abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 01:35:51 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40785491
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:21 schreef dancemacabre het volgende:

[..]

Ik sprak nergens van infanterie,
dan heb je het over een oefening

je moet dat dorp toch innemen, dat doe je niet zonder infanterie
quote:
wat de Denen betreft, het bewijs dat de VN kan maar moeizaam.
precies het punt wat ik probeer te maken

dat het een contradictio in terminus is dat is dus gewoon klinkklare onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 14 augustus 2006 @ 08:23:03 #127
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40788057
Blijkbaar heeft Hezbollah zijjn hand flink overspeeld.
quote:
Het moet Nasrallah tevens te denken geven dat volgens een opiniepeiling 51 procent van de shi’itische bevolking in Libanon, zijn achterban, in navolging van de christelijke en Druzische bevolkingsgroepen het optreden van Hezbollah afkeurt.
Heeft iemand hier meer van gezien?
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40788149
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 01:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

goed hoor jij hebt gelijk ... of niet

http://www.milhist.dk/post45/boellebank/boellebank_uk.htm
[..]

tja oorlog is nu eenmaal niet cool

je infanterie zonder tanks dat dorp in laten wandelen is ook geen geweldig idee
9 Fofsorgranaten afgeschoten. Als anderen dat doen is het massavernietiging.
  Moderator maandag 14 augustus 2006 @ 08:57:11 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40788388
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40789264
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 23:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien ben ik niet zo heel slim maar hoe is dat precies een win-win situatie?

ze stoppen nu met een omvangrijke militaire operatie, het is jammer dat CNN niet bij Hezbollah over de vloer komt maar reken maar dat die een flink pak slaag krijgen momenteel. Israel kan daar mee ophouden in de hoop dat de internationale gemeenschap het voor ze oplost, dan winnen ze idd.

maar als het niet blijkt te lukken dan geeft dit Hezbollah een adempauze, kunnen ze hun stellingen weer opbouwen en munitievoorraden bijvullen en begint het hele gedonder weer van voor af aan, dan verliest Israel.

een win-win situatie zou zijn als ze doorgaan met de operatie en Hezbollah totaal van de kaart vegen en ondertussen een stabiel buurland achterlanen
Hoe veel zelfdiscipline denk je dat de Hezbollah heeft? Ik denk dat voor dat de vredesmacht er is, er al weer een paar honderd rakketten zijn afgeschoten..
Israel zit nog met heel veel materieel in dat gebied.. zodra ze aangevallen worden, zullen ze terugslaan. Als Hezbollah stopt, vanwege de VN troepen is het een win (er worden geen militairen ontvoerd en gedood), en als Hezbollah wel opnieuw aanvalt is het ook een win voor Israel, omdat ze gewoon verder kunnen gaan met waar ze gebleven waren. De infrastructuur van Libanon is beoorlijk in puin geschoten.. die versterkingen komen dus mondjesmaat binnen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  † In Memoriam † maandag 14 augustus 2006 @ 10:01:45 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40789367
Vooralsnog is het Israel die doorgaat met vechten en bombarderen ipv de wapenstilstand direct te laten ingaan.
pi_40789886
10:55 Hezbollah circulating pamphlets congratulating Lebanese on winning over Israel (Sky)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40790231
Wow. Dus duizend, tweeduizend mensen zijn dood, Libanon is grotendeels verwoest, Hezbollah geniet ongekende aanzien in het landje aan de Middellandse Zee en de rest van de Arabische wereld, Israël blijkt zwak te zijn, in de ogen van z'n vijanden, de twee militairen zijn niet terug en wij, Amerika, Europa en het Westen in het algemeen, hebben weer te maken met een nieuwe generatie Mohammed Atta's. Dank u wel, minister-president Olmert en al uw vriendjes hier en daar, dat heeft u toch mooi voor elkaar gekregen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:52:45 #134
70154 klez
pi_40790550
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:38 schreef Monidique het volgende:
Wow. Dus duizend, tweeduizend mensen zijn dood, Libanon is grotendeels verwoest, Hezbollah geniet ongekende aanzien in het landje aan de Middellandse Zee en de rest van de Arabische wereld, Israël blijkt zwak te zijn, in de ogen van z'n vijanden, de twee militairen zijn niet terug en wij, Amerika, Europa en het Westen in het algemeen, hebben weer te maken met een nieuwe generatie Mohammed Atta's. Dank u wel, minister-president Olmert en al uw vriendjes hier en daar, dat heeft u toch mooi voor elkaar gekregen.
Dat aanzien van Hezbollah blijkt nogal mee te vallen. Die Mohammed Atta's, die zitten er toch wel, dat hele Midden-Oosten is zo gek als een deur. Als het goed is neemt de internationale gemeenschap nu zijn verantwoordelijkheid en stopt het geweld van terroristische clubs als Hezbollah in het Midden-Oosten.
Jammer van de doden, maar Israel kon moeilijk anders. Anders was Hezbollah over een aantal jaren echt te sterk geweest en had Israel kunnen vernietigen, onder het lijdzaam toeziende oog van Europa met name.
pi_40790630
Ja, het blijkt vast wel mee te vallen. Volgens Iraq The Model. En gekken hoef je niet te kweken en te stimuleren, ook al zijn er al wat, ja, want het is inderdaad een pokkebende, excusez moi, daar.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:56:43 #136
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40790640
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:01 schreef NorthernStar het volgende:
Vooralsnog is het Israel die doorgaat met vechten en bombarderen ipv de wapenstilstand direct te laten ingaan.
Hee dombo, waar lees je dat ze doorgaat?
ze zijn gestopt met vechten, dus kom maar met een bron.
Dat je een hekel hebt aan Israel enzo WHO CARES!
Maar laat je gelul ff achter wege!
Je probeert iedere kans te pakken om Israel zwart te maken, maar t is je tot nu toe nog geen enkele keer gelukt.
Trotse papa van Eden
pi_40790712
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:01 schreef NorthernStar het volgende:
OP1 van 1701 is wat dat betreft iets te ruim interpretabel;
quote:
"OP1. Calls for a full cessation of hostilities based upon, in particular, the immediate cessation by Hezbollah of all attacks and the immediate cessation by Israel of all offensive military operations;
Enfin het NOS Journaal spreekt over een stopzetting van vijandelijkheden vlak voor de deadline.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40790735
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:24 schreef venomsnake het volgende:
10:55 Hezbollah circulating pamphlets congratulating Lebanese on winning over Israel (Sky)
Vers drinkwater en wat te eten was ook een optie geweest...
pi_40790740
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

OP1 van 1701 is wat dat betreft iets te ruim interpretabel;
[..]
Daarom is het ook een bullshit-resolutie. En of je het nou Israël of Hezbollah kan verwijten, wat mij betreft beide trouwens, over twee weken zijn ze weer volop in gevecht.
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:01:16 #140
70154 klez
pi_40790763
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:56 schreef Monidique het volgende:
Ja, het blijkt vast wel mee te vallen. Volgens Iraq The Model. En gekken hoef je niet te kweken en te stimuleren, ook al zijn er al wat, ja, want het is inderdaad een pokkebende, excusez moi, daar.
Volgens de Volkskrant. Waar die het vandaan hebben weet ik niet, want ik heb het hele artikel niet (kunnen) lezen.
pi_40790793
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:01 schreef klez het volgende:

[..]

Volgens de Volkskrant. Waar die het vandaan hebben weet ik niet, want ik heb het hele artikel niet (kunnen) lezen.
Volgens de Volkskrant keuren de andere groepen het huidige uitlokken door Hezbollah af, ja, dat stond er. Kennelijk, want het enkele alinea kan vervormend zijn.
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:07:00 #142
70154 klez
pi_40790910
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens de Volkskrant keuren de andere groepen het huidige uitlokken door Hezbollah af, ja, dat stond er. Kennelijk, want het enkele alinea kan vervormend zijn.
Nee, er staat dat 51% van de achterban, de Shi'iten het afkeurt.
pi_40790949
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:07 schreef klez het volgende:

[..]

Nee, er staat dat 51% van de achterban, de Shi'iten het afkeurt.
O, kan ook. Maar dat zei ik dan ook niet, hè, als het al waar is. De steun voor Hezbollah, blijkt uit alles, is gegroeid, en het heeft meer aanzien, omdat het de enige en eerste Arabische macht is sinds '73 die Israël heeft kunnen raken en weerstaan. Afgezonderd... Hezbollah in 2000 dan, in de ogen van de Arabiren, uiteraard. Zelfs Saddam raakte tijdens de Golfoorlog nauwelijks iets.
pi_40790951
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Daarom is het ook een bullshit-resolutie. En of je het nou Israël of Hezbollah kan verwijten, wat mij betreft beide trouwens, over twee weken zijn ze weer volop in gevecht.
Dat niet alleen;
quote:
Sticking point over disarming Hezbollah
Monday's cease-fire is part of a peace plan approved by the U.N. Security Council on Friday. It calls for Lebanese government troops and a U.N. peacekeeping mission to move into southern Lebanon as Israeli troops withdraw, taking control of the Israeli-Lebanese border from Hezbollah.

However, the Lebanese government postponed a meeting on the plan's implementation for up to two days. A Lebanese government minister said the postponement came at the request of parliamentary speaker Nabih Berri, a key negotiator with Hezbollah, to give government officials more time to discuss the plan with Hezbollah -- but sources in Berri's office denied that report.

Two Hezbollah members of the Lebanese Cabinet said Saturday the militia wanted to keep its weapons south of the Litani River -- a zone the U.N. resolution calls for demilitarizing. Yet the Cabinet unanimously approved the resolution, with Hezbollah leader Hassan Nasrallah indicating the two Hezbollah ministers voted for it in a spirit of national unity. (Text of U.N. Resolution 1701)

A government minister said there were disagreements over Hezbollah's disarmament south of the Litani, and told CNN he was losing optimism for the resolution.
Hele artikel
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:13:08 #145
70154 klez
pi_40791062
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, kan ook. Maar dat zei ik dan ook niet, hè, als het al waar is. De steun voor Hezbollah, blijkt uit alles, is gegroeid, en het heeft meer aanzien, omdat het de enige en eerste Arabische macht is sinds '73 die Israël heeft kunnen raken en weerstaan. Afgezonderd... Hezbollah in 2000 dan, in de ogen van de Arabiren, uiteraard. Zelfs Saddam raakte tijdens de Golfoorlog nauwelijks iets.
Ik vermoed dat dit een zeer tijdelijk verschijnsel is. Zoals jezelf al zei, Libanon ligt in puin. De mensen in Libanon zullen zich snel realiseren dat de aanwezigheid van Hezbollah alleen maar ellende betekend voor hen.
pi_40791068
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:38 schreef Monidique het volgende:
Wow. Dus duizend, tweeduizend mensen zijn dood, Libanon is grotendeels verwoest, Hezbollah geniet ongekende aanzien in het landje aan de Middellandse Zee en de rest van de Arabische wereld,
Aanzien in Libanon? enfin, dat zal de komende weken wel duidelijk worden.
quote:
Israël blijkt zwak te zijn, in de ogen van z'n vijanden,
Monidiue: duizend, tweeduizend mensen zijn dood, Libanon is grotendeels verwoest

en dat terwijl ze zich nog ingehouden hebben.
quote:
de twee militairen zijn niet terug en wij, Amerika, Europa en het Westen in het algemeen, hebben weer te maken met een nieuwe generatie Mohammed Atta's. Dank u wel, minister-president Olmert en al uw vriendjes hier en daar, dat heeft u toch mooi voor elkaar gekregen.
een nieuwe generatie Mohammed Atta's? Het Midden Oosten is één en al Mohammed Atta, van welke generatie dan ook. Zelfs Mohammed was een Mohammed Atta, dus ja, wat wil je.
pi_40791084
Ontwapenen van Hezbollah is onzin want die willen niet ontwapend worden. Bij een ontwapening kunnen ze zichzelf net zo goed opheffen aangaande de bezetting van zuid Libanon.
pi_40791211
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben anders ook aardig wat café's, restaurants en bussen opgeblazen, wat aanzienlijk meer (Israelische) slachtoffers gekost heeft dan de shootout met Libanon.

Maar ongetwijfeld zal dit in de ogen van de Arabier een overwinning van Hezbollah zijn. Libanon flink gedemonteerd, vermoedelijk duizenden doden aan Libanese zijde als je nagaat dat de "burgerslachtoffers" een bijprodukt waren van gerichte aanvallen op milities.
Maar wie op deze wereld neemt de mening van de Arabier, en moslim in het algemeen, nog serieus? Behalve zijzelf dan natuurlijk.
pi_40791223
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:13 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Aanzien in Libanon? enfin, dat zal de komende weken wel duidelijk worden.
Ja, of dat beklijft, dat is afwachten, maar het is er.
quote:
Monidiue: duizend, tweeduizend mensen zijn dood, Libanon is grotendeels verwoest

en dat terwijl ze zich nog ingehouden hebben.
Yeah, so? Het is geen pissing contest, die mensen zijn dood, duizenden zijn voor het leven verminkt, honderdduizenden op de vlucht. In Libanon én Israël! Het gaat mij er niet om dat Israël zich ingehouden heeft, want daar hoef je mij niet op te wijzen, maar dat het gewoon gebeurd is. Dankzij Olmert, die naar het nu blijkt misschien nog minder strategisch vernuft heeft dan George W. Bush, de koning der idioten.
quote:
een nieuwe generatie Mohammed Atta's? Het Midden Oosten is één en al Mohammed Atta, van welke generatie dan ook. Zelfs Mohammed was een Mohammed Atta, dus ja, wat wil je.
Je kweekt ze zo. Dat is gewoon zo. Als deze oorlog er niet was had je nog steeds de Mohammeds, ja, maar nu, op deze manier, kweek je er nog meer. Immers, maar ik weet niet hoeveel waarde we moeten hechten aan zijn woorden, Osama bin Laden zei zelf dat het aanschouwen van de vernietiging in Libanon voor hem een reden was Amerika te haten. We weten wat zijn haat heeft gedaan. En meer Arabieren gaan haten.
pi_40791282
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 11:18 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben anders ook aardig wat café's, restaurants en bussen opgeblazen, wat aanzienlijk meer (Israelische) slachtoffers gekost heeft dan de shootout met Libanon.
Nogmaals: YEAH SO? Ik heb het niet over wie beter, slechter, fouter of bruter is. Wat is dat toch, dat elke kritiek op Israël "gepareerd" schijnt te moeten worden met "ja, maar de Arabieren" of "ja, maar ze hielden zich in". Fuck dat.
quote:
Maar ongetwijfeld zal dit in de ogen van de Arabier een overwinning van Hezbollah zijn. Libanon flink gedemonteerd, vermoedelijk duizenden doden aan Libanese zijde als je nagaat dat de "burgerslachtoffers" een bijprodukt waren van gerichte aanvallen op milities.
Maar wie op deze wereld neemt de mening van de Arabier, en moslim in het algemeen, nog serieus? Behalve zijzelf dan natuurlijk.
Ik, zodra er eentje zich opblaast in de trein waarin ik zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')