abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40790676
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 09:57 schreef masterdave het volgende:
Ik vind heel veel spreuken heel mooi, maar sommige spreuken zijn ook volstrekt onzin, ik heb er hier ook een aantal voorbij zien komen die ik nogal vreemd vindt, heb ook echt het idee alsof God in het oude testament een nogal een grumpy old man is, en in het nieuwe testament toch iets meer liefhebbender overkomt.
Dan moet je het Nieuwe Testament misschien eens wat beter lezen, want daar komt de grumpy old man ook gewoon terug.
  maandag 14 augustus 2006 @ 11:07:59 #102
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_40790939
Lukas 19:27 (Jezus vertelt een gelijkenis.)
quote:
Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:32:55 #103
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40793359
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dan moet je het Nieuwe Testament misschien eens wat beter lezen, want daar komt de grumpy old man ook gewoon terug.
of de liefdevolle, genadevolle God in het OT
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:38:12 #104
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40793490
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:32 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

of de liefdevolle, genadevolle God in het OT
Maar 1x toegeven aan je menselijke nieuwsgierigheid kan je in een zoutpilaar doen veranderen.
[KNE]-Mod
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:47:28 #105
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40793691
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar 1x toegeven aan je menselijke nieuwsgierigheid kan je in een zoutpilaar doen veranderen.
als je dat specifiek verboden was (inclusief de kennis van het resultaat) door God zelf dan kun je niet anders dan concluderen dat God voor haar duidelijk niet de plek in haar leven had die Hem toekomt. geen mens kan God aanschouwen op aarde. zij wilde dit toch. het lijkt wel een beetje op Eva. anyway, misschien is ze wel naar de hemel gegaan. what do you know! het zou niet de eerste keer zijn dat God mensen vervroegd tot zich moest nemen omdat ze zijn plannen in de war probeerden te schoppen.
?Porque no te calles?
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:50:55 #106
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_40793772
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:47 schreef pmb_rug het volgende:
het zou niet de eerste keer zijn dat God mensen vervroegd tot zich moest nemen omdat ze zijn plannen in de war probeerden te schoppen.
En ik maar denken dat god alwetend was?

Hoe zou jij het vinden als iemand op aarde mensen dood maakt omdat ze zijn plannen in de war schoppen? Rechtvaardig en liefdevol?
'Nuff said
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:51:25 #107
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40793787
quote:

[..]

als je dat specifiek verboden was (inclusief de kennis van het resultaat) door God zelf dan kun je niet anders dan concluderen dat God voor haar duidelijk niet de plek in haar leven had die Hem toekomt.
Maar een beetje beheerst reageren was er niet bij.
quote:
het zou niet de eerste keer zijn dat God mensen vervroegd tot zich moest nemen omdat ze zijn plannen in de war probeerden te schoppen.
Dat snap ik nooit, een beetje mensen maken met al hun gebreken, maar dan wel boos worden als sommigen daar naar gaan handelen. Tough luck, denk ik dan, denk wat beter na over je creatie.

Maargoed, offtopic Er staan genoeg mooie citaten in de bijbel natuurlijk.
[KNE]-Mod
pi_40793792
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

God is wel consequent
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:59:56 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40794006
quote:

het lijkt wel een beetje op Eva.
Kuthoeren, allemaal
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:01:05 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40794034
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:50 schreef Doffy het volgende:

Hoe zou jij het vinden als iemand op aarde mensen dood maakt omdat ze zijn plannen in de war schoppen? Rechtvaardig en liefdevol?
Er zijn aardig wat mensen op aarde die dat doen. De meesten komen uiteindelijk voor een rechtbank of oorlogstribunaal.
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:51:44 #111
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40795090
quote:

[..]

God heeft een plan voor de mensen, maar het is de keuze aan de mens om die tegen te gaan of om mee te werken. En als God iemand tot Zich neemt dan is dat voor betreffende persoon toch helemaal niet erg?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  maandag 14 augustus 2006 @ 14:58:05 #112
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40795165
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Kuthoeren, allemaal

?Porque no te calles?
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:02:03 #113
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40795229
quote:

[..]

alwetend is in een zeer lastig begrip. net als almachtig.
quote:
God is geen mens. daarmee is de situatie compleet anders. je leven is van Hem, Hij is de adem die jij ademt. Hij geeft en neemt. Of Hij dat nou na 80 jaar of na 50 jaar doet is zijn zaak.
?Porque no te calles?
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:02:56 #114
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40795250
Vrouw: "Waar zouden jullie mannen zonder ons zijn?"
Man: "In het paradijs, bitch."
[KNE]-Mod
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:04:03 #115
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40795278
-dubbel-

[ Bericht 97% gewijzigd door ThE_ED op 14-08-2006 15:05:43 (traag fok...) ]
[KNE]-Mod
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:05:06 #116
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40795292
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:02 schreef pmb_rug het volgende:

God is geen mens. daarmee is de situatie compleet anders. je leven is van Hem.
Dus ik ben toch een slaaf?
Komnou, niemand bezit mijn leven, en als iemand denkt dat wel te hebben, ookal is het een god, dan kan ie de tering krijgen (figuurlijk, ik denk niet dat een god vatbaar zou zijn voor ziektes.).
[KNE]-Mod
pi_40795305
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 14:51 schreef Zombine het volgende:

[..]

God heeft een plan voor de mensen, maar het is de keuze aan de mens om die tegen te gaan of om mee te werken. En als God iemand tot Zich neemt dan is dat voor betreffende persoon toch helemaal niet erg?
Het is ook helmaal niet erg dat er babietjes met open ruggetjes worden geboren en daaraan immense pijn lijden. Dat is immers hun eigen keuze, want ze volgen God niet?
Nee, het zijn de mensen die zich tot zelfverklaarde vertegenwoordigers van God hebben uitgeroepen die plannetjes hebben... God? Als God al een plan zou hebben dan vraag ik me af waarom het universum gemaakt lijkt te zijn om zwarte gaten te voeren en niet, zoals de Bijbel op de eerste pagina van de Bijbel stelt over de functie van sterren:

Gen 1:17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:14:08 #118
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40795445
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:05 schreef onemangang het volgende:

[..]

Het is ook helmaal niet erg dat er babietjes met open ruggetjes worden geboren en daaraan immense pijn lijden. Dat is immers hun eigen keuze, want ze volgen God niet?
Nee, het zijn de mensen die zich tot zelfverklaarde vertegenwoordigers van God hebben uitgeroepen die plannetjes hebben... God? Als God al een plan zou hebben dan vraag ik me af waarom het universum gemaakt lijkt te zijn om zwarte gaten te voeren en niet, zoals de Bijbel op de eerste pagina van de Bijbel stelt over de functie van sterren:

Gen 1:17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde
Waarom begin je over babietjes met open ruggetjes? En zeg ik dat dat komt van God omdat de babies Hem neit gehoorzamen? Ik zie de open ruggetjes als gevolg van de zondeval.
En over je vraag van zwarte gaten heb ik geen antwoord, wat ik wel weet is dat als iemand weet wat Gods plan voor hem/haar is, dat hij ook voorzien zal worden in alle dingen die hij/zij nodig heeft daarvoor.
Je kan wel komen met allemaal vragen over sterrenkunde en weet ik veel wat nog meer, maar je moet beseffen dat je gewoon niet overal een antwoord op kan hebben. Wil je dat wel, dan zou je zeggen dat jouwn verstand en dat van God op hetzelfde niveau zitten. Wat dus beslist niet zo is.
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:16:41 #119
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40795485
Anyway, we kunnen dit hele topic volpraten over hoe god zich in de bijbel niet echt lijkt te houden aan (moderne) rechtsgronden, maar het gaat hier natuurlijk om je citaten.
[KNE]-Mod
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:25:10 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40795709
Sta op, en loop!!

zijn er meer dan
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_40796171
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:14 schreef Zombine het volgende:

[..]
Ik zie de open ruggetjes als gevolg van de zondeval.
Even de zondeval kort resumeren met bijbelcitaten:

Gen 3:3 God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten:
Gen 3:6 Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan.

Kortom, God wenste dat de mens dom bleef. Zo onvoorstelbaar stom dat men niet eens begreep wat de term 'naaktheid' inhield. Daarom zette hij recht voor Eva's neus de boom der wijsheid en kennis. Nee, niet aan de andere kant van de aardbol, maar recht voor haar neus. Maar het vreemde is dat Adam en Eva wel degelijk kennis hadden: ze wisten immers dat ze niet van die boom mochten eten...
quote:
Je kan wel komen met allemaal vragen over sterrenkunde en weet ik veel wat nog meer, maar je moet beseffen dat je gewoon niet overal een antwoord op kan hebben. Wil je dat wel, dan zou je zeggen dat jouwn verstand en dat van God op hetzelfde niveau zitten. Wat dus beslist niet zo is.
Hier sla je de spijker op zijn kop hoe je als gelovige dient te denken volgens het Bijbelse dogma: niet. Waarom vergeleek Jezus zijn volgelingen met het meest stomme, volgzame dier dat er is, het schaap, denk je?
pi_40796621
"Wees in plaats daarvan vriendelijk en liefdevol voor elkaar. Vergeef elkaar, zoals God jullie je zonden heeft vergeven om wat Jezus Christus voor je heeft gedaan." (Efeze 4, vers 32).
Many that live deserve death and many that died deserved life. Can you give it to them? Then do not be to quick to deal out death in judgement for, even the very wise cannot see all ends."
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:02:17 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_40796857
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:56 schreef marhil het volgende:
"... Vergeef elkaar, zoals God jullie je zonden heeft vergeven ..." (Efeze 4, vers 32).
ja, da's een beetje raar hea? Alsof GOD, een voorbeeld aan ons moet nemen.
quote:
Weetje wat jij moet doen GOD?
naa, da's eigenlijk vrij simpel...
Vergeef ons, onze schuld? Ja, snap je m?
Zoals wij, aan anderen hun schuld VERGEVEN! Ja, zo moet jij dat ook doen
Snap je dat?
Nee, maar snap je het ook?
Hé, kijk me aan als ik tegen je praat...
EN LIJDT ONS NIET IN BEKORING HEA?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_40796931
Lucas 14:26 ‘Wie mij volgt, maar niet breekt met zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn.
Lucas 14:33 Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:58:01 #125
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40799032
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 15:43 schreef onemangang het volgende:

[..]

Even de zondeval kort resumeren met bijbelcitaten:

Gen 3:3 God heeft ons verboden van de vruchten van die boom te eten:
Gen 3:6 Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan.

Kortom, God wenste dat de mens dom bleef. Zo onvoorstelbaar stom dat men niet eens begreep wat de term 'naaktheid' inhield. Daarom zette hij recht voor Eva's neus de boom der wijsheid en kennis. Nee, niet aan de andere kant van de aardbol, maar recht voor haar neus. Maar het vreemde is dat Adam en Eva wel degelijk kennis hadden: ze wisten immers dat ze niet van die boom mochten eten...
God had hun een heel paradijs vol bomen gegeven, maar de mens wou perse van die ene boom eten. En God wenste niet dat de mens dom bleef, God wou een relatie met de mens. Maar hij wou wel dat de mens daarvoor zelf koos, dus daarom ook de keuze om een eigen weg te gaan.
En wat je zelf al zegd, Adam en Eva hadden de kennis dat als ze van de boom aten dat ze dan zouden sterven. Schaamte ( naaktheid ) is ook een deel van de zondeval, en God wil niet dat mensen zich schamen. Toch heeft de mens er zelf voor gekozen.

[..]
quote:
Hier sla je de spijker op zijn kop hoe je als gelovige dient te denken volgens het Bijbelse dogma: niet. Waarom vergeleek Jezus zijn volgelingen met het meest stomme, volgzame dier dat er is, het schaap, denk je?
Ik denk dat mensen veel te kritisch zijn! Je hoefd inderdaad niet alles klakkeloos aan te nemen. Maar het zou goed zijn als mensen meer vertrouwen in God zouden hebben. Mensen denken nog zo vaak van: waarom dit? waarom dat? maar hoe zit dit dan en hoe werkt dat? Maar als je je vertrouwen op God zet zul je zien dat God je zal helpen met alles. Dat is waarom mensen vergeleken worden met schapen. Doen wat God wil. Ik zie het probleem van jouw niet echt.

EDIT: en ontopic:
niet de mooiste maar wel een mooie:

romeinen 8:11
Want als de Geest van hem die Jezus uit de dood heeft opgewekt in u woont, zal hij die Christus heeft opgewekt ook u die sterfelijk bent, levend maken door zijn Geest, die in u leeft.
pi_40799179
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:58 schreef Zombine het volgende:

Ik denk dat mensen veel te kritisch zijn! Je hoefd inderdaad niet alles klakkeloos aan te nemen. Maar het zou goed zijn als mensen meer vertrouwen in God zouden hebben. Mensen denken nog zo vaak van: waarom dit? waarom dat? maar hoe zit dit dan en hoe werkt dat? Maar als je je vertrouwen op God zet zul je zien dat God je zal helpen met alles. Dat is waarom mensen vergeleken worden met schapen. Doen wat God wil. Ik zie het probleem van jouw niet echt.
Ik wel. Je propageert hier ontwetendheid. Je legt je complete vertrouwen bij God neer. En wat dan als Hij niet bestaat? De stap om zo'n dogma aan te hangen is imo te groot. Voor jou kennelijk niet
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:06:02 #127
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_40799403
"vrouwen weest uw man onderdanig, zoals het een goed Christen betaamt"
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:06:22 #128
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40799421
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik wel. Je propageert hier ontwetendheid. Je legt je complete vertrouwen bij God neer. En wat dan als Hij niet bestaat? De stap om zo'n dogma aan te hangen is imo te groot. Voor jou kennelijk niet
Voor mij bestaat Hij, maar ook ik vind het moeilijk om heel mijn vertrouwen op God te zetten. Ik sprak dus ook over mezelf. Ik heb echter mensen gezien die wel hun gehele vertrouwen op God hebben gezet, en de gevolgen daarvan zijn zeer indrukwekkend. Daarom heb ik het verlangen om God meer en meer te leren kennen zodat ook ik op een gegeven moment mijn hele vertrouwen op God kan hebben.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:06:24 #129
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40799423
Nouja, als god niet bestaat heb je als gelovige nog niets verloren (Behalve, arguably, een deel van je leven dat je onnuttig besteedt hebt.), als ongelovige ben je wel de lul als god wel blijkt te bestaan. (Volgens sommige (de meeste?) geloofsrichtingen althans.)
[KNE]-Mod
pi_40799517
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:58 schreef Zombine het volgende:
Werkelijk?

Ga jij, als een vinger van je lichaam wordt gerukt bidden naar God dat de vinger weer aan zal groeien of ga je naar het ziekenhuis in de hoop dat ze hem er weer aan kunnen zetten? Vertrouw op God en je verliest je vinger.
pi_40799595
quote:
Vertrouw op Allah, maar bindt wel je kamelen vast.
pi_40799657
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:06 schreef Zombine het volgende:

[..]

Voor mij bestaat Hij, maar ook ik vind het moeilijk om heel mijn vertrouwen op God te zetten. Ik sprak dus ook over mezelf. Ik heb echter mensen gezien die wel hun gehele vertrouwen op God hebben gezet, en de gevolgen daarvan zijn zeer indrukwekkend. Daarom heb ik het verlangen om God meer en meer te leren kennen zodat ook ik op een gegeven moment mijn hele vertrouwen op God kan hebben.
Niet lullig bedoelt, maar in mijn ogen is dat zoiets als spectaculaire gevolgen door placebo effecten. Het werkt, maar doet er bij mij niet zo toe. Ik ben op zoek naar wat er achter steekt, en persoonlijk vind ik bij het Christendom dan niet mijn heil.
pi_40799693
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:
Nouja, als god niet bestaat heb je als gelovige nog niets verloren (Behalve, arguably, een deel van je leven dat je onnuttig besteedt hebt.), als ongelovige ben je wel de lul als god wel blijkt te bestaan. (Volgens sommige (de meeste?) geloofsrichtingen althans.)
Dan blijft er enkel nog het probleem over dat vrijwel elk geloof beweert dat aanhangers van andere geloven naar de hel gaan. Moet je dus slechts nog kiezen tussen weetikhoeveel geloven. Nee bedankt, ik doe liever mee met de Lotto, meer kans om te winnen.
pi_40799932
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:06 schreef ThE_ED het volgende:

Ook alle gelovige Christenen gaan naar de hel, volgens de bijbe
l.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:27:28 #135
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40800153
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:08 schreef onemangang het volgende:

[..]

Werkelijk?

Ga jij, als een vinger van je lichaam wordt gerukt bidden naar God dat de vinger weer aan zal groeien of ga je naar het ziekenhuis in de hoop dat ze hem er weer aan kunnen zetten? Vertrouw op God en je verliest je vinger.
En hoeveel mensen zouden werkelijk het geloof hebben dat hun vinger aangroeid?
Jakobus 1
Vraag vol vertrouwen, zonder enige twijfel. Wie twijfelt is als een golf in zee, die door de wind heen en weer wordt bewogen. 7-8 Wie zo aarzelend en onberekenbaar is bij alles wat hij doet, moet niet denken dat hij iets van de Heer zal krijgen.

Verder nog het verhaaltje over de man die vast zit op een dak door een overstroming. Hij bid tot God dat God Hem zal redden. Er komt een man met een bootje en vraagt de man mee, maar de man zegt: Nee God zal me redden. Later komt er een helikopter, maar de man zegt weer: Nee God zal me redden. Dan komt er weer een boot, maar nogmaals zegt de man: Nee, God zal me redden.

Dan gaat de man bidden en vraagt. Heer, waarom heeft u me niet gered? Waarop God zegt: Ik heb 3 mensen gestuurd, maar je hebt het niet aangenomen.

Dit verhaaltje kan je ook op toepassing brengen met de vinger. Het ziekenhuis is geen zonde, dus waarom zou je daar geen gebruik van mogen maken?
God werkt door mensen heen. Al wil ik niet de scheppende genezing ontkennen. Mijn ouders kennen iemand waarbij een endeldarm is aangegroeid door gebed.
pi_40800296
quote:
Grotendeels nogal flauw.
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:32:35 #137
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40800318
quote:
Sorry, ik moet lachen om dat filmpje
pi_40800950
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:27 schreef Zombine het volgende:
Dit verhaaltje kan je ook op toepassing brengen met de vinger. Het ziekenhuis is geen zonde, dus waarom zou je daar geen gebruik van mogen maken?
Omdat al de kennis die gebruikt wordt door de medische wetenschap zijn oorsprong heeft in het inzien dat het geloof in God alle problemen vanzelf op zou lossen volslagen belachelijk is. Net zo belachelijk als dat jouw ouders iemand kennen waarbij een endeldarm zou zijn aangegroeid door gebed. Besef je dan niet dat al die andere duizenden gelovigen waarvoor ook is gebeden zijn overleden en dat hier dus gewoon sprake is van een statistisch normale genezing die geen klap met bidden heeft te maken?

Wordt wakker.
pi_40801065
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:56 schreef onemangang het volgende:

Wordt wakker.
Niet hard genoeg gebeden dus. Of niet oprecht genoeg.
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:12:26 #140
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40801431
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet hard genoeg gebeden dus. Of niet oprecht genoeg.
of het was gewoon tijd...
?Porque no te calles?
pi_40801470
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:12 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

of het was gewoon tijd...
Ja, je kunt altijd wel iets verzinnen waarom je dogma toch echt waar is.
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:18:11 #142
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40801624
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:56 schreef onemangang het volgende:

[..]

Omdat al de kennis die gebruikt wordt door de medische wetenschap zijn oorsprong heeft in het inzien dat het geloof in God alle problemen vanzelf op zou lossen volslagen belachelijk is. Net zo belachelijk als dat jouw ouders iemand kennen waarbij een endeldarm zou zijn aangegroeid door gebed. Besef je dan niet dat al die andere duizenden gelovigen waarvoor ook is gebeden zijn overleden en dat hier dus gewoon sprake is van een statistisch normale genezing die geen klap met bidden heeft te maken?

Wordt wakker.
Een endeldarm die spontaan aangroeid, precies op het moment dat er voor gebeden wordt, vind ik niet een normale genezing. En wat betreft de link die je gaf. Ik zie die wel vaker naar voren komen. Het lijkt net alsof die mensen denken van: laten we gaan bidden en zien wie de meeste genezingen heeft.
Ze maken er een wedstrijdje van. Ik vind dat niet de goeie intentie.
Ik raak niet echt overtuigd van zo'n link, omdat ik in mijn omgeving wel de werking van gebed zie.

EDIT: eerste zin even aangepast. Nu wat duidelijker

[ Bericht 2% gewijzigd door Zombine op 14-08-2006 19:13:54 ]
pi_40801773
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:18 schreef Zombine het volgende:

[..]

Jah tuurlijk, een endeldarm die spontaan aangroeid, precies op het moment dat er voor gebeden wordt. En wat betreft de link die je gaf. Ik zie die wel vaker naar voren komen. Het lijkt net alsof die mensen denken van: laten we gaan bidden en zien wie de meeste genezingen heeft.
Ze maken er een wedstrijdje van. Ik vind dat niet de goeie intentie.
Ik raak niet echt overtuigd van zo'n link, omdat ik in mijn omgeving wel de werking van gebed zie.
Daar is een term voor: selectieve perceptie.

In de bijbel gaan dooien weer leven, dus zo raar vind ik het idee van een aangroeiende endeldarm niet. Volgens Jezus kan het allemaal, als je maar hard genoeg gelooft. Je bent dus een gelovige van niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 14-08-2006 18:33:12 ]
pi_40802021
quote:
Gekeken tot stap 2, sell everything. Toen wist ik het, dom filmpje dat alles uit zijn context trekt, net zoals jij dat doet.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:10:25 #145
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40803307
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar is een term voor: selectieve perceptie.

In de bijbel gaan dooien weer leven, dus zo raar vind ik het idee van een aangroeiende endeldarm niet. Volgens Jezus kan het allemaal, als je maar hard genoeg gelooft. Je bent dus een gelovige van niks.
Je begrijpt me verkeerd, ik had het er anders neer moeten zetten, want via een forum kan ik niet de toon waarop ik iets zeg duidelijk maken. Ik ben het er dus mee eens dat een endeldarm zo aan kan groeien, en ik geloof ook in doden die weer levend kunne worden. Ik ga de eerste zin wel even editten. Voorkomt meer reacties van mensen die mij voor een "gelovige van niets" uitmaken
pi_40803337
Pred 1:1Lucht en leegte, zegt Prediker,
lucht en leegte, alles is leegte.

Och.. er zijn zoveel mooie bijbelse gezegden.. Genenis 1 vind ik mooi geschreven, Prediker hou ik van en het evangelie volgens Johannes en Psalm 90 doen mij ook veel. Maarja, voordat ik het weet wordt deze lijst wel heel lang

Leuk om te lezen dat er hier meer niet-christenen wel mooie teksten in de bijbel vinden. Ook leuk dat er net zoals altijd atheïsten zijn die de teksten pakken die volgens hen hun weerzin tegen het geloof bevestigen. Maar ja,

Pred 3:15 Wat er is, was er al lang; wat zal komen, is er altijd al geweest. God haalt wat voorbij is altijd weer terug.

Dus het was te verwachten Er zullen altijd mensen zijn die niet zoveel kunnen met teksten uit een voorbijgegane tijd, omdat ze niet volgens de taal en omgang van nu geschreven zijn...
pi_40803469
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:10 schreef Zombine het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd, ik had het er anders neer moeten zetten, want via een forum kan ik niet de toon waarop ik iets zeg duidelijk maken. Ik ben het er dus mee eens dat een endeldarm zo aan kan groeien, en ik geloof ook in doden die weer levend kunne worden. Ik ga de eerste zin wel even editten. Voorkomt meer reacties van mensen die mij voor een "gelovige van niets" uitmaken
Als het allemaal echt kan, vraag ik me af waarom het nooit gebeurt. De EO heeft een 'leuke' serie over gebedsgenezers momenteel. Elke keer als ik ernaar kijk, word ik enorm kwaad dat dat soort schoften het waagt om mensen zoveel valse hoop te geven. Dat soort wonderen hebben nog nooit bewezen plaatsgevonden.

Spontane genezingen bestaan, maar gebeuren niet vaker bij gelovigen dan bij niet-gelovigen. Een atheïst zal zijn spontane genezing echter niet gaan lopen propageren als een 'wonder', maar beseft dat hij gewoon dom geluk heeft gehad.
pi_40803627
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:11 schreef tudoros het volgende:
Pred 1:1Lucht en leegte, zegt Prediker,
lucht en leegte, alles is leegte.

Och.. er zijn zoveel mooie bijbelse gezegden.. Genenis 1 vind ik mooi geschreven, Prediker hou ik van en het evangelie volgens Johannes en Psalm 90 doen mij ook veel. Maarja, voordat ik het weet wordt deze lijst wel heel lang

Leuk om te lezen dat er hier meer niet-christenen wel mooie teksten in de bijbel vinden. Ook leuk dat er net zoals altijd atheïsten zijn die de teksten pakken die volgens hen hun weerzin tegen het geloof bevestigen. Maar ja,

Pred 3:15 Wat er is, was er al lang; wat zal komen, is er altijd al geweest. God haalt wat voorbij is altijd weer terug.

Dus het was te verwachten Er zullen altijd mensen zijn die niet zoveel kunnen met teksten uit een voorbijgegane tijd, omdat ze niet volgens de taal en omgang van nu geschreven zijn...
De theïsten zijn even selectief als de atheïsten hoor. Van sommige bijbelteksten word je als gelovige nu eenmaal een tikje ongemakkelijk.

Ik heb een stevige weerzin tegen dogmatisch geloof, maar ik vind de bijbel een prachtig boek. Staan mooie verhalen in. Het wordt echter een zeer naar en gevaarlijk boek wanneer je die verhalen voor de absolute en letterlijke waarheid gaat houden.
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:19:36 #149
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40803640
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:15 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als het allemaal echt kan, vraag ik me af waarom het nooit gebeurt. De EO heeft een 'leuke' serie over gebedsgenezers momenteel. Elke keer als ik ernaar kijk, word ik enorm kwaad dat dat soort schoften het waagt om mensen zoveel valse hoop te geven. Dat soort wonderen hebben nog nooit bewezen plaatsgevonden.

Spontane genezingen bestaan, maar gebeuren niet vaker bij gelovigen dan bij niet-gelovigen. Een atheïst zal zijn spontane genezing echter niet gaan lopen propageren als een 'wonder', maar beseft dat hij gewoon dom geluk heeft gehad.
Het gebeurt nog wel, je wilt het alleen niet zien. En wanneer is voor jouw een wonder bewezen?
  maandag 14 augustus 2006 @ 19:20:53 #150
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_40803693
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De theïsten zijn even selectief als de atheïsten hoor. Van sommige bijbelteksten word je als gelovige nu eenmaal een tikje ongemakkelijk.

Ik heb een stevige weerzin tegen dogmatisch geloof, maar ik vind de bijbel een prachtig boek. Staan mooie verhalen in. Het wordt echter een zeer naar en gevaarlijk boek wanneer je die verhalen voor de absolute en letterlijke waarheid gaat houden.
Wat voor gevaar ben ik voor de medemens? Vertel mij dat eens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')