abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60212158
Mijn vriendin heeft nu ook last van jeuk, pijn bij het vrijen en meer afscheiding dan normaal. Schimmelinfectie gaan we van uit dus.

Kunnen we toch sex hebben (als het geen pijn doet)? Of maakt dat het erger? En hoe zit dat met mij, moet ik ook naar de dokter voor medicijnen? Ik merk verder niks maar is het besmettelijk?
pi_60368851
Hallo

Heeft er hier iemand ervaring met vaginale probiotica zetpillen?
Hierin zitten melkzuurbacterieen die de ph waarde weer omhoog krikken bij vaginale klachten en na een antibioticakuur.
Ik gebruik wel orale probiotica en ben benieuwd naar deze zetpillen.
  zondag 27 juli 2008 @ 00:59:14 #253
92409 Twinky
Little star.
pi_60371984

één keer seks en daar gaan we weer
pi_60381126
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:59 schreef Syrena het volgende: Oja, tegen de branderigheid na de sex kun je ook de Bioclin gel eens proberen. Kun je gewoon bij de Etos kopen. Het zal wel erg branden in het begin, maar dat trekt heel snel weg. Het is een gel met natuurlijke ingredienten.
Wat een geweldig spul is dat zeg. Ik heb laatst Bioclin Actigel gekocht en het helpt enorm tegen de jeuk, heb na het smeren ervan vrijwel geen jeuk meer gehad en als ik het voel opkomen, gewoon nog een beetje erop en de jeuk is zo weer verdwenen. Ook de branderigheid lijkt er minder door geworden. Het is er nog wel natuurlijk (maar volgens mij zeker in mindere mate dan voordat ik Bioclin gebruikte), maar zoals je zegt, het trekt snel weg als ik de gel erop smeer.

Nogmaals hartstikke bedankt voor de tip, het doktersbezoek laat ik maar even voor wat het is, nu het zo goed gaat.
pi_60562103
Ik wil even mijn wondermiddel vertellen, voor iedereen die steeds terugkerende schimmelinfecties heeft, omdat ik zelf ook redelijk wanhopig begon te worden (en niks van de dokter hielp, die zei dat ik maar moest accepteren dat het constant terug zou komen).

Ik heb op de 2e dag van mijn menstruatie een diflucan pilletje genomen (voorgeschreven door de huisarts). Van een andere arts hoorde ik dat je de schimmel een flinke mep uitdeelt als je het pilletje op de 2e dag neemt (vriendje ook..) en daarnaast gebruik ik standaard dit (na aanraden van een arts):

- tea trea creme (niet de olie) van de natuurwinkel 2x per dag opsmeren (voorkomt schimmels)
- molkosan van de natuurwinkel (heeft iets van goede melkzuurbacterieën) na elke toiletbeurt..

Als je dit volhoudt (in het begin brandt het als de tyfus), dan denk ik dat er grote kans is dat je van de schimmelinfecties afkomt. Bij mij was het in ieder geval een wondermiddel (het is nu al een maand weg..)
Strawberry Flavour..
pi_60573564
Ik wordt nu dus echt een beetje moedeloos van het gezeur down-under. Ik draag een dag een spijkerbroek (die niet eens echt strak zit) Bingo....weer irritatie! pfffffffffffff!
pi_62218398
Leuke eerste post op fok, maar aangezien ik met het doorlezen van dit topic vooral vrouwelijke klachten tegen ben gekomen, vraag ik het toch maar ff zo. Het ging namelijk meer over jeuk enzo bij de dames, maar ik ben niks tegengekomen over jongens die er last van bleven houden
Ik heb nu 9 maanden een vriendin, en de eerste maanden hadden we nergens last van. Toen heb ik 1 keer een schimmelinfectie opgelopen na de seks (talloze keren daarvoor is het goed gegaan;)), en toen even naar de dokter geweest en de maanden daarna geen last meer. Sinds juni of juli ofzo kreeg ik na een keer ineens weer last, maar na talloze keren smeren, doktersbezoeken, pillen en andere zooi, hebben we er nu nog steeds last van :s. In het begin had m'n vriendin ook duidelijke klachten (witte afscheiding, jeuk enz.), maar de laatste tijd heeft zij niet zo heel veel last meer, buiten dat het wel af en toe nog branderig is. Bij elke poging ben ik echter steeds weer een dag of tien de lul en het lijkt maar niet op te houden.
Ik hoop dat iemand een goeie tip heeft of zoiets, want de anti-schimmel middelen die we tot nu toe hebben gebruikt (ketoconazol, miconazol, itraconazol, blabla..) lijken het gewoon niet op te lossen.
pi_62223146
je meot sowieso allebei behandeld worden anders besmet de een de ander en andersom. verder zie mijn vorige post
Strawberry Flavour..
pi_62223529
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:17 schreef -moi- het volgende:
je meot sowieso allebei behandeld worden anders besmet de een de ander en andersom. verder zie mijn vorige post
Moet ze dit pilletje bij elke menstruatie opnieuw op de 2e dag gebruiken ter voorkoming?
En hoe lang heb jij die middelen gebruikt voordat het zeg maar over was? Ik zal het aan dr voorleggen, ik vertrouw bij dit niet echt meer op de medicijnen, maar die natuurwinkel-zooi klinkt goed Ik ben alleen bang dat ik besmet blijf worden, want bij haar zijn de ergste symptomen al een tijdje weg..

[ Bericht 2% gewijzigd door ml90 op 08-10-2008 08:59:36 ]
pi_62223567
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:48 schreef ml90 het volgende:

[..]

Moet ze dit pilletje bij elke menstruatie opnieuw op de 2e dag gebruiken ter voorkoming?
En hoe lang heb jij die middelen gebruikt voordat het zeg maar over was? Ik zal het aan dr voorleggen, ik vertrouw bij dit niet echt meer op de medicijnen, maar die natuurwinkel-zooi klinkt goed Ik ben alleen bang dat ik besmet blijf worden, want bij haar zijn de ergste symptomen al een tijdje weg..
Dat de symptomen weg zijn wil nog niet betekenen dat ook de infectie weg is..
Ik heb ooit ook eens een infectie gehad die maar niet weg wilde.. Elke week uitstrijkjes maken omdat ze niets konden vinden maar er wel degelijk last van had.. Ik heb toen bijna alles geprobeerd.. Op het laatst een pil gehad die wel werkte.. Dus het enige wat ik je kan adviseren is ga beide naar de huisarts..
Want als zij toch nog last heeft van een infectie (ookal merk ze het niet aan de symptomen) kan ze jou daar wel elke keer mee "besmetten"..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_62223697
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat de symptomen weg zijn wil nog niet betekenen dat ook de infectie weg is..
Ik heb ooit ook eens een infectie gehad die maar niet weg wilde.. Elke week uitstrijkjes maken omdat ze niets konden vinden maar er wel degelijk last van had.. Ik heb toen bijna alles geprobeerd.. Op het laatst een pil gehad die wel werkte.. Dus het enige wat ik je kan adviseren is ga beide naar de huisarts..
Want als zij toch nog last heeft van een infectie (ookal merk ze het niet aan de symptomen) kan ze jou daar wel elke keer mee "besmetten"..
We zijn er allebei al 2 keer apart voor geweest, de laatste keer heeft mijn dokter pillen voor ons allebei meegegeven zonder succes. We gaan het denk ik toch nog maar n keer samen proberen, met zn tweeen langs 1 dokter. Het lastige is alleen, doordat bij haar de symptomen ontbreken, we niet weten wanneer het over is en dat ik dus steeds weer geinfecteerd raak. Is er iets waaraan je kunt zien of het over is, of een testje ofzo? Misschien stomme vraag, maar na elke poging bijna 2 weken weer geen seks hebben wordt op n gegeven moment vrij irritant :p
pi_62223848
Je kunt er ook voor kiezen om een tijdje een condoom te gebruiken. Lijkt mij minder irritant dan steeds weer klachten en tijden geen sex.

Volgens mij kun je namelijk alleen met een inwendig onderzoek zien of het over is of niet. Iemand hier (ben even vergeten wie) had ook geen klachten op dat moment maar haar gyn zag toch schimmelsporen.

Oja, en stoppen met orale sex wil ook nog wel eens helpen. Helaas
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62223863
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:59 schreef ml90 het volgende:

[..]

We zijn er allebei al 2 keer apart voor geweest, de laatste keer heeft mijn dokter pillen voor ons allebei meegegeven zonder succes. We gaan het denk ik toch nog maar n keer samen proberen, met zn tweeen langs 1 dokter. Het lastige is alleen, doordat bij haar de symptomen ontbreken, we niet weten wanneer het over is en dat ik dus steeds weer geinfecteerd raak. Is er iets waaraan je kunt zien of het over is, of een testje ofzo? Misschien stomme vraag, maar na elke poging bijna 2 weken weer geen seks hebben wordt op n gegeven moment vrij irritant :p
Via uitstrijkjes kunnen ze dit testen.. En kan uit ervaring zeggen dat elke week een uitstrijkje laten maken verre van leuk is.. Maar ik was ontzettend blij dat ik er vanaf was.. Mijn man ook trouwens..
En ja het is irritant dat je niet kan neuken wanneer je wil en dat je moet wachten tot iets "klaar" is..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_62224219
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:07 schreef Syrena het volgende:
Je kunt er ook voor kiezen om een tijdje een condoom te gebruiken. Lijkt mij minder irritant dan steeds weer klachten en tijden geen sex.

Volgens mij kun je namelijk alleen met een inwendig onderzoek zien of het over is of niet. Iemand hier (ben even vergeten wie) had ook geen klachten op dat moment maar haar gyn zag toch schimmelsporen.

Oja, en stoppen met orale sex wil ook nog wel eens helpen. Helaas
Met condoom doen we ook hoor, maar toch proberen we t dan steeds weer n keer, omdat we weer een nieuwe behandeling of zalf oid hebben geprobeerd. Daarom willen we ook kunnen weten of het een keer echt over is.
En geen orale seks :| lijkt me niet de leukste oplossing haha
Maar toch bedankt
pi_62312693
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 08:48 schreef ml90 het volgende:

[..]

Ik heb er echt een jaar last van gehad en de dokter deed alsof er niks aan te doen was en deed alsof ik er gewoon gevoelig voor was. Dus elke keer kreeg ik weer een eitje maar het bleef terugkomen..

Maar bij die diflucan pil, die heb ik tegelijk met vriendje genomen (dus op de 2e dag v menstruatie) en daarnaast blijven smeren met tea tree en molkosan en toen is het dus nooit meer teruggekomen nu smeer ik niks meer en het komt ook niet meer terug dus ik zou het echt proberen en in ieder geval allebei behandelen... want ook al heeft 1 van de 2 geen klachten, dit betekent niet dat je niks hebt succes!
Strawberry Flavour..
pi_62323650
hee

ik heb nu al iets minder dan 2 jaar een schimmelinfectie in het begin had ik erge jeuk en witte afscheiding toen ik naar de dokter was geweest had ik een zalfje gehad maar daar ging alleen de jeuk van weg nu 1 maandje geleden had ik Gyno Daktarin-3 voorgeschreven gekregen (is dat een soa als je dat recept krijgt) dus toen ik dat had gebruikt kreeg ik daarna mijn menstruatie periode maar toen daarna leek het over te zijn maar toen ik de volgende ochtend wakker werd kwam het weer terug maar ik had gelezen als het nog niet hellemaal over is dat je dan nog een keer het recept moest vragen dus dat had ik gedaan en afgelopen donderdag had ik de laatste genomen maar die vrijdag had ik sex maar wat ik nou die zaterdag ochtend las is dat je minimaal 3dagen moet wachten anders word het rubber aangetast maar nu was mijn vraag als die niet lek is (heb ik wel 3 x gecheckt) is er dan ook nog een kans dat ik zwanger word ? nee toch
pi_62324658
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:32 schreef -moi- het volgende:
Ik wil even mijn wondermiddel vertellen, voor iedereen die steeds terugkerende schimmelinfecties heeft, omdat ik zelf ook redelijk wanhopig begon te worden (en niks van de dokter hielp, die zei dat ik maar moest accepteren dat het constant terug zou komen).

Ik heb op de 2e dag van mijn menstruatie een diflucan pilletje genomen (voorgeschreven door de huisarts). Van een andere arts hoorde ik dat je de schimmel een flinke mep uitdeelt als je het pilletje op de 2e dag neemt (vriendje ook..) en daarnaast gebruik ik standaard dit (na aanraden van een arts):

- tea trea creme (niet de olie) van de natuurwinkel 2x per dag opsmeren (voorkomt schimmels)
- molkosan van de natuurwinkel (heeft iets van goede melkzuurbacterieën) na elke toiletbeurt..

Als je dit volhoudt (in het begin brandt het als de tyfus), dan denk ik dat er grote kans is dat je van de schimmelinfecties afkomt. Bij mij was het in ieder geval een wondermiddel (het is nu al een maand weg..)
Denk je als het bij mijn ook terug komt het bij mij ook zou kunnen helpen ? want ik word er echt gek van gewoon elke keer als ik er naar kijk word ik er depri van
pi_62325054
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:21 schreef Samiiee het volgende:

[..]

Denk je als het bij mijn ook terug komt het bij mij ook zou kunnen helpen ? want ik word er echt gek van gewoon elke keer als ik er naar kijk word ik er depri van
ik denk zelf dat hoe ik het weg heb gekregen dat het bij bijna iedereen werkt die een candida schimmelinfectie heeft ja. Die teatree creme zorgt er namelijk voor dat schimmels doodgaan/ voorkomen worden, dus het probleem wordt dan niet alleen verholpen maar ook voorkomen...
Strawberry Flavour..
  zondag 12 oktober 2008 @ 12:51:53 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_62325171
Zijn er hier ook dames die het zoals ik alleen uitwendig hebben? Eindelijk begon hier een belletje te rinkelen want ik had er steeds zooo'n last van maar die eitjes werkten neit en uit de uitstrijkjes kwam ook niks.
Dus ik weer naar de huisarts en toen zei ze 'ja maar het zit ook alleen maar uitwendig!' dus toen kreeg ik de schimmelzalf mee.
Bij de apotheek: 'is het nou AANbrengen of INbrengen' en sindsdien is het een stuk beter
pi_62346395
GODVER GODVER. Tweede kuur van dertig (30!) eitjes achter de rug. Dan gaat het twee maanden goed - en daarna is het weer hopeloos. Ik wil niet wéér zon'n kuur. Bioclin helpt niet....

Teatree dus.
  maandag 13 oktober 2008 @ 20:24:40 #271
92409 Twinky
Little star.
pi_62360249
dertig

dan kun je niet seksen
pi_62369846
Ja, maar met schimmel wordt het natuurlijk ook niks.

Ik had overigens 6 maanden lang na iedere menstruatie vijf eitjes. Dus nog te overzien...
pi_62370057
Ik reageerde allergisch op die Gyno-Daktarin eitjes En de Gyno-Myk was nog erger, dat waren meer van die sperti-vormige dingen. Daar zat ook geen omhulsel omheen, was gewoon harde zalf die door de warmte binnenin smolt. Een JEUK zeg ik, niet te harden. Ik moest 's morgens wel de vaginale douche gebruiken om de resten weg te werken, anders werd ik gek van de jeuk aan m'n schaamlippen.
Vreemd genoeg hielpen ze wel, alleen dus niet voor de buitenkant.

Heb je Diflucan al gehad? (of de merkloze variant, ben ff vergeten hoe die heet, die heb ik nu als voorraad liggen). En dan dus op de 2e dag van de menstruatie.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_62370141
Mijn huisarts is niet zo van de pilletjes... Volgende stap na deze laatste eitjeskuur is dat verschrikkelijke dieet (waarvan ik me afvraag of het wel gaat helpen, want suiker eet ik bijvoorbeeld heeeeel weinig, en qua granen valt het ook wel mee).
pi_62370328
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:02 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn huisarts is niet zo van de pilletjes... Volgende stap na deze laatste eitjeskuur is dat verschrikkelijke dieet (waarvan ik me afvraag of het wel gaat helpen, want suiker eet ik bijvoorbeeld heeeeel weinig, en qua granen valt het ook wel mee).
Ik zou ze gewoon eisen zeker voor je aan dat kutdieet begint, want dat is het.
Maar ja, ik heb makkelijk praten omdat bij mij duidelijk is wat de oorzaak is (pilgebruik in combinatie met het "schuren" van de sex tast mijn slijmlaag binnenin aan, daar sperma bij en voila)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')