Vind je? Mijn beeldscherm staat dan wel ietsje donkerder afgesteld omdat ik dichtbij moet zitten, maar ik zie geen tiet (of landgrens) op dat ding!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:30 schreef -skippybal- het volgende:
Mooi hoor die europese radar op buienradar.nl![]()
Dat is ook wel een beetje overdreven hoor. Het zijn pittige buien, lekker donker ook, maar genoeg te zien nog buiten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 13:44 schreef renz0r het volgende:
Hier in Zwijndrecht stortbuien met onweer, kan amper naar buiten kijken zo hard regent het
Ik moest plassequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heinenoord tunnel is dicht. Te veel water gevallen?! Iemand?
Niets van mee gekregen hier in Nijmegen.quote:Wateroverlast na zware regenval
Uitgegeven: 11 augustus 2006 15:45
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2006 16:40
AMSTERDAM - Zware regenval heeft in verschillende regio's voor wateroverlast gezorgd. Rijkswaterstaat sloot vrijdagmiddag de Heienoordtunnel, op de A29, af nadat beide tunnelbuizen onder water waren gelopen.
Het verkeer in beide richtingen, staat muurvast. Er staan files van 4 kilometer, maar die zullen snel langer worden, zei een woordvoerder van de ANWB. De brandweer is onderweg om de tunnel leeg te pompen.
De brandweer is nog steeds bezig met het leegpompen van de tunnel. Volgens de ANWB kan de overlast nog wel even duren. "Het verkeer kan maar mondjesmaat door de tunnel en de weersverwachtingen daar zijn niet gunstig." Ook op de ring-Rotterdam leidt dat tot overlast en vertragingen.
Files
Ook op andere plaatsen in Nederland leidt het noodweer tot grote overlast. Zo stonden er rond 15.30 uur meer dan dertig files met een totale lengte van ruim 130 kilometer. "Zeker midden in de vakantieperiode is dat erg lang", zei de woordvoerder van de ANWB.
Rond Amsterdam staat het verkeer op veel plekken stil, maar dat heeft ook te maken met de wegwerkzaamheden rond de hoofdstad, aldus de ANWB. Op de A10 kunnen vertragingen oplopen tot meer dan 20 minuten. "We adviseren mensen dan ook om de A9 te nemen, alhoewel dat voor veel mensen omrijden is."
In het zuiden van het land staan files op ondermeer de A2 en de A16. De woordvoerder kon niet zeggen of dat terugkerend vakantieverkeer is. "Meestal komen die in het weekeinde terug."
Volgens het Korps landelijke politiediensten doen zich meer ongevallen voor dan op een normale vrijdagmiddag. Vooral uit het midden en zuiden van het land komen veel meldingen van blikschade. Grote ongevallen hebben zich nog niet voorgedaan, aldus de woordvoerder.
Telefoontjes
De brandweer in de regio Haaglanden heeft vrijdagmiddag tientallen telefoontjes gekregen van mensen die last hadden van de zware regenval. Echt ernstige ongelukken hebben zich nog niet voorgedaan.
Vooral in Wateringen was de overlast groot. Kelders van winkels liepen gedeeltelijk onder. Ook een parkeergarage in dezelfde plaats stond blank. De brandweer moest een aantal keren uitrukken om het water weg te pompen.
Had je 't over mij?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
Haha, een van de modjes is vandaag niet helemaal wakker![]()
Het is opgehouden met hard regenen op dit moment.
Nee niet jij. Er zijn twee DASOO-topics. Wilde net in het feedbacktopic gaan postenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 19:39 schreef E.T. het volgende:
[..]
Had je 't over mij?
Ben ik nog steeds niet wakker?
oftewel.. geen idee wat je bedoelt![]()
En hilversum is toch eindje weg van Breda. Nooit geweten dat regenbogen zoooooooooooooooooooo groot warenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 21:01 schreef SuperRembo het volgende:
Hier in Hilversum staat ook al een kwartier een mooie dubbele regenboog
[afbeelding]
En de andere kant op
[afbeelding]
Plaatsgenoot!! Ik wilde het nét postenquote:
Dikke druppen en best hard inderdaadquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Plaatsgenoot!! Ik wilde het nét posten
Volgens mij een dikke wolkbruik ook.
Holde door het huis om alle ramen dicht(er) te doenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:38 schreef Zowy het volgende:
[..]
Dikke druppen en best hard inderdaad![]()
Haha, hier ook snel alles dichtquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:48 schreef Natalie het volgende:
[..]
Holde door het huis om alle ramen dicht(er) te doen
Achtertuin staat zo ongeveer blank.
't Lijkt nu wat minder te worden, trouwens. Maar dat merkte jij ook al
Is waarschijnlijk een stukje ten oosten van hier ontstaan als waterhoos in het Zwartemeer. En is toen richting Zwolle getrokken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:29 schreef highway101 het volgende:
Nee, vanmiddag...
Ziet er lekker dreigend uit. Mooie foto's.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:33 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Wat foto's van gister, uit auto gemaakt dus iets mindere kwaliteit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geweldig, daar ga ik Dinsdag heen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:17 schreef IedeK. het volgende:
Kijk het boven Frankrijk eens tekeer gaan:
http://www.meteox.com/
Denk toch dat het er maar één is geweest. Kijk maar eens naar die vorm. Denk dan dat de hoos het volgende pad heeft gevolgd:quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:29 schreef Stefanuzz het volgende:
Gistermiddag, rond 13.25 bij Wezep. Er bestaat een theorie dat er gister meerdere windhozen in de buurt van Zwolle-Kampen-Hattem zijn gezien.
Uit de volgende plaatsen zijn meldingen gekomen van windhozen, die bijzonder dichtbij waren:
- Wezep
- Zwolle
- Kampen
- IJsselmuiden
- Hattem
- Heerde
Aangezien het gebied tussen al deze plaatsen meer dan 20 km kan bedragen, lijkt het me sterk dat er maar één windhoos is geweest. Deze foto heb ik richting Kampen gemaakt, en de windhoos was niet verder dan 1-2 km van me vandaan, terwijl er een kwartier eerder eentje gezien zou zijn boven het centrum van Zwolle..
Even alle foto's van Peter Timoteefff van gisteravond:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer foto's, verslagen, video's:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=512588&tid=512588
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=512638&tid=512638
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=512256&tid=512250
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoop dat het zuiden lekker mag verzuipen in die regen
Ik stuur het graag naar je op, zo boeiend vind ik Friesland en Groningen ook weer niet. Ik geef jullie wel eerst de kans om te evacueren naar Duitsland. Als je daar maar wel blijft.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoop dat het zuiden lekker mag verzuipen in die regen
Wees blij.. al die natte vieze zooi is ook niet leuk.quote:Op maandag 14 augustus 2006 14:26 schreef -skippybal- het volgende:
Als ik het moet geloven is het echt spektakel bij sommige. Hier natuurlijk weer helemaal NIETS!
Motregen, jippie![]()
Maar weer wachten op de winter, dan is het hier vaker wel dan niet.
Rond half 11 vanochtend stonden al straten blank, maar daarna ben ik er niet meer geweestquote:Op maandag 14 augustus 2006 14:50 schreef Barbaaf het volgende:
Iemand hier die in Leiden woont (en aanwezig is) en me kan vertellen hoe de toestand daar (specifiek, Transvaalbuurt) is? Ik lees over veel overlast en vraag me af of het nog de moeite is vanavond naar huis te gaan
+stortregen al de gehele dagquote:Op maandag 14 augustus 2006 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier alleen wat wind, daar houd het ook mee op.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hopa en ZW heeft weer noodweer te pakken
Ja, inderdaad... wat een noodweer met 10 druppeltjes regenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hopa en ZW heeft weer noodweer te pakken
Ik zie gewoon allesquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:25 schreef -skippybal- het volgende:
Ben ik de enige die niks te zien krijgt als ik op een tijdstip klik op buienradar.nl![]()
Ja iddquote:
Je bedoeld 10mm in paar minquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 14:06 schreef Beaver het volgende:
[..]
Ja, inderdaad... wat een noodweer met 10 druppeltjes regen![]()
Ik ook. En je hebt een vet mooi konijnquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:55 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik wil onweer.
Konijntjesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:56 schreef XiChico het volgende:
[..]
Ik ook. En je hebt een vet mooi konijn
Hoorde ik hier dus ook :pquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:33 schreef DemonRage het volgende:
Vet harde knal daarnet... denk de bliksem ergens niet zo heel ver hier vandaan insloeg.
Hier is niet veel gevallen. Op het moment lichte regen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:42 schreef highway101 het volgende:
Die bui bij Eindhoven trekt wel heel langzaam over. Wellicht wateroverlast te komen?
Kutzooi, het lijkt er dus weer langs te schampenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:26 schreef -skippybal- het volgende:
Het komt weer eens mij kant opHopen dat 't dan nog flink actief is.
Nu helemaal bar en boos hoor ikquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:23 schreef highway101 het volgende:
't wordt nu wel heel donker in Zwolle, ook flitsen en onweer
Centrale Harculo in Zwolle?quote:
Tijdens:quote:
Nee ijsselcentrale.quote:
Dat is dezelfdequote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tijdens:
[afbeelding]
[..]
Nee ijsselcentrale.
Dat is dezelfde. Harculo is de officieele naam. Iedereen noemt m IJsselcentrale.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tijdens:
[afbeelding]
[..]
Nee ijsselcentrale.
Okequote:
Okequote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:50 schreef highway101 het volgende:
[..]
Dat is dezelfde. Harculo is de officieele naam. Iedereen noemt m IJsselcentrale.
Ach zo ging het bij mij vandaag ook, maar ik zag gewoon alles langs gaan.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:49 schreef -skippybal- het volgende:
Dit is echt niet meer leuk. Bui kwam in volle rooie vlek hier naar toe om net iets ten zuiden tot een miezerbuitje te veranderen. Jammer, kan gebeuren dacht ik. Maar 10 km noorderlijker is er wel weer dikke onweer uit! Klote zomer gehad dit jaar tot nu toe qua noodweer/onweer
![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:47 schreef yosander het volgende:
Elke 10 seconden een (megagrotesuper) flits en dan kijk je telkens zo![]()
![]()
!
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja: Live cams staan weer online![]()
www.speedygj.nl dan naar live webcam
quote:De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op 217.123.192.248 doet er te lang over om te antwoorden.
Nou, op de IJsselallee was er wel een vrachwagen die een beetje aan het 'dansen' was.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:54 schreef highway101 het volgende:
Ik hoorde dat er forse aquaplaning was op de A28 en A7. Vrachtwagens die weggleden enzo.
Nee, bij de stoplichten.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:01 schreef highway101 het volgende:
In de tunnel zeker
Damn met die tunnel zijn een hoop problemen met waterafvoer geweest zeg!Heeft de gemeente Zwolle miljoenen gekost.
Ja. Stond vaak water op de rijbaan. Ze hebben de boel een paar keer vervangen, maar ze hadden problemen met de tunnelbak en het hoge grondwaterpeil.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:05 schreef yosander het volgende:
[..]
Nee, bij de stoplichten.
Die tunnel lekte toch telkens?
Klopt, er is nu te weinig licht om de cams nog aan te houdenquote:
Oke.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, er is nu te weinig licht om de cams nog aan te houdenmorgen weer
![]()
Of je moet de kamer willen zienquote:
ja. zoiets zag ik ook. Maar verder geen spektakel helaas in Amsterdam.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:04 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
Leuk wolken dek wat binnendreef![]()
quote:Modellen algemeen tot +48 uur
Beoordeling door meteoroloog
donderdag 17 augustus 2006 13.16 uur, geldig tot zaterdag 19 augustus 2006, 00 UTC.
Adrie Huiskamp
Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 06 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Grootschalig gezien is deze Uitvoer consistent qua stromingspatronen, met zichzelf, UKRM06 en EC00. De rond het laag gedraaide occlusie ligt aan de achterzijde (ZW) van de thermische rug en passeert vrijdagnacht ons land. We zien achter de occlusie bij de linkeruitgang/cyclonale scheringszijde van de jet een comma boven W Frankrijk sterk ontwikkelen, hierbij vormt zich een W-O gerichte vore. Deze zien we nu in alle Uitvoer terug. Deze neemt de rol van de occlusie over. We zien in alle Uitvoer tussen 18 en 06 UTC centra met flinke neerslaghoeveelheden. Plaats en tijd hiervan verschilt zoals gebruikelijk bij dit soort convectieve verschijnselen.
Aandachtspunten
NEERSLAG:
Vanavond en vannacht buien, met onweer en kans op hagel. Lokaal kans op wateroverlast, 30-50 mm neerslag binnen 6 uur tijd.
TEMPERATUUR:
Hir T2m vannacht beter dan KTG, die is te koud. Tmin rond 16 graden. Tmax vrijdag rond 24 graden, Hir DMO OK.
WIND: Vooralsnog gaan we uit van 5 Bft bij de vore. Wanneer er in de vore een klein lagedrukgebied ontstaat ten W van ons land kan dit makkelijk 6 Bft worden. Actuele ontwikkelingen vannacht blijven volgen! Windstoten bij buien volgens Ivens in het oosten tot ongeveer 50 kt. Cruciaal is in hoeverre uitwisseling met de bovenlucht plaatsvindt. We noemen de kans op zware windstoten.
Waar staan die cams eigenlijk naar toe gericht?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er begint nu momenteel wat buitjes te ontstaanben benieuwd wat het vanavond gaat worden
*Cam is weer online trouwens*
Hier nog helemaal niks, lucky basterd. Kom op Speedy, niet te veel zanikken. Je begint op die paar weerwoorders te lijken, waarvan jij vond dat ze aan zeiken waren. Die duizende mensen verspreid over belgië/nederland zien meer als die ene jongen in dokkum, dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beetje regen, 2 donders gehoort thats all weer
Ik begon me al zorgen te maken of ik de enige was die het opviel :Squote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier nog helemaal niks, lucky basterd. Kom op Speedy, niet te veel zanikken. Je begint op die paar weerwoorders te lijken, waarvan jij vond dat ze aan zeiken waren. Die duizende mensen verspreid over belgië/nederland zien meer als die ene jongen in dokkum, dat is gewoon zo.
Het enige wat ik kan zeggen is: Beetje regen in het noorden, midden 40% kans op onweer, zuiden zware buien met onweer, Belgie, die krijgt het zwaarstquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik begon me al zorgen te maken of ik de enige was die het opviel :S
Bleuh-warm hier. 24.3 graden buiten en dat is toch een hoop vergeleken met de afgelopen tijd.
Hmm ben benieuwd of we nog wat krijgen vannacht. Vorige nacht ook nix (mwoeah, 1 flinke donder en 10 minuutjes miezerregen) gehad (terwijl Scheveningen bijna van de aardbodem verdwenen was).
Lieve schat, als jij van de afgelopen dagen (zeg een week) een radarbeeld met een onweersbui boven mijn dorp op kan duikelen, dan vind ik je een held hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan zeggen is: Beetje regen in het noorden, midden 40% kans op onweer, zuiden zware buien met onweer, Belgie, die krijgt het zwaarst
Klopt het kan zomaar veranderen, als de buien die ons kant opkomen inzakken dan kun je het wel vergetenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:04 schreef i2Them2 het volgende:
Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren. Als ik de laatste satelietbeelden bekijk, kom ik tot het volgende:
[afbeelding]
Maar misschien ziet het er over een uur al weer heel anders uit.
Ik zie em hangen! en die groot bestquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:07 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Heb je deze al gezien speedy? Ze liggen ten zuiden van jou.
Denk zo rond 3 a 4 uur. Maar er kunnen voor de buienlijn nog wat losse (prefrontrale) buitjes ontstaan.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand enig idee wanneer die "o zo grote buienlijn" vanavond/vannacht de grote rivieren ongeveer bereikt. Misschien dat ik wel even het boerenland of de heuvels op zoek om te gaan kijken....
Dankquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Denk zo rond 3 a 4 uur. Maar er kunnen voor de buienlijn nog wat losse (prefrontrale) buitjes ontstaan.
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur&URL
Moet eerst nog maar eens zien of het komt. En als het al zou komen, zal het nog wel zo'n 3 a 4 uur duren. Maar ben bang dat het meest zware gedeelte voor het zuidoosten is. De rest van het land heeft dan nog wel kans op zeer zware buien.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:45 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand enig idee wanneer die "o zo grote buienlijn" vanavond/vannacht de grote rivieren ongeveer bereikt. Misschien dat ik wel even het boerenland of de heuvels op zoek om te gaan kijken....
Als dat allemaal in die richting over Limburg trekt, gaat 't wel een tijdje regenenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:19 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Denk zo rond 3 a 4 uur. Maar er kunnen voor de buienlijn nog wat losse (prefrontrale) buitjes ontstaan.
