keuken, badkamer, muren en vloerenquote:Op zondag 13 augustus 2006 19:48 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat wil je gaan tegelen AR?
Ja, ik ga eerst met wat oude tegel (=overgebleven van m'n ouders) oefenen op een stuk mdf of triplexquote:Op zondag 13 augustus 2006 20:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Dan moet je het eerst proberen op een stuk waar het niet zo erg is als het mis gaat
Inderdaad meerdere dozen gebruiken. Iedere tegel is toch iets anders.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:19 schreef Marsepein het volgende:
Het is dus het verschil tussen tegels lijmen en tegels zetten. Bij de muur heb je kans op uitzakken, bij zware tegels. En doordat niet alle tegels even groot en recht zijn is het iig noodzaak dat je nauwkeurig werkt.
Bij grotere oppervlakten is het verstandig om je tegles iig met het zelfde kleurbatchnummer te kopen en dan onderling de dozen te mengen (Of regelmatig uit een andere doos pakken)
Ja, dat verschil snap ik ook nog welquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:06 schreef sanger het volgende:
Er zit wel degelijk verschil tussen een muur en loer! Bij een muur plak je de tegels ertegen. Bij een vloer leg je ze in de lijm.
Je hebt andere lijm nodigquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dat verschil snap ik ook nog wel
Maar ik bedoel heb je daar andere lijm voor nodig?? Hoe zit het met de ondergrond??
Je kan wel iets opvullen, echter loop je hiermee ook meer risico op luchtbellen onder de tegel. Als er lucht onder de tegel zit breekt hij zo doormidden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
ah, andere lijm. Weet ik dat alvast
Met ondergrond bedoel ik, wat zijn de eisen die aan de ondergrond gesteld worden?? Ik neem aan een vlakke ondergrond. Maar moet het 100% vlak zijn, of ken er met de tegellijm ook nog wat 'opgevuld' worden??
Dan zou je eigenlijk nog een specielaag moeten leggen. Hout beweegt namelijk altijd.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:33 schreef Gurb het volgende:
en als het een houten ondergrond is, moet je zorgen dat er geen beweging zit in dat hout, en moet je een flexibele tegellijm gebruiken, zodat ze niet losbarsten als het hout toch iets beweegt
quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:46 schreef eRrrrJeee het volgende:
doe je goed allemaal.. volg het al een tijdje maar post nooit..
maar wat ik nu wel zag.. in deel 2 en hier ook in de OP, heel mooi dat schuurtje maar de zijkant is nog niet geverfd:)
Maar die zijn ook leuk om te horenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 09:39 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wil dit wel weer gaan volgen, al kan ik niks meer toevoegen dan een sporadische "Ooh!" en "Aah!".
"OOOOOOOOOOOhhhh en de AAAAAAAAAAAHhhhhhhh...."quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar die zijn ook leuk om te horen![]()
Ik neem aan dat dit slaat op de foto waarop mijn kont te zien is??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:56 schreef Oblivion het volgende:
[..]
"OOOOOOOOOOOhhhh en de AAAAAAAAAAAHhhhhhhh...."![]()
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit slaat op de foto waarop mijn kont te zien is??
Nee man, je mooie krullen....quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit slaat op de foto waarop mijn kont te zien is??
Sorry, kon niet helpen te bedenken dat het niveau aan het stijgen wasquote:
Eruitbikken en nieuw erindrukken, gewoon met den duim. Uit laten harden overschilderen et voila.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik neem aan dat dit stopverf is?? Ik heb daar dus nooit mee gewerkt. Dus hoe pak ik dit aan??
Eerst de oude stopverf verwijderen lijkt me. Nou, da's niet zo'n probleem; een beetje schudden met de deur, en het valt er zo af
Maar wat dan?? Nieuwe stopverf?? En hoe verwerk ik dat??
Ik hoop dat iemand tips heeft.., en het liefst binnen een uurtje![]()
ondertussen ga ik kijken of ik iets uit de googlehoed kan toveren..
Ja, misschien zou ik wel met glaslatjes kunnen werken, maar dat wil ik nietquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:21 schreef Rewimo het volgende:
Ohhh, ahhhh
Als het stopverf is, moet je dat makkelijk kunnen zien als er een stukje afbreekt. Dan hou je een soort grijzig driehoekje over. Hoe je nieuwe stopverf er weer in krijgt weet ik niet precies (weleens gezien als kind), maar volgens mij is het vrij dik en kneedbaar. Kun je niet gewoon met glaslatjes werken in plaats van stopverf?
chocolade-geur??quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:29 schreef Rewimo het volgende:
Smeren maar danIk meen me te herinneren dat stopverf een heel specifiek geurtje heeft, best lekker eigenlijk.
Nu ja, "niet heel ver"... Het is in Brabant, dat klopt. Maar van oost naar west Brabant is nog altijd een klein uurtje rijdenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:50 schreef Marsepein het volgende:
Ehh, AR, wat vindt je van onze meet: Welkom Conflict en Marsepein K&W MEET! Volgens mij niet heel ver bij jou vandaan.
Je mag komen hoor
Geen punt, misschien zeggen mag, tot 24-8-2006 23:59. Dan moet er een ja of een nee in het meet topic staanquote:Op donderdag 17 augustus 2006 06:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, "niet heel ver"... Het is in Brabant, dat klopt. Maar van oost naar west Brabant is nog altijd een klein uurtje rijden
Maar de meet klinkt leuk
Bij de laatste meet werd er nogal moeilijk gedaan als je 'misschien' zei, maar ik ga stiekem toch misschien zeggen, want ik weet het gewoon nog niet...
ik weet nog niet eens wat ik bv morgen ga doen, laat staan over 9 dagen
Gezellig AR als je zou komenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 06:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, "niet heel ver"... Het is in Brabant, dat klopt. Maar van oost naar west Brabant is nog altijd een klein uurtje rijden
Maar de meet klinkt leuk
Bij de laatste meet werd er nogal moeilijk gedaan als je 'misschien' zei, maar ik ga stiekem toch misschien zeggen, want ik weet het gewoon nog niet...
ik weet nog niet eens wat ik bv morgen ga doen, laat staan over 9 dagen
Ho .... tot 23-8-2006 23:59 kun je je opgeven .... sorry.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 07:16 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Geen punt, misschien zeggen mag, tot 24-8-2006 23:59. Dan moet er een ja of een nee in het meet topic staan![]()
Het is goed dat ik zat toen ik het lasquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 07:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Had ik trouwens al het wereldschokkende nieuws verteld dat ik een IKEA-lamp gekocht heb??
Weliswaar van de rommelmarkt, maar schokkend is het nog steeds
Ik geloof het niet! Ik weiger...quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 07:54 schreef Marsepein het volgende:
Het is goed dat ik zat toen ik het las![]()
AR en Ikea komen nader tot elkaar
Ik zie het zo voor me!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 07:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Had ik trouwens al het wereldschokkende nieuws verteld dat ik een IKEA-lamp gekocht heb??
Weliswaar van de rommelmarkt, maar schokkend is het nog steeds
Je zou in TTK moeten komen schrijven!!!quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 08:19 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik zie het zo voor me!
Helemaal blij naar huis met wonderschone lampvoor een prikkie.
Draait peertje erin, ziet glimmend stickertje, knippert met ogen, zet leesbril op, kijkt nog eens...
Ja het staat er echt: I K E A![]()
Schuift het stuk onverlaat geschrokkenvan zich af, overweegt onmiddelijke overgave aan prullenbak...
Komt tijdig tot inkeer, en besluit het eerlijk op te biechten op Fok om subtiel te peilen hoe erg het is om toe te geven aan Ikea![]()
Beoordel hem op zijn karakter, niet op zijn afkomst, dat zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 08:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Maar zo is het niet helemaal gegaan. Ik zag het stickertje al voordat ik hem kocht. Maar ik besloot hem, ondanks zijn afkomst, toch niet te verstoten.
Want zo ben ik niet
Wel leuk zo met die klokkenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Binnen heb ik niet veel meer geklust, behalve dan 2 klokken ietwat aangepast, en opgehangen:
[afbeelding]
Oh, onder de kleine wijzer van de rechter klok staat natuurlijk een i.
Maar nu het niet regent ben ik druk bezig met het schilderen van de andere (stenen) schuur. Niet het steen zelf natuurlijk, maar de houten delen, waaronder dus ook de deur.
De oude stopverf is verwijdert, en alles staat nu 2x in de grondverf. Nu wordt het tijd voor een kleurtje
oh jaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 00:40 schreef Marsepein het volgende:
Hee AR, leuk idee die klokken! Ziet er ook goed uit.
Kun je nog snel iets laten weten in ons Welkom Conflict en Marsepein K&W MEET! topic?
Ze zijn van Leen Bakkerquote:
oh wat slim !quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/898064/2/50#41128005]donderdag 24 augustus 2006
+ een veeltje stickers
Hoogeveen had idd moeilijker geweestquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:15 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed dat je in een stad met maar 3 letters bent gaan wonen
idd die zijn echt geweldigquote:
Met een blikken harmonie orkest erin?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik ga zo naar m'n oma toe, en onderweg wordt een regenton opgehaald (voor 10 euro)
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:26 schreef wonderer het volgende:
[..]
Met een blikken harmonie orkest erin?
Uhmm ja, de keuken is uitgesteld denk ikquote:Op zondag 1 oktober 2006 23:32 schreef Macka66 het volgende:
tvp, hier namelijk ook geen noemenswaardig budget om te klussen. AR,ik ben vooral benieuwd hoe je keuken uiteindelijk zal worden!
Ben benieuwd hoeveel water er nu in de ton zit na alle regen die er vandaag in Oss gevallen isquote:Op woensdag 27 september 2006 20:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
De regenton is ook geinstalleerd. Alleen sinds ik dat gedaan heb (een week of 3, 4 geleden) is hier niet meer dan een paar mm regen gevallen
Maarja, er zal snel wel regen vallen zodat er ook eens wat water in de ton komt
Geeft niks, ik ben een geduldig tiepjequote:Op maandag 2 oktober 2006 08:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Uhmm ja, de keuken is uitgesteld denk ik
Hij is volquote:Op maandag 2 oktober 2006 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel water er nu in de ton zit na alle regen die er vandaag in Oss gevallen is![]()
Hoera! Toilet er mee spoelen, plantjes water geven!quote:
Ik ken datquote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik moet hier trouwens weer eens wat foto's gaan plaatsen. Het loopt nu wel erg achter
Dat mocht ook wel met al die regen die er gevallen isquote:
het is ochtendquote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb de nieuwe oude kachel!! En hij is moooooiii!!!![]()
Vanavond, als ik naar het theater ben, gaat m'n vader hem installeren (loodgieterwerk begin ik niet aan).
Dus morgen ochtend kunnen er foto's gemaakt, en dan ook hier geplaatst worden
Klopt!!!quote:
Kom je dan samen met mij voor de kachel zitten??quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:24 schreef Augustina het volgende:
Je zou er zin aan de winter van krijgen.
Oh AR, wat ben je romantisch.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:03 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Kom je dan samen met mij voor de kachel zitten??![]()
ik zorg voor de melk, zorg jij voor een berenvel??
Hij is iets minder diep, en een stukje smaller. En dat scheelt al een hoop.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 21:03 schreef AnneX het volgende:
hij is mooi hoor AR !
En ziet er ook minder diep en pompeus uit dan de vorige.
Klopt dat?
Dan nu de bijbehorende foto'squote:Op maandag 2 oktober 2006 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel water er nu in de ton zit na alle regen die er vandaag in Oss gevallen is![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |