Maar voor toeren is een toermotor nog altijd het bestequote:Op zondag 13 augustus 2006 21:42 schreef Steve-O het volgende:
Toeren
Dat dus.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:52 schreef hicham het volgende:
Kuttopic.
Je heb een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:02 schreef Wimo. het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat een chopper op lange afstanden fijner rijdt dan zo'n tourfiets. Vooral het zadel op sommige choppers zit echt uberrelax. Tel daarbij de bergen koppel die die 1500 cc's hebben en je hebt een winnende combo.
op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koningquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Iets wat mij aan het denken heeft gezet: Op welk gebied is een chopper koning?
Op het gebied van zand is een off-roader koning
Op het gebied van zand en asfalt gecombineerd is een supermotard koning
Op lange afstanden met zand en asfalt gecombineerd is een all-roader koning
Op lange afstanden met asfalt is een toermotor koning
Op hoge snelheden, bochtenwerk en snelle acceleratie op asfalt is een (super)sport koning, een naked prins.
Als het om een shitload mensen vervoeren gaat, is een trike koning, een zijspanner prins.
Maar een chopper, waar blinkt een chopper nou in uit? Posen? Patsen? Prutellen?
Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:57 schreef Youp het volgende:
[..]
op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koningeen supersport is alleen koning op harde acceleratie boven de 100 en hoge snelheden constant rijden
op zand is een supermotard helemaal geen koning, dat is zelfs bloedlink op slicks... daarom doen ze het er in bij een wedstrijd, voor het spektakel
maar een chopper is alleen koning voor midlife crisis figuren die eigenlijk toch niet durven motor te rijden![]()
no offence
CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.
Het zijn leuke rappe fietsjes, maar dan ook niet meer dan dat.
![]()
Ik heb er maar 1, en da's de deze:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Youp het volgende:
[..]
CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bijen de eerste 50 meter ben ik zelfs sneller... en dat met slechts een 400cc 1pitter... en in iedere bocht vlieg je ze voorbij, dat mag duidelijk wezen
en van beemerts (tenminste van de R1100RT van mn oom) maak ik helemaal gehakt qua acceleratie
ik weet niet wat voor "SM''s" jij wel eens naast je hebt gehad maar zo te horen niet veel meer dan een FMX of een XTX660 ofzo... funbikes... geen SM's
ach, laat ze toch king zijn, die paar zondagen per jaar...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:37 schreef overhyped het volgende:
op het gebied van slechte doch vermakelijke discovery channel series zijn choppers toch king?
Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef MrSkyline het volgende:
stelletje prutsers in dit topic zeg...
een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
Zo'n ding heet dan ook een cruiser, en geen chopperquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:50 schreef Aernoud het volgende:
Er is ook wel een beetje verschil onder de choppers, met een dragstar kun je meer (qua touring / normaa-rij comfort) dan met zon OCC chopper, met al zijn leegtes en elle-lange voorvork. die zijn vlgns mij echt alleen om <1k per jaar mee te rijden.
dragstar
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:59 schreef Aernoud het volgende:
Oh , ja dat verklaartwat is dan de definitie van Chopper?
(menig leek zal die dragstar ook als chopper zien, evenals de H-D's)
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.
De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
goed, 2,8sec 0-100 is idd wat snellerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik heb er maar 1, en da's de deze:
[afbeelding]
167 pk's 0-100km/u 2,8 sec
![]()
tegenwoordig is de chopper een bling bling apparaat geworden en de SM is de chopper geworden... alles wat niet nodig is er af..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?
cowboy, indiaan, chopperrijder.
Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.
De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is een kloteherrieKeihard, onregelmatig, dreunend.
Doe mij maar een zoef-zoef-zoezoeki geluidje
Heb je hem weer met z'n kruistochtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijden het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen
veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaalquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:58 schreef hicham het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n kruistocht
Ik onderschat deze "brommerts" zeker nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:02 schreef Youp het volgende:
[..]
veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaaltotdat ze ze eens aan het werk hebben gezien met iemand er op die ook een beetje rijden kan
nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:06 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik onderschat deze "brommerts" zeker nietAlleen het compromis dat je ermee moet sluiten is me net iets teveel van het goede, jij hebt het geaccepteerd
Ik vind het alleen grappig hoe jij steeds ideale situaties voor een SM weet te verzinnen en dan zegt dat je ermee kunt winnen
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vetik wil ooit ook nog eens een XB12S
die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blokquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.
Dat maakt gewoon een pokkeherrie
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:16 schreef Youp het volgende:
[..]
die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blok
Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leukquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef Youp het volgende:
[..]
nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!
en het compromis bij mijn nieuwe is niet zo enorm... volgens het boekje heeft hij minder onderhoud nodig dan een 2004 bandit 600echter krijgt hij van mij toch wel wat meer
... aldus Mr. Thomosquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike
dat gaat met deze ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leukOmdat er bijvoorbeeld ook Bosschenaren in de Fok!MC zitten
![]()
![]()
Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:34 schreef Youp het volgende:
[..]
dat gaat met deze ookechter moet ik mijn cruissnelheid dan wel op zo'n 120km/h houden
en dat is saai
De gsr is eentje wel in productie!, dat is een iets kleinerequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:38 schreef Geqxon het volgende:
Is dat geen concept-bike?
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:40 schreef HassieBassie het volgende:
Choppers zijn gewoon stoer. Iedereen die dat niet begrijpt moet er maar es een dagje op gaan rijden; je voelt je gewoon de koning op zo'n apparaat.
Jouw eerste les was echt niet op een motor met een 1800CC bigblock.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:44 schreef hicham het volgende:
[..]
Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen
Nee, maar daar had je het ook niet overquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:46 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Jouw eerste les was echt niet op een motor met een 1800CC bigblock.![]()
En dat denk je omdat?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:48 schreef hicham het volgende:
[..]
Nee, maar daar had je het ook niet over
Ik ga uit van wat ik lees, en ik las choppersquote:
Verplicht op het circuitquote:Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
En dat denk je omdat?
Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen![]()
Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:13 schreef hicham het volgende:
[..]
Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar?
understatementquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:41 schreef HassieBassie het volgende:
Overigens is een supermotard bij far het snelste in de stad![]()
Tell him !!!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:05 schreef -XX- het volgende:
[..]doodschamen op een bandit?
Jij bent geen motor waard![]()
![]()
![]()
!
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn eerste officiele motorrijles was op een CB250 nighthawk of hoe heet zo'n kreng?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:44 schreef hicham het volgende:
[..]
Mijn eerste les was op een chopper, toen voelde ik me inderdaad eventjes koning op zo'n apparaat. Nu zou ik me werkelijk dood schamen
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:10 schreef hicham het volgende:
[..]
Tell him !!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]ohjaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopeloos benzine verslaafd
aprilia RS50, yamaha TZR etc.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:16 schreef -XX- het volgende:
Het enigste waar je je op mag doodschamen is een scooter/brommer met het groffe uiterlijk van een motor!![]()
Waarbij je denkt, wooo die gaat wegscheuren![]()
Waarna blijkt dat je het met rennen nog kan bij houden! [afbeelding]
chickies meenemen op een chopper?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 16:51 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
En dat denk je omdat?
Je rijdt zelf trouwens op een GSF600N met volledig leren uitrusting? Dan zou ik me doodschamen![]()
Maar goed, ieder zn ding. Ik maak gewoon graag veel herrie en neem nou eenmaal graag chickies mee achterop![]()
Kawasaki EL 252, inclusief dubbele handbediening en ....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:13 schreef Youp het volgende:
[..]
mijn eerste officiele motorrijles was op een CB250 nighthawk of hoe heet zo'n kreng?
[afbeelding]
zoiets dus... en om heel eerlijk te zijn schaamde ik me meteen al kapot
misschien had het er al mee te maken dat ik al aardig wat keren in de blubber had gespeeld met diverse motoren... stuk voor stuk met meer vermogen en meer looks dan deze
Ik ben én 2 meter 3, én ik vind het uiterlijk en het geluid van een motor belangrijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:05 schreef -XX- het volgende:
[..]doodschamen op een bandit?
Jij bent geen motor waard![]()
![]()
![]()
!
![]()
De defenitie van chopper zorgt inderdaad een beetje voor verwarring merk ikquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:21 schreef Cyaa het volgende:
[..]
chickies meenemen op een chopper?ja zon lelijk virago hok ofzo, maardas geen chopper. een echte chopper heeft geen duo zit. iig niet de hele stoere met open pijpen occ hokken die jij bedoeld
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik ben én 2 meter 3, én ik vind het uiterlijk en het geluid van een motor belangrijk.
Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja![]()
Dan nog blijft het Japansquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
t kon ook niemand anders zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:22 schreef hicham het volgende:
[..]
Kawasaki EL 252, inclusief dubbele handbediening en ....
[afbeelding]
... burnout!!!11
Al is deze picca van pimber gemaakt
Was blij genoeg dat ik met motorrijlessen was begonnen, op wat voor motor kon me niet deren
Ik kan niet zeggen dat ik veel haast heb als ik aan het rijden ben neequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:25 schreef -XX- het volgende:
[..]
Dan ben jij vast een heel slechte koereur!
![]()
ik ben het met HassieBassie eens dat dat geluid een beetje 13 in een dozijn is... opzich vind ik het niet verkeerd maar er gaat niks boven het stampen van een ééncilinder of een dikke twinquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt hequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:23 schreef HassieBassie het volgende:
[..].
Bandits vind ik dus inderdaad vrij lachwekkend ja![]()
ik krijg altijd van die reacties van mensen die naar hun oren wijzen of op hun voorhoofd tikkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt heAls ik zo langs het plebs rij...
[afbeelding]
...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen
Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Houd je bekquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:24 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is aan te passen met een andere uitlaat.
Hahaha, ben je brandweerman ofzoquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt heAls ik zo langs het plebs rij...
[afbeelding]
...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen
Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Je moet wel het juiste publiek kiezen, niet de ouderen of 'ik ben net pappa geworden dus vanaf nu moet iedereen rustig aan doen'-mannen. Het liefst allochtonen in de randstad, die vinden het te gekquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:33 schreef Youp het volgende:
[..]
ik krijg altijd van die reacties van mensen die naar hun oren wijzen of op hun voorhoofd tikken
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:35 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Hahaha, ben je brandweerman ofzoCheck die patta's
Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bentquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:30 schreef hicham het volgende:
[..]
Mja, ligt eraan hoe je dat bedoelt heAls ik zo langs het plebs rij...
[afbeelding]
...dan zie ik ook regelmatig mensen lachen en juichen
Zelfs chickies, maar ik betwijfel of ze nog achterop durven
Geef eens concrete voorbeelden van wat jij vette motoren vind.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent![]()
Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwingquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent![]()
Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zinquote:Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Das leuk inderdaad, totdat jan agent je ziet en je drie maanden je rijbewijs kwijt bent![]()
Maar goed, wheelies zijn niet beperkt tot de Bandit. Als je ze maakt op een toffe motor ben je nog veel stoerder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopeloos benzine verslaafd
en artikel 5 dan?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef hicham het volgende:
[..]
Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing![]()
[..]
Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin
Als je je rijbewijs al es 10 dagen kwijt bent geweest voor een akkefietje in de auto vindt de rechter je echt niet cool meerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:42 schreef hicham het volgende:
[..]
Maximaal 10 dagen de eerste keer ... of de tweede keer want ik ben al een keer staande gehouden en mocht doorrijden na een waarschuwing![]()
Jeuhquote:Motor heet niet voor niets een Bandit, maar goed, jij je zin
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:43 schreef Youp het volgende:
[..]
[afbeelding]KEnekkerkkk wat ee ngeil ding'sda~!~!!!11111111SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stunten is natuurlijk totaal niet leuk en ontspannendquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef Roellio het volgende:
Motorrijders die wheelies maken.
Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gtite sprinten bij het stoplicht.
![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:53 schreef hicham het volgende:
[..]
KEnekkerkkk wat ee ngeil ding'sda~!~!!!11111111
[..]
en je krijgt er ook helemaal geen kick vanquote:Stunten is natuurlijk totaal niet leuk en ontspannend
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:43 schreef Youp het volgende:
[..]
[afbeelding]Je bedoeld de motor op de achtergrond?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je bedoeld de motor op de achtergrond?
Mensen die in het onderwijs werkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:51 schreef Roellio het volgende:
Motorrijders die wheelies maken.
Motorrijden doe je voor de lol, omdat het leuk en ontspannend is. Niet om te patsen op je achterwiel of met een golfje gtite sprinten bij het stoplicht.
Hey, ik rij ook in de regen hoorquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:19 schreef BazzieK het volgende:
Beeld dat ik van HassieBassie krijg is toch wel de ultieme zondagsboulevardposer
Wil je dat ie achterover slaat?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Youp het volgende:
[..]
goed, 2,8sec 0-100 is idd wat snellermaar dat haal je ook niet zonder hem vol te revven en vervolgens de koppeling te laten schieten... lekker gezond ook
en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijd
en het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen [afbeelding]
ik bedoel dus ala launchcontrolquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wil je dat ie achterover slaat?![]()
Volgens mij heb je nog nooit een "zware motor" bereden.
Niks revven, geen koppeling laten schieten gewoon ding in z'n 1 koppeling op laten komen en vol gas...
Wil absoluut niets zeggen... heeft puur met tandwielverhouding te maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:23 schreef Youp het volgende:
[..]
ik bedoel dus ala launchcontroldus de koppeling vlot laten komen maar niet zo vlot dat hij achterover slaat
waardoor je de motor in het gebied houdt met zijn maximum vermogen...
en nee, ik heb nog nooit een zware motor gereden zoals de jouwe, echter heb ik wel een motor gehad waarbij je in de eerste 4 versnellingen NOOIT zomaar het gas abrubt vol open mocht draaien in een situatie met grip... in de 5 kon het wel maar dat resulteerde nog in een mini wheelie
CR500R
ter aanvulling:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 17:25 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Over types....
Volgens mij is het vrij simpel...
99% van de chopper rijders wil cool lijken....
64% van de supersport rijders willen snel lijken...
12% van de crossmotor rijders wil stoer lijken....
En 74.3% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:51 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
ter aanvulling:
gemiddeld iedere maand komt er een motorrijder om op de nurburgring.
99,9 % van de supersport rijders denkt dat ze goed kunnen rijden
99,8 % van de supersport rijders rijd om die reden meestal te hard
crosmotoren lijken op brommers, of andersom, maargoed, allemaal een pot nat.
uiteindelijk komt het er op neer dat alle motoren gewoon 2 wielen te weinig hebben
klopt heeft onder andere ook met overbrenging te maken, het ding liep 140-150km/h top en had 70+pk en 80+nm koppel en beschikbaar van 1500rpm tot 10.000rpm ongeveer... en het was een 2taktquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:37 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wil absoluut niets zeggen... heeft puur met tandwielverhouding te maken.
De bmw gaat 120km/u in de 1e versnelling, en hij moet pas in z'n 6 bij 260 km/u.
En geloof me, met zo'n brommert hou je me niet bij, ook niet in de bochten. (afdraaien zijn geen bochten)
Het beetje dat je harder zou kunnen met je SM verlies je weer dik en dubbel op het rechte eind.
Zelfs een SM kon m'n Vmax niet bijhouden op de grossglockner, in de bochten moest ik erg hard werken om hem voor te kunnen blijven, maar op het rechte stuk trok ik grote gaten (en die zijn er weinig daar...)
ik ben erg goed in schattingen makenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 22:53 schreef hicham het volgende:
[..]
En 74.3% van de statistieken wordt ter plekke uit de duim gezogen
echte motorrijders hebben het over bochtenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
ik ben erg goed in schattingen maken![]()
maargoed, ik zit vaak op de weg, en op de snelweg word ik regelmatig van alle kanten ingehaald door motormuizen op fel gekleurde machines met leren meegekleurde pakkies aan.
ik kan me er helemaal dood aan ergeren, je ziet ze niet en dan ineens schieten ze er aan alle kanten voorbij, tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ik ken redelijk wat motorrijders, en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat.
ik maak er dan een grapje van, maar helaas weten veel motorrijders niet waar ze mee bezig zijn (maar er zijn ook zat automobilisten die ik liever in de bus zie zitten)
Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
klopt heeft onder andere ook met overbrenging te maken, het ding liep 140-150km/h top en had 70+pk en 80+nm koppel en beschikbaar van 1500rpm tot 10.000rpm ongeveer... en het was een 2taktmaar wat ik zeggen wil is dat ik wel weet dat je niet zomaar de koppeling kan laten schieten bij zo'n motor, dat ging bij deze dus ook niet
zonder koppeling was het al levensgevaarlijk, het wheelie effect heb ik wel door zeg maar
maar ik heb het dus over bocht na bocht maken zoals op het kartcircuit @ spa franco, daar rijd je een 600cc supersport nog hardstikke het licht uit de ogen omdat zo'n ding gewoon niet op toeren gehouden kan worden en je maar een vmax van misschien 140km/hen bochten onder de 150km/h en erg scherpe bochten is een SM gewoon sneller.. helemaal op de haarspeldbochten in de ardennen of de eiffel
kijk voor de grap even dit filmpje klik als je dat tempo bij kan houden op wat voor motor anders dan een sm ook ben je de manwaarschijnlijk kan je dan ook naast rossi verschijnen op de motogp
(van 2:49 tot 2:55 is dat erg duidelijk)
juist, de SM's zijn de karts onder de motoren... maar omdat de snelheden over het algemeen "laag" liggen (in vergelijking met supersports op een groter circuit) kun je je op de openbare weg ook compleet uit laten... dwars op een haarspeld af, insturen, stepje aan de grond en op het achterwiel er weer uit om vervolgens weer keihard in de remmen te gaan voor de volgende bochtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...![]()
Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden....
http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html
gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje
omdat in de motoGP op circuits gereden word met lange rechte stukken waar topsnelheden gehaald worden boven de 300km/hquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef Jimmeh het volgende:
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien
Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht?![]()
mooi gesproken..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:42 schreef Kluupkluup het volgende:
De chopper is de leeuw onder de motoren.. Hij laat de anderen mooi het werk doen hij hij is de koning..![]()
/edit: Wat Youp zei.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:29 schreef Jimmeh het volgende:
Ik ben een totale motor leek al vind ik superbikes best interessant om te zien
Maar goed, als supermotards zo snel door bochten kunnen waarom rijden ze er dan niet op in de Moto GP bijv? Of zijn supermotards gewoon heel licht?![]()
Volgens mij doen mensen met snelle auto's dat net zo goed, alleen kom je die minder vaak tegen omdat je daar veel meer geld voor nodig hebt om enigszins vergelijkbare prestaties te halenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:11 schreef MrSkyline het volgende:
[..]
en alles dat een supersport rijd heeft het regelmatig over hun acceleratievermogen en topsnelheden als het over motoren gaat.
Leuk filmpjequote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:20 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat heeft net zoveel met motorrijden te maken als karten met de F1...![]()
Dit zijn bochten, dit is circuitrijden, en dit is motorrijden....
http://www.bmw-motorrad.c(...)ownload_video_1.html
gaat niet om het merk/type, maar is een leuk filmpje
Ach joh, altijd leuk om mensen met auto's die wel binnen de 8 seconden op de 100 zitten op te horen scheppenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:54 schreef hicham het volgende:
[..]
Volgens mij doen mensen met snelle auto's dat net zo goed, alleen kom je die minder vaak tegen omdat je daar veel meer geld voor nodig hebt om enigszins vergelijkbare prestaties te halen![]()
De Lada Niva is koning in de paupermobielen voor mensen die graag een Jeep willen maar dat niet kunnen betalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 23:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Op welk gebied is Geqxon koning?
sorry moest even![]()
De Lada Niva erbij betrekken is niet netjes.. Als je Alex wilt pakken doe het dan persoonlijk.. Maar haal er niet dit godswonder bijquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De Lada Niva is koning in de paupermobielen voor mensen die graag een Jeep willen maar dat niet kunnen betalen.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:02 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
De Lada Niva erbij betrekken is niet netjes.. Als je Alex wilt pakken doe het dan persoonlijk.. Maar haal er niet dit godswonder bij![]()
Goed te horen dat de duivel ook een Marxist is, hebben we nog meer gemeen dan ik al dacht. En dan nu weer ontopic, in je naamtopic mag je me beledigenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is.
Heb je ook plaatjes van botsproeven met motors?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In dit ding sterf je zo makkelijk dat het een auto gemaakt door de duivel is.
Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?quote:
Het is een motor ja, het doel heiligt de middelenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:29 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Sinds wanneer valt een chesterfield bankstel onder de categorie motoren?![]()
had kunnen weten dat 125cc niet penis verlengend is...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:33 schreef MrSkyline het volgende:
leuke grap, jammer dat dit een snorfiets is :p
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef MrSkyline het volgende:
stelletje prutsers in dit topic zeg...
een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
als er iemand aan komt rijden op een chopper met een hellskabaal met een chrome helm op zn pan, en een leren jack aan denk je bij jezelf, mja daar zou ik geen ruzie mee willen hebben.
kijk waar 80% van alle ferrari's lambo's en porsches voor worden gebruikt, puur en alleen je image showen.
een echte liefhebber van motoren en auto's krijgt kippenvel als een chopper met een flink blok zonder demping op zn pijp op zn staart word getrapt.
dat geluid is gewoon lekker, en het straalt macht uit.
Als je iets langer bent, wordt je nog onthoofd door je eigen windscherm....quote:
Da's nou het hele eiereten (quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |