Je bent een Bluffer je blijft een Bluffer je.... enz..quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:57 schreef NightWhistler het volgende:
De Bluffers dan... met dat bos in de vorm van Nederland, en die dikzak Clandestino die altijd dat bos wilde vernietigen
Zelfs toen was ze al leukquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:15 schreef jack4ya het volgende:
Who's the Boss met Alyssa Milano en Tony Danza!
Idd, lekker wijf gewordenquote:
Toen ik het een paar jaar geleden terug zag kon ik me echt niet voorstellen wat ik er als kind nou zo geweldig aan vond.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:26 schreef remlof het volgende:
Had iemand Scooby Doo al genoemd? Toch wel mijn favoriete tekenfilmserie (begin/midden jaren '80)!
[afbeelding]
ik heb die speelfilm niet eens willen zienquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:37 schreef JU87 het volgende:
[..]
Toen ik het een paar jaar geleden terug zag kon ik me echt niet voorstellen wat ik er als kind nou zo geweldig aan vond.
Wat een pokkevent die Plaaggeest. Met z'n engequote:
Ik bedoelde eigenlijk gewoon de oorspronkelijke tekenfilms, maar de film heb ik ook aan me voorbij laten gaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
ik heb die speelfilm niet eens willen zien
al die remakes
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef Atuniel het volgende:
(heel verhaal)
Hoor jij ook daar bij? GEFELICITEERD! WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na 1980? NU WEET JIJ, ZACHTEWATTENKIND, OOK WEER EENS WAT!
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:10 schreef Duiveltja het volgende:
The 80s
Ik blijf het de leukste periode vinden van allemaal.
We vergeten allemaal even dat diezelfde kindjes die dit als jeugd hebben, nu hun kinderen niet zonder GSM de deur uit laten gaan, Schuddebuikjes meegeven als lunch en een fietshelm opdwingen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:03 schreef Atuniel het volgende:
Ik was een kind in de jaren 80, hoewel geboren in 75 dan.. maar kreeg laatst de volgende email die wat mij betreft helemaal aansluit
-brok nostalgie-
Iiiih ja, met die zakken zo hoog op je reet gemonteerdquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:39 schreef MeneerTim het volgende:
De strakke broeken a la de jaren 80 komen toch weer terug? Halp.
quote:Ik weet nog dat mijn broer zus en ik zondagochtend naar beneden gingen om daar met cola en chips (nog voor het ontbijt) naar de VPRO te kijken, met de dikke dames.
Mevrouw ten Kate? Leuke serie was dat. Rembo en Rembo en Theo en Thea waren ook niet te versmaden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef descendent1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dan krijg je nog tot slot een lekkere zoen van mij zoen van mij (tututu) zoen van mij zoen van mij..
Ge weldig; met buurman en buurman! en weet iemand nog hoe die vrouw hette die in die flat woonde in hetzelfde Dikke dames programma?![]()
Mn dochter is 8 mnd oudquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
We vergeten allemaal even dat diezelfde kindjes die dit als jeugd hebben, nu hun kinderen niet zonder GSM de deur uit laten gaan, Schuddebuikjes meegeven als lunch en een fietshelm opdwingen?
De enige hond die ik ken is die blauwe foufer (of zoiets)quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef descendent1 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dan krijg je nog tot slot een lekkere zoen van mij zoen van mij (tututu) zoen van mij zoen van mij..
Ge weldig; met buurman en buurman! en weet iemand nog hoe die vrouw hette die in die flat woonde in hetzelfde Dikke dames programma?![]()
En kent iemand de tekenfilm Scruffy? Over een hondje dat opgenomen wordt bij een zwerfhondengang of zo iets? (dat is lang geleden zeg!)
Dat was dr!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:54 schreef nozem het volgende:
[..]
Mevrouw ten Kate? Leuke serie was dat. Rembo en Rembo en Theo en Thea waren ook niet te versmaden.![]()
*check* hier nog liggen op zo'n Hanna Barbera videobandquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef descendent1 het volgende:
[..]
En kent iemand de tekenfilm Scruffy? Over een hondje dat opgenomen wordt bij een zwerfhondengang of zo iets? (dat is lang geleden zeg!)
Ik denk dat een onderverdeling in de vroege jaren '80 en de latere jaren '80 in dit topic op zijn plaats is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:02 schreef BrutusDeBeer het volgende:
[..]
De enige hond die ik ken is die blauwe foufer (of zoiets)
Goed topic krijg weer heringeren aan mijn neon gele kleren en de smiley.
De mode van die tijd was idd niet om over naar huis te schrijvenquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:39 schreef MeneerTim het volgende:
Hadden we niet ook die broeken met zo'n wit streep biesje langs de zijkant die helemaal in waren? en later de broekrok... kriebelt nog als ik er aan denkquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:39 schreef MeneerTim het volgende:
Ff tussendoor: wat is jou leeftijdsdefinitie van "kind"? Ik twijfel met mijn eind 60-er jaren.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:11 schreef purplerose het volgende:
Ik ben kind van 2e helft 70er jaren en eerste helft 80er jaren
Van je 4e tot je 12e/13e/14e denk ik. Maar och, kind is een ruim begrip.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:14 schreef Divel het volgende:
[..]
Ff tussendoor: wat is jou leeftijdsdefinitie van "kind"? Ik twijfel met mijn eind 60-er jaren.![]()
Als je weet dat ik nog op dat schip heb gezeten een paar weken voordat die koppie onder gingquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:29 schreef Atuniel het volgende:
-Zinken van de Herald of free enterprise
[afbeelding]
En alle moppen die er over volgde op school
errr tja, kind ben je vanaf 0 tot 12 zeg maar, dan begint het puber gebeuren, dus ergens daartussen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:14 schreef Divel het volgende:
[..]
Ff tussendoor: wat is jou leeftijdsdefinitie van "kind"? Ik twijfel met mijn eind 60-er jaren.![]()
Yep kind is een ruim begrip ik ben nog steeds kind.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:16 schreef nozem het volgende:
[..]
Van je 4e tot je 12e/13e/14e denk ik. Maar och, kind is een ruim begrip.
Verschrikkelijk. Staat in m'n geheugen gebrand. 1987? Ik ga ook nooit op een ferry. Denk dat dit tafereel er aan ten grondslag ligt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:17 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als je weet dat ik nog op dat schip heb gezeten een paar weken voordat die koppie onder ging
Ik op bepaalde gebieden ook nog wel hoor, hoop dat ook nooit te verliezen ik denk persoonlijk dat dat het is wat je jong houdt en intouch zeg maar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:19 schreef BrutusDeBeer het volgende:
[..]
Yep kind is een ruim begrip ik ben nog steeds kind.
ik werd 10 in 1980quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:11 schreef purplerose het volgende:
Ik ben kind van 2e helft 70er jaren en eerste helft 80er jaren
Sendung mit der Mausquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:22 schreef remlof het volgende:
[..]
ik werd 10 in 1980
vandaar dat transformers en ninja-turtles me weinig zeggen
Barbapapa en Der Sendung mit der Maus daarentegen!
Met je moeder op de bank zitten en naar de lancering van de Challenger kijken omdat dat zo spannend is en vervolgens dat ding zien ontploffen is ook een leuke.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:20 schreef Divel het volgende:
[..]
Verschrikkelijk. Staat in m'n geheugen gebrand. 1987? Ik ga ook nooit op een ferry. Denk dat dit tafereel er aan ten grondslag ligt.
Wat me brengt op: Punky Brewster. Die zag m ook ontploffen. Gelukkig was haar opa er om r te troosten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Met je moeder op de bank zitten en naar de lancering van de Challenger kijken omdat dat zo spannend is en vervolgens dat ding zien ontploffen is ook een leuke.
en over leeuwen gesproken: Beauty & the Beast!quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:28 schreef purplerose het volgende:
Kent iemand Lowenzahn nog? (puntjes op de o, maar die willen niet op mijn toetsenbord)
Met zo een vent met grote snor en tuinbroek aan die dan dingen uitging leggen enzo
Enne, der pummuckel, roodharige getekend ventje met geel truitje, groene broek en hij woonde bij meister Ehder (die niet getekend was, voor die tijd erg stoer gedaan)
Dat was voor 11 sept 2001 ook de grootste schok in m'n leven die via de TV tot me kwam!quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:26 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Met je moeder op de bank zitten en naar de lancering van de Challenger kijken omdat dat zo spannend is en vervolgens dat ding zien ontploffen is ook een leuke.
Klopt, en er was ook een speciale kinderpagina "telebende" waar ene Joep allemaal quasi grappige verhalen op neer plempte.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:30 schreef Divel het volgende:
Teletekst was ook een nieuw fenomeen in die tijd. Uuuuren gezapt. Afstandsbediening. Hoe kan dat nou? De 1,2, 3 show met Ron Br. en Marriette Bruggeman. Wat een prachtige vrouw was dat toen! De Dolly Dots!![]()
En dan bij de kassa zeggen dat je 'm voor de Ferrari's kocht die er in staan. Ja ja..quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:32 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
stiekem in de eerste nederlandse playboys gluren, dat was pas mooi![]()
Maar jij was toen al oud, ik was 6quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was voor 11 sept 2001 ook de grootste schok in m'n leven die via de TV tot me kwam!
Errrr, je bent wel soort freak babie hoor als in de jaren 80 babie wasquote:
Ow ja! Wie stond daar ook al weer in als centerfold? Patricia Paaij?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:32 schreef Interpol-Maastricht... het volgende:
stiekem in de eerste nederlandse playboys gluren, dat was pas mooi![]()
en Patty Brardquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja! Wie stond daar ook al weer in als centerfold? Patricia Paaij?
Patty brard?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja! Wie stond daar ook al weer in als centerfold? Patricia Paaij?
we hadden tenminste nog negerzoenenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:41 schreef manhattan het volgende:
Ook nog steeds de tijd van de apartheid:
Die reclame met dat blanke en dat zwarte jochie voor duo-penotti: "wit en bruin, bruin en wit." De pasta zat gescheiden in de pot, en dat kwam in die reclame wel een beetje heel erg tot uitdrukking. Daar zou je nu echt het anti-discriminatie bureau mee op je dak krijgen!
Edit: ik zie dat het nu door elkaar heen zit.
[afbeelding]
Ook leuk: in Sesamstraat kwamen er opeens allerlei inheemse figuren aan Tommie en iniminie voorlezen. Aard staartjes zei laatst in een interview dat het wel heel erg overdreven werd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:44 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
[..]
we hadden tenminste nog negerzoenen
Je hebt gelijkquote:
bronquote:Voor het eerste Nederlandse nummer poseerde de destijds 36-jarige Jerney Kaagman naakt.
Het waren natuurlijk wel de jaren waarin de politieke correctheid ingevoerd werdquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:47 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ook leuk: in Sesamstraat kwamen er opeens allerlei inheemse figuren aan Tommie en iniminie voorlezen. Aard staartjes zei laatst in een interview dat het wel heel erg overdreven werd.
ik zal het je sterker vertellen: in het begin van de jaren 80 woonde de hele reutemeteut in een soort commune met een kleine binnenplaats. Niks straat!quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:51 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het waren natuurlijk wel de jaren waarin de politieke correctheid ingevoerd werd
Blue Thunderquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:46 schreef -IksRee- het volgende:
[afbeelding]
Die had ik ook als speelgoed![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |