abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40798460
ik ben nog chauffeur geweest op de YP-408
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:20:15 #27
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_40803665
Kijk even op de site van Stichting Bravo Compagnie.

Alle voertuigen in de verzameling staan op een burger-kenteken. Wel is soms het laadvermogen beperkt zodat je ze met een B-rijbewijs mag rijden (denk aan een 1-tonner met 100Kg laadvermogen volgens de papieren).
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:47:54 #28
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_40804832
Ik zoek waar je de huidige afgeschreven G-klasses van het leger kan kopen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 20:56:52 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_40807317
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:

[..]

wat dacht je van 't benzine-verbruik?

En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]

Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]

Cool logo trouwens
[afbeelding]
hey die middelste ya126 had zown man hier in de buurt ook altijd, hij karde er gewoon flink mee door hier door de wijk.. hij had hem gerenoveerd tot ambu,
  maandag 14 augustus 2006 @ 22:38:09 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_40811213
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:47 schreef Bob-B het volgende:
Ik zoek waar je de huidige afgeschreven G-klasses van het leger kan kopen.
Als die afgeschreven zijn, zijn ze echt op... Dan wil je ze echt niet meer...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_40814091
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Bekende foto's in dit topic
zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelf

Anyway... @TS, hier staat een YA-328 te koop
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_40824858
Is ook maar 6840 kg

Ben je nou al eens 18 Geqxon?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40828192
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef bas-beest het volgende:

[..]

zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelf

Anyway... @TS, hier staat een YA-328 te koop
Ik herkende ze al ja. En die ander is van mij
pi_41448021
leuk topic, zie ook mijn site http://ya126.jksoft.nl/

ik kreeg die YA126 (met lier) net door de keuring op B rijbewijs (3400 kg dus helaas maar 100kg van de 1000 die ik mag laden).

@TS: die van mij is net twee weken geleden gekeurd, dus eigenlijk is het handiger om 'm als vrachtwagen te keuren, dat doe ik wellicht ook nog eens als ik C rijbewijs heb, maar ja eerste ff tijd en beetje geld sprokkelen. Het is helaas onzin dat omdat het ding standaard 3500kg is hij dus meteen maar op B-rijbewijs mag. Het laatvermogen is nog eens 1000kg normaal dus dat is ongeveer 4500kg. Ik heb voor de keuring een en ander er afgehaald zodat het ding lichter was en eventjes op de weegbrug in de buurt gezet om er zeker van te zijn dat ik ruimte genoeg had, er moest volgens de RDW keurmeester 100kg tussen zitten voor personen en nu mag ik dus volgens kentekenbewijs idd 100kg laden. Woensdag komt er LPG in dus dan wordt ie ws. zwaarder dan toegestaan maar ja.

[ Bericht 61% gewijzigd door JoopK op 03-09-2006 12:31:38 ]
pi_41448595
Maar goed Joop, ik neem aan dat je bij de douane en dergelijke niet op even op een weegbrug moet gaan staan? Tenminste, dat heb ik met caravans e.d. nog nooit gezien...
  zondag 3 september 2006 @ 12:57:41 #36
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_41448703
Paar weken terug nog moeiteloos met een bakwagentje naar Spanje gereden, die achteraf met lading 4,2 ton bleek te wegen .
Terugweg (leeg) waren we wel volstrekt legaal, natuurlijk .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_41448901
quote:
Op zondag 3 september 2006 12:25 schreef JoopK het volgende:
Woensdag komt er LPG in dus dan wordt ie ws. zwaarder dan toegestaan maar ja.
Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.
  zondag 3 september 2006 @ 13:16:37 #38
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41449147
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:06 schreef patje74 het volgende:

[..]

Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.
Ja, en dan?
Hij is hoe dan ook te zwaar voor z'n kentekenbewijs...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41450899
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:16 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, en dan?
Hij is hoe dan ook te zwaar voor z'n kentekenbewijs...
Is hij nu al te zwaar of na inbouw van de LPG installatie?

Na inbouw wordt de wagen namelijk niet gewogen, maar er wordt (ik geloof) 0.8Kg per liter inhoud van de LPG tank bij opgeteld. Dit gewicht komt op het kenteken te staan.
Je zou dus eerst een kleine kunnen plaatsen en als je kenteken binnen is, een grotere plaatsen. Dit gebeurt ook vaak om nog net in een lagere belastingsschaal te kunnen blijven.
pi_41457171
nee, nu is hij net op het randje, met meer dan 100kg gewoon te zwaar, idd zal de garage niet moeilijk doen, maar bij grootscheepse controle wellicht wel problemen. maar goed boeiuh.

@patje, een YA is 50 jaar oud, dus ik weet niet waar je het over hebt met belasting... ik kreeg van de belastingdienst zo'n mooi documentje van vrijstelling en heb oldtimerverzekering, Mijne is van 1956. Ik neem 85 liter tank, hij zit dan op zich nog wel onder de 3500.
pi_41457840
quote:
Op zondag 3 september 2006 18:41 schreef JoopK het volgende:
@patje, een YA is 50 jaar oud, dus ik weet niet waar je het over hebt met belasting... ik kreeg van de belastingdienst zo'n mooi documentje van vrijstelling en heb oldtimerverzekering, Mijne is van 1956. Ik neem 85 liter tank, hij zit dan op zich nog wel onder de 3500.
Welk gedeelte snap je dan niet? Ik schrijf alleen dat deze procedure ook wel wordt gebruikt om de belasting te foppen. En dat dat voor jou niet van toepassing is, dat wist ik ook wel.
Die mooie documentjes ken ik, ik heb er zelf drie van liggen.

Hoeveel kilometer denk je trouwens te kunnen rijden met +/- 68 liter LPG?
pi_41460946
niet zo veel, maar ach, dan tank ik vaker 1 op 4 rijdt het ding op LPG. ik snapte je wel, maar aangezien topic over die ouwe dafjes gaat hebben we hier altijd te maken met BMP (eerste toelating vanuit dienst domeinen) en wegenbelasting vrijstelling.
pi_41461141
Op benzine is het verbruik dacht ik 1 op 3, dus lpg 1 op 2. Dus je zal tussen de 130 en 150 km ver komen op LPG. Dat is niet heel erg ver, maar je zal zou een auto dan ook niet voor dagelijks gebruik nemen. Maar meer voor erbij en dan maakt je km range niet zo heel veel uit. Je moet alleen wel weten waar de LPG tankstations zijn, want je word niet echt vrolijk denk ik als je met dit verbruik op benzine rijdt.
pi_41461183
Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om zo een "auto" te kopen?
pi_41463252
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:49 schreef JoopK het volgende:
niet zo veel, maar ach, dan tank ik vaker 1 op 4 rijdt het ding op LPG. ik snapte je wel, maar aangezien topic over die ouwe dafjes gaat hebben we hier altijd te maken met BMP (eerste toelating vanuit dienst domeinen) en wegenbelasting vrijstelling.
Da's inderdaad niet echt een behoorlijke afstand. Zou je er niet een grotere pot in willen dan? Mijn HY deed zo'n 1 op 5 met wind tegen afgelopen zomer. En ik vond een actiradius van 250Km behoorlijk tegenvallen. Gelukkig kan ze ook op benzine... (ja, ik heb dus een keer zonder LPG gestaan.)

Het ging mij trouwens niet om de wegenbelasting, het ging mij er om dat dit een trukje is om je geregistreerde gewicht lager te krijgen dan het werkelijk is, om zo toch nog zo'n gevaarte te mogen besturen met klein rijbewijs.
Maar mijn welgemeende excussus voor het onvergevelijke zijpad welke ik bewandelde door de wegenbelasting er bij te halen.
pi_41506770
quote:
Op zondag 3 september 2006 20:55 schreef M.O.D het volgende:
Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om zo een "auto" te kopen?
Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:46:06 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41506809
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:14 schreef mdeen het volgende:
Massa ledig voertuig is niet zo interessant. Je kunt best een auto leeg 2 ton hebben maar wel rijbewijs C nodig. Maximum massa is waar je naar moet kijken.

Die YA-126 heeft een maximum massa van 3500 kg, dus dat mag met rijbewijs B.

Misschien dat een YA-66 wat voor je is
Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.
Alleen moet je hem dan laten herkeuren op klein rijbewijs, en raak je natuurlijk je laad vermogen kwijt (op schrift).
pi_41513932
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:46 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.
Alleen moet je hem dan laten herkeuren op klein rijbewijs, en raak je natuurlijk je laad vermogen kwijt (op schrift).
Doen ze ook vaak met die kleine bakwagens, dan mag je maar een kilo of 500 inladen ofzo.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 5 september 2006 @ 13:59:26 #49
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_41514425
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 08:43 schreef JoopK het volgende:

[..]

Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.
waarom verschilt dat verbruik?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_41525173
het gewicht van een radiowagen is hoger door de huif
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')