abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:27:38 #201
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40702562
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:36 schreef PM-girl het volgende:
Sjak, Linda heeft wel boeken gekocht maar geen broeken, ik moest het ook 2 keer nalezen voor ik het snapte!

Vandaag mn laatste officiele werkdag gehad, woensdag nog afscheid van de kinderen.
Lekker hoor, toch rust nu.
Aha, boeken, geen broeken
Fijn dat je nu met verlof bent PM-girl. Geniet ervan!
Lekker douchen!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:28:20 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40702564
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 08:21 schreef snoopy het volgende:
Nee heb je, ja kun je krijgen Sjoeg. Go for it!
Ja, is ook zo. Tegelijkertijd ben ik bang dat als er iets is, dat het niks betekent (wat ook zo is waarschijnlijk) óf dat alles nog keihard potdicht zit en ik minder moed heb. Stomme dilemma's, ik kan al maanden geen knopen doorhakken over zulke dingen!

• zal ik met 6 weken of 4 weken voor de datum met verlof gaan?
  • wil ik wel of niet weten wat het is met die extra echo?
  • is de meisjesnaam echt wel leuk?
  • heb ik nou zin in paling of haring?
  • draag ik vandaag wel of geen steunkousen?
  • wie ben ik?
  • wat is de zin van het leven?
  • hoe laat zou het zijn?!

Suzanna, hoe is het met jou? Vakantie? Al even niet gezien hier, dacht ik?

En Kozakken, meldt u zich eventjes? Met baby liefst half er al uit?
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:42:31 #203
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_40702683
    Baby zit nog lekker waar die al tiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjjjjjjjden zit. In mama's buik
    (Vind gezien de verhalen van Moonah en PPL dat ik eigenlijk helemaal niets te zeuren mag hebben)

Maar eerst heel belangrijk:van harte met Tristan!

Hier geen enkel teken van snelle actie. Dus vooralsnog maar weer even verstand op nul en de nieuwe dag maar nemen zoals die komt. Anders maak ik mezelf weer veel te veel van slag. Tanx voor alle knuf, kus en kroeltjes Soms is het alleen maar nodig dat iemand even roept dat het ook echt allemaal niet zo leuk even is, maar dat het wel goedkomt. Tanx!

Oh Sugar, ik zou gewoon vragen om een 'inwendig onderzoek' omdat je je graag mentaal wilt kunnen voorbereiden op de komende week en wil weten waaraan je toe bent.
    Hier wilde de vk wel onderzoek doen bij 39 weken (en ook bij 40). Het stomme is, dat ondanks het feit dat alles bijzonder weinig actie vertoonde het mij een rust gaf om dat te weten. Geen valse verwachtingen voor de eerste dagen, niet bij elke kramp denken dat het doorzette en gewoon weten waaraan ik toe was/ben.
    Ik moet zeggen dat ik nu bv. maandag onderzoek gehad heb en gisteravond het gevoel van rust uitgewerkt was hoor Maar het heeft mij in ieder geval twee goede nachten rust gegeven omdat ik niet al te veel verwachtte.

Herken het wel hoor, al die twijfels. Wat wil ik nu wel en niet. Waar heb ik zin in en waarin niet. En dan nog het ergste: halverwege van gedachten wisselen

[ Bericht 1% gewijzigd door kozakken op 11-08-2006 09:05:16 ]
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:51:32 #204
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_40702784
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:28 schreef Sugar het volgende:

• wie ben ik?

• Je vergeet er nog een paar:
    Is die rok nou wel leuk of zal ik toch die andere kopen (resultaat allebei)?
    Zal ik nog vakantie opnemen na mijn verlof of er voor?
    Kijk ik naar die soap of naar Nova?
    Zal ik klassieke muziek opzetten voor de baby of house voor mij?
    Waar ben ik?
    Lekker douchen!
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:53:37 #205
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40702819
    Hee! Stil jij! Heb al genoeg aan mijn hoo-ooo-oooofd!!!

Kozakken, dat van die rust (voor zo kort als het duurt) snap ik wel. Misschien daarom wel gewoon vragen, ja.

Oh, ik hoop voor jou wel echt dat er snel iets gebeurt! Tijd voor een nieuwe fase, nietwaar? Ik heb zin in je tweede kind, ben er benieuwd naar!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_40702835
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:53 schreef Sugar het volgende:
    Hee! Stil jij! Heb al genoeg aan mijn hoo-ooo-oooofd!!!

Niet teveel nadenken hoor.
    Luister naar je gevoel.
    Burnt to the core but not broken
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:58:52 #207
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40702886
    PPL, ga je zo weer naar je gezin? Oeh, ik weet nog van bij Maria, toen ik nog een paar dagen in ziekenhuis lag. Dan kwam mijn vriend 's ochtends weer, met altijd wat kleertjes en kaarten enzo en foto's en berichtjes. Zo'n leuke tijd!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_40702963
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:58 schreef Sugar het volgende:
    PPL, ga je zo weer naar je gezin? Oeh, ik weet nog van bij Maria, toen ik nog een paar dagen in ziekenhuis lag. Dan kwam mijn vriend 's ochtends weer, met altijd wat kleertjes en kaarten enzo en foto's en berichtjes. Zo'n leuke tijd!
    Ik ga zo eerst nar Dixons.
    Foto's printen voor mijzelf en grootouders.
    Dan naar ziekenhuis door, even zitten bij mijn vrouwtje.
    Met een tas vol kleding, drogmetica en een knuffel waar ik vanacht mee geslapen heb (voor de geur).

Om 10:45 gaan we onze zoon voeden en "kangaroe-en".
    Om 11:15 staan mijn ouders (opa en oma) ook op het bezoekuur voor het raam te kijken.
    Vanmiddag de verzekering bellen om de kleine te verzekeren.
    Naar de drukker, vragen hoe snel ze geboortekaartjes kunnen regelen.
    Daarna nog boodschappen doen, want ik heb niets in huis voor het weekend.
    Snel naar huis, boodschappen afzetten, cavia's voeren.
    Daarna weer terug naar ziekenhuis.

Ik doe het allemaal meet liefde.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:04:25 #209
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_40702965
    PM, lekker dat je nu verlof hebt! geniet er lekker van! sjonge, als je zelf eenmaal je kindje hebt gaat de tijd zo vlug ineens en ik heb ook niet meer steeds tijd om alles bij te lezen...

Sugar, je zit op 39 weken, zo'n gekke vraag is het niet lijkt me.

kozakken
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:06:53 #210
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_40702995
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:04 schreef PPL het volgende:

[..]

Ik ga zo eerst nar Dixons.
    Foto's printen voor mijzelf en grootouders.
    Dan naar ziekenhuis door, even zitten bij mijn vrouwtje.
    Met een tas vol kleding, drogmetica en een knuffel waar ik vanacht mee geslapen heb (voor de geur).

Om 10:45 gaan we onze zoon voeden en "kangaroe-en".
    Om 11:15 staan mijn ouders (opa en oma) ook op het bezoekuur voor het raam te kijken.
    Vanmiddag de verzekering bellen om de kleine te verzekeren.
    Naar de drukker, vragen hoe snel ze geboortekaartjes kunnen regelen.
    Daarna nog boodschappen doen, want ik heb niets in huis voor het weekend.
    Snel naar huis, boodschappen afzetten, cavia's voeren.
    Daarna weer terug naar ziekenhuis.

Ik doe het allemaal meet liefde.
    Je moet hem ook binnen drie werkdagen aangeven bij de gemeente! Niet vergeten hoor, anders krijg je een boete.
    Wat is drogmetica?
    Lekker douchen!
    pi_40703016
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:06 schreef sjak het volgende:

[..]

Je moet hem ook binnen drie werkdagen aangeven bij de gemeente! Niet vergeten hoor, anders krijg je een boete.
    Thanks, maar is al geregeld in ziekenhuis.
    Aanstaande maandg komt een ambtenaar langs van de burgerlijke stand, dan gaan we hem samen aangeven.
    Die blijkt daar namelijk gewoon twee ochtenden per week kantoor te houden.
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:06 schreef sjak het volgende:

Wat is drogmetica?
    Samenvoeging van drogisterij en cosmetica.
    Ik ga dus langs met zeep, shampoo, mascara, deodorant, parfum, purol, huidcreme en dat soort zooi.
    pi_40703022
    wow! dat is service !
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:10:00 #213
    593 sjak
    Juffie Bloem
    pi_40703029
    Ideaal! Maak er een leuke dag van vandaag PPL! Vergeet niet te genieten, de eerste paar dagen kun je het zo druk hebben dat dat er een beetje bij inschiet.

Aha, drogmetica, weer een nieuw woord geleerd. Ik dacht al even dat ik er inmiddels door mijn verlof zo lang uit was dat ik de taal aan het verleren was
    Lekker douchen!
    pi_40703032
    PPL en vrouw gefeliciteerd met jullie zoontje!!!
    pi_40703035
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:09 schreef marit1978 het volgende:
    wow! dat is service !
    Scheelt wel, genoeg aan mijn ho-oo-ofd

* nu echt weg naar Dixons voor de foto's
    pi_40703112
    Boeken ja, geen broeken! (wel weer pyjamabroeken trouwens.)

Kozakken, je mag klagen wat je wil.! Omdat het bij Moonah en PPL niet gaat zoals ze het graag zouden zien, wil dat niet zeggen dat jij het nergens meer over mag hebben toch? Als we het zo doorvoeren, moeten we het hele topic opheffen omdat er zat moeders zijn die hun kindje niet geboren zien worden, niet op zien groeien, etc. Iedere zwangerschap is anders en belangrijk! (ik zit nog met mijn hoofd in het feministische moeder boek....)
    Eva
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:15:42 #217
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_40703116
    Ah Sugar het wordt vandaag een prima dag. Dus ik zeg dat je als het moment daar is precies weet wat je wil gaan vragen en dat je alles prima gaat kunnen handelen. En anders moet je maar gewoon eventjes huilen. Je kunt er toch niks aan veranderen, misschien is het wel fijn om te weten hoe het is, ook al is het niet positief. Dat is misschien beter dan onzekerheid? en een voor mevrouw Kozakken.

Wellicht kunnen jullie je ondertussen even over mijn vraagstuk buigen; hoe kan je zolang mogelijk voor je collega's verbergen dat je zwanger bent? M'n algehele staat tot een uur of 12:00 is toch een beetje zo van * ik kan niet opstaan * oooh ik moet huilen want ik ben al weer nat geregend * plassen * nee niks eten in mijn buurt ik moet bijna kotsen * laat me alsjeblieft niet lopen want ik ben duizelig * plassen * kotsen op snelweg naast auto van collega * ik zit niet te dromen ik hoorde je gewoon niet * huilen want collega verpest afspraak * oppas bellen of alles wel goed gaat; doe ik nooit * plassen * duizelig * kotsen * don't mess withe me, doe gewoon wat ik van je vraag * plassen * oke nu wil ik chips
    pi_40703144
    Luchtbel hoever ben je eik?
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:21:50 #219
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_40703217
    Morgen al 10 weken.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:24:17 #220
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40703266
    PPL

Van harte gefeliciteerd!
    't Is wel schrikken hoor, om ineens dit te lezen!

En waarom zijn er zoveel mensen met jouw achternaam in Amsterdam zodat je niet eens fatsoenlijk een adres op kan zoeken in het telefoonboek om een kaartje te sturen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:24:32 #221
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_40703269
    LB ow sorry, ik snap dat het lastig is maar ik vind je zo grappig
    ik weet niet hoe je dat moet verbergen ehm... be a man about it ! helpt dat? nee he... nee dacht ik al...
    stormy waters...
    sailin'
    pi_40703281
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:15 schreef Luchtbel het volgende:

Wellicht kunnen jullie je ondertussen even over mijn vraagstuk buigen; hoe kan je zolang mogelijk voor je collega's verbergen dat je zwanger bent? M'n algehele staat tot een uur of 12:00 is toch een beetje zo van * ik kan niet opstaan * oooh ik moet huilen want ik ben al weer nat geregend * plassen * nee niks eten in mijn buurt ik moet bijna kotsen * laat me alsjeblieft niet lopen want ik ben duizelig * plassen * kotsen op snelweg naast auto van collega * ik zit niet te dromen ik hoorde je gewoon niet * huilen want collega verpest afspraak * oppas bellen of alles wel goed gaat; doe ik nooit * plassen * duizelig * kotsen * don't mess withe me, doe gewoon wat ik van je vraag * plassen * oke nu wil ik chips
    Haha, heel herkenbaar...
    Wat ik deed was elke dag opzoeken hoelang de misselijk kon duren, hoeveel weken dat nog was, depressief worden van het aantal weken en nog erger, verhalen lezen van vrouwen die negen maanden misselijk geweest zijn...
    En dan na een tijd plots merken dat ik al drie dagen niet meer gekotst had en zo blij zijn...

Ow ja, en ik was zeer verbaasd dat blijkbaar niemand iets gemerkt had toen ik het uiteindelijk vertelde. Nochtans heb ik dikwijls een praatje staan slaan met mensen met in mijn achterhoofd: ''ga weg, astublieft, nu, ik moet dringend naar de wc lopen, bleugh...''
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:25:17 #223
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_40703286
    Zeer herkenbaar Luchtbel. Plassen, huilen en ruziemaken waren voor mij ook de duidelijke zwangerschapssymptomen.

Maar om je vraagstuk te beantwoorden; ik wist het zelfs met al die symptomen voor mezelf verborgen te houden dat ik zwanger was (en gewoon de tweede keer weer ), dus de collega's hadden echt geen idee.

Maar aan de andere kant hoefde ik niet te kotsen en dat is volgens mij het enige symptoom dat bij andere mensen een belletje doet rinkelen. Misschien moet je het maar gewoon vertellen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:27:52 #224
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40703337
    Mijn collegaatje is ook zwanger en die had op een gegeven moment geklaagd dat er in de toiletten een zurige kotsgeur hing. Mijn bazin moest meteen denken aan mij omdat ik daar sinds de operatie wel eens last van heb. Ware het niet dat ik eigenlijk nooit op kantoor overgeef en mijn eerste reactie was, dan is er vast iemand zwanger Je wilt niet weten hoe ik heb lopen lachen toen ik hoorde dat mijn collega zwanger was
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:27:55 #225
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_40703340
    Oh LB.... maar ook
    Kun je niet gewoon roepen dat je een of ander virus onder de leden hebt volgens de dokter (lieg je ook nog niet )
    "tja... kinderen he. Jolie steekt me aan met alles wat los en vast zit "
    uhm.....

Jolie is ziek, dus ik slaap bijna niet 's nachts enne... vriendje heeft virus meegenomen van vakantie en nou ben ik de klos enne... kou gevat van de regen buiten enne... enne... enne...
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:31:45 #226
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_40703409
    Mijn grote geluk is dat ik op deze vestiging alleen maar werk met mannen. De collega bij wie ik bijna in de auto heb gekotst stuurde me vanmorgen een mailtje of ik soms ziek was of last heb van PMS dus het zal allemaal wel meevallen.

Bij Jolie heb ik veel mensen pas bij 22 weken verteld dat ik zwanger was, ik wist ook heel lang niet dat ik zwanger was en daarna niet wat ik moest doen. Toch herken ik heel veel nu uit die tijd, alleen gooide ik het toen op stress van ex, hard werken, school, griepgolf, dus eigenlijk is het heel fijn dat ik nu gewoon lekker ziek kan zijn met mijn vriendje erbij

En nu moet ik weer huilen daarom, het is zo goed dat ik een eigen kamer heb want ondertussen vind ik het ook zo schattig dat lieve Sugar zo ver al zwanger is (sorry lieve schat ) en daar moet ik ook gewoon soms al van huilen op m'n werk ja
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:33:39 #227
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_40703450
    you really got it bad girl
    stormy waters...
    sailin'
    pi_40703490
    Of gewoon al wel vertellen aan de naaste collega's? Heb ik tenminste wel gedaan (2 wisten het eerder dan mijn ouders) omdat ik een aantal afspraken niet kon nakomen ('s avonds laat nog werken)
    Eva
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:35:59 #229
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40703493
    Hihi, janken om mij en bijna 39 weken. Dáár krijg ik dan weer tranen van in mijn ogen.
    Wat is het toch leuk allemaal.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:36:27 #230
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_40703502
    Ik vind het altijd zo bijzonder als ik een zwangerschap meemaak bij mensen van wie je houdt. Gewoon omdat je ze bv ook alle geluk gunt en zo'n klein mensje.
    Het mooie van fok! vind ik dat ik dat nu zo vaak meemaak. Gewoon meeleven en echte gevoelens horen. En ja.. ook huilen op je werk! (Al had ik geen eigen kamer en deed het stiekum even op de toiletten )

En LB.. dit is gewoonweg een hele andere zwangerschap dan met Jolie. Alleen al omdat je het niet 'alleen' hoeft te doen. Nu kun je gewoon legitiem ruzie maken met je lief en het op je hormomama's gooien en samen plannen en strakjes Jolie vertellen over dat kleine mensje (wat waarsch. voor haar tot aan de geboorte net zo goed een rol koekkies in je buik kan zijn )
    pi_40703623
    Jeuj Bellie! Dat is alweer best ver!
    Hoe te verbergen dat je zwanger bent? Als ze vragen waarom je nu alweer naar de wc moet: 'Ik ben nog niet klaar met het tellen van de tegeltjes'
    Als je duizelig bent: 'ik heb iets te veel gedronken'
    Als je alweer moet kotsen 'Goh ik denk dat dat broodje pindakaas niet goed gevallen is'
    Als je de oppas belt: 'Tja Jolie was niet zo lekker vanmorgen'

Oftwel: smoesjes verzinnen en doen alsof je neus bloed. Sterkte met de duizelingen, plassen en kotsen... (ik hoop dat je niet van alledrie tegelijk last hebt)
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_40705054
    Gelukkig klink je vandaag positiever kozakken. Ik ben ontzettend blij dat ik me (nog) niet voor kan stellen hoe je je voelt, maar het lijkt me wel ontzettend vervelend om maar te blijven wachten. Jammer dat je Moonah niet twee weekjes van jou kunt geven, jij hebt er toch genoeg.

Gefeliciteerd PPL
    Wat klink je ontzettend vaderlijk zo.

Fijn dat de kinderkamer af is ik80. Al ga je vast nog 10 keer vanalles veranderen.

Lekker dat je nu verlof hebt PM-girl.

Wat een vragen Sugar!
    Weet je al wat de eerste kleertje worden?
    En welk merk beschuiten je in huis haalt?
    Haal je een extra velletje ooievaarspostzegels, of krijgen een paar mensen een gewone postzegel?
    Al die vragen!

Om het te verbergen zou ik ook zoveel mogelijk smoesjes verzinnen, mannen snappen het toch niet zo snel gelukkig. Ik moest het op mijn werk tot 15 weken verbergen (met veel vrouwen) en die vonden alleen dat ik was aangekomen (met de feestdagen en teveel gegeten smoes). Het lukt je vast! En ze snappen vast niks van pms, dus je kunt het altijd daarop gooien.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:04:57 #233
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_40705979
    PPL gefeliciteerd met Tristan. Wat een mooie naam en wat een mooie mannetje. Geniet er van flink van. En geef je vrouw maar een dikke ook namens mij. Want ze heeft het toch maar mooi geflikt om jullie ventje op de wereld te zetten.

Hier een spannend nachtje gehad. Nee, niets met de zwangerschap. Maar gewoon een overbezorgde moeder met de voelsprieten uit op maximaal ontvangst. Fleur had namelijk gisteren spontaan besloten om in haar nieuwe grote bed (zonder speen) te gaan slapen. En natuurlijk lig ik dan te luisteren voor elke kik om d'r gerust te kunnen stellen. Totale onzin, want ze heeft tot kwart over zeven geslapen. voor mijn meid. Ben zooooo trots en nu dus ook

PM- lekker verlof en Sugar wat super herkenbaar....
    pi_40706165
    PPL gefeliciteerd!!!
    Eva
    pi_40706834
    Jee LB al 10 weken joh
    Dan heb je binnenkort je eerste echo
      Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:43:16 #236
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_40706980
    LB, wat lees ik nu! Gefeliciteerd!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:14:48 #237
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_40707962
    Sugar jouw lijstje met vragen, herkenbaar. Maar je bent er bijna meid! Nog even doorbikkelen.
    En trouwens, ik moet idd nog kraamzegels halen, nog niet eerder aan gedacht!

LB, 10 weken, dat schiet al best een beetje op!

Chacama, wat goed van Fleur!

Kozakken, nog alles rustig dus. Ik vind dat je best mag klagen, daar kunnen we hier best tegen hoor!

Ik ben al de hele ochtend ongerust (stiekem al wat langer). Op zich geen enkele reden daartoe, ik voel voldoende leven, heb geen klachten waarvoor ik moest bellen (zoals hoofdpijn, misselijk, duizelig, strak gevoel etc.)
    Toch voel ik elk dingetje superbewust en ben ik erg ongerust, zonder reden dus. Ik denk dat het komt omdat ik tegen de 34 weken aanzit en ik zelf toen geboren ben. Daarbij die enigzins verhoogde bloeddruk.
    Net even gebeld naar de vk, maar die had het bandje al opstaan en dus alleen voor dringende dingen bereikbaar. Ik heb geen lichamelijke dringende klachten, dus niet verder gebeld.
    Vraag me wel af ALS ik dit weekend klachten krijg, zoals misselijkheid, of ik dan wel de 06 moet bellen.
    En zo zit ik al heel de ochtend te piekeren, te huilen en te denken. Maar nogmaals, er is met mijn lijf zo te voelen niets mis, zit echt tussen mijn oren. Maar het weekend staat nu als een lang vk-onbereikbaar blok voor me, stom he?

Net ook even zkh gebeld, de eerstvolgende open dag voor de verloskamers is 26 oktober, dus ik mag morgenmiddag even komen kijken. (uurtje van te voren bellen of het kan).
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_40708131
    Als je je zo'n zorgen maakt moet je gewoon mobiel bellen. Je krijgt dan toch een verloskundige die dienst heeft en dus aan het werk is. Misschien dat het al geruststellend genoeg is als ze zeggen dat je altijd kunt bellen, ook in het weekend.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_40708319
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 08:28 schreef Sugar het volgende:

[..]

Ja, is ook zo. Tegelijkertijd ben ik bang dat als er iets is, dat het niks betekent (wat ook zo is waarschijnlijk) óf dat alles nog keihard potdicht zit en ik minder moed heb. Stomme dilemma's, ik kan al maanden geen knopen doorhakken over zulke dingen!

• wie ben ik?

Suzanna, hoe is het met jou? Vakantie? Al even niet gezien hier, dacht ik?

En Kozakken, meldt u zich eventjes? Met baby liefst half er al uit?

• "De zin van het leven"? Momenteel even chocola denk ik. Straks chips.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_40708410
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 09:24 schreef Troel het volgende:
    PPL

Van harte gefeliciteerd!
    't Is wel schrikken hoor, om ineens dit te lezen!
    Dank je wel.
    Ik ben inderdaad ook geschrokken, maar de schrik heeft plaats gemaakt voor een vloed aan emotie.
    Vanochtend weer bij hem geweest en hem lekker gestreeld.
    Hij mag zijn couveuse nog niet uit, maar we mogen er zo vaak bij als we willen.
    Dan zitten we dus een uurtje te genieten en hem lekker warm te houden met onze eigen lichaamswarmte.
    Een soort van handoplegging dus
    quote:
    En waarom zijn er zoveel mensen met jouw achternaam in Amsterdam zodat je niet eens fatsoenlijk een adres op kan zoeken in het telefoonboek om een kaartje te sturen
    Dank je wel voor het gebaar, maar ik sta niet in het telefoonboek.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:33:09 #241
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_40708503
    PM. ook bij onrust moet je gewoon bellen. Want een onrustige moeder is ook niet goed.

PPL heerlijk dat je er op die manier dan toch mee kan kroelen....... verder alles goed?!?!
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:49:37 #242
    94046 PM-girl
    pi_40708905
    Ja ik kan wel bellen en dan? Zeggen ik ben zo ongerust dat ik hetzelfde krijg als mijn moeder. Wrs. mag ik dan de bloeddruk laten meten en het hartje horen, maar dat zal allemaal goed zijn.
    Ik geloof niet dat er iets is dat me gerust stelt (zeker niet nadat ik op internet ben gaan kijken onder de afwijking die de reden was van mijn vroeggeboorte). Ik hoop alleen dat ik me niet nog al die weken lang druk ga maken of het misschien mij ook wel gebeurt.
    Ik ga ook niet meer op internet kijken.

Ik ga het huis maar eens poetsen, iets doen, misschien dat dat afleidt.
    *
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:02:24 #243
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_40709082
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 12:29 schreef PPL het volgende:

Dank je wel voor het gebaar, maar ik sta niet in het telefoonboek.
    Dat merkte ik al aangezien ik je initialen niet tegenkwam

Dus je moet het met deze berichtjes doen
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:07:12 #244
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40709240
    PM-girl, inderdaad misschien wat afleiding zoeken. Je hebt hier wel al vaker je onrust laten doorschemeren erover en ik vind het zeer begrijpelijk. Maar wéét in elk geval maar dat bellen naar een 06 van een vlos (zeker zo overdag, ook in weekend) écht geen probleem is. Dus áls er dit weekend wel (kleine) dingen fysiek veranderen, dan is het echt doodnormaal en heel erg oké dat je zou bellen. Dát blok onrust wegschuiven dus, want dat is echt opgelost bij deze. Je kunt altijd bellen als er iets is. Dat is gewoon feit. Punt. Echt.

En nu afleiding! Poetsen kan, filmpje kijken kan (maar misschien te weinig actie), iets lekkers koken, taart bakken...

vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:07:39 #245
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_40709251
    Lieve PM

Ik kan me je zorgen ergens wel voorstellen. En de hormonen zullen het vast niet makkelijker maken. Weet je wel of die afwijking bij jou ook van toepassing is??? En als dat zo is, dan zou ik het inderdaad rustig aan doen en elke dag als een overwinning zien. Die dag is geweest en brengt jouw kindje steeds dichterbij de voldragen tijd.

Verder (maar dit is natuurlijk een inkopper)....als jouw mama jou zoveeeeeeeeeel jaren geleden te vroeg op de wereld heeft gezet en jij toch nog uitgegroeid bent tot zo'n fantastische meid die nu zelf zwanger is...... dan zal dat bij een eventuele vroeggeboorte in deze moderne tijd vast ook wel goed komen.

Ik wil het niet af doen alsof het niets is, maar ik probeer je te helpen met relativeren......
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:14:23 #246
    94046 PM-girl
    pi_40709409
    Sugar en Chacama
    De afwijking (solutio placentae heet het officieel) zou volgens de gyn en vk niet erfelijk zijn. En bellen kan natuurlijk, ik wéét het ook wel, maar als ik dan lees dat zelfs in het zkh liggen met een klaarstaande ok niet altijd voldoende is voor deze afwijking, slaat de paniek toe. Dan kan de vk ook weinig.
    Dus er is weinig wat medisch gezien of wat dan ook nu kan gebeuren om dingen te voorkomen, het komt dan toch zoals het komt, daarbij is het dus niet erfelijk.
    Maar ik ga idd poetsen en misschien wel een cake bakken, of achter de naaimachine. Lezen, ik vind wel iets.

Dankjewel voor jullie reactie
    *
    pi_40709509
    PM

Kijk nog even op pagina 4, daar ligt een huillie van 33 weken.. Ik weet, het is niet ideaal, maar het komt wel goed!
    En cake bakken is natuurlijk helemaal goed. Chocoladekoekjes ook Of een stoofpot brouwen
    Ik ga zo maar naar huis denk ik. koken!
    Eva
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:18:37 #248
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_40709541
    PPL, gefelicteerd met je zoon!
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:22:43 #249
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40709677
    PM-girl, .
    Goed dat het niet erfelijk is. Goed om je aan vast te houden. En vandaag hou je je extra vast aan ons, aan cake bakken, aan een boek en aan even janken. Oké?
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:23:09 #250
    144006 chacama
    Ondernemend!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')