Stad is niet zo moeilijk te raden als jij het bent..quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:55 schreef lienelien het volgende:
Waar is schilder Rembrandt begraven (stad+locatie binnen die stad) en wat is het bijzondere aan dit graf?
hèhè...is ook m'n derde Amsterdamvraag ofzoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:02 schreef geenaam het volgende:
[..]
Stad is niet zo moeilijk te raden als jij het bent..![]()
Ja volgens mijn weet je ondertussen alles van Amsterdam. Als ik ooit uit ga in Amsterdam zal ik wel aan jou vragen waar ik heen moet..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:03 schreef lienelien het volgende:
[..]
hèhè...is ook m'n derde Amsterdamvraag ofzo
Komt nog altijd door m'n aanstaande examen, dus ik breng jullie nog wel meer leuke grachten/Amsterdamweetje bij, hoor![]()
er is geen steen... slechts de stenen vloer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:03 schreef AntonDingeman het volgende:
Er staat geen naam op de steen.
Inderdaad. Uit enkele bronnen blijkt dat het de noord-westelijke hoek moet zijn, maar bij het opnieuw leggen van de vloer, enkele tientallen jaren na zijn dood, is er geen register bijgehouden van de begraven personen en waar die te vinden zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:03 schreef BwennieBren het volgende:
Het onbekend is waar hij begraven is?
haha, ik drukte op reageren en tegelijk deed jij een edit, tegelijk dus, zag er heel rar uit. Maar dat is zelfs waarschijnlijk óók nog het geval!quote:
Als ze het echt zouden willen weten hoeven ze alleen maar grafschennis te plegenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:06 schreef lienelien het volgende:
Inderdaad. Uit enkele bronnen blijkt dat het de noord-westelijke hoek moet zijn, maar bij het opnieuw leggen van de vloer, enkele tientallen jaren na zijn dood, is er geen register bijgehouden van de begraven personen en waar die te vinden zijn.
Daarmee wil je zeggen dat mijn antwoord completer was en ik dus het puntje had moeten krijgen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:07 schreef lienelien het volgende:
[..]
haha, ik drukte op reageren en tegelijk deed jij een edit, tegelijk dus, zag er heel rar uit. Maar dat is zelfs waarschijnlijk óók nog het geval!
BwennieBren en fotoloog zeiden precies hetzelfde ...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
er is geen steen... slechts de stenen vloer.
en daarom gaat het puntje naar:
[..]
Inderdaad. Uit enkele bronnen blijkt dat het de noord-westelijke hoek moet zijn, maar bij het opnieuw leggen van de vloer, enkele tientallen jaren na zijn dood, is er geen register bijgehouden van de begraven personen en waar die te vinden zijn.
BwennieBren +1
Ja want er zijn inderdaad tandartsgegevens van Dhr. Rembrandtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Als ze het echt zouden willen weten hoeven ze alleen maar grafschennis te plegen
Dr.Aart +1quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:09 schreef Dr.Aart het volgende:
wenen
shit, ja. Ik heb de post van fotoloog helemaal gemist... Sorry!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
BwennieBren en fotoloog zeiden precies hetzelfde ...
Ja, maar dan vet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
shit, ja. Ik heb de post van fotoloog helemaal gemist... Sorry!
En nu, -1 voor brennie, en +1 voor fotoloog?
mjah, misschien een beetje kort door de bocht antwoord van mequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:09 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ja want er zijn inderdaad tandartsgegevens van Dhr. Rembrandt![]()
En na 340 jaar is het sws lastig zoeken naar ongeconserveerde botten
Nooit van gehoord, maar is zeer plausibel! Maar dan zou er nog altijd íets van een steen zijn geweest, die al minimaal 2 eeuwen geleden vervangen is door een egale vloer...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:10 schreef Mas het volgende:
Even voor de duidelijkheid, is de onduidelijheid omtrent zijn graf ontstaan doordat hij aan het eind van zijn leven geen rode cent meer had, en dus geen uitgebreide steen en mausoleum kreeg? Dat staat me namelijk bij, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Trouwens, hai, aangezien ik niet slapen kan ben ik er ook weer bij, dus kom maar op met die Beatles vragen.
Ja inderdaad Dr.Aart, kom maar met die Beatles vraagquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:10 schreef Mas het volgende:
Even voor de duidelijkheid, is de onduidelijheid omtrent zijn graf ontstaan doordat hij aan het eind van zijn leven geen rode cent meer had, en dus geen uitgebreide steen en mausoleum kreeg? Dat staat me namelijk bij, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker.
Trouwens, hai, aangezien ik niet slapen kan ben ik er ook weer bij, dus kom maar op met die Beatles vragen.
prima hoor daarom ook mijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:10 schreef lienelien het volgende:
[..]
shit, ja. Ik heb de post van fotoloog helemaal gemist... Sorry!
En nu, -1 voor brennie, en +1 voor fotoloog?
Zo laten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:12 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Wat doe ik met mijn vraag die Mr.Aart goed had?
Zo lang denken is het niet toch? Gewoon de eerste Beatles vraag die bij je op komtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:13 schreef Dr.Aart het volgende:
fn denken hoor, vraag komt eraan
Volgens mij moet foto nu een vraag stellen toch?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:13 schreef Dr.Aart het volgende:
fn denken hoor, vraag komt eraan
Ojee, inderdaad, ik moet duidelijk gaan slapen, stom van me. Nouja, ik vind het zo verder wel oké, als iedereen er vrede mee heeftquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:12 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
prima hoor daarom ook mijnbij mijn post. Overigens heb je de post van foto niet gemist want je hebt m nog gequote
Nee want dat gaat over meer dan een vraag terug, daarom gewoon Dr.Aart om het niet verwarrend te makenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:14 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Volgens mij moet foto nu een vraag stellen toch?
Goede vraag, ik heb ook geen idee..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:14 schreef Supersheep het volgende:
Beetje verkeerde plaats om dit te vragen, maar doe t toch maar. Waar en hoe open ik een fotoboek?
Deze vraag levert geen punten op!
Op iemand fotoboek klikken, en daar op aanpassen oid klikken aan de linkerkantquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:14 schreef Supersheep het volgende:
Beetje verkeerde plaats om dit te vragen, maar doe t toch maar. Waar en hoe open ik een fotoboek?
Deze vraag levert geen punten op!
http://www.oleswanson.com/beatles_trivia_lyrics.htmquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zo lang denken is het niet toch? Gewoon de eerste Beatles vraag die bij je op komt
ah, thx! lienelien +1000quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:15 schreef lienelien het volgende:
[..]
Op iemand fotoboek klikken, en daar op aanpassen oid klikken aan de linkerkant
dacht ik.
Jawel, aanwezig, hier.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:15 schreef Mas het volgende:
Het impliceert van wel, maar geeft geen zekerheid. Zijn er geen Rembrandt-experts in da house?
Dat is de zwarte markt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:17 schreef MaJo het volgende:
Beverwijk dacht ik?
Danku, ik heb weer de closure die Dr. Phil zo hoog aanslaat.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:17 schreef lienelien het volgende:
[..]
Jawel, aanwezig, hier.
Ik heb diverse documenten waarin dat staat, en ook dat hij in de noord-westelijke hoek ligt, ergens.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:17 schreef lienelien het volgende:
[..]
Jawel, aanwezig, hier.
Ik heb diverse documenten waarin dat staat, en ook dat hij in de noord-westelijke hoek ligt, ergens.
regio goed maar wil graag de plaatsquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:17 schreef AntonDingeman het volgende:
Achterhoek. Normaal.
klopt, nu de plaats nog!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:18 schreef lienelien het volgende:
jovink en de voederbietels?
Lichtenvoorde?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:19 schreef Dr.Aart het volgende:
[..]
regio goed maar wil graag de plaats![]()
organisatie fout![]()
watte?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:18 schreef Mas het volgende:
[..]
Danku, ik heb weer de closure die Dr. Phil zo hoog aanslaat.
Nouja, da's iig een stukje van wat ik zei, en de rest is te vinden in een zeer betrouwbaar studieboek van canalcompanyquote:In de noordelijke zijhoek werd Rembrandt van Rijn in 1669 begraven. Een in 1906 geplaatst gedenkteken herinnert hieraan. Ook de schilders Nicolaes Berchem, Gillis Claesz. de Hondecoeter en Melchior de Hondecoeter zijn in deze kerk begraven.
leuke gok maar helaas ook fout.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:22 schreef fotoloog het volgende:
Gokje op Groenlo dan maar
'k weet wel wat closure betekent, maar ik volgde je zin ff nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:24 schreef Mas het volgende:
Closure, afsluiting krijgen bij een dilemma, vraagstuk of probleem. Vergelijk het niet krijgen van closure maar bij het kijken van een op video opgenomen speelfilm, waarna je irritante zus over de laatste tien minuten een Robbie Williams concert heen opneemt. Zo, wijsneus-modus uit.
Ja best welquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:25 schreef lienelien het volgende:
[..]
je vond het wel gewoon achterhoeks klinken?![]()
ach wat liefquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:26 schreef Mas het volgende:
Nou, het vraagstuk waarmee ik worstelde (waarom Rembrandts graf onbekend was) is door jou opgelost. Waarvoor driewerf hulde, met pluim op je hoed.
Ja .... dat klopt toch nu nog?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef MaJo het volgende:
Je vroeg toch waar het tot dit jaar werd gehouden?
Wanneer is het examen eigenlijk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
ach wat lief![]()
Door jullie allemaal samen, ga ik mijn examen wel halen
vond ik ookquote:
Ja nu snap ik het maar net even nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:27 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja .... dat klopt toch nu nog?
Dit jaar werd het ergens anders gehouden dan het tot die tijd werd gehouden.
Datum is nog niet zeker, maar vóór september iig, aangezien er die maand veel te weinig gidsen zijn/het erg druk is.quote:
=======================|===================quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja nu snap ik het maar net even niet
eh. dat moet helpen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:29 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
=======================|===================
____ergens_anders_____2006__lichtenvoorde__
Als je mijn post goed leest weet je dat ik het nu wel snapquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:29 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
=======================|===================
____ergens_anders_____2006__lichtenvoorde__
Dat is een tijdlijn.quote:
JA! Dat klinkt Bennie-Jolink-achtig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:30 schreef Jostie het volgende:
Varsseveld dan?
Jovink is de band van zijn zoonquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:31 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
JA! Dat klinkt Bennie-Jolink-achtig.
Oh ja.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je mijn post goed leest weet je dat ik het nu wel snap![]()
"gemeente"? Bronckhorst is een STAD! Weliswaar de kleinste van Nederland, maar hoe dan ook een stad.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:31 schreef Dr.Aart het volgende:
nee,
het ligt in de gemeente bronckhorst. Maar of dit helpt weet ik niet![]()
Ja, en dan kan je ook niet de gemeente Bronckhosrt hebben?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:33 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"gemeente"? Bronckhorst is een STAD! Weliswaar de kleinste van Nederland, maar hoe dan ook een stad.
daar dus vlakbijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:34 schreef Jostie het volgende:
Hengelo (GLD)?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:34 schreef Jajong het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik dit niet weet. De Zwarte Cross is de meest kansloze tentoonstelling van een gebrek aan chromosomen ooit, NOFI..
Da's niet waar, dat is de Jostiband.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:34 schreef Jajong het volgende:
Ik ben trouwens blij dat ik dit niet weet. De Zwarte Cross is de meest kansloze tentoonstelling van een gebrek aan chromosomen ooit, NOFI..
was dat lowlands niet al? voor de vieze stinkhippies?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:34 schreef Jajong het volgende:
Leuke vervolgvraag.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's niet waar, dat is de Jostiband.
of was dat juist een teveel aan chromosomen?
heej, loop me niet af te zeiken!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Da's niet waar, dat is de Jostiband.
of was dat juist een teveel aan chromosomen?
Kunnen we daarna door met de Beatlesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:35 schreef Mas het volgende:
Racesport is bepaald mijn pakkie aan niet.Formule 1 is nog wel leuk, maar die achterhoekse modderfestijnen kunnen me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Dus dat iemand even snel het goede antwoord geeft!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |