Zou ik niet doen. Je gaat bij dit soort lenzen altijd ergens iets toegeven in kwaliteit. Hij zal nooit scherp zijn op zowel 18 als 200 mmquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:08 schreef kesj het volgende:
En wat dacht je van deze? De Tamron 18-200.
Heeft die iets zoals IS?
http://www.cameraland.nl/(...)mit,20/limitstart,0/
Dat laatste zou ik je zeker aanradenquote:There's no such thing as a free lunch and the Tamron is no exception here. The extreme zoom range combined with the small lens dimensions comes at cost of some compromises. One is the rather slow max. aperture which limits the creative potential regarding shallow depth-of-field and the other compromise is, naturally, optical quality. In absolute terms the lens shows rather extreme distortions at the 18mm and vignetting as well as border quality don't impress either. The latter is also true for the 200mm setting. Nonetheless the lens is capable to deliver decent quality images under controlled conditions - reads: f/8 (see also the sample shots). In the field the Tamron AF 18-200mm XR felt far more convincing than the Sigma AF 18-200mm DC thanks to a decent AF performance so if it has to be such an extreme zoom lens the Tamron is the better bet. For critical applications you should consider to split the zoom range into at least two lenses though.
Ik zou toch gaan voor de Sigma 70-300 APO DG Macro ... Dan mis je 15 mm, maar of je dat écht gaat missen ...? Je hebt dan een kwalitatief prima lens en bent ook nog 100 euro goedkoper uit dan die 300 euro. Kun je daarvoor mooi die mega-scherpe 50 mm f/1,8 kopen. Lichtsterk en daardoor ideaal voor binnenopnames of andere low-light-situatiesquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:22 schreef kesj het volgende:
Lastig allemaal zeg... Ben pas sinds kort bezig met fotografie. Hoef (nog) geen superdeluxe lens.
Maar wel iets met een bereik tot 200, die (redelijk tot goed) aansluit op mijn huidige 18-55 lens. En dan het liefst met IS.
Rond de 300 euro heb ik er wel voor over. Wat adviseer jij me?
Maar waarom de Sigma 70-300 en niet de 55-200?quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik zou toch gaan voor de Sigma 70-300 APO DG Macro ... Dan mis je 15 mm, maar of je dat écht gaat missen ...? Je hebt dan een kwalitatief prima lens en bent ook nog 100 euro goedkoper uit dan die 300 euro. Kun je daarvoor mooi die mega-scherpe 50 mm f/1,8 kopen. Lichtsterk en daardoor ideaal voor binnenopnames of andere low-light-situaties.
Prijs/kwaliteit en meer zoom. Liever meer zoom dan dat de lens exact aansluit op de lens die je al hebt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:33 schreef kesj het volgende:
[..]
Maar waarom de Sigma 70-300 en niet de 55-200?
Jullie hebben me overtuigd. Ik ga voor de Sigma 70-300. Hopen dat Cameraland in Alkmaar hem op voorraad heeft. Kan ik dalijk lekker aan de gang.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:33 schreef elcastel het volgende:
Het gat tussen 50/55 en 70 is inderdaad wel te verwaarlozen, daar zou ik persoonlijk niet op letten. Voor de rest is de mate van zoom (rond de 4x) nagenoeg gelijk bij beide lenzen, wat de 300 wél heeft is een groter bereik.
300 mm uit de hand ? .... hm, vind ik nog best wel lastig ..quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:36 schreef Kremers het volgende:
Um, 300mm uit de hand schieten moet al geen probleem zijnTenzij er te weinig licht aanwezig is.
Bij konijnenberg zijn prijzen incl. BTW. En daar kost die lens ook 'gewoon' 1195 euro, net als bij andere shops.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:18 schreef ..zapper het volgende:
Ik wil de Canon 24-70mm f/2.8L bij elkaar gaan sparen, kan iemand mij uitleggen waarom deze bij Konijnenberg 200 euro goedkoper is dan waar elders dan ook? Of zijn het prijzen exclusief BTW op hun site, zoals ook bij Calumet? Heeft iemand toevallig nog zo'n lens tweedehands te koop of tips waar ik tweedehands kan zoeken?
quote:The Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L proved to be a worthy representative of the pro grade lens league ... if you can get a good sample. During the last half year three lenses has seen the lab and all exhibited some kind of optical flaws which is disappointing especially for a lens of this price class. Assuming you get a good sample there're really few things to complain about - the relatively high chromatic aberrations at 24mm maybe. Other than that the quality is very high. The build quality is superb with only the reverse zoom extension as a minor downside.
At the end of the day the 24-70mm range is not all that attractive on APS-C DSLRs (39-112mm) and regarding the similar performance of the EF 17-40mm f/4L there may be a few question marks whether the extra bucks are worth the effort. That said it's still a great lens in its range.
Ah, owkeequote:Op zaterdag 2 september 2006 17:38 schreef ..zapper het volgende:
Ik koos bewust voor de range en de f/2.8, en later kan ik er dan de 70-200mm bijsparen, of wellicht dat ik toch voor vaste brandpuntsafstand lenzen ga. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Voor de 50mm f/1,8 betaal je 90 euro en lijkt me een prima en vooral lichtsterke portretlens:quote:Op zondag 3 september 2006 12:21 schreef Ynske het volgende:
Na dit weekend mijn verjaardag gevierd te hebben en goed gesponserd te zijn voor de aanschaf van een nieuwe lens voor op mijn camera ben ik nu eens rond gaan kijken.
Ik wil graag een goede portretlens hebben, de twijfel, moet ik dan een 100mm hebben of toch een 50mm?
en de lichtsterkte? ik dacht in de richting van 1.8 (maar zag alleen een 2.0 100mm)
ik heb een canon 350D, waarbij ik de kitlens (18-55) en een sigma (70-300) heb.
Welke tips hebben jullie voor me? Is het beter om door te sparen voor een originele Canon, of zou een Sigma, Tamron of Tokina (geloof ik) ook al goed zijn?
Maar de resultaten van de 100mm f/2 mét USM zijn ook niet verkeerd. Wordt een klassieke portretlens genoemd. Maar is natuurlijk wel zo'n 5 keer zo duur als de 50mm f/1,8quote:Within the scope of this test we've used an EOS 350D so the field-of-view resembles a 80mm lens here which qualifies it as an interesting portrait lens besides other purposes such as low-light photography.
Ligt er dus helemaal aan wat je wil uitgevenquote:The Canon EF 100mm f/2.0 USM Lens is a very good lens at a very good price.
f/2.8 is toch minder lichtgevoellig dan de f/1.8/2.0?quote:Op zondag 3 september 2006 12:47 schreef Kremers het volgende:
Dan zou je ook de EF-100mm Macro f/2.8 kunnen overwegenDing heet dan wel macro, maar Canon heeft hem ontwikkeld voor meer dan dat, o.a. voor portretfotografie. Dit ook door een max. diafragma van f/2.8, welke meestal op portret foto's gebruikt wordt.
Moet ie persé van alle moderne snufjes voorzien zijn? Als je een lens met een iets mindere ergonomie voor lief neemt moet je eens kijken naar de Jupiter J9. Prima portretlens voor een belachelijke prijs (tussen de 15 en de 90 Euro, afhankelijk van leverancier). De J9 is een 2.0/85.quote:Op zondag 3 september 2006 12:21 schreef Ynske het volgende:
Na dit weekend mijn verjaardag gevierd te hebben en goed gesponserd te zijn voor de aanschaf van een nieuwe lens voor op mijn camera ben ik nu eens rond gaan kijken.
Ik wil graag een goede portretlens hebben, de twijfel, moet ik dan een 100mm hebben of toch een 50mm?
en de lichtsterkte? ik dacht in de richting van 1.8 (maar zag alleen een 2.0 100mm)
ik heb een canon 350D, waarbij ik de kitlens (18-55) en een sigma (70-300) heb.
Welke tips hebben jullie voor me? Is het beter om door te sparen voor een originele Canon, of zou een Sigma, Tamron of Tokina (geloof ik) ook al goed zijn?
welke moderne snufjes bedoel je?quote:Op zondag 3 september 2006 12:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Moet ie persé van alle moderne snufjes voorzien zijn? Als je een lens met een iets mindere ergonomie voor lief neemt moet je eens kijken naar de Jupiter J9. Prima portretlens voor een belachelijke prijs (tussen de 15 en de 90 Euro, afhankelijk van leverancier). De J9 is een 2.0/85.
De Juipter is een manual focus lens. Verder moet je je diafragma gewoon handmatig instellen, via de ouderwetse pre-set methode. Vooral als je met (vrijwel) open diafragma werkt is dat geen enkel punt. Lichtmeting hangt een beetje af van de camera die je hebt. Met Pentax en voor zover ik weet Canon doet ie 't gewoon met diafragmavoorkeuze. Bij Nikon doet de lichtmeter 't alleen vanaf de D200.quote:Op zondag 3 september 2006 12:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke moderne snufjes bedoel je?
ik wil graag een lens die goed functioneerd, fijn in gebruik is en geen kilo's weegt
ik weet niet echt of UMS perse nodig is, maar dat kun je ook weer met filters opvangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |