hey die middelste ya126 had zown man hier in de buurt ook altijd, hij karde er gewoon flink mee door hier door de wijk.. hij had hem gerenoveerd tot ambu,quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Cool logo trouwens
[afbeelding]
Als die afgeschreven zijn, zijn ze echt op... Dan wil je ze echt niet meer...quote:Op maandag 14 augustus 2006 19:47 schreef Bob-B het volgende:
Ik zoek waar je de huidige afgeschreven G-klasses van het leger kan kopen.
zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelfquote:
Ik herkende ze al ja. En die ander is van mijquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:32 schreef bas-beest het volgende:
[..]
zou kunnen... 2 van die ik hier neergezet heb, zijn van mijzelf
Anyway... @TS, hier staat een YA-328 te koop
Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.quote:Op zondag 3 september 2006 12:25 schreef JoopK het volgende:
Woensdag komt er LPG in dus dan wordt ie ws. zwaarder dan toegestaan maar ja.
Ja, en dan?quote:Op zondag 3 september 2006 13:06 schreef patje74 het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor, laat gewoon een kleine tank in bouwen. Eenmaal het aangepaste kentekenbewijs op zak, ben je vrij om de tank te wisselen voor een grote (gebruikte) tank.
Is hij nu al te zwaar of na inbouw van de LPG installatie?quote:Op zondag 3 september 2006 13:16 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, en dan?
Hij is hoe dan ook te zwaar voor z'n kentekenbewijs...
Welk gedeelte snap je dan niet? Ik schrijf alleen dat deze procedure ook wel wordt gebruikt om de belasting te foppen. En dat dat voor jou niet van toepassing is, dat wist ik ook wel.quote:Op zondag 3 september 2006 18:41 schreef JoopK het volgende:
@patje, een YA is 50 jaar oud, dus ik weet niet waar je het over hebt met belasting... ik kreeg van de belastingdienst zo'n mooi documentje van vrijstelling en heb oldtimerverzekering, Mijne is van 1956. Ik neem 85 liter tank, hij zit dan op zich nog wel onder de 3500.
Da's inderdaad niet echt een behoorlijke afstand. Zou je er niet een grotere pot in willen dan? Mijn HY deed zo'n 1 op 5 met wind tegen afgelopen zomer. En ik vond een actiradius van 250Km behoorlijk tegenvallen. Gelukkig kan ze ook op benzine... (ja, ik heb dus een keer zonder LPG gestaan.)quote:Op zondag 3 september 2006 20:49 schreef JoopK het volgende:
niet zo veel, maar ach, dan tank ik vaker1 op 4 rijdt het ding op LPG. ik snapte je wel, maar aangezien topic over die ouwe dafjes gaat hebben we hier altijd te maken met BMP (eerste toelating vanuit dienst domeinen) en wegenbelasting vrijstelling.
Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.quote:Op zondag 3 september 2006 20:55 schreef M.O.D het volgende:
Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om zo een "auto" te kopen?
Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:14 schreef mdeen het volgende:
Massa ledig voertuig is niet zo interessant. Je kunt best een auto leeg 2 ton hebben maar wel rijbewijs C nodig. Maximum massa is waar je naar moet kijken.
Die YA-126 heeft een maximum massa van 3500 kg, dus dat mag met rijbewijs B.
Misschien dat een YA-66 wat voor je is![]()
Doen ze ook vaak met die kleine bakwagens, dan mag je maar een kilo of 500 inladen ofzo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:46 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Al zou je maar 3ton wegen en in totaal voor 5 ton mogen laden mag je hem alsnog met rijbewijs B hebben.
Alleen moet je hem dan laten herkeuren op klein rijbewijs, en raak je natuurlijk je laad vermogen kwijt (op schrift).
waarom verschilt dat verbruik?quote:Op dinsdag 5 september 2006 08:43 schreef JoopK het volgende:
[..]
Verbruik valt nog mee hoor, de radiouitvoering is 1 op 3, de wapendrager in op 4, meestal haalt ie dat op LPG ook als je er niet heel raar mee rijdt. Het is een stoere wagen, je kunt er veel rommel en zo mee vervoeren en lage vaste kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |