quote:Modellen algemeen tot +48 uur
Beoordeling door meteoroloog
donderdag 17 augustus 2006 13.16 uur, geldig tot zaterdag 19 augustus 2006, 00 UTC.
Adrie Huiskamp
Guidance weerbeeld voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee gebaseerd op de HIRLAM run van 06 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling
Grootschalig gezien is deze Uitvoer consistent qua stromingspatronen, met zichzelf, UKRM06 en EC00. De rond het laag gedraaide occlusie ligt aan de achterzijde (ZW) van de thermische rug en passeert vrijdagnacht ons land. We zien achter de occlusie bij de linkeruitgang/cyclonale scheringszijde van de jet een comma boven W Frankrijk sterk ontwikkelen, hierbij vormt zich een W-O gerichte vore. Deze zien we nu in alle Uitvoer terug. Deze neemt de rol van de occlusie over. We zien in alle Uitvoer tussen 18 en 06 UTC centra met flinke neerslaghoeveelheden. Plaats en tijd hiervan verschilt zoals gebruikelijk bij dit soort convectieve verschijnselen.
Aandachtspunten
NEERSLAG:
Vanavond en vannacht buien, met onweer en kans op hagel. Lokaal kans op wateroverlast, 30-50 mm neerslag binnen 6 uur tijd.
TEMPERATUUR:
Hir T2m vannacht beter dan KTG, die is te koud. Tmin rond 16 graden. Tmax vrijdag rond 24 graden, Hir DMO OK.
WIND: Vooralsnog gaan we uit van 5 Bft bij de vore. Wanneer er in de vore een klein lagedrukgebied ontstaat ten W van ons land kan dit makkelijk 6 Bft worden. Actuele ontwikkelingen vannacht blijven volgen! Windstoten bij buien volgens Ivens in het oosten tot ongeveer 50 kt. Cruciaal is in hoeverre uitwisseling met de bovenlucht plaatsvindt. We noemen de kans op zware windstoten.
Waar staan die cams eigenlijk naar toe gericht?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Er begint nu momenteel wat buitjes te ontstaanben benieuwd wat het vanavond gaat worden
*Cam is weer online trouwens*
Hier nog helemaal niks, lucky basterd. Kom op Speedy, niet te veel zanikken. Je begint op die paar weerwoorders te lijken, waarvan jij vond dat ze aan zeiken waren. Die duizende mensen verspreid over belgië/nederland zien meer als die ene jongen in dokkum, dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beetje regen, 2 donders gehoort thats all weer
Ik begon me al zorgen te maken of ik de enige was die het opviel :Squote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier nog helemaal niks, lucky basterd. Kom op Speedy, niet te veel zanikken. Je begint op die paar weerwoorders te lijken, waarvan jij vond dat ze aan zeiken waren. Die duizende mensen verspreid over belgië/nederland zien meer als die ene jongen in dokkum, dat is gewoon zo.
Het enige wat ik kan zeggen is: Beetje regen in het noorden, midden 40% kans op onweer, zuiden zware buien met onweer, Belgie, die krijgt het zwaarstquote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik begon me al zorgen te maken of ik de enige was die het opviel :S
Bleuh-warm hier. 24.3 graden buiten en dat is toch een hoop vergeleken met de afgelopen tijd.
Hmm ben benieuwd of we nog wat krijgen vannacht. Vorige nacht ook nix (mwoeah, 1 flinke donder en 10 minuutjes miezerregen) gehad (terwijl Scheveningen bijna van de aardbodem verdwenen was).
Lieve schat, als jij van de afgelopen dagen (zeg een week) een radarbeeld met een onweersbui boven mijn dorp op kan duikelen, dan vind ik je een held hoor.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het enige wat ik kan zeggen is: Beetje regen in het noorden, midden 40% kans op onweer, zuiden zware buien met onweer, Belgie, die krijgt het zwaarst
Klopt het kan zomaar veranderen, als de buien die ons kant opkomen inzakken dan kun je het wel vergetenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:04 schreef i2Them2 het volgende:
Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren. Als ik de laatste satelietbeelden bekijk, kom ik tot het volgende:
[afbeelding]
Maar misschien ziet het er over een uur al weer heel anders uit.
Ik zie em hangen! en die groot bestquote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:07 schreef i2Them2 het volgende:
[afbeelding]
Heb je deze al gezien speedy? Ze liggen ten zuiden van jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |