Christ dat is ook een patalogisch geval die Netanyahu.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Het schijnt Netanyahu ook niets te interesseren..![]()
Ze zijn gek. Dat ze het in de westerse pers proberen te verkopen als "Hezbollah's schuld" is één, maar verwachten dat de Libanezen nu plots vergeten wie hun land kapot heeft gemaakt is geschift.quote:
Just before the ceasefire took hold, fighter jets also dropped leaflets over Beirut blaming Hezbollah and its Iranian and Syrian "masters" for the destruction in Lebanon and warning that Israel would respond to any new attack.
"To the Lebanese citizens of Lebanon: Hezbollah which is serving its Iranian and Syrian masters has led you to the edge of the abyss," said one of the flyers.
"With its isolationist, reckless and false policy, Hezbollah has brought you many achievements: destruction, displacement and death," said the leaflet, dropped about two hours before battles were due to stop at 0500 GMT.
"Can you pay this price a second time? Know that the Israeli Defense Forces will return and work with the required force against any terrorist act that will be launched from Lebanon to harm the state of Israel," it said.
Another leaflet showed Hezbollah chief Hassan Nasrallah building a sand castle threatened by a huge wave.
The Daily Star
quote:Residents of the capital and displaced people from the south were seen tearing up the leaflets and garbage workers were picking them up from the streets, an AFP correspondent said.
The Lebanese army opened fire with anti-aircraft batteries as the Israeli war planes were letting the leaflets fly.
Als Israël zich terugtrekt, Hezbollah het zuiden weer onder controle heeft en die VN-troepen machteloos zijn, als ze al aanwezig zijn, en tegelijkertijd zijn die twee soldaten nog niet vrij of geruild tegen Libanese gevangenen, en dit lijkt mij eerlijk gezegd geen onwaarschijnlijk scenario, dan denk ik dat het een gigantische misstap zal blijken te zijn geweest van Olmert en is Netanyahu binnenkort de nieuwe minister-president van Israël, dat daarna natuurlijk meteen Libanon weer binnenvalt, om "de klus te klaren".quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Christ dat is ook een patalogisch geval die Netanyahu.
Hij zal wel balen dat het Olmert niet zijn kop heeft gekost. Nog niet tenminste.
Lighten up. Ik mag je graag als sparring partner.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:02 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus Christus, vent, ga even leren... nou ja, laat ook maar. Het heeft toch geen zin.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:07 schreef klez het volgende:
[..]
Lighten up. Ik mag je graag als sparring partner.
ach ja, sommigen denken dat de bevolking nu massaal Hizbollah de schuld gaat geven.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:03 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Christ dat is ook een patalogisch geval die Netanyahu.
Hij zal wel balen dat het Olmert niet zijn kop heeft gekost. Nog niet tenminste.
Echt, die lui leven in een compleet andere realiteit.
Hebben ze net een dikke duizend uitgemoord en het halve land verwoest
[..]
Ze zijn gek. Dat ze het in de westerse pers proberen te verkopen als "Hezbollah's schuld" is één, maar verwachten dat de Libanezen nu plots vergeten wie hun land kapot heeft gemaakt is geschift.
[..]
Dat is reeel als de UN het nu af laat weten.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als Israël zich terugtrekt, Hezbollah het zuiden weer onder controle heeft en die VN-troepen machteloos zijn, als ze al aanwezig zijn, en tegelijkertijd zijn die twee soldaten nog niet vrij of geruild tegen Libanese gevangenen, en dit lijkt mij eerlijk gezegd geen onwaarschijnlijk scenario, dan denk ik dat het een gigantische misstap zal blijken te zijn geweest van Olmert en is Netanyahu binnenkort de nieuwe minister-president van Israël, dat daarna natuurlijk meteen Libanon weer binnenvalt, om "de klus te klaren".
quote:Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken zei maandag dat zijn land erin is geslaagd Hezbollah onder internationaal toezicht te plaatsen. ‘Het diplomatieke voordeel is aan onze kant, omdat Hezbollah zich onder de microscoop van de internationale gemeenschap bevindt. Politiek en militair gezien kan Hezbollah in Libanon niet langer doen wat zij wil.’
Of geen zin hebben, ineffectief blijken, niets voorstellen. Die hele resolutie is leuk en het voornemen fantastisch, maar ik moet het nog in de praktijk zien gebeuren. Maar Israël heeft gelijk dat door deze oorlog er wel aandacht is voor Libanon en Hezbollah en dat zonder die oorlog er niet gepraat zou worden over een internationale troepenmacht.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:10 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is reeel als de UN het nu af laat weten.
op zich wel waar natuurlijkquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:10 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is reeel als de UN het nu af laat weten.
Deze visie is overigens net zo valide:
[..]
beetje omslachtige manier om dat voor mekaar te krijgen!quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of geen zin hebben, ineffectief blijken, niets voorstellen. Die hele resolutie is leuk en het voornemen fantastisch, maar ik moet het nog in de praktijk zien gebeuren. Maar Israël heeft gelijk dat door deze oorlog er wel aandacht is voor Libanon en Hezbollah en dat zonder die oorlog er niet gepraat zou worden over een internationale troepenmacht.
Intern is er grote verdeeldheid.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:07 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als Israël zich terugtrekt, Hezbollah het zuiden weer onder controle heeft en die VN-troepen machteloos zijn, als ze al aanwezig zijn, en tegelijkertijd zijn die twee soldaten nog niet vrij of geruild tegen Libanese gevangenen, en dit lijkt mij eerlijk gezegd geen onwaarschijnlijk scenario, dan denk ik dat het een gigantische misstap zal blijken te zijn geweest van Olmert en is Netanyahu binnenkort de nieuwe minister-president van Israël, dat daarna natuurlijk meteen Libanon weer binnenvalt, om "de klus te klaren".
Ja, daar ben ik het natuurlijk mee eens. Duizenden onschuldige levens verwoesten om eens gezellig te praten over Hezbollah, is omslachtig en verwerpelijk, maar het is overduidelijk een poging om achteraf, nu Hezbollah niet ontwapend is, nog steeds raketten afschiet en die twee militairen niet bevrijd heeft, toch nog de illusie van een overwinning te creëeren.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
beetje omslachtige manier om dat voor mekaar te krijgen!
als dat de bedoeling was van de hele operatie dan hadden ze de veiligheidsraad via de VS laten weten dat als er nix aan Hezbollah gedaan worden Israel het zelf wel zou doen binnen 10 dagen
Mwah, er komt nu een degelijke internationale troepenmacht die Hezbollah moet gaan ontwapenen. Een resolutie waar óók Libanon zich aan verbindt. Aardige score voor Israel dacht ik zo.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het natuurlijk mee eens. Duizenden onschuldige levens verwoesten om eens gezellig te praten over Hezbollah, is omslachtig en verwerpelijk, maar het is overduidelijk een poging om achteraf, nu Hezbollah niet ontwapend is, nog steeds raketten afschiet en die twee militairen niet bevrijd heeft, toch nog de illusie van een overwinning te creëeren.
Wat heeft Hizbollah te verliezen dan? Dat ze als "terreur organisatie" bestempeld gaan worden? Dat Israel even langs komt om de boel plat te gooien?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:10 schreef klez het volgende:
[..]
Een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken zei maandag dat zijn land erin is geslaagd Hezbollah onder internationaal toezicht te plaatsen. ‘Het diplomatieke voordeel is aan onze kant, omdat Hezbollah zich onder de microscoop van de internationale gemeenschap bevindt. Politiek en militair gezien kan Hezbollah in Libanon niet langer doen wat zij wil.’
als het die troepenmacht lukt wel jaquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, er komt nu een degelijke internationale troepenmacht die Hezbollah moet gaan ontwapenen. Een resolutie waar óók Libanon zich aan verbindt. Aardige score voor Israel dacht ik zo.
Dat zeg ik: laat dat éérst maar eens gebeuren. Een velletje papier met voornemens en wat lieve woorden maken het nog geen realiteit. Die ontwapening was twee jaar geleden immers al geregeld en nu, nu is Hezbollah er nog steeds, bewapend en de regering doet niets en kan niets doen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, er komt nu een degelijke internationale troepenmacht die Hezbollah moet gaan ontwapenen. Een resolutie waar óók Libanon zich aan verbindt. Aardige score voor Israel dacht ik zo.
Zoals het er nu uitziet komen in die VN troepenmacht Franse, Zweedse, Duitse en Turkse soldaten (en uit libanon zelf) met een mandaat om Hezbollah aan te pakken, als ze zich niet rustig houden. Dus Hezbollah is straks vleugellam, want ze kunnen natuurlijk niet die internationale troepenmacht aanvalllen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:22 schreef NorthernStar het volgende:
Een internationale troepenmacht gaat niks oplossen zolang het onderliggende probleem blijft.
Hezbollah had tot nu toe alleen te maken met Israel. Dat gaat nu dus anders worden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:27 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wat heeft Hizbollah te verliezen dan? Dat ze als "terreur organisatie" bestempeld gaan worden? Dat Israel even langs komt om de boel plat te gooien?
Dat bedoel ik dus met denken dat het nu wel zal lukken.
Mijn vermoeden is dat de meeste mensen liever geen verwoeste bruggen en huizen meer ziet. Ik denk dat de keuze tussen Hezbollah of vreedzaam een leven opbouwen snel gemaakt is.quote:Het enige dat ze bereiken is dat mensen nog fanatieker en extremistischer worden.
Niet alleen in het Midden-Oosten leven ze graag naast vulkanen, hoor.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:32 schreef Godslasteraar het volgende:
wel geinig al die Libnezen die nu zo snel mogelijk naar hun huizen terug willen, ondaks de risico's en de vraag of deze wapenstilstand lang aanhoudt.
Aanvankelijk begreep ik dat gedrag niet, maar hé, dit is het Midden Oosten, als die mensen niet snel terug zijn wordt wat er nog over is van hun huis geplunderd door de buren en overburen.
rennen jongens!![]()
![]()
Twee jaar geleden was het juist zuiver theorie, een velletje papier. Dit keer is er een stok achter de deur; het Israelische leger in Zuid Libanon.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat zeg ik: laat dat éérst maar eens gebeuren. Een velletje papier met voornemens en wat lieve woorden maken het nog geen realiteit. Die ontwapening was twee jaar geleden immers al geregeld en nu, nu is Hezbollah er nog steeds, bewapend en de regering doet niets en kan niets doen.
De regering zal wel moeten dit keer. Het is óf ontwapenen óf weer Israel die het land aanvalt. Maar inderdaad, het is afwachten of de VN daadwerkelijk iets kan betekenen. Zo niet, dan hebben ze werkelijk alle geloofwaardigeid verloren. Gelukkig hebben we de NAVO nog.quote:Hoe gaat die ontwapening eruit zien? De strijders leveren vriendelijk hun wapens in bij de Verenigde Naties? Hezbollah wil niet ontwapenen, dus moet het gedwongen worden. De regering kan het niet, zonder een zekere burgeroorlog, de Verenigde Naties, de landen die troepen zullen leveren althans, zullen geen zin hebben te geraken in een guerillagevecht met Hezbollah en Israël, nou ja, dat zien we nu.
Die mandaten stelde niks voor, alleen toekijken, nu mogen ze Hezbollah ontwapenen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:31 schreef Monidique het volgende:
Men had ook een mandaat in de jaren tachtig in Libanon en in Somalië. Het zegt niets. Het zijn woorden, het is papier, het zijn voornemens. Wensen. Dromen, zo je wilt.
En dat gaan ze dus niet doen, zonder geweld, en ze willen niet in gevecht raken met Hezbollah, dus het hele feest gaat niet door.quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:35 schreef more het volgende:
[..]
Die mandaten stelde niks voor, alleen toekijken, nu mogen ze Hezbollah ontwapenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |