het dekseltje zit dan een gat met dop en je kunt het dekseltje schuiven zodat je boven het goeie vakje komt (beete suffig uitgelegd, maar wel duidelijk denk ik).
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:05:14 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_41201824
ja die bedoel ik pixels
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:51:34 #51
103793 kozakken
Living the life
pi_41205013
Omneo is idd erg duur. Zelf gebruiken we Friso Comfort. Ook tegen teruggeven en tegen te harde ontlasting.
Bevalt heel goed, op de dunne ontlasting na. (die er trouwens bij blijkt te horen. Ik al gebeld met de wijkverpleegkundige omdat ik het niet vertrouwde, bleek ze het vergeten te vertellen te zijn)
pi_41206233
max krijgt nogsteeds zijn voeding uit speen nr 1.
hij drinkt echt keihard namelijk
als hij pap uit de fles krijgt, neem ik geen 3standen speen, want dat gaat te hard. maar dan neem ik een speen met 3 gaatjes.
maar ik geef nu vaker pap uit een bordje.

ben btw overgestapt op de etos-bredehalsfles, want de avent bleef bij mij zo vreselijk lekken na het sluiten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_41206251
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:05 schreef Belana het volgende:
ja die bedoel ik pixels
Haha, ik had jouw reactie nog niet gelezen belana.
  zondag 27 augustus 2006 @ 07:57:08 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_41216286
Ik was zelf op zoek naar info over de Avent siliconen spenen voor op de fles en wanneer je welke ongeveer gebruikt. Ik ben dus idd met 1 maand nummer 2 gaan gebruiken. Nu is Ezra van een schrokop veranderd in een langzame drinker dus ik vroeg me af wanneer ik op nummer 3 over kon gaan. Maar das met 3 maanden pas zeggen ze dus. maakt dat echt zoveel uit?

Spenen zijn aan de zijkant genummerd om de snelheid aan te geven.

1 gaatje
0 maanden+
newborn

2 gaatjes
1 maand+
langzaam

3 gaatjes
3 maanden+
medium

4 gaatjes
6 maanden+
snel
stormy waters...
sailin'
pi_41216373
Voor Merlijn gaan alle spenen behalve de nr1 speen van avent veel te hard, meneer laat het dan lopen ipv zuigen. Daarom blijft hij nog steeds bij die speen, het moet voor Merlijn ook niet te makkelijk worden een fles omdat hij ook nog steeds aan de borst is.
pi_41216435
Wij hebben difrax flessen. Voor de gewone melk gebruik ik M en voor de pap een 123 speen. De L van difrax is zo onwijs groot dat het er gewoon uitloopt, ongeacht de dikte van de pap..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41248180
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 07:57 schreef Belana het volgende:
Ik was zelf op zoek naar info over de Avent siliconen spenen voor op de fles en wanneer je welke ongeveer gebruikt. Ik ben dus idd met 1 maand nummer 2 gaan gebruiken. Nu is Ezra van een schrokop veranderd in een langzame drinker dus ik vroeg me af wanneer ik op nummer 3 over kon gaan. Maar das met 3 maanden pas zeggen ze dus. maakt dat echt zoveel uit?

Spenen zijn aan de zijkant genummerd om de snelheid aan te geven.

1 gaatje
0 maanden+
newborn

2 gaatjes
1 maand+
langzaam

3 gaatjes
3 maanden+
medium

4 gaatjes
6 maanden+
snel
Volgens mij kun je gewoon 3 gaan gebruiken op het moment dat je denkt dat 2 te langzaam gaat belana. En dan maakt de leeftijd denk ik niet zo heel veel uit.
Hier is het nu zelfs zo dat af en toe 2 voldoende is (met 5 maanden oud en wel met johannesbroodspul er doorheen) en dat soms 3 nodig is. Als je denkt dat het drinken uit 2 te langzaam gaat zou ik het gewoon proberen.
pi_41250218
Meestal keek ik naar de minuten hoe lang Sarah over de fles deed. Met speen 1 deed ze er toen bijna een half uur over. Dus toen overgegaan naar speen 2. Toen 10 minuten! Ik denk dat ze moest wennen aan de speen, ineens komt er sneller melk uit. Toen ze de melk ophad wilde ze meer omdat haar zuigbehoefte niet was bevredigd. Helaas duimde ze toen nog niet Nu doet ze netjes 15 a 20 minuten over een fles. En ik geloof dat dat een goede richtlijn is, ongeveer 20 minuten.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:05:50 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_41250339
ik denk dat ik het me meer afvraag omdat Ezra ineens veel minder cc per keer drinkt. zo dronk ie 150 cc per keer en nu zo'n 100/110 per keer. En daar doet ie dan net zo lang over als met die 150 cc. Nou ja, ik ga wel ff een keer nummer 3 halen en uitproberen.
stormy waters...
sailin'
pi_41252281
Kim heeft met de nieuwe speen de fles in ca 10 minuten leeg. Met de vorige deed ze er vaak 45 min over en dronk ze de flessen lang niet leeg. En dan spuugte ze nog heel wat uit ook. Met de nieuwe heeft ze er geen last van. Geen kramp, spugen ed. Dan is het voor ons wel goed. Ookal " mag het niet" van het cb.
pi_41372222
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 08:43 schreef Randa_v het volgende:
Voor Merlijn gaan alle spenen behalve de nr1 speen van avent veel te hard, meneer laat het dan lopen ipv zuigen. Daarom blijft hij nog steeds bij die speen, het moet voor Merlijn ook niet te makkelijk worden een fles omdat hij ook nog steeds aan de borst is.
Hier hetzelfde liedje; Finn drinkt 160 ml in een kwartier op met die newborn speen. Inmiddels zijn we dus wel over op de grote Avent flessen, maar gebruiken we nog steeds newborn spenen ipv degenen die erbij zaten, omdat het anders te hard gaat.
pi_41372449
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:46 schreef Tamea het volgende:

[..]

Hier hetzelfde liedje; Finn drinkt 160 ml in een kwartier op met die newborn speen. Inmiddels zijn we dus wel over op de grote Avent flessen, maar gebruiken we nog steeds newborn spenen ipv degenen die erbij zaten, omdat het anders te hard gaat.
Wel typisch dus als ik het zo lees. En dan is Merlijn al 8 maanden he en nog steeds aan de startersspeen Denk ook niet dat Merlijn snel op een grotere speen gaat.
pi_41372605
Zolang ik nog borstvoeding geef, ga ik denk ik ook niet over op een snellere speen. Hoogstens voor pap ofzo. Maar niet voor melk, anders wordt het verschil tussen borst en fles veel te groot. Hij is nu af en toe al heel ongeduldig na 2 voedingen uit de fles op het kinderdagverblijf.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:45:37 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_41376782
vraagje...
Ik vraag me af hoe het nou zit. Ik weet dat kindjes ongever 150 cc voeding per kilo lichaamsgewicht moeten hebben, maar die aantal cc's hoe zit dat? als ik een fles van, zeg, 120 cc maak, dan is dat effectief 135 cc. gaat het nou om het aantal echte cc's dat gedronken wordt, of om die hele fles?
stormy waters...
sailin'
pi_41377079
dat is wat hij effectief moet drinken volgens internet. En dat vraag je vast omdat hij het niet haalt?
Groeit/poept/plast hij verder wel goed? Dan kun je misschien dat bv-uitgangspunt aanhouden?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:56:17 #66
24188 Belana
kloon van belana
pi_41377254
dus hij zou dan die 135 cc moeten drinken eigenlijk bedoel je? want ik kan daar dus slecht info over vinden. Op zich doet ie het goed en hij plast goed enzo, of ie genoeg groeit weet ik dus helaas nog ff niet.
stormy waters...
sailin'
pi_41377338
Bel anders de infolijn eens? Er staat toch een nummer op het pak? Misschien kunnen zij het met zekerheid zeggen.

/edit
Van de vlaamse nestle-site:
quote:
Hoe doseert u uw baby's zuigfles?
Niets is eenvoudiger: voeg per 30 ml water een maatlepel poeder toe. Maar welke hoeveelheid heeft uw baby nodig? Alles hangt af van zijn leeftijd en eetlust. Een tip: de ideale dosering komt doorgaans overeen met een dagelijks volume van +/- 150 ml per kilo lichaamsgewicht, verspreid over 6 maaltijden per dag.
die gaan al redelijk richting 'elke baby is anders, kijk naar uw baby en hanteer dit eerst als uitgangspunt'.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 23:15:03 #68
24188 Belana
kloon van belana
pi_41378142
ja hoor, het is ook niet heel strikt die hoeveelheid, de wijkverpleegkundige zei ook al, het mag tussen de 150 en 170 ml per kilo lichaamsgewicht zitten, en het mag er ook wel een paar dagen onder zitten, maar Ezra zit dus als ik niet oplet op de 600 ml terwijl hij denk ik zeker wel 5 kilo is en dus op zo'n 750 moet zitten. Dit is dan vanwege de vochtbalans.
enfin, ik vroeg me gewoon af wat dat aantal cc's nou inhoudt, maar is me nu wel duidelijk denk ik thanks.
Op zich ben ik ook met de fles wel van voeden op verzoek (dat is tegenwoordig sowieso heel normaal) maar aan de andere kant wil je wel dat je kindje genoeg krijgt.
Ik moet hem gewoon gaan wegen dinsdag en dan de week erna weer, dan weet ik het. want kwa helderheid en plassen e.d. zit het wel goed.
stormy waters...
sailin'
pi_41392295
Ook hier wat twijfels;

Omdat ik bv aan het afbouwen ben zit ik nu in de fase van bv fv fv bv, maar weet niet of ze nu nog wel genoeg krijgt. Ik geef haar 200 ml fv per keer met 2 schepjes johannesbroodpitmeel.

Maar omdat ik niet weet hoeveel bv ze drinkt sochtends en savonds heb ik geen idee of dit genoeg is?

Bij het cb zeiden ze 180 ml per fles, maar dat was toen ze 4 maanden was en toen ik nog op 5 voedingen zat. Heb er zelf dus maar 200 ml van gemaakt.

Ze is wel tevreden na een fles, maar als er meer in zou zitten zou ze dat ook opdrinken (volgens mij zelfs als ze het dubbele zou krijgen haha).

Met 4 maanden woog ze 6,6 kilo, dus nu weegt ze toch wel 7 kilo vermoed ik (met 5 maanden). Dan zou je dus moeten komen op 1050 ml
Maar mag dat uberhaupt wel? Ik dacht ook nog iets te herinneren dat ze niet meer dan een liter mogen hebben op een dag?
pi_41423741
Dames ff een practisch vraagje:

Past een Difrax Optifles breed (dat is die met een knik en dan ook nog breed) in een flessenwarmer (b.v. de Philips Baby Flessenwarmer (SCF250/00)) ?!
Mama van Ryan (04-09-06)
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:50:04 #71
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41431042
wij hebben de philips sc215 en de opening is 70mm en op de laagste stand is hij ook 70mm hoog. Ik weet niet of je die flessen al hebt of dat je juist de verwarmer al hebt dus misschien kan je iets met die info.
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:52:07 #72
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_41431124
ohja met die 70mm breedte heb je wel nog wat ruimte voor water dus het is ietsje meer.
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:54:35 #73
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_41431201
Belana, ik zou gewoon eens een wat grotere speen proberen. Het klinkt mij heel bekend in de oren namelijk, Freek was ook zo'n luie drinker, dronk op een gegeven moment zelfs melk uit een papspeen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:11:21 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_41431716
nou, het lijkt nu beter te gaan leah, hij drinkt nu reglmatig zijn flessen weer leeg, alleen 's ochtends is ie lui en doet ie het in 2'en of 3'en, dus ik kijkt het ff aan. ik ben weer wat positiever
stormy waters...
sailin'
pi_41438667
Pixels, reken je nou bv mee in die 1050 ml of niet? Die grens geldt alleen voor flesvoeding nl (lichaamsvreemde stoffen vs lichaamseigen maakt dat er voor fv wel een grens is en voor bv niet).
Als je met fv over de grens dreigf te gaan kun je misschien gedeeltelijk voeding voor hongerige baby's gebruiken, dat verzadigt wat meer. En met 6 mnd mag je toch met bijvoeding beginnen en kun je langzaamaan de flessen wat gaan afbouwen tot 300-500 ml per dag (rond een jaar).
pi_41450279
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:50 schreef Magneet het volgende:
wij hebben de philips sc215 en de opening is 70mm en op de laagste stand is hij ook 70mm hoog. Ik weet niet of je die flessen al hebt of dat je juist de verwarmer al hebt dus misschien kan je iets met die info.
Thanx, we gaan het gewoon proberen.
Heb het Philips 3 in 1 steaming centre maar besteld (met rentepunten )
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_41453915
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:27 schreef poemojn het volgende:
Pixels, reken je nou bv mee in die 1050 ml of niet? Die grens geldt alleen voor flesvoeding nl (lichaamsvreemde stoffen vs lichaamseigen maakt dat er voor fv wel een grens is en voor bv niet).
Als je met fv over de grens dreigf te gaan kun je misschien gedeeltelijk voeding voor hongerige baby's gebruiken, dat verzadigt wat meer. En met 6 mnd mag je toch met bijvoeding beginnen en kun je langzaamaan de flessen wat gaan afbouwen tot 300-500 ml per dag (rond een jaar).
Ehm ja, beetje wazig verhaal zie ik nu als ik t teruglees. Ik bedoelde eigenlijk; als ze volledige fv krijgt straks dan mag ze niet meer dan 1 liter toch?
En omdat ik nu niet weet hoeveel bv ze krijgt vraag ik me af of ze nu genoeg krijgt. Ze kreeg dus 200 ml per fv (zit dus nu op 2 x fv) en ze kreeg 2x bv.

Inmiddels heb ik omdat ze ineens snachts wakker werd (terwijl ze op volledige bv 12 uur achter elkaar doorsliep) de fv verhoogd naar 240 ml en dat gaat beter. Morgen naar het CB en dan vraag ik gelijk of het zo goed gaat.
  zondag 3 september 2006 @ 18:44:42 #78
24188 Belana
kloon van belana
pi_41457277
pfff... ik lees nu dit:

Een vuistregel voor de hoeveelheid voeding is een hoeveelheid van circa 150 ml vocht per kilogram lichaamsgewicht per dag. Daar komt de melkpoeder dan nog bij.

Ezra zou dus zeker 5 flessen van 150 cc plus de poeier= 165 cc moeten hebben...
daar komt ie lang niet aan!
Ik word er een beetje gestoord van... misschien wel voornamelijk van mezelf hoor.

[ Bericht 13% gewijzigd door Belana op 03-09-2006 19:37:07 ]
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 19:50:43 #79
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41458958
Komt Ezra wel goed aan en plast hij voldoende Belana? Want dan zou ik er niet zo'n probleem van maken hoor.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 3 september 2006 @ 19:55:47 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_41459120
het aankomen weet ik nog ff niet, moet hem gaan wegen dinsdag. plassen, tja, hij heeft regelmatig goeie plasluiers, is dat dan genoeg?
jezus wat ben ik weer onzeker zeg... echt heel erg.
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 20:01:58 #81
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_41459280
Ghegheghe, herkenbaar hoor. Ik ben natuurlijk geen expert maar ik denk dat hij in ieder geval voldoende vocht binnen krijgt zolang hij goed plast. Wat betreft die voeding; misschien is Ezra gewoon een kleine eter. Ik zou het wegen gewoon even afwachten. Als hij goed is aangekomen moet er toch geen probleem zijn.

Ach, dat onzekere Ik vond laatst een lijstje wat ik heb gemaakt toen Kai nog heel klein was. Daarop stond precies genoteerd hoe laat, hoe lang en hoe veel hij had gedronken. En dan gedurende drie weken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 3 september 2006 @ 20:15:23 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_41459753
ja, dat vergeet je weer he ik was het ook vergeten zeg!
Ik moet ook ff dat wegen afwachten en dan accepteren dat ie gewoon wat minder eet dan dat prachtige gemiddelde.... en stoppen met die zorgen... maar ow wat is dat moeilijk. ik voel me echt een zeurpiet inmiddels
stormy waters...
sailin'
  zondag 3 september 2006 @ 20:20:05 #83
103793 kozakken
Living the life
pi_41459886
niet vinden!! het gaat om je eigen kind en dat maakt dat het je zoveel extra doet!
Wegen, en dan weer verder bepalen.
pi_41464290
quote:
Op zondag 3 september 2006 19:55 schreef Belana het volgende:
het aankomen weet ik nog ff niet, moet hem gaan wegen dinsdag. plassen, tja, hij heeft regelmatig goeie plasluiers, is dat dan genoeg?
jezus wat ben ik weer onzeker zeg... echt heel erg.
Volgens mij zijn die plasluiers wel erg belangrijk ja en die heeft hij gelukkig toch? Verder is het belangrijk dat hij alert is en goed reageert. Als dat ook zo is zou ik me niet teveel druk maken totdat je weer naar het CB geweest bent om te wegen.
Ben benieuwd hoeveel hij straks weegt
pi_41630785
zit met tranen van ontroering Ronja een flesje afgekolfde melk te geven, maar we krijgen het maar niet voor elkaar om die aventfles niet te laten lekken.
Het lijkt alsof er melk tussen de dop en de fles loopt die bij het kantelen van de fes er uit lekt.
Bekend probleem weet ik nog vanuit de kraam maar ik weet niet meer hoe het nou op te lossen was.
Wie van de FV gevende meoders heeft het goede advies
pi_41630886
andere fles kopen

heb ik gedaan in iedergeval, ik kreeg het niet opgelost...
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:01:50 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630896
het ligt aan hoe je hem dicht draait owlet. het is soms een paar keer draaien. losjes erop zetten iig.
wat dat betreft zijn het rotdingen, verder vind ik ze nog steeds geweldig
wat fijn trouwens dat ze uit een flesje wil drinken ook, dat gaat ook wel eens anders geloof ik.

ow, by the way... Ezra is dus gewoon weer goed gaan eten.... we denken dat het de Omneo was die hij niet lekker vond o.i.d. alle flessen gaan weer leeg gelukkig.
stormy waters...
sailin'
pi_41630913
ezra jeeej, goed jongen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:03:30 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_41630944
ja, ik ben wel blij hoor, ik maakte me echt zorgen!
stormy waters...
sailin'
pi_41630962
dat snap ik! fijn dat ie nu weer gewoon goed drinkt.
maar je bent dus gestopt met omneo? en het spugen dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:05:29 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_41631001
tja, hij geeft weer wat meer op, maar zijn ontlasting blijft nu goed en dat vind ik belangrijker, dus dat opgeven nemen we maar op de koop toe. de wasmachine is geduldig
stormy waters...
sailin'
pi_42230916
Het blijkt dat we hier een klein hongerlapje hebben.

Ryan is nu 3 weken en 3400 gr, dus zou hij 510cc per dag mogen (150x3400/7).
Dat is 73cc per keer, maar hij wil veel meer !!
Hij krijgt nu van ons 90 cc en daar moet hij het 3,5 a 4 uur mee doen (7 voedingen), maar hij wil vaak binnen de 3 uur alweer eten. En ik heb hem ook wel eens 120 gegeven en dat dronk ie ook zo op (binnen 10 min). We hebben voor 's nacht ook wel Forte voeding geprobeerd, maar ook dat helpt niet, hij komt gewoon weer na 3 uur.

En ondanks dat ie meer krijgt dan voorgeschreven, lijkt hij vaak toch nog niet tevreden.
Hij wil altijd nog door drinken als de fles leeg is, en krijgt dan ook een speentje om de zuigbehoefte te stillen. Maar daarnaast huilt ie redelijk veel. We geven ook cinebaby tegen evt krampjes, maar ik denk dat het huilen niet direct van de krampjes komt omdat als je hem oppakt hij vaak meteen stil wordt. Maarja ik kan hem ook niet 4 uur blijven beet houden...

Ik vraag me nu dus af, is het nou goed of slecht dat we meer geven omdat hij gewoon meer wil dan 510 cc. En hoe kun je er op een verantwoorde manier voor zorgen dat ie wel verzadigd en tevreden raakt ?
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42233824
Morris was ook een hongerlapje en die hebben we destijds, in overleg met het CB, Nutrilon voor hongerige baby's gegeven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42303553
Hier nog zo'n hongerlapje!
Maar as ik het goed lees moet ik bij dat rekensommetje (150xkg:aantal voedingen) uitgaan van de hoeveelheid water? En dus niet de hoeveelheid cc als ik het poeder er al bij heb gedaan?
Ik geef m'n dochter steeds 120 ml+4 schepjes=135 ml. Dan krijgt ze per dag dus 7x120ml= 840? Bij het cbhadden ze nl uitgerekend dat ze 675 per dag mag, dus krijgt ze nu teveel? Maar ik heb wel het idee dat ze het nodig heeft.

Ook drinkt ze haar flesje heel snel (binnen 10 minuten) Vaak loopt er melk langs haar mondje en soms spuugt ze; het lijkt mij dus te snel gaan.
Ik heb nu speen nr 1 van het kruidvat. Maakt het verschil als ik speen nr 1 van ijv bibi ga gebruiken?
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:22:18 #95
24188 Belana
kloon van belana
pi_42303738
inky, je mag best meer geven, alleen niet meer dan een liter heb ik altijd begrepen, want dat kunnen de darmen en nieren niet aan.

die rekensom van het aantal cc, daar heb ik ook nooit echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden blupje, maar ik geloof dat het idd puur om het water gaat.
ik weet niet of er verschil is in die spenen.
je zou de voeding eventueel iets dikker kunnen maken met johannesbroodpitmeel, maar ik vond dat niet prettig omdat het dan snel weer te dik werd.
stormy waters...
sailin'
pi_42314733
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:22 schreef Belana het volgende:
.

die rekensom van het aantal cc, daar heb ik ook nooit echt een duidelijk antwoord op kunnen vinden blupje, maar ik geloof dat het idd puur om het water gaat.
Nee het gaat echt om de voeding die je krijgt als de schepjes erbij zitten. Onze kraamhulp heeft toen opgeschreven:
"Voor elke kilo lichaamsgewicht mag ie 150 cc voeding, dus 120 water + 4 schepjes is ongeveer 135 cc voeding."

Mika is nu bv 5 kilo. Hji mag dus 5 flessen van 150 cc. Dan moet ik dus 150 water + 5 schepjes dan krijg je ongeveer 170 voeding. Die moet ik dan afgieten naar de 150 cc.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42315322
Ok; het gaat dus echt om de voeding. Bedankt!

Echt jammer dat er zo weinig informatie over flesvoeding te vinden is.
Ok; ik begrjp wel dat bv het beste ie en dat dat gepromoot wordt, maar voor sommige moeders is bv gewoon gen optie en die willen toch ook goed voorgelicht zijn?

Iemand nog een tip voor een speentje die minder snel gaat? Ik heb nu nr 1 van kruidvat, maar daar drinkt ze erg snel mee, met als gevolg dat ze zich verslikt en af en toe spuugt.
pi_42332492
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:41 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee het gaat echt om de voeding die je krijgt als de schepjes erbij zitten. Onze kraamhulp heeft toen opgeschreven:
"Voor elke kilo lichaamsgewicht mag ie 150 cc voeding, dus 120 water + 4 schepjes is ongeveer 135 cc voeding."

Mika is nu bv 5 kilo. Hji mag dus 5 flessen van 150 cc. Dan moet ik dus 150 water + 5 schepjes dan krijg je ongeveer 170 voeding. Die moet ik dan afgieten naar de 150 cc.
Ik heb juist geleerd, en begrepen van de verpakking, dat je de hnodige hoeveelheid neemt van water en dan de voeding erbij doet. En dat dat je voedings hoeveelheid is, dus niet weer afgieten oid.
120 wordt 135, maar noteer je als 120 cc voeding.
Want als ik het zo moest rekenen als jij hebt geleerd dan krijgt Ryan nog meer dan hij al mocht.

Op het CB zeiden ze dat we best meer voeding mochten geven. Helaas niet hoeveel meer, maar als ie 510 moest dan mocht ik best 650 geven.

Ryan groeit ook lekker, kan ook niet anders met zoveel eten, hij is bijna 800 gram aangekomen sinds z'n geboorte (4 weken geleden). En hij was met de geboorte ongeveer 45 cm en nu al 50 cm.

Vervelende blijft dat ie nog steeds niet te vreden is, veel huilt en en dus veel wakker is.
1 a 2 keer per dag slaapt hij gewoon helemaal niet tussen de voedingen. En dat gaat 's nachts ook gewoon door

We beginnen nu toch wel ernstig slaap te kort te krijgen .... We gaan dan nu ook 2 dagen volledig Forte voeding proberen. Zal nog wel laten weten hoe dat uit pakt
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42333760
Op de verpakking staat:
Dosering: 30 ml water + 1 afgstreken maatschepje geeft ongeveer 33 ml voeding.

Er staat duidelijk het verschil tussen water en voeding.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42339010
Om aan te sluiten op de hoeveelheiddiscussie: dit vond ik net op de site van het voedingscentrum:
Een vuistregel voor de hoeveelheid is circa 150 ml vocht per kilogram lichaamsgewicht per dag. Hieraan wordt de melkpoeder nog toegevoegd. Het kind krijgt in ieder geval genoeg binnen als het goed groeit, plast en levendig is.

crosspost uit Het grote kleine babytjes topic deel 89
quote:
O, ik voel me zo schuldig! Eva zit op een schema van om de 3 uur een flesje, maar dan is ze vaak nog niet wakker. Dus met heel veel moeite 'prutsen' we dan een flesje naar binnen. Vanmiddag werd ze geprikt, en daarna thuisgekomen, weer een flesje erin 'gedwongen' en daarna kwam bijna alles in een grote boog er weer uit.
Ik heb dus besloten dat dit schema níet werkt, en dat we het anders gaan doen. Maar hoe....
Ik zit net even te googlen en vindt het volgende schema: 6 keer 70-100 ml voeding, op verzoek van de baby. Eva krijgt nu (zou moeten krijgen volgens het schema ) 7 keer 90 ml. Dat drinkt ze dus niet helemaal op, en het gaat heel moeizaam omdat ze nu om de 3 uur gewekt moet worden voor die voedingen. Als ik het zo bekijk, kan ik ook gewoon globaal rond de 4 uur aanhouden (in het ziekenhuis gaf ze dat zelf zo ook aan, en 's nachts nu ook - als we gewoon wachten tot ze komt) en ook wel wat minder dan 90 ml geven.

Ze is van vrijdag op zondag 120 gram gegroeid, van gisteren naar vandaag 30 gram afgevallen (maar gisteren ná en vandaag vóór de voeding gewogen) dus dat gaat volgens mij wel goed. Ze plast en poept ook prima.

Zeg ik iets zinnigs als ik zeg dat ik naar 6 per dag ga, en dan iets minder per keer - 70 cc bijvoorbeeld? Ik vind de kraamverzorgster wat onduidelijk hierin, en ook niet echt zekerheidgevend. Ze is een 'kleine zelfstandige' -freelancer - en volgens mij niet helemaal op de hoogte van 'voeden op verzoek' .
Als ik haar schema zou volgen, zou ik haar vanavond al 100 cc moeten geven
Eva
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:43:04 #101
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42342738
Wat je d'r niet inkrijgt, krijg je d'r niet in. En als ze ervan gaat spugen krijg je d'r nog minder in.
Lekker je eigen (en Eva's) gevoel volgen . Ik bood hier gewoon de flesjes aan, en liet ze zelf bepalen wat ze nodig hadden. Dat was bij Freek weinig, en bij Dreumes veel , maar dit terzijde.
Volgens mij kun je het beste eens bijhouden hoeveel ze nu totaal op de 24 uur binnenkrijgt, als dat voldoende is en ze blijft alert, poept, plast en groeit dan is het goed . De ene volwassene eet nou eenmaal ook meer als de andere .

Ik heb toen het CB gebeld hoeveel ze minimaal en maximaal per 24 uur mochten hebben, en daar mijn eigen plan op getrokken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42342772
Net gewacht tot ze wakker werd, (uurtje later dan haar schema )ze slobberde zo 90 cc op - en gaf maar een heel klein mondje terug, en binnen het uur was ze weer in haar bedje. .
niet dat ik haar zo snel mogelijk weer 'weg' wil hebben , maar ze lijkt nu gewoon rustig en tevreden

tnx Leah!
Eva
pi_42350062
fijn Linda dat het nu beter gaat!!

hier gaat het ook beter sinds ze speen 3 heeft. Ze is toch wat rustiger geworden, nog steeds beweegt ze vaak haar hoofd weg, maar niet meer zo erg als in het begin! Vooral het begin met drinken gaat nog iets te snel (dan hoor ik klots, klots in dr buik) maar verder gaat het goed.
Alleen ik ben toch bang dat ze niet genoeg binnen krijgt. Het CB zei dat ze nu toch wel aan de 1000ml moet zitten, maar Sarah drinkt tussen de 800 a 900ml. Ach ja, ze groeit er goed op.
Vanmiddag naar het CB en dan hoor ik het wel.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:24:44 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_42353128
Ezra eet ook nog steeds te weinig eigenlijk, maar als ie groeit laat ik het maar zo. zal het volgende week wel horen hoe hij gegroeid is. het is lastig hoor.
Linda, lekker dat het zo beter gaat, je moet haar echt leren kennen wat dat betreft en er een beetje vertrouwen in krijgen.
stormy waters...
sailin'
pi_42353922
Van gisteren op vandaag 70 gram gegroeid, en de vk kwam voor de laatste keer langs, en die was het helemaal met mij eens. Als ze het goed doet, mag het best wat minder, geen probleem
Eva
  woensdag 4 oktober 2006 @ 13:14:15 #106
62233 Jelief
ikke lief!
pi_42355938
Ik heb niks toe te voegen, wilde alleen even laten weten dat ik jullie vogl, en dat het fijn is dat het zo goed gaat! recht zo die gaat dames!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42390770
nou, we vallen al weer aardig in een ritme, Eva komt nu uit zichzelf zo om de 4 uur. Ze doet wel erg lang over een flesje, soms wel 3 kwartier, dus ik ga misschien al eens een snellere speen proberen. Even afwachten nog.

En ik wil eigenlijk toch voeding in het voren maken. Volgens de kraamzorg wordt dat tegenwoordig weer afgeraden omdat iedereen de koelkast te warm heeft, maar dat lijkt me makkelijk op te lossen: een koelkastthermometer...
Nu moet de voeding bewaard in een afsluitbare kan. Ik heb wel een paar sapkannen, maar die zijn niet hermetisch dicht, bij de tuit zijn ze open zodat je het deksel er niet af hoeft te halen om te schenken. Is dat afdoende, of moet de kan echt helemaal dicht kunnen?
Eva
pi_42390904
Linda, ik maak(te) de flessen ook gewoon van te voren. Kookte de flesje uit en maakte de voeding gewoon in de flesjes klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:36:53 #109
24188 Belana
kloon van belana
pi_42391235
Ik had het in de maatbeker van mijn staafmixer en daar zette ik een plastic boven op zijn kop op ter afsluiting. het gaat idd om de bacterievorming en mijn idee was ook, als mijn koelkast koud genoeg is zal het zo'n vaart niet lopen, bovendien maakte ik alleen voor 5 voedingen per keer.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:46:28 #110
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42391581
En als je dat tuutje dan nog extra afsluit met aluminiumfolie of vershoudfolie oid?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42391694
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:29 schreef Vicky het volgende:
Linda, ik maak(te) de flessen ook gewoon van te voren. Kookte de flesje uit en maakte de voeding gewoon in de flesjes klaar.
Ik heb maar 2 flesjes, dus dat lukt niet. Hoewel, ik heb wel meer flesjes bedenk ik nu, maar die zijn nog zo groot voor Eva...
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:36 schreef Belana het volgende:
Ik had het in de maatbeker van mijn staafmixer en daar zette ik een plastic boven op zijn kop op ter afsluiting. het gaat idd om de bacterievorming en mijn idee was ook, als mijn koelkast koud genoeg is zal het zo'n vaart niet lopen, bovendien maakte ik alleen voor 5 voedingen per keer.
Dat is een goeie, want daar heb ik een dekseltje bij!
Eva
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:52:31 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_42391783
goezo, bovendien staat er een maatverdeling op, is ook handig
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:15:18 #113
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_42398384
Niet vergeten om dan steeds even door te roeren voordat je het in een flesje schenkt . De voeding zakt in de loop van de dag wat naar de bodem, vandaar.
Of je zou zo'n verdeelbakje kunnen kopen (1.95, HEMA). Dan hoef je alleen het afgemeten poeder door het water te mikken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_42398611
Dat bakje heb ik, maar vind ik helemaal niet handig. Er blijft telkens wat in plakken, door de damp van het flesje denk ik (hoewel die echt niet heet is, alleen lauw...) en het blijft lastig afmeten met de schepjes met kleinere hoeveelheden..
Eva
pi_42401569
Linda, heb je Aventflesjes?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42404048
Yep.
Eva
pi_42419252
Ja, en nu zit ik me de hele nacht al af te vragen waarom je dat vraagt
Eva
pi_42419677
Omdat ik nog een hele zooi Aventflessen in 2 formaten heb liggen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42419702
Sarah drinkt nog steeds te weinig... Ze laat per dag zo'n 150 a 200ml staan. Ik voed eigenlijk nog steeds op tijd, ik maak haar soms wakker voor de fles. Ik denk nu dat ik haar maar laat slapen en ik ipv om de 3 uur, om de 4 uur haar de fles ga geven. Kijken of dat lukt en of ze dan meer drinkt. Anders weet ik het niet meer...
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42420139
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:40 schreef Vicky het volgende:
Omdat ik nog een hele zooi Aventflessen in 2 formaten heb liggen...
Aha!
En die wil je wel kwijt?
Doe anders even PM-en (kan ik gelijk eens zien of dat werkt) of anders mailen?
Eva
pi_42420294
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:41 schreef CrazyMoon het volgende:
Sarah drinkt nog steeds te weinig... Ze laat per dag zo'n 150 a 200ml staan. Ik voed eigenlijk nog steeds op tijd, ik maak haar soms wakker voor de fles. Ik denk nu dat ik haar maar laat slapen en ik ipv om de 3 uur, om de 4 uur haar de fles ga geven. Kijken of dat lukt en of ze dan meer drinkt. Anders weet ik het niet meer...
Voor ons lijkt het goed te werken, succes!
Eva
pi_42425684
Ik heb haar om 15.00uur wakker gemaakt, 4 uur na de vorige fles. En ik dacht, ik maak voor de zekerheid 230ml aan. En alles ging op! Ben daar erg blij mee. Ben benieuwd of ze de volgende fles weer helemaal leeg drinkt.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:23:23 #123
24188 Belana
kloon van belana
pi_42425828
lekker CM fijn zo!
Ezra eet ook nog steeds te weinig, maar ik hou maar niet eens meer bij hoeveel hij drinkt want ik werd er een beetje gek van. Ik weet ook niet hoeveel hij nu "moet" en dat te weten heeft ook geen zin, want hij doet het gewoon op zijn eigen manier
stormy waters...
sailin'
pi_42425878
Ja, ik zou dat eigenlijk ook niet moeten doen, het bijhouden, want ik raakte er vanmorgen helemaal overstuur van.. heb even lekker gejankt en nu ben ik weer heel blij!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:13:17 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_42427220
ik kan me je gevoel dus echt helemaal voorstellen CM Kijk in mijn achterhoofd blijft ook steeds dat stemmetje praten "hij eet te weinig" maarja, ik doe er zo weinig aan. Ik moet dinsdag weer naar het CB en dan gaan we weer kijken hoe hij aankomt enzo.
stormy waters...
sailin'
pi_42428116
Ja en anders zul je het ook wel merken als hij te weinig aankomt (geen volle plasluiers enz).

Waar ik zo mee zat, was dus dat ze eerst heel goed dronk en ik dus wist, ze komt genoeg aan.
Tot ze ineens minder begon te drinken en ja, dan zag ik niet of ze nou goed aan kwam of niet.
Zo moeilijk is dat. Maar gelukkig groeit ze er goed op en nu mag ik gelukkig over 4 weken weer naar het CB ipv 6 weken..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42447548
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:01 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Aha!
En die wil je wel kwijt?
Doe anders even PM-en (kan ik gelijk eens zien of dat werkt) of anders mailen?
waar doe ik dat ook al weer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42447938
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 09:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

waar doe ik dat ook al weer
ergens boven aan in het scherm staat een envelopje. Heb jou intussen al ge-pmd - maar mijn maikadres staat ook in mijn profiel
Eva
pi_42448155
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:30 schreef linda856763 het volgende:

[..]

ergens boven aan in het scherm staat een envelopje. Heb jou intussen al ge-pmd - maar mijn maikadres staat ook in mijn profiel
ik zag het, foto's komen eraan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:43:10 #130
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42453486
Ik herken de stress hier wel van toen Kai klein was. Wat ik bij Kai merkte is dat toen ik het voeden op tijd losliet en op verzoek ging voeden het eigenlijk zichzelf regelde. Het duurde een paar dagen maar toen ontwikkelde hij een eigen schema en dronk hij ook voldoende. Kop op meiden, het komt wel goed
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42457746
Dat kind van mij heeft een interne klok, niet te geloven!
Ze komt bijna aldoor stipt om de 4 uur, er zit vaak nog geen 10 minuten verschil tussen. Het gaat nu eigenlijk prima, flesjes zijn redelijk snel leeg, 20-30 minuten vind ik ook wel prima voor zo'n kleintje. Vaak laat ze nog een restje over, dan doen we de luier en dan drinkt ze het toetje nog op. Ik doe nu 110 cc in haar flesje en ze drinkt dat ook regelmatig op.

Het is dus al aan het goedkomen. Tnx Max!
Eva
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:58:31 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42458039
opzich wel heerlijk linda!! die interne klok

klinkt helemaal goed hoe eva het doet! 20-30 minuten is prima hoor!! en dat met het toetje heeft ze goed geregeld
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:15:19 #133
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42463548
Kai liet vaak de helft staan omdat hij tijdens het drinken in slaap viel. Tip van de kraamhulp was om dan zijn sokjes uit te trekken en onder zijn voetjes te kriebelen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42516972
Ik heb een apart geval. Ryan heeft een gezonde eetlust.
Hij eet vaak per dag meer dan de aangegeven hoeveelheid
Maar hij is sinds vorige week helemaal niet aangekomen ?!?!
rara hoe kan dat ?

Misschien meer energie verbruikt met actief zijn zou je zeggen, maar hij is gelukkig deze week eindelijk weer wat rustiger geworden. Dus heeft wat meer geslapen dan voorgaande weken.

Ik vraag me dus af of dat wel normaal is
Week 1 t/m 4 was hij bijna 800 gram aangekomen (van 2726 naar 3500) en nu blijft ie deze week rond de 3500/3600 schommelen.

Ik lees: " gedurende de eerste 3 maanden groeit een gezonde baby, die op tijd geboren is, meestal tussen de 90 en 200 gram per week;"

Wat als dat niet zo is ?
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42695468
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:52 schreef Inky05 het volgende:


Ik lees: " gedurende de eerste 3 maanden groeit een gezonde baby, die op tijd geboren is, meestal tussen de 90 en 200 gram per week;"

Wat als dat niet zo is ?
Dat 'meestal' zal het 'keyword' wel zijn...

Hier gaat het prima met voeden. Eva drinkt goed haar flesjes leeg, ze krijgt ook regelmatig al wat meer dan 100-110 cc, ze slaapt goed - soms wat huilpartijen...
Maar.. Ideaal gezien komt ze om 3.00, 7.00, 11.00, 15.00, 19.00 en 23.00. Dan hebben we één voeding per nacht. Nou schuift het nog wel eens wat, omdat we haar meestal niet wakker maken voor de voedingen, en dus komen we eens in de 3 dagen ongeveer uit op twee voedingen per nacht, en dat vinden we écht niet fijn . Is het zinvol om haar dan toch wakker te maken voor de laatste avondvoeding? En hoeveel tijd mag er eigenlijk zitten tussen twee flesvoedingen? De kraamverzorgster zei minimaal 2 uur, maar haar vertrouw ik niet meer zo, want ze heeft een heleboel foute en/of achterhaalde adviezen gegeven...
Eva
pi_42695957
Ik vind 2 uur tussen veodingen wel weinig hoor. Helemaal als ze lekker ligt te slapen. Onze kraamhulp heeft vanaf het begin gezegt dat we Mika niet wakker hoefden te maken voor de fles. Hij melde zich netjes om de 3 a 3,5 uur. En dat is heel goed. Langzaam aan werd dat steeds langer en zijn we dus over gegaan naar meer in een fles en dan een fles minder. Was wel even zoeken naar de tijden maar uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen.

Je moet gewoon goed naar Eva kijken, heeft ze om de 2 uur nodig dan kan je dat wel doen, anders probeer om de 3 a 3,5 uur.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 15 oktober 2006 @ 13:51:35 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_42696219
Ik hou zelf overdag maximaal 4 uur tussen de voedingen, 's nachts heb ik vanaf de 2e week laten komen zoals het kwam. Je moet denk ik idd naar je kindje kijken en een beetje zoeken wat bij haar past zoals MeNicole zegt. Ezra eet altijd nog een beetje weinig, dus maken we hem wakker om een uur of 20 voor een laatste voeding, maar met Liam deed ik dat bv niet, die at zoveel dat ik hem vanaf half 8 lekker kon laten slapen. dus ja, als ze voldoende drinkt en het gaat goed zou ik haar lekker laten slapen
stormy waters...
sailin'
pi_42696966
Meestal komt ze dus ook na 3 a 4 uur, maar het is zo balen als ze 's avonds rond 22.00 komt, want dan komt ze weer om 1.30 en 4.30 ... En dan overweeg ik om haar om 0.00 nog even wat te geven, voordat wij in onze REM-slaap zijn. Maarja, als dit maar een paar weken duurt, en het de tijden dan langer worden misschien, dan is het wel vol te houden. We wachten maar even af. Misschien scheelt het ook al dat ze nu wat meer per flesje krijgt.
Eva
pi_42697394
Linda je gaat vast niet blij met me zijn dat ik dit zeg maar ik vind je laatste twee posts niet zo heel fijn overkomen. Ben zelf geen mama kan je na gaan misschien.

Je bedoelt het vast niet zo maar het komt echt over alsof Eva zich vooral aan jullie aan moet passen en alsof je na bijna 3 weken al een enorm slaapgebrek hebt. Ik heb Nebelung laatst nog ergens zien posten dat ze al 10 maanden slaapgebrek heeft. Je moet het vooral op jouw manier doen maar misschien kan je enige nuance aanbrengen in je schrijven. Je weet tenslotte dat dit er toch wel bij hoort als je een kind neemt.

Hopelijk kan/mag ik dit gewoon zeggen zonder direct een rel te vooroorzaken
Syllables govern the world
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:45:50 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_42697482
tja, het duurt gewoon ff voor ze doorslapen. wij hebben op een gegeven moment Ezra "geleerd"door te slapen door hem om een uur of 3 's nachts zijn speentje te geven en dan hield ie het een uurtje langer uit en dat konden we steeds langer rekken en nu slaapt ie op zijn huidige "schema" tot half 6
stormy waters...
sailin'
pi_42697517
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:39 schreef reese.com het volgende:
Linda je gaat vast niet blij met me zijn dat ik dit zeg maar ik vind je laatste twee posts niet zo heel fijn overkomen. Ben zelf geen mama kan je na gaan misschien.
Nee, zeker niet!
quote:
Je bedoelt het vast niet zo maar het komt echt over alsof Eva zich vooral aan jullie aan moet passen en alsof je na bijna 3 weken al een enorm slaapgebrek hebt. Ik heb Nebelung laatst nog ergens zien posten dat ze al 10 maanden slaapgebrek heeft. Je moet het vooral op jouw manier doen maar misschien kan je enige nuance aanbrengen in je schrijven. Je weet tenslotte dat dit er toch wel bij hoort als je een kind neemt.

Hopelijk kan/mag ik dit gewoon zeggen zonder direct een rel te vooroorzaken
Een rel zal ik er niet van maken, maar ik vind dit wel een beetje selectief lezen. Al eerder heb ik ergens, volgens mij ook in dit topic, geschreven dat we het strakke schema van de kraamverzorgster gingen loslaten, omdat Eva (en wij dus ook niet) zich er niet lekker bij leek te voelen.

Verder schrijf ik in andere topics ook hoe blij we met haar zijn, en van haar genieten, en dat we aan elkaar beginnen te wennen. daar heb je dus de nuance al - ik wist niet dat ik in elke post die ik doe zo'n disclaimer aan moest brengen Dat betekent niet dat ons hele leven alleen nog maar om haar draait, en dat ik best kan vragen of het mogelijk is (dus niet dat we het zo gaan doen) dat we een beetje vogelen met de voedingen - zonder dat zij er last van heeft- om zelf nog een beetje normaal te kunnen slapen. Slaap is nl ook een belangrijke voorwaarde om lieve en geduldige ouders te kunnen zijn, in mijn ogen. En als dat niet lukt, dan zij dat zo - zoals ik net al schreef - en dan overleven we dat ook wel weer.

En ik ben Nebelung niet. Alle bewondering voor haar, en ik zou het zo niet kunnen. Elke ouder, en elk kind is anders. Ik meen bijvoorbeeld ook gelezen te hebben dat de één volledig op verzoek voedt, en de ander (Sjak bijvoorbeeld) dat niet fijn vind en toch een schema aanhoudt. Ouders verschillen, en dus de omgang met kinderen ook.

by the way, we hebben geen kind 'genomen' maar er één 'gekregen'. Er zijn mij iets te veel 'wachtenden' om te kunnen spreken van 'nemen'.
Eva
  zondag 15 oktober 2006 @ 14:51:13 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_42697560
ik vind het niet zo overkomen reese.com je kunt hier ook een beetje ervaringen uitwisselen, als je het een beetje kunt regelen is dat heel prettig hoor. met een goeie nactrust ben ik ook veel gezelliger voor mijn kinderen
stormy waters...
sailin'
pi_42697676
ik lees linda's vraag ook absoluut niet zo hoor reese.com. ik vind jouw reactie echt vergezocht.
linda, mijn ervaring is dat 's avonds wakker maken voor een voeding niet zo veel helpt qua nachtelijke tijden, soms zelfs averechts. maar je kunt het natuurlijk best een paar avonden proberen, misschien lukt het bij eva wél om haar nachtritme wat op te schuiven zo.
pi_42697710
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 14:39 schreef reese.com het volgende:
Linda je gaat vast niet blij met me zijn dat ik dit zeg maar ik vind je laatste twee posts niet zo heel fijn overkomen. Ben zelf geen mama kan je na gaan misschien.

Je bedoelt het vast niet zo maar het komt echt over alsof Eva zich vooral aan jullie aan moet passen
ja, ik weet, ik zou eigenlijk dit gewoon van me af moeten laten glijden, maar hou het maar op de hormonsters
En trouwens, dit is bijna lachwekkend! Heb je enig idee in hoeverre je je aan 'moet' passen als je een kind krijgt? Denk je nou echt dat als wij wat zitten te schuiven met de voedingen, dat Eva zich dan alleen moet aanpassen? Dat is maar een heel klein onderdeeltje in een veel groter geheel hoor, en reken maar dat wij ons aangepast hebben. En met liefde, dat ook.
Eva
pi_42697928
Ik ga er niet uitgebreid op in want ik heb geen zin in een rel.

Het blijkt dat het op anderen niet zo overkwam. Nou mooi, des te beter.
Het blijft tenslotte een forum waar geschreven woord bij de één nou eenmaal heel anders overkomt dan bij de ander. Ook woordkeus is nogal eens van toepassing op dit soort misverstanden. (Blijkt wel uit mijn 'verkeerde' woordkeus waar jij me 'fijntjes' op wees).

Sorry dat ik het anders gelezen heb dan dat jouw bedoeling was. Ben de duivel niet hoor. Ik zeg hoe het op mij overkwam. Jij zegt dat dat niet zo is dus dan is het opgelost lijkt me.
Kan ik je een kopje thee met een koekje aanbieden?
Syllables govern the world
pi_42698107
Het is idd een forum, maar ook daar mag je oppassen met wat je zegt.

Dank voor de excuses en de thee met koekjes Laten we er maar zand over gooien...
Eva
pi_42698500
zandkoekje?

Maaruh on topic:
Ze komt dus bijna altijd om de 4 uur (las over die stipte interne klok van dr, reuzefijn lijkt me dat) maar 's avonds laat komt ze dus al na 3 uur, gezien de door jou gegeven tijden. Kan je dr dan niet juist die voeding daarvoor om 19.00 wat meer geven of wat zwaardere voeding zodat ze ook 's avonds laat er 4 uur tussen laat waardoor je 's nachts op 1 voeding uitkomt? Of tijd rekken tussen 22.00 en 23.00uur maar ja als ze dan alleen maar huilt is het ook niks natuurlijk. Belana had het over een speentje waardoor ze het langer uit zouden kunnen houden.
Syllables govern the world
pi_42698967
Ik begrijp heel goed dat Linda de voedingen wil plannen. Want hier beginnen we een chronisch slaapgebrek te krijgen. Het is heus niet zo makkelijk als het lijkt.

Ryan is nu 6 weken en is een hongerig ventje zoals ik al schreef, daarbij heeft ie blijkbaar niet zoveel slaap nodig want ligt geregeld tijden wakker en huilt dan ook behoorlijk veel. Dus hier niets te merken van baby's slapen veel en een ritme van eten-slapen-eten-slapen...

Wij hebben dus geproberd om het op verzoek te doen, maar dan krijgt ie te veel eten want hij blijft komen om de 2 a 3 uur, en proberen nu een schema.
Hij mag per 24 uur 510 cc (evt tot +100) hebben, dus kom je uit op b.v. 6 voedingen van 90 (minder is ie niet blij mee). Dat betekend dat er 4 uur tussen de voedingen moet zitten. Het is bij ons dus een compromis tussen wat ie mag hebben en wanneer die wakker is. Het eten heeft ie namelijk binnen 15 min op, dan nog een poosje wakker/huilen en dan ongeveer 2,5 uur slaap en dan is ie meestal alweer wakker (meteen weer huilen)

Regelmatig staan we dus met lege handen, want de kleine is niet blij maar we mogen niet meer eten geven, dus wie moet zich nou naar wie schikken ?!

We snappen dan ook niet dat er mensen zijn die al nachten door kunnen slapen met 6 weken. Want als we hier om 00.00u zouden geven dan is ie tussen 3 en 4 wakker en daarna weer tussen 7 en 8.

Dus als iemand een oplossen weet, mag die hier wel ff komen logeren en het regelen

Dus Linda, doe lekker wat werkt voor jullie. En zoeken naar een (voor iedereen) betere situatie vind ik helemaal niet gek.
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42699155
Hoe zwaar is Ryan? Want 510 lijkt me zo weinig, Eva 'moet' met 3 weken al 525 cc hebben (lichaamsgewicht in kilo's = 3,5 kilo * 150 cc), en dat geven ze dan als minimum aan. Een max weet ik eigenlijk niet. Ze drinkt nu 6 flesjes van 80-100 cc. (90 per flesje is dus de 'norm')

Edit: ow, ik zie het al, hij was een kleintje (2700 gr) bij geboorte, dus dan zal die hoeveelheid wel kloppen..

