Ik kwam ooit een dronken Marokkaan (ja, ze bestaan) tegen in de kroeg, hij zei dat hij niets geen problemen heeft met Israël, de voorvaderen van het volk dat daar woont zijn waarschijnlijk ook z'n eigen voorvaderen, zei hij.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:29 schreef Slayage het volgende:
israelisch en de arabieren![]()
zou wat zijn, zie het alleen nooit gebeuren
Gemist is een wat groot woord,quote:
uiteraard hebben arabieren en joden veel met elkaar gemeen, hell, ze zijn zelfs neefjes van elkaarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Denk aan het volk, de burgers, die wonen al eeuwen samen, en het volk boeit die principiele kwesties geen fuck, men wil vrede, rust, en een kans om zichzelf te ontwikkelen.
Zie je het nu misschien wel gebeuren?
Een Libanese visser, gevlucht naar het huis van zijn dochter in een Christelijke buurt, zegt dat hij geen problemen heeft met Israël als Israël geen probleem heeft met hem.
So, where lies the fucking problem?
Man is not naturally a warlike creature, but falls for the hatred whipped up by those who care little about human life. Step aside and see the dark for what they are, and do not allow them to pull you into the emotional trap that fuels death and destruction.
jaja, dat bedoel ik ook, daarom zeggen arabieren ook dat ze nooit antisemitisch kunnen zijn, maar dat hangt natuurlijk af van hoe je het woord invultquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik kwam ooit een dronken Marokkaan (ja, ze bestaan) tegen in de kroeg, hij zei dat hij niets geen problemen heeft met Israël, de voorvaderen van het volk dat daar woont zijn waarschijnlijk ook z'n eigen voorvaderen, zei hij.
En vergeet niet:
se·miet (de ~ (m.), ~en)
1 iem. van het semitische ras
Se·mi·tisch1 (het ~)
1 taalfamilie waartoe o.a. het Hebreeuws en het Arabisch behoren
oh zijn steun is verbaal, zo kan ik het ook wel, wat bedoel je met de laatste zin?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:43 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Gemist is een wat groot woord,
Abu JJ sprak zijn steun uit aan Hizbullah en benadrukte dat die steun van zijn kant verbaal is,
Abu wil waarschijnlijk zijn terugkeer noch uitkering, hypothikeren.
Opmerkelijk was de leegte in de hoofdstraat van Tyrus.
Abu lijkt me echter geen meelopertje te zijn.
Wie kan en durft een intervieuw te doen in een kwasie spookstad, dan moet je toch zeker zijn van je stuk of links en rechts bescherming / aanzien genieten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:58 schreef Slayage het volgende:
[..]
oh zijn steun is verbaal, zo kan ik het ook wel, wat bedoel je met de laatste zin?
das waarquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:13 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
Wie kan en durft een intervieuw te doen in een kwasie spookstad, dan moet je toch zeker zijn van je stuk of links en rechts bescherming / aanzien genieten.
Het echte probleem is de Islam die niet in vrede kan leven met andere religies. Dat is tenminste de conslusie als je het wereldnieuws volgt of de geschiedenis van de Islam bekijkt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
uiteraard hebben arabieren en joden veel met elkaar gemeen, hell, ze zijn zelfs neefjes van elkaar
en inderdaad de meeste mensen willen gewoon in vrede leven en hebben niets met politiek te maken
het probleem is dan ook dat de israelische staat nooit in harmonie kan leven met zijn omgeving, omdat het een "onnatuurlijke" ontstaan heeft gehad, zoals ik al eerder zei kan ik israel niet anders zien als een kolonie van het westen gedropt in een vijandige regio en daardoor zal het nooit geaccepteerd worden door de volkeren en staten aldaar
de kruisvaardersstaten hebben het ook heel lang volgehouden, omdat veel moslims met hen samenwerkten, maar op een gegeven moment kwam daar ook een einde aan, omdat ook zij nooit echt geaccepteerd werden en altijd als indringers zijn gezien
conclusie, vrede in het mo, zal enkelt over de rug van de israelisch gaan
misschien krijgt eddo nog gelijk ook![]()
Ik vind het geen goed plan, omdat het niet voorziet in de vele mogelijke valkuilen. In die zin is het niet realitisch. Bijvoorbeeld: na stap 3 vliegen er elke dag raketten Israel binnen. Of er stapt iemand met explosieven in een bus met 50 pasagiers. Of ergens anders op de wereld vindt een conflict plaats tussen de VS en een arabische staat, met het gevolg geweldadige protesten tegen de VS EN Israel. Wat dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
![]()
Heen en weer, heen en weer, heen en weer, zij zeggen dit, zij zeggen dat, zij zeggen zus, zij zeggen zo.
Ik zeg, zijn we 't al eens over deze bijna-FOK! Certified Solution?
1. Men stopt met het bezigen van geweld
2. Iedereen* met anti-Israël sentimenten zweert het geweld af en erkent de staat Israël volgens de grenzen van 1967
3. Israël trekt zich terug tot de grenzen van 1967 en laat de politieke gevangenen vrij
4. De Palestijnen krijgen hun eigen staat, welke wereldwijd zal worden erkent, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad
5. Palestijnse vluchtelingen zullen terugkeren naar de Palestijnse staat, en niet naar Israël (moet te accepteren zijn, me dunkt, times have changed)
6. De VN wordt eigenaar en beheerder van de Tempelberg
* Militante Palestijnse organisaties (o.a. Hamas), Hezbollah, Iran, etc.
Zo ja, dan kunnen de mensen die meer richting Israël nijgen een afspraak maken met de Israëlische ambassade, en de mensen die meer richting Hezbollah/Libanon/Palestina nijgen een afspraak maken met de Libanese ambassade, of de Palestijnse ambassade, als die uberhaupt bestaat, om duidelijk te maken dat we actie in deze richting verwachten.
Veurwaertsch, marsch !
als jij de geschiedenis van de islam enigszins op een objectieve manier bestudeert kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat in de landen die door moslims zijn geheerst christenen en joden altijd een plaats hadden, laten we het dan niet hebben over hoe men in europa omging met andersgelovigen...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het echte probleem is de Islam die niet in vrede kan leven met andere religies. Dat is tenminste de conslusie als je het wereldnieuws volgt of de geschiedenis van de Islam bekijkt.
Lees stap 2 nog eensquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:35 schreef isos het volgende:
Oftewel: de pricipes van je plan zijn wat mij betreft prima, maar niet realiseerbaar. 1 stap die er zeker bij hoort is dat Iran en Syrie Israel accepteren, en een andere stap is het afbouwen van de voorraden massavernietigingswapens in de regio.
Daar geloof ik dus niets van.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:54 schreef Slayage het volgende:
conclusie, vrede in het mo, zal enkelt over de rug van de israelisch gaan
eerlijk is eerlijk ik had niet gezien dat je iran ook genoemd had. Maar je moet het met me eens zijn dat het moeilijk te realiseren is. Want wat moet er volgens jouw gebeuren als het geweld toch doorgaat, door extremisten? (wat zeer waarschijnlijk is) En is het niet zo dat de massavernietigingswapens moeten worden afgebouwd in de regio? En beloven is 1 maar doen is 2.quote:
Offtopic, hopelijk wordt me dat vergevenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
als jij de geschiedenis van de islam enigszins op een objectieve manier bestudeert kan je niet tot een andere conclusie komen dan dat in de landen die door moslims zijn geheerst christenen en joden altijd een plaats hadden, laten we het dan niet hebben over hoe men in europa omging met andersgelovigen...
daarnaast moet ik blijkbaar keer op keer herhalen dat christenen tot de stichting van de kruisvaardersstaten de meerderheid hadden in de door moslims geheerste landen, dan hebben we we het over een periode van 6 eeuwen waar de moslim heersers het geen probleem vonden dat de meerderheid van de bevolking niet moslim was, maarja voor sommige christen fundamentalisten is het nu eenmaal een pijnlijke conclussie dat de islam als religie veel troleranter is geweest voor anders gelovigen
Er is maar één vreedzame weg, en tijdens het bewandelen van die weg dienen we vertrouwen te hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:18 schreef isos het volgende:
eerlijk is eerlijk ik had niet gezien dat je iran ook genoemd had. Maar je moet het met me eens zijn dat het moeilijk te realiseren is. Want wat moet er volgens jouw gebeuren als het geweld toch doorgaat, door extremisten? (wat zeer waarschijnlijk is) En is het niet zo dat de massavernietigingswapens moeten worden afgebouwd in de regio? En beloven is 1 maar doen is 2.
het kernprobleem zal wel opgelost zijn, wat er daarna zou gebeuren is moeilijk in te schattenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:10 schreef Nuoro het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus niets van.
Als Israel idd zou ophouden te bestaan, dan zullen de diverse stammen zich gewoon weer op elkaar richten en alsnog eindeloos oorlog voeren.
Ik gebruik hier met opzet het woord 'stammen', omdat dit ook anno nu nog gewoon de onderliggende 'orde' in het MO is.
off topic inderdaad, heeft dan ook geen zin hier al te veel verder op in te gaan, dhimmitude, die hoor je echt altijd uit de mond van elke christenfundamentalist, om te te laten zien dat islam van nature onderdrukkend is, maarja daarmee reageer je niet op mijn eerdere post, waarin ik stel dat de status van een andersgelovige onder moslim heerschappij niet kan vergelijken met andersgelovigen onder christelijke heerschappij met name voor de joden uiteraard, maar ook voor mede net ietsjes anders denkende christen, hebben we wel aardig wat ervaring mee hier in nederland, maarja dat willen we wel eens vergeten hehquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:20 schreef buachaille het volgende:
[..]
Offtopic, hopelijk wordt me dat vergeven![]()
Je zult zelf ook wel weten op welke racistische wijze de Islam omgaat met andersgelovigen. Zo niet lees dan maar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmitude In het stukje wordt verder niet ingegaan op het feit dat Johan niet mag trouwen met Fatima, maar Mohammed wel met Karin. Ook weer een voorbeeld.
Daarnaast ben ik geen Christen Fundamentalist. Misschien wel orthodoxVerder begrijp ik het niet, de heersers van een minderheidsreligie prijs jij omdat ze geen probleem hebben met andersgelovigen??
![]()
Lesje: Mewin Ivrietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:51 schreef Almere-Dude het volgende:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2777/a9cb874b/index.html
Lekker deuntje hoor.![]()
Yalla Yalla Yalla ... hehequote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:51 schreef Almere-Dude het volgende:
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2777/a9cb874b/index.html
Lekker deuntje hoor.![]()
waar?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Net even zo'n site bekeken die alle fake foto's op een rijtje zette.
Nu geloof ik echt niks maar van al die zielige foto's uit Libanon, veel toneelspel zit ertussen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |