Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.
Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
ik loop hard en ik mountainbike en heb nergens last vanquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:37 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo, de hele zaterdag lekker gemountainbiked in het Limburgse Heuvelland. Had nergens last van, maar ging gistermorgen met een huisgenoot hardlopen en heb overal spierpijn.
Weet iemand of de combinatie mountainbiken en hardlopen verstandig is ? Of moeten de spieren wennen aan het verschillend gebruik bij hardlopen/mountainbiken ?
In welke versnelling staat hij dan voorop?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:59 schreef ThijsThijs het volgende:
Ik heb een vraagje,
Als ik op mijn mountainbike schakel van mijn 1 naar 2e versnelling op het achterwiel, gaat hij niet naar de 2e maar naar de 3e. Deze kuren heeft hij heel vaak, kan ik dit zelf oplossen?![]()
In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:34 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Volgens mij is hardlopen en fietsen niet de ideaalste combinatie, dus ik denk dat ze er even aan moeten wennen. Overigens, skeeleren of schaaten en fietsen gaat wel erg prettig.
Even doorbijten dusquote:Op dinsdag 17 oktober 2006 20:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In eerste instantie is het inderdaad even wennen, maar na een keer of 3-4 is het niet zo'n probleem mee.
Yep, komt doordat je conditie waarschijnlijk wel ok is, dus hart/longsysteem kan het wel aan, maar er zijn een paar spieren die je bij hardlopen wel gebruikt, maar bij fietsen niet of minder. En die gaan dan protesteren.quote:
In de 3equote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In welke versnelling staat hij dan voorop?
Dus voorop zit hij compleet rechts, en achterop compleet links?? Wow, dan vind ik het niet zo gek dat de ketting achterop maar wat graag naar rechts wilt..quote:
Ja je weet wel, zo'n MTB-fiets!quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 09:45 schreef juliusbackpacking het volgende:
een berg-mountainbike??????
Die heb ik vroeger ook wel gedaan, toen ik nog in Nijmegen woonde (is al wel een jaar of 9 geleden).quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:04 schreef FHR het volgende:
Morgen eindelijk weer 's fietsen, groene + rode route in Rijk van Nijmegen staan op de planning. En 't zou nog lekker weer moeten worden ook volgens de voorspellingen.
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:36 schreef Trainspotter het volgende:
Zundert was niet zo heel spannend. 55 km en slechts 50 hm. Wel wat leuke passages in het bos. Ik vind het ook altijd wel gezellig bij die toertochten aan de Belgische grens.
Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:38 schreef Wombcat het volgende:
Denk dat je in deze streek nergens echt veel hoogtemeters zult vinden.
Da's nog best veel idd. Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwensquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:06 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal plekken waar wat meer bultjes liggen. Vorig jaar in een toertocht onder Bergen op Zoom in 45 km toch aan 300 hm gekomen geloof ik. Da's een beetje in de richting van de Kalmthoutse Heide.
Ik heb een Polar hartslagmeter met hoogtemeter. Snelheid registreren doet 'ie ook (en op mijn racefiets ook nog trapfrequentie). En je kunt ook nog eens alles in de computer stoppen en dan maakt 'ie leuke grafiekjesquote:Op zondag 22 oktober 2006 14:24 schreef The_S het volgende:
hoe bepaal je die hoogtemeters eigenlijk?
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken. Dat is ook een leuk rondje. Rond de Amerongse Berg liggen sowieso heel veel leuke paadjes. Ze zijn geen onderdeel van de vaste routes, maar je mag er gewoon fietsen. Ik vermaak me daar altijd prima.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:11 schreef Wombcat het volgende:
Twee weken geleden heb ik de MTB-route in Amerongen 2x gefietst, dat was 300 hoogtemeters op 32 km. Mooie route trouwens
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:32 schreef Trainspotter het volgende:
Amerongen is leuk ja. Als je onderaan de technische afdaling naast de Bergweg naar rechts gaat in plaats van naar links, kun je nog een extra lus van 7 km / 100 hm maken.
Dan is dit ook wel een handige pagina om eens te bezoeken.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, dat moet ik onthouden voor als ik daar weer eens ga fietsen.
Jep, ik ben er vrijdag geweest. Was weer erg mooi. Genoeg gezien voor een potentiele nieuwe fiets. Veel carbon inderdaad, maar wat is dat mooooiquote:Op zondag 22 oktober 2006 20:47 schreef raimen het volgende:
Nog iemand naar de bike motion geweest?
Ik heb daar wel wat leuke dingen gezien.
Wel heel veel carbon trouwens
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:34 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Bij mij wordt het dnek ik iets van een Stevens of Van Tuyl....
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
ik ben niet van plan een full suspension aan te schaffen maar misschien wordt het wel een ATB zonder een perfecte driekhoek als frame maar mogelijk een beetje 'vervorming'. Dat moet wel lukken toch? Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:29 schreef FHR het volgende:
[..]
Volgens mij passen daar alleen fietsen met een gewoon frame op, dus als je een full-suspension hebt met geen gewone 'driehoek' als hoofdframe, heb je een grote kans dat je fiets niet (goed) past. ¤30,- is natuurlijk niet veel en als je fiets er goed op past, kan het volgens mij geen kwaad, lijkt me zelfs beter dan die dingen waar je fiets op de trapas leunt enzo. Ik zou wel de wielen even vast zetten zodat die niet kunnen draaien (tie-rapje op de remhendel oid) of zelfs er helemaal afhalen. En doe ook wat schuim/rubber tussen dat ding en je auto.
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:32 schreef Geqxon het volgende:
Het mooie van dit ding is dat je op de snelweg harder dan 80km/h mag
Dit zijn geen perfecte dingen. Vaak moet je je frame beschermen met schuimrubber, anders raakt het beschadigd. De fiets zit niet super-vast, je moet hem vaak met spanbanden vastmaken. En vaak bestaat de kans dat de fiets (of b.v. de remhendel) tegen de auto aankomt en zul je ook hier inderdaad weer schuimrubber tussen moeten doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:41 schreef spooky1234 het volgende:
even een vraagje tussendoor over een fietsendrager:
http://www.marktplaats.nl(...)3D%26df%3D1%26fta%3D
Wat denken jullie, is dit een goeie of ? Past op zoiets vrijwel elke ATB of moet ik nog ergens op letten? Dit omdat ik nog een nieuwe ATB ga kopen, maar zijn die dingen universeel en is het aan te raden om je fiets zo te vervoeren?
Enne 30 euro is dat een goeie prijs of niet?
Merci d'avance :-)
Belaste trekhaak = 80km/h.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:55 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Met een trekhaak-fietsdrager mag dat ook.
Met een aanhangwagen niet (en voor de wet zijn dat uiteraard ook twee zeer verschillende dingen).
Wat een onzin!quote:
Gewoon wat isolatieschuim er tussen waar de drager op je auto steunt om je lak te beschermen bedoelde ik. En ik zou dat ook een beetje tussen de drager en de fiets doen en waar de fietsen tegen elkaar leunen, met tie-raps er tussen vast zetten. Wat ook goed werkt is van dat buizen isolatie-spul voor de verwarming. Die kan je zo om je frame/voorvork doen en dan dicht klikken (wel even tie-rapje eromheen voor de zekerheid). En ik zou je fiets ook heel goed vast zetten op dat ding, dat 'ie niet kan gaan stuiteren (maar nou ook weer niet zo strak dat je je frame krom trektquote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:42 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je schuim/rubber tussen dat ding en de auto?
Wat is er mis om op bevroren grond te mtb'en? dat is zo'n beetje de beste ondergrond die ik me maar kan bedenken. Heerlijk met vorst door de bossen gaan crossenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:54 schreef -skippybal- het volgende:
Nu mis ik dus voor een groot deel het modder/storm seizoen en is er dikke kans dat de grond keihard is als ik weer kan biken![]()
Nee joh. Een ramp is het niet. Een collega van me heeft ook een fietsdrager op de kofferklep van zijn auto, dat werkt op zich goed. Alleen kun je de fiets makkelijker en beter op een goede trekhaakdrager zetten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 03:44 schreef spooky1234 het volgende:
ik heb nou helaas een auto zonder trekhaak en een trekhaak monteren kost iets van paar honderd euro en is dus geen optie.
Maarhe Pdiscs, is het echt een ramp en raad je het me niet aan of moet het wel lukken met een beetje goed vastbinden. Misschien een stomme vraag maar waar kan ik t beste wat schuimrubber scoren?
In eerste instantie de Stevens Flightquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:24 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En welke types heb je op het oog? Liefst met plaatjes.
Allemaal mooie fietsjes!quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:15 schreef Venco16 het volgende:
[..]
In eerste instantie de Stevens Flight
http://www.stevensbikes.de/2007/index.php?bik_id=158&lang=de_DE
En Van Tuyl iig in deze kleurenstellingen( 1 van de 2)
In deze kleurenstelling(foto met cameratelefoon enomen)
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Maargoed, voordat ik wat koop kom ik ongetwijfeld weer wat anders tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |