wat dacht je van 't benzine-verbruik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraagje wat ik nergens kan vinden
De DAF YP-104, de DAF YP-408 en de DAF YA-328 lijken mij uitermate puike auto's om die PC-Hoofttractors eens even een poepie te laten ruiken, maar nu vroeg ik mij zo eens af: Wat doen deze dingen op kenteken en rijbewijs?
Kun je een YP-104 bij de domeinen kopen, strippen, en op klein rijbewijs rijden? En de YP-408, de mini-tank, wat doet dat qua rijbewijs?
Wegenbelasting is vast onbetaalbaar (als het geen oldtimer is), maar dat kan ik voor lief nemen
Ouwe Dafjes zijn tof
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Massa ledig voertuig 6.120 kg
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Massa ledig voertuig 3.196 kg
Cool logo trouwens
[afbeelding]
De YA-66 is een homobakquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:14 schreef mdeen het volgende:
Massa ledig voertuig is niet zo interessant. Je kunt best een auto leeg 2 ton hebben maar wel rijbewijs C nodig. Maximum massa is waar je naar moet kijken.
Die YA-126 heeft een maximum massa van 3500 kg, dus dat mag met rijbewijs B.
Misschien dat een YA-66 wat voor je is![]()
Hey, die ya-126 zie ik ook altijd staan diezelfde locatie (veerkade). Rijdt hij nog?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Cool logo trouwens
[afbeelding]
ik neem aan van wel, want ik heb op andere site een foto van dat ding gezien van een maandje ouder dat 'ie op een andere locatie daar in de buurt staatquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:30 schreef HansU het volgende:
[..]
Hey, die ya-126 zie ik ook altijd staan diezelfde locatie (veerkade). Rijdt hij nog?
Moet je alleen weten wat die hokken wegen zonder bepantsering.quote:uit: Rijbewijsreglement (http://www.tdekkers.nl/rr.htm)
1. Rijbewijzen worden afgegeven voor het besturen van de volgende categorieën van motorrijtuigen:
b. motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);
3. In afwijking van het eerste lid worden motorrijtuigen, ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, waarvan de toegestane maximum massa als gevolg van een aan het voertuig aangebrachte bepantsering meer dan 3500 kg bedraagt, begrepen onder de rijbewijscategorie B.
Volgens mij nog duurder dan een B-rijbewijsjequote:Op zondag 13 augustus 2006 22:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik ga ff een C-bewijsje halen denk ik!
Wat kost dat ongeveer?.
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens mij nog duurder dan een B-rijbewijsje
In het leger is het gratis.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!.
Ongeveer 3 mille.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!.
Zoek eens naar "YA 126" , zonder streepje, dan krijg je er nog veel meer!quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Op marktplaats staat iig YA-126 voor 5000 euro, te doen lijkt me, je krijgt er een aanhanger bij cadeau, voor et geval dat je op vakantie gaat
Vroeger wel ja...quote:
hey die middelste ya126 had zown man hier in de buurt ook altijd, hij karde er gewoon flink mee door hier door de wijk.. hij had hem gerenoveerd tot ambu,quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Cool logo trouwens
[afbeelding]
Als die afgeschreven zijn, zijn ze echt op... Dan wil je ze echt niet meer...quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:47 schreef Bob-B het volgende:
Ik zoek waar je de huidige afgeschreven G-klasses van het leger kan kopen.
zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelfquote:
Ik herkende ze al ja. En die ander is van mijquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef bas-beest het volgende:
[..]
zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelf
Anyway... @TS, hier staat een YA-328 te koop
Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.quote:Op zondag 3 september 2006 12:25 schreef JoopK het volgende:
Woensdag komt er LPG in dus dan wordt ie ws. zwaarder dan toegestaan maar ja.
Ja, en dan?quote:Op zondag 3 september 2006 13:06 schreef patje74 het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.
Is hij nu al te zwaar of na inbouw van de LPG installatie?quote:Op zondag 3 september 2006 13:16 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, en dan?
Hij is hoe dan ook te zwaar voor z'n kentekenbewijs...
Welk gedeelte snap je dan niet? Ik schrijf alleen dat deze procedure ook wel wordt gebruikt om de belasting te foppen. En dat dat voor jou niet van toepassing is, dat wist ik ook wel.quote:Op zondag 3 september 2006 18:41 schreef JoopK het volgende:
@patje, een YA is 50 jaar oud, dus ik weet niet waar je het over hebt met belasting... ik kreeg van de belastingdienst zo'n mooi documentje van vrijstelling en heb oldtimerverzekering, Mijne is van 1956. Ik neem 85 liter tank, hij zit dan op zich nog wel onder de 3500.
Da's inderdaad niet echt een behoorlijke afstand. Zou je er niet een grotere pot in willen dan? Mijn HY deed zo'n 1 op 5 met wind tegen afgelopen zomer. En ik vond een actiradius van 250Km behoorlijk tegenvallen. Gelukkig kan ze ook op benzine... (ja, ik heb dus een keer zonder LPG gestaan.)quote:Op zondag 3 september 2006 20:49 schreef JoopK het volgende:
niet zo veel, maar ach, dan tank ik vaker1 op 4 rijdt het ding op LPG. ik snapte je wel, maar aangezien topic over die ouwe dafjes gaat hebben we hier altijd te maken met BMP (eerste toelating vanuit dienst domeinen) en wegenbelasting vrijstelling.
Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.quote:Op zondag 3 september 2006 20:55 schreef M.O.D het volgende:
Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om zo een "auto" te kopen?
Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:14 schreef mdeen het volgende:
Massa ledig voertuig is niet zo interessant. Je kunt best een auto leeg 2 ton hebben maar wel rijbewijs C nodig. Maximum massa is waar je naar moet kijken.
Die YA-126 heeft een maximum massa van 3500 kg, dus dat mag met rijbewijs B.
Misschien dat een YA-66 wat voor je is![]()
Doen ze ook vaak met die kleine bakwagens, dan mag je maar een kilo of 500 inladen ofzo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.
Alleen moet je hem dan laten herkeuren op klein rijbewijs, en raak je natuurlijk je laad vermogen kwijt (op schrift).
waarom verschilt dat verbruik?quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:43 schreef JoopK het volgende:
[..]
Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |