Het maakt niet uit wat jij denkt. Iets wat cultureel geaccepteerd is betekend nog niet dat het is zoals de natuur ooit bedoeld had.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:08 schreef Arliator het volgende:
volgens mij is elke weldenkende nederlander er allang van overtuigd dat het geen ziekte is.
Bij dieren komt anders ook homofilie voor, dat is meer natuur dan wat de mensheid tegenwoordig is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:11 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat jij denkt. Iets wat cultureel geaccepteerd is betekend nog niet dat het is zoals de natuur ooit bedoeld had.
Dus omdat het in de natuur voorkomt en niet in een soort is het een afwijking die geen nuttig doel heeft. Uiteindelijk sterven alle homofielen uit. De natuur redt zichzelf best.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:14 schreef Arliator het volgende:
Bij dieren komt anders ook homofilie voor, dat is meer natuur dan wat de mensheid tegenwoordig is.
En het klopt, het maakt niet uit wat ik denk, voor mij wel, voor jullie niet.
Het is denk ik wel een genetisch defect. Gezien het voortplantingsaspect zou een homofiele diersoort al snel uitsterven denk ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenotisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Nu is alleen de vraag of het genetisch of fenetisch is. Genetisch zou eventueel te repareren zijn... fenetisch... veel succes...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:18 schreef teknomist het volgende:
Het is denk ik wel een genetisch defect. Gezien het voortplantingsaspect zou een homofiele diersoort al snel uitsterven denk ik..
Ik denk niet dat homofielen uitsterven, volgens mij kwam homofilie al voor ver voor het jaar 0.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:16 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dus omdat het in de natuur voorkomt en niet in een soort is het een afwijking die geen nuttig doel heeft. Uiteindelijk sterven alle homofielen uit. De natuur redt zichzelf best.
Je zou zelf kunnen zeggen dat homofilie (mits niet besmetbaar voor gezonde soortgenoten) beter mannetjes aan vrouwtjes koppeld. Een mooie gedachte
Wil je het verschil misschien uitleggen, voor een leek?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:20 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Nu is alleen de vraag of het genetisch of fenetisch is. Genetisch zou eventueel te repareren zijn... fenetisch... veel succes...
Ik heb in principe met het 'homofiel' zijn van individuen geen probleem, ze zitten niet aan mijn lieve vrouwtjes... waar ik wel een probleem mee heb is dat deze groep een broeinest van geslachtsziekten is. Aangezien junkies ook geen lievertjes zijn gooi ik ze wat dat betreft op een hoop.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:21 schreef Arliator het volgende:
Hoet het ook mag zijn, ik heb er geen probleem mee, ik zie het niet als een ziekte.![]()
Leg uit...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:20 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Nu is alleen de vraag of het genetisch of fenetisch is. Genetisch zou eventueel te repareren zijn... fenetisch... veel succes...
Genetisch: aangeboren... valt te repareren binnen 5-10 jaarquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:22 schreef Litso het volgende:
Wil je het verschil misschien uitleggen, voor een leek?
Nee natuurlijk omdat homofielen tot "onze" tijd ook vrouwen zwanger maakten omdat het niet acceptabel was om een homofiel te zijn misschien. Een soort die volledig homofiel zou zijn zou snel uitsterven denk ik. In onze tijd is homofilie een acceptabel iets geworden. Je kunt nu homofiel zijn zonder jezelf voor te platen. Gelukkig hoeft de mens zich niet veel meer van de "natuurlijke selectie" aan te trekken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:21 schreef Arliator het volgende:
[..]
Ik denk niet dat homofielen uitsterven, volgens mij kwam homofilie al voor ver voor het jaar 0.
Hoet het ook mag zijn, ik heb er geen probleem mee, ik zie het niet als een ziekte.![]()
Darwinisten staan anders te springen om voorbeeld van mutaties die zich binnen 5 tot 10 jaar voltrekken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:27 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Genetisch: aangeboren... valt te repareren binnen 5-10 jaar
Medische wetenschap heeft binnen 5-10 jaar een gen therapie. Hangt een beetje af van hoe 'homofilie' gecodeerd zou zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:29 schreef teknomist het volgende:
Darwinisten staan anders te springen om voorbeeld van mutaties die zich binnen 5 tot 10 jaar voltrekken.
Wellicht dat het verhoudingsgewijs onder homofielen meer geslachtsziektes voorkomen, maar om ze nu allemaal op een hoop te gooien??? Ik ken dus een homofiel, is net als de gemiddelde nederlander, huisje boompje beestje, heeft al jarenlang een vaste vriend. Wat ik wil zeggen, is dat je, zoals gewoonlijk, een groep mensen nooit en te nimmer op een hoop kan gooien.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:24 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Ik heb in principe met het 'homofiel' zijn van individuen geen probleem, ze zitten niet aan mijn lieve vrouwtjes... waar ik wel een probleem mee heb is dat deze groep een broeinest van geslachtsziekten is. Aangezien junkies ook geen lievertjes zijn gooi ik ze wat dat betreft op een hoop.
[en ja ik beschouw verslaving zeker als een fenetisch defect]
dat is het probleem dus... acceptatie... want nu schiet iedereen mij verrot omdat een kinderlokker niet geaccepteerd is maar een homofiel welquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:30 schreef Arliator het volgende:
Ik ken dus een kinderlokker, is net als de gemiddelde nederlander, huisje boompje beestje, heeft al jarenlang een vaste vriend. Wat ik wil zeggen, is dat je, zoals gewoonlijk, een groep mensen nooit en te nimmer op een hoop kan gooien.
Noem me politiek correct, of weet ik veel wat, maar zo denk ik erover.
Ik denk dat er een heel groot verschil is tussen kinderlokkers en homofielen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:33 schreef Skinkie het volgende:
[..]
dat is het probleem dus... acceptatie... want nu schiet iedereen mij verrot omdat een kinderlokker niet geaccepteerd is maar een homofiel wel
Mooiquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:38 schreef Arliator het volgende:
Maar ik snap wel wat je probeert te zeggen. Wellicht dat kinderlokkers ook zo geboren zijn, weet ik niet, wat ik wel weet is dat de homo's die ik ken, alleen met homo's omgaan, dus gewenst contact hebben. Kinderlokkers hebben altijd ongewenst contact.
Ik wel. *moet niks van vrouwen hebben*quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:47 schreef teknomist het volgende:
Ik geloof sowieso niet in 100% hetero- of homoseksualiteit.
Gaat ook niet voor iedereen op, neem mij als voorbeeld, ik ben vroeger 6 jaar lang, voor mijn gevoel, elke dag gepest. Pas op mijn 18de mijn eerste echte vriendin gehad. Toch heb ik een leuk huis, een goede baan, een leuke vriendin, en heb nooit een seconde gedacht om kinderen te misbruiken. Ik heb wel in mijn twintiger jaren het gevoel gehad dat wat moest "inhalen"wat vrouwen/relaties/sex betreft, dat heb ik dan ook in ruime mate gedaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:42 schreef Skinkie het volgende:
[..]
MooiDan onderschrijf je in iedergeval mijn hypothese dat homofielen zo geboren zijn. Overigens over kinderlokkers ben ik er echt nog niet uit.. ik denk dat, dat toch gedrag is wat onstaan is door 'pesten op school', 'nooit een vriendinnetje hebben gehad voor de middelbare school'
(dan wel nooit een vriendje hebben gehad)
Waarom een foutje? Wat is er fout aan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:52 schreef -Angelus- het volgende:
Het is een foutje van de natuur ... overigens geloof ik wel in 100% hetero of homoseksualiteit. Daarmee sluit ik het bi zijn uit.
Hoe leg je dat uit dan tegen mensen die zeggen dat ze bi zijn?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:52 schreef -Angelus- het volgende:
Het is een foutje van de natuur ... overigens geloof ik wel in 100% hetero of homoseksualiteit. Daarmee sluit ik het bi zijn uit.
Dat zijn mensen die denken dat ze bi zijn ... terwijl ze alleen lichamelijk gestimuleerd worden door een mannen of een vrouwen lichaam. En daarmee dus niet beide.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:55 schreef teknomist het volgende:
Hoe leg je dat uit dan tegen mensen die zeggen dat ze bi zijn?
En mensen dan die zowel door een vrouwen- en een mannenlichaam gestimuleerd worden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:57 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die denken dat ze bi zijn ... terwijl ze alleen lichamelijk gestimuleerd worden door een mannen of een vrouwen lichaam. En daarmee dus niet beide.
Elke man kan door een vrouw en een man gestimuleerd worden, zolang het licht uit is tenminstequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
En mensen dan die zowel door een vrouwen- en een mannenlichaam gestimuleerd worden?
Ik ken ze hoor..
Hm.....quote:Biseksualiteit is de seksuele geaardheid waarbij iemand zich seksueel en/of emotioneel voelt aangetrokken tot zowel de gelijke als de andere sekse.
Veel seksuologen zijn van mening dat de meeste mensen in feite biseksueel zijn, in de zin dat ze tot beide geslachten wel enige seksuele gevoelens hebben. De meesten hebben echter desondanks voor een van beide geslachten een voorkeur. Ook bij biseksuelen bestaat er vaak een voorkeur voor man of vrouw, maar er is ook een niet onaanzienlijk aandeel dat potentiële partners niet bij voorbaat selecteert op geslachtskenmerken.
Op langer termijn is enige inhoud wel een vereiste ja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 03:03 schreef wonderer het volgende:
Of maakt het jullie geen fuck uit wat het meisje in zich heeft, als ze er maar lekker uitziet?
Lees je de 2e alinea ook eventjes? Ik ben zelf een kind van een lesbische ouder. Ik vind het gewoon zo'n onzin dat het beschouwd wordt als ziekte. Ook onder de dieren in het wild komt het voor alleen de mensheid moet er zo achterlijk over doen. Het is een voorkeur wat iemand heeft en niks anders.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 08:42 schreef Darkwolf het volgende:
Een wending van de natuur???
Homofilie bestaat al onder de mens en andere rassen sinds mensheugenis en waarschijnlijk daarvoor ook nog wel.
Dus ik ben niet zo zeker van die stelling.
Wellicht heeft het er wel iets mee te maken, maar ik denk niet dat dit ooit bewezen is.
Mee eens.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Uhmmm... daar ging mijn post niet om, en heb je volledige post gelezen hoor!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:32 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Lees je de 2e alinea ook eventjes? Ik ben zelf een kind van een lesbische ouder. Ik vind het gewoon zo'n onzin dat het beschouwd wordt als ziekte. Ook onder de dieren in het wild komt het voor alleen de mensheid moet er zo achterlijk over doen. Het is een voorkeur wat iemand heeft en niks anders.
Oh... een genetisch defect.quote:Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Niet om het 1 of ander, maar of die getrouwde man nu met andere kerels of met andere wijven wat doen en wat oplopen.. het blijft hetzelfde. (ja ervaring en ja een ernstige ziekte opgelopen) maar daar gaat het in deze topic niet overquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:05 schreef ORAD het volgende:
Ik als rechtgeaarde homofiel neuk me ook een slag in de rondte. SOA's? nooit gehad. Gewoon een beetje common sense gebruiken he... Ik ken uit mijn kennissenkring genoeg gozers die het doen met getrouwde mannen. Wat die allemaal willen is gewoon gevaar lopen. Je zal als heterovrouw maar getrouwd zijn met zo'n man. Dan ben je zwaar de sigaar.
Ja maar meestal overlappen pedofilie en hetero-gevoelens, voor er hier weer even homofielen over één kam geschoren worden met pedofielen. Het enige wat ze gemeen hebben is een afwijkende voorkeur op sexueel gebied, en verder houdt de vergelijking op. En wat dat betreft kan je mensen die aan SM doen, of aan plassex, of vallen op anita's ook als afwijkende voorkeur qua sex bestempelen wat mij betreft, want daar word ik persoonlijk ook niet geil van.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:41 schreef teknomist het volgende:
Homofilie en pedofilie kunnen elkaar overlappen. Een pedofiel die op kleine jongetjes valt is ook een homofiel. Maar een pedofiel die alleen op jonge meisjes valt is geen homofiel. Het ligt er natuurlijk ook aan in welke mate de primaire geslachtskenmerken voor de pedofielen doorslaggevend zijn.
Is het niet zo dat je er aanleg voor kan hebben? Net als bij crimineel gedrag?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:59 schreef redrum.be het volgende:
Homo of lesbisch zijn is geen keuze. Dit kan zelfs fysisch aangetoond worden aan de hersenstructuur. Wanneer je hersenen van een homo vergelijkt met die van een hetero is dit niet hetzelfde.
En ezzy net uit je duim gezogen? Een leuke verklaring ... kan er zo ook nog wel 10 verzinnen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:08 schreef Ezzy het volgende:
Homosexualiteit ontstaat al in de baarmoeder. Door verschillende factoren krijgen homo jongetjes een vrouwelijke hersenstructuur, waardoor ze vaak zorgzamer zijn en jaaa... op mannen vallen! Bij lesbische meisjes is dit uiteraard omgekeerd, zij hebben een meer mannelijke hersenstructuur, en zijn vaak wat jongensachtiger aangelegd. Heel vroeger, toen we nog overal haar hadden en in holen leefden hadden homo mannen de functie de groep bijeen te houden door bemiddelingsgedrag, wat essentiëel was voor overleving. Wat de functie van lesbische vrouwen is weet ik niet, maar zal ook wel iets met groepsverband te maken hebben. Het is dus geen afwijking of ziekte, maar een andere hersenstructuur die wel degelijk nut heeft (gehad). Bij (groeps)dieren zijn ook homo's waargenomen, die dus dezelfde functie hebben als de homo-holbewonerman had.
In de eerste plaats is 'ziekte ', in ons dagelijks taalgebruik, een etiket dat we plakken op een infectie, bacterie of afwijking die kwalijke gevolgen heeft. Dit is dus bepaald geen objectieve maatstaf - er zullen best mensen zijn die zeggen dat homofilie kwalijke gevolgen heeft, terwijl dit voor anderen zuivere onzin is. Dus eigenlijk is heel deze discussie afhankelijk iemands persoonlijke waarde-oordeel over homofilie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:26 schreef AgLarrr het volgende:
Ik had hier laatst een discussie over met een vriend van me. Het kwam er op neer dat hij homofilie zag als een middel van de natuur om de verspreiding van de mens/overbevoling tegen te gaan. Eén van zijn argumenten: hoe anders verklaar je dan dat tegenwoordig steeds meer mannen homo zijn. Dat was volgens hem niet allemaal terug te voeren op emancipatie en acceptatie.
Het gaat hier natuurlijk om een geestesziekte.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:10 schreef Mas het volgende:
[..]
In de eerste plaats is 'ziekte ', in ons dagelijks taalgebruik, een etiket dat we plakken op een infectie, bacterie of afwijking die kwalijke gevolgen heeft. [...]
Dat veranderd niets aan het feit dat het woord 'ziekte' een subjectief waarde-oordeel met zich meedraagt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een geestesziekte.
Is een mens beter af als hij het niet heeft? Ja, met types zoals jij welquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:56 schreef MoChe het volgende:
homofilie is niet normaal en dus een ziekte.
Wat is "normaal" dan in jouw optiek?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:56 schreef MoChe het volgende:
homofilie is niet normaal en dus een ziekte.
heteroquote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat is "normaal" dan in jouw optiek?
jij bent homo of zo?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:57 schreef wonderer het volgende:
[..]
Is een mens beter af als hij het niet heeft? Ja, met types zoals jij wel
Mensen die homoseksualiteit een ziekte vinden, zorgen er dus zelf voor dat het een ziekte is.
Als mijn broertje een meisje was, was het mijn zusje geweest.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:04 schreef MoChe het volgende:
[..]
hetero
als homoseksuelen normaal zouden zijn zou de mens niet kunnen voortbestaan![]()
Hoogbegaafdheid ook niet. Is dat ook een ziekte?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:05 schreef MoChe het volgende:
[..]
jij bent homo of zo?
ik zeg niet dat ik ze weg moeten ofzo maar tis niet normaal![]()
In onze samenleving is iets als homoseksualiteit allang normaal bevonden. Een vriendin, vriend, familielid die homo is zal je niet zo snel als abnormaal beschouwen denk ik. Niet iedereen is een bejaarde. Bejaarden vormen maar een minderheid van de bevolking en daarmee zouden net als homo's volgens jouw "abnormaal" zijn; en dus is bejaard zijn een ziekte net zoals een gothic of iemand die graag vist.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:04 schreef MoChe het volgende:
[..]
hetero
als homoseksuelen normaal zouden zijn zou de mens niet kunnen voortbestaan![]()
Boude uitspraak die je doetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:08 schreef Ezzy het volgende:
Homosexualiteit ontstaat al in de baarmoeder. Door verschillende factoren krijgen homo jongetjes een vrouwelijke hersenstructuur, waardoor ze vaak zorgzamer zijn en jaaa... op mannen vallen! Bij lesbische meisjes is dit uiteraard omgekeerd, zij hebben een meer mannelijke hersenstructuur, en zijn vaak wat jongensachtiger aangelegd. Heel vroeger, toen we nog overal haar hadden en in holen leefden hadden homo mannen de functie de groep bijeen te houden door bemiddelingsgedrag, wat essentiëel was voor overleving. Wat de functie van lesbische vrouwen is weet ik niet, maar zal ook wel iets met groepsverband te maken hebben. Het is dus geen afwijking of ziekte, maar een andere hersenstructuur die wel degelijk nut heeft (gehad). Bij (groeps)dieren zijn ook homo's waargenomen, die dus dezelfde functie hebben als de homo-holbewonerman had.
Alle antihomo's zijn stiekem ook homoseksueel, net zoals alle fanatiek antirokers ooit eens rokers waren.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:08 schreef LoveProfusion het volgende:
De term ziekte vind ik verkeerd. Ik ervaar namelijk geen problemen van mijn 'ziekte', sterker nog ik heb een heel erg leuk leventje. Ik vind het wel grappig hoe sommige hetero's zich zo in dit onderwerp verdiepen....misschien ook een beetje verdacht. Probeer je daarmee je eigen homoseksuele gevoelens te onderdrukken? Door het een negatieve naam te geven --> ziekte en je dit in je hoofd alsmaar blijft zeggen zou je je eigen homoseksualiteit kunnen onderdrukken. So what als ik ander gen heb:).
Het aparte is dat ik op mijn werk of bij kennissen altijd niet gezien word als homo, ook al weten ze dat ik een vriend heb en kennen ze hem. Waarschijnlijk omdat wij niet hetzelfde zijn als de beelden die de media de wereld in gooit of waarbij men denkt aan homo's
Ten opzichte van homo's zijn heteros op dat gebied normaal. Hetero zijn is geen foutje van de natuur het homo zijn wel. Daarom is normaal hetero zijn alles wat daar van afwijkt valt niet onder de noemer normaal.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:08 schreef teknomist het volgende:
Niet normaal zijn ok. Maar dat is niemand. Iedereen heeft wel iets dat afwijkt van het gemiddelde. Maar dat je daarom gelijk ziek ben? Eh, nee..
Of iets normaal is of niet wordt door de samenleving bepaald. Als wij als samenleving bepalen of iets normaal is of niet wie ben jij dan om te bepalen of iets normaal is of niet?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:15 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Ten opzichte van homo's zijn heteros op dat gebied normaal. Hetero zijn is geen foutje van de natuur het homo zijn wel. Daarom is normaal hetero zijn alles wat daar van afwijkt valt niet onder de noemer normaal.
Als je een beetje verstand hebt van de evolutietheorie had je gesnapt dat er niet zoiets als een "regel" of een "norm" bestaat.quote:nor·maal2 (bn.)
1 overeenkomstig de regel, gewoon <=> abnormaal
2 als norm dienend
Foutje van de natuur vind ik beter. Een afwijking is wanneer je drie ogen hebt in plaats van twee.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:18 schreef LoveProfusion het volgende:
De term variatie vind ik leuker.
Daarmee schijn je denkbaar de "natuur" te kennen. Is de natuur een bewust organisme dat fouten kan maken? En als de natuur volgens de regels van de natuurlijke selectie zou leven, waarom is homoseksualiteit als "afwijking" (lees: variatie) dan nog niet uitgestorven?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:24 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Foutje van de natuur vind ik beter. Een afwijking is wanneer je drie ogen hebt in plaats van twee.
De natuur maakt geen fouten vriendelijke vriend.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 02:24 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Foutje van de natuur vind ik beter. Een afwijking is wanneer je drie ogen hebt in plaats van twee.
Kindervriendquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:27 schreef Kindervriend het volgende:
Homofilie is inderdaad een ziekte. Het is afwijkend en dat zegt genoeg.
Gothic zijn is bijvoorbeeld ook een ziekte. Links rijden terwijl iedereen rechts rijdt ook.
Reageer eens op het punt dat ze probeert te maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om een geestesziekte.
Een afwijking in een van de chromosonen dan, wat je in goed Nederlands "defect" zou kunnen noemen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:03 schreef AntonDingeman het volgende:
Homofilie is geen genetisch defect.
De natuur kent geen enkele betekenis aan woorden als "kapot", "defect", "ziek" enz.
En in welk chromosoom zit homofilie?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Een afwijking in een van de chromosonen dan, wat je in goed Nederlands "defect" zou kunnen noemen.
Onzin, dat is nog niet bekend.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Een afwijking in een van de chromosonen dan, wat je in goed Nederlands "defect" zou kunnen noemen.
Interessant.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:08 schreef Drammer het volgende:
Dat 'sinds het jaar nul' een ongewijzigd percentage van mens en dier homoseksueel is, doet wel degelijk vermoeden dat deze 'afwijking' een doel heeft. Anders zou homoseksualiteit al heel lang uitgestorven zijn. Zo efficiënt is de natuur wel. De vraag is dus: wat kan dat doel zijn? In de natuur draait alles toch om voortplanten?
We hebben inmiddels een vermoeden. In een engelse documentaire zag ik ongeveer een jaar geleden wat er gebeurt als ze bij apen de homo's uit de groep verwijderen: die valt dan heel snel uit elkaar door ruzie, afgunst en doorgeschoten competitie, met name tussen de mannetjes.
Op de een of andere manier werken de homo's als een sociaal cement tussen de individuen. En aangezien leven in groepsverband voor veel diersoorten (waaronder de mens) een voorwaarde is om te overleven, is homoseksualiteit volgens deze theorie dat dus ook.
Wie zegt dat de natuur met alles een doel heeft?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:08 schreef Drammer het volgende:
Dat 'sinds het jaar nul' een ongewijzigd percentage van mens en dier homoseksueel is, doet wel degelijk vermoeden dat deze 'afwijking' een doel heeft. Anders zou homoseksualiteit al heel lang uitgestorven zijn. Zo efficiënt is de natuur wel. De vraag is dus: wat kan dat doel zijn? In de natuur draait alles toch om voortplanten?
Niks gebeurt zonder reden, dat is in iedergeval een feit!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wie zegt dat de natuur met alles een doel heeft?
Dat is geen feit, dat is een aanname. Ik zeg niet dat ik het daar niet mee eens ben, maar je kunt niet zeggen 'dit is het doel van de natuur'. De natuur is en wat de natuur doet kunnen wij alleen denken dat we weten waarom het zo is.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:14 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Niks gebeurt zonder reden, dat is in iedergeval een feit!
Maar ik snap je wel!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:16 schreef NanKing het volgende:
Die laatste zin is erg krom van me.
Daarin heb je in principe gelijk, maar in de praktijk verdwijnen overbodige elementen in de loop van de evolutie wel degelijk. De natuur lijkt een zeer efficient, economisch systeem te zijn, dat geen energie verkwist. En, back on topic, homoseksualiteit is in de natuur een breed gedragen en stabiel fenomeen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:16 schreef NanKing het volgende:
Dat is geen feit, dat is een aanname. Ik zeg niet dat ik het daar niet mee eens ben, maar je kunt niet zeggen 'dit is het doel van de natuur'. De natuur is en wat de natuur doet kunnen wij alleen denken dat we weten waarom het zo is.
Erg vreemd om een bewering te maken zonder onderbouwing en verlangen dat anderen dat gaan weerleggen. Wetenschappelijk is er nog geen goed bewijs gevonden dat homofilie een genetisch afwijking is (er is zelf geen bewijs wat iemand homofiel maakt) en de meeste onderzoeken worden ook eens gedaan door mensen die bij voorbaat al bevooroordeeld zijn (anti-gays of gays).quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:05 schreef Skinkie het volgende:
Homofilie is een genetisch (soms zelfs: fenetisch) defect. Mensen die dit willen weerleggen... komt u maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |