wat dacht je van 't benzine-verbruik?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:31 schreef Geqxon het volgende:
Zomaar een vraagje wat ik nergens kan vinden
De DAF YP-104, de DAF YP-408 en de DAF YA-328 lijken mij uitermate puike auto's om die PC-Hoofttractors eens even een poepie te laten ruiken, maar nu vroeg ik mij zo eens af: Wat doen deze dingen op kenteken en rijbewijs?
Kun je een YP-104 bij de domeinen kopen, strippen, en op klein rijbewijs rijden? En de YP-408, de mini-tank, wat doet dat qua rijbewijs?
Wegenbelasting is vast onbetaalbaar (als het geen oldtimer is), maar dat kan ik voor lief nemen
Ouwe Dafjes zijn tof
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Massa ledig voertuig 6.120 kg
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Massa ledig voertuig 3.196 kg
Cool logo trouwens
[afbeelding]
De YA-66 is een homobakquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:14 schreef mdeen het volgende:
Massa ledig voertuig is niet zo interessant. Je kunt best een auto leeg 2 ton hebben maar wel rijbewijs C nodig. Maximum massa is waar je naar moet kijken.
Die YA-126 heeft een maximum massa van 3500 kg, dus dat mag met rijbewijs B.
Misschien dat een YA-66 wat voor je is![]()
Hey, die ya-126 zie ik ook altijd staan diezelfde locatie (veerkade). Rijdt hij nog?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wat dacht je van 't benzine-verbruik?
En ik denk idd. niet dat je een YA-328 op een B-rijbewijs kan rijden...
[afbeelding]
Misschien dat je een eind komt met een YA-126
[afbeelding]
Cool logo trouwens
[afbeelding]
ik neem aan van wel, want ik heb op andere site een foto van dat ding gezien van een maandje ouder dat 'ie op een andere locatie daar in de buurt staatquote:Op zondag 13 augustus 2006 00:30 schreef HansU het volgende:
[..]
Hey, die ya-126 zie ik ook altijd staan diezelfde locatie (veerkade). Rijdt hij nog?
Moet je alleen weten wat die hokken wegen zonder bepantsering.quote:uit: Rijbewijsreglement (http://www.tdekkers.nl/rr.htm)
1. Rijbewijzen worden afgegeven voor het besturen van de volgende categorieën van motorrijtuigen:
b. motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);
3. In afwijking van het eerste lid worden motorrijtuigen, ingericht voor het vervoer van ten hoogste 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, waarvan de toegestane maximum massa als gevolg van een aan het voertuig aangebrachte bepantsering meer dan 3500 kg bedraagt, begrepen onder de rijbewijscategorie B.
Volgens mij nog duurder dan een B-rijbewijsjequote:Op zondag 13 augustus 2006 22:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik ga ff een C-bewijsje halen denk ik!
Wat kost dat ongeveer?.
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Volgens mij nog duurder dan een B-rijbewijsje
In het leger is het gratis.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!.
Ongeveer 3 mille.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel...maar moet ik rekenen op 5k, 10k, 20k, 150k, wat ongeveer? Ben gewoon nieuwsgierig!.
Zoek eens naar "YA 126" , zonder streepje, dan krijg je er nog veel meer!quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:06 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Op marktplaats staat iig YA-126 voor 5000 euro, te doen lijkt me, je krijgt er een aanhanger bij cadeau, voor et geval dat je op vakantie gaat
Vroeger wel ja...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |