In t kader van het tournament veel koreaans afgelopen dagen
OasisOpvallendste was hier toch wel het acteerwerk. De liefde tussen de twee hoofdrolspelers wordt nooit echt vertederend behalve op de momenten dat ze in haar fantasie even 'normaal' wordt. Dat gegeven geeft de film nog meer kracht. Frustrerend einde zal iedereen met me eens zijn maar ergens is het ook wel een happy end. De hoofdpersoon is zo simpel dat je geen medelijden hoeft te hebben, bovendien hebben beiden alle tijd in de wereld, geen taken en maar'één doel, elkaar. 4/5
Spring, Summer, Fall, Winter... and SpringBen doorgaans niet erg van het sprituele maar het was zo sprookjesachtig dat ik toch werd gegrepen. Het verhaal is sterk en het enige minpunt is de traagheid. 4/5
Joint Security AreaPrettig verrast door deze. Een aardig en tamelijk controversieel verHaal die na een half uur een emotionele lading meekrijgt. Los van de tenenkrommende Engelse scene's is het voor de rest prima. Vooral als Kang-ho Song in beeld is. En wat een mooi eindshot trouwens. 3,5/5
He Was CoolDe karaoke scene maakt de film geslaagd voor mij. Net als bij het Japanse Swing Girls werd ik soms gek van de intonatie van de dames. Bovendien is het acteerwerk soms beneden peil. De vechtscenes zijn verrassend leuk, de effecten wat minder. Bij lange na geen My Sassy Girl, maar vermakelijk. 3/5
Memories of MurderAlles aan deze film klopt. De prachtige muziek, de humor de acteurs. Iedereen zit perfect op zijn plek. Kang-ho Song wéér geweldig. De ondervaagmethodes van Detective Seo Tae-Yoon, een flying kick tegen de solar plexus, zijn om nooit meer vergeten. 4,5/5
Bin-jipPrettig om te zien dat een film alle verwachting waar maakt als je er al zoveel over hebt gehoord. Heb weinig toe te voegen. Gelukkig niet te lang, iets waar Koreaanse films vaak problemen mee hebben, en erg pakkend. Het zien van Oasis en Bin-jip achter was bij nader inzien een slechte keuze. Frustratie om communicatie
![]()
4,5/5
The Hills have EyesRemake van Wes Craven's orgineel. Heb gigantisch gelachen. Op tijden zo gruwelijk dat je toch ff moet knipperen maar een solide remake. Na een dik half uur begint het genieten. 3,5/5
Voor ik t vergeet,
Attack the gas station!Heb 4 uur gedaan over een film van 2 uur. Kon me geen moment echt pakken. Humor gleed langs me als een ingevette tiet. Op een of andere manier kan ik dat extreme schoffie gedrag van Aziatische jeugdbendes gewoon niet slikken. Timing van de grappen was scheef en de geloofwaardigheid was zelfs voor een duidelijk niet serieuze film lachwekkend. 2/5
[ Bericht 5% gewijzigd door cwk op 20-08-2006 00:15:59 ]
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie IIIThere is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.