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur&URL
Klopt, limburg gaat ten onderquote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als dat allemaal in die richting over Limburg trekt, gaat 't wel een tijdje regenen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt, limburg gaat ten onder![]()
Morgen zal het er zo uit gaan zien:
[afbeelding]
is wel hele lichte neerslag, ik betwijfel of dat wel de grond haalt.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgens de diverse buienradars moet de eerste regen van dat buiengebied hier nu toch gaan vallen ...
Kijkend uit het raam: vooralsnog nietquote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:23 schreef Againzender het volgende:
[..]
is wel hele lichte neerslag, ik betwijfel of dat wel de grond haalt.
Komt er nog wat... of niet ?quote:Verwachting tot morgen middernacht
vrijdag 18 augustus en zaterdag 19 augustus 2006
In de nacht en ochtend fikse onweersbuien met kans op (zware) windstoten.
Op dit moment trekken de eerste buien het uiterste zuiden van het land binnen. Boven Frankrijk en België komen nog meer (stevige) buien voor die ook richting ons land trekken. Dat zijn fikse regen- en onweersbuien met kans op (zware) windstoten. Er kan daarbij lokaal ook weer veel neerslag vallen. De minimumtemperatuur ligt rond 16 graden. De wind is zwak tot matig en waait uit oostelijke richting. In de ochtend trekken de buien langzaam naar het noorden weg en vanuit het zuiden komen dan opklaringen ons land binnen. Wel kan er in de middag lokaal nog een enkele bui ontstaan. Het wordt zo'n 23 graden. De wind draait naar zuid tot zuidwest en is matig, aan de kust af en toe vrij krachtig. Zaterdag is er naast af en toe zon ook nog steeds kans op een enkele (onweers)bui. De middagtemperatuur wordt ongeveer 22 graden. De wind waait uit zuid tot zuidwest en is meest matig, langs de kust vrij krachtig.
vrijdag 18 augustus 2006 00.31 uur
quote:North-eastern/eastern France, Benelux, western Germany
Ahead of the main vort-max/short-wave trough ... southeasterly winds are present over eastern and northern France ... creating strong vertical wind shear. Latest soundings indicate that instability has formed over a broad region ... and thunderstorms have already formed over northern and eastern France. Current thinking is that convective activity should go on during the next hours ... and chance for mesocyclones and supercells should be significantly enhanced. Thunderstorms should merge into one or two MCS in the evening hours due to increasing QG forcing along the cold front that move eastwards into Germany and Benelux ... capable of producing severe wind gusts and insolated large hail/tornadoes ... but severe potential should gradually weaken during the night hours over Germany. West of the cold front ... cool maritime airmass should allow for additional thunderstorms. Enhenced vertical wind shear wil be present ... and isolated severe wind gusts and tornadoes should be possible.
hmmmzz... lekker vaag allemaal. Er komt wat maar onbekend is wat.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:47 schreef i2Them2 het volgende:
Kijk hier naar ff:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=517903&tid=517903
Er komt wel regen maar hoeveel het is, of het met onweer gepaard gaat en waar het vooral gaat vallen is onbekend. Maar de regen ligt rond 5:00 over het midden van het land en 6 uur later over het uiterste noorden.
Hier Blixembosch hebben we een paar knallers gehad en er werd een bak leeggegooid. Dat gaf water in de vorm van neerslag. En het is weer rustig!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 00:57 schreef Drugshond het volgende:
ik hoor onweer trouwens... ten oosten van EHV. (nog zachtjes maar het is er wel).
[afbeelding]
De grooste gedeelte is voor Duitsland enzoquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:24 schreef i2Them2 het volgende:
Er zijn wat buien voor het hele geheel onstaan:
[afbeelding]
Dit moet allemaal over komen:
[afbeelding]
En dit blijft er uireindelijk van over:
[afbeelding]
Nouquote:
Foto, wetenschappelijk onderzoek, dagboekberichten, touwtjespringwedstrijd!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 04:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zomaar uit het niets vormt er een lijntje!!! ik wou naar bed maar ben nu wel eens benieuwd wat het gaat doen![]()
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 04:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Foto, wetenschappelijk onderzoek, dagboekberichten, touwtjespringwedstrijd!
De lucht hier is donker, net als mijn kamer. En om het met een Hollands gebruik af te sluiten, weltrusten!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 04:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Anyway, hij is goed aan het actieveren![]()
Weer?? Weer?? Nou gelukkig maar, als alles ook nog even flink de lucht wil inschieten met onweer dan ben ik weer te vredenquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 06:10 schreef aloa het volgende:
Het lijkt alsof het zich boven het noorden weer ontwikkeld.
In Harlingen regent het al een uurtje nu. Dat lijntje was dat.![]()
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 14:04 schreef i2Them2 het volgende:
Heb je nou nog wat gehad speedy. Ik was er ook nog ff me bed uit geweest, rond 05:00. Toen zag ik dat er een stevige buienlijn was onstaan, zo'n 10 km ten noorden van mij. Hier is er totaal 2mm gevallen.
Klopt, geen knallen ofzo helaas. Moet zeggen dat het nu al enkele uren donker is, maar dat er niks uit komt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 17:06 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven had afgelopen nacht rond 1:00u wat onweer gehad... maar 't was niet zwaar te noemen iig.
Ik wil je graag doorverwijzen naar het Hurricane Season 2006 topic. Daar weten ze het andwoord zeker welquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Doen jullie ook aan verzoeknummertjes?
Ik zit op dit moment in Seoul en ik hoor iets over een Tyfoon die deze kant op zou komen. In eerste instantie zou de tyfoon alleen Japan aandoen maar we horen nu dat hij mss toch wel een beetje Seoul/Korea gaat raken. Niks ernstigs verder.
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig maar ik kan niks vinden en de weerkaartjes die ik op CNN Weather zie snap ik niet.![]()
Ze zeggen dat het mee valt maar onderschat de orkanen nooit, ze kunnen op elke moment afwijken of onverwachts in snelheid toenemenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Thanks!
Ik hoor net ook al dat het wel mee valt.Dit soort dingen kunnen best snel op hol slaan.
Ik zag hem idd al op een linkje ergens. Het is geen tyfoon meer maar een Tropical Depression, hoewel een vriend van een van mijn Koreaanse collega's vol blijft houden dat hij af gaat buigen en dat hij Seoul niet gaat raken. Zou wel prettig zijn, we hebben hier zo'n 3500 delegates van een congress rondlopen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het mee valt maar onderschat de orkanen nooit, ze kunnen op elke moment afwijken of onverwachts in snelheid toenemen
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 09:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zag hem idd al op een linkje ergens. Het is geen tyfoon meer maar een Tropical Depression, hoewel een vriend van een van mijn Koreaanse collega's vol blijft houden dat hij af gaat buigen en dat hij Seoul niet gaat raken. Zou wel prettig zijn, we hebben hier zo'n 3500 delegates van een congress rondlopen.Regen zou de boel wel heel depressief maken.
Via http://www.meteox.com/ bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef Weerman het volgende:
[afbeelding]
Hmm sinds wanneer kun je de neerslagbeelden van Frankrijk enzo bekijken? Ik kan alleen NL bekijken?
Thnxquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 23:31 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Je heb trouwens ook een mooi cameratje.
Ik gebreuk een abonnement van meteoweb. Daar staat een nederlandse radar en eronder staat een europese radar. Dus je hebt wel een abbo nodig.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 13:04 schreef Weerman het volgende:
[afbeelding]
Hmm sinds wanneer kun je de neerslagbeelden van Frankrijk enzo bekijken? Ik kan alleen NL bekijken?
Dat dacht ik al, heb zelf een abbo voor 120 euro per jaar bij TeleWeer Pro. Daar staat alleen NL helaasquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:34 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik gebreuk een abonnement van meteoweb. Daar staat een nederlandse radar en eronder staat een europese radar. Dus je hebt wel een abbo nodig.
Hier in Venlo hetzelfde, stortregen zelfs.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:03 schreef Klonk het volgende:
onweer althans gedonder in Belfeld, flinke roffels, en nu ook wat regen.
en m'n vriendin is net op de fiets naar de supermarkt
pittig buitje, een van de pittigste deze zomer voor mijn gevoelquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 16:27 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hier in Venlo hetzelfde, stortregen zelfs.
Athene 39°Cquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
behoorlijk hoge temperaturen in z/zo-europa zeg.
quote:PICS!
Ja, ik heb zo'n kutterig telefooncameratjequote:Moeilijk he, foto's nemen!
OMG.... That was intensequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |