Ik gaf mijn antwoord voordat ik de hint zag.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hebben die de voorbije 19 jaar niet wat meer concerten gehad in NL?
Correct.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:22 schreef slaveloos het volgende:
duranduran?
dan ben ik aan het verhuizen dus dan kan ik nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zaterdag 26 augustus organiseren wij ter ere van het 100e topic een AKQ-Meet lekker centraal in Utrecht. Dat we inmiddels de 100 al lang voorbij zijn mag de pret niet drukken. Asmodian heeft iedereen uitgenodigd om zijn biervoorraad droog te leggen, waarna we wellicht af gaan wijken naar de bekende Mick O'Connell's op loopafstand van Asmo's pad. Iedere AKQ-speler is van harte uitgenodigd om te komen chillen en quizzen! Komt allen - hoe meer zielen hoe meer vreugd! Stuur even een mailtje naar asmodian1@gmail.com als je geinteresseerd bent! Laat ook even weten als je een slaapplaats nodig zou hebben
Hebben aangegeven te komen
Asmodian
MaJo
Stanley_Climbfall
Daffodil31LE
Soempie
Nembrionic
Iamredleader
Gooitzen
wishfull thinkingquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:30 schreef slaveloos het volgende:
STEL: een tevreden roker heeft de heeft de volgende gedachtes: "ik rook" en "ik wil gezond oud worden". Op het moment dat een voorlichter hem vertelt dat roken zeer ongezond is komt de roker in de problemen. De stress die deze tegenstelling zal de roker willen vermijden. Zo zou hij kunnen stoppen met roken, maar bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een opa die al 50 jaar rookt en nog kerngezond is. Hoe noem dit psychologische verschijnsel?
het gaat om een Engelse term, en wat ik noemde over de roker is slechts een voorbeeld.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:32 schreef macondo het volgende:
ontkenningsgedrag
helaasquote:
Juist ja.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef pyl het volgende:
Cognitieve dissonantie.
is the correct answer for one point ( er is dus wel gewoon een nl vertaling van mogelijk, en deze wordt ook gebruikt)quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:36 schreef pyl het volgende:
Cognitieve dissonantie.
lamaarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:34 schreef slaveloos het volgende:
het belangrijkste is het vermijden van de stress van de tegenstelling
Een piano is inderdaad een snaarinstrument... Maar bij mijn weten wordt een pianosnaar niet bestreken... Maar ik kan mis zijn.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:47 schreef JufJoop het volgende:
Dit zou ik toch moeten weten na 10 jaar pianolessen...![]()
Maar piano is klassieke muziek met veel Mozart, dus zou ik ook wel moeten weten hoe dit heet...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Een piano is inderdaad een snaarinstrument... Maar bij mijn weten wordt een pianosnaar niet bestreken... Maar ik kan mis zijn.
Ja! Dat reken ik goed. Het Dissonantenkwartet was het juiste antwoord.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:50 schreef EricusMaximus het volgende:
het dissonantie strijkkwartet?
dat si wel goedquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:50 schreef EricusMaximus het volgende:
het dissonantie strijkkwartet?
Verblijd ons met je bevindingen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:57 schreef SHE het volgende:
en dat was trouwens niet het enige juiste antwoord
Was het ook min of meerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:56 schreef SHE het volgende:
ow...spuit 11
ik dacht dat de opmerking grappiug was bedoeld nav de vorige vraag![]()
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goedquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Verblijd ons met je bevindingen...
Dat idee dusquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef pyl het volgende:
De verdeling van de wereld in twee machtssferen, een geestelijke (kerkelijke) en een wereldlijke.
Precies, dan krijg je weer van die discussies van het 'wat was er eerder, de kip of het-ei?' kaliber...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
[..]
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goed
laten we vooral geen stalnummers uit de sloot vissen
Rustig aan. Neem een eitje:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
[..]
het dissonanten kwartet was onderdeel van het werk wat als eerbetoon aan Hayden was geschreven..maar goed
laten we vooral geen stalnummers uit de sloot vissen
Zeg SHE, ik beweer toch niets anders? Sois-belle et tais-toi, ben ik bijna geneigd te zeggen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:00 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Excalibur
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:03 schreef pyl het volgende:
[..]
Zeg SHE, ik beweer toch niets anders? Sois-belle et tais-toi, ben ik bijna geneigd te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |