schooier, ik heb nog wel rijst voor je met bronwater..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:17 schreef freeway het volgende:
oke ik ga t wel proberen, maar als t mislukt heb ik niks te eten![]()
bronwater nog wel, ik heb alleen kraanwaterquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:18 schreef TimC het volgende:
[..]
schooier, ik heb nog wel rijst voor je met bronwater..
Ja idd, al vind ik dat ook smerig. Hetzelfde als een roerei uit de magnetron (quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:13 schreef p-etr-a het volgende:
Beter in de oven.
Ik ben overigens wel benieuwd naar de resultaten! Gaat toch wat sneller als de vetpan aanzetten en wachten tot-ie opgewarmd is (okay, hij hoort altijd warm te zijnquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:22 schreef freeway het volgende:
maar misschien doe ik het wel hierna nog ff in de oven , tis nu in de koekenpan
Mijn theorie tot nu toe is, als ik het in de koekenpan bak wordt het klef en vettig, en daarna in de oven droogt het misschien wat, waardoor ze knapperig wordenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:24 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik ben overigens wel benieuwd naar de resultaten! Gaat toch wat sneller als de vetpan aanzetten en wachten tot-ie opgewarmd is (okay, hij hoort altijd warm te zijn)
Ik ben benieuwd naar het resultaat, sowieso is dat al flink veel werk voor een frietje... Zou ik niet aan begonnen zijn. Wat dat betreft petje af.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:25 schreef freeway het volgende:
[..]
Mijn theorie tot nu toe is, als ik het in de koekenpan bak wordt het klef en vettig, en daarna in de oven droogt het misschien wat, waardoor ze knapperig worden![]()
straks zal ik het weten..
Zit wat in. Gebakken aardappeltjes worden ook altijd wat vettig en klef, terwijl gefrituurde kleine ronde aardappeltjes die zo'n mooie naam hebben die ik even niet weet wel keinetjes droog en knapperig worden!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:25 schreef freeway het volgende:
[..]
Mijn theorie tot nu toe is, als ik het in de koekenpan bak wordt het klef en vettig, en daarna in de oven droogt het misschien wat, waardoor ze knapperig worden![]()
straks zal ik het weten..
wat voor olie (had ik erin moeten doen)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:30 schreef ChrisJX het volgende:
Olie erin en heeeeel warm laten worden. Frietjes erin en deksel erop.
Lijkt me.
Veel saus erbij en vullen doet 't vast wel.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:32 schreef Pranfeuri het volgende:
volgens mij gaat dat voor geen meter smaken
Zonnebloemolie werkt met frikandellen op die manier prima.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:34 schreef freeway het volgende:
[..]
wat voor olie (had ik erin moeten doen)
we hebben niet meer zoveel te eten in huis.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:48 schreef caradoc het volgende:
eet boterhammen, iets gezonder en lekkerder, mits goed belegd.
Slap? Niet gaar?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:45 schreef freeway het volgende:
Met wat meer zout en saus dan normaal heb ik het opgegeten, Maar lekker was t niet
Hmmja, je kan ook naar de lokale patatboer gaan maar dat kost wel rond de 2, 50. Nou ja, ik wens je succes met je 'friet in koekenpan' projectquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:49 schreef freeway het volgende:
[..]
we hebben niet meer zoveel te eten in huis.
Ik weet nog dat ik naar de frietboer ging en voor 2,50 een frietje haalde. Gulden.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:52 schreef caradoc het volgende:
[..]
Hmmja, je kan ook naar de lokale patatboer gaan maar dat kost wel rond de 2, 50. Nou ja, ik wens je succes met je 'friet in koekenpan' project![]()
De boter die ik gebruikte verpeste de smaak, en het was hard van buiten en aardappel zacht van binnen, en het smaakte n beetje verbrand.quote:
Niet echtquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:52 schreef caradoc het volgende:
[..]
Hmmja, je kan ook naar de lokale patatboer gaan maar dat kost wel rond de 2, 50. Nou ja, ik wens je succes met je 'friet in koekenpan' project![]()
*edit* zie dat het niet heeft gesmaakt .... hmmja, maar de honger trek is wel weg?
Vroeger kwam er in Ridderkerk altijd een Belgische ijscoman. Voor één gulden vijftig gaf die vent bijna een halve bak ijs op een wafel. Aaah vroegerquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik naar de frietboer ging en voor 2,50 een frietje haalde. Gulden.
Of een gezinszak waar we met z'n 4en goed van konden eten (okay, toen was ik nog wat kleiner, dus at ik wat minder) voor 3 hele guldens.
In welk gehucht leef jij dan? Hier zijn ze minstens tot twaalf uur open en zelfs een zaak tot drie uur (die nog brengt ook!)quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:58 schreef freeway het volgende:
[..]
Niet echt, de snackbar is dicht hé
haha, hierzo tot 10 uur, ik had wel naar macdonalds kunnen gaan maar had geen zin om weer 20 min te rijdenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:58 schreef caradoc het volgende:
[..]
Vroeger kwam er in Ridderkerk altijd een Belgische ijscoman. Voor één gulden vijftig gaf die vent bijna een halve bak ijs op een wafel. Aaah vroeger![]()
[..]
In welk gehucht leef jij dan? Hier zijn ze minstens tot twaalf uur open en zelfs een zaak tot drie uur (die nog brengt ook!)
volgens mij komen die hier niet, ik woon niet in de stad hoorquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:01 schreef veldmuis het volgende:
Gewoon een shoarmaboer bellen de volgende keer. Die hebben wel friet!
Loopt er ook niets te eten rond op 't erf?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:02 schreef freeway het volgende:
[..]
volgens mij komen die hier niet, ik woon niet in de stad hoor
haha, nee ookal niet, we hebben wel een "normale"woning hoor, we hebben geen boederiequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:03 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Loopt er ook niets te eten rond op 't erf?![]()
Da's een redelijk rampzalige situatie dan, het is nog nieteens zondag.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:04 schreef freeway het volgende:
[..]
haha, nee ookal niet, we hebben wel een "normale"woning hoor, we hebben geen boederie![]()
Ik heb het toch allang opgegeten!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:11 schreef davey579 het volgende:
Zit de patat ondertussen al in de koekenpan? Ben benieuwd naar het resultaat. En foto's wil zien uiteraard.
Ken je static?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:11 schreef davey579 het volgende:
Zit de patat ondertussen al in de koekenpan? Ben benieuwd naar het resultaat. En foto's wil zien uiteraard.
Oquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 23:12 schreef freeway het volgende:
[..]
Ik heb het toch allang opgegeten!
Euh, nee?quote:
En eigenlijk een ander soort pan. Hoe noem je zo'n ding, het is geen koekenpan maar een, ehm, pan. Je weet wel, zo'n ding waarin je aardappeltjes ook kan koken.quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:28 schreef Jordy-B het volgende:
kan wel... gewoon wat jonkel zegt: een boel olie (frituur of zonnebloem) in de koekenpan en gewoon frituren.
Wel zorgen dat je een passende deksel hebt voor de pan, als voorzorgsmaatregel voor vlam in de pan.
moeje dan pan eerst goed heet laten worden.... en goed bakken!quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:28 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Zit wat in. Gebakken aardappeltjes worden ook altijd wat vettig en klef,
dan was je olie niet goed heet!quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:25 schreef MissX het volgende:
ik vond het echt niet te eten. Het werd maar een soppige bende.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |