Schalen Inkomstenbelastingquote:Op maandag 14 augustus 2006 15:56 schreef Molluck het volgende:
Boven hoeveel per jaar/maand valt dat dan?
Meer dan wat hij zelf als MP zou krijgen?
Ach, ik heb geen enorm probleem met deze hoge belasting. Alleen de statement dat er een bepaalde geluksfactor in zit, vind ik altijd wat vervelend. Natuurlijk hebben sommigen het lastiger dan anderen, maar in principe ligt het voor 95% aan je instelling, niet meer of minder...quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:24 schreef Pool het volgende:
Bovendien is het geen 'straffen'.
Personen die meer verdienen hebben in de eerste plaats ook meer baat bij infrastructuur, bescherming van eigendom en dergelijke. Daarnaast zit in succes ook altijd een bepaalde geluksfactor, dus een beetje solidariteit met de pechvogels is helemaal niet verkeerd.
Dibbes, dat is het 'm nou juist. De 52% is meer dan genoeg. Jou vriend "Bos" wil het nog veel erger maken. Dus straffen als je veel geld verdient en ook al terwijl je meer dan de helft over je top moet afdragen aan belastingen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:21 schreef Pool het volgende:
Eh, 52% is toch geen idee van Wouter Bos, maar is gewoon de bestaande hoogste schaal?
Momenteel zitten CDA, VVD en voorheen D66 in het kabinet en die hebben deze schaal gewoon in stand gehouden. Dus wat bazel je nu over Wouter Bos?![]()
!quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef Billy_daKid het volgende:
Mensen die ver in die top verkeren doen vaak juist weinig werk.
Als je eenmaal geld hebt, kan je van geld, geld maken.. Dat klopt.. Maar dan moet je wel GELD hebben.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:27 schreef Billy_daKid het volgende:
Mensen die ver in die top verkeren doen vaak juist weinig werk.
Bron?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dibbes, dat is het 'm nou juist. De 52% is meer dan genoeg. Jou vriend "Bos" wil het nog veel erger maken. Dus straffen als je veel geld verdient en ook al terwijl je meer dan de helft over je top moet afdragen aan belastingen.
Ik denk dat er wel iets meer dan 2% van Nederland boven de 52.000 zit... Maar goed, ik betaal mijn belasting voorlopig niet hier, dus eigenlijk is het mijn probleem niet...quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:34 schreef MartijnVV het volgende:
Wat een paniek om niks. Wie heeft er nu een belastbaar inkomen van 52.000 euro. Dat zijn er maar heel weinig.
Vergeet niet iedereen met 52.000 euro inkomen ook wel een koophuis heeft, en dan bijvoorbeeld 1000 euro hypotheek per maandvan de belasting aftrekt. En dan is je belastbaar inkomen dus met renteaftrek 52000- 12*1000= 40.000 en betaal je dus nog steeds niet die topschijf.
En wat heb je liever, dat die 2 % van NL die meer dan 52.000 krijgt wat meer betaalt, of dat ze iedereen naaien met dure ziektekostenverzekeringen zoals dit kabinet doet?
2% van de Nederlanders!!!! Het zijn er echt veeeel en veeeel meer...quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:34 schreef MartijnVV het volgende:
Wat een paniek om niks. Wie heeft er nu een belastbaar inkomen van 52.000 euro. Dat zijn er maar heel weinig.
Vergeet niet iedereen met 52.000 euro inkomen ook wel een koophuis heeft, en dan bijvoorbeeld 1000 euro hypotheek per maandvan de belasting aftrekt. En dan is je belastbaar inkomen dus met renteaftrek 52000- 12*1000= 40.000 en betaal je dus nog steeds niet die topschijf.
En wat heb je liever, dat die 2 % van NL die meer dan 52.000 krijgt wat meer betaalt, of dat ze iedereen naaien met dure ziektekostenverzekeringen zoals dit kabinet doet?
Je hebt nu je openingspost veranderd en er van gemaakt dat Bos een nog hogere belasting wil dan die 52% voor de topinkomens. Nu vind ik dat zelf op zich een goed idee, maar heb je er een bron voor dat Bos die plannen heeft?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:15 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dibbes, dat is het 'm nou juist. De 52% is meer dan genoeg. Jou vriend "Bos" wil het nog veel erger maken. Dus straffen als je veel geld verdient en ook al terwijl je meer dan de helft over je top moet afdragen aan belastingen.
Stem VVD
Hij blaat regelmatig dat de hogere inkomens (52% grens) (nog) meer moeten bijdragen aan de lagere inkomens.quote:Op maandag 14 augustus 2006 18:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt nu je openingspost veranderd en er van gemaakt dat Bos een nog hogere belasting wil dan die 52% voor de topinkomens. Nu vind ik dat zelf op zich een goed idee, maar heb je er een bron voor dat Bos die plannen heeft?![]()
Welnee, gewoon mensen die nadenken over wat de politici zeggen en zo die conclusie trekken...quote:
Is dit een linkse rakkerquote:Op maandag 14 augustus 2006 18:44 schreef Molluck het volgende:
[..]
Welnee, gewoon mensen die nadenken over wat de politici zeggen en zo die conclusie trekken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |