abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40751146
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Iedereen handeld, uiteindelijk, in zijn eigen belang.
USA en Israel handelen als Aliens

altijd anderen de schuld geven en liegen en stelen en kinderen doodmaken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:00:23 #52
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40751200
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:00 schreef Meki het volgende:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40752221
pi_40752680
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:00 schreef Meki het volgende:

[..]

altijd anderen de schuld geven en liegen en stelen en kinderen doodmaken
Wanneer kom je terug Meki?
Trotse papa van Eden
pi_40752710
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef B4CO het volgende:
Voor zijn krantenwijk natuurlijk.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40752964
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:55 schreef B4CO het volgende:

[..]

ik ben nu in Zuiden Nederland

morgen ff naar Parijs voor 4 dagen
pi_40752983
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 23:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Voor zijn krantenwijk natuurlijk.
doe ik niet meer
pi_40754026
Ik wilde hier even posten dat de Jerusalem Post website altijd veel sneller alle informatie over dit conflict heeft dan andere websites.

http://israel.jpost.com

voor wie het nieuws hierover net als ik van uur tot uur volgt
pi_40754061
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

ik ben nu in Zuiden Nederland

morgen ff naar Parijs voor 4 dagen
Laat je de metro heel ?
pi_40754848
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 19:43 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

het zijn natuurlijk maar rotsmoesjes. Maar wat echt treurig is dat velen die smoesjes nog (willen) slikken ook. Feit blijft dat er tussen Israel en al die "Arabische" buurlanden eigenlijk geen conflicten bestaan. Er is de Golan hoogte, en die Sheba farms, maar dat speelt tussen Israel en Syrië, en had als Syrië een enigzins fatsoenlijk land was al jaren geleden opgelost kunnen worden, op een volwassen manier.
Het gaat allemaal nergens over. Je zou eindeloos kunnen discussieren over de pathologieën van de islamitische wereld en het Midden Oosten in het bijzonder, én de obsessie van met name Europa met Joden , maar daar schiet je ook weinig mee op.
Ik denk eigenlijk dat we er helemaal géén aandacht meer aan moeten besteden, of zo min mogelijk. Israel blijft bestaan, we zullen een (klein) beetje moeten opletten dat de olietoevoer niet versoord wordt, klusje van niks. En verder bekijken ze het maar. Er zijn véél belangrijkere en urgentere problemen op de wereld.
Ik vraag me toch al af of al die jongemensen bv hier op fok, maar ook in het algemeen, niet vreselijk hun tijd verspillen aan dit onbenullige gedoe. Wat schiet je ermee op, wat wordt je er nu zelf beter van? En dat geldt ook voor de grote mensen: let it be .. let it be .......

next .........
Dat klopt weliswaar. Zoals ik in vorige topics al heb aangegeven is bijvoorbeeld het leed door toedoen van arabische milities in Darfur zo groot dat dit het conflict Hezbollah en Israël doet verbleken, maar die 'rotsmoesjes' zijn voor velen (ook in Europa) wel een rechtvaardiging om een gewapende strijd aan te gaan tegen onze democratische instituties. Derhalve kan je zoiets niet negeren ook al zou je dat nog zo graag willen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_40755246
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 17:44 schreef Overlast het volgende:

[..]

OP10. Requests the secretary general to develop, in liaison with relevant international actors and the concerned parties, proposals to implement the relevant provisions of the Taif Accords, and resolutions 1559 (2004) and 1680 (2006), including disarmament, and for delineation of the international borders of Lebanon, especially in those areas where the border is disputed or uncertain, including by dealing with the Shebaa farms area, and to present to the Security Council those proposals within 30 days;

1559 houdt o.a. in dat Hezbollah ontwapend moest worden. Als je de eerste zin leest zie je hoe laf en nietszeggend dit onderdeel is. De ontwapening van Hezbollah wordt dus amper behandeld. Met een intacte hezbollah stel je het probleem alleen even uit, en los je het niet op. Een bewapende hezbollah is een onaanvaardbaar gevaar voor Israel.
Deze resolutie lijkt me dan ook niet te aanvaarden voor Israel. Israel staat er alleen voor in dit conflict vanaf nu. Het is bedroevend.
quote:
"OP3. Emphasizes the importance of the extension of the control of the government of Lebanon over all Lebanese territory in accordance with the provisions of resolution 1559 (2004) and resolution 1680 (2006), and of the relevant provisions of the Taif Accords, for it to exercise its full sovereignty, so that there will be no weapons without the consent of the government of Lebanon and no authority other than that of the government of Lebanon;
Deze (tweede quote) is voor jou betoog ook belangrijk.
Het Taif Akkoord voorzag in de ontwapening van de diverse gewapende milities na de burgeroorlog. Syrië heeft een vrij grote hand gehad in de exclusieve positie voor Hezbollah die als enige militie haar wapens destijds niet hoefde in te leveren. Zo is de 'staat in een staat' in feite ontstaan.
Je hebt wel enigszins gelijk. De tekst had wat mij betreft wat dwingender gemoeten in dit opzicht. Voor een goed functionerende centrale overheid moet zij over het geweldsmonopolie bezitten. in dit specifieke geval is dat helemaal een must voor de stabiliteit in de regio. 'Emphasizes the importance' laat eigenlijk teveel ruimte open, in mijn optiek.
  zondag 13 augustus 2006 @ 02:12:35 #63
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_40755991
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_40756121
quote:
Been there, done that.

Ofwel deel 53...;)
  zondag 13 augustus 2006 @ 08:46:32 #65
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_40758531
quote:
hahaha dat wijf staat flink voor paal
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_40758914
11:02 PM to abductees` parents: We`ll talk with Hezbollah over their release (Haaretz)
Reuters: Israel willing to discuss possible prisoner swap with Hizbollah.

24 IDF soldiers killed Saturday in south Lebanon (Haaretz)

[ Bericht 26% gewijzigd door venomsnake op 13-08-2006 10:44:24 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40759595
Hizbullah guerilla treated in Nahariya

A Hizbullah guerilla moderately wounded in battle by IDF forces early Sunday morning was airlifted to an Israeli hospital for treatment.

Dr. Daniel Shani, executive director of the hospital in Nahariya, said the guerilla arrived in good condition. "He was brought to us by ambulance at around 5:30 a.m., and his condition was, generally speaking, good. He had an open wound in his right shoulder," and other shrapnel wounds elsewhere on his body.

With regards to the type of treatment he was receiving, Dr. Shani insisted that it was no different than that of the average Israeli patient. "The ethnicity of the wounded is not important," he said.

vervolg artikel
  zondag 13 augustus 2006 @ 11:34:37 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40759972
prima propaganda

pi_40760044
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:09 schreef damian5700 het volgende:

wat een schatjes daar in Israel verhaal...
zo hee, wat top dat ze die terroristen zo liev behandelen. echt hoor, prima normen en waarden. Dat hadden ze in Libanon natuurlijk nooit gedaan.......
pi_40760134
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

zo hee, wat top dat ze die terroristen zo liev behandelen. echt hoor, prima normen en waarden. Dat hadden ze in Libanon natuurlijk nooit gedaan.......
nee inderdaad, dat hadden ze in libanon nooit gedaan
pi_40760164
zijn alle lichamen van Israelische slachtoffers eigenlijk gerecovered tot nu toe?
pi_40761927
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:46 schreef isos het volgende:
zijn alle lichamen van Israelische slachtoffers eigenlijk gerecovered tot nu toe?
Het NOS journaal meldde vijf vermisten. De eerste vrouwelijke Israëlische soldate is gedood, overigens.
pi_40762882
quote:
Zo die krijgt effe de wind van voor
pi_40763469
Beiroet wordt weer zwaar gebombardeerd...
pi_40763905
quote:
Hij is een goed spreker, dat bewijst hij nu weer, maar hij is een slecht mens ook dat blijkt eens te meer uit deze video. Bezocht hij in 1994 en 2002 Saddam Hoessein als vriend, nu stelt hij zich op als terroristenbuddy. Zijn betoog draait voornamelijk om de gevangenen die Israel heeft genomen tijdens de bezetting van Israel. De Israelische wet geeft inderdaad de mogelijkheid mensen zonder rechtszaak vast te houden:

Under Israeli law, detainees can be held in so-called administrative detention - without trial or charges - for unlimited periods of time.
Bron: http://news.bbc.co.uk/2/low/middle_east/62159.stm

Deze mensen worden vastgehouden om uit te wisselen tegen gevangengenomen Israelis. Ik ben het eens dat dit escalerend werkt, maar wat moet je anders doen om je ontvoerde soldaten(Ron Arad, Zvi Feldman, Yehuda Katz etcetc) terug te krijgen.
Waar het om gaat is dat Israel deze mensen ook kwijt wil, zo snel mogelijk: Judge Barak recognised in his statement that this compromised the human rights of the detainees.
But he said that in the current circumstances, "damage to basic human rights is obligatory. Sometimes even grave and painful damage." Zelfde bron.

Maar hezbollah gaat het helemaal niet om deze mensen die door Israelis vast worden gehouden als ruilmiddel en die ze dus zo kunnen terugkrijgen. Het gaat ze om veroordeelde gevangenen die moeten worden vrijgelaten. En toegeven aan dit soort eisen is toegeven aan chantage.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')