abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:09:51 #1
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_40692705
quote:
Het komt er dus op neer dat Knarf, in mijn ogen een foutieve vergelijking maakt.
Hij vergelijkt een Engel op een wolk, met een U.F.O. van het eerste plaatje.
En de reden dat hij dit doet, is omdat beiden objecten 'licht stralen' om zich hebben.
Terwijl toch duidelijk bij het 2e plaatje te zien is dat het hier om een engel gaat.

Je kan mij niet wijs maken dat de schilder van het eerste plaatje spontaan een instorting had en ineens de details van de engel of de wolk waarop de engel zich bevond vergat.

De enige vergelijking die ik hieruit kan opmaken, is dat beide schilders (indien niet dezelfde) een soort van "heiliging" van het object hebben gemaakt, of misschien wel geprobeerd het kleine detail de accentueren doormiddel van te laten zien dat het zweeft of vliegt
Het probleem is dat mensen die denken dat dit een UFO voorsteld, alleen dit 'wolkje' zien. Je moet echter ook naar andere dingen kijken. Het 'herdertje' met die arm boven zijn hoofd is erg belangrijk in deze voorstelling. En juist dat detail komt erg vaak voor in andere voorstellingen. Het heeft ook een religieuze betekenis. (Die ik nu even niet kan op zoeken omdat de site down is ).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:11:40 #2
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_40692781
Nog even een link naar het vorige topic:
Jezus en UFO's
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:14:46 #3
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40692891
woei.. shit.. er lopen er nu 2, misschien deze dich gooien ik heb wat meer aan de OP post gedaan:

Jezus, UFO's en de tijden ervoor (een bekend fenomeen?)
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:22:17 #4
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_40693148
Mee eens.

MOD, deze mag dicht.
pi_40693154
Wat ook wel relevant is om in de gaten te houden, is dat in het algemeen religiezue schilderijen in opdracht van de kerk gemaakt zijn. Nu lijkt me dat je er dan toch wel vanuit kunt gaan dat alleen datgene erop komt te staan wat de kerk er op wil hebben. In het algemeen bepaal je als opdrachtgever toch wel hoe iets eruit ziet. Als er dan een object in de lucht zweeft, ga je je als opdrachtgever toch afvragen wat daar de bedoeling van is. En als het een bedoeling heeft, en je ondersteunt die bedoeling niet, of je vindt het sowieso maar niets, dan ga je dus vriendelijk maar dringend vragen om dat ding er maar af te halen.

Dan kun je je dus afvragen waarom de kerk een UFO op een dergelijk schilderij willen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')