Het is erg makkelijk om schilderijen fout met elkaar te vergelijk en er een en dezelfde conclusie over uit te trekken.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Een huis persoon en dier is makkelijk te herkennen. Verder zullen er van de objecten die geschilderd zijn ook wel documentatie beschikbaar zijn, net zoals wij nu dingen vastleggen. Dat er een ufo achtig iets op een schilderij staat kan prima zijn, maar als er documentatie gevonden wordt waarin beschreven staat dat ze dat wel vaker deden en dat dat X of Y voorstelde, dan is dat waarschijnlijker dan dat jij naar een foto kijkt, niet weet wat ze eventueel anders mee bedoeld konden hebben en dus maar concludeert dat ze vliegende schotels hebben gezien en die geschilderd hebben.
even te verduidelijking dit keer wel het goeie plaatje erbij geplaatstquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:12 schreef Knarf het volgende:
[..]
Vergelijk dit:
[afbeelding]
Eens met dit:
[afbeelding]
Daar zitten toch duidelijk overeenkomsten in.
Dat klopt ik had het verkeerde plaatje gepost, dat had ik later verbeterd.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:14 schreef Ticker het volgende:
knip
Het komt er dus op neer dat Knarf, in mijn ogen een foutieve vergelijking maakt.
Hij vergelijkt een Engel op een wolk, met een U.F.O. van het eerste plaatje.
En de reden dat hij dit doet, is omdat beiden objecten 'licht stralen' om zich hebben.
Terwijl toch duidelijk bij het 2e plaatje te zien is dat het hier om een engel gaat.
Je kan mij niet wijs maken dat de schilder van het eerste plaatje spontaan een instorting had en ineens de details van de engel of de wolk waarop de engel zich bevond vergat.
De enige vergelijking die ik hieruit kan opmaken, is dat beide schilders (indien niet dezelfde) een soort van "heiliging" van het object hebben gemaakt, of misschien wel geprobeerd het kleine detail de accentueren doormiddel van te laten zien dat het zweeft of vliegt.
Mensen konden vroeger niet lezen. En de pastoor/monik las alles voor in het Latijn. Dus de mensen begrepen totaal niet waar het nu over ging.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:23 schreef Wombcat het volgende:
Ah. We gaan hier verder
Wat ook wel relevant is om in de gaten te houden, is dat in het algemeen religiezue schilderijen in opdracht van de kerk gemaakt zijn. Nu lijkt me dat je er dan toch wel vanuit kunt gaan dat alleen datgene erop komt te staan wat de kerk er op wil hebben. In het algemeen bepaal je als opdrachtgever toch wel hoe iets eruit ziet. Als er dan een object in de lucht zweeft, ga je je als opdrachtgever toch afvragen wat daar de bedoeling van is. En als het een bedoeling heeft, en je ondersteunt die bedoeling niet, of je vindt het sowieso maar niets, dan ga je dus vriendelijk maar dringend vragen om dat ding er maar af te halen.
Dan kun je je dus afvragen waarom de kerk een UFO op een dergelijk schilderij willen hebben.
Goede vraag natuurlijk. Wellicht wilde ze het juiste geheim niet erg openbaar hebben, maar wel verhullen in uitingen, zodat ze achteraf niet direct gezegd kan worden dat ze alles hebben geprobeerd te verbergen ofzo. Een beetje indekken dus.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:22 schreef Wombcat het volgende:
Dan kun je je dus afvragen waarom de kerk een UFO op een dergelijk schilderij willen hebben.
Goeie OP trouwensquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:14 schreef Ticker het volgende:
Dan "The Madonna with Saint Giovannino". Geschilderd in de 15e eeuw. Artiest onbekend, maar van de 'Lippi school'.
Die plaatjes van Knarf kan ik niet zien om een of andere redenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:14 schreef Ticker het volgende:
Knarf gebruikte dit voorbeeld:
[..]
even te verduidelijking dit keer wel het goeie plaatje erbij geplaatst
Het komt er dus op neer dat Knarf, in mijn ogen een foutieve vergelijking maakt.
Hij vergelijkt een Engel op een wolk, met een U.F.O. van het eerste plaatje.
En de reden dat hij dit doet, is omdat beiden objecten 'licht stralen' om zich hebben.
Terwijl toch duidelijk bij het 2e plaatje te zien is dat het hier om een engel gaat.
Je kan mij niet wijs maken dat de schilder van het eerste plaatje spontaan een instorting had en ineens de details van de engel of de wolk waarop de engel zich bevond vergat.
De enige vergelijking die ik hieruit kan opmaken, is dat beide schilders (indien niet dezelfde) een soort van "heiliging" van het object hebben gemaakt, of misschien wel geprobeerd het kleine detail de accentueren doormiddel van te laten zien dat het zweeft of vliegt.
E wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Even de naam Erich Von Daniken noemen.
De site die ze host is down.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die plaatjes van Knarf kan ik niet zien om een of andere reden![]()
Dat zijn theorieen wel een beetje in dit straatje passen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
E wat wil je daarmee zeggen?
Of wilde je hem alleen maar genoemd hebben
Deze post had ik eerst even gemist.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dat klopt ik had het verkeerde plaatje gepost, dat had ik later verbeterd.
Echter is de site waar ik wel de juiste plaatjes vandaan heb offline, dus ik kan ze nu even niet plaatsen.
Waar het echter om gaat is dat mensen die denken dat dit een UFO is alleen die 'wolk' zien. Maar dus missen dat dat 'hedertje' met zijn arm boven zijn hoofd hiernaar kijkt. Nu komt juist deze voorstelling veel vaker voor in andere schilderijen.
Oftewel, een herder die met een arm boven zijn hoofd naar een vliegend voorwerp kijkt.
Sorry dat ik de plaatjes even niet kan posten.
puur copy pastequote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:23 schreef Wombcat het volgende:
En als dat al zo zou zijn, maar dat dan de vraag opeens irrelevant?quote:
Ah, je bedoelt dat de kerk copy paste?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:38 schreef displission het volgende:
het gaat niet over dit forum wombcat
het gaat over geloven en copy paste waar het vandaan komt..het lijkt mij heel vanzelfsprekend..dat er wat "van-iets" vandaan komt..ik kan me voorstellen zoals ik al eerder zei dat een stroming "van een bron komt"..
http://www.laufo.com/disc-history.html --tijdslijn afbeeldingen..die hier nog niet staan..(jah ik ben gek op links) ik ben best bereid op onderzoek uit te gaan..dat terzijde..
Lees dan dit ook maar eens. Dan wordt dit schilderij je iets duidelijjker:quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:38 schreef displission het volgende:
het gaat niet over dit forum wombcat
het gaat over geloven en copy paste waar het vandaan komt..het lijkt mij heel vanzelfsprekend..dat er wat "van-iets" vandaan komt..ik kan me voorstellen zoals ik al eerder zei dat een stroming "van een bron komt"..
http://www.laufo.com/disc-history.html --tijdslijn afbeeldingen..die hier nog niet staan..(jah ik ben gek op links) ik ben best bereid op onderzoek uit te gaan..dat terzijde..
Dit bedoel ik niet zo zeer..je zou een beetje naar het verleden moeten kijken..ik bedoel er is sprake van tradities.., maar ik zou niet kunnen begrijpen dat mensen zo erg in tradities kunnen blijven zitten..zoals oorlog..etc. Nu worden er films van gemaakt..en je hebt de genres..in waar de film over gaat..als ik goed naar de foto's kijk op de link die ik gaf en zowiezo al bijna alle pictures..in dit topic..zie je iig mensen en ufo's, dat is zeker..dat duidt volgens mij..op een ontmoeting. Maar het kunnen ook diepe verlangens zijn..misschien was het wel hip toendertijd. Ik bedoel er zijn vele redenen en jij geloofd de jouwe ik de mijne..al die onverklaarbare dingen..zullen ze ooit verklaard worden..??quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou kunnen, dat er in het begin zo is getekend/geschilderd en dat men dat op die manier is blijven doen.
quote:However, the decision as to their authenticity ultimately lies with each and every individual...
Ik denk dat, indien de kerk zich bewust was van wezens in schotels, zij dit konden van verhalen, waarschijnlijk dezelfde verhalen als waar zij veel van de bijbel hebben overgekopieërd (noach's ark?).quote:Op donderdag 10 augustus 2006 22:29 schreef TechXP het volgende:
[..]
Goede vraag natuurlijk. Wellicht wilde ze het juiste geheim niet erg openbaar hebben, maar wel verhullen in uitingen, zodat ze achteraf niet direct gezegd kan worden dat ze alles hebben geprobeerd te verbergen ofzo. Een beetje indekken dus.
Ik vind het wel interessant. Sowieso met ufo's enzo. Ik geloof best dat er vroeger iemand bestaan heeft waarop de verhalen zijn gebaseerd. Echter sommige punten vind ik toch wel apart, zoals de ster van bethlehem die mee bewoog e.d. Allemaal punten waar je kan afvragen of dat niet een ufo was.
Maar anderzijds is het een verhaal.. de waarheid weet je niet. 1 ding weet ik zeker en dat is dat dat het onrealistisch is om te denken dat wij het enigste leven zijn. Hoe kan 1 planeet zoveel leven bevatten in 1 keer, terwijl andere planeten dood zijn? Nee.. ik weet zeker dat daar buiten meer leven is.
Wellicht dat onze planeet een project is van hogere wezens die vele wezens uitgezet hebben hier.
Ik ga er nog steeds vanuit dat alle schilders een wolk met een engel schilderden. Of alleen een wolk, of alleen een engel. Dat is wat het voor moet stellen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:09 schreef displission het volgende:
Wat ik wilde zeggen Knarf tegen jou(--van die site af) Artists, often,took their inspirations from more recent devotional texts, containing characters and situations with more popular and narrative streaks.
en..often mixed scenes and situations from heterogeneous texts--traditie toendertijd zou je zeggen..
je kunt je echter afvragen..aan de andere kant, mocht dit echt gebeurt zijn..wat waren de gevolgen..wezen de aliens iemand aan en kreeg die persoon of personen meer zeggenschap of weet ik het "krachten"..wat er overblijft zijn verhalen..en als ik zo lees zijn dat er ..uhm zat
wel een goede link die je gaf trouwens..veel wolken met poppetjes...
deze kan ik je niet onthouden.. http://www.ufocasebook.com/casefiles.html
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |