i.m.o zijn de "precisie bombardementen" aanslagen op onschuldige burgers.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:21 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Dus aanslagen plegen op onschuldige burgers in diverse landen vind jij 'ok'.
Ik denk dat complotten niet bestaan. Complotten als contrails, ufos in doofpot, 9/11 vind ik onzin. Ongetwijfeld dat een us overheid zaken beter had kunnen oppakken, maar dat vind ik iets heel anders dan een complot.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:42 schreef Hallulama het volgende:
Denk je dat complotten uberhaupt niet bestaan dan? Of vind je alleen dit complot onzin?
De complotindustrie heeft 't hier en daar ook wel aardig voor zichzelf verpest jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:45 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat complotten niet bestaan. Complotten als contrails, ufos in doofpot, 9/11 vind ik onzin. Ongetwijfeld dat een us overheid zaken beter had kunnen oppakken, maar dat vind ik iets heel anders dan een complot.
De insteek 'us overheid is slecht' deel ik niet. In dat opzicht zijn ALLE overheden slecht.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:37 schreef haaahaha het volgende:
Dus jij haalt een crimineel in huis, je geeft de man eten en een plek om te slapen, de crimineel vermoordt je vrouw en jij bent dan schuldig?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef Resonancer het volgende:
dan ben je medeplichtig, daar is Bush heel duidelijk in, wie onderdak biedt aan " terroristen" of ze steunt is against U.S. , weet je nog.
Jaja, lol, nu zal de complotindustrie het verpest hebben voor de 'echte' complotten. Nee, daar trap ik niet in. Ook reptilians, carp etc etc, ik geloof er geen hol van.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De complotindustrie heeft 't hier en daar ook wel aardig voor zichzelf verpest ja
Als hij Allah Hakkbar, dood aan de goddelozen, roept welquote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:47 schreef haaahaha het volgende:
[..]iemand die je vrouw vermoordt is meteen een terrorist?
Precies, en nogmaals, wanneer zijn er mensen op televisie die roepen:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:46 schreef Resonancer het volgende:
dan ben je medeplichtig, daar is Bush heel duidelijk in, wie onderdak biedt aan " terroristen" of ze steunt is against U.S. , weet je nog.
Je pakt wel de meest extreme voorbeelden nu.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:48 schreef haaahaha het volgende:
Jaja, lol, nu zal de complotindustrie het verpest hebben voor de 'echte' complotten. Nee, daar trap ik niet in. Ook reptilians, carp etc etc, ik geloof er geen hol van.
Ik denk dat ze UBERHAUBT niet bestaan. Ik denk eerder dat zaken niet goed worden opgepakt of overheden gewoon dom bezig zijn. Maar ook dat is iets heel anders dan een complot waarbij opzet in zit. Corruptie bv is iets anders dan een complot.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:49 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je pakt wel de meest extreme voorbeelden nu.
Maar nogmaals, je denkt dat complotten UBERHAUPT niet bestaan?
gnegnequote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als hij Allah Hakkbar, dood aan de goddelozen, roept wel
Nou ik wel hoor... kijk maar naar Nazi Duitsland (1933).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:45 schreef haaahaha het volgende:
Ik denk dat complotten niet bestaan.
Ook de aanleiding van de oorlog in Irak en de spelletjes in de VN is in mijn ogen een valide complot.quote:In 1933, enkele weken na de machtsovername door Adolf Hitler in Duitsland brandde de plenaire zaal van het Rijksdaggebouw volledig uit. De brand was aangesticht door een jonge Nederlandse communist: Marinus van der Lubbe. Nog steeds onduidelijk is of hij de brand alleen aanstak, of dat Nazi's hem hierbij geholpen hebben. Dit laatste ligt volgens velen voor de hand, omdat Hitler de brand dankbaar aangreep om parlementsleden die hij als tegenstanders beschouwde op te laten pakken. Van der Lubbe werd geëxecuteerd.
Dom ? Ik denk eerder heel slim, Gaat ook niet om overheden alleen, JUIST niet om overheden alleen, het gaat om de dubbele agenda's , en werken voor de overheid, en werken voor de multinationals, op zich al 'n samenzwering.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:51 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ik denk dat ze UBERHAUBT niet bestaan. Ik denk eerder dat zaken niet goed worden opgepakt of overheden gewoon dom bezig zijn. Maar ook dat is iets heel anders dan een complot waarbij opzet in zit. Corruptie bv is iets anders dan een complot.
Corruptie (op grote schaal) is juist 'n schoolvoorbeeld van 'n samenzwering, de bouwfraude?quote:com·plot (het ~, ~ten)
1 kwaadaardige samenzwering => afgesproken werk, collusie, conjuratie, conspiratie, gekuip, intrige, kuiperij
Zoals, terloops vermelden dat Irak Al quaida steunt, maar als puntje bij paaltje komt er geen bewijs voor leveren, eerst zelf Bin Laden steunen om hem vervolgens als vijand te bestempelen. Slinkse streken genoeg. Er zijn mensen die vinden dit niet kwaardaardig, IK DUS WEL, i.m.o is dit al 'n complot.quote:in·tri·ge (de ~, ~s)
1 slinkse methode om een doel te bereiken => complot
2 verwikkeling
in·tri·ge·ren1 (onov.ww.)
1 met slinkse streken te werk gaan, een heimelijke invloed aanwenden om zijn doel te bereiken => konkelen, konkelfoezen, kuipen
Wat de ongewenste situaties zijn lijkt me duidelijk, zakkenvullende multinationals die zich voordoen als politici en vice versa. Via millitaire ingrepen hun (zaken) belangen afdwingen en beschermen ( er zijn landen waar dit gewoon open en bloot kan en mag)quote:om·plot·the·o·rie (de ~ (v.))
1 theorie of idee dat een ongewenste situatie of gebeurtenis het gevolg is van een samenzwering => samenzweringstheorie
Iets dat dus de eerste stap tot verbetering is.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef haaahaha het volgende:
Jep, ik snap dat je de wereld op die manier bekijkt, resonancer.
Ik bekijk hem niet alleen zo, hij zit zo in elkaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef haaahaha het volgende:
Jep, ik snap dat je de wereld op die manier bekijkt, resonancer.
Het is an sich helemaal niet verkeerd om kritisch te zijn (het is emancipatorisch, dus feitelijk goed), maar het vervalt hier (in de complottheorieën) in zoveel onzin dat het nauwelijks voor te stellen is dat je daarin kan geloven. Althans, voor mij dan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Iets dat dus de eerste stap tot verbetering is.
Het probleem onderkennen.
En vooral niet bang zijn, het is niet per se een duister wereldbeeld, misschien is het juist een licht wereldbeeld, ik zie de positiviteit er in iedergeval wel van in.
Allez, gij dient het kaf van het koren te scheiden, eh.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:57 schreef damian5700 het volgende:
Het is an sich helemaal niet verkeerd om kritisch te zijn (het is emancipatorisch, dus feitelijk goed), maar het vervalt hier (in de complottheorieën) in zoveel onzin dat het nauwelijks voor te stellen is dat je daarin kan geloven. Althans, voor mij dan.
Btw, niet.
Ja dat betekend dat... Waarom maak jij altijd van die assumpties die 1000 mijlen verder gaan en dan wat de ander verkondigd?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:16 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ja so what? Betekent dat dan altijd dat die amerikanen overal schuld aan zijn? Betekent dat dat wanneer diezelfde taliban zich anders op gaat stellen jij als amerikaanse overheid er niks aan mag doen?
Wederom wordt de bal bij de amerikanen gelegd en wordt de taliban geknuffeld.
Nergens beschuldig ik alle Amerikanen, ik beschuldig een select corrupt gezelschap en weerleg hiermee een aantal leugens die het officiele verhaal verteld en de misleiding die hierop gebouwd is.quote:Weet je wie nog meer de Taliban knuffelden? Clinton en Bush Sr. Net zoals ze Al Qaida knuffelden en gebruikten (en nog gebruiken).
De Taliban was de regering van Afghanistan. Deze werd door de VS gesteund en Al Qaida is door door de VS ontstaan, gefinancierd en bewapend. Dit alles via de CIA en de Pakistaanse inlichtingendienst.
De grootste financiering voor Al Qaida komt van de warlords en de drugssmokkel uit Afghanistan. Sinds de bezettig is Afghanistan de grootste leverancier van heroine van de wereld (meer dan 70% komt daarvandaan). Als ze echt wat aan Al Qaida wilden doen dan zouden ze dit wel aanpakken. Dit gebeurd echter niet en het percentage Drugs dat uit Afghanistan komt stijgt elk jaar sinds 2001. Echter is het voldoende bewezen dat de CIA en wat bedrijven nogal wat winst maken van de drugssmokkel. Al meer dan 50 jaar zelfs. De terroristen (Al Qaida aka beschermers van de opium velden) werkten samen met de Taliban (Economie van Afghanistan steunde op de drugssmokkel) die beiden gesteund werden door Pakistan, waarvan Al Qaida getraind werd door de Pakistaanse inlichtingendienst die op haar beurt geleid en gefinancierd wordt door de CIA.
Zal het ff opzoeken als ik weer thuis ben.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:23 schreef jojomen4 het volgende:
Resonancer: Heb je dat ISBN nummer nog voor me van dat boek?
Die eenzijdige argumentatie van Bush & Co werkt anders ook primaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:48 schreef LostFormat het volgende:
Laatst eindelijk maar eens die loose change zitten kijken toen die op belgie was. Het verbaast me dat die docu zoveel mensen weet te overtuigen. Zelden zo eenzijdige argumentatie gezien. Eerst wat experts oproepen die docu ondersteunen en dan bij uitspraken van experts die voor het officiele verhaal zijn ze 'so-called experts' noemen. Das gewoon kinderachtig. Zo zaten er wel meer van dat soort dingen in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |