Ik blijf dan niet slapen omdat ik nu nog niet weet of ik die zaterdag vrij kan nemen kan het dus zijn dat ik alleen vrijdag gaquote:Op woensdag 20 september 2006 23:01 schreef Mirri het volgende:
[..]
En waar blijf je dan slapen?
Ik ben vergeten te reserveren voor Tjaarda hotel, een paar maanden geleden zat ie nog niet volgeboekt.![]()
Ik dacht dat je liever niet naar schaatswedstrijden wilde!quote:Op woensdag 20 september 2006 23:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan altijd bij m'n ouders blijven slapen, maar ik moet wel even wat mensen zien te ronselen die er ook heen willen. Ben ook weer niet zo'n schaatsautist dat ik in m'n eentje alleen maar rondetijden ga opschrijven.
Vrijdagavond is het altijd he?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:05 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik blijf dan niet slapen omdat ik nu nog niet weet of ik die zaterdag vrij kan nemen kan het dus zijn dat ik alleen vrijdag ga
Nou, het carnavalesque valt me nogal tegen. Ik hou echt heel erg van schaatsen, maar niet van Hoofd, schouders, knie en teen.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:06 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik dacht dat je liever niet naar schaatswedstrijden wilde!![]()
je hebt ook nog het Haje hotel he, of is dat juist dezelfde?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:01 schreef Mirri het volgende:
En waar blijf je dan slapen?
Ik ben vergeten te reserveren voor Tjaarda hotel, een paar maanden geleden zat ie nog niet volgeboekt.![]()
Zaterdag ga ik met 2 vrienden, maar zij willen maar 1 dag, en ik 2 dagenquote:Op zondag 24 september 2006 10:28 schreef Remzz het volgende:
Ik dacht dat de 5 kilometer heren altijd vrijdags werd gereden, nu is zaterdag wel een erg leuke dag
Ik weet trouwens nog niet zeker of ik ga hoor moet eerst hier wat mensen mee zien te krijgen
Ik wil ook vrijdag, 1500 heren is echt gaaf.quote:Op zondag 24 september 2006 13:45 schreef MiLalaa het volgende:
ik wil vrijdag en zaterdag![]()
en shiiit wat is dat WK duur zeg. Maar dat lijkt me toch leuker om voor de buis te volgen.
Ga jij alleen vrijdag en zaterdag, of ook nog op zondag??quote:Op zondag 24 september 2006 10:28 schreef Remzz het volgende:
Ik dacht dat de 5 kilometer heren altijd vrijdags werd gereden, nu is zaterdag wel een erg leuke dag
Ik weet trouwens nog niet zeker of ik ga hoor moet eerst hier wat mensen mee zien te krijgen
Vrijdag ga ik denk ik zeker omdat dat wel heel makkelijk uitkomt met school enm OV(zit in Leeuwarden op school). En dan of zaterdag of zondag, omdat ik zaterdag misschien niet vrij kan krijgen van het werkquote:Op maandag 25 september 2006 01:24 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ga jij alleen vrijdag en zaterdag, of ook nog op zondag??![]()
quote:RIJSWIJK - Gianni Romme heeft definitief besloten zijn schaatscarrière te verlengen. De 33-jarige Brabander tekende deze week een contract bij de marathonformatie Beelen Sloopwerken en neemt vrijdag deel aan de marathon in Utrecht. Daarnaast richt Romme zich op de NK afstanden, begin november.
"Gianni doet dit niet voor het geld", zegt diens zaakwaarnemer Orlando van den Bosch. "De sportman Gianni wil kijken wat het lichaam nog aankan." De voormalig olympisch kampioen hoopt tijdens de NK afstanden op de 5000 en 10.000 meter te kunnen meestrijden met de nationale top. "Hij pakt dit uiterst serieus aan", aldus Van den Bosch.
Vlam
Nadat het seizoen 2005/2006 uiterst teleurstellend verliep voor Romme, wilde de rijder niet direct vertellen of hij zijn schaatsloopbaan nog ging verlengen. De stayer gaf zich in de zomer ruim de tijd om over zijn toekomst te beslissen. "Toen bleek dat er toch nog een vlam in hem brandt", zegt Van den Bosch.
Romme trainde voornamelijk individueel, al belegde hij enkele keren een trainingskamp met Anni Friesinger en Ralf van der Rijst. Dat hij aan een aantal marathons deelneemt, is niet meer dan een experiment. "Hij wil daar aan proeven, kijken of het in de toekomst voor herhaling vatbaar is", verduidelijkt Van den Bosch. "Hij rijdt maar een paar marathons, daarna richt Gianni zich op het langebaanschaatsen."
De NK afstanden zullen een belangrijke graadmeter worden voor de krachtpatser uit Made. Aan de hand van de resultaten op schaatsbaan De Vechtsebanen stippelt Romme zijn toekomst uit. "Gianni stond nog nauwelijks op het ijs. Vorige week had hij nog vakantie", zegt Van den Bosch. "Daarom is het moeilijk om te zeggen waar hij nu staat. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij weer tot de wereldtop gaat behoren."
quote:Op zaterdag 9 september 2006 09:14 schreef maril het volgende:
Laten we de noorse truien al uit de kast halen.(dood odinaire TVP)
Met een beetje mazzel kan ik weer aan gratis kaartjes komenquote:Op woensdag 20 september 2006 21:16 schreef Mirri het volgende:
Tjonge, ik wist helemaal niet dat jullie alweer begonnen waren, had niemand het even kunnen zeggen?![]()
Ik ben uiteraard voor Cindy Klassen, en daarnaast zijn mijn favorieten:
Carl Verheijen, Erben Wennemars, Denny Morrison, Chad Hedrick
En Martina Sablikova, Claudia Pechstein, Renate Groenewold en Chiara Simionato
Ik heb er zin in!![]()
Wie gaan er allemaal naar de eerste wereldbekerwedstrijden in Heerenveen?![]()
![]()
maar ach, ik ga wel gewoon drie dagen als het goed isquote:Op dinsdag 26 september 2006 07:34 schreef snellejelle het volgende:
ik denk dat ik voor de zaterdag van de WC ga
het WK is écht duur
bronquote:**De strijd om de IJsselcup,die gepland
stond voor 14 oktober,gaat niet door.
Na een afwezigheid van zes jaar zou de
wedstrijd terugkeren op de nationale
schaatskalender,maar een gebrek aan
inschrijvingen gooide roet in het eten.
Gedurende vele tientallen jaren vormde
de strijd om de IJsselcup de opening
van het schaatsseizoen.Na de editie van
2000 verdween de wedstrijd echter van
de inmiddels overvol geworden kalender.
In het verleden bestond de IJsselcup
uit een 500 en 1.500 meter,maar tijdens
deze (40ste) jubileumeditie zou er een
ploegenachtervolging (toppers uit de
gewesten en merkenteams) plaatsvinden.
Ik had liever een andere kleur gezien, maar ja verder wel een mooi pakquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:07 schreef rubbereend het volgende:
TVM gaat dit jaar trouwens in groene pakken rijden
[afbeelding][afbeelding]
de rugnummers ontbreken er nog aanquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 17:07 schreef rubbereend het volgende:
TVM gaat dit jaar trouwens in groene pakken rijden
[afbeelding][afbeelding]
hebben ze het persbericht toch slecht gelezen:quote:
quote:De IJsselcup, die op 14 oktober als eerste wedstrijd op de nationale wedstrijdkalender stond vermeld, wordt door de organiserende Deventer IJsclub naar een nader te bepalen datum later in het seizoen verschoven.
Als reden voor de verplaatsing geeft Johan Grobbée aan dat er op 14 oktober te weinig gewestelijke teams in Nederland zijn om een volwaardig startveld te kunnen krijgen. "Door de weersomstandigheden zijn veel ploegen naar het buitenland uitgeweken en hebben daar een trainingskamp opgeslagen mede in verband met de selectiewedstrijden in de aanloop naar het AEGON NK afstanden van begin november. Zij zijn dan niet tijdig terug om aan de IJsselcup deel te nemen. We gaan nu met alle partijen kijken wat de meest geschikte datum is om de wedstrijd wel te houden."
De Deventer IJsclub had eerder dit jaar het initiatief genomen om de IJsselcup (de veertigste editie) in ere te herstellen. Het zou niet langer een langebaanwedstrijd over 500 en 1500 meter worden, maar een ploegenachtervolging.
De WC is in de voorverkoopquote:Op zondag 24 september 2006 10:13 schreef Mirri het volgende:
Ik heb gisteren de schaatssport in de bus gekregen, en er stond dat er kaartjes besteld konden worden voor de Wereldbekerwedstrijd en het WK allround enzo. Dus ik snel kijken, maar nog niets gelukkig. Begin oktober maar weer eens kijken. Je moet dan op www.thialf.nl kijken, de knsb verkoopt zelf geen kaarten.
Wel staat er in de Schaatssport het schema, dus welke dag welke afstanden worden gereden. Ik zal het hier even neerzetten, dan kunnen jullie vast beslissen welke dag, en zitplaats of staanplaats.![]()
Wereldbeker 10, 11 en 12 november
- Vrijdag 10-11 vanaf 16:00 uur:
500d (1e) - 500h (1e) - 1000d (1e) - 1500h
- Zaterdag 11-11 vanaf 13:30 uur:
500d (2e) - 1000h (1e) - 1500d - 5000h![]()
- Zondag 12-11 vanaf 13:30 uur:
500h (2e) - 1000d (2e) - 1000h (2e) - 3000d
Staanplaatsen: 10 euro
Zitplaatsen: 17.50 euro
(per dag)
Ik heb voor zaterdag 4 zitplaatsen besteldquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 19:04 schreef MiLalaa het volgende:
Sst, niet allemaal meteen gaan bestellen. Ik moet eerst nog wat luitjes overhalen, en anders zijn er straks geen kaarten meer voor mij![]()
hoi! Ga morgen denk ik m'n kaarten bestellen, als ik met degenen met wie ik ga heb besloten welke dagen het worden. In ieder geval de zaterdag.quote:Op zondag 8 oktober 2006 12:36 schreef Mirri het volgende:
Zondag ga ik ook, maar ik weet nog niet met wie...
Milalaa, heb jij nou inmiddels al kaarten??
Ga je zitten of staan?
Ik ben benieuwdquote:Telegraaf van 6 okt
Veldkamp naar NOS
HILVERSUM - Bart Veldkamp wordt de nieuwe schaatsexpert van NOS Studio Sport. De voormalige olympisch kampioen komt begin november voor het eerst als analyticus in actie tijdens de NK afstanden in Assen.
'Ik wil het analyseren van schaatsen een nieuwe impuls geven en helpen naar een hoger niveau te tillen', zegt Veldkamp.
Nou, een vriend timede voor mij een rondje met staande start en veel andere mensen op de baan van precies 1 minuut. Dat is natuurlijk niet heel indrukwekkend, maar toch geen achteruitgang met vorig jaar. Dus ik ben bijzonder tevreden, en die 500 m onder de minuut moet er dit jaar toch inzitten.quote:Op zondag 8 oktober 2006 14:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoera, morgen sta ik voor het eerst sinds december weer op het ijs. Ben erg benieuwd of m'n toegenomen lichamelijke activiteit ook van invloed zal zijn op m'n schaatsen. Doel blijft een 500 meter onder de minuut.
ik vind het knap! ik denk niet dat mijn 500 meter onder de 2 minuten gaat..quote:Op maandag 9 oktober 2006 21:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, een vriend timede voor mij een rondje met staande start en veel andere mensen op de baan van precies 1 minuut. Dat is natuurlijk niet heel indrukwekkend, maar toch geen achteruitgang met vorig jaar. Dus ik ben bijzonder tevreden, en die 500 m onder de minuut moet er dit jaar toch inzitten.
Het valt wel mee hoor. Ik ben echt geen goede schaatser (kan eindelijk een beetje overstappen) en heb ook nog gewoon een spijkerbroek aan. En [betreffende vriend] deed het in 49 seconden, dus ik heb nog een missie dit jaar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 22:07 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik vind het knap! ik denk niet dat mijn 500 meter onder de 2 minuten gaat..
ik zal zondag es gaan testen
ach als Ben van den Burg commentaar kan geven moet dit ook gaan!quote:
ik proef een Gerard van Velde syndroomquote:Op maandag 9 oktober 2006 22:58 schreef MiLalaa het volgende:
Een rondje in een minuut is toch vrij rap!
Ik ga dit jaar ook weer eens een poging wagen. Rechtvooruit kan ik best snel. Maar dan komen de bochten...
ik vind die bochten ook heel moeilijkquote:Op maandag 9 oktober 2006 22:58 schreef MiLalaa het volgende:
Een rondje in een minuut is toch vrij rap!
Ik ga dit jaar ook weer eens een poging wagen. Rechtvooruit kan ik best snel. Maar dan komen de bochten...
Of je moet gewoon goed oefenen op normale lage noren. Gewoon stevig onderbinden en dan maar blijven oefenenquote:Op maandag 9 oktober 2006 23:06 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik vind die bochten ook heel moeilijk
ik heb dan ook van die combinoren, met een ijshockeyschoen. anders zak ik door mijn enkels
ik heb vandaag geschaatstquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:41 schreef ThijsThijs het volgende:
[..]
Of je moet gewoon goed oefenen op normale lage noren. Gewoon stevig onderbinden en dan maar blijven oefenen
ik heb deze zomer geskied en doe deze winter wrs elke week wel schaatsenquote:Op zondag 15 oktober 2006 22:36 schreef MiLalaa het volgende:
Wordt het nou skien of schaatsen, jelle?
Ben gisteren ook weer voor het eerst op de ijsbaan geweest, maar nog niet om zelf te schaatsen. Dat moet maar snel gaan gebeuren.
Regiocompetitie veteranen gekeken?quote:Op zondag 15 oktober 2006 22:36 schreef MiLalaa het volgende:
Ben gisteren ook weer voor het eerst op de ijsbaan geweest, maar nog niet om zelf te schaatsen.
Bronquote:INZELL - Anni Friesinger heeft de ijsbaan van Inzell officieel geopend met een uitstekende 500 meter. De 29-jarige Duitse schaatsster, die sinds kort deel uitmaakt van de trainingsgroep van Gianni Romme, finishte na 38,64 seconden.
Zo snel was ze nooit eerder bij haar seizoensopening op een Europese piste. Friesinger, die zich voorbereidt op de Duitse titelstrijd begin november in Erfurt, reed vervolgens ook nog een 3000 meter.
heb ik geloof ik wat van gezien ja.quote:Op maandag 16 oktober 2006 01:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Regiocompetitie veteranen gekeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |