GWS: oh ok, dan viel dat gewoon meer op denk ik, als je schreef dat je twee lessen achter elkaar deed
Tja, ik sta ook al maanden op hetzelfde gewicht. Toen ik begon met sporten begon ik fanatiek, zes uur per week, en ik kwam in eerste instantie zelfs 3.5 kilo aan! Je gaat meer vocht vasthouden als je sport en je zet spieren aan, en dat is wel duidelijk merkbaar. Hoewel ik met de centimeter ook nergens vooruitgang merk, merk ik toch steeds meer spieren op. Van de week zat ik met m'n armen over elkaar en ik vond m'n bovenarmen (stiekem eigenlijk onaangenaam) hard (ik ben gewend aan mn puddingarmen). Ook toen ik van de week m'n benen stond uit te schudden na het sporten drilde het lang zo erg niet als normaal, alleen op m'n dijen, ipv over de hele lengte... Dus blijkbaar verandert er wel wat. Ook kan ik nu bij bodybalance dus wel dat doorzakken vanuit plankpositie, zonder knieen op de grond en zonder gelijk tegen de vloer te klappen en ik kan -weliswaar op knieen- ook de triceps pushups bij pump volhouden nu, daar kon ik er eerst geen een van.
Ik denk dat dat toch ook dingen zijn waar je op moet letten en niet alleen het gewicht. Voor zover ik heb begrepen is het zelfs normaal en gezond om de eerste periode van sporten niet af te vallen en moet dat na een tijdje vanzelf gaan gebeuren. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je al sport en hoe vaak, maar ja. Ik ben er zelf ook ongeduldig mee hoor, maar ergens zegt mijn verstand ook wel dat het nooit goed kan zijn om bijv. 1600 kcal te eten en er dan 900 af te sporten (normaalgesproken als ik lijnde deed ik dat met 1600 à 1800 kcal - nu tel ik niet, geen zin in, maar het zal de ene dag zoiets zijn en de andere dag weer rond de 2100 of zo, en als ik sport eet ik vanzelf meer).
Ik denk inderdaad dat je op moet passen dat je geen spieren kwijt raakt als je nu nog minder eet. Ik kan me bijna niet voorstellen dat je verder niets aan je lichaam merkt qua vorm of kracht, je sport toch best veel.
Maar zoalsik al zei, het is wel frustrerend. Ik hebnu gewoon het hele 'afvallen' maar uit m'n hoofd gezet en houd het bij 'gezonder leven' en 'sterker worden' als doelen, anders blijf ik gefrustreerd op die weegschaal staan.