abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40606442
Toen enkele maanden geleden de beelden opdoken van een Servische para-militaire eenheid die ongewapende moslims doodden in de buurt van Sebrenica werd dat door alle nieuws progamma's gretig vertoond.
Nu is er een video opgedoken die opgenomen is tijdens operatie "Oluja", het Kroatische offensief dat ten doel had de Serviers te verdrijven. Hierop is te zien hoe ongewapende Serviers worden vermoord.
Ik heb de indruk dat dit minder gretig wordt getoond.

http://www.youtube.com/watch?v=oltmdZ2Hx4I

Zo zie je maar weer dat ook de media vooringenomen is en niets uitzent dat politiek afwijkt van wat de massa jarenlang als waarheid is voorgeschoteld.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:20:13 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_40606650
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:13 schreef druze_eddy het volgende:
Toen enkele maanden geleden de beelden opdoken van een Servische para-militaire eenheid die ongewapende moslims doodden in de buurt van Sebrenica werd dat door alle nieuws progamma's gretig vertoond.
Ik kan me daar niets van herinneren?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:44:15 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40607426
Ik kan het me ook niet herinneren maar selectieve verontwaardiging is een feit.

Allleen al een topic als deze:
China slacht 50.000 honden

wij bestrijden dieren ziektes ook met "ruimen' daar hoor je weinig mensen over en al helemaal niet in dergelijke termen.

Wat klapjes in Abu Graip geven meer gezeik dan Sadam die met gifgas een heel dorp met Koerden omlegt .. Etc
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40608704
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:13 schreef druze_eddy het volgende:
Nu is er een video opgedoken die opgenomen is tijdens operatie "Oluja", het Kroatische offensief dat ten doel had de Serviers te verdrijven. Hierop is te zien hoe ongewapende Serviers worden vermoord.
Ik heb de indruk dat dit minder gretig wordt getoond.

http://www.youtube.com/watch?v=oltmdZ2Hx4I

Zo zie je maar weer dat ook de media vooringenomen is en niets uitzent dat politiek afwijkt van wat de massa jarenlang als waarheid is voorgeschoteld.
Interessant punt. Al een aantal jaren valt me op dat in West-Europa over de politieke ontwikkelingen in een aantal voormalige Oostbalok landen er zeer eenzijdig wordt bericht. Binnen de Journalistiek en Politiek is het blijkbaar duidelijk dat er een harde scheiding is tussen goed en fout.

De behandeling van de Serven is daarvoor exemplarisch. Wie herinnert zich nog de schandalig eenzijdige berichtgeving rond Kosovo.Maar ook de Oranje -revolutie in oekraine is op schandalige wijze eenzijdig belicht. Wie de westerse media mag geloven zou verwachten dat de Oranje-revolutie door vrijwel het gehel volk werd gesteund tegen de eenzake dicator Janukovitsj die alleen de steun zou hebben van Moskou en wat achterlijke mijnwerkers. Intussen is gebleken dat de verhoudingen daar meer 50/50 zijn.

Kortom: de westerse media is verre van objectief geweest in dit soort zaken.
pi_40608995
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Ik kan me daar niets van herinneren?
Ik wel. Was groot nieuws en werd keer op keer uitgezonden.
pi_40623359
Lees het boek van Joris Luyendijk maar, gaat helemaal over dit soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')