Maar voor toeren is een toermotor nog altijd het bestequote:Op zondag 13 augustus 2006 21:42 schreef Steve-O het volgende:
Toeren
Dat dus.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:52 schreef hicham het volgende:
Kuttopic.
Je heb een geromantiseerd beeld van de werkelijkheid.quote:Op maandag 14 augustus 2006 02:02 schreef Wimo. het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat een chopper op lange afstanden fijner rijdt dan zo'n tourfiets. Vooral het zadel op sommige choppers zit echt uberrelax. Tel daarbij de bergen koppel die die 1500 cc's hebben en je hebt een winnende combo.
op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koningquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:24 schreef Geqxon het volgende:
Iets wat mij aan het denken heeft gezet: Op welk gebied is een chopper koning?
Op het gebied van zand is een off-roader koning
Op het gebied van zand en asfalt gecombineerd is een supermotard koning
Op lange afstanden met zand en asfalt gecombineerd is een all-roader koning
Op lange afstanden met asfalt is een toermotor koning
Op hoge snelheden, bochtenwerk en snelle acceleratie op asfalt is een (super)sport koning, een naked prins.
Als het om een shitload mensen vervoeren gaat, is een trike koning, een zijspanner prins.
Maar een chopper, waar blinkt een chopper nou in uit? Posen? Patsen? Prutellen?
Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.quote:Op maandag 14 augustus 2006 22:57 schreef Youp het volgende:
[..]
op snelle acceleratie en bochtenwerk is een Supermotard koningeen supersport is alleen koning op harde acceleratie boven de 100 en hoge snelheden constant rijden
op zand is een supermotard helemaal geen koning, dat is zelfs bloedlink op slicks... daarom doen ze het er in bij een wedstrijd, voor het spektakel
maar een chopper is alleen koning voor midlife crisis figuren die eigenlijk toch niet durven motor te rijden![]()
no offence
CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bijquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:08 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nog nooit een supermotard mij eruit zien trekken, niet met de beemert noch met de Vmax.
Het zijn leuke rappe fietsjes, maar dan ook niet meer dan dat.
![]()
Ik heb er maar 1, en da's de deze:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 00:23 schreef Youp het volgende:
[..]
CBR 600 F PC31 uit 1998 houd ik toch zonder moeite tot 120km/h bijen de eerste 50 meter ben ik zelfs sneller... en dat met slechts een 400cc 1pitter... en in iedere bocht vlieg je ze voorbij, dat mag duidelijk wezen
en van beemerts (tenminste van de R1100RT van mn oom) maak ik helemaal gehakt qua acceleratie
ik weet niet wat voor "SM''s" jij wel eens naast je hebt gehad maar zo te horen niet veel meer dan een FMX of een XTX660 ofzo... funbikes... geen SM's
ach, laat ze toch king zijn, die paar zondagen per jaar...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:37 schreef overhyped het volgende:
op het gebied van slechte doch vermakelijke discovery channel series zijn choppers toch king?
Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:56 schreef MrSkyline het volgende:
stelletje prutsers in dit topic zeg...
een chopper is er voor t geluid, de stijl en de image.
Zo'n ding heet dan ook een cruiser, en geen chopperquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:50 schreef Aernoud het volgende:
Er is ook wel een beetje verschil onder de choppers, met een dragstar kun je meer (qua touring / normaa-rij comfort) dan met zon OCC chopper, met al zijn leegtes en elle-lange voorvork. die zijn vlgns mij echt alleen om <1k per jaar mee te rijden.
dragstar
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:59 schreef Aernoud het volgende:
Oh , ja dat verklaartwat is dan de definitie van Chopper?
(menig leek zal die dragstar ook als chopper zien, evenals de H-D's)
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.
De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
goed, 2,8sec 0-100 is idd wat snellerquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik heb er maar 1, en da's de deze:
[afbeelding]
167 pk's 0-100km/u 2,8 sec
![]()
tegenwoordig is de chopper een bling bling apparaat geworden en de SM is de chopper geworden... alles wat niet nodig is er af..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik voel me aangesproken. Ik ben een prutser en geen liefhebber van motoren omdat ik dwars door het verkleedpartijtje voor volwassenen kijk?
cowboy, indiaan, chopperrijder.
Choppers ontstonden toen motorrijders zich wilden onderscheiden van de rest. Ze pasten hun motor aan en "chopten" het overbodige weg.
De huidige choppers komen uit een gelikte marketing campange, inclusief de petjes en het parfum.
dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vetquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:09 schreef Geqxon het volgende:
Het geluid is een kloteherrieKeihard, onregelmatig, dreunend.
Doe mij maar een zoef-zoef-zoezoeki geluidje
Heb je hem weer met z'n kruistochtquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:48 schreef Youp het volgende:
[..]
en dan blijft het nog zo dat wanneer er 500 meter verder een haakse bocht ligt, ik jou voorbij rijden het motorrijden gaat nou eenmaal om sturen
veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaalquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:58 schreef hicham het volgende:
[..]
Heb je hem weer met z'n kruistocht
Ik onderschat deze "brommerts" zeker nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:02 schreef Youp het volgende:
[..]
veel mensen (zoals jij) onderschatten deze "brommerts" nou eenmaaltotdat ze ze eens aan het werk hebben gezien met iemand er op die ook een beetje rijden kan
nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:06 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik onderschat deze "brommerts" zeker nietAlleen het compromis dat je ermee moet sluiten is me net iets teveel van het goede, jij hebt het geaccepteerd
Ik vind het alleen grappig hoe jij steeds ideale situaties voor een SM weet te verzinnen en dan zegt dat je ermee kunt winnen
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:56 schreef Youp het volgende:
[..]
dat ben ik niet met je eens, het geluid van een HD twin blijft vetik wil ooit ook nog eens een XB12S
die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blokquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike, maar over een echte custom chopper, met open pijpen.
Dat maakt gewoon een pokkeherrie
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:16 schreef Youp het volgende:
[..]
die custom choppers hebben 99% van de tijd een HD blok
Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leukquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:13 schreef Youp het volgende:
[..]
nouja ideale situaties "verzinnen".... ik woon nou eenmaal niet in de polder hè!
en het compromis bij mijn nieuwe is niet zo enorm... volgens het boekje heeft hij minder onderhoud nodig dan een 2004 bandit 600echter krijgt hij van mij toch wel wat meer
... aldus Mr. Thomosquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een HarleyDavisdom gaybike
dat gaat met deze ookquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Ja maar een keertje 200 km over de snelweg rijden vind ie dan weer veel minder leukOmdat er bijvoorbeeld ook Bosschenaren in de Fok!MC zitten
![]()
![]()
Hmm.. nu heb ik even niets meer te zeggen. Ik kan natuurlijk wel weer zeggen dat het een lelijk ding is, maar dat grapje is wel erg flauw geworden nietwaar?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 15:34 schreef Youp het volgende:
[..]
dat gaat met deze ookechter moet ik mijn cruissnelheid dan wel op zo'n 120km/h houden
en dat is saai
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |