abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40796999
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:07 schreef TheShadow het volgende:

[..]

Het is niet simpel, maar de gevallen op deze pagina ( http://henrysturman.com/dutch/artikelen/nos.bijlage.html ) geven wel stof tot nadenken. Zeker de onder 2 (pro zielige mensen) genoemde items zijn typerend.
Als we dat andere onderzoek negeren, zullen we dat met dit dan ook doen, want dit is zo mogelijk nog slechter.
pi_40797215
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Geld dat je vrijwillig ruilt voor een product.
Wat een flauwe kul

Je moet toch leven? Bij alles wat je doet breng je geld in het commerciële laatje. Al ga je naar de ALDI, die moeten ook weer hun personeel betalen die misschien wel allemaal coca-cola kopen. Die moeten ook energie betalen aan Eneco die dik reclame maakt.

Aan de commerciële omroep betaal je net zo hard mee als de publieke. Of je nu wil of niet.
pi_40797335
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Als we dat andere onderzoek negeren, zullen we dat met dit dan ook doen, want dit is zo mogelijk nog slechter.
Als je alleen de feiten leest heb ik geen onderzoeker nodig om mijn conclusies te trekken. ok... sommige dingen zijn overtrokken, maar sommige punten zijn zeker noemenswaardig.
chanceless
pi_40797816
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:17 schreef TheShadow het volgende:

[..]

Als je alleen de feiten leest heb ik geen onderzoeker nodig om mijn conclusies te trekken. ok... sommige dingen zijn overtrokken, maar sommige punten zijn zeker noemenswaardig.
Ik zie ze niet hoor. Je kunt alles ook andersom uitleggen.
pi_40797844
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Er zijn altijd producten waarvoor geen reclame wordt gemaakt. Gek genoeg zijn dat vaak producten die duurder zijn Daarbij is reclame vaak ook onderdeel van een product, en kan je de marketing niet los zien van het ruwe producht.

Hoe dan ook, nadat je je geld geruild hebt voor een product is het jouw geld niet meer. In tegenstelling tot de publieke omroepen die van belastinggeld, oftewel gemeenschapsgeld, worden gefinancieerd.
Voor je dagelijkse boodschappen kom je bij supermarkten terecht. De hebben reclamespotjes op de publieke omroep. In theorie kan ik natuurlijk ook diverse vakhandels langs, maar ook die hebben weer regelmatig reclamecampagnes op radio en TV. de spoeling wordt dan wel heel erg dun.

In theorie kan ik kiezen voor producten waar geen reclame voor wordt gemaakt, in de praktijk is dat een stuk lastiger. Bovendien om dat te beoordelen, zou ik de hele tijd naar de commerciële omroep moeten kijken, om te zien wie allemaal reclame maakt. Dus in de praktijk is het niet uitvoerbaar om te selecteren op producten die geen reclame maken.

Waar ook maar weer een beperking van de vrije markt duidelijk maakt, maar dat is offtopic.
pi_40797895
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:17 schreef TheShadow het volgende:

[..]

als ik alleen de feiten lees, ben ik snel klaar met dat stukje.

Het begint al met een opsomming van wat hij links vindt.
quote:
Onder links versta ik het verdedigen van een van de volgende acht standpunten: pro-verzorgingsstaat, pro-zielige mensen, pro-multiculturele samenleving, pro-milieufundamentalisme, anti-bedrijfsleven, anti-Irak-oorlog, anti-Amerika en anti-Israël
Bij SBS besteden ze ook heel veel aandacht aan zielige mensen, is die omroep ook links?
TMF is een en al pro-multi-culti, ook links?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40797899
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:13 schreef Nolius het volgende:

[..]

Wat een flauwe kul

Je moet toch leven? Bij alles wat je doet breng je geld in het commerciële laatje. Al ga je naar de ALDI, die moeten ook weer hun personeel betalen die misschien wel allemaal coca-cola kopen. Die moeten ook energie betalen aan Eneco die dik reclame maakt.

Aan de commerciële omroep betaal je net zo hard mee als de publieke. Of je nu wil of niet.
Wat een onzin. Belastingen die geclaimd worden door een overheid zijn niet te vergelijken met het vrijwillig aanschaffen van spullen. Je kan ook zelf je voedsel verbouwen en je kleding naaien als je dat zo graag wilt. Geld is alleen maar een ruilmiddel. Je weet wel, je ruilt jouw arbeid voor geld, en jouw geld ruil je dan weer voor arbeid/producten/etc.
pi_40798074
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat een onzin. Belastingen die geclaimd worden door een overheid zijn niet te vergelijken met het vrijwillig aanschaffen van spullen. Je kan ook zelf je voedsel verbouwen en je kleding naaien als je dat zo graag wilt. Geld is alleen maar een ruilmiddel. Je weet wel, je ruilt jouw arbeid voor geld, en jouw geld ruil je dan weer voor arbeid/producten/etc.
En in de westerse wereld ontkom je er niet aan om erin mee te draaien. Dat betekent hoe je het ook wendt of keert dat je altijd bijdraagt aan de commerciële omroep. De mate waarin varieert nog een beetje, maar niet bijdragen, dat gaat je in de praktijk niet lukken.
pi_40798303
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En in de westerse wereld ontkom je er niet aan om erin mee te draaien. Dat betekent hoe je het ook wendt of keert dat je altijd bijdraagt aan de commerciële omroep. De mate waarin varieert nog een beetje, maar niet bijdragen, dat gaat je in de praktijk niet lukken.
Natuurlijk. Het geld moet ergens vandaan komen. Maar daarin schuilt nog een levensgroot verschil met de publieke omroepen die het geld bij voorbaat al van je afpakken door middel van de belastingen. Hoe zou jij het vinden wanneer RTL of Nike standaard 20 euro van je salaris zouden inpikken?
pi_40798352
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

als ik alleen de feiten lees, ben ik snel klaar met dat stukje.
26. 1 januari. Aandacht voor de viering van nieuwjaar in verschillende steden over de hele wereld. Verreweg de meeste aandacht krijgt uiteraard een Turks jongerenfeest in Rotterdam (maar liefst twee en een halve minuut).

21. 23 december. De griepepidemie. We zien beelden van een artsenbezoek aan een ziek gezin. De arts is vrouw (geheel conform feministische normen) en het gezin allochtoon. Een op de tien Nederlanders is (niet-Westers) allochtoon, maar toevallig treft de NOS precies een allochtoon gezin aan. Zo kan de NOS via een geheel ongerelateerd onderwerp nog eens benadrukken dat allochtonen ook gewoon Nederlanders zijn: “Veel Nederlanders zijn grieperig en er is weinig aan te doen.”

59. 17 januari. Een item over Hamasaanhangers die in de Gaza-Strook demonstreren tegen Israël. De NOS spreekt over de “Islamitische verzetsbeweging Hamas”. “Terroristische organisatie” zou accurater zijn geweest.

3 voorbeelden waarvoor je als onafhankelijk pers al voor moet schamen. Zeker omdat het altijd hetzelfde is.
quote:
Het begint al met een opsomming van wat hij links vindt.
[..]

Bij SBS besteden ze ook heel veel aandacht aan zielige mensen, is die omroep ook links?
TMF is een en al pro-multi-culti, ook links?
Als het gaat om het brengen van objectief niews. . . .Jha ... ook links!
chanceless
pi_40798374
De PO pikt helemaal niks in nikky. Doe eens niet zo populistisch zeg

De politiek heeft een systeem bedacht, dat volgens democratische principes tot stand is gekomen. Zorg maar dat de VVD de almacht krijg dan gaat alles zoals jij het wilt
pi_40798448
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef TheShadow het volgende:
59. 17 januari. Een item over Hamasaanhangers die in de Gaza-Strook demonstreren tegen Israël. De NOS spreekt over de “Islamitische verzetsbeweging Hamas”. “Terroristische organisatie” zou accurater zijn geweest.
quote:
'Hamas' is het Arabische acroniem voor Islamitische Verzetsbeweging
[ bron ]
pi_40798682
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

[ bron ]
Je leest over een belangrijke zin heen:

Ze wordt door de Europese Unie, de Verenigde Staten en Israël beschouwd als een terroristische organisatie.

En NL zit bij de EU. Dus beschouwd nl ze als terroristisch. En kijk een naar hun activiteitenlijstje onderaan. Gezellige jongens.
chanceless
pi_40798830
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Natuurlijk. Het geld moet ergens vandaan komen. Maar daarin schuilt nog een levensgroot verschil met de publieke omroepen die het geld bij voorbaat al van je afpakken door middel van de belastingen. Hoe zou jij het vinden wanneer RTL of Nike standaard 20 euro van je salaris zouden inpikken?
Tjonge jonge. Wat zul jij een gewetensprobleem hebben bij de HSL, betuwelijn en alle andere prestige-projectjes.
pi_40798888
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:49 schreef TheShadow het volgende:

[..]

Je leest over een belangrijke zin heen:

Ze wordt door de Europese Unie, de Verenigde Staten en Israël beschouwd als een terroristische organisatie.

En NL zit bij de EU. Dus beschouwd nl ze als terroristisch. En kijk een naar hun activiteitenlijstje onderaan. Gezellige jongens.
Maar ze hoeven niet telkens te zeggen "de terreurorganisatie HAMAS, of Islamitische verzetsbeweging".

Ik lees niet over het belangrijkste heen. Het belangrijkste is namelijk dat de NOS Hamas een verzetsbeweging noemt, in plaats van een terreurbeweging, terwijl het eigenlijk alleen de naam is, hoewel "Partij van de Arbeid PVDA" wel vreemd zou klinken. En och, verzet en terreur sluiten elkaar niet uit, sterker nog, Hamas verzet zich, en pleegt terreuraanvallen.

Trouwens, pro-milieufundamentalisme? .
pi_40799083
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:53 schreef Nolius het volgende:

[..]

Tjonge jonge. Wat zul jij een gewetensprobleem hebben bij de HSL, betuwelijn en alle andere prestige-projectjes.
Er zal altijd goed gekeken moeten worden naar de besteding van gemeenschapsgeld, en zolang dat goed gebeurt heb ik daar geen moeite mee. Maar ga alsjeblieft geen onzin lopen verkondigen dat de financiering van de publieke omroepen in principe hetzelfde is als bij de commerciele omroepen.
pi_40799227
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef SCH het volgende:
De PO pikt helemaal niks in nikky. Doe eens niet zo populistisch zeg

De politiek heeft een systeem bedacht, dat volgens democratische principes tot stand is gekomen. Zorg maar dat de VVD de almacht krijg dan gaat alles zoals jij het wilt
Inpikken is inpikken. Het woord belasting zegt het al. Nu is dat niet erg omdat sommige zaken gewoon betaald moeten worden. De vraag is alleen of we waar krijgen voor ons geld bij sommige bestedingen. Zoals de publieke omroepen dus. En of we er uberhaupt geld aan moeten besteden...

En niet alle democratisch genomen besluiten kan ik toejuichen. Jij wel?
pi_40799353
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar ze hoeven niet telkens te zeggen "de terreurorganisatie HAMAS, of Islamitische verzetsbeweging".

Ik lees niet over het belangrijkste heen. Het belangrijkste is namelijk dat de NOS Hamas een verzetsbeweging noemt, in plaats van een terreurbeweging, terwijl het eigenlijk alleen de naam is, hoewel "Partij van de Arbeid PVDA" wel vreemd zou klinken. En och, verzet en terreur sluiten elkaar niet uit, sterker nog, Hamas verzet zich, en pleegt terreuraanvallen.

Trouwens, pro-milieufundamentalisme? .
Laat ze dan gewoon Hamas zeggen ... iedereen heeft daar dan zijn eigen invullen bij. Maar ga niet uit de weg dat het terroristen zijn.
chanceless
pi_40799524
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:41 schreef TheShadow het volgende:

[..]

26. 1 januari. Aandacht voor de viering van nieuwjaar in verschillende steden over de hele wereld. Verreweg de meeste aandacht krijgt uiteraard een Turks jongerenfeest in Rotterdam (maar liefst twee en een halve minuut).
Omdat ze eens iets positiefs melden over Turkse jongeren?
quote:
21. 23 december. De griepepidemie. We zien beelden van een artsenbezoek aan een ziek gezin. De arts is vrouw (geheel conform feministische normen) en het gezin allochtoon. Een op de tien Nederlanders is (niet-Westers) allochtoon, maar toevallig treft de NOS precies een allochtoon gezin aan. Zo kan de NOS via een geheel ongerelateerd onderwerp nog eens benadrukken dat allochtonen ook gewoon Nederlanders zijn: “Veel Nederlanders zijn grieperig en er is weinig aan te doen.”
Allochtonen worden ook ziek
Maar moet iemand van de NOS dan persee een niet allochtoon bezoeken? Ik denk dat dit juist meer zegt over de manier waarop je naar het nieuws kijkt. "zie je wel mien, alweer een allochtoohhn op tv"
Ohw, en die vrouwlijke arts
emancipatie maar terug draaien dan
Serieus als je zulke dingen op gaan vallen, erover gaat klagen moet je die inburgeringscursus eens overnieuw doen ofzo. Het is in Nederland toch de normaalste gang van zaken dat er vrouwen als arts werken?
quote:

3 voorbeelden waarvoor je als onafhankelijk pers al voor moet schamen. Zeker omdat het altijd hetzelfde is.
[..]
verzetsbeweging vind ik objectiever dan terreurbeweging.
quote:
Als het gaat om het brengen van objectief niews. . . .Jha ... ook links!

komop man, klaagnieuws als hart van nederland en 112 actienieuws is alles behalve links te noemen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_40799576
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:04 schreef TheShadow het volgende:

[..]

Laat ze dan gewoon Hamas zeggen ... iedereen heeft daar dan zijn eigen invullen bij. Maar ga niet uit de weg dat het terroristen zijn.
Ik denk niet dat de NOS niet bericht over terroristische aanvallen gepleegd door Hamas.
pi_40799627
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de NOS niet bericht over terroristische aanvallen gepleegd door Hamas.
Worden terroristische aanvallen niet gepleegd door terroristische bewegingen?
pi_40799676
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:02 schreef nikk het volgende:

[..]

Inpikken is inpikken. Het woord belasting zegt het al. Nu is dat niet erg omdat sommige zaken gewoon betaald moeten worden. De vraag is alleen of we waar krijgen voor ons geld bij sommige bestedingen. Zoals de publieke omroepen dus. En of we er uberhaupt geld aan moeten besteden...

En niet alle democratisch genomen besluiten kan ik toejuichen. Jij wel?
Ik ook niet maar leg je verwijten waar ze horen. Bij de politiek, die 'pikt het in'. Niet de PO, die krijgt het.
pi_40799681
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Worden terroristische aanvallen niet gepleegd door terroristische bewegingen?
There you have it! Of moet de NOS alles voorkauwen? Nee, als het gaat om een of andere vooringenomenheid van het NOS Journaal, is dit voorbeeld niet echt sterk.
pi_40799887
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

There you have it! Of moet de NOS alles voorkauwen? Nee, als het gaat om een of andere vooringenomenheid van het NOS Journaal, is dit voorbeeld niet echt sterk.
Als je consequent terroristische organisaties verzetsbewegingen noemt is die conclusie niet zo vreemd hoor.
pi_40799934
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je consequent terroristische organisaties verzetsbewegingen noemt is die conclusie niet zo vreemd hoor.
Consequent? Ik las slechts één voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')