Ik weet natuurlijk niet of het helpt, maar voeding voor hongerige baby's? Geeft het CB geen suggesties?
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 15:44 schreef reese.com het volgende:
zandkoekje?
Ik heb er een beschuit met muisjes op gegeten we komen om in de voorraad
quote:
Maaruh on topic:
Ze komt dus bijna altijd om de 4 uur (las over die stipte interne klok van dr, reuzefijn lijkt me dat) maar 's avonds laat komt ze dus al na 3 uur, gezien de door jou gegeven tijden. Kan je dr dan niet juist die voeding daarvoor om 19.00 wat meer geven of wat zwaardere voeding zodat ze ook 's avonds laat er 4 uur tussen laat waardoor je 's nachts op 1 voeding uitkomt? Of tijd rekken tussen 22.00 en 23.00uur maar ja als ze dan alleen maar huilt is het ook niks natuurlijk. Belana had het over een speentje waardoor ze het langer uit zouden kunnen houden.
Dat was maar 1 dag, die stipte klok, en daarna kwam ze zo rond de 3-4 uur. Weet je, het gaat 2 of 3 avonden/nachten precies goed, en dan de volgende nacht zijn we zo elke keer een half uurtje opgeschoven dat ze 2 keer per nacht komt. Maar we proberen nu idd al haar flesje iets voller te doen in de avond, want zoals ik al schreef, 90 cc is het minimum, dus iets meer zou best mogen. Een speentje troost haar wel even, maar ze tuft hem ook zo weer uit. Voor in slaap vallen gaat dat dus best goed, maar als troost ipv eten, dat gaat maar heel even goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door linda856763 op 15-10-2006 16:37:37 ]
Eva
pi_42702343
Ryan is nu ook ongeveer 3500-3600 gram, dus mag nu ondertussen wel 540, maar meestal krijgt ie toch al meer. Dus minimaal 540, max +100cc.

En Forte hebben we nu 2 weken gebruikt, om en om met de Hypo alergeen, maar het maakt geen verschil. Komt ie nog steeds om dezelfde tijden aanzetten, net alsof het gewone voeding is

Dus toch lastig voor onze uk, dat ie om de 3 uur komt en om de 4 uur maar mag eten ...
En ik snap ook niet hoe een kleine nu een nacht ritme kan krijgen, hij wil gewoon om de zoveel tijd eten, en omdat het nu toevallig donker is betekend niet dat ie dan opeens door blijft slapen
Mama van Ryan (04-09-06)
  zondag 15 oktober 2006 @ 18:57:38 #151
24188 Belana
kloon van belana
pi_42702640
Inky, in het begin was Ezra ook zo'n schrokop en bij navraag heb ik toen gehoord dat hij maximaal een liter per dag mocht, dus ik heb gewoon gegeven wat hij wilde (hij kwam echt niet aan die liter hoor) misschien moet je het nog eens navragen, want ik weet niet of er speciale dingen zijn die meespelen bij Ryanm natuurlijk. Op zich zijn ze tegenwoordig ook met flesvoeding veel meer van het op verzoek voeden, dus ook kwa hoeveelheid. Is dat een idee?
En overigens met 6 weken zijn kindjes al veel meer wakker overdag hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_42702872
Mika slaapt overdag eigenlijk helemaal niet. Hij valt 's avonds tegen 8 uur in slaap en ik maak hem dan om 10 uur wakker voor de laatste fles.
Wij hebben hier van het Cb de volgende tip gekregen. Begin met de laatste fles om 23:00 uur. Net zo lang tot kindje doorslaapt tot half 7. (Dus je hebt in het begin gewoon dat kindje om half 4 ofzo komt, maar dat word dus steeds later) Als ie half 7 haalt doe je de laatste fles een half uurtje eerder dus om 22:30 dit doe je weer tot ie weer door slaapt tot half 7 en dan doe je weer een half uurtje eerder. En zo ga je door tot je de laatste fles rond een uur of 9 hebt.
Wij hebben dat ook zo gedaan en wij zitten nu dus dat Mika 22:00 laatste fles krijgt en dan om half 7 weer. Soms als Kevin moet werken dan word Mika wakker en dan is het dus 5 uur naar dat trekt ie in de loop van de dag wel weer recht.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:27:24 #153
24188 Belana
kloon van belana
pi_42703376
ja idd MeNicole, zo werkt(e) het hier ook
stormy waters...
sailin'
pi_42703703
Oei, tussen 22:00 en 06:30 geen voeding hoeven geven, dat lijkt me een luxe! Hier een kindje dat vanaf een uur of acht 'savonds bijna elk uur of elke twee uur wel een slokje wil. gelukkig is het met een minuut of vijf dan ook wel klaar en vanaf een uur of elf slaapt ze gelukkig lekker tot een uur of vijf, maar oh wat lijkt het me lekker als ze straks echt op "kindertijd" naar bed kan en dan de volgende ochtend weer wakker is!
pi_42703704
Maar dat is voor ons voor later toch? Nou ja, over een week ga ik voor het eerst naar het CB en dan zal ik daar misschien wel meer over horen. Ik ben heel benieuwd hoe het CB hier is.
Eva
pi_42703761
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:42 schreef linda856763 het volgende:
Maar dat is voor ons voor later toch? Nou ja, over een week ga ik voor het eerst naar het CB en dan zal ik daar misschien wel meer over horen. Ik ben heel benieuwd hoe het CB hier is.
Je zou daar nu in principe wel mee kunnen beginnen denk ik. Je moet gewoon even kijken hoe je uit komt. Maar wij zijn er ook pas mee begonnen toen Mika om de 4 uur kwam. Dus misschien moet je nog een paar weekjes "afzien"!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 15 oktober 2006 @ 20:42:05 #157
24188 Belana
kloon van belana
pi_42705123
Met een week of 6 beginnen die kleintjes "iets" meer ritme te krijgen is mijn ervaring en gaan ze anders eten weer (de regeldagen die bij bv ook zijn heb je met flesvoeding net zo hard) en mijn ervaring is dat je dan ook een beeeetje kan gaan regelen. Maar wat MeNicole zegt vind ik ook wel een goeie idd, als ze toch al om de 4 uur komen
Het is gewoon een beetje je weg vinden, want alle kindjes zijn toch ook weer anders.
Het gaat hier nu eindelijk lekker met ezra kwa drinken, hij drinkt nu 5 flessen van 160 cc hoegenaamd leeg en het zit eraan te komen dat ie naar grotere flessen gaat. (als alles ineens schoon op gaat en hij de fles nog niet weg duwt dan had ie ws iets meer nog kunnen hebben) dus van de week ga ik dat uitproberen.
stormy waters...
sailin'
pi_42707896
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 20:42 schreef Belana het volgende:
Met een week of 6 beginnen die kleintjes "iets" meer ritme te krijgen is mijn ervaring en gaan ze anders eten weer (de regeldagen die bij bv ook zijn heb je met flesvoeding net zo hard) en mijn ervaring is dat je dan ook een beeeetje kan gaan regelen. Maar wat MeNicole zegt vind ik ook wel een goeie idd, als ze toch al om de 4 uur komen
Het is gewoon een beetje je weg vinden, want alle kindjes zijn toch ook weer anders.
Het gaat hier nu eindelijk lekker met ezra kwa drinken, hij drinkt nu 5 flessen van 160 cc hoegenaamd leeg en het zit eraan te komen dat ie naar grotere flessen gaat. (als alles ineens schoon op gaat en hij de fles nog niet weg duwt dan had ie ws iets meer nog kunnen hebben) dus van de week ga ik dat uitproberen.
Dat laatste heeft Eva ook de laatste dagen. Dan hoor ik *sluuurp* en dan is opeens die hele fles leeg. Ze protesteert nog niet echt dat ze meer had gewild - speentje is dan ook goed - maar daarom hebben we de flessen nu wel wat voller.
Fijn dat Ezra zo goed drinkt, fijn idee toch?

Om 23.00 de laatste fles, dat is ons streven ook wel, hoewel we het van Eva af laten hangen. Ze ligt nu een beetje te knorren. Ik laat haar nog even liggen, ze ligt er nog fijn, en dan komt ze zo tegen 23.00. Maar dan komt ze vannacht toch echt rond 3.00 weer hoor, tot 7.00 gaat ze voorlopig nog niet redden denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat uberhaupt binnenkort gaat redden, maar blijkbaar gaat ze wel eens een 'sprongetje' maken...
Eva
pi_42710483
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 18:57 schreef Belana het volgende:
Inky, in het begin was Ezra ook zo'n schrokop en bij navraag heb ik toen gehoord dat hij maximaal een liter per dag mocht, dus ik heb gewoon gegeven wat hij wilde (hij kwam echt niet aan die liter hoor) misschien moet je het nog eens navragen, want ik weet niet of er speciale dingen zijn die meespelen bij Ryan natuurlijk. Op zich zijn ze tegenwoordig ook met flesvoeding veel meer van het op verzoek voeden, dus ook kwa hoeveelheid. Is dat een idee? En overigens met 6 weken zijn kindjes al veel meer wakker overdag hoor.
Ik heb het bij het CB bezoek gevraagd en hij mocht 100 cc meer hebben dan aangegeven.
Ryan net gewogen en is nu 3720, dus mag 560 cc per 24 uur (evt dus 660). Dus zal maar niet op verzoek gaan voeden, want volgens mij kan ie best meer op dan 660 en een liter lijkt me toch een beetje te veel voor zo'n ukje

Ik moet zeggen ik kan er geen touw aan vast knopen wanneer ie nu wel en niet wil. Als Ryan 4 uur na z'n laatste fles nog slaapt laat ik hem maar slapen, maar soms komt ie na 2 uur, en dan krijgt ie echt nog geen fles want dat vind ik te vroeg. Soms krijg je hem weer in slaap, maar vaak ook niet en dan wacht ik tot het 3 uur na z'n laatste fles is en geef ik hem dan pas weer een portie. Dus in principe voeden we dus op vraag maar er moet wel 3 a 4 uur tussen zitten.
Maar ik heb nog geen ritme van zijn kant kunnen ontdekken
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:06 schreef MeNicole het volgende:
Mika slaapt overdag eigenlijk helemaal niet.
....
Wij hebben dat ook zo gedaan en wij zitten nu dus dat Mika 22:00 laatste fles krijgt en dan om half 7 weer....
Wow hoeveel uur is ie dan wakker ?! Ik vind de 4 tot 6 uur die Ryan soms wakker is al veel.
Maar dan is het hier niet zo dat je hem heel de nacht niet hoort, nee meneer komt gewoon om de 3 a 4 uur ook nog, al is ie bijna heel de dag wakker

Maar wat doet ie dan zoal heel de dag als ie wakker is, want je kunt moeilijk heel de dag met hem bezig zijn.
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 22:20 schreef linda856763 het volgende:
... tot 7.00 gaat ze voorlopig nog niet redden denk ik. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat uberhaupt binnenkort gaat redden, maar blijkbaar gaat ze wel eens een 'sprongetje' maken...
Ik zie het hier ook nog niet gebeuren
Mama van Ryan (04-09-06)
  maandag 16 oktober 2006 @ 06:23:17 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_42714146
Nou kijk, Ezra is ook alweer 3 maanden evengoed he! Das nogal een verschil natuurlijk
Het is idd heerlijk dat ie nu eindelijk goed eet, ik heb me daar erg zorgen om gemaakt.
stormy waters...
sailin'
pi_42714805
Dit is het schema wat Mika nu al een aantal weekjes heeft.
We beginnen 's ochtends meestal om half 7 met een fles dan ligt ie er om 7 uur weer in. Word ie om half 10 weer wakker en dan om half 11 weer fles. Dan leg ik hem meestal tegen 12 uur weer in bed omdat ie anders helemaal geen rust krijgt. 9 Van de 10 keer valt ie ook wel lekker in slaap voor een uurtje. Dus om 1 uur er weer uit. Dan om half 3 weer fles en om half 4 naar bed. Dan geeft ie meestal zelf aan dat ie wil slapen. Maar ook maar weer een uurtje. Dan dus om half 5 wakker en om half 7 weer een fles en dan valt ie om 8 uur in slaap maar word ie wel vaak wakker. Dus het is meer dommelen wat ie doet. Hij ligt dan ook in de box want in bed begint ie direct te huilen omdat ie daar om sommige momenten te wakker voor is. Ik maak hem dan om 10 uur wakker voor de laatste fles dan naar bed en bedint het rijtje weer van vooraf aan

Dus echt slapen doet ie maar 4,5 uur. En dan 's avonds dat dommelen. Maar hij is er niet chaggie onder ofzow. Hij heef meer slaap denk ik niet nodig. Hij krijgt nu 5 flessen van 160 cc

Edit: Zag dat je nog een vraag stelde over hoe ik hem de hele dag bezig houdt.
Nou 's ochtends ligt ie meestal in zijn wipstoeltje, box wil ie niet omdat ie dan weer plat ligt Daarna gaan we een stukje wandelen (soms in de draagzak, soms in maxi cosi en soms in de bak). 's Middags wil ie wel in de box en dat houdt ie ook wel lang vol. Soms wel 2 uur. En we moeten meestal nog wel een keer naar buiten om de hond uit te laten of naar de winkel. En soms ligt ie op de grond op het speelkleed en soms gewoon lekker bij mij zitten. Gaan we tv kijken of lekker krioelen

Zie nu pas dat ik in het flesvoeding topic zit

[ Bericht 14% gewijzigd door MeNicole op 16-10-2006 08:55:18 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42715575
Inky, hypoallergene voeding geven heeft geen zin (dwz kan niets meer doen om de kans op allergie te verkleinen) als je tegelijk ook gewone flesvoeding geeft. En Forte is toch niet hypoallergeen? Dus als hij dan van de forte geen last krijgt kun je ook gewone flesvoeding geven, is weer iets goedkoper.
pi_42721011
We wilden ook eigenlijk alleen Hypoallergeen geven (die van Nutricia is volgens de verloskundige e.d. wel de beste voeding). Dus nu ook gestopt met de Forte. Maar we hadden er toch een hele pot van, dan kun je hem net zo goed gebruiken
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_42726036
Ja dat is waar natuurlijk. Alleen dacht ik dat hypo-allergeen geven geen zin heeft als een kind al gewone koemelkeiwitten gehad heeft (gewone flesvoeding dus), zelfs al is het maar 1 flesje in 't ziekenhuis. Maar misschien dat je daarover beter Nutricia kunt bellen om 't te checken. Dan zou je dus geen nieuwe HA meer hoeven kopen.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:57:37 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_42731956
dat heb ik ook altijd begrepen en gelezen, dat HA melk alleen zin heeft als ze nooit wat anders hebben gehad, maar ik kan me vergissen hoor. soms kom je ten slotte pas later achter een allergie en dan gaan mensen alsnog over op de HA melk.
stormy waters...
sailin'
pi_42732440
Meestal is dat niet meer de gewone hypoallergene melk maar bijv pepti toch? Alleen bij Friso heet dat weer wel hypoallergeen, maar dan 'HA intensief' ipv gewoon 'HA'.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:00:37 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42734998
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 22:33 schreef poemojn het volgende:
Ja dat is waar natuurlijk. Alleen dacht ik dat hypo-allergeen geven geen zin heeft als een kind al gewone koemelkeiwitten gehad heeft (gewone flesvoeding dus), zelfs al is het maar 1 flesje in 't ziekenhuis. Maar misschien dat je daarover beter Nutricia kunt bellen om 't te checken. Dan zou je dus geen nieuwe HA meer hoeven kopen.
idd de nestle nan etc.. werken dan niet meer.
Alleen vedingen als nutramigen/neocate/pepti etc.. gaan dan nog hun werking doen, omdat deze veel en veel fijner gemalen zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42742582
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:06 schreef MeNicole het volgende:
Mika slaapt overdag eigenlijk helemaal niet. Hij valt 's avonds tegen 8 uur in slaap en ik maak hem dan om 10 uur wakker voor de laatste fles.
Wij hebben hier van het Cb de volgende tip gekregen. Begin met de laatste fles om 23:00 uur. Net zo lang tot kindje doorslaapt tot half 7. (Dus je hebt in het begin gewoon dat kindje om half 4 ofzo komt, maar dat word dus steeds later) Als ie half 7 haalt doe je de laatste fles een half uurtje eerder dus om 22:30 dit doe je weer tot ie weer door slaapt tot half 7 en dan doe je weer een half uurtje eerder. En zo ga je door tot je de laatste fles rond een uur of 9 hebt.
Wij hebben dat ook zo gedaan en wij zitten nu dus dat Mika 22:00 laatste fles krijgt en dan om half 7 weer. Soms als Kevin moet werken dan word Mika wakker en dan is het dus 5 uur naar dat trekt ie in de loop van de dag wel weer recht.
Zou dat nu ook voor Kim werken?
Want ze heeft de laatste fles nog wel nodig! Is ook beter volgens cb.
In mijn omgeving gaan de beebs van Kims leeftijd om 20.00 naar bed, en dan geen fles meer.
Kim red dat niet. 21.30 lukt vaak wel.
Grrr, helemaal vergeten te vragen net op het cb.

Overigens slaapt Kim 's morgens veel en overdag heel weinig. 's Avonds verschillend, maar vaak wil ze niet of weinig slapen.
Iemand enig idee hoe we dat kunnen veranderen? Vooral 's avonds. En hoe laat gaan jullie eten? Of eet je dan apart?
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:52:20 #169
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42746088
Nav die HA voeding etc. (leve de afko's):
Lucie krijgt zowel bv als kv (en dit soms tegelijkertijd met de hulpset). Het idee is dat de eiwitketens in bv heel klein zijn, en die in kv veel grover. Om de boel nog enigzins verteerbaar te houden geef ik Lucie Kruidvat Extra Care vanwege de voorverteerde eiwitten.

Maar heeft dit zin? In het ziekenhuis heeft ze al 'gewone' kv gehad, dus misschien is haar darmwand al ingesteld op de grovere eiwitten. Iemand een idee hierover?

Nutricia heb ik al gebeld toen ik Lucie nog Omneo gaf, en die raadden Hypoallergeen aan. (Lucie is overigens niet allergisch.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:27:06 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42748920
Kendahl krijgt flesvoeding wanneer wij er niet zijn, dan kolf ik die voeding gewoon af. Maar ik heb wel eens de indruk dat hij daarna een beetje slijmerig is. Meer dan bij de borstvoeding. Hebben meer mensen dit? hhihihi, ik dacht ineens meer mensen >> meermensen, meermannen, meerminnen. flauw hé?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42749147

ik heb vandaag 6 flesjes in het voren klaargemaakt (met dank aan Vicky van wie ik flesjes kon overnemen) met in elk 100-110 cc. En nu heeft Eva opeens niet genoeg daaraan! Vanmiddag 100 en toen nog 20 extra omdat ze nog hongersignalen gaf, en nu vanavond had ze weer zo 100 cc weggeklokt, en toen heb ik nog maar 30 bijgemaakt, ook op! Ik snap er niets van. Is de 21e dag berucht als regeldag? Nou ja, ik vind het goed, ze drinkt dus prima!
Eva
pi_42749879
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl krijgt flesvoeding wanneer wij er niet zijn, dan kolf ik die voeding gewoon af. Maar ik heb wel eens de indruk dat hij daarna een beetje slijmerig is. Meer dan bij de borstvoeding. Hebben meer mensen dit? hhihihi, ik dacht ineens meer mensen >> meermensen, meermannen, meerminnen. flauw hé?
Bedoel je dat hij kunstvoeding krijgt? Dan kan het heel goed zijn dat hij wat slijmerig is. Dat is een heel normale reactie op koemelkproducten, ook veel volwassenen hebben dit (waaronder ik )
pi_42750054
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 19:35 schreef linda856763 het volgende:
Is de 21e dag berucht als regeldag?
(tussen de 2 en 3 weken inderdaad)
Variety is the spice of life
pi_42750334
Aha!
Nou weet ik niet eens precies wat een regeldag inhoudt, behalve dat het anders dan anders is. Maakt ze dan opeens een sprongetje waardoor ze daarna meer wil drinken? Dan moet ik morgen de flesjes wat voller doen . Hoewel er natuurlijk ook weer een max. aan flesvoeding zit.. Maandag naar het CB, dan zal ik eens vragen wat haar max eigenlijk is.
Eva
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:18:40 #175
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42752660
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:05 schreef owlet het volgende:

[..]

Bedoel je dat hij kunstvoeding krijgt? Dan kan het heel goed zijn dat hij wat slijmerig is. Dat is een heel normale reactie op koemelkproducten, ook veel volwassenen hebben dit (waaronder ik )
Ik ben zelf allergisch. Niet voor koemelk ofzo... maar voor noten en bepaalde groenten en vruchten. Kan ik dat nou doorgeven of niet? Zeg maar... allergenen met de bv mee?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:25:13 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42752884
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:18 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik ben zelf allergisch. Niet voor koemelk ofzo... maar voor noten en bepaalde groenten en vruchten. Kan ik dat nou doorgeven of niet? Zeg maar... allergenen met de bv mee?
ALs een van de ouders een voedsel allergie heeft is de kans groot dat het kindje ze ook krijgt.


Macka, in principe wanneer lucie kma gehad zou hebben had zij wel al gereageerd. Toch kan je wel beter die extra care geven ondanks dat ze al een flesje gehad heeft. Een klein piepflesje kan geen kwaad. het is meer dat een dag of twee normale voeding gegeven moet worden.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:12:29 #177
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42754509
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 21:25 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]
Macka, in principe wanneer lucie kma gehad zou hebben had zij wel al gereageerd. Toch kan je wel beter die extra care geven ondanks dat ze al een flesje gehad heeft. Een klein piepflesje kan geen kwaad. het is meer dat een dag of twee normale voeding gegeven moet worden.
Ah, dank je!
Kma hebben we al via een provocatietest uitgesloten toen duidelijk werd dat ik geen volledige bv kon geven.
Lucie heeft wel langer dan twee dagen 'normale' kv gekregen. Dus ik zou over kunnen gaan op 'normaal'. Maar voor ze achtereenvolgens aan de Pepti/Omneo/Extra Care ging had ze nogal last van krampjes, bedenk ik me nu. Laat ik dus inderdaad maar de Extra Care handhaven. (Heeft ook de juiste dikte voor de borstvoeding hulp set)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_42770374
Even een iets andere vraag tussendoor. De flessenborstel van avent is hier helemaal gaan beschimmelen Ik spoel hem juist iedere keer na gebruik heel goed af enzo. Krijg ik zo'n ding nog schoon in dat ding waar ik de flesjes ook mee in de magnetron doe of moet ik strax maar even een nieuwe gaan kopen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42771465
MeNicole, ik koop mijn flessenborstels altijd bij de Kruidvat. Die dingen zijn geloof ik 1,50 ofzo....
Denk neit dat je 'm nog schoon gaat krijgen, want de schimmel zit erin...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42771694
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 14:46 schreef Vicky het volgende:
MeNicole, ik koop mijn flessenborstels altijd bij de Kruidvat. Die dingen zijn geloof ik 1,50 ofzo....
Denk neit dat je 'm nog schoon gaat krijgen, want de schimmel zit erin...
Ok dan maar op naar de kruidvat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 07:28:09 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_42795366
Ezra eet nu 5 flessen van 180 cc het wordt ook helemaal een bol proppie (valt wel mee hoor, maar hij was echt wat magertjes aan het worden toen ie zo weinig at en nu ziet ie er weer lekker uit )
stormy waters...
sailin'
pi_42797431
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 07:28 schreef Belana het volgende:
Ezra eet nu 5 flessen van 180 cc het wordt ook helemaal een bol proppie (valt wel mee hoor, maar hij was echt wat magertjes aan het worden toen ie zo weinig at en nu ziet ie er weer lekker uit )
Hoe zwaar is Ezra nou? Want Mika krijgt hetzelfde Dat ik hem niet teveel geef!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:51:37 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_42801471
Ezra is nu ff ruim 6 kilo. Maar Ezra at altijd erg weinig. lichaamsgewicht maal 150 delen door het aantal flesjes, dan heb je ongeveer wat ie moet hebben en daar zat Ezra dus steeds dik onder en nu precies goed
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:34:03 #184
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42840960
Ik wil ook hier even informeren naar ervaringen met Bfree flessen, ik meen dat Xanthe ze gebruikt?
Simon krijgt afgekolfde bv, maar met gewone rechte spenen drinkt hij veel te vlug en gulzig, ook op de juiste stand. We hebben van die fopspeen achtige spenen, maar dat kost hem weer te veel moeite.
De Bfree gaat ook vrij traag en hij valt in slaap onder het drinken. Zijn er spenenvoor deze fles met een iets groter gaatje? Nu raakte het gaatje 3 x verstopt (maar in bv zitten soms kleine stukjes volgens mij).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:25:30 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_42845742
ik heb alleen ervaring met de avent flessen PM, sorry... die gingen wel altijd goed overigens.
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 10:22:54 #186
24188 Belana
kloon van belana
pi_42880103
wanneer kunnen kindjes naar 4 flesjes? Ezra krijgt er nu nog 5, maar de laatste rond een uur of 10/11 daar moeten we hem echt voor wakker maken en hij drinkt ook vaak niet echt veel dan. Bovendien heb ik het idee dat ie wel (alweer!) grotere flessen op kan.
Maar nou staat me bij dat ze pas met een maand of 5 naar 4 flessen gaan?
stormy waters...
sailin'
pi_42880495
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 10:22 schreef Belana het volgende:
wanneer kunnen kindjes naar 4 flesjes? Ezra krijgt er nu nog 5, maar de laatste rond een uur of 10/11 daar moeten we hem echt voor wakker maken en hij drinkt ook vaak niet echt veel dan. Bovendien heb ik het idee dat ie wel (alweer!) grotere flessen op kan.
Maar nou staat me bij dat ze pas met een maand of 5 naar 4 flessen gaan?
Ik zat toevallig over hetzelfde na te denken. Denk namelijk dat Mika ookw el een fles minder kan. Maar volgens mij zeiden ze op het CB dat je dat pas mag doen als ze er ook extra voeding bij krijgen. Maar ja ik wil met fruithapje proberen te wachten tot ie een maand of 6 is.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:12:41 #188
24188 Belana
kloon van belana
pi_42881475
ja, ik dus ook, eerder beginnen we daar niet aan. mmm... nog maar ff wachten dan. het is niet dat ik het vervelend vind hem die late fles nog te geven, maar hij ligt dan zo heerlijk in dromenland al. overigens slaapt ie daarna gewoon weer verder, dus dat is ook geen probleem. Ik vraag het de volgende keer bij het cb wel even ook.
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:39:39 #189
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42883927
Belana, slaapt Ezra dan verder de hele nacht?? (lijkt het nu maar of lees ik dat bv-baby's meer 's nachts wakker zijn dan kv-baby's?)

En om de hoeveel uur krijgt Ezra dan zijn flesjes, met hoeveel cc?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:43:32 #190
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42884085
In principeis het beter om nog 5 flessen te geven dit omdat de maagjes nog zo klein zijn en ze bij 4 flessen dus veel meer moeten verwerken, en ze daar dus krampjes e.d. van kunnen krijgen.
Wij zijn ook vrij vroeg op 4 flessen over gegaan, hangt ook veel af van het kindje.
Zolang hij voldoende binnen krijgt en en geen last er van heeft is dat geen probleem hoor.


En P.M. is heus niet zo dat FV kindjes eerder doorslapen al lijkt dat hier nu misschien wel zo.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:56:52 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_42884633
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:39 schreef PM-girl het volgende:
Belana, slaapt Ezra dan verder de hele nacht?? (lijkt het nu maar of lees ik dat bv-baby's meer 's nachts wakker zijn dan kv-baby's?)

En om de hoeveel uur krijgt Ezra dan zijn flesjes, met hoeveel cc?
Het is zeker niet zo dat flesgevoede kindjes standaard eerder doorslapen. Ik heb geluk met mijn mannetjes. Soms proberen mensen het op een gegeven moment, omdat flesvoeding wat zwaarder op de maag ligt dan BV, maar het is gewoon helemaal geen garantie.

Ezra slaapt idd de hele nacht, van half 8 's avonds tot kwart over 6/half 7 's ochtends. Maar Ezra is ook al ruim 3 maanden he Hij begon ermee toen ie een week of 7/8 was ofzo (ben het nu alweer vergeten )
stormy waters...
sailin'
pi_42886355
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 17:34 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil ook hier even informeren naar ervaringen met Bfree flessen, ik meen dat Xanthe ze gebruikt?
Simon krijgt afgekolfde bv, maar met gewone rechte spenen drinkt hij veel te vlug en gulzig, ook op de juiste stand. We hebben van die fopspeen achtige spenen, maar dat kost hem weer te veel moeite.
De Bfree gaat ook vrij traag en hij valt in slaap onder het drinken. Zijn er spenenvoor deze fles met een iets groter gaatje? Nu raakte het gaatje 3 x verstopt (maar in bv zitten soms kleine stukjes volgens mij).
Wij hebben de bfree fles ook. Welke speen heb je er nu op?
pi_42886391
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:56 schreef Belana het volgende:

[..]

Het is zeker niet zo dat flesgevoede kindjes standaard eerder doorslapen. Ik heb geluk met mijn mannetjes. Soms proberen mensen het op een gegeven moment, omdat flesvoeding wat zwaarder op de maag ligt dan BV, maar het is gewoon helemaal geen garantie.

Ezra slaapt idd de hele nacht, van half 8 's avonds tot kwart over 6/half 7 's ochtends. Maar Ezra is ook al ruim 3 maanden he Hij begon ermee toen ie een week of 7/8 was ofzo (ben het nu alweer vergeten )
Zo, wat knao zeg dat Ezra al lekker doorslaapt vanaf half 8!
Of is dat normaal en is Kim daar gewoon laat mee?
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:55:02 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_42886817
Ingrid, ik weet het niet, hij krijgt nog wel een late fles dus he om een uur of 10. we hebben gewoon gekeken naar zijn ritme en vanaf een uur of half 8 lag hij op een gegeven moment te slapen in de box beneden, toen dacht : dan kan ik hem net zo goed in zijn bedje leggen en sindsdien slaapt ie zo. Maar geen enkel kindje is hetzelfde hoor dus er is niks mis met Kim.
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:04:40 #195
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42890822
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:39 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Wij hebben de bfree fles ook. Welke speen heb je er nu op?
De eerste. Inmiddels het boekje weer gevonden en eens gekeken, gezien dat je andere spenen kunt kopen. Ook gebruiken we nu de avent flessen met speen 2 (zat er bij toevallig) en dat gaat ook redelijk. Wel gulzig drinken, maar iets gedoseerder.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 22 oktober 2006 @ 18:57:07 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_42894374
ik denk dat ik nog wel nr 1 spenen van avent heb liggen PM, als die uitgekookt worden kunnen ze gewoon nog gebruikt lijkt me (tenzij je dat geen fijn idee vind hoor van een ander kindje geweest enzo, gewoon zeggen natuurlijk)
stormy waters...
sailin'
pi_42895064
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:04 schreef PM-girl het volgende:

[..]

De eerste. Inmiddels het boekje weer gevonden en eens gekeken, gezien dat je andere spenen kunt kopen. Ook gebruiken we nu de avent flessen met speen 2 (zat er bij toevallig) en dat gaat ook redelijk. Wel gulzig drinken, maar iets gedoseerder.
Je hebt idd meerdere spenen. We hebben nr 2 heel lang gebruikt. Omdat het met nr 1 op een gegeven moment heel lang duurde.
pi_42895194
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:55 schreef Belana het volgende:
Ingrid, ik weet het niet, hij krijgt nog wel een late fles dus he om een uur of 10. we hebben gewoon gekeken naar zijn ritme en vanaf een uur of half 8 lag hij op een gegeven moment te slapen in de box beneden, toen dacht : dan kan ik hem net zo goed in zijn bedje leggen en sindsdien slaapt ie zo. Maar geen enkel kindje is hetzelfde hoor dus er is niks mis met Kim.
Dat is ook zo. Maar ik voel me er soms zo'n slechte moeder door.
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:30:01 #199
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42895391
ingrid niet doen hoor!! das toch niet nodig? je doet het harstikke goed hoor
Ik vind dat het met kim ook super gaat, ookal zijn er soms dingen die wat lastiger gaan, zoals slapen bijv. maar ieder kindje heeft wel iets dat niet helemaal gaat zoals je het zelf zou willen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:33:21 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_42895495
Ing, je bent geen slechte moeder joh, Kim is gewoon Kim met al haar eigen dingetjes
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 oktober 2006 @ 19:35:21 #201
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42895571
Ingrid, Kai sliep totdat hij 18 maanden was niet door. Dat heeft niks met wel of niet een slechte moeder zijn te maken.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42896274
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 19:24 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar ik voel me er soms zo'n slechte moeder door.
Niet doen joh. Elk kindje heeft z'n eigen slaapritme en bij het ene kindje komt dat nou eenmaal wat beter overeen met dat van volwassenen dan bij het andere kindje. Daar kunnen ouders weinig aan doen. En alles wat je kan proberen heb je volgens mij al wel zo'n beetje geprobeerd.
  maandag 23 oktober 2006 @ 10:21:00 #203
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_42911182
Ons mannetje (4,5 maand - wat vliegt de tijd...) zal vanaf volgende week vaker aan de fles moeten omdat mijn vrouw weer moet gaan werken. Het is een echt BV kind. We hebben hem de afgelopen tijd om de 4-5 dagen een fles met afgekolfde melk gegeven om ervoor te zorgen dat hij dat ook bleef kunnen. Nu ineens lijkt het alsof hij de fles niet meer wil.
Gezien zijn gewicht mag hij zeker 180-200ml per keer hebben, maar hij drinkt slechts en met veel moeite 100ml. Dit terwijl mijn vrouw tegelijkertijd wel 180ml kolft en hij normaal haar borsten helemaal leeg drinkt.

Hij zit nu in een fase waarbij hij alles in z'n mond steekt en ook z'n tongetje begint te ontdekken. Als je nu de speen van de fles in z'n mond steekt, dan gaat hij z'n tong langs de speen naar buiten steken, net alsof hij ermee aan het spelen is. Gisteravond gaf ik hem de fles en werd hij gewoon boos omdat hij honger had, maar drinken uit de fles - ho maar. Mijn vrouw zit zich dan op te vreten omdat ze hem het liefst aan wil gaan leggen, want hij heeft tenslotte honger. Ik ben meer van: als je niet uit de fles wil drinken, dan zul je wel geen honger hebben. Ik laat hem dan ook flink tekeer gaan en boos worden, zodat hij uiteindelijk wel iets drinkt (100ml), maar nog steeds niet zoveel als zou moeten.

Met het oog op de afwezigheid van mijn vrouw heb ik sterk de neiging om hem gewoon uit de fles te laten drinken en hem niet meer aan te leggen totdat hij weer goed wil drinken. Boos of niet boos, zeg maar. Mijn vrouw is echter wat toegeeflijker.

Wat is volgens jullie de beste methode? En hoe kan het dat hij altijd goed gedronken heeft maar sinds vorige week ineens alleen met de fles wil spelen? Is dat dan toch het besef dat er ineens is, dat hij normaal borstvoeding krijgt en dat die fles nu ineens vreemd is?
pi_42911784
Coelho, hij doet het niet om jullie te pesten Als je hem bozer en bozer laat worden is het voor hem zelf ook geen leuke ervaring en in mijn ogen zal dat er niet voor zorgen dat hij de fles wel ineens pakt. Het klinkt trouwens ook niet als spelen met de speen maar als gewoon niet weten wat hij er mee moet doen.

Flesweigeren komt vaker voor bij borstgevoede kinderen en anders dan steeds maar weer blijven proberen zit er niet echt in.
Wat soms wel helpt is om de fles te geven als je vrouw helemaal niet in de buurt is.
Gaat je vrouw lange dagen werken? Want zo'n ramp is het niet voor een kind om een aantal uur zonder voeding te zitten. Zolang je voedt op verzoek halen ze dat absoluut later wel in.
Alleen vergt het dan wat meer aanpassingsvermogen van de oppas, omdat er misschien meer gedaan moet worden om het kindje bezig te houden.
pi_42912042
Dat tong naar buiten steken klinkt idd als typisch voor een bv-kind. Die drinken vooral met de tong, door die onder de tepel te leggen en dan met de kaakjes en tong te bewegen om de melk eruit te halen. Bij een flessenspeen steken ze dan idd de tong naar buiten en houden zo de fles tegen, wat niet echt de bedoeling is maar wel typisch voor 'tepel-speenverwarring'. Op het www.borstvoedingsforum.nl kun je wel tips vinden als je zoekt op 'flesweigeren'.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 12:06:55 #206
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_42917289
Omdat we ondertussen 2 dagen verder zijn en ik nu pas jullie reacties lees (bedankt) zal ik even laten weten hoe we het nu opgelost hebben. Het lijkt erop dat hij de meeste moeite heeft met de associatie van het zitten/liggen bij mijn vrouw. Zodra hij in z'n wipstoeltje zit, is de fles in no time leeg. Omdat zij hele dagen moet gaan werken en hij straks ook naar het KDV moet, is drinken uit de fles wel essentieel. Juist ook hierom zijn we ook altijd tussendoor flessen blijven aanbieden. Typisch dat zo'n klein manneke dan toch zo de boel in het honderd lijkt te gaan werken als het er op aan komt. Maar gelukkig lijken we nu dus een goede manier gevonden te hebben. Morgen past oma op, ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
pi_42917944
Coelho, fijn dat het goed gaat!
Ik heb met Ronja soms hetzelfde "probleem". Ze drinkt goed uit de fles, maar bij mama op schoot betekent drinken!
Dat kan zelf zo ver doorwerken dat ik haar niet rustige kan krijgen als ze kramperig is (en daardoor maar beter even niet aan de borst kan drinken omdat ze door onrustig drinken nog meer lucht slikt) maar mijn vriend wel.
Ach ja, ze houden je altijd bezig!
pi_42922772
Jullie zijn lief!

Wie weet er hoeveel flessen of ml Kim op een dag nodig heeft?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:13:32 #209
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42923090
Toen Kai zo oud was als Kim zat hij ongeveer op 4 flessen van 220 ml per dag. Twee van die flessen waren papflessen en hij kreeg ook fruit en groente. Maar dit weten ze op het CB je toch ook wel te vertellen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42928275
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 15:13 schreef m@x het volgende:
Toen Kai zo oud was als Kim zat hij ongeveer op 4 flessen van 220 ml per dag. Twee van die flessen waren papflessen en hij kreeg ook fruit en groente. Maar dit weten ze op het CB je toch ook wel te vertellen?
4 flessen? Daar komt Kim nooit aan.
Kim krjigt er 2, waarvan 1 papfles. (200 ml)

Het cb zegt hier tegenstrijdige dingen.
pi_42928378
Ingrid, volgens mij heeft Kim ongeveer 500ml aan melkproducten nodig op haar leeftijd, maar dat wee ik niet precies.

Amber krijgt nog 3 flessen. 's Ochtends pap, daarna krijg ze fruit, 's middags brood met melk (maar di egaat niet helemaal leeg meestal), dan groente en 's avonds een fles pap. Tussendoor wat diksap en een liga of een soepstengel.

Flessen melk zijn ongeveer 220 ml
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:24:58 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42928947
Ingrid, het hangt heel veel af van het kindje zelf.

S ochtends en savonds een papfles en tussen de middag flesje melk bij het brood en wat water met eventueel diksap krijgt ze buiten haar fruit en groentehap genoeg binnen hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42930672
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 18:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Ingrid, het hangt heel veel af van het kindje zelf.

S ochtends en savonds een papfles en tussen de middag flesje melk bij het brood en wat water met eventueel diksap krijgt ze buiten haar fruit en groentehap genoeg binnen hoor
Kim krijgt 's morgens een gewone fles. (ze wil dan geen pap) , tussen de middag een snee brood met beleg, 's avonds warm eten en soms een toetje. En dus 's avonds rond 22.00 een papfles.
Tussendoor fruit, sap, soms liga ed.
pi_42931026
Nu Mika vandaag heel lang geslapen heeft (tot half 9) kom ik weer helemaal bagger uit met de flessen. Soms is het wel makkelijk als ie gewoon een fles minder mag. Hij heeft dus om half 5 een fles gehad en krijgt nu dus weer een fles. We hebben nu "maar" 130cc in de fles gedaan omdat ie alles nu snel op elkaar krijgt. Dan kan ie vanavond om half 11 de laatste fles. Tis wel heel lastig hoor. Wil volgende week op CB toch even vragen wat ik het beste kan doen want dat proppen vind ik helemaal niks
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:04:24 #215
24188 Belana
kloon van belana
pi_42932003
Ingrid, ik heb even mijn voedingsboekje erbij gepakt wat ik van het cb heb gekregen en daar staat in bij Kim's leeftijd (en dan tot een jaar) ongeveer 500 cc melkproducten, dus opvolgmelk maar ook yoghurt behoort daartoe. Maar je moet je niet blind staren op zulke dingen.
stormy waters...
sailin'
pi_42943562
Moeders in dit topic, ik heb echt bewondering voor de manier waarop julie goochelen met flessen(tijden). Ik zou er helemaal gek van worden en de eerstvolgende die het heeft over "lekker makkelijk flesvoeding" is niet goed bij zijn hoofd!
pi_42944729
Owlet, in het begin is het best wel even lastig. Ik was zo gefocused op vaste tijden en als Amber dan maar iets anders sliep ofzo was het hele schema weer naar de maan.. maar dat went vanzelf...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42948007
onze zoon is net iets meer dan 5 maanden, drinkt per dag heel wat melk (rond de 600ml toch wel) en krijgt ook al rijstepap (witte en bruine rijst) en soms een geprakte banaan. Ook drinkt hij elke dag wat gezoet water. Gewoon water lust ie niet, dus dan maar een beetje smaak aan brengen.

al vanaf de tweede maand krijgt ie de fles, omdat mijn vrouw te weinig moedermelk had.
pi_42963037
Belana? Even een vraagje voor jou. Ezra krijgt toch al rond een uur of half 9 's avonds de laatste fles? Hoe passen jullie die 5 flessen in de tijd die je hebt? Als ik Mika zijn gemiddelde schema aanhoudt heeft hij nu dit:
+/-06:30 1ste fles
+/-09:30 2de fles
+/-13:30 3de fles
+/_17:30 4de fles
+/- 22:00 5de fles

Maar Mika valt net als Ezra dat doet al om 8 uur/ half 9 ongeveer in slaap. En ik maak hem dan voor de laatste fles wakker. Nu wil ik dat eigenlijk niet meer doen. Maar dan krijgt ie dus 1 dag een fles minder. Want flessen achter elkaar krijgt ie gewoon niet op. Hoe heb jij dat gedaan?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:34:22 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_42975662
het wisselt hier nog hoor MeNicole. Gisteren had ie om 5 uur de eerste al en dan dus 9 uur, 1 uur, 3 uur en toen 7 uur de laatste. Nu net kwam ie om 6 uur weer en zal het dus ongever 10 uur, 2 uur, 6 uur en 10 uur worden. En die van 10 uur is dan idd wakker maken en kijken wat erin gaat.
Maar nou las ik laatst weer dat kindjes vanaf 6 kilo naar 4 voedingen kunnen, die info is zo lekker helder he Over een week of 2 als ie 4 maanden is mag ie rijstebloem en ik denk dat ik het dan bij 4 flessen hou als het zo uitkomt met rijstebloem in de laatste fles.
stormy waters...
sailin'
pi_42976705
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 06:34 schreef Belana het volgende:
het wisselt hier nog hoor MeNicole. Gisteren had ie om 5 uur de eerste al en dan dus 9 uur, 1 uur, 3 uur en toen 7 uur de laatste. Nu net kwam ie om 6 uur weer en zal het dus ongever 10 uur, 2 uur, 6 uur en 10 uur worden. En die van 10 uur is dan idd wakker maken en kijken wat erin gaat.
Maar nou las ik laatst weer dat kindjes vanaf 6 kilo naar 4 voedingen kunnen, die info is zo lekker helder he Over een week of 2 als ie 4 maanden is mag ie rijstebloem en ik denk dat ik het dan bij 4 flessen hou als het zo uitkomt met rijstebloem in de laatste fles.
Mika wisselt ook heel erg. Soms slaapt ie tot half 9 en soms komt ie om half 5 al. Als ie om half 5 komt dan kom ik wel mooi uit met de laatste fles. Hij is gisteravond al om 8 uur in een diepe slaap gevallen en was vanmorgen om 6 uur voor de eerste fles (Heb ik hem om 11 wel wakker gemaakt voor de fles). Dat is ook wel mooi, maar dan zul je zien dat ie vanavond klaar wakker is tot een uur of 11
Denk dat het idd wel iets makkelijker word als ie dan 4 maand is. Volgende week moet ie weer naar CB dan toch maar eens vragen hoe ik dat het beste kan doen dan
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:05 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_42978794
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 04:09 schreef owlet het volgende:
Moeders in dit topic, ik heb echt bewondering voor de manier waarop julie goochelen met flessen(tijden). Ik zou er helemaal gek van worden en de eerstvolgende die het heeft over "lekker makkelijk flesvoeding" is niet goed bij zijn hoofd!
Ik zit ook al met bewondering te lezen, flesvoeding geeft zo ongeveer net zoveel onzekerheden als borstvoeding.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42978972
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:08 schreef Jelief het volgende:

[..]

Ik zit ook al met bewondering te lezen, flesvoeding geeft zo ongeveer net zoveel onzekerheden als borstvoeding.
Ik zie er ook geen verschil in. Alleen dat je van flesvoeding geen zere tepels krijgt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:18:04 #224
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42979049
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:15 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik zie er ook geen verschil in. Alleen dat je van flesvoeding geen zere tepels krijgt
Nee idd, het is net zo onzeker. Ik merk het vooral aan dat ik met de fles feitelijk weet dat hij genoeg drinkt, aan de borst denk ik alleen dat hij genoeg heeft.
Maar verder is fles geven net zo intensief vind ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42979185
Ik weet met de fles juist niet of Mika wel genoeg drinkt. In principe bepaal ik voor hem hoeveel ie mag. Hij krijgt 180 cc per keer. Wie zegt dat ie niet meer wil? Dat is wel heel lastig!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:27:53 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979301
Daarbij, is het gewoon erg verdrietig om te zien of je kindje niet genoeg binnenkrijgt.
Ik vind het momenteel zenuwslopend... je weet dat ze al marginaal binnekrijgt dan wat ze eigenlijk had moeten hebben, en sinds nu bijna een week laat ze zo gerust eens alles bij elkaar een complete fles staan en ze weigert ook later op de dag/tussendoor..
Ze zit nu de hele week effectief ( dus wat ze binnenkrijgt - wat ze zo ongeveer uitspuugt)
op 500 cc, normaal voor der leeftijd prima, maar daar ze totaal niets er naast krijgt is dat gewoon echt veel te weinig.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:29:28 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979339
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:23 schreef MeNicole het volgende:
Ik weet met de fles juist niet of Mika wel genoeg drinkt. In principe bepaal ik voor hem hoeveel ie mag. Hij krijgt 180 cc per keer. Wie zegt dat ie niet meer wil? Dat is wel heel lastig!
Dit heeft te maken dat ze rustig aan moeten opbouwen ivm de niertjes dat ligt anders bij BV dan bij FV.
In FV is er een compleet andere "chemishe" samenstelling waarvan het lichaam niet teveel mag binnenkrijgen. zoiets iig was het
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42979452
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dit heeft te maken dat ze rustig aan moeten opbouwen ivm de niertjes dat ligt anders bij BV dan bij FV.
In FV is er een compleet andere "chemishe" samenstelling waarvan het lichaam niet teveel mag binnenkrijgen. zoiets iig was het
Ja dat weet ik. Maar het gaat me er gewoon om dat ik moet beslissen hoeveel honger Mika heeft.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:35:15 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979502
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:33 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar het gaat me er gewoon om dat ik moet beslissen hoeveel honger Mika heeft.
je kan toch met Fv ook voeden op verzoek?
ik snap je denk ik even niet ..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42979633
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:35 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

je kan toch met Fv ook voeden op verzoek?
ik snap je denk ik even niet ..
Kijk Mika krijgt nu 180 cc per fles. Meer dan een liter mag ie op een dag niet. Maar stel je voor dat hij wel 210 cc per fles wil. Dat mag ie gewoon niet. Hij moet het doen met die 180 cc, terwijl ie mischien nog wel honger heeft als ie dat op heeft. Snap je
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:41:07 #231
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42979676
Hmm, ja denk het wel
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_42980393
Sarah zit nu sinds een week op 4 flessen en het gaat super!
Voor die tijd was ze erg onrustig en dronk ze heel slecht. Ik denk dat dat kwam door verschillende factoren, flesjes te snel achter elkaar, verkouden en een sprongetje.
Ik dacht, laat ik eens proberen de flesjes om de 4 uur te geven en dat ging super!
Ze krijgt nu flesjes van 230ml (incl. schepjes) om ongeveer 8 uur, 12.00 uur, 16.30 uur en 20.30 uur.
Sinds een paar dagen doen we in de laatste fles 2 schepjes Nutrix en ze slaapt nog steeds goed door. Sinds ze op de 4 flessen zit drinkt ze weer rustig en is ze minder overstuur.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:01:10 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_43005389
gaf jij om de 3 uur dan cm? dat doe ik al een tijdje niet meer verklaard wel dan idd wel
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:11:02 #234
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43010026
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 18:57 schreef Belana het volgende:
ik denk dat ik nog wel nr 1 spenen van avent heb liggen PM, als die uitgekookt worden kunnen ze gewoon nog gebruikt lijkt me (tenzij je dat geen fijn idee vind hoor van een ander kindje geweest enzo, gewoon zeggen natuurlijk)
Lees het nu pas, sorry
Maar inmiddels drinkt hij goed met de 2 speen, dus niet meer nodig! Maar toch bedankt!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:21:04 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43012659
max krijgt nu nog +/- 700cc

's ochtends een papfles van 200
bij de lunch 100-125
bij zijn avondeten 100cc yoghurt
en de laatste fles 200

ik heb alleen soms het idee dat max het niet meer zo lekker vind. vooral zn melk na zn boterham (die vaak niet eens op gaat) wil ie meestal niet. dan begint ie eraan en dan gaat ie met zn fles slaan en gooien soms als ik hem echt weer zo op schoot neem enzo wil ie m.
ook de laatste fles krijgt hij bijna nooit helemaal op, en de laatste dagen ook zn papfles niet helemaal.
dan heeft ie geen zin meer ofzo.
maf hej?

even wennen, hij eet nu niet meer zomaar alles, eerst at ie wat ik m gaf, maar nu begint ie ook zn eten niet lekker te vinden enzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_43063565
Ben net even met Mika na het weeguurtje geweest en heb meteen even gevraagd naar het flessenprobleem. Toen ik zei dat Mika om 10 uur de laatste fles krijgt en dan vaak pas om 8 uur weer viel ze bijna van haar stoel Ze vond dat voor een kindje van zijn leeftijd veel te lang zonder fles. Nu moet ik dus om half 11 de laatste fles en dan om 7 uur wakker maken voor de eerste fles. Vind het heel raar, moet hem dus nu 2 keer op een dag wakker maken voor een fles Maandag had ik zowiezo een afspraak staan dus dan wilde ze kijken of we iets anders konden doen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43063670
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:10 schreef MeNicole het volgende:
Ben net even met Mika na het weeguurtje geweest en heb meteen even gevraagd naar het flessenprobleem. Toen ik zei dat Mika om 10 uur de laatste fles krijgt en dan vaak pas om 8 uur weer viel ze bijna van haar stoel Ze vond dat voor een kindje van zijn leeftijd veel te lang zonder fles. Nu moet ik dus om half 11 de laatste fles en dan om 7 uur wakker maken voor de eerste fles. Vind het heel raar, moet hem dus nu 2 keer op een dag wakker maken voor een fles Maandag had ik zowiezo een afspraak staan dus dan wilde ze kijken of we iets anders konden doen.
Als die uk van jou dit zelf prima vindt, met andere woorden dit ritme aangeeft, en hij krijgt per dag genoeg binnen who cares? Denk dat vele moeders er voor zouden tekenen, zo'n kleintje die al lekker lang doorslaapt.
Syllables govern the world
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:19:11 #238
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43063811
Idd Nicole, ik denk dat je het wel aan Mika zou merken als hij iets tekort komt, toch? Simon heeft nu ook twee keer al een nacht doorgeslapen, mag vast niet volgens het boekje, maar ik weet dat hij zich toch wel meldt als hij honger heeft.
Mijn lactatiekundige noemde het mooi: je bent inmiddels zo een ervaren moeder dat je als geen ander weet wat hij nodig heeft. En dat geloof ik ook, Nicole, en geldt dus ook voor jou.
Was Mika goed aangekomen? Want dat geeft toch anders ook bevestiging?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43064321
Nah dat is het probleem ook niet. Het gaat erom dat ik anders 5 flessen in een te korte periode moet proppen. Hij krijgt om de 4 uur. En probeer maar eens vanaf 8 uur tot 10 uur 5 flessen te stoppe. Dan krijg je:
08:00
12:00
16:00
20:00 en dan die laatste snel erachter aan namelijk al om 10 uur. Dan zit daat maar 2 uur tussen en dat is niet genoeg. Maar ik kijk wel. Denk als ik hem wakker moet maken 's ochtends dat ik er weinig in krijg. Is 's avonds ook altijd al zo!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:03:50 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_43078045
MeNicole, niks van aan trekken en je eigen ding doen hoor. wat een onzin zeg. Ik heb allebei mijn kindjes altijd hun eigen plan laten trekken op dat gebied. Ezra slaapt nu regelmatig van half 7 tot half 6 al. Het is hooguit voor jezelf makkelijker als je hem om 7 uur al een fles geeft, misschien kan je zijn ritme dan een beetje aanpassen.
stormy waters...
sailin'
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:07:01 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43078192
jeetje wat gek inderdaad menicole, ik vind het altijd moeilijk om me niks aan te trekken van het buro, maar ik denk dat je nu toch maar gewoon moet doorgaan met wat je deed

Mika zal het heus wel aangeven als ie eerder eten wil toch zeker!?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:16:33 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_43081459
Ezra heeft vanavond zijn eerste papfles gehad (rijstebloem met vanille smaak) hij was er aan toe. Hij werd ineens weer veel meer wakker 's nachts, had wat meer vulling nodig. Het ging achter elkaar naar binnen lekkerbekje
stormy waters...
sailin'
pi_43092988
goed zo Ezra lekker genieten

edit: en ja, ik gaf eerst nog om de 3 a 3,5 uur Dat was een beetje haar ritme geworden (ze werd dan steeds wakker) maar gelukkig is haar ritme nu helemaal anders.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43095525
Wij hebben ook besloten dat we Mika gewoon zijn gang laten gaan en dan maar kijken hoe hij komt. Als ie tot half 9 wil slapen moet ie dat maar lekker doen en dan kijken we de rest van de dag wel hoe ie uitkomt en hoeveel drinken ie wil.

We gaan ook niet meer om de 4 uur geven. Hij wil om de 4 uur helemaal nog niet. Dus we gaan het helemaal anders doen. Hij krijgt wanneer ie wil en dat zal waarschijnlijk om de 5 uur zijn. We houden gewoon goed bij wat ie drinkt zodat we daar volgende week misschien iets mee kunnen

[ Bericht 38% gewijzigd door MeNicole op 31-10-2006 11:23:11 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43096544
klinkt goed Nicole!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:07:48 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_43097356
MeNicole, als ie maar genoeg krijgt en voldoende plast en groeit enzo, dat merk je snel genoeg denk ik.
CM, lekker dat het nu beter gaat hoor!
stormy waters...
sailin'
pi_43097988
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:07 schreef Belana het volgende:
MeNicole, als ie maar genoeg krijgt en voldoende plast en groeit enzo, dat merk je snel genoeg denk ik.
CM, lekker dat het nu beter gaat hoor!
Ja daarom gaan we ook bijhouden hoeveel ie drinkt enzo. We gaan als ie erom vraagt gewoon flesjes van 200 cc aanbieden. Misschien drinkt ie die op misschien laat ie wel wat staan. We zien het wel. Want als ie om de 4 uur 180 cc krijgt laat is 60 cc staan. Dus misschen dat ie om de 5 uur wel 180 cc drinkt. En dan de laatste fles iets meer. Dan krijgt ie denk ik voldoende binnen. Zo niet dan kan ik altijd nog weer gewoon overgaan naar om de 4 uur.
En als ie niet meer wil dan dat ie hebben moet zal ook nog niet zo'n hele ramp zijn want hij is te zwaar Dus hij kan wel een klein beetje missen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 12:56:37 #248
24188 Belana
kloon van belana
pi_43098559
in mijn voedingsboekje van het cb staat dat ie tussen de 150 en de 180 cc zou moeten hebben en dan 5 flessen, dus die 180 is ook best veel hoor om de 4 uur. Ezra drinkt dat nu wel iedere 4 uur, maar die is toch ff ouder.
stormy waters...
sailin'
pi_43098613
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 12:56 schreef Belana het volgende:
in mijn voedingsboekje van het cb staat dat ie tussen de 150 en de 180 cc zou moeten hebben en dan 5 flessen, dus die 180 is ook best veel hoor om de 4 uur. Ezra drinkt dat nu wel iedere 4 uur, maar die is toch ff ouder.
Maar Mika is net zo zwaar als Ezra denk ik. Hij is al over de 6 kilo. Dus hij mag 5 flessen van 180 cc. Eerder dronk ie dat ook wel leeg maar nu die langer doorslaapt krijgt ie om de 4 uur terwijl ie eerder ook wel meer tijd tussen de flessen had.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:05:30 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_43098781
ow het mag ook wel, sowieso ben ik van de voeden op verzoek hoor, maar een leidraad is soms wel prettig en het is dus niet erg als Mika even wat minder drinkt bedoelde ik te zeggen
stormy waters...
sailin'
pi_43098934
Nee ik maak me er ook geen zorgen om. Hij ziet er goed uit (iets te goed ), hij doet het heel erg goed dus laat hem maar lekker zijn gangetje gaan. Maandag moet ik weer naar CB dus dan merk ik snel genoeg of ie in een week is afgevallen als ik het op zijn manier doe. Als ie nou echt veel afvalt dan moeten we het anders doen maar denk dat het wel goed gaat
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:14:35 #252
103793 kozakken
Living the life
pi_43098982
Uhmmmm... Romme is van 14 augustus en drinkt gezellig 5x200 ml. (Zo rond de 6 kg)
Als hij maar niet over de liter melk heengaat is er niets aan de hand. Er onder is ook niet erg.
Als je het gevoel hebt dat hij meer zou willen, kun je altijd gewoon de fles vullen tot 200 cc en dan maar zien hoeveel hij drinkt.
Verder ben ik er nu ook achter waarom de 8-uur regel. Ik vond het ook nonsense en heb dat aangegeven op het bureau. De gedachte erachter is, dat zijn bloedsuikerspiegel dan te ver zou kunnen dalen. Das af en toe niet erg, maar op de lange termijn zou dat de ontwikkeling kunnen schaden. Tja.... goede redenatie maar ik ga toch maar voor gewoon 'gezonde slaap' ipv altijd maar wakker moeten maken. Van slaap groeien ze ook
pi_43099007
Romme gaat zo hard, doe je nog eens een foto posten?
Syllables govern the world
pi_43099025
Ja want weet je wat ik zo zonde vind. Over 4 weken ongeveer mag Mika slapen wat ie wil. Maar nu dus nog niet. Moet ik hem nog 4 weken om 7 uur wakker maken, tegen die tijd dat het niet meer nodig is zit ie misschien in dat ritme. EN dat vind ik zo jammer. Maar ja we zien wel
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:14:38 #255
24188 Belana
kloon van belana
pi_43100760
Romme 200 ml per fles grappig kozakken, we maakten ons zo'n zorgen en kijk nu!
stormy waters...
sailin'
pi_43244565
Eva zit nu op 6 keer 130 cc. Te veel voor haar gewicht, maar vorige week dronk ze al haar flesjes helemaal leeg, dus we hebben maar wat extra erin gedaan, ze leek nog honger te hebben.

Ritme was om de 4 uur, maar dat is vorige week opeens veranderd: ze komt nu ongeveer:
8.00
11.00
14.00
17.00
23.00 (en dan moeten we haar wakker maken meestal )
4.00

Die lange ruk die ze maakt, die komt eigenlijk net een voeding te vroeg, dat is wel jammer natuurlijk. Hoewel, om 0.00 voeden en dan om 6.00 weer, is ook niet echt lekker. Het bevalt voorlopig nog wel dus, en dat sprongetje (jaja, ik lees 'Oei ik groei' ) van vorige week geeft dus ook wel vertrouwen dat ze wel eens zal doorslapen.
Het drinken gaat trouwens nu wel wat minder. Eva doet een paar slokjes, ligt een beetje te liggen, speentje bewegen, ohja, weer een paar slokjes, ff boertje laten, en dat gaat zo 3 kwartier door. We hebben vandaag speen 2 geprobeerd, maar dat lijkt niet fijn te zijn. Sneller ging het niet, en ze heeft vanmiddag heel hard gehuild, en toen ik haar oppakte bleef ze maar boeren. Dus speen 1 it is!
Eva
  zondag 5 november 2006 @ 17:06:20 #257
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_43263990
wij kwamen er vandaag achter dat borstvoeding zwaarder is dan water: 200g op de weegschaal is 190ml in de fles. Fijn als je allemaal diepvriesblokken van 200g hebt gemaakt
pi_43286505
Ben net bij het CB geweest met Mika. Hij mag best al wel 4 flessen hebben op een dag. De arts vond het ook onzin om hem zo vroeg wakker te maken voor een fles. Als ie honger heeft word ie wel wakker zei ze. Precies wat ik dus ook bedoelde Nu mag ik dus zelf een beetje bekijken hoeveel flessen hij krijgt met hoeveel cc. Deed ik al maar toch is het wel ff fijn omte horen dat ik het wel goed doe
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 6 november 2006 @ 18:56:25 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_43299066
heej wat goed MeNicole! Wij maken Ezra ook al een tijdje niet meer wakker hoor. hij plant meestal zelf zijn laatste fles rond deze tijd en soms gaat ie op, soms niet (nu dus niet) maar evengoed gaat ie dan slapen en aan zijn nachtje beginnen. Ik zie dan altijd wel weer wanneer ie komt, meestal 's morgens tegen 5/6 uur momenteel.
stormy waters...
sailin'
pi_43299595
Mika krijgt nu de laatste fles nog om half 11. Die willen we vanaf morgen om een uur of 9 doen, zodat ie 's ochtends wel eerder komt. Maar kunnen we zelf ook 's avonds iets eerder na bed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43351910
Mika heeft gisteravond de laatste fles om 9 uur gehad. Vanmorgen om 6 uur werd ie wakker omdat ik ging kijken Vandaag gaan we eens proberen om de 5 uur gaat tot nu toe nog goed want hij mag om 11 uur weer en hij is nu nog niet in een hongerbui
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_43353685
Eva drinkt zo ontzettend veel nu! 5 a 6 flesjes van 140 cc en ze drinkt ze bijna helemaal leeg. Ik weet haar gewicht niet precies, want het is al weer 2 week geleden dat we bij het CB zijn geweest, maar ik vermoed dat ze nu 9 pond is, dus eigenlijk zou ze volgens het schema 675 cc mogen. En ze drinkt toch wel 800 cc op een dag. Soms baart me dat wat zorgen, maar aan de andere kant: ze geeft aan dat ze dat wil hebben, ze geeft (bijna) niets terug, en ze is verder tevreden, dus dan heb ik maar weer lak aan het schema...
Eva
  woensdag 8 november 2006 @ 19:24:42 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_43368846
linda, als ze maar niet meer dan een liter krijgt, want dat kunnen de nieren niet verwerken of zoiets.

lekker MeNicole dat het zo goed gaat!
stormy waters...
sailin'
pi_43535863
Bleh Mika is qau fles helemaal van de leg. Hij krijgt op ene dag niet een meer dan 750 cc binnen. Nu al een paar dagen achter elkaar. Hij meldt wel dat ie honger heeft om vervolgens maar 150 cc te drinken. En dan mag ik mijn handen nog dichtknijpen. Daarna zeurt ie ook niet meer dat ie honger heeft dus hij zal er wel genoeg aanhebben. Maar 's nachts komt ie nu ook weer dus heeft ie overdag blijkbaar toch niet genoeg. Nu vind ik het allemaal prima dat ie zelf aangeeft hoeveel ie wil en tja als ie 's nachts wil vind ik ook niet erg maar ben zo bang dat ie te weinig krijgt. Hij heeft soms met 6 flesssen maar 700 cc op een dag
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:05:38 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43536656
hijs 3 maanden das veel hoor 700 cc maak je daar maar geen zorgen over
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43536963
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
hijs 3 maanden das veel hoor 700 cc maak je daar maar geen zorgen over
Veel Als ik naa het aantal kilo's kijk en das meer dan 6,5 is dat veel te weinig Hij drinkt al een hele tijd meer dan 900 cc.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:20:20 #267
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43537067
je moet niet alleen naar de kilos kijken ook leeftijd anders zit je zo dat ie een liter krijgt en meer mag niet ivm de niertjes zou je niet forte kunnen geven voor "hongerige"babytjes vult iets meer , t is echt veel voor 3 maanden hoor maar misschien dat ik hier een vertekend beeld heb met nu, weet niet meer wat ze toen dronk.

mika drinkt meer als arwen stiekem ook jaloer is wel.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43537328
Vorige week bij het Cb zei de arts dat ie nu 950 cc mocht. Dat deed ie ook netjes. Tot een aantal dagne terug. Maar kijk gewoon vandaag even naar antal natte luiers en dan zie ik wel wat ik doe
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  dinsdag 14 november 2006 @ 11:49:47 #269
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43537735
ah oke kan je het niet ff met mika voor komen doen hoe je fles drinkt zonder te spugen en meer inhoud ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:20:21 #270
24188 Belana
kloon van belana
pi_43542233
MeNicole, Ezra heeft ook zo'n periode gehad en ik snap je gevoel. als je een goed etend kindje gewend bent en dat veranderd ineens dan maak je je zorgen. Mijn ervaring is dat het vanzelf weer bijtrekt en 150 cc per fles is op zich voldoende voor hem hoor. Misschien zit hem ff een verkoudheid dwars, of iest dergelijks, je weet het niet. Maar het komt wel weer goed maak je niet al te grote zorgen (makkelijk praten ik weet het)
stormy waters...
sailin'
pi_43543363
Ook Sarah had datzelfde 'probleem'. Dronk bijna altijd al haar flesjes leeg, tot ze ineens veel minder wilde drinken. Nu drinkt ze in totaal maar 750 a 800ml per dag, meer krijg ik er echt niet in. Ze heeft hier dus gewoon genoeg aan. In de laatste fles doe ik al wel rijstebloem (2 schepjes).

Ik ben eigenlijk benieuwd tot wanneer kindjes blijven spugen? Sarah spuugt namelijk na elke voeding een klein beetje melk terug (bij het boertje).
En soms een uur a anderhalf uur na de fles nog een paar mondjesvol. Kan dat zijn omdat ze dan zo ontzettend druk is in de box, dat daardoor de melk omhoog komt?
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:54:26 #272
24188 Belana
kloon van belana
pi_43543527
Ezra geeft ook nog wat melk terug steeds hoor, das wel normaal
stormy waters...
sailin'
pi_43543635
Nog maar net zwanger, en nu al discussies over wel of niet borstvoeding geven.

Ik ben even benieuwd wie hier gelijk met flessenvoeding is begonnen en wat jullie beweegredenen waren.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:58:08 #274
24188 Belana
kloon van belana
pi_43543661
In ieder geval MeNicole en Linda
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:19:46 #275
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43544390
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:50 schreef CrazyMoon het volgende:
Ook Sarah had datzelfde 'probleem'. Dronk bijna altijd al haar flesjes leeg, tot ze ineens veel minder wilde drinken. Nu drinkt ze in totaal maar 750 a 800ml per dag, meer krijg ik er echt niet in. Ze heeft hier dus gewoon genoeg aan. In de laatste fles doe ik al wel rijstebloem (2 schepjes).

Ik ben eigenlijk benieuwd tot wanneer kindjes blijven spugen? Sarah spuugt namelijk na elke voeding een klein beetje melk terug (bij het boertje).
En soms een uur a anderhalf uur na de fles nog een paar mondjesvol. Kan dat zijn omdat ze dan zo ontzettend druk is in de box, dat daardoor de melk omhoog komt?
meestal is dat rond een hal;f jaartje over, omdat ze dan ook het middenrif etc. beter kunnen beheersen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 14 november 2006 @ 15:21:01 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43544440
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:57 schreef Kleintje het volgende:
Nog maar net zwanger, en nu al discussies over wel of niet borstvoeding geven.

Ik ben even benieuwd wie hier gelijk met flessenvoeding is begonnen en wat jullie beweegredenen waren.
ik ben direct met fv begonnen, mijn beweegredenen waren angst door omstandigheden.
Achteraf is het voor arwen en mijzelf ook beter geweest ivm de allergie-en, maar ik ga bij een volgende wel eerst proberen om BV te geven.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43552100
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 18:58 schreef linda856763 het volgende:
Ik heb zo'n onbestemd gevoel aldoor, dat het niet helemaal klopt zoals het nu gaat. Het was zo'n optelsom van doorslapen op het 'verkeerde' moment, en om de 3 uur komen overdag (is best vaak) en dan 's nachts na 6 uur en dan na 4 uur weer. De CB dame vond dat ook niet helemaal normaal. Ik zou liever hebben, of een prettiger gevoel er bij hebben, dat ze wat regelmatiger komt overdag en 's avonds. Het verschil is nu zo groot.

En ze drinkt echt extreem veel. Ze 'moet' 150 cc * 4.5 kilo = 675 cc, en ze krijgt nu 6*140cc, dat is 840 cc. Zelfs als ze een flesje over zou slaan, dan drinkt ze nog te veel. Maar minder, daar houdt ze het niet op vol. Zelfs nu rek ik soms het wel een beetje met haar speentje, als ze na 2 uur al weer aangeeft honger te hebben. En toch wordt ze bekaf van dat drinken, en moeten we soms moeite doen om haar wakker te houden.
Dus ondanks dat ze een tevreden baby is, vind ik dat niet helemaal prettig. Ze lijkt overdag zoveel honger te hebben dat ze niet genoeg aan haar slaap toe komt. Dus ik ga het advies van de CB-dame maar opvolgen denk ik, en voeding voor hongerige baby's geven. En dit even crossposten in Flesvoeding enzo deel 2 want daar hoort het ook thuis, denk ik.
Vandaag ook: Eva ligt in bed ontroostbaar te huilen. Ik neem haar op, nog steeds ontroostbaar. Speentje is oke, tot ze doorheeft dat ze daar niets van in haar buikje krijgt. Dus ik geef haar flesje (iets eerder dan gepland, maar dat geeft niet) en ze is bijna te moe om te drinken. 140 cc is ook gewoon erg veel voor zo'n klein ding. Halverwege ophouden heeft geen zin, dan ligt ze na een half uur weer te happen omdat ze meer wil drinken. Speentje voldoet niet.
En ze drinkt nu bijna alle flessen leeg, zodat je het gevoel krijgt dat ze nog wel meer had gelust. Maar waar houdt het dan op!

Dus ik heb nu een pak voeding voor hongerige babies gekocht. Helaas heeft Kruidvat, waarvan ze de standaard voeding krijgt, die variant niet, dus nu heb ik Friso gekocht. Ik denk dat ik maar ga mengen met de Kruidvatvoeding, dan is de smaak niet gelijk zo anders (hoewel ze ook niet moeilijk deed toen ze van de Nutrilon in het ziekenhuis overging op de Kruidvat thuis) en het is misschien ook wat overdreven om gelijk helemaal over te stappen.

Heeft iemand ervaring met hongerlapjes en voeding voor hongerige babies? Ik meen me te herinneren van wel, maar ik weet niet meer wie dat was

[ Bericht 10% gewijzigd door linda856763 op 14-11-2006 19:14:24 ]
Eva
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:25:15 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_43552688
Ik zelf niet linda, maar ik ken wel een baby in mijn omgeving die dat de eerste maanden heeft gehad. Na een maand of 4/5 is die weer op gewone voeding over gegaan. gewoon uitproberen, het kan geen kwaad en misschien dat Eva dan wat meer rust vind overdag ook. best veel babies hebben dit hoor evengoed, is niks raars aan. hoeveel babies die BV krijgen liggen niet halve dagen te lurken bij mams komt wel goed hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:30:48 #279
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43552866
Kai heeft een tijdje een mengsel van Nutrilon en Nutrilon Forte gekregen. Na verloop van tijd zijn we dat af gaan bouwen (steeds een schepje Forte minder en een schepje Nutrilon erbij) en dat was eigenlijk helemaal geen probleem. Zoals Belana ook al zegt. Het komt wel goed.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43552989
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:30 schreef m@x het volgende:
Kai heeft een tijdje een mengsel van Nutrilon en Nutrilon Forte gekregen. Na verloop van tijd zijn we dat af gaan bouwen (steeds een schepje Forte minder en een schepje Nutrilon erbij) en dat was eigenlijk helemaal geen probleem. Zoals Belana ook al zegt. Het komt wel goed.
Hoe deed je dat dan eerst? Half om half ofzo? Ik maak nu namelijk voor een hele dag klaar: 750 cc plus 25 schepjes, dus ik kan natuurlijk in elke verhouding die ik maar wil die Forte erbij doen. En ging Kai dan ook minder cc drinken toen hij Forte erbij kreeg?

Ik weet het hoor, het zijn eigenlijk luxe problemen. Eva groeit goed (geen wonder ook ) ze is een blije baby, ze komt maar een keer per nacht, ze huilt niet extreem veel, ze gaat steeds meer doen en zien en kletsen. Maar toch, ze heeft veel honger. Als dat ook nog opgelost kan, dan is het helemaal perfect toch?
Eva
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:35:09 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_43553049
is ook zo linda. soms is het een beetje zoeken
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:37:00 #282
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43553106
Eerlijk gezegd weet ik het niet precies meer maar volgens mij deden we het inderdaad half om half. Met een maand of 4 zijn we ook met rijstebloem begonnen en kreeg hij als laatste fles een soort powershot van een fles met alleen Forte en een paar schepjes rijstebloem. Doorslapen deed hij pas toen hij ruim een jaar was
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_43553447
Ik ga dat half om half vanaf morgen ook maar proberen. Eerst nog even de flesjes opmaken die er nog staan.
En dat niet doorslapen, daar stel ik me maar op in. Vanaf januari is manlief de gelukkige , want die is dan meer thuis dan ik...
Eva
pi_43554879
Isis hebben wij destijds forte gegeven. We zijn toen langzaam gaan kijken welke hoeveelheid ze nodig had. Dit deden we door 1 schepje normaal te vervangen door 1 schepje extra tot duidelijk was dat Isis er voldoende aan had. De reden dat we gingen mixen was omdat me verteld werd dat de ontlasting vaak erg moeilijk gaat als ze op forte zaten en ik hoopte dat zo te voorkomen. Met succes overigens.
pi_43555262
Xanthe, 1 schepje per flesje, of een schepje op de hele daghoeveelheid?
Eva
pi_43555447
Morris heeft ook Nutrilon Forte gedronken. Maar ik mixte niks. Hij kreeg puur Forte. En dat ging een stuk beter. Ik kan me trouwens niet herinneren dat hij problemen had met vestoppingen oid.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:44:05 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43555641
forte mag je zo ineens overschakelen, behalve als ze krampjes gevoelig zijn.
Linda een schepje per fles dus als je nu bijv. 25 schepjes gewoon doet dan 20 gewoon + 5 forte en dan opbouwen met forte en afbouwen met gewone voeding tot gewenste resultaat bereikt is
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43556005
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:35 schreef linda856763 het volgende:
Xanthe, 1 schepje per flesje, of een schepje op de hele daghoeveelheid?
Wij deden 1 schepje per flesje.
pi_43556940
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:44 schreef _evenstar_ het volgende:
forte mag je zo ineens overschakelen, behalve als ze krampjes gevoelig zijn.
Linda een schepje per fles dus als je nu bijv. 25 schepjes gewoon doet dan 20 gewoon + 5 forte en dan opbouwen met forte en afbouwen met gewone voeding tot gewenste resultaat bereikt is
Maar ik vraag me opeens af wat het gewenste resultaat is:
Dat ze minder snel komt voor een voeding
Dat ze iets minder gaat drinken
Dat ze niet meer gaat drinken
dat ze door gaat slapen

Ik denk dat het voor Eva het beste zou zijn als ze op iets minder voeding het goed kan doen. Dus of per fles minder drinken, of een fles overslaan. Kost haar minder energie. Nou ja, we gaan het proberen en zien wel hoe het loopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door linda856763 op 14-11-2006 21:23:27 ]
Eva
pi_43557622
Linda, ik lees je post toevallig. Bij Sven hebben we destijds ook half om half gedaan. Wij maakten ook voor 24 uur klaar, dus bv 12 schepjes Nutrilon en 12 schepjes Forte.
En tussendoor een speentje, maar ik lees net dat dat bij Eva niet werkt.

dit heb ik er destijds over gepost, en heb je meteen deel 1 van deze reeks [Centraal] Flesvoeding enzo
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_43558233
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:18 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Maar ik vraag me opeens af wat het gewenste resultaat is:
Dat ze minder snel komt voor een voeding
Dat ze iets minder gaat drinken
Dat ze niet meer gaat drinken
dat ze door gaat slapen

Ik denk dat het voor Eva het beste zou zijn als ze op iets minder voeding het goed kan doen. Dus of per fles minder drinken, of een fles overslaan. Kost haar minder energie. Nou ja, we gaan het proberen en zien wel hoe het loopt.
ik denk tot je het gevoel hebt dat het goed gaat
Overigens bedoelde ik in het andere topic helemaal niet dat je je aanstelde hoor, ik begreep je net als Cattie verkeerd omdat ik dacht dat het puur om het doorslapen ging.
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:13:00 #292
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43562256
Kleintje, ook ik ben direct begonnen met FV maar dat was ook mede door medicijn gebruik.
Later bleek het ook maar goed te zijn want had werkelijk ook geen druppel bv.
pi_43568373
Dank je Rottdog.

Ik hoor dus van iedereen dat BV veeeeeel beter is. Dat je bijna een ontaarde moeder bent als je het niet geeft. Maar ik kan gewoon niet warm lopen voor bv.
Tuurlijk, ik weet niet hoe mijn leven straks met een kleintje gaat lopen, maar ik zie het gewoon niet zitten om steeds te moeten kolven, of op vreemde plaatsen de borst te moeten geven.

Daarnaast zal mijn schoonfamilie vast wel erg vaak eten voor ons maken om mij te ontzien en het is een compleet Indische familie, dus alles is gekruid. En ja, daar heeft de kleine ook weer last van.

Het zijn bij mij puur egoïstische en gemakzuchtige redenen. Het lijkt me gewoon ook leuker voor de vader, dan kan hij ook een flesje geven.

Maar als ik dit vertel dan praten ze me zo'n schuldgevoel aan.
pi_43568681
Kleintje, normaal gesproken kun je met bv alles eten wat je ook at tijdens de zwangerschap. Dus als je nu gekruid eet, went je baby daar al aan. Voeden in het openbaar leek mij ook verschrikkelijk, maar nu vind ik het juist makkelijk. Kolven op vreemde plekken vind ik niks, maar gelukkig hoeft dat niet vaak. J. geeft regelmatig een flesje.
Ik ben zeker geen bv maffia, maar wil je wel adviseren wat over bv te lezen. Als je dan kv gaat geven, dat je dat dan tenminste doet op basis van de goede informatie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43570239
Dank je wel voor je eerlijke antwoord Yppy.
Ik moet inderdaad eerst nog heel veel gaan lezen, maar er komt nu al zoveel op me af. En mijn eerste gedachte is dus dat ik voor fv ga. En als ik dan die reacties hoor... het lijkt dan bijna wel of ik crimineel ben
pi_43570309
Crimineel gaat ver, maar als ik eerlijk ben vond ik ontzettend moeilijk dat twee mensen in mijn (irl) omgeving al snel zijn gestopt met bv om redenen die niet kloppen. Dus dat ze zich er niet genoeg in verdiept hadden en dat de problemen die ze hadden snel opgelost hadden kunnen worden. Dat vind ik zo jammer. Hadden ze iets meer gelezen, dan hadden ze door kunnen gaan. (en 1 van de twee ws sneller verlost van een borstontsteking)

Even wat anders. Ik heb een tijdje terug negatieve ervaringen over de aventflessen gelezen, dat ze lekken. We hebben er inmiddels 6, maar ze doen het prima. Ik vind ze wel lekker stevig en de variabele dopjes zijn ook makkelijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door YPPY op 15-11-2006 10:20:22 ]
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 15 november 2006 @ 10:18:10 #297
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43570383
Kleintje doe waar jij je goed bij voelt, denk zelf dat als je je er al niet goed bijvoelt het eigenlijk al gedoemd is te mislukken en als het dan niet lukt onnodige stress bij kind en moeder geeft.

Ik denk dat gewoon niet iedereen buiten lichamelijk ook geestelijk in staat is om bv te geven en in mijn ogen is daar niets mis mee.

ik had zelf grote angst waardoor ik besloot direct BV te geven, ivm arwens allergie was BV op den duur sowieso al geen optie meer omdat ik ivm eigen alllergie niet op een zulks streng dieet als koemelk en eiwit vrij nocht.
De combinatie reflux en kma is erg stressvol en juist als ik met die angst toch geprobeerd had had het waarschijnlijk alleen maar negatieve effecten op mij en ook het kind gehad.
Nu door bepaalde dingen heb ik die angst niet meer en zal ik dus wel alles proberen te doen om BV te geven.

[ Bericht 43% gewijzigd door _evenstar_ op 15-11-2006 10:21:50 (toevoeging) ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43570535
quote:
Op woensdag 15 november 2006 08:17 schreef Kleintje het volgende:

Het zijn bij mij puur egoïstische en gemakzuchtige redenen. Het lijkt me gewoon ook leuker voor de vader, dan kan hij ook een flesje geven.
Aan de andere kant kan papa ook lekker 's nachts doorslapen met bv. .

Nee, serieus, ik was van te voren ook sceptisch, en had ook een slechte indruk van de bv-maffia (die gewoon soms veel te ver gaat, iets wat ik nog steeds vind) maar wat ik het aller- allerbelangrijkste vind he... Studie op studie bewijst dat bv gewoon hét beste is voor élke baby in élke situatie, en dat élke moeder het kan (1 of 2% uitgezonderd!), en dan zie ik ouders kamers van duizenden euro's kopen, wandelwagens van evenzoveel, allemaal randzaken en dan zoiets simpels als je eigen kind voeden word dan op voorhand van de hand gedaan. Iets waarmee je zo direct zoveel voor je kind kunt doen op het gebied van gezondheid.

Verder heb ik absoluut niet het idee dat je je kind vergifitigd met kv hoor. Daar zijn ook hele generaties groot en wijs mee geworden denk ik dan. En als het echt niet gaat, prima. Of als je het na 3, of 6, of zelfs 12 maanden zat bent, prima. Da's ieder zijn keuze.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43570769
Jarno... thanks!!! Fijn om het eens van een man te horen.

Weet ook wel waar het een beetje vandaan komt bij me. Bang dat het niet lukt, bang om te falen, dus dan ontwijk ik het maar liever helemaal.

Wellicht moet ik maar eens op zoek gaan naar allemaal erg goede links hierover.
pi_43570891
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:34 schreef Kleintje het volgende:

Bang dat het niet lukt, bang om te falen, dus dan ontwijk ik het maar liever helemaal.
Maar 1 of 2% kan het écht niet. (Zegt de bv-maffia altijd . ) Dus reden genoeg om het iig te proberen lijkt me. Daarnaast, dat gedoe met flesjes is ook niet zo gemakkelijk hoor: poedertje, water erbij, flesverwarmer aan, oeps te warm, af laten koelen, verdorie teveel gegeven en hij huilt nog steeds wat nu?!?! Bv is gewoon aanleggen, drinken, en laten drinken tot -ie genoeg heeft. Als ik zie wat een geklungel het is bij mijn zusje die elke cc telt en alles mee moet sjouwen...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43570925
en als 't wél lukt krijg je daar misschien (vast!) ook weer juist een opkikker van kleintje. ik vond 't zo'n geweldig gevoel dat ik m'n kind zelf kon voorzien van wat hij/zij nodig had.